Dyrektorzy szkół
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Gawrecki Paweł
(1)
McEwan Elaine K
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Dyrektorzy szkół
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Zarządzanie to szczególnie istotny czynnik efektywnego funkcjonowania całego systemu oświaty zarówno w państwie, jak i w poszczególnych placówkach edukacyjnych, tworzących ten system. We współczesnej polskiej literaturze pedagogicznej problem ten jest opisywany na ogół przyczynkarsko, w odniesieniu do pojedynczych zagadnień. Brakuje natomiast opracowań całościowych i to zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym. Chodzi o publikację o charakterze podręcznikowym, ujmującą syntetycznie podstawowe zagadnienia dotyczące zarządzania w oświacie. Jednocześnie jednak taką, która zainteresuje liczną rzeszę osób pełniących funkcje kierownicze w oświacie i nie będzie teorią dla teorii.
Spis treści : Wstęp  Część pierwsza Zarządzanie – systematyka i praktyka 1. Początki i rozwój nauki o zarządzaniu w oświacie  2. Współczesne kierunki rozwoju nauki o zarządzaniu oświatą  2.1. Próby tworzenia pedagogiki zarządzania jako subdyscypliny naukowej  2.2. Konteksty badawcze w XXI wieku    3. Zarządzanie organizacją  3.1. Organizacja – interpretacje definicyjne  3.2. Zarządzanie – aspekty systemowe, socjologiczne i prakseologiczne  4. Zarządzanie systemem oświaty    4.1. Cechy systemu oświaty  4.2. Cele i struktura systemu oświaty  4.3. Zarządzanie oświatą jako działalność regulacyjna  4.4. Centralizm i decentralizm w zarządzaniu oświatą  5. Menedżerskie zarządzanie oświatą samorządową  5.1. Organizacja i funkcjonowanie struktur samorządowych  5.2. Uprawnienia samorządu w zakresie oświaty  5.3. Współczesne problemy zarządzania lokalną oświatą    5.4. Menedżerskie działania samorządu i kierownika oświaty  5.4.1. Umiejętności techniczne 5.4.2. Umiejętności społeczne    5.4.3. Umiejętności koncepcyjne  5.4.4. Kompetencje oświatowego samorządowca  5.5. Warunki efektywności działań menedżera oświaty samorządowej  6. Rodzice w systemie zarządzania oświatą  6.1. Podstawy prawne oddziaływania rodziców na instytucje edukacyjne    6.2. Uprawnienia rodziców wobec instytucji edukacyjnej  6.2.1. Prawa jednostkowe   6.2.2. Prawa zbiorowe   6.3. Udział polskich rodziców w zarządzaniu instytucją edukacyjną  6.3.1. Rada rodziców w placówce edukacyjnej  6.3.2. Udział rodziców w radach oświatowych  7. Zarządzanie placówką oświatową jako organizacją    7.1. Szkoła jako organizacja społeczna    7.2. Zarządzanie a kierowanie organizacją edukacyjną  7.3. Wolny rynek w oświacie  7.3.1. Pojęcie rynku i jego uwarunkowania w oświacie    7.3.2. Elementy wolnego rynku w polskiej oświacie  7.3.3. Niebezpieczeństwa wolnego rynku w oświacie    7.3.4. Wnioski dla dyrektora-menedżera oświaty  8. Szkoła jako placówka usługowa    8.1. Usługa jako czynność międzyludzka  8.2. Wspieranie rozwoju jednostki jako główny cel usługi edukacyjnej    8.3. Usługi edukacyjne jako produkt działania szkoły  9. Dyrektor-humanistyczny menedżer oświaty  9.1. Ewolucja pozycji dyrektora placówki edukacyjnej    9.2. Menedżer oświaty – czyli kto?  9.3. Humanistyczny menedżer oświaty    9.4. Kompetencje dyrektora-humanistycznego menedżera placówki edukacyjnej    9.4.1. Pojęcie i rodzaje kompetencji    9.4.2. Kompetencje twarde (bazowe)  9.4.3. Kompetencje miękkie (interpersonalne)    9.4.4. Wiedza niezbędna do opanowania kompetencji menedżerskich  9.5. Mistrzostwo w zakresie zarządzania szkołą    9.6. Predyspozycje kierownicze    9.7. Tworzenie koncepcji rozwoju placówki oświatowej    9.7.1. Diagnozowanie pracy szkoły jako całości oraz poszczególnych jej elementów    9.7.2. Tworzenie i realizowanie autorskiej koncepcji działalności szkoły    10. Doskonalenie kierowniczej kadry oświaty w Polsce powojennej  10.1. Doskonalenie okazjonalne (do roku 1972)  10.1.1. Prymat przygotowania ideologicznego (1945–1956)  10.1.2. Próby kształcenia merytorycznego od 1957 roku  10.2. Kształcenie w ramach systemu IKN (1972–1990)    10.2.1. Geneza koncepcji studiów podyplomowych organizacji i zarządzania oświatą  10.2.2. Organizacja studiów podyplomowych    10.2.3. Programy nauczania  10.2.4. Wymagania i wykładowcy  10.3. Menedżerskie doskonalenie kierowników oświaty po zmianach ustrojowych  Część druga Rekomendacje – co i jak zmienić? 11. Założenia projektu permanentnego doskonalenia menadżera oświaty przywódcy  11.1. Współczesne tendencje w doskonaleniu kierowniczej kadry oświaty  11.2. Doskonalenie zawodowe dyrektorów polskich placówek oświatowych w świetle badań  11.3. Zasady doskonalenia menedżerów oświaty  11.4. System wieloszczeblowego doskonalenia  12. Dylematy polskiej szkoły XXI wieku – próba diagnozy i rekomendacje 12.1. XIX-wieczne korzenie edukacji początków XXI wieku    12.1.1. Jaki świat XXI wieku?  12.1.2. Jak zmieniać szkołę?  12.2. Niezależna szkoła, uwolniony nauczyciel  12.2.1. Wyzwolić inicjatywę nauczycieli  12.2.2. Przekazać szkoły podmiotom społecznym i nauczycielom    12.2.3. Jaka rola państwa?  12.2.4. Szkoła uwolniona lepsza!    12.2.5. Refleksja odautorska    13. Jak kształcić kreatywnego nauczyciela kreatywnej szkoły? Rekomendacje  13.1. Jakie założenia kształcenia nauczycieli? Rekomendacje treściowe  13.2. Rekomendacje dotyczące form kształcenia nauczycieli  13.3. Rekomendacje dotyczące organizacji kształcenia pedagogicznego  13.4. Powrócić do sprawdzonych idei – rekomendacje historyczne    13.5. Refleksja końcowa   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Przedmowa Dla kogo jest ta książka co książka zawiera przegląd treści kwestia definicji ostrzeżenie podziękowania O autorce 1. Siedem zwyczajów dobrego dyrektora Siedem zwyczajów umożliwiających dyrektorowi racjonalne postępowanie z trudnymi nauczycielami Zwyczaj 1: Bądź asertywnym administratorem Zwyczaj 2: Bądź wzorem do naśladowania Zwyczaj 3: Bądź osobą komunikatywną Zwyczaj 4: Pielęgnuj pozytywną kulturę szkolną Zwyczaj 5: Wnoś swój wkład we współpracę Zwyczaj 6: Prowadź asertywne interwencje Zwyczaj 7: Działaj natychmiast Podsumowanie 2. Jak asertywnie prowadzić interwencję Najważniejsze atrybuty asertywnej interwencji AI jest asertywna AI jest precyzyjna AI jest pomocna AI jest uporządkowana AI jest procesem ciągłym AI jest stworzona do promowania rozwoju i zmiany w zachowaniu nauczycieli , Trzy fazy asertywnej interwencji Faza I: Prezentacja stanowiska dyrektora Faza II: Odpowiedź nauczyciela Faza III: Rozmowa motywująca Jak przeprowadzić asertywna interwencję Zastanów się Przeczytaj kontrakt nauczyciela Wybierz nauczyciela Określ zachowanie nauczyciela Napisz swoją prezentację Zaplanuj spotkanie Przygotuj się na spotkanie Przeprowadź AI Bądź przygotowany na przykre doznania Podsumowanie 3. Strategie radzenia sobie z zdenerwowanymi, zawiedzionymi lub zwyczajnie niekompetentnymi nauczycielami Zrozumienie gniewnych nauczycieli Co działa, a co nie To jak postępować z gniewnym nauczycielem? Typy gniewnych nauczycieli Nauczyciele agresywni Malkontenci Cynicy Perfekcjoniści Bufoni Nauczyciele biernie agresywni Charakterystyka podstępnych nauczycieli Sabotażyści Plotkarze Kłamcy Charakterystyka męczącego nauczyciela Wszechwiedzący Dowcipnisie Gaduły Jak sobie radzić z gniewnymi nauczycielami studium przypadku: nauczyciel krytyczny i niegodziwy Studium przypadku: Susan Podsumowując 4. Strategie radzenia sobie z nauczycielami, którzy mają przejściowe problemy, są zaburzeni psychicznie lub weszli w konflikt z prawem Charakterystyka nauczycieli mających chwilowe problemy Charakterystyka nauczycieli z zaburzeniami psychicznymi Charakterystyka nauczycieli mających konflikt z prawem Jak radzić sobie z nauczycielami, którzy mają chwilowe kłopoty. Jak sobie radzić z nauczycielami, którzy cierpią na zaburzenia psychiczne Studium przypadku: Mój najtrudniejszy nauczyciel Studium przypadku: Rehabilitacja Dawida - moja misja ochotnicza Wytyczne dla dyrektorów Patrz optymistycznie Dokumentuj Korzystaj z pomocy fachowców Skorzystaj z pomocy związków zawodowych Bądź przygotowany Trzeba umieć powiedzieć pas Bądź wytrwały i konsekwentny Nie poddawaj się Jak radzić sobie z nauczycielami, którzy mają konflikt z prawem. Studium Przypadku: Kręgi na wodzie - konfrontacja z negatywną kulturą szkoły. Podsumowując 5. Strategie postępowania z wyczerpanymi, zestresowanymi lub wypalonymi nauczycielami Z Perspektywy dyrektora Studium przypadku: Perspektywa Dyrektora - Dwudziestu wykończonych nauczycieli Źródła energii czynniki wyczerpujące inywidualną energię charakterystyka wypalonego nauczyciela Studium przypadku: Perspektywa Nauczyciela - Stres, stres i jeszcze raz stres W jaki sposób administracja zużywa energię nauczycieli Zapominamy o tym, kto naprawdę pracuje Nie szanujemy czasu nauczycieli Oczekujemy zobowiązań na całe życie Zajmujemy się gromadzeniem drewna, zamiast patrzeć w morze Nie kończymy tego co zaczęliśmy Jak postępowć z wyczerpaną szkołą Żadnych założeń Właściwa hierarchizacja Konfrontacja negatywnego myślenia Bądź animatorem Samotna walka musi odejść w przeszłość Słuchaj Chwal i nagradzaj aprobujących Planujcie razem Rozmawiaj z władzami oświatowymi Zachęcaj Bądź ufny Zatrzymaj się Czysty Dom Wyciśnij cytrynę Podsumowanie 6. Strategie pracy z nauczycielami, którzy są zagubieni, nieudolni albo zwyczajnie niekompetentni Charakterystyka źle uczących nauczycieli Zagubieni nauczyciele Zagubieni nowicjusze Zagubieni weterani Nauczyciele nieudolni Nauczyciele niekompetentni Studium przypadku: Niekompetentny nauczyciel Jak sobie radzić z nauczycielami nie umiejącymi uczyć Zagubieni nowicjusze Zagubieni weterani: Lakę Wobegon Teachers Nieudolni i niekompetentni nauczyciele Podsumowanie 7. Sześćdziesiąt sposobów na docenianie, energetyzowanie i wspomaganie nauczycieli.. Wnioski Materiały dodatkowe - Część A Podręcznik Komunikowania od A do Z Materiały dodatkowe - Część B Pakiet budowniczego kultury Część 1: narzędzia badawcze Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora Lista kontrolna zdrowia szkoły Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego Część 2: ćwiczenia podnoszące poziom pracy zespołu., Ćwiczenie: Kodeks Etyczny Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły Technika: Analiza pola siłowego Technika: Spotkanie na parkingu Technika: Apollo Technika: Analiza SWOT Bibliografia Wnioski Materiały dodatkowe - Część A Podręcznik Komunikowania od A do Z Materiały dodatkowe - Część B Pakiet budowniczego kultury Część 1: narzędzia badawcze Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora Lista kontrolna zdrowia szkoły Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego Część 2: ćwiczenia podnoszące poziom pracy zespołu., Ćwiczenie: Kodeks Etyczny Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły Technika: Analiza pola siłowego Technika: Spotkanie na parkingu Technika: Apollo Technika: Analiza SWOT Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44064 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej