Nauczanie początkowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(186)
Forma i typ
Książki
(183)
Publikacje naukowe
(5)
Audiobooki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(160)
tylko na miejscu
(16)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(170)
Pracownia cymeliów
(16)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(13)
Szuścik Urszula
(13)
Kollek Bogumiła
(8)
Rotter Aleksandra
(8)
Adamek Irena
(6)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(5)
Bogdanowicz Marta
(4)
Cackowska Maria
(4)
Klus-Stańska Dorota
(4)
Maćkowiak Antoni
(4)
Tkaczyk Grażyna
(4)
Zborowski Jan
(4)
Maćkowiakowie J. i A
(3)
Badura-Strzelczyk Gabriela
(2)
Barańska Małgorzata
(2)
Bieńkowska Izabela
(2)
Czajkowski Stanisław
(2)
Dolata Roman
(2)
Florkiewicz Violetta
(2)
Galant Józef
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Hytkowska-Fąfara Jolanta
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Lewicka Janina
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Maurer Alicja
(2)
Michejda-Kowalska Krystyna
(2)
Millerówna Romana
(2)
Mrożkiewicz Józef
(2)
Popek Stanisław
(2)
Rocławski Bronisław
(2)
Rostkowska Maria
(2)
Rożyńska Małgorzata
(2)
Stucki Edmund
(2)
Słońska Irena
(2)
Wilgocka-Okoń Barbara
(2)
Więckowski Ryszard
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Świętek Wacława
(2)
Awgulowa Janina
(1)
Balińska Hanna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Berggruenerowa Helena
(1)
Białobrzeska Joanna
(1)
Białobrzeski Piotr
(1)
Bladowska Joanna
(1)
Bohucki Jan
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borecka Irena
(1)
Budniak Alina
(1)
Budziszewska Olga
(1)
Burzyńska Halina
(1)
Bąk Piotr
(1)
Cheba Andrzej
(1)
Chodoń Irena
(1)
Chymuk Maria
(1)
Cydzik Zofia
(1)
Czajkowska Hanna
(1)
Czajkowski Kazimierz
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Decroly Ovide
(1)
Dobraniecki Stanisław
(1)
Dobrowolska Hanna
(1)
Dryjański J
(1)
Drzał Elwira
(1)
Duszyńska Grażyna
(1)
Duszyńska-Łysak Katarzyna
(1)
Dyka Franciszka
(1)
Falski Marian
(1)
Flis Renata
(1)
Gabriel Stanisław
(1)
Gabriel Stanisław. Cz. 2: Przystosowana do progrmu klasy III i IV a częściowo V szkoły powszechnej
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gayówna D
(1)
Gierada-Podgajna Halina
(1)
Grzegorzewska Maria
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Grzywak-Kaczyńska Marja
(1)
Gutowska Joanna
(1)
Guz Sabina
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Górski Leszek
(1)
Hadała Anna
(1)
Hajnrych Jacek
(1)
Hanisz Jadwiga
(1)
Jakowicka Maria
(1)
Jakubiec Sylwia
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jeleńska Ludwika
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Jóźwicki Tadeusz
(1)
Kaczmarek Jolanta
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Karczmarczyk Janina
(1)
Karpowicz A
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(48)
1980 - 1989
(22)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(15)
1950 - 1959
(9)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(12)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
1860 - 1869
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(186)
Język
polski
(186)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Nauczanie początkowe
(186)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Psychologia
(1)
186 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43809 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 212)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Praktyka znacząca rozwojowo: 1.1. Właściwości rozwojowe - znaczenie pojęcia; 1.2. Kształtowanie się i rozwój aktywności dziecka od urodzenia do wieku wczesnoszkolnego; 1.3. Ocena rozwojowa dzieci a programy nauczania; 1.3.1. Ocena rozwojowa dzieci w relacjach dom - przedszkole - szkoła; 1.3.2. Program nauczania i jego cechy; 1.3.3. Relacje między rozwojowym programem nauczania a systemem wychowania w domu; 1.4. Podsumowanie; Rozdział 2. Pożądane cechy interakcji dorosły - dziecko w praktyce rozwojowej; Rozdział 3. Optymalna rozwojowo praktyka do trzeciego roku życia dziecka: 3.1. Uwarunkowania rozwojowe; 3.2. Rozwój dziecka w pierwszym roku życia; 3.3. Maluchy i ich rozwój; 3.4. Podstawowe uwarunkowania optymalnej opieki nad niemowlętami i maluchami oraz ich doświadczeń; 3.5. Podsumowanie; Rozdział 4. Składniki rozwojowej praktyki dla niemowląt i maluchów: 4.1. Charakterystyka zachowań dorosłych w stosunku do niemowląt; 4.2. Omówienie praktyki rozwojowej korzystnej i niekorzystnej dla dzieci w wieku poniemowlęcym; 4.3. Korzystna rozwojowo praktyka dla trzylatków; 4.4. Podsumowanie; Rozdział 5. Optymalne doświadczenia w programach wychowania dla dzieci w wieku przedszkolnym: 5.1. Uczenie się dzieci w wieku przedszkolnym; 5.2. Zintegrowane składniki praktyki korzystnej i niekorzystnej dla dzieci w wieku przedszkolnym; 5.3. Zmiany i wyzwania okresu przejściowego; 5.4. Podsumowanie; Rozdział 6. Korzystna rozwojowo praktyka dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym: 6.1. Rozwój i uczenie się dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6.1.1. Rozwój fizyczny; 6.1.2. Rozwój poznawczy; 6.1.3. Rozwój socjalno-emocjonalny i moralny; 6.2. Indywidualne różnice między dziećmi i dobór praktyki korzystnej rozwojowo; 6.3. Składniki praktyki korzystnej i niekorzystnej w programach nauczania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6.4. Podsumowanie; Rozdział 7. Popularyzacja praktyki rozwojowej w wychowaniu małego dziecka: 7.1. Świadomość wychowawcza rodziców; 7.2. Odpowiedzialność nauczycieli za poziom praktyki rozwojowej; 7.3. Rola nadzoru pedagogicznego w zakresie praktyki rozwojowej; 7.4. Strategie informacyjne o odpowiedniej praktyce rozwojowej; 7.5. Podsumowanie; Zakończenie; Zestaw prac popularno-naukowych dla rodziców i wychowawców przedszkoli (żłobków) i nauczycieli klas I-III o tematyce gier i zabaw, gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, wychowania estetycznego; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39019, W.39309 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40827 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38557, W.38558, W.38560, W.38559, W.38561 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39321 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. KEN w Krakowie ; Nr 102)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40392 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Od Autorek; Inscenizacja w pracy wychowawczo-dydaktycznej; Praca nad tekstem inscenizacji; Uwagi organizacyjno-techniczne; Inscenizacje; Klasa I: Spotkanie z Leśną Babcią; Jaś i Małgosia; W Krainie Czarów; Małgorzata i gąski; Smutna Baba Jaga; Klasa II: Wiersze, które lubimy; Z przygód krasnala Hałabały; Tomcio Paluszek i Leśny Dziadek; Wiewiórka; Marcin i koza; Legenda o poznańskich koziołkach; Śpiewanki-mruczanki Kubusia Puchatka; Klasa III: Zaczarowany książę; Zimowe radości i smutki; O tym, co jest najpiękniejsze na świecie; Urodziny pani Marii; W Krainie Kwitnącej Wiśni; Kajtkowe przygody; Srebrne dzwony; Pod zielonym jaworem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33536, W.33538, W.33537 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42705 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39912, W.39911 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Moje dziecko - dobry uczeń : praca zbiorowa / red. Hanna Balińska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1984. - 237, [3] s. : fot., nuty, rys., wykr. ; 21 cm.
Streszczenie: Wstęp; O nauczaniu początkowym uwag kilka - Hanna Balińska; 1. Współpraca rodziny ze szkołą - Hanna Balińska; 1.1. O jaką współpracę chodzi; 1.2. Czy znacie wychowawcę swojego dziecka, czy wychowawca was zna?; 1.3. Jesteśmy zaproszeni na zebranie rodziców; 1.4. Komitet Rodzicielski i Rada klasowa; 1.5. Poradnie dla rodziców i dzieci; 1.6. Będziemy współtwórcami sukcesu szkolnego dziecka; Wydawnictwa pedagogiczne i psychologiczne dla rodziców; 2. Nasze dziecko jako uczeń - Hanna Balińska, Helena Gutowska; 2.1. Na czym polega właściwe przygotowanie dziecka do szkoły; 2.2. Co rozumiemy przez dojrzałość szkolną?; 3. Życie dziecka w społeczności rodzinnej i szkolnej - Hanna Balińska, Emilia Szymańska; 3.1. Zadania wychowawcze rodziny nie maleją; 3.2. Rola matki, ojca i rodzeństwa; 3.3. Rodzaje aktywności dziecka; 3.4. Ocena szkolna - radość czy zmartwienie; 3.5. Prawidłowy rozkład zajęć dziecka; 3.6. Kiedy dziecko powinno się uczyć?; 4. Niektóre problemy wychowawcze i sposoby ich rozwiązywania - Halina Gutowska; 4.1. Znaczenie autorytetu w wychowaniu; 4.2. Co robić, gdy dziecko zaczyna kłamać; 4.3. Nagroda i kara; 4.4. Kiedy i jak nagradzać?; 4.5. Kiedy i jak dziecko może być ukarane?; 4.6. Wychowanie przez pracę; 5. Jak pomóc dzieciom w nauce - Emilia Szymańska; 5.1. Uczenie się trzeba nauczyć; I. Język polski - Antonina Jasińska, Emilia Szymańska: 1. Nauka czytania. Antonina Jasińska; 1.1. Znaczenie pierwszych kontaktów z książką; 1.2.Czy przeczytam sam; 1.3. W krainie baśni; 1.4. Wykaz lektur i ciekawej literatury dziecięcej; 2. Nauka pisania - Emilia Szymańska; 2.1. Uczymy się patrzeć na świat i opisywać go; 2.2. Trudne słowa; 2.3. Uczenie się na pamięć; 2.4. Głoski, litery, sylaby; 2.5. Czym pisać i jak pisać?; 2.6. Ćwiczenia w pisaniu; 2.7. Czy ortografia musi stanowić problem; 2.8. Słownik ortograficzny w każdym domu; 2.9. Nie lekceważyć gramatyki; II. Środowisko społeczno-przyrodnicze - Helena Gutowska: 1. Jak pomagać dziecku w nauce o środowisku?; 2. Odpowiadamy na pytania dziecka; 3. Uczymy patrzeć, słuchać i odczuwać; 4. Jak zorganizować wycieczkę niedzielną?; 5. Wakacje z rodziną; 6. Praca w ogrodzie, hodowle w domu; 7. Wspólne zabawy z dzieckiem; III. Muzyka - Ewa Hoffman-Lipska: 1. Czym jest muzyka dla dziecka?; 2. Czy każde dziecko może muzykować?; 3. Jak ułatwić dzieciom kontakt z muzyką?; IV. Plastyka - Lidia Chmielewska: 1. Talent, czy antytalent?; 2. A może nasze dziecko będzie artystą?; 3. Podstawy i uwarunkowania działalności plastycznej dziecka; 4. Materiały i narzędzia przydatne dziecku; 5. Czego oczekuje się od rodziców?; 6. Czego należy unikać?; V. Praca-technika - Eleonora Stanisławsk:; 1. Chcę czuć się bezpiecznie; 2. Wyręczę cię Mamo; 3. Zrobię to sam; 4. Zabawki - ale jakie?; VI. Kultura fizyczna - Teresa Smolaga: 1. Znaczenie aktywności ruchowej; 2. Doskonalenie naturalnych form ruchu; 3. Wymagania programowe z kultury fizycznej; 4. Lepiej zapobiegać niż leczyć; 5. Stworzenie podstaw zdrowia i wyżywienia dziecka; 6. Mamo, tato - ćwicz razem ze mną; VII. Matematyka - Bogusław :ankiewicz, Zbigniew Semadeni: 1. Wprowadzenie; 2. Jakie powinno być nauczanie matematyki?; 3. O czym dziecko uczy się w klasach I-III; 4. Jak rodzice mogą pomóc dziecku?; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32598, 32595, 32597, 32596 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy pracy z tekstem w klasach niższych; 1.Proces rozumienia informacji; 1.1.Przegląd problematyki rozumienia w ujęciu psychologów; 1.2.Istota rozumienia tekstu; 2.Charakterystyka wybranych właściwości myślenia dzieci; 3.Aktywność intelektualna i emocjonalna dzieci w procesie czytania; 4.Funkcje tekstu a efekty dydaktyczne; Rozdział 2. Problematyka i przebieg badań; 1.Problemy badawcze; 2.Metody i narzędzia badawcze; 3.Organizacja i przebieg badań; Rozdział 3. Rozwój czytania ze zrozumieniem w klasach niższych; 1.Poziomy rozumienia tekstu; 2.Różnice w rozumieniu tekstu w klasach II i III; 3.Niektóre uwarunkowania poziomu rozumienia; Rozdział 4. Sposoby pracy z tekstem a uzyskiwane efekty dydaktyczne; 1. Przygotowanie rzeczowe do pracy z tekstem; 1.1. Organizacja pracy z tekstem; 1.2. Osiągnięcia dydaktyczne uczniów; 2.Przygotowanie czynnościowe do pracy z tekstem; 2.1. Organizacja pracy z tekstem; 2.2. Osiągnięcia dydaktyczne uczniów; 3.Zróżnicowane przygotowanie do pracy z tekstem; 3.1. Organizacja pracy z tekstem; 3.2. Osiągnięcia dydaktyczne uczniów; 4.Interpretacja wyników eksperymentu; Zakończenie; Aneks (Testy czytania ze zrozumieniem dla klas I-IV); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35393, W.35391, W.35392, W.35389, W.35390 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32527 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9481 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44045 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44039 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42752 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42751 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43496, W.42750 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teka: Od piosenki do literki: ćwiczenia 2 ([51] k., 30 s.: rys.)
Kaseta: piosenki w wersji wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9464 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9504 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej