Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(574)
Forma i typ
Książki
(568)
Publikacje naukowe
(16)
Pliki i bazy danych
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(539)
wypożyczone
(22)
tylko na miejscu
(9)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(568)
Czytelnia
(9)
Autor
Śliwerski Bogusław
(19)
Szuścik Urszula
(17)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(16)
Gajdzica Zenon
(10)
Skorek Ewa Małgorzata
(9)
Winczura Barbara
(8)
Dymara Bronisława
(7)
Klinik Anna
(7)
Klus-Stańska Dorota
(7)
Maciarz Aleksandra
(7)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Wyczesany Janina
(7)
Łobocki Mieczysław
(7)
Franczyk Anna
(6)
Krajewska Katarzyna
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(5)
Konieczna Ewelina J
(5)
Nęcka Edward
(5)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(5)
Szkudlarek Tomasz
(5)
Tanaś Maciej
(5)
Cytowska Beata
(4)
Jodłowska Bogusława
(4)
Juszczyk Stanisław
(4)
Maurer Alicja
(4)
Nowicka Agnieszka
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Sikorski Wiesław
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Węglińska Maria
(4)
Śliwierski Bogusław
(4)
Adamek Irena
(3)
Andrzejewska Anna
(3)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bińczycka Jadwiga
(3)
Brühlmeier Artur
(3)
Błeszyński Jacek J
(3)
Chmielewska Elżbieta
(3)
Chrzanowska Iwona
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Dudzikowa Maria
(3)
Grochmal-Bach Bożena
(3)
Grzyb Barbara
(3)
Gurba Urszula
(3)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(3)
Jąder Mariola
(3)
Kalbarczyk Anna
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Nalaskowski Aleksander
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Plutecka Katarzyna
(3)
Polskie Towarzystwo Edukacyjne. Biblioteczka Edukacyjna
(3)
Postolska Bożena
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Sowińska Anna
(3)
Stypułkowski Cezary
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Ziętara Renata
(3)
Śliwierski Wojciech
(3)
Adamska-Staroń Monika
(2)
Andrzejczak Henryka
(2)
Arusztowicz Barbara
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bieluga Krystyna
(2)
Billewicz Grażyna
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Bogudał-Borkowska Joanna
(2)
Borowska-Beszta Beata
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(2)
Flanczewska-Wolny Maria
(2)
Flis Renata
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gajewki Łukasz
(2)
Galanciak Sylwia
(2)
Grygier Urszula
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Janowska Krystyna
(2)
Jaworska Teresa
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Kanios Anna
(2)
Kazimierczak Agnieszka
(2)
Kijak Remigiusz J
(2)
Koszyk Irena
(2)
Kowalewska Barbara
(2)
Kowalski Mirosław
(2)
Kościelska Małgorzata
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Królica Maria
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(153)
2000 - 2009
(294)
1990 - 1999
(111)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(574)
Język
polski
(574)
Odbiorca
Dzieci
(2)
Arteterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Dziecko
(46)
Niepełnosprawni
(38)
Nauczanie początkowe
(33)
Wychowanie przedszkolne
(32)
Pedagogika
(25)
Wychowanie
(23)
Dziecko niepełnosprawne
(21)
Nauczanie
(19)
dziecko
(19)
wychowanie
(19)
Kształcenie integracyjne
(17)
Nauczyciele
(17)
Rodzina
(16)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(15)
nauczanie początkowe
(15)
Myślenie twórcze
(14)
pedagogika
(14)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Dziecko upośledzone umysłowo
(12)
Mowa
(12)
Pedagogika specjalna
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Integracja społeczna
(11)
Język polski
(10)
Nauczanie zintegrowane
(10)
Gry edukacyjne
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Szkolnictwo
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Biblioterapia
(8)
Pisanie
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Wsparcie społeczne
(8)
nauczyciele
(8)
Arteterapia
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko chore
(7)
Dziecko upośledzone
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Kształcenie
(7)
Rodzice
(7)
Uczniowie
(7)
nauczanie
(7)
twórczość
(7)
Autyzm
(6)
Bajkoterapia
(6)
Chorzy w rodzinie
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Komputery
(6)
Metody nauczania
(6)
Postawy
(6)
Psychoterapia
(6)
Socjalizacja
(6)
Sztuka
(6)
matematyka
(6)
Dziecko głuche
(5)
Multimedia
(5)
Muzykoterapia
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Zespół AD/HD
(5)
Zespół Downa
(5)
antypedagogika
(5)
dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja medialna
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Gry i zabawy
(4)
Informatyka
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Matematyka
(4)
Młodzież
(4)
Niedorozwój umysłowy
(4)
Niepełnosprawni intelektualnie
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Opieka społeczna
(4)
Osobowość
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Twórczość
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Zdolności
(4)
czytanie
(4)
edukacja
(4)
literatura dziecięca
(4)
nauczanie poczatkowe
(4)
pedagogika Gestalt
(4)
przemoc
(4)
uczniowie
(4)
Choroba Aspergera
(3)
Dyskalkulia
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Eurosieroctwo
(3)
Freinet, Celestyn
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Monografia
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
574 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Kilka lat temu napisałam książkę Opowieści o Czujątkach. Ćwiczenia z empatii dla Dzieci i… Dorosłych. Trafiła ona do różnych miejsc i osób. Dostałam wiele informacji od moich Czytelników, że Czujątka - od czasu, gdy w tekście postawiłam ostatnią kropkę - zaczęły żyć własnym życiem, co bardzo mnie cieszy. Publikacja ta zawierała pięć baśni o przykrych emocjach: smutku, złości, wstydzie, lęku oraz o odwadze w realizowaniu marzeń, a bohaterowie książki odkrywali, że uczucia, określane często mianem „negatywnych”, są przydatne, gdyż informują o niezaspokojonych potrzebach. Do każdej baśni dołączyłam scenariusz zajęć psychoedukacyjnych, które miały na celu uświadomienie dzieciom, że trudne emocje wcale nie są „złe”. Publikacja była dedykowana także dorosłym, aby spróbowali odkryć, jakie emocje i potrzeby niesie dla nich przeżycie dziecka. Podłożem teoretycznym książki był program Porozumienia bez Przemocy stworzony przez Marshalla Rosenberga, który przeciwstawiał się tendencji do moralnej oceny samej emocji, zachęcając do zastanowienia się nad ukrytymi pod danym uczuciem niezaspokojonymi potrzebami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Wprowadzenie  1.1. Obserwacja    1.2. Określenie grupy wiekowej  1.3. Przygotowanie obserwacji     1.4. Warunki prowadzenia obserwacji    1.5. Zakończenie obserwacji  1.6. Wnioski  2. Interakcje społeczne  2.1. Kontakt wzrokowy    2.2. Dialog toniczny  2.3. Zabawa    3. Rozwój poznawczy    3.1. Percepcja wzrokowa  3.2. Rysunek postaci  3.3. Lateralizacja    3.4. Schemat ciała    3.5. Pamięć    3.5.1. Pamięć mechaniczna  3.5.2. Pamięć słowna   3.6. Orientacja przestrzenna  4. Komunikacja  4.1. Mimika i gest  4.2. Mowa werbalna czynna  4.3. Mowa bierna    4.4. Echolalie  5. Motoryka  5.1. Motoryka duża  5.1.1. Aktywność ruchowa  5.1.2. Chód, stanie na nodze, podskoki  5.1.3. Równoważnia    5.1.4. Kręgle i piłka  5.2. Motoryka mała  5.2.1. Czynności manualne  5.2.2. Pamięć mięśniowa, proceduralna  5.2.3. Koordynacja wzrokowo-ruchowa (oko — ręka)    6. Naśladownictwo  7. Zachowania    8. Podsumowanie  9. Arkusz obserwacyjny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Odbiorca
Trzymacie w rękach książkę z bajkami dla Waszych małych pociech. Ale to również książka dla Was. Zmęczeni obowiązkami dnia codziennego, żyjący w nieustannym pośpiechu - zatrzymajcie się na chwilę. Przypomnijcie sobie własne dzieciństwo. Usiądźcie ze swoimi dziećmi i przeczytajcie im bajkę. Niech stanie się ona wstępem do Waszej wspólnej rozmowy o wytrwałości w dążeniu do celu, odpowiedzialności za siebie i innych, tolerancji, przyjaźni. Słowem, o wartościach ważnych w życiu, a o których dzisiejszy świat jakże często zapomina. Miłej lektury! [z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D906 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Zarządzanie to szczególnie istotny czynnik efektywnego funkcjonowania całego systemu oświaty zarówno w państwie, jak i w poszczególnych placówkach edukacyjnych, tworzących ten system. We współczesnej polskiej literaturze pedagogicznej problem ten jest opisywany na ogół przyczynkarsko, w odniesieniu do pojedynczych zagadnień. Brakuje natomiast opracowań całościowych i to zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym. Chodzi o publikację o charakterze podręcznikowym, ujmującą syntetycznie podstawowe zagadnienia dotyczące zarządzania w oświacie. Jednocześnie jednak taką, która zainteresuje liczną rzeszę osób pełniących funkcje kierownicze w oświacie i nie będzie teorią dla teorii.
Spis treści : Wstęp  Część pierwsza Zarządzanie – systematyka i praktyka 1. Początki i rozwój nauki o zarządzaniu w oświacie  2. Współczesne kierunki rozwoju nauki o zarządzaniu oświatą  2.1. Próby tworzenia pedagogiki zarządzania jako subdyscypliny naukowej  2.2. Konteksty badawcze w XXI wieku    3. Zarządzanie organizacją  3.1. Organizacja – interpretacje definicyjne  3.2. Zarządzanie – aspekty systemowe, socjologiczne i prakseologiczne  4. Zarządzanie systemem oświaty    4.1. Cechy systemu oświaty  4.2. Cele i struktura systemu oświaty  4.3. Zarządzanie oświatą jako działalność regulacyjna  4.4. Centralizm i decentralizm w zarządzaniu oświatą  5. Menedżerskie zarządzanie oświatą samorządową  5.1. Organizacja i funkcjonowanie struktur samorządowych  5.2. Uprawnienia samorządu w zakresie oświaty  5.3. Współczesne problemy zarządzania lokalną oświatą    5.4. Menedżerskie działania samorządu i kierownika oświaty  5.4.1. Umiejętności techniczne 5.4.2. Umiejętności społeczne    5.4.3. Umiejętności koncepcyjne  5.4.4. Kompetencje oświatowego samorządowca  5.5. Warunki efektywności działań menedżera oświaty samorządowej  6. Rodzice w systemie zarządzania oświatą  6.1. Podstawy prawne oddziaływania rodziców na instytucje edukacyjne    6.2. Uprawnienia rodziców wobec instytucji edukacyjnej  6.2.1. Prawa jednostkowe   6.2.2. Prawa zbiorowe   6.3. Udział polskich rodziców w zarządzaniu instytucją edukacyjną  6.3.1. Rada rodziców w placówce edukacyjnej  6.3.2. Udział rodziców w radach oświatowych  7. Zarządzanie placówką oświatową jako organizacją    7.1. Szkoła jako organizacja społeczna    7.2. Zarządzanie a kierowanie organizacją edukacyjną  7.3. Wolny rynek w oświacie  7.3.1. Pojęcie rynku i jego uwarunkowania w oświacie    7.3.2. Elementy wolnego rynku w polskiej oświacie  7.3.3. Niebezpieczeństwa wolnego rynku w oświacie    7.3.4. Wnioski dla dyrektora-menedżera oświaty  8. Szkoła jako placówka usługowa    8.1. Usługa jako czynność międzyludzka  8.2. Wspieranie rozwoju jednostki jako główny cel usługi edukacyjnej    8.3. Usługi edukacyjne jako produkt działania szkoły  9. Dyrektor-humanistyczny menedżer oświaty  9.1. Ewolucja pozycji dyrektora placówki edukacyjnej    9.2. Menedżer oświaty – czyli kto?  9.3. Humanistyczny menedżer oświaty    9.4. Kompetencje dyrektora-humanistycznego menedżera placówki edukacyjnej    9.4.1. Pojęcie i rodzaje kompetencji    9.4.2. Kompetencje twarde (bazowe)  9.4.3. Kompetencje miękkie (interpersonalne)    9.4.4. Wiedza niezbędna do opanowania kompetencji menedżerskich  9.5. Mistrzostwo w zakresie zarządzania szkołą    9.6. Predyspozycje kierownicze    9.7. Tworzenie koncepcji rozwoju placówki oświatowej    9.7.1. Diagnozowanie pracy szkoły jako całości oraz poszczególnych jej elementów    9.7.2. Tworzenie i realizowanie autorskiej koncepcji działalności szkoły    10. Doskonalenie kierowniczej kadry oświaty w Polsce powojennej  10.1. Doskonalenie okazjonalne (do roku 1972)  10.1.1. Prymat przygotowania ideologicznego (1945–1956)  10.1.2. Próby kształcenia merytorycznego od 1957 roku  10.2. Kształcenie w ramach systemu IKN (1972–1990)    10.2.1. Geneza koncepcji studiów podyplomowych organizacji i zarządzania oświatą  10.2.2. Organizacja studiów podyplomowych    10.2.3. Programy nauczania  10.2.4. Wymagania i wykładowcy  10.3. Menedżerskie doskonalenie kierowników oświaty po zmianach ustrojowych  Część druga Rekomendacje – co i jak zmienić? 11. Założenia projektu permanentnego doskonalenia menadżera oświaty przywódcy  11.1. Współczesne tendencje w doskonaleniu kierowniczej kadry oświaty  11.2. Doskonalenie zawodowe dyrektorów polskich placówek oświatowych w świetle badań  11.3. Zasady doskonalenia menedżerów oświaty  11.4. System wieloszczeblowego doskonalenia  12. Dylematy polskiej szkoły XXI wieku – próba diagnozy i rekomendacje 12.1. XIX-wieczne korzenie edukacji początków XXI wieku    12.1.1. Jaki świat XXI wieku?  12.1.2. Jak zmieniać szkołę?  12.2. Niezależna szkoła, uwolniony nauczyciel  12.2.1. Wyzwolić inicjatywę nauczycieli  12.2.2. Przekazać szkoły podmiotom społecznym i nauczycielom    12.2.3. Jaka rola państwa?  12.2.4. Szkoła uwolniona lepsza!    12.2.5. Refleksja odautorska    13. Jak kształcić kreatywnego nauczyciela kreatywnej szkoły? Rekomendacje  13.1. Jakie założenia kształcenia nauczycieli? Rekomendacje treściowe  13.2. Rekomendacje dotyczące form kształcenia nauczycieli  13.3. Rekomendacje dotyczące organizacji kształcenia pedagogicznego  13.4. Powrócić do sprawdzonych idei – rekomendacje historyczne    13.5. Refleksja końcowa   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zapraszamy Czytelników do książki, z której można czerpać siłę... i wiedzę. Przydatna nie tylko dla osób, zaczynających swoją pracę z osobami niepełnosprawnymi, z ich rodzicami, opiekunami, ale również dla tych, którzy już długo mają przyjemność, by mieć kontakt z osobami z niepełnosprawnością. Pomysł na tę książkę powstał w trakcie rozmowy z mamą niepełnosprawnej dziewczynki. Jej historia jest również zawarta w tym zbiorze. Rozmawiałyśmy z mamą o tym, jak wyobrażała sobie macierzyństwo, z czym była zmuszona się zmierzyć, z jakimi emocjami, z jakimi trudnościami, jakie bariery musiała przełamać, jakie drzwi wyważyć. I wtedy właśnie podczas rozmowy powiedziałam do tej mamy: "Kiedyś poproszę Panią o spisanie swoich przeżyć. Zrobimy z tego książkę”. Mama dziewczynki uśmiechnęła się i odrzekła: "Dobra”. Dodała lekko zaczepnie: "Zobaczymy!”. Tak to się zaczęło. [...] Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spos treści : Wprowadzenie          Część I Specjalne potrzeby edukacyjne w nauce języka obcego 1. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z deficytami języka, mowy i komunikacji      1.1. Uściślenia terminologiczne      1.2. Specjalne potrzeby językowe   1.3. Trudności w przyswajaniu języka     1.3.1. Funkcjonowanie poznawcze   1.3.2. Funkcjonowanie komunikacyjne   2. Cele nauki języka obcego   2.1. Cele edukacyjne      2.2. Cele terapeutyczne      Część II Zasada indywidualizacji 3. Indywidualizacja w nauczaniu włączającym   3.1. Inkluzja w szkole: założenia ogólne     3.2. Uniwersalne projektowanie i spersonalizowana edukacja   3.3. Doświadczenia nauczycieli   4. Zasada indywidualizacji w nauce języka obcego      4.1. Rozpoznanie potencjału językowego   4.1.1. Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna   4.1.2. Diagnoza na potrzeby nauczania języka obcego     4.2. Rozwijanie kompetencji ucznia          4.2.1. Świadomość (meta)językowa       4.2.2. Język i działanie a sprawności poznawcze        Część III Indywidualizacja w badaniach i praktyce 5. Indywidualizacja w badaniach glottodydaktycznych          5.1. Interdyscyplinarny dialog          5.2. Główne wątki badawcze       5.2.1. Dwujęzyczność dzieci z deficytami języka, mowy i komunikacji   5.2.2. Rehabilitacyjne aspekty nauki języka obcego     5.2.3. Organizacja nauczania        6. W szkole: niezwykłe dzieci, nieobce języki   6.1. Ja, ty, my: razem nie tylko w klasie      6.2. (Nie)zwykły podręcznik, (nie)zwykłe działania   6.3. What color is your life? – materiał ilustracyjny      Nota bibliograficzna      Literatura cytowana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44109 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja muzyczna dzieci z perspektywy pedagogicznej i profilaktyczno-terapeutycznej / Lidia Kataryńczuk-Mania. - Wydanie 2. - Kraków : Impuls, 2022. - 161 stron : fotografie, ilustracje, nuty ; 24 cm.
Spis treści : Wprowadzenie    Część I Edukacja muzyczna z perspektywy pedagogicznej 1. Muzyka i jej wielowymiarowe znaczenie (refleksje o muzyce)    2. Elementarna edukacja muzyczna z perspektywy poznawczej  2.1. O rozwoju muzycznym dzieci    3. Wybrane koncepcje i metody edukacji muzycznej w oglądzie literatury  3.1. Uwagi o możliwościach wspierania rozwoju i zainteresowań muzycznych dzieci    4. Formy aktywności muzycznej w przedszkolu    4.1. Śpiew i ćwiczenia mowy    4.2. Gra na instrumencie  4.3. Słuchanie muzyki    4.4 Ruch z muzyką  4.5. Tworzenie muzyki    5. Rozwijanie kreatywności muzycznej poprzez zabawy i gry  6. Korelacja edukacji muzycznej z innymi treściami programowymi w przedszkolu  7. O wczesnej edukacji instrumentalnej (na przykładzie fortepianu)    8. Przegląd literatury metodycznej z zakresu edukacji muzycznej najmłodszych  9. Przedszkole miejscem organizowania muzycznych uroczystości    Część II Edukacja muzyczna z perspektywy profilaktyczno-terapeutycznej (wybrane wątki) Wstęp    1. Wybrane metody i sposoby muzycznej pracy profilaktyczno-terapeutycznej  1.1. O diagnozie  2. Profilaktyczno-terapeutyczne znaczenie form muzycznych  Podsumowanie  3. Edukacja muzyczna w dialogu z logorytmiką  3.1. Wokół definicji logorytmiki  3.2. Cele, funkcje i zadania logorytmiki    3.3. Wybrane metody i formy pracy logorytmicznej    3.4. Charakterystyka wybranych ćwiczeń logorytmicznych i wskazówki metodyczne    3.5. Przykładowy scenariusz zajęć z logorytmiki    Podsumowanie  4. Terapia dźwiękiem w pracy z dziećmi  4.1. Istota i struktura dźwięku  4.2. Masaż dźwiękiem. Założenia programowe niemieckiej metody Petera Hessa (literatura specjalistyczna, badania)  4.3. Misy dźwiękowe jako narzędzie profilaktyczno-terapeutyczne – krótka charakterystyka   4.4. Ćwiczenia i zabawy oddechowe z wykorzystaniem metody Petera Hessa – relaks z dźwiękiem  Podsumowanie    Zakończenie  Bibliografia 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cogito - szkoła z własnym obliczem / Marzena Kędra. - Kraków : Impuls, 2021. - 289 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Dzięki takim książkom możemy tak, jak Autorka, niejako metaforycznie wchodzić w relacje z sobą, by dzięki nim niekoniecznie coś powielać, dosłownie naśladować, ale może spróbować dzielić się z innymi także własnymi rozwiązaniami. Zachęcam zatem nie tylko do lektury tak wyjątkowej w treści i formie książki, ale także wprowadzenia do współczesnej polskiej pedagogiki szkolnej własnego doświadczenia, rozwiązań czy efektów twórczych dokonań. Freinet oczekiwał tego od nas, od nauczycieli z pasją realizujących swoją profesję. Każdy z nas może dodać kropelkę kruszącą beton nonsensownej i mniej wartościowej edukacji. Trzeba tylko mieć odwagę, zaryzykować, podjąć wysiłek i rzucić "ziarno" na podatny grunt oczekujących na naszą pedagogię dziecięcych serc, umysłów i rąk. Prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
Spis treści : Wstęp     Jaka szkoła?    O tym, jak Celestyn Freinet wpłynął na moje nauczycielskie życie     I. Kreatorzy świata    Gawędy Mateusza a koncepcja szkoły Cogito w Poznaniu    Od fascynacji do realizacji. Model szkoły Cogito    Organizacja pracy szkoły     Personalizacja procesu kształcenia     Kompetencje przyszłości     Plan zajęć  Organizacja przestrzeni edukacyjnej    II. Laboratorium demokracji     Wychowanie do demokracji     Narada klasowa     Debaty lub dyskusje klasowe    Odpowiedzialności szkolne i klasowe  Mediatorzy szkolni    Szkoła Cogito dla innych  III. Środowisko pracy i życia    „Zejdź z katedry i zawiń rękawy”  Drobiazg, który jest wszystkim  Ogrodnicy i hodowcy  Zawód jako postawa życiowa    IV. Skrzynka z narzędziami – techniki pracy  „Czy szkoła powinna być placem budowy?”  Planowanie pracy  Jak sprawić, żeby dziecko czuło pragnienie    Kompleks zainteresowań    Doświadczenia poszukujące  Korespondencja międzyszkolna    Sprawności  Fiszki  Pojęcie szybkości  Dlaczego warto?  V. Edukacja interdyscyplinarna  Nauczanie interdyscyplinarne – blokowe. Zrozumieć świat  Akademia kompetencji    Pracownie tematyczne  VI. Aktywności – projekty  Człowiek pracy    Projekty szkolne    VII. Ład i harmonia  Uważność  „Wywołajmy przeciąg”, czyli o konieczności uwzględniania w programie edukacyjnym potrzeb dziecka: indywidualnych i społecznych  „Dobry ogrodnik, czyli cykl wychowawczy”  VIII. Oceniać czy doceniać  „Historia o koniu, który nie odczuwał pragnienia”  Pochwała i uznanie  Znaleźć się w czołówce  IX. Jak zmieniać szkołę?  Innowacyjność. Najważniejsze projekty w latach 2015–2020, na które Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty pozyskała środki zewnętrzne    Akademia Cogito  Cogito w koronie  Druki ulotne  Zakończenie   Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Wstęp     Dariusz Stępkowski (Wy)kształcenie w polskiej pedagogice ogólnej Prolegomena do historii pojęcia    Krzysztof Maliszewski Romantyczna tradycja Bildung – uwagi o sensie kształcenia na podstawie Fragmentów Friedricha Schlegla  Bogusław Śliwerski Różne wymiary teorii kształcenia oraz ich polityczne i naukowe uwarunkowania  Bibliografia   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura szkoły w rozwoju szkoły / Inetta Nowosad. - Kraków : Impuls, 2019. - 298 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Rozdział 1 Kultura szkoły i jej znaczenie w badaniach efektywności szkoły 1.1. U podstaw badań efektywności szkoły 1.2. Budowanie solidnych podstaw metodologicznych   1.3. W stronę rozwoju szkoły    1.4. Globalizacja i umiędzynarodowienie badań   1.5. Efektywność szkoły w płynnej rzeczywistości   Rozdział 2 W labiryncie niejednoznaczności kultury szkoły    2.1. Kultura szkoły – wokół definicji   2.2. Elementy kultury szkoły   2.3. Klimat szkoły i jego badania 2.4. Kultura szkoły a klimat szkoły 2.5. Orientacje badawcze kultury szkoły Rozdział 3 Rekulturacja: kształtowanie kultury szkoły 3.1. Cechy kultury szkół 3.2. Kształtowanie kultury szkoły   3.3. Przywództwo i zarządzanie w kulturze szkoły   3.4. Modele przywództwa a kultura szkoły 3.5. Współzależność przywództwa, uczenia się i współpracy w kształtowaniu kultury szkoły   Bibliografia 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44112 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Rozdział 1 Dziedzina edukacji i jej nadsystemy   1.1. Ku perspektywie holistycznej i strukturalnej w myśli pedagogicznej   1.2. Opieka rodzicielska u zwierząt i ludzi      1.3. Reprodukcja kulturowa   1.4. Homogeneza: rozwój osobniczy człowieka   1.5. Świat pracy ludzkiej     Rozdział 2 Materialny wymiar edusfery   2.1. Edusfera – idea oglądu całościowego     2.2. Kultura materialna – wyjaśnienia pojęciowe      2.3. Egzemplifikacje   Rozdział 3 Edukacyjna socjosfera 3.1. Człowiek społeczny 3.2. Edukacyjna socjosfera – status i podstawowe wymiary   3.3. Świat osobowy       3.4. Struktury i operacje   3.5. Płaszczyzny integracji struktur edukacyjnych (na przykładzie szkoły)        3.6. Procesy transformacyjne   Rozdział 4 Agosfera     4.1. Agos: czyn kulturalizacyjny oraz kulturowy   4.2. Agos: postępowanie moralne czy działanie instrumentalne?   4.3. Agos czynem realnym czy idealnym?      4.4. Agos reaktywny czy proaktywny?     4.5. Zachowania celowe czy wzory zachowań?     4.6. Agos twórczy czy odtwórczy?      Rozdział 5 Kultura symboliczna edusfery     5.1. Uwertura   5.2. Animal symbolicum i jego środowisko      5.3. Semioza: garść podstawowych pojęć      5.4. Język(i) edusfery      5.5. Dyskurs edukacyjny – idea   5.6. Dyskurs edukacyjny – przykłady   5.7. Świadomość, świadomość jednostkowa, świadomość zbiorowa   5.8. Byt i świadomość w wychowaniu   5.9. Przykład: opinia publiczna jako forma świadomości edukacyjnej współczesnego społeczeństwa     Rozdział 6 Poznanie i wiedza w edusferze     6.1. Informacyjne podstawy edukacji      6.2. Mechanizm reprezentacji     6.3. Pedagogiczne uczenie się i doświadczenie   6.4. Teoretyzacja pedagogicznego doświadczenia   6.5. Badania pedagogiczne   6.6. Myśl pedagogiczna    
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Wstęp      Rozdział 1 Tendencje zmian we współczesnej dydaktyce  1.1. Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych     1.2. Rozwój wiedzy kognitywistycznej     1.3. Procesy globalizacyjne w przestrzeni społeczno-kulturowej    Rozdział 2 Paradygmaty w dydaktyce     Wprowadzenie     2.1. Fundamentalne paradygmaty i wpływające na nie teorie rozwoju człowieka    2.2. Teoria rozwoju poznawczego Jeana Piageta     2.3. Teoria społeczno-kulturowego podejścia do rozwoju poznawczego Lwa S. Wygotskiego     2.4. Teoria etapów rozwoju Erika H. Eriksona      2.5. Inne koncepcje etapów rozwoju człowieka. Maria Montessori     2.6. Motywacja i emocje – dwa fundamenty współczesnych paradygmatów  2.7. Współpraca i nowe technologie wyznacznikami nowych paradygmatów w dydaktyce    Rozdział 3 Humanistyczne teorie kształcenia na przełomie wieków i ich współczesne odniesienia    Wprowadzenie     3.1. Teorie wywodzące się z tradycyjnego dyskursu humanistycznego, np. o potrzebach człowieka, wolności uczenia się oraz szczęściu  3.2. Teorie motywacji w humanistycznej dydaktyce    3.3. Teorie skoncentrowane wokół procesu kształcenia    3.4. Humanistyczne teorie kształcenia uwzględniające badania w obszarze poznawczym   Rozdział 4 Behawioralne teorie kształcenia    4.1. Uczenie jako reakcja na stymulację (bodziec)  4.2. Uczenie się przez wzmocnienie wykonania określonych czynności (warunkowanie instrumentalne)    4.3. Uczenie się społeczne (przez obserwację)    4.4. Behawioryzm psychologiczny Arthura W. Staatsa   4.5. Model GOMS   Rozdział 5 Koncepcje poznawcze w teoriach kształcenia  5.1. Kognitywistyczne teorie kształcenia  5.2. Konstruktywistyczne teorie kształcenia  5.3. Koncepcje wywodzące się z teorii poznania oraz nowe prądy dyskursu nad kształceniem  Rozdział 6 Teorie kształcenia na odległość (nauczanie on-line, e-learning)    6.1. Problemy definicyjne i podstawowe teorie edukacji na odległość   6.2. Wybrane teorie kształcenia na odległość    6.3. Perspektywy edukacji na odległość    Zakończenie    Bibliografia   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44115 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp          Rozdział 1 Podstawy badań nad przyszłością młodzieży         1.1. Dyskursy w badaniach młodzieży          1.2. Młodość jako kategoria rozwojowa i społeczna          1.3. W kręgu pojęć związanych z przyszłością młodzieży        1.4. Podmiotowy kontekst projektowania przyszłości w okresie adolescencji          Rozdział 2 Młodzież w zmieniającym się świecie – od tradycji do ponowoczesności          2.1. Przemiany współczesnego świata         2.2. Człowiek w ponowoczesności      2.3. Pokolenia młodzieży dawniej i dziś   2.4. Wokół problematyki tożsamości młodzieży     Rozdział 3 Społeczno-kulturowy kontekst konstruowania wzorów przyszłości młodzieży   3.1. Przestrzeń społeczna a projektowanie przyszłości      3.2. Wartości jako podstawa planowania przyszłości      3.3. Rodzina jako środowisko kreowania przyszłości      3.4. Pedagogiczne aspekty projektowania przyszłości   3.5. Medialne wzorce konstruowania przyszłości     Rozdział 4 Założenia metodologiczne badań własnych   4.1. Przedmiot i cele badań   4.2. Problematyka badawcza   4.3. Zmienne i wskaźniki   4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze   4.5. Charakterystyka terenu badań i badanej próby     4.6. Organizacja badań i sposób opracowania materiału empirycznego   Rozdział 5 Wzory przyszłości badanej młodzieży   5.1. Charakterystyka wzorów przyszłości osobistej i zawodowej badanych   5.2. Wzory przyszłości dziewcząt i chłopców   5.3. Specyfika środowiskowa wzorów przyszłości młodzieży   5.4. Typy wzorów przyszłości preferowanych przez młodzież   Rozdział 6 Młodzież o sobie i świecie w kontekście wyobrażonej przyszłości   6.1. Wartości a wzory przyszłości młodzieży     6.2. Perspektywy ocen wzorów przyszłości młodzieży   6.3. Czynniki zależne i niezależne od jednostki – wpływające na realizację wzorów przyszłości   6.4. Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania wzorów przyszłości     Rozdział 7 Nastawienie młodzieży intra-, interpersonalne oraz wobec własnego życia i świata a jej wzory przyszłości   7.1. Samoocena młodzieży a jej wzory przyszłości   7.2. Funkcjonowanie interpersonalne młodzieży a jej wzory przyszłości   7.3. Obraz świata a wzory przyszłości młodzieży     7.4. Obraz życia a wzory przyszłości młodzieży     Wnioski i implikacje dla praktyki     Bibliografia  
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W. 44114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Kontynuacja perypetii niezwyczajnych psiaków, które mierzą się ze zwyczajnymi problemami niejednego dziecka. Czy uda się futrzakom pokonać lęk przed ciemnością lub przed wizytą w szpitalu? Czy polubią nowych członków ich szkolnego i rodzinnego stada? Czy uda im się pokonać nieśmiałość bądź lęk przed rozstaniem? Przy okazji może znajdą odpowiedź na pytanie czym może się stresować sójka, czy ptaki potrafią nurkować w rzece albo czy leśne mrówki są w ogóle potrzebne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego / Bogusław Śliwerski, Michał Paluch. - Kraków : Impuls, 2021. - 356 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Spis treści : Bogusław Śliwerski Część 1. Od zniewolenia do edukacji w wolności Rozdział 1. Krytyka systemu klasowo-lekcyjnego       1. Nienaruszalność systemu klasowo-lekcyjnego       2. Klasa szkolna jako cela więzienna      3. Dyrektywne/autorytarne podejście do nauczania dzieci i młodzieży      4. Znaczenie miejsca i czasu uczenia się    5. System klasowo-lekcyjny w prawie oświatowym    6. Toksyczność i reprodukcja totalnej edukacji    7. Ideologiczne władztwo oświatowe   Rozdział 2. Badania nad klasą szkolną    1. Impulsy z nauk pogranicza    2. System klasowo-lekcyjny w teorii wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia      3. Behawioralna teoria kształcenia Bolesława Niemierki   4. Miejsce uczenia się w świetle badań etnopedagogicznych   5. Architektoniczny gorset systemu klasowo-lekcyjnego    6. Klasa szkolna jako środowisko proksemiczne    7. Fenomen dzwonka szkolnego      8. Ławki szkolne    9. Komunikacyjne doświadczenia uczniów w czasie lekcji   10. Kultura i klimat klasy szkolnej  11. Pozór wychowawczej i dydaktycznej spójności klasy szkolnej     12. Celowy dobór czy selekcja?   Rozdział 3. Wyjście poza dostarczone (narzucone) systemowe rygory   1. (Nie-)pożądana przez władze III RP edukacja autorska w szkołach publicznych     2. Klasa autorskiej edukacji  3. Wyspy transformatywnego oporu edukacyjnego   4. Jest taka szkoła, w której wcale nie chodzi o szkołę   5. Może Johannes Sturm przejdzie wreszcie w Polsce na dydaktyczną „emeryturę”?   6. Samokontrola i samoocena uczącego się w modelu edukacji hybrydowej   Zakończenie jako wprowadzenie do kolejnej części analiz   Bibliografia do części 1  Michał Paluch Część 2. Powrót do źródeł Rozdział 1. „Czuły narrator” w społeczności klasowo-lekcyjnej  Rozdział 2. „Pierwotna samotność” nauczyciela w drodze na lekcję   Rozdział 3. „Oiketa” wchodzi do klasy    Zakończenie   3 Bibliografia do części 2
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44116 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pisać pracę magisterską? : poradnik dla studentów / Maria Węglińska. - Wydanie 10. - Kraków : Impuls, 2016. - 127, [1] strona ; 21 cm.
Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
Spis treści : Wprowadzenie Część pierwsza 1. Aparatura pojęciowa związana z metodologią 1.1. Temat pracy 1.2. Cel badań 1.3. Problem 1.4. Hipoteza 1.5. Zmienne i ich graficzne przedstawienie 1.6. Co oznacza słowo „wskaźnik”? Rodzaje wskaźników. Dobór i interpretacja wskaźników 1.7. Klasyfikacja metod badań 1.8. Pojęcie metody badań 1.9. Techniki badawcze 1.10. Narzędzie badawcze 1.11. Eksperyment pedagogiczny 1.12. Monografia pedagogiczna 1.13. Metoda indywidualnych przypadków 1.14. Metoda sondażu diagnostycznego 1.15. Co nazywamy obserwacją? 1.16. Wywiad 1.17. Ankieta 1.18. Określenie analizy dokumentów 1.19. Pojęcie testu osiągnięć szkolnych 1.20. Arkusz obserwacyjny 1.21. Kwestionariusz 1.22. Skala 1.23. Kategoryzacja 1.24. Korelacja 1.25. typ badań 1.26. Badania diagnostyczne 1.27. Grupy czynników 1.28. Etapy badań pedagogicznych Część druga 2. Strona formalno-językowa pracy 2.1. Strona tytułowa 2.2. Struktura pracy 2.3. Wstęp (słow. wstępne, zagadnienia wstępne, wprowadzenia0 2.4. Układ rozdziału 2.5. Struktura części teoretycznej 2.6. Struktura rozdziału metodologicznego 2.7. Definicja pojęć 2.8. Zakończenie pracy 2.9. Tabela 2.10. Wykres i tabela 2.11. Przypisy 2.12. Bibliografia 2.13. Załączniki 2.14. Akapit 2.15. Wybór formy czasowników 2.16. Wyrazy spajające treść 2.17. Rejestr niektórych wyrażeń i zwrotów metatekstowych podkreślających porządek i logiczność wypowiedzi 2.18. Słownictwo wyrażające stosunek piszącego do własnej wypowiedzi, wyrazy oceniające 2.19. Zestaw zwrotów nawiązujących do wypowiedzi zarówno przedmówców, jak i własnych, wcześniejszych 2.20. Zwroty grzecznościowe 2.21. Przepisywanie na maszynie Część trzecia 3. Zestaw wyrażeń i zwrotów pomocnych w redagowaniu pracy 3.1. Jak zatytułować rozdział teoretyczny? 3.2. Zestaw wyrażeń określających podstawy metodologiczne i organizację badań 3.3. Zwroty służące wprowadzeniu definicji 3.4. Zestaw określeń pomocnych w formułowaniu hipotez 3.5. Jak rozpocząć rozdział – przykłady 3.6. Typowe sformułowania dotyczące zapowiedzi wprowadzeniatabeli 3.7. Rejestr proponowanych sformułowań rozpoczynających analizę danych 3.8. Słownictwo stosowane przy analizie i interpretacji danych 3.9. Wprowadzenie cytatu 3.10. Sformułowania służące wprowadzaniu przykładów 3.11. Zestaw wyrażeń określających nasilenie 3.12. Przykłady wypowiedzi podsumowujących rozdział (podsumowanie rozdziału; wnioski; uwagi końcowe; wnioski ogólne; podsumowanie i wnioski) 3.13. Zestaw sformułowań rozpoczynających zakończenie pracy Bibliografia (wybrane pozycje)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 15)
Spis treści : Progi zmian w edukacji dziecka Jolanta Karbowniczek Wczesna edukacja w perspektywie przeobrażeń paradygmatycznych     Bożena Pawlak Neuroedukacja w klasach początkowych – wiedza i opinie nauczycieli pierwszego etapu kształcenia  Bożena Marzec Nauczyciel w obliczu zmieniających się przepisów prawa – refleksje  Elżbieta Marek Ocena własnej kreatywności studentek pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej     Barbara Nawolska Ile waży beczka? Czyli jak zadanie matematyczne rozwiązywali adepci zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej     Warunki do rozwoju i edukacji dziecka Bożena Grzeszkiewicz Socjalizująca wartość zabawy  Karin Fodorová Diagnostic activities of nursery school teachers as a factor in meeting preschool education goals    Daniela Kilduff Selected specifics of speech therapy for children with visual impairments or blindness  Małgorzata Przybysz-Zaremba Wspomaganie rozwoju dziecka z alkoholowym zespołem płodowym (FAS) i poalkoholowym spektrum zaburzeń rozwojowych (FASD) – kilka propozycji, uwag i wskazówek w tle  Tomasz Szurmik, Piotr Kurzeja, Teresa Friediger, Karol Bibrowicz Rola aktywności ruchowej w rozwoju psychoruchowym dzieci z dysleksją oraz propozycja ćwiczeń równoważnych jako wspomaganie terapii 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 16)
Oddajemy w Państwa ręce kolejny tom z serii „Edukacja małego dziec­ka”. Tom 16 - kontekst zmian i propozycji obejmuje obszary kształcenia i wychowania dziecka z uwzględnieniem różnych doświadczeń pedagogicznych, teorii i treści, które integrują się z głównymi założeniami edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wyznaczają pola działań praktycznych i badawczych.
Spis treści : Przestrzenie edukacyjne dziecka Danuta Kocurek Dziedzictwo kulturowe jako przestrzeń edukacyjna dziecka przedszkolnego      Leokadia Szymczyk Edukacja europejska przedszkolaków w opinii rodziców     Ewa Żmijewska Wiedza nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej o międzykulturowości  Olena Bocharova Edukacja początkowa w kontekście projektu „Nowa ukraińska szkoła”  Justyna Pawlak Rodzic-edukator pod lupą. O rodzicach dzieci w edukacji domowej z perspektywy nauczycieli-egzaminatorów  Treści i umijętności w edukacji dziecka ks. Michał Borda Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce  Jadwiga Oleksy Gotowość nauczycieli do diagnozowania i zaspokajania specyficznych potrzeb dziecka zdolnego       Katarzyna Sadowska, Marta Kędzia Niedyrektywne towarzyszenie w rozwoju jako szansa dla instytucjonalnej opieki nad małym dzieckiem    Monika Ostrowska-Cichy Arteterapia i jej zastosowanie w placówkach wsparcia dziennego dla dzieci    Aniela Różańska Zwierzę jako podmiot w edukacji dziecka    Anna Zadęcka-Cekiera Umiejętności językowe uczniów klas III w zakresie form użytkowych  Anna Boguszewska Film w kontekście polecanej literatury dla uczniów klas początkowych w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (1949–1956)  Mirosław Kisiel „Kolorowe muzykowanie” stymulatorem aktywności muzycznej w edukacji dziecka 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44105 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I. Starość jako potencjał Maria Braun-Gałkowska Ludzie starzy bywają różni Stanisława Steuden Mądrość jako efekt integracji doświadczeń życiowych Część II. Edukacja w okresie późnej dorosłości – teoria i praktyka Monika Dorota Adamczyk Edukacja w okresie późnej dorosłości jako forma uczestnictwa społecznego osób starszych Małgorzata Stanowska Rola uniwersytetów trzeciego wieku w edukacji osób starszych Małgorzata Stanowska Międzynarodowe Stowarzyszenie Uniwersytetów Trzeciego Wieku (AIUTA) Monika Dorota Adamczyk Przygotowanie do emerytury w opinii uczestników badania BALL– Be Active through Lifelong Learning Część III. Uniwersytety trzeciego wieku na świecie Gunhild Hammarström Attracting New Categories of Students to Uppsala U3A Lin Yuanhe Understanding the Third Age Students in the New Generation Morag Tamisari A New Lease of Life in the U3A in the UK Nadezda Hrapkova Older Students in Universities. Learning Needs, Motivation, Barriers and Requirements Część IV. Uniwersytety trzeciego wieku – doświadczenia polskie Wiesława Borczyk Kierunki działalności Ogólnopolskiej Federacji Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Polsce – nowe wyzwania Ilona Skibińska-Fabrowska Edukacja ekonomiczna seniorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43904 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Cele edukacji; 1.1. Ogólne cele kształcenia; 1.2. Heterogenne i podmiotowe cele kształcenia; 1.3. Cele operacyjne; 1.3.1. Procedura wyprowadzania celów operacyjnych; 1.3.2. Rozpoznawanie poprawnie sformułowanych celów operacyjnych; 1.4. Walory i mankamenty operacjonalizacji; 2. Treści kształcenia; 2.1. Rodzaje wiedzy; 2.2. Treści kształcenia; 2.3. Treści jawne i ukryte; 2.4. Treści kształcenia w perspektywie indywidualizacji; 2.5. Plany i programy nauczania; 3. Teoria wielostronnego kształcenia a modele lekcji; 3.1. Teoria wielostronnego kształcenia; 3.2. Modele lekcji; 4. Metody nauczania i wychowania; 4.1. Klasyfikacja metod nauczania; 4.2. Metody wspierania edukacyjnego; 4.3. Metody wychowania; 5. Zasady nauczania; 5.1. Pojęcie zasady; 5.2. Geneza zasad nauczania i wychowania; 5.3. Klasyfikacja zasad; 6. Formy organizacyjne; 6.1. Formy organizacji kształcenia; 6.2. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia; 6.3. Praca domowa; 7. Środki dydaktyczne; 7.1. Funkcje środków; 7.2. Klasyfikacja środków; 7.3. Komputer; 7.4. Radio i telewizja; 7.5. Podręcznik szkolny; 8. Ocena szkolna; 8.1. Podstawowe pojęcia; 8.2. Zadania oceny; 8.3. Obserwacja ucznia podstawą dobrego wartościowania; 8.4. Ocena uczniów w młodszym wieku szkolnym; 8.5. Ocena opisowa i jej walory; 8.6. Od kontroli i oceny do samokontroli i samooceny; 9. Edukacja alternatywna; 9.1. Celestyn Freinet i jego koncepcja pedagogiczna; 9.2. Pedagogika Rudolfa Steinera; 9.2.1. Teoretyczne podstawy pedagogiki steinerowskiej; 9.2.2. Wychowanie religijne; 9.2.3. Program i organizacja szkoły; 9.3. Maria Montessori i jej system; 9.3.1. Psychologiczne podstawy systemu M. Montessori; 9.3.2. Warunki prawidłowego rozwoju dziecka; 9.3.3. Organizacja procesu edukacyjnego w klasach Montessori; 9.4. Edukacja alternatywna w klasach I-III; 9.4.1. Koncepcja kształcenia integralnego Marii Cackowskiej; 9.4.2. Wrocławska Szkoła Przyszłości Ryszarda Łukaszewicza; 9.4.3. Koncepcja kształcenia wyzwalającego Władysława Puśleckiego; 10. Edukacja wspierania uczniów w wieku wczesnoszkolnym; 10.1. Rozwój uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 10.1.1. Rozwój fizyczny; 10.1.2. Rozwój poznawczy; 10.1.3. Rozwój socjalno-emocjonalny i moralny; 10.2. Indywidualne różnice między dziećmi i dobór praktyki korzystnej rozwojowo; 10.3. Składniki praktyki korzystnej w programach nauczania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40161, W.39663, W.39664 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej