Publikacje dydaktyczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(17)
Forma i typ
Książki
(18613)
Publikacje naukowe
(62)
Pliki i bazy danych
(58)
Audiobooki
(57)
Filmy i seriale
(26)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(1)
Autor
Kołodziejska Dorota
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Bogudał-Borkowska Joanna
(1)
Burkacka Iwona
(1)
Będkowski Marcin
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Danowska-Florczyk Emilia
(1)
Furtak Dominika
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gibiec Emilia
(1)
Gibiec-Śledzińska Małgorzata
(1)
Gołyszyn Dariusz
(1)
Grabowska Natalia
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Hay Dale F
(1)
Hącia Agata
(1)
Jaronicki Adam
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Kamińska Anna
(1)
Kania Iwona
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kopczyński Tomasz
(1)
Korpysz Tomasz
(1)
Kozioł-Chrzanowska Ewa
(1)
Kłosińska Katarzyna
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Mitas Andrzej W
(1)
Morgała Monika
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Pituła Beata
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Pędzich Barbara
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Schulz Roman
(1)
Suchon Szymon
(1)
Tupek Patrycja
(1)
Waligóra Anna
(1)
Wanot-Miśtura Magdalena
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Wolański Adam
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Łachnik Jarosław
(1)
Śliwerski Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Szkoły wyższe
(5)
Przedszkola
(3)
Psycholodzy
(3)
Rodzice
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Nauczanie
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Uczucia
(2)
Algorytmy
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Doradztwo zawodowe
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informatyczna (przedmiot szkolny)
(1)
Empatia
(1)
Epidemie
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Krytycyzm
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Metody nauczania
(1)
Motoryka mała
(1)
Myślenie komputacyjne
(1)
Mózg
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niemowlę
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poczucie winy
(1)
Problemy społeczne
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Socjalizacja
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Uczenie się
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zmysły
(1)
Zwierzęta
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Scenariusz zajęć
(4)
Karty pracy ucznia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kilka lat temu napisałam książkę Opowieści o Czujątkach. Ćwiczenia z empatii dla Dzieci i… Dorosłych. Trafiła ona do różnych miejsc i osób. Dostałam wiele informacji od moich Czytelników, że Czujątka - od czasu, gdy w tekście postawiłam ostatnią kropkę - zaczęły żyć własnym życiem, co bardzo mnie cieszy. Publikacja ta zawierała pięć baśni o przykrych emocjach: smutku, złości, wstydzie, lęku oraz o odwadze w realizowaniu marzeń, a bohaterowie książki odkrywali, że uczucia, określane często mianem „negatywnych”, są przydatne, gdyż informują o niezaspokojonych potrzebach. Do każdej baśni dołączyłam scenariusz zajęć psychoedukacyjnych, które miały na celu uświadomienie dzieciom, że trudne emocje wcale nie są „złe”. Publikacja była dedykowana także dorosłym, aby spróbowali odkryć, jakie emocje i potrzeby niesie dla nich przeżycie dziecka. Podłożem teoretycznym książki był program Porozumienia bez Przemocy stworzony przez Marshalla Rosenberga, który przeciwstawiał się tendencji do moralnej oceny samej emocji, zachęcając do zastanowienia się nad ukrytymi pod danym uczuciem niezaspokojonymi potrzebami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wstęp - jak korzystać z tej książki? Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki. Neuropedagogika, czyli co? Teoretyczne podstawy badań neuropedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education). Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego. Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci. Z historii neuromitów. Teoria inteligencji wielorakich. Teoria stylów uczenia się. Kinezjologia edukacyjna. Specjalizacja półkul i używanie 10% mózgu. Okresy krytyczne w rozwoju i mit trzech lat. Wielozadaniowość. Rozdział 4. Neurofakty w nauczaniu. Neurofakt, czyli co? Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli. Mózg filtruje informacje - kluczem do sukcesu jest motywacja. Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję. Płeć ma znaczenie - o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn. Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia. Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka przedstawia sposoby odróżniania psychopedagogicznych mitów od teorii oraz praktyki edukacyjnej i terapeutycznej opartej na wynikach rzetelnych badań. W opracowaniu wyjaśniono m.in.: - psychologiczne mechanizmy ulegania złudzeniom poznawczym w ocenianiu i podejmowaniu decyzji oraz - zjawiska ulegania wpływom twórców i propagatorów twierdzeń oraz praktyków stosujących metody, które nie znalazły dostatecznego poparcia w wynikach poprawnie przeprowadzonych testów. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka jest skryptem ćwiczeniowym z dziedziny edukacji społeczno-przyrodniczej dedykowanym studentom pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także nauczycielom rozpoczynającym pracę w zawodzie. Celem publikacji jest przygotowanie studentów do podejmowania działań w zakresie treści społeczno-przyrodniczych, a w efekcie nabycie umiejętności nauczania przyrody. To wspaniały materiał dydaktyczny do kształcenia studentów oraz świetna pomoc metodyczna i źródło inspiracji w pracy nauczyciela przedszkola i klas I–III szkoły podstawowej. Wykorzystanie ćwiczeń podczas zajęć ze studentami pozwala na łączenie teorii z praktyką, a tym samym na rozwijanie kompetencji dydaktycznych przyszłych nauczycieli oraz inspirowanie ich do podejmowania działań innowacyjnych, nieszablonowych, będących podstawową przesłanką przygotowania i realizacji efektywnego procesu dydaktyczno-wychowawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44091, W.44090, W.44089 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma wspierać nauczycieli, doradców zawodowych, psychologów, pedagogów oraz trenerów, chcących w systematyczny sposób pracować z uczniami, w szczególności w ramach obligatoryjnych dla szkoły i kierowanych do uczniów działań doradczych. Działania te dotyczą pomocy uczniom w procesie rozwoju, istotnych z punktu widzenia rynku pracy, kompetencji społecznych oraz przygotowaniu uczniów do samodzielnego projektowania własnej kariery edukacyjnej i zawodowej. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakła­dają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywa­nia i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydak­tyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania.
Spis treści : Wstęp Część 1 DZIECKO JAKO PODMIOT EDUKACYJNYCH ODDZIAŁYWAŃ I NAUKOWYCH POSZUKIWAŃ Rozdział 1. Sztuka wychowania – korczakowski skrót życia i pracy pedagogicznej (Barbara Smolińska-Theiss) Rozdział 2. Polska pedagogika małego dziecka w defensywie (Kazimierz Wenta) Rozdział 3. Aktualność niektórych koncepcji Nowego Wychowania o dziecku i jego dzieciństwie (Barbara Czekajło) Rozdział 4. Refleksje nad współczesnym dzieciństwem z perspektywy dorosłych – studentów pedagogiki (Joanna Nowak) Rozdział 5. Rodzina w oczach dzieci kończących edukację przedszkolną w środowisku miejskim i wiejskim (Krystyna Żuchelkowska) Część 2 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA W PRZEDSZKOLU – WYZWANIA, POSZUKIWANIA I PROPOZYCJE Rozdział 1. Autoramenty instytucji edukacji przedszkolnej (Marzenna Magda-Adamowicz) Rozdział 2. Wspieranie dziecka w rozwoju – refleksje na marginesie aktualnych wyzwań dla nauczyciela (Agnieszka Olczak) Rozdział 3. Koncepcja Edwina Eliasa Gordona (Lidia Kataryńczuk-Mania, Emilia Kuligowska) Rozdział 4. Być ojcem twórczego dziecka (Klaudia Żernik) Rozdział 5. Istota zabaw twórczych (Katarzyna Miłek) Rozdział 6. Postrzeganie powietrza przez dzieci przedszkolne (Ondřej Šimik) Rozdział 7. Rozwój wczesnej nauki pisania i czytania wśród dzieci w przedszkolu (Mária Belešová, Lenka Szentesiová) Rozdział 8. Powszechna dwujęzyczność z językiem angielskim – pieśń przyszłości czy konieczność na tu i teraz? (Waldemar Miksa) Rozdział 9. „Nauczyciel-nadzorca”, „nauczyciel-animator” – zastosowanie oceny jako czynnika wspierania podmiotowości ucznia lub jego uprzedmiotowienia (Edyta Ćwikła) Rozdział 10. Rola nauczyciela we wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością (Jolanta Lipińska-Lokś) Rozdział 11. Indywidualne zachowania proekologiczne studentów pedagogiki (Wacław Adamiak) Rozdział 12. Kluczowe momenty w karierze zawodowej nauczyciela edukacji przedszkolnej (Dušan Kostrub, Eva Csandová) Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44132 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera ćwiczenia z kultury języka polskiego i ich rozwiązania. Omawia najbardziej typowe i najczęstsze błędy językowe popełniane przez Polaków. Jest wykładnią normy językowej. Wszystkie zamieszczone w niej rozstrzygnięcia normatywne są zgodne z przyjętymi w Wielkim słowniku poprawnej polszczyzny PWN pod redakcją profesora Andrzeja Markowskiego. To książka dla wszystkich, którzy pragną rozwijać praktyczną umiejętność posługiwania się językiem ojczystym i pogłębiać wiedzę o nim. Oto w zespole dydaktycznym kultury języka warszawskiej polonistyki powstało pod kierunkiem dr Katarzyny Kłosińskiej dzieło, które trzeba uznać za imponujący praktyczny aneks do wielkiego słownika poprawnej polszczyzny. Praktyczny, a zarazem imponujący erudycyjnym zapleczem, naukowymi komentarzami dołączonymi do wszystkich ustaleń normatywnych, inwencją i filologicznym rozmachem, intelektualnym polotem i ogólnohumanistycznym formatem intelektualnym, jasnością i klarownością wywodu. Każdy nauczyciel kultury języka dostanie do ręki podstawowe narzędzie pracy, w którym znajdzie dosłownie wszystko, co istotę tego przedmiotu stanowi. Bo też w największym moim przekonaniu książka ta powinna stać się ogólnopolskim podręcznikiem, i to kanonicznym. Wypełnia ona dotkliwą lukę dydaktyczną, którą do tej pory zastępowano mniej lub bardziej udanymi urogatami ćwiczeniowymi, nieuchronnie skazanymi na aż nadto wyraźną wybiórczość i subiektywność ujęcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44080 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Od Autorek Wprowadzenie Część I. Geneza i rozwój pedagogiki przedszkolnej w Polsce 1.Pierwsze koncepcje edukacji małego dziecka 1.1.Koncepcje edukacji małego dziecka w Oświeceniu 1.2.Koncepcje edukacji małego dziecka w okresie Pozytywizmu 2.Europejskie paradygmaty wychowania przedszkolnego 2.1.Pedagogika przedszkolna Fryderyka Wilhelma Froebla (1782–1852) 2.2.Pedagogika przedszkolna Marii Montessori (1870–1952) 2.3.Pedagogika funkcjonalna Edwarda Claparede (1873–1940) 2.4.Ośrodki zainteresowań Owidiusza Decroly’ego (1871–1932) 3.Polskie koncepcje wychowania przedszkolnego w okresie międzywojennym 3.1.Maria Weryho-Radziwiłłowiczowa (1858–1944) 3.2.Stefania Marciszewska-Posadzowa (1874–1955) 3.3.Natalia Cicimirska (1881–1959) 3.4.Zofia Żukiewiczowa (1881–1956) 3.5.Zofia Bogdanowicz (1897–1976) 3.6.Udział polskich psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej 3.7.Początki naukowej pedagogiki przedszkolnej w Polsce Część II. Podstawy wychowania przedszkolnego 1.Teoretyczne konteksty wychowania przedszkolnego 1.1.Koncepcje wychowania przedszkolnego 1.2. Modele wychowania przedszkolnego 2.Organizacja wychowania przedszkolnego w Polsce 3.Funkcje i zasady wychowania przedszkolnego 3.1.Funkcje przedszkola wobec dziecka 3.2.Zasady wychowania przedszkolnego 4.Istota programów wychowania przedszkolnego Część III. Metodyka wychowania przedszkolnego 1.Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka w wieku przedszkolnym 1.1.Definicje zabawy 1.2.Funkcje zabawy 1.3.Rola nauczyciela przy organizacji zabawy dzieci 1.4.Zabawka w przestrzeni przedszkola 2.Sytuacje edukacyjne i zadania we wspieraniu rozwoju dziecka 2.1.Klasyfikacja metod według Marii Kwiatowskiej 2.2.Klasyfikacja metod w ramach pedagogiki zabawy 2.3.Klasyfikacja metod aktywizujących 2.4.Strategie rozwijające myślenie dzieci 2.5.Tutoring rówieśniczy w przedszkolu 3.Metodyka poszczególnych typów edukacji jako przygotowanie do integrowania wiedzy i umiejętności dzieci 3.1.Dydaktyka twórczości w przedszkolu 3.2.Kształcenie językowe dla dzieci w wieku przedszkolnym 3.3.Koncepcje nauczania czytania i pisania w przedszkolu 3.4.Przedszkolna edukacja matematyczna 3.5.Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu 3.5.1.Wychowanie społeczno-moralne w przedszkolu 3.5.2.Przedszkolna edukacja przyrodniczo-ekologiczna 3.6.Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu 3.7.Metodyka edukacji plastyczno-technicznej w przedszkolu 3.8.Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu 3.9.Edukacja teatralna i drama w przedszkolu 3.10.Edukacja medialna w przedszkolu 3.11.Metodyka nauczania dzieci języka obcego 4.Alternatywne systemy pedagogiczne w przedszkolu 4.1.Metoda Marii Montessori we współczesnych przedszkolach 4.2.Przedszkola waldorfskie 4.3.Plan daltoński w przedszkolu 4.4.Specyfika przedszkoli wielokulturowych i wielojęzycznych 4.5.Przedszkola leśne 5.Problemy adaptacji dziecka do warunków przedszkola 5.1.Czynniki utrudniające dziecku adaptację do warunków przedszkola 5.2.Trudności dziecka w procesie adaptacji do warunków przedszkola 5.3.Warunki sprzyjające adaptacji dziecka do przedszkola 6.Partnerstwo we współpracy nauczycieli i rodziców 6.1.Podstawa prawna współpracy z rodzicami na terenie przedszkola 6.2.Problemy w zakresie współpracy przedstawicieli przedszkola i rodziców 6.3.Czynniki sprzyjające współpracy nauczycieli i rodziców 6.4.Zasady współpracy nauczycieli i rodziców 6.5.Formy współpracy przedszkola i rodziców Część IV. Diagnoza przedszkolna 1.Definicja i cel diagnozy przedszkolnej 2.Podstawa teoretyczna diagnozy w ujęciu historycznym 3.Współczesna koncepcja diagnozy przedszkolnej 4.Zasady w postępowaniu diagnostycznym 5.Etapy procesu diagnostycznego 6.Funkcje diagnozy 7.Metody procesu diagnostycznego w przedszkolu 8.Sfery rozwojowe dziecka jako przedmiot diagnozy 9.Specyfika diagnozy gotowości dziecka do podjęcia zadań szkolnych 10.Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu Część V. Przestrzeń edukacyjna w przedszkolu 1.Przestrzeń edukacyjna i jej wybrane cechy 2.Aranżacja przestrzeni materialnej w przedszkolu 3.Zagospodarowanie czasu w przedszkolu 4.Aspekty społecznej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu Część VI. Nauczyciel wychowania przedszkolnego 1.Współczesne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola 1.1.Kwalifikacje nauczycieli przedszkola 1.2. Postulowane kompetencje nauczycieli przedszkolnych 2.Zarządzanie przez nauczyciela własnym rozwojem zawodowym 2.1.Planowanie własnego rozwoju zawodowego 2.2.Innowacyjność nauczyciela przedszkola 3. Problemy etyczne nauczyciela przedszkola
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Myślenie komputacyjne jako imperatyw XXI wieku w kontekście nadmiaru łatwej do pozyskania informacji; Wybrane problemy algorytmiki; Podstawy wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym - kompatybilność środków dydaktycznych z możliwościami dzieci; Metody wspomagania edukacji informatycznej w nauczaniu wczesnoszkolnym; O nowych oczekiwaniach MEN; EduMATRIX jako rozwiązanie spełniające oczekiwania dzisiejszej szkoły; Analiza podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie podatności na wspomaganie nauczania przez EduMATRIX; EduMX. Program komplementarny do rozwijania myślenia komputacyjnego ucznia I-go etapu edukacyjnego; Zbiór zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, pomyślana jako podręcznik akademicki, składa się z czternastu rozdziałów poświęconych zachowaniom naruszającym normy społeczne lub normy społeczne i prawne. Prezentowane problemy potraktowane zostały w sposób interdyscyplinarny, co niewątpliwie stanowi istotną zaletę publikacji. Ta obszerna praca dotyczy ważnych i budzących nierzadko wiele kontrowersji zjawisk. Choć poruszane kwestie omawiane są wieloaspektowo, książka stanowi zwartą całość i czytelnik nie będzie miał problemów z usytuowaniem ich w określonej strukturze czy porządku normatywnym. Widać, że Autorka wie, o czym pisze i czyni to sprawnie." prof. dr hab. Zbigniew Izdebski, Uniwersytet Zielonogórski. [empik].
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Patologia społeczna-problemy definicyjne 1.1. Patologia społeczna - próba zdefiniowania 1.2. Relatywizm czy absolutyzm moralny - dylematy współczesności Rozdział 2. Wybrane teorie dewiacji 2.1. Teoria anomii 2.1.1. Czynniki wysokiego ryzyka anomii 2.2. Interakcjonizm symboliczny 2.2.1. Teoria stygmatyzacji 2.3. Teoria zróżnicowanych powiązań 2.4. Teoria zróżnicowanych możliwości 2.5. Potęga strategii neutralizacji 2.6. Teoria konfliktu 2.6.1. Źródła konfliktów 2.6.2. Narzędzia konfliktów 2.6.3. Konsekwencje narastającego konfliktu 2.7. Teoria społecznej kontroli Hirschiego 2.8. Dewiacja jako akt wyboru 2.8.1. Koncepcja dobrowolnej poprawy 2.8.2. Koncepcja luzu decyzyjnego Rozdział 3. Stereotypy i uprzedzenia 3.1. Stereotypy 3.1.1. Cechy stereotypów 3.1.2. Funkcje stereotypów 3.2. Uprzedzenia społeczne 3.2.1. Relacje między stereotypami a uprzedzeniami 3.2.2. Cechy uprzedzeń 3.2.3. Geneza uprzedzeń 3.3. Wybrane przejawy uprzedzeń 3.3.1. Uprzedzenia etniczne i narodowościowe 3.3.2. Seksizm 3.3.3. Homonegatywizm Rozdział 4. Kreowanie kozła ofiarnego 4.1. Definicja 4.2. Przyczyny zjawiska 4.3. Stereotypy oskarżycielskie 4.4. Cechy ofiarnicze kozła ofiarnego 4.5. Trwałość statusu kozła ofiarnego Rozdział 5. Przestępstwa z nienawiści 5.1. Terroryzm 5.2. Podstawowe cechy terroryzmu 5.3. Rodzaje terroryzmu 5.4. Zarys historii terroryzmu 5.5. Skala zjawiska terroryzmu 5.6. Uwarunkowania terroryzmu 5.6.1. Terroryzm jako broń słabych 5.6.2. Terroryzm jako odpowiedź na nierówności ekonomiczne 5.6.3. Koncepcja Marcusego 5.6.4. Terroryzm jako sposób wymiany władzy 5.6.5. Terroryzm jako skutek naruszenia równowagi w świecie idei 5.6.6. Terroryzm jako efekt zderzenia cywilizacji 5.7. Przeciwdziałanie terroryzmowi 5.7.1. Naiwny protekcjonizm, czyli państwo socjalne 5.7.2. Demokracja aktywna jako forma obrony przed terroryzmem 5.7.3. Wymuszona asymilacja, czyli liberalny paternalizm 5.8. Prawne możliwości obrony przed terroryzmem w Polsce Rozdział 6. Dewiacja samotnicza - samobójstwo 6.1. Skala oraz przejawy zjawiska 6.2. Rys kulturowy 6.3. Uwarunkowania samobójstw 6.4. Typologia samobójstw 6.5. Efekt Wertera 6.6. Syndrom presuicydalny - zachowanie suicydalne Rozdział 7. Agresja i przemoc 7.1. Agresja 7.1.1. Agresja a przemoc 7.2. Agresja wśród dzieci i młodzieży 7.2.1. Przyczyny zachowań agresywnych młodzieży 7.3. Przemoc 7.3.1. Definicja 7.4. Przemoc w rodzinie 7.4.1. Skala zjawiska 7.4.2. Cykl przemocy domowej 7.4.3. Formy przemocy 7.4.4. Skutki przemocy 7.5. Stalking 7.5.1. Prawne regulacje dotyczące stalkingu 7.5.2. Przejawy stalkingu 7.5.3. Skala zjawiska 7.5.4. Ofiary 7.5.5. Sprawcy 7.5.6. Skutki stalkingu 7.6. Cyberprzemoc 7.6.1. Definicja i cechy 7.6.2. Rodzaje zagrożeń 7.6.3. Przejawy i skutki cyberprzemocy 7.6.4. Możliwości zapobiegania i przeciwdziałania cyberprzemocy Rozdział 8. Uzależnienia 8.1. Alkoholizm 8.1.1. Uzależnienie od alkoholu - diagnoza 8.1.2. Typologie alkoholizmu 8.1.3. Fazy rozwoju uzależnienia 8.1.4. Skala zjawiska 8.1.5. Uwarunkowania 8.1.6. Problemy związane z alkoholem 8.2. Narkomania 8.2.1. Historia narkomanii 8.2.2. Skala używania środków odurzających 8.2.3. Rodzaje narkotyków 8.2.4. Fazy rozwoju uzależnienia 8.2.5. Uwarunkowania narkomanii 8.2.6. Społeczne skutki stosowania narkotyków 8.2.7. Prawny aspekt narkomanii 8.3. Uzależnienie od elektronicznych środków przekazu 8.3.1. Kryteria diagnozy uzależnienia 8.3.2. Fazy rozwoju uzależnienia 8.3.3. Skala zjawiska 8.3.4. Uwarunkowania 8.3.5. Skutki nadmiernego korzystania z mediów elektronicznych 8.4. Hazard 8.4.1. Kryteria diagnozy uzależnienia 8.4.2. Fazy rozwoju uzależnienia 8.4.3. Skala zjawiska 8.4.4. E-hazard 8.4.5. Uwarunkowania hazardu 8.4.6. Prawne regulacje hazardu w Polsce Rozdział 9. Ekshibicjonizm emocjonalny 9.1. Skala zjawiska - próba ustalenia 9.2. Zagrożenia 9.3. Uwarunkowania Rozdział 10. Prostytucja jako problem społeczny 10.1. Prawne regulacje prostytucji 10.2. Charakterystyka środowiska osób uprawiających prostytucję 10.3. Przebieg kariery 10.4. Typologie osób świadczących usługi seksualne 10.5. Wykorzystywanie seksualne dzieci i młodzieży do prostytucji 10.6. Prostytucja homoseksualna 10.7. Uwarunkowania prostytucji - koncepcje wyjaśniające Rozdział 11. Patologie seksualne 11.1. Pedofilia 11.1.1. Kontekst społeczny 11.1.2. Rys historyczny i kontekst kulturowy 11.1.3. Skala zjawiska 11.1.4. Sprawcy pedofilii 11.1.5. Uwarunkowania psychospołeczne 11.1.6. Skutki seksualnego wykorzystywania dziecka 11.1.7. Pornografia z udziałem dzieci 11.1.8. Prawne regulacje dotyczące pornografii z udziałem dzieci 11.2. Kazirodztwo 11.2.1. Kazirodztwo jako tabu kulturowe 11.2.2. Skala zjawiska 11.2.3. Typologie zachowań kazirodczych 11.2.4. Uwarunkowania psychospołeczne Rozdział 12. Handel ludźmi 12.1. Regulacje prawne 12.2. Skala zjawiska 12.3. Zasady działania sprawców 12.4. Skutki dla ofiar 12.5. Przeciwdziałanie procederowi handlu ludźmi Rozdział 13. Wykluczenie społeczne 13.1. Mobbing 13.1.1. Przejawy mobbingu 13.1.2. Typy relacji ofiar i sprawców 13.1.3. Skala zjawiska 13.1.4. Mobbing w szkole 13.1.5. Uwarunkowania mobbingu 13.1.6. Skutki mobbingu 13.1.7. Prawna ochrona jednostki przed mobbingiem 13.2. Prekariat 13.2.1. Narodziny nowej klasy? 13.2.2. Nowy podział klas 13.2.3. Cechy prekariatu 13.2.4. Uwarunkowania 13.2.5. Skutki prekaryzacji 13.3. Bezdomność 13.3.1. Rys historyczny 13.3.2. Fazy rozwoju bezdomności 13.3.3. Skala zjawiska i grupy wysokiego ryzyka 13.3.4. Bezdomność kobiet 13.3.5. Uwarunkowania bezdomności 13.3.6. Skutki bezdomności 13.3.7. Wyjście z bezdomności 13.3.8. Bezdomność jako wybór jednostki 13.4. Dzieci ulicy 13.4.1. Typologie dzieci ulicy 13.4.2. Fazy przystosowania do życia na ulicy 13.4.3. Umiejętności przystosowawcze dzieci ulicy 13.4.4. Skala zjawiska 13.4.5. Uwarunkowania 13.4.6. Pomoc i możliwość zapobiegania zjawisku Rozdział 14. Patologia instytucji 14.1. Korupcja 14.2. Prawne regulacje i skala zjawiska 14.3. Uwarunkowania 14.4. Skutki 14.5. Przeciwdziałanie Rozdział 15. Zagrożenia środowiska naturalnego 15.1. Globalne ocieplenie 15.2. Kurczące się zasoby wody 15.3. Smog i inne zanieczyszczenia atmosfery 15.4. Odpady trudnodegradowalne 15.5. Zagrożenia społeczno-polityczne związane ze zmianami środowiska 15.6. Ochrona środowiska 15.7. Najważniejsze regulacje prawne 15.8. Projekt zrównoważonego rozwoju Bibliografia Spis ilustracji Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.44143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Rozdział 1 Dziedzina edukacji i jej nadsystemy   1.1. Ku perspektywie holistycznej i strukturalnej w myśli pedagogicznej   1.2. Opieka rodzicielska u zwierząt i ludzi      1.3. Reprodukcja kulturowa   1.4. Homogeneza: rozwój osobniczy człowieka   1.5. Świat pracy ludzkiej     Rozdział 2 Materialny wymiar edusfery   2.1. Edusfera – idea oglądu całościowego     2.2. Kultura materialna – wyjaśnienia pojęciowe      2.3. Egzemplifikacje   Rozdział 3 Edukacyjna socjosfera 3.1. Człowiek społeczny 3.2. Edukacyjna socjosfera – status i podstawowe wymiary   3.3. Świat osobowy       3.4. Struktury i operacje   3.5. Płaszczyzny integracji struktur edukacyjnych (na przykładzie szkoły)        3.6. Procesy transformacyjne   Rozdział 4 Agosfera     4.1. Agos: czyn kulturalizacyjny oraz kulturowy   4.2. Agos: postępowanie moralne czy działanie instrumentalne?   4.3. Agos czynem realnym czy idealnym?      4.4. Agos reaktywny czy proaktywny?     4.5. Zachowania celowe czy wzory zachowań?     4.6. Agos twórczy czy odtwórczy?      Rozdział 5 Kultura symboliczna edusfery     5.1. Uwertura   5.2. Animal symbolicum i jego środowisko      5.3. Semioza: garść podstawowych pojęć      5.4. Język(i) edusfery      5.5. Dyskurs edukacyjny – idea   5.6. Dyskurs edukacyjny – przykłady   5.7. Świadomość, świadomość jednostkowa, świadomość zbiorowa   5.8. Byt i świadomość w wychowaniu   5.9. Przykład: opinia publiczna jako forma świadomości edukacyjnej współczesnego społeczeństwa     Rozdział 6 Poznanie i wiedza w edusferze     6.1. Informacyjne podstawy edukacji      6.2. Mechanizm reprezentacji     6.3. Pedagogiczne uczenie się i doświadczenie   6.4. Teoretyzacja pedagogicznego doświadczenia   6.5. Badania pedagogiczne   6.6. Myśl pedagogiczna    
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów koniecznych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. W książce znajdują się: arkusze monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole (zawierające obszary i treści nauczania realizowane w ramach zajęć edukacji przedszkolnej w odniesieniu do obowiązującej podstawy programowej oraz oczekiwane umiejętności i wiadomości dziecka kończącego edukację przedszkolną), analizy ilościowe i jakościowe wyników przeprowadzonej diagnozy z wykorzystaniem narzędzi procedur badawczych, czyli arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego (opracowanych w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego), diagnoza skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności - podsumowanie wyników jakościowych i ilościowych arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego, informacja o stopniu opanowania przez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej. Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu samodzielności, rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja umożliwi przeprowadzenie diagnozy rozwoju dziecka przed­szkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla dzieci oraz instrukcja i tabela z punk­tacją dla nauczyciela. Publikacja z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy: nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów, psychologów. Może być w pełni wykorzystana podczas tworzenia: programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych; indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego; zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka; planu działań wspierających. Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom: dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej; ułatwi przekazanie rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej według określonego wzoru, aby mogli je w osiąganiu tej gotowości, odpowiednio do potrzeb, wspomagać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zawiera: szczegółowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci. Niniejsza publikacja została przygotowana zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp 1 . Zmysł wzroku – stymulacja percepcji i funkcji wzrokowych 1.1. Co jest w domu? – zestaw do wyszukiwania przedmiotów 1.2. Kolorowe jajka – układanie pomponów w wytłoczkach 1.3. Kostka emocji 1.4. Świat w butelce – butelki sensoryczne 1.5. Zestaw obrazków – kalambury 2 . Zmysł słuchu – stymulacja percepcji i funkcji słuchowych 2.1. Duży kij deszczowy 2.2. Mały kij deszczowy 2.3. Grzechotki 2.4. Grzechotki niespodzianki 3 . Zmysł dotyku – stymulacja systemu dotykowego 3.1. Listwa sensoryczna 3.2. Memory dotykowe 3.3. Obraz sensoryczny 3.4. Skarpetki sensoryczne 3.5. Szorstkie liczby 3.6. Woreczki sensoryczne 4 . Motoryka mała – doskonalenie sprawności palców i dłoni 4.1. Karty pracy do grafomotoryki 4.2. Kolorowe dłonie – wzorniki i gumki do wkładania na palce 4.3. Przewlekanki 4.4. Wieszamy pranie – suszarka z akcesoriami 4.5. Wypełnij – karty pracy z pustymi miejscami 4.6. Zakręć mnie – listwa z korkami do zakręcania 4.7. Zaplatana deska – deska z gwoździami do zaplatanek 5 . Pomoce do stymulacji polisensorycznej 5.1. Bluza sensoryczna 5.2. Rozpoznaj zapach – pojemniki zapachowe 5.3. Sakiewki obciążeniowe 5.4. Story Cubes – kostki do tworzenia historii 5.5. Tablica manipulacyjna 5.6. Układanka twarzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44119 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Jakościowe czy ilościowe metody badania rozwoju małego dziecka? 1.1. Eklektyczny model diagnozy małego dziecka 1.2. Jakie wymagania powinien spełniać test psychometryczny? 1.2.1. Rzetelność testu 1.2.2. Trafność testu 1.2.3. Standaryzacja testu 1.2.4. Normalizacja testu 1.3. Czy diagnoza psychometryczna jest niezbędna w badaniu małego dziecka? Literatura polecana Rozdział 2. Opis wybranych narzędzi i metod do badania małego dziecka 2.1. Standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.1. Aktualne testy do badania ogólnego poziomu rozwoju lub inteligencji dziecka 2.1.1.1. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie 3 (Leiter-3) 2.1.1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet. Edycja Piąta (SB5) 2.1.1.3. Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym (IDS-P) 2.1.1.4. Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – Wersja 1 (CFT 1-R) 2.1.1.5. Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR) 2.1.1.6. Test Matryc Progresywnych Ravena w Wersji Kolorowej (TMK) 2.1.2. Testy rozwoju językowego 2.1.2.1. Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK) 2.1.2.2. Test Rozwoju Językowego (TRJ) 2.1.2.3. Test Słownikowy dla Dzieci (TSD) 2.1.2.4. Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie (OTSR) 2.1.3. Do badania rozwoju społeczno-emocjonalnego 2.1.3.1. Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3–6 lat (SkaRE) 2.1.3.2. Narzędzia do diagnozy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat 2.1.4. Inne standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.4.1. System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3. Wydanie 3 2.1.4.2. Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) 2.1.4.3. Sortowanie Kart dla Dzieci (SKD) 2.1.4.4. Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu (ADOS-2) 2.1.4.5. Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Autyzmu (ASRS) 2.1.4.6. Profil Sensoryczny Dziecka (PSD) 2.2. Niestandaryzowane narzędzia do badania małego dziecka 2.2.1. Krótka Skala Rozwoju Dziecka (KSRD) 2.2.2. Rozwojowa Skala Obserwacyjna 2.2.3. Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego 2.2.4. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR) 2.2.5. Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia 2.2.6. Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) 2.2.7. Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci (CAT-A – Wersja z Postaciami Zwierząt, CAT-H – Wersja z Postaciami Ludzi) 2.2.8. Skala Oceny Zachowania Noworodka (NBAS) 2.3. Krótka prezentacja nieaktualnych metod diagnozy małego dziecka Rozdział 3. Zapowiedzi nowych testów i metod do badania małego dziecka 3.1. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie 3.2. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku 3.3. Projekty badawcze dotyczące opracowania nowych narzędzi diagnostycznych do wykorzystania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych Załącznik Przykładowa opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przygotowana na podstawie badania wybranymi narzędziami diagnostycznymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44141 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej