Kataryńczuk-Mania Lidia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Arteterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Muzykoterapia
(3)
Arteterapia
(2)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nuty
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
śpiewnik
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d36841 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja muzyczna dzieci z perspektywy pedagogicznej i profilaktyczno-terapeutycznej / Lidia Kataryńczuk-Mania. - Wydanie 2. - Kraków : Impuls, 2022. - 161 stron : fotografie, ilustracje, nuty ; 24 cm.
Spis treści : Wprowadzenie    Część I Edukacja muzyczna z perspektywy pedagogicznej 1. Muzyka i jej wielowymiarowe znaczenie (refleksje o muzyce)    2. Elementarna edukacja muzyczna z perspektywy poznawczej  2.1. O rozwoju muzycznym dzieci    3. Wybrane koncepcje i metody edukacji muzycznej w oglądzie literatury  3.1. Uwagi o możliwościach wspierania rozwoju i zainteresowań muzycznych dzieci    4. Formy aktywności muzycznej w przedszkolu    4.1. Śpiew i ćwiczenia mowy    4.2. Gra na instrumencie  4.3. Słuchanie muzyki    4.4 Ruch z muzyką  4.5. Tworzenie muzyki    5. Rozwijanie kreatywności muzycznej poprzez zabawy i gry  6. Korelacja edukacji muzycznej z innymi treściami programowymi w przedszkolu  7. O wczesnej edukacji instrumentalnej (na przykładzie fortepianu)    8. Przegląd literatury metodycznej z zakresu edukacji muzycznej najmłodszych  9. Przedszkole miejscem organizowania muzycznych uroczystości    Część II Edukacja muzyczna z perspektywy profilaktyczno-terapeutycznej (wybrane wątki) Wstęp    1. Wybrane metody i sposoby muzycznej pracy profilaktyczno-terapeutycznej  1.1. O diagnozie  2. Profilaktyczno-terapeutyczne znaczenie form muzycznych  Podsumowanie  3. Edukacja muzyczna w dialogu z logorytmiką  3.1. Wokół definicji logorytmiki  3.2. Cele, funkcje i zadania logorytmiki    3.3. Wybrane metody i formy pracy logorytmicznej    3.4. Charakterystyka wybranych ćwiczeń logorytmicznych i wskazówki metodyczne    3.5. Przykładowy scenariusz zajęć z logorytmiki    Podsumowanie  4. Terapia dźwiękiem w pracy z dziećmi  4.1. Istota i struktura dźwięku  4.2. Masaż dźwiękiem. Założenia programowe niemieckiej metody Petera Hessa (literatura specjalistyczna, badania)  4.3. Misy dźwiękowe jako narzędzie profilaktyczno-terapeutyczne – krótka charakterystyka   4.4. Ćwiczenia i zabawy oddechowe z wykorzystaniem metody Petera Hessa – relaks z dźwiękiem  Podsumowanie    Zakończenie  Bibliografia 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44110 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41777 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakła­dają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywa­nia i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydak­tyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania.
Spis treści : Wstęp Część 1 DZIECKO JAKO PODMIOT EDUKACYJNYCH ODDZIAŁYWAŃ I NAUKOWYCH POSZUKIWAŃ Rozdział 1. Sztuka wychowania – korczakowski skrót życia i pracy pedagogicznej (Barbara Smolińska-Theiss) Rozdział 2. Polska pedagogika małego dziecka w defensywie (Kazimierz Wenta) Rozdział 3. Aktualność niektórych koncepcji Nowego Wychowania o dziecku i jego dzieciństwie (Barbara Czekajło) Rozdział 4. Refleksje nad współczesnym dzieciństwem z perspektywy dorosłych – studentów pedagogiki (Joanna Nowak) Rozdział 5. Rodzina w oczach dzieci kończących edukację przedszkolną w środowisku miejskim i wiejskim (Krystyna Żuchelkowska) Część 2 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA W PRZEDSZKOLU – WYZWANIA, POSZUKIWANIA I PROPOZYCJE Rozdział 1. Autoramenty instytucji edukacji przedszkolnej (Marzenna Magda-Adamowicz) Rozdział 2. Wspieranie dziecka w rozwoju – refleksje na marginesie aktualnych wyzwań dla nauczyciela (Agnieszka Olczak) Rozdział 3. Koncepcja Edwina Eliasa Gordona (Lidia Kataryńczuk-Mania, Emilia Kuligowska) Rozdział 4. Być ojcem twórczego dziecka (Klaudia Żernik) Rozdział 5. Istota zabaw twórczych (Katarzyna Miłek) Rozdział 6. Postrzeganie powietrza przez dzieci przedszkolne (Ondřej Šimik) Rozdział 7. Rozwój wczesnej nauki pisania i czytania wśród dzieci w przedszkolu (Mária Belešová, Lenka Szentesiová) Rozdział 8. Powszechna dwujęzyczność z językiem angielskim – pieśń przyszłości czy konieczność na tu i teraz? (Waldemar Miksa) Rozdział 9. „Nauczyciel-nadzorca”, „nauczyciel-animator” – zastosowanie oceny jako czynnika wspierania podmiotowości ucznia lub jego uprzedmiotowienia (Edyta Ćwikła) Rozdział 10. Rola nauczyciela we wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością (Jolanta Lipińska-Lokś) Rozdział 11. Indywidualne zachowania proekologiczne studentów pedagogiki (Wacław Adamiak) Rozdział 12. Kluczowe momenty w karierze zawodowej nauczyciela edukacji przedszkolnej (Dušan Kostrub, Eva Csandová) Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44132 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Część 1 Teoretyczne, badawcze i praktyczne inspiracje dla rozwoju nauczyciela 1.1. Dziecko i rodzicielstwo w czasach przemian — Iwona Banach 1.2. Wczesne dzieciństwo jako okres edukacji fundamentalnej (w kontekście przywiązania) — Sadowska 1.3. Tutoring we współpracy szkoły z rodzicami uczniów edukacji wczesnoszkolnej — Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Maniakowska, Lidia Katavńczuk-Mania 1.4. Szkoły z programem IB dla młodszych uczniów — wybrane obszary organizacji kształcenia jako źródło inspiracji dla zmian w edukacji wczesnoszkolnej w szkołach publicznych — Iwona Kopaczyńska Część 2 Dzieci ze specjalnymi potrzebami w placówkach edukacyjnych i ich rodzice 2.1. Rola nauczyciela edukacji przedszkolnej we wspieraniu dziecka z niepełnosprawnością — Regina Korzeniowska 2.2. Rodzice wobec wychowania i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością — Jolanta Lipińska-Lokś 2.3. Zabawa jako niewykorzystana sfera aktywności we wspomaganiu rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu — Jarosław Bąbka, Katarzyna Stein-Szała 2.4. Klasa integracyjna jako wyjątkowa grupa społeczna w systemie edukacyjnym mniejsze zło?) — Izabela Plieth-Kalinowska Część 3 Rozwijanie zamiłowań do kultury — wyjątkowy wymiar edukacyjny 3.1. Wartość kultury regionalnej w edukacji i wychowaniu młodego pokolenia — w 100 rocznicę urodzin Stanisława Hadyny — Mirosław Kisiel 3.2. „Ocalić od zapomnienia", czyli o roli nauczyciela edukacji regionalnej — Maria Sobieszczyk 3.3. Postrzeganie wymiarów ruchu w aktywności muzycznej — Anna Ewa Wójcik 3.4. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej a specjalne potrzeby edukacyjne dzieci imigrantów — Anita Famuła-Jurczak, Małgorzata Lipińska Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44135 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej