Publikacje fachowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(14)
Forma i typ
Książki
(18613)
Publikacje naukowe
(62)
Pliki i bazy danych
(58)
Audiobooki
(57)
Filmy i seriale
(26)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chmura Joanna
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Furtak Dominika
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Grabowska Natalia
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hay Dale F
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marciniak Lidia
(1)
McEwan Elaine K
(1)
Morgała Monika
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(1)
Pituła Beata
(1)
Skura Monika
(1)
Steinhagen Anna
(1)
Suchon Szymon
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Tupek Patrycja
(1)
Waligóra Anna
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wileczek Anna
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Śliwerski Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Psycholodzy
(6)
Pedagodzy
(5)
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rehabilitanci
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Dzieci
(4)
Pedagogika specjalna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Empatia
(1)
Grafomotoryka
(1)
Inność
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krytycyzm
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motoryka mała
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Niemowlę
(1)
Obserwacja pedagogiczna
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poczucie winy
(1)
Pomieszczenia dydaktyczne
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Projekt socjalny
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Regulamin szkolny
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Socjalizacja
(1)
Sprawności motoryczne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Podręcznik
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komentarz
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Wprowadzenie  1.1. Obserwacja    1.2. Określenie grupy wiekowej  1.3. Przygotowanie obserwacji     1.4. Warunki prowadzenia obserwacji    1.5. Zakończenie obserwacji  1.6. Wnioski  2. Interakcje społeczne  2.1. Kontakt wzrokowy    2.2. Dialog toniczny  2.3. Zabawa    3. Rozwój poznawczy    3.1. Percepcja wzrokowa  3.2. Rysunek postaci  3.3. Lateralizacja    3.4. Schemat ciała    3.5. Pamięć    3.5.1. Pamięć mechaniczna  3.5.2. Pamięć słowna   3.6. Orientacja przestrzenna  4. Komunikacja  4.1. Mimika i gest  4.2. Mowa werbalna czynna  4.3. Mowa bierna    4.4. Echolalie  5. Motoryka  5.1. Motoryka duża  5.1.1. Aktywność ruchowa  5.1.2. Chód, stanie na nodze, podskoki  5.1.3. Równoważnia    5.1.4. Kręgle i piłka  5.2. Motoryka mała  5.2.1. Czynności manualne  5.2.2. Pamięć mięśniowa, proceduralna  5.2.3. Koordynacja wzrokowo-ruchowa (oko — ręka)    6. Naśladownictwo  7. Zachowania    8. Podsumowanie  9. Arkusz obserwacyjny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odrzucenie dziecka przez rówieśników powinno być dla rodziców i wychowawców sygnałem ostrzegawczym. Zapowiada bowiem problemy na kolejnych etapach rozwoju dziecka: niedostosowanie społeczne w okresie dorastania, trudności w życiu dorosłym. Książka Marii Deptuły pozwala zrozumieć przyczyny odrzucenia rówieśniczego i jego przejawy. Czytelnik znajdzie w niej analizę działań, jakie można podjąć, by skutecznie pomóc dzieciom odrzucanym przez rówieśników w przedszkolu, szkole, świetlicach środowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwagę na zapobieganie odrzuceniu, czemu służyć może wczesne wspomaganie rodziców w wypełnianiu ich opiekuńczej i wychowawczej roli, praca z grupą rówieśniczą w przedszkolu i szkole sprzyjająca rozwojowi tolerancji oraz pomaganie dziecku, gdy pojawią się problemy w relacjach z rówieśnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego. Publikacja otwiera dyskusję nad wspólnymi obszarami wykluczania i inkluzji, jest próbą pokazania interdyscyplinarności tego problemu. Zainteresuje pedagogów, pedagogów specjalnych i społecznych, socjologów, studentów tych kierunków, nauczycieli, pracowników organizacji pozarządowych zajmujących się osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka przedstawia sposoby odróżniania psychopedagogicznych mitów od teorii oraz praktyki edukacyjnej i terapeutycznej opartej na wynikach rzetelnych badań. W opracowaniu wyjaśniono m.in.: - psychologiczne mechanizmy ulegania złudzeniom poznawczym w ocenianiu i podejmowaniu decyzji oraz - zjawiska ulegania wpływom twórców i propagatorów twierdzeń oraz praktyków stosujących metody, które nie znalazły dostatecznego poparcia w wynikach poprawnie przeprowadzonych testów. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka jest skryptem ćwiczeniowym z dziedziny edukacji społeczno-przyrodniczej dedykowanym studentom pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także nauczycielom rozpoczynającym pracę w zawodzie. Celem publikacji jest przygotowanie studentów do podejmowania działań w zakresie treści społeczno-przyrodniczych, a w efekcie nabycie umiejętności nauczania przyrody. To wspaniały materiał dydaktyczny do kształcenia studentów oraz świetna pomoc metodyczna i źródło inspiracji w pracy nauczyciela przedszkola i klas I–III szkoły podstawowej. Wykorzystanie ćwiczeń podczas zajęć ze studentami pozwala na łączenie teorii z praktyką, a tym samym na rozwijanie kompetencji dydaktycznych przyszłych nauczycieli oraz inspirowanie ich do podejmowania działań innowacyjnych, nieszablonowych, będących podstawową przesłanką przygotowania i realizacji efektywnego procesu dydaktyczno-wychowawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44091, W.44090, W.44089 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakła­dają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywa­nia i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydak­tyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania.
Spis treści : Wstęp Część 1 DZIECKO JAKO PODMIOT EDUKACYJNYCH ODDZIAŁYWAŃ I NAUKOWYCH POSZUKIWAŃ Rozdział 1. Sztuka wychowania – korczakowski skrót życia i pracy pedagogicznej (Barbara Smolińska-Theiss) Rozdział 2. Polska pedagogika małego dziecka w defensywie (Kazimierz Wenta) Rozdział 3. Aktualność niektórych koncepcji Nowego Wychowania o dziecku i jego dzieciństwie (Barbara Czekajło) Rozdział 4. Refleksje nad współczesnym dzieciństwem z perspektywy dorosłych – studentów pedagogiki (Joanna Nowak) Rozdział 5. Rodzina w oczach dzieci kończących edukację przedszkolną w środowisku miejskim i wiejskim (Krystyna Żuchelkowska) Część 2 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA W PRZEDSZKOLU – WYZWANIA, POSZUKIWANIA I PROPOZYCJE Rozdział 1. Autoramenty instytucji edukacji przedszkolnej (Marzenna Magda-Adamowicz) Rozdział 2. Wspieranie dziecka w rozwoju – refleksje na marginesie aktualnych wyzwań dla nauczyciela (Agnieszka Olczak) Rozdział 3. Koncepcja Edwina Eliasa Gordona (Lidia Kataryńczuk-Mania, Emilia Kuligowska) Rozdział 4. Być ojcem twórczego dziecka (Klaudia Żernik) Rozdział 5. Istota zabaw twórczych (Katarzyna Miłek) Rozdział 6. Postrzeganie powietrza przez dzieci przedszkolne (Ondřej Šimik) Rozdział 7. Rozwój wczesnej nauki pisania i czytania wśród dzieci w przedszkolu (Mária Belešová, Lenka Szentesiová) Rozdział 8. Powszechna dwujęzyczność z językiem angielskim – pieśń przyszłości czy konieczność na tu i teraz? (Waldemar Miksa) Rozdział 9. „Nauczyciel-nadzorca”, „nauczyciel-animator” – zastosowanie oceny jako czynnika wspierania podmiotowości ucznia lub jego uprzedmiotowienia (Edyta Ćwikła) Rozdział 10. Rola nauczyciela we wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością (Jolanta Lipińska-Lokś) Rozdział 11. Indywidualne zachowania proekologiczne studentów pedagogiki (Wacław Adamiak) Rozdział 12. Kluczowe momenty w karierze zawodowej nauczyciela edukacji przedszkolnej (Dušan Kostrub, Eva Csandová) Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44132 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Praktyki Prawa Oświatowego ; z. 19)
Ochrona danych osobowych w szkole i przedszkolu. Komentarz praktyczny, wzory dokumentów, procedury to kompleksowy przewodnik po regulacjach dotyczących ochrony danych osobowych (RODO). Przepisy nowej ustawy o ochronie danych osobowych nakładają na dyrektorów szkół i przedszkoli - jako administratorów danych osobowych - wiele obowiązków, wprowadzają nowe zakresy odpowiedzialności oraz sankcje finansowe za ich nieprzestrzeganie. W publikacji kompleksowo omówiono działania, jakie należy podjąć do przygotowania placówki i jej pracowników do nowych wytycznych. Dodatkowo została ona wzbogacona o: harmonogram wdrożenia RODO, procedurę powoływania Inspektorów Ochrony Danych (IOD) w placówce oświatowej, procedurę upoważnienia do dostępu do danych osobowych w placówce oświatowej, wzory dokumentów. Dzięki fachowym wyjaśnieniom specjalistów dowiesz się m.in.: jakie działania należy podjąć do przygotowania zarówno szkoły, jak i jej pracowników do nowych wytycznych? czy wszyscy pracownicy szkoły czy przedszkola muszą być przeszkoleni w oparciu o przepisy RODO? jakich pracowników szkoły czy przedszkola dyrektor może powołać do pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44067 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Przedmowa Dla kogo jest ta książka co książka zawiera przegląd treści kwestia definicji ostrzeżenie podziękowania O autorce 1. Siedem zwyczajów dobrego dyrektora Siedem zwyczajów umożliwiających dyrektorowi racjonalne postępowanie z trudnymi nauczycielami Zwyczaj 1: Bądź asertywnym administratorem Zwyczaj 2: Bądź wzorem do naśladowania Zwyczaj 3: Bądź osobą komunikatywną Zwyczaj 4: Pielęgnuj pozytywną kulturę szkolną Zwyczaj 5: Wnoś swój wkład we współpracę Zwyczaj 6: Prowadź asertywne interwencje Zwyczaj 7: Działaj natychmiast Podsumowanie 2. Jak asertywnie prowadzić interwencję Najważniejsze atrybuty asertywnej interwencji AI jest asertywna AI jest precyzyjna AI jest pomocna AI jest uporządkowana AI jest procesem ciągłym AI jest stworzona do promowania rozwoju i zmiany w zachowaniu nauczycieli , Trzy fazy asertywnej interwencji Faza I: Prezentacja stanowiska dyrektora Faza II: Odpowiedź nauczyciela Faza III: Rozmowa motywująca Jak przeprowadzić asertywna interwencję Zastanów się Przeczytaj kontrakt nauczyciela Wybierz nauczyciela Określ zachowanie nauczyciela Napisz swoją prezentację Zaplanuj spotkanie Przygotuj się na spotkanie Przeprowadź AI Bądź przygotowany na przykre doznania Podsumowanie 3. Strategie radzenia sobie z zdenerwowanymi, zawiedzionymi lub zwyczajnie niekompetentnymi nauczycielami Zrozumienie gniewnych nauczycieli Co działa, a co nie To jak postępować z gniewnym nauczycielem? Typy gniewnych nauczycieli Nauczyciele agresywni Malkontenci Cynicy Perfekcjoniści Bufoni Nauczyciele biernie agresywni Charakterystyka podstępnych nauczycieli Sabotażyści Plotkarze Kłamcy Charakterystyka męczącego nauczyciela Wszechwiedzący Dowcipnisie Gaduły Jak sobie radzić z gniewnymi nauczycielami studium przypadku: nauczyciel krytyczny i niegodziwy Studium przypadku: Susan Podsumowując 4. Strategie radzenia sobie z nauczycielami, którzy mają przejściowe problemy, są zaburzeni psychicznie lub weszli w konflikt z prawem Charakterystyka nauczycieli mających chwilowe problemy Charakterystyka nauczycieli z zaburzeniami psychicznymi Charakterystyka nauczycieli mających konflikt z prawem Jak radzić sobie z nauczycielami, którzy mają chwilowe kłopoty. Jak sobie radzić z nauczycielami, którzy cierpią na zaburzenia psychiczne Studium przypadku: Mój najtrudniejszy nauczyciel Studium przypadku: Rehabilitacja Dawida - moja misja ochotnicza Wytyczne dla dyrektorów Patrz optymistycznie Dokumentuj Korzystaj z pomocy fachowców Skorzystaj z pomocy związków zawodowych Bądź przygotowany Trzeba umieć powiedzieć pas Bądź wytrwały i konsekwentny Nie poddawaj się Jak radzić sobie z nauczycielami, którzy mają konflikt z prawem. Studium Przypadku: Kręgi na wodzie - konfrontacja z negatywną kulturą szkoły. Podsumowując 5. Strategie postępowania z wyczerpanymi, zestresowanymi lub wypalonymi nauczycielami Z Perspektywy dyrektora Studium przypadku: Perspektywa Dyrektora - Dwudziestu wykończonych nauczycieli Źródła energii czynniki wyczerpujące inywidualną energię charakterystyka wypalonego nauczyciela Studium przypadku: Perspektywa Nauczyciela - Stres, stres i jeszcze raz stres W jaki sposób administracja zużywa energię nauczycieli Zapominamy o tym, kto naprawdę pracuje Nie szanujemy czasu nauczycieli Oczekujemy zobowiązań na całe życie Zajmujemy się gromadzeniem drewna, zamiast patrzeć w morze Nie kończymy tego co zaczęliśmy Jak postępowć z wyczerpaną szkołą Żadnych założeń Właściwa hierarchizacja Konfrontacja negatywnego myślenia Bądź animatorem Samotna walka musi odejść w przeszłość Słuchaj Chwal i nagradzaj aprobujących Planujcie razem Rozmawiaj z władzami oświatowymi Zachęcaj Bądź ufny Zatrzymaj się Czysty Dom Wyciśnij cytrynę Podsumowanie 6. Strategie pracy z nauczycielami, którzy są zagubieni, nieudolni albo zwyczajnie niekompetentni Charakterystyka źle uczących nauczycieli Zagubieni nauczyciele Zagubieni nowicjusze Zagubieni weterani Nauczyciele nieudolni Nauczyciele niekompetentni Studium przypadku: Niekompetentny nauczyciel Jak sobie radzić z nauczycielami nie umiejącymi uczyć Zagubieni nowicjusze Zagubieni weterani: Lakę Wobegon Teachers Nieudolni i niekompetentni nauczyciele Podsumowanie 7. Sześćdziesiąt sposobów na docenianie, energetyzowanie i wspomaganie nauczycieli.. Wnioski Materiały dodatkowe - Część A Podręcznik Komunikowania od A do Z Materiały dodatkowe - Część B Pakiet budowniczego kultury Część 1: narzędzia badawcze Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora Lista kontrolna zdrowia szkoły Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego Część 2: ćwiczenia podnoszące poziom pracy zespołu., Ćwiczenie: Kodeks Etyczny Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły Technika: Analiza pola siłowego Technika: Spotkanie na parkingu Technika: Apollo Technika: Analiza SWOT Bibliografia Wnioski Materiały dodatkowe - Część A Podręcznik Komunikowania od A do Z Materiały dodatkowe - Część B Pakiet budowniczego kultury Część 1: narzędzia badawcze Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora Lista kontrolna zdrowia szkoły Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego Część 2: ćwiczenia podnoszące poziom pracy zespołu., Ćwiczenie: Kodeks Etyczny Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły Technika: Analiza pola siłowego Technika: Spotkanie na parkingu Technika: Apollo Technika: Analiza SWOT Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp 1 . Zmysł wzroku – stymulacja percepcji i funkcji wzrokowych 1.1. Co jest w domu? – zestaw do wyszukiwania przedmiotów 1.2. Kolorowe jajka – układanie pomponów w wytłoczkach 1.3. Kostka emocji 1.4. Świat w butelce – butelki sensoryczne 1.5. Zestaw obrazków – kalambury 2 . Zmysł słuchu – stymulacja percepcji i funkcji słuchowych 2.1. Duży kij deszczowy 2.2. Mały kij deszczowy 2.3. Grzechotki 2.4. Grzechotki niespodzianki 3 . Zmysł dotyku – stymulacja systemu dotykowego 3.1. Listwa sensoryczna 3.2. Memory dotykowe 3.3. Obraz sensoryczny 3.4. Skarpetki sensoryczne 3.5. Szorstkie liczby 3.6. Woreczki sensoryczne 4 . Motoryka mała – doskonalenie sprawności palców i dłoni 4.1. Karty pracy do grafomotoryki 4.2. Kolorowe dłonie – wzorniki i gumki do wkładania na palce 4.3. Przewlekanki 4.4. Wieszamy pranie – suszarka z akcesoriami 4.5. Wypełnij – karty pracy z pustymi miejscami 4.6. Zakręć mnie – listwa z korkami do zakręcania 4.7. Zaplatana deska – deska z gwoździami do zaplatanek 5 . Pomoce do stymulacji polisensorycznej 5.1. Bluza sensoryczna 5.2. Rozpoznaj zapach – pojemniki zapachowe 5.3. Sakiewki obciążeniowe 5.4. Story Cubes – kostki do tworzenia historii 5.5. Tablica manipulacyjna 5.6. Układanka twarzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44119 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej – Magdalena Kaczyńska, Julia Mizgała Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej – Beata Szewc Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka – Edyta Specjał Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny – Aneta Klimberg, Jerzy T. Marcinkowski, Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny – Agnieszka Paczkowska Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma – Elżbieta Wieczór Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych – Elżbieta Wieczór Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne) – Elżbieta Wieczór Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne – Elżbieta Wieczór Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec, Elżbieta Wieczór Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka – Grzegorz Brzuzy Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych – Grzegorz Brzuzy Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Na zakończenie Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język i komunikacja : wprowadzenie dla pedagogów / Anna Wileczek. - Warszawa : PWN, 2020. - 380, [2] strony : ilustracje, mapy ; 24 cm.
Aktualne i wyczerpujące kompendium z dziedziny kultury języka polskiego i poprawności językowej dla nauczycieli i studentów niepolonistów. Książka ma formę podręcznika syntetyzującego wiedzę z zakresu nauki o języku i kultury języka oraz komunikacji edukacyjnej dla studentów pedagogiki przygotowujących się do specjalizacji nauczycielskiej w zakresie wczesnej edukacji. Książka zawiera podstawy wiedzy o języku polskim oraz najważniejszych cechach współczesnej polszczyzny. Prezentuje podstawowe, najważniejsze kategorie językowe (język i jego specjalizacje, dzięki mowy, znaczenie w języku, zagadnienia składniowe, jakość, kultura i etyka słowa w dydaktyce, nowoczesne tendencje w komunikacji edukacyjnej, norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i inne). Umożliwia zdobycie wysokiego poziomu kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej. Kompendium jest istotną i niezbędną lekturą dla studentów pedagogiki oraz osób zdobywających kwalifikacje pedagogiczne w ramach centrów lub ośrodków kształcenia nauczycieli, działających lub powstających obecnie na uczelniach.
Spis treści : Od autorki 1. Język i mowa 1.1. Definicje języka i mowy 1.2. Cechy języka naturalnego 1.3. Pochodzenie i rozwój języka ludzkiego 1.4. Akwizycja języka naturalnego 1.5. Język w badaniach lingwistycznych 2. Język jako system znaków 2.1. Znak znaczący element rzeczywistości 2.2. Cechy znaków językowych 2.3. Specyfika systemu językowego 2.4. Podsystemy języka 2.5. Język a współczesne kody ikoniczne 3. Zewnętrzne i wewnętrzne zróżnicowanie języka 3.1. Różnorodność języków świata 3.2. Pochodzenie i specyfika polszczyzny 3.3. Język ogólny 3.4. Odmiana mówiona i pisana języka 3.5. Style funkcjonalne 4. Terytorialne, społeczne i biologiczne odmiany języka 4.1. Dialekty i gwary 4.2. Społeczne odmiany języka socjolekty 4.3. Biolekty 4.4. Idiolekt język osobniczy 5. Dźwięki mowy i elementy prozodii 5.1. Jak powstają dźwięki mowy? 5.2. Podstawowe pojęcia dotyczące podsystemu fonologicznego języka 5.3. Świadomość i sprawność fonologiczna 5.4. Typy głosek polskich 5.5. Klasyfikacja samogłosek polskich 5.6. Klasyfikacja spółgłosek polskich 5.7. Podział wyrazu na litery, głoski i sylaby 5.8. Upodobnienia i uproszczenia fonetyczne 5.9. Akcent w języku polskim 5.10. Intonacja 6. Wyrazić wyrazem, uchwycić frazeologizmem 6.1. Słowo, wyraz, leksem terminologiczne uściślenia 6.2. Podsystem leksykalny języka 6.3. Czym jest znaczenie wyrazu? 6.4. Relacje znaczeniowe 6.5. Skąd pochodzą wyrazy? 6.6. Skrótowce i skróty 6.7. Użyteczna frazeologia 7. W stronę morfologii. Struktura i odmiana wyrazów 7.1. Podsystem morfologiczny 7.2. Analiza morfologiczna wyrazu 7.3. Słowotwórstwo 7.4. Analiza słowotwórcza wyrazów 7.5. Derywacja i jej rodzaje 7.6. Typy derywatów i funkcje formantów 7.7. Kategorie i typy słowotwórcze 7.8. Fleksja 7.9. Kategorie gramatyczne, kategorie fleksyjne 7.10. Odmienne i nieodmienne części mowy 8. O łączeniu słów. Wybrane zagadnienia składniowe 8.1. Składniki syntaktyczne 8.2. Podrzędne związki składniowe 8.3. Wypowiedzenia i zdania 8.4. Konotacja składniowa 8.5. Składnia zdania pojedynczego 8.6. Analiza zdania pojedynczego 8.7. Składnia zdania pojedynczego wybrane zalecenia normatywne 8.8. Składnia zdania złożonego 8.9. Analiza zdania wielokrotnie złożonego 8.10. Składnia zdania złożonego wybrane zalecenia normatywne 8.11. Na (składniowe) skróty 9. Tekst i dyskurs 9.1. Czym jest tekst? Statyczna i dynamiczna koncepcja tekstu 9.2. Funkcje, typy i gatunki tekstu 9.3. Hipertekst 9.4. Kilka zasad opracowania tekstu językowego 9.5. Struktura artykułu naukowego 9.6. Dyskurs, czyli tekst w kontekście 9.7. Dyskurs edukacyjny jako przykład współczesnego dyskursu 10. Komunikacja: akcja i interakcja (nie tylko) językowa 10.1. Komunikacja i komunikowanie (się) 10.2. Komunikacja jako akcja, interakcja i transakcja 10.3. Pragmatyka współdziałanie za pomocą słów 10.4. Etykieta językowa 10.5. Etyka komunikacji 10.6. Estetyka komunikacji językowej 10.7. Komunikacja niewerbalna 10.8. Komunikacja w edukacji (wybrane aspekty) 11. Komunikacja językowa dziecka prawidłowości i odstępstwa 11.1. Specyfika mowy dziecka w wieku przedszkolnym 11.2. Język dziecka na progu szkolnej edukacji 11.3. Wybrane zaburzenia w rozwoju języka u dzieci 11.4. Kierunki rozwoju kompetencji językowo-komunikacyjnej dzieci w młodszym wieku szkolnym 11.5. Stymulacja rozwoju kompetencji językowo-komunikacyjnej 12. Kultura języka polskiego 12.1. Czym jest kultura języka? 12.2. Sprawność, poprawność i norma językowa 12.3. Kryteria poprawności językowej 12.4. Błędy językowe i ich typy 12.5. O kilku (sprawiających problemy) zasadach poprawności językowej 12.6. Poprawność stylistyczna.Cechy dobrego stylu 12.7. Działalność kulturalnojęzykowa Zakończenie O Autorce Przypisy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Jakościowe czy ilościowe metody badania rozwoju małego dziecka? 1.1. Eklektyczny model diagnozy małego dziecka 1.2. Jakie wymagania powinien spełniać test psychometryczny? 1.2.1. Rzetelność testu 1.2.2. Trafność testu 1.2.3. Standaryzacja testu 1.2.4. Normalizacja testu 1.3. Czy diagnoza psychometryczna jest niezbędna w badaniu małego dziecka? Literatura polecana Rozdział 2. Opis wybranych narzędzi i metod do badania małego dziecka 2.1. Standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.1. Aktualne testy do badania ogólnego poziomu rozwoju lub inteligencji dziecka 2.1.1.1. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie 3 (Leiter-3) 2.1.1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet. Edycja Piąta (SB5) 2.1.1.3. Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym (IDS-P) 2.1.1.4. Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – Wersja 1 (CFT 1-R) 2.1.1.5. Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR) 2.1.1.6. Test Matryc Progresywnych Ravena w Wersji Kolorowej (TMK) 2.1.2. Testy rozwoju językowego 2.1.2.1. Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK) 2.1.2.2. Test Rozwoju Językowego (TRJ) 2.1.2.3. Test Słownikowy dla Dzieci (TSD) 2.1.2.4. Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie (OTSR) 2.1.3. Do badania rozwoju społeczno-emocjonalnego 2.1.3.1. Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3–6 lat (SkaRE) 2.1.3.2. Narzędzia do diagnozy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat 2.1.4. Inne standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.4.1. System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3. Wydanie 3 2.1.4.2. Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) 2.1.4.3. Sortowanie Kart dla Dzieci (SKD) 2.1.4.4. Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu (ADOS-2) 2.1.4.5. Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Autyzmu (ASRS) 2.1.4.6. Profil Sensoryczny Dziecka (PSD) 2.2. Niestandaryzowane narzędzia do badania małego dziecka 2.2.1. Krótka Skala Rozwoju Dziecka (KSRD) 2.2.2. Rozwojowa Skala Obserwacyjna 2.2.3. Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego 2.2.4. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR) 2.2.5. Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia 2.2.6. Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) 2.2.7. Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci (CAT-A – Wersja z Postaciami Zwierząt, CAT-H – Wersja z Postaciami Ludzi) 2.2.8. Skala Oceny Zachowania Noworodka (NBAS) 2.3. Krótka prezentacja nieaktualnych metod diagnozy małego dziecka Rozdział 3. Zapowiedzi nowych testów i metod do badania małego dziecka 3.1. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie 3.2. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku 3.3. Projekty badawcze dotyczące opracowania nowych narzędzi diagnostycznych do wykorzystania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych Załącznik Przykładowa opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przygotowana na podstawie badania wybranymi narzędziami diagnostycznymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44141 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej