Szuścik Urszula
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Szuścik Urszula
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(14)
Nauczanie początkowe
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Nauczyciele
(4)
Metody nauczania
(3)
Uczniowie
(3)
Kreatywność
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Rodzina
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Sztuka
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43025 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 12)
Streszczenie: WprowadzenieU202F U202FU2007 Twórcza aktywność językowa dziecka w kontekście zmian kreatywnych w edukacji Agnieszka Twaróg-Kanus Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego przez wykorzystanie technik kreatywnego myślenia w aspekcie emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym ucznia edukacji wczesnoszkolnejU202F U202FU2007 Alicja Ungeheuer-Gołąb Literatura dziecięca jako narzędzie w badaniach pedagogicznych na przykładzie badań prowadzonych w grupie nauczycieli-wychowawców przedszkolnychU202F U202F Simoneta Babiaková, Mariana Cabanová Budovanie čitateľskej gramotnosti detí na začiatku povinnej školskej dochádzkyU202F Kinga Kuszak Anglicyzmy w języku dziecka – problem czy wyzwanie nauczyciela?U202F U202FU2007 Przestrzenie twórczych działań dziecka i nauczyciela w kontekście kreatywnych zmian w edukacji Aniela Różańska Rola refleksji w edukacji ekologicznejU202F Martyna Justyńska, Anna Majewska-Owczarek Odyseja Umysłu® jako metoda stwarzająca przestrzeń do rozwijania aktywności twórczej dzieckaU202F U202F Magdalena Sasin Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej Anna Trzcionka-Wieczorek Muzyczne kompetencje studentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przyszłych nauczycielek muzykiU202F Bernadeta Didkowska Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat?U202F Barbara Kurowska, Kinga Łapot-Dzierwa Rozwijanie aktywności twórczej – tradycyjne i alternatywne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnymU202F Dorota Szumna Aktywni i samodzielni – o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniówU202F Paula Wiażewicz-Wójtowicz Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dzieckaU202F Marek Świeca Warunki skutecznej interakcyjności w edukacji dzieckaU202F Dominika Łowkajtis Zastosowanie urządzeń mobilnych w edukacji plastycznej uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnejU202F Ondřej Šimik Využití aplikace Nearpod jako nástroje pro interaktivní výukuU202F Joanna Sikorska Edutainment – w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczeniu się w okresie późnego dzieciństwaU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 13)
Spis treści : Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy Katarzyna Sadowska Wczesnodziecięca edukacja w żłobku – stare dylematy, nowe wyzwania     Ewa Jędrzejowska Praca w grupach jako istotna forma organizacyjna w edukacji przedszkolnej  Radmila Burkovičová Indywidualnie zidentyfikowane potrzeby samokształcenia nauczycielek przedszkola  Bronislava Kasáčová Dieťa ako objekt výskumu a subjekt edukácie Čo si myslia dospelí o deťoch na prahu vzdelávania?  Mariana Cabanová Kvalitatívna analýza výpovedí dospelých o dnešných deťoch na prahu vzdelávania  Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej  Aleksandra Kruszewska Dzieci sześcio- i siedmioletnie trzy lata później – diagnoza kompetencji trzecioklasistów  Renata Reclik Determinanty jakości wczesnoszkolnej edukacji matematycznej w opinii studentów edukacji elementarnej  Małgorzata Drost-Rudnicka Edukacja ogólnotechniczna małego dziecka w szkolnej rzeczywistości  Renata Raszka Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej o pieniądzach  Elżbieta Marek Aranżacja przestrzeni edukacyjnej a rozwój dziecka  Nauczyciel w (z)reformowanej rzeczywistości szkolnej Anna Szafrańska Wybory, nadzieje i dylematy – przyszli nauczyciele dzieci młodszych o wybranym zawodzie  Agnieszka Leszcz-Krysiak Nauczyciel twórczy – konieczność w reformowanym systemie oświaty: doniesienie z badań    Łucja Reczek-Zymróz Wartości preferowane we współczesnym modelu bycia nauczycielem wczesnej edukacji: na przykładzie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie południowej Polski (Tarnów) oraz północnych i południowych Węgrzech (Kaposvári i Sárospatak)  Danuta Dyrek Pedagodzy i nauczyciele otwierający się na potrzeby dziecka szansą edukacji    Małgorzata Zalewska-Bujak Nauczyciel o sobie i innych nauczycielach w świecie szkoły (z perspektywy nauczycielskich narracji)  Beata Oelszlaeger-Kosturek Odczytywanie znaczeń wypowiedzi uczniów przez nauczyciela – wybrane problemy  Jadwiga Oleksy Podręcznik jako narzędzie sterujące działaniami nauczyciela i aktywnością edukacyjną uczniów klas I–III   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44103 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 4)
Streszczenie: WprowadzenieU2007 WSPOMAGANIE ROZWOJU I UCZENIA SIĘ MAŁEGO DZIECKA Anna Mikler-Chwastek Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym Zasady, szanse i trudnościU2007 U2007 Katarzyna Nadrowska Pięciolatki w cieniu sześciolatków czy sześciolatki w cieniu pięciolatków – zagrożenia rozwoju starszych przedszkolakówU2007 Agnieszka Olechowska Współcześnie stosowane metody pomocy dzieciom z trudnościami rozwojowymi. Doniesienie z ogólnopolskich badań sondażowychU2007 U2007U2007 Zofia Remiszewska Dwie edukacje małego dzieckaU2007 Marzena Żółcik Potrzeba wyróżniania sukcesów szkolnych uczniów z trudnościami w uczeniu sięU2007 U2007 Michaela Vaňová Rozvíjanie sociálnych zručností žiakov mladšieho školského vekuU2007 Mateusz Warchał Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju ucznia niedostosowanego społecznie – ujęcie systemoweU2007 U2007 Joanna Skibska Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi – najważniejsze problemy oraz sposoby postępowaniaU2007 KONTEKSTY WYCHOWAWCZE – KU PEDAGOGICE WSPÓŁBYCIA Gabriela Kapica Edukacyjne bariery kreatywności młodszych uczniówU2007 U2007 Urszula Szuścik Sztuka i twórczość dziecka w kontekście jego rozwoju i wychowania estetycznegoU2007 Mirosława Zalewska-Pawlak Radość dzieciństwa zagrożona – problemy wczesnej edukacji estetycznejU2007 U2007 Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji Bliżej pedagogiki współbyciaU2007 U2007 Hana Lukášová Możliwości i zagrożenia dla jakości życia dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnejU2007 U2007 Barbara Chojnacka-Synaszko Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym w roli (nie)wymagających odbiorców informacji o uczniowskich osiągnięciach szkolnychU2007 U2007Kinga Kuszak Językowy obraz współczesnej rodziny – na przykładzie wypowiedzi uczniów w młodszym wieku szkolnymU2007 U2007 Małgorzata Bortliczek Od edukacji dorosłych do kreowania potrzeb dziecka – świat potrzeb dziecka w językowym obrazie reklamU2007 U2007 Jitka Oravcová Úloha modelov a vzorov v procese výchovyU2007 Natalia Maria Ruman Wychowanie religijne w edukacji małego dzieckaU2007 U2007
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 14)
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Jak podkreśla Danuta Waloszek, na świecie, obok nas dorosłych, jest konkretny, rozwijający się człowiek - dziecko/uczeń z imienia i nazwiska oraz z własną biografią, któremu należy się uwaga i powaga. Jest swoiście wyposażoną, wartościową, fascynującą „cząstką elementarną” ludzkości. Uchwycenie niezwykłości „nowego, kolejnego powołanego do życia człowieka”, jego indywidualności i ustosunkowanie się do nich jest podstawowym zadaniem dorosłej części społeczeństwa, w tym nauczyciela. Autorzy poszczególnych tekstów opisują dzieciństwo z dwóch perspektyw: a) węższej - obejmującej indywidualny dziecięcy świat przeżyć, znaczeń, wartości, doświadczeń, aktywności, którego centrum stanowi rodzina, szkoła, rówieśnicy, codzienne kontakty społeczne, oraz b) szerszej - rozumianej jako historyczno-społeczno-kulturowa kategoria, odnosząca się do statusu społecznego dziecka, ukazująca jego położenie w grupie społecznej. Wskazują także na potrzebę edukacji refleksyjnej w pracy pedagogicznej, opartej m.in. na dialogowaniu z dziećmi. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziec­ka - doświadczenia polskie i zagraniczne, zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową. W kontekście polskich, słowackich, czeskich, duńskich i niemieckich doświadczeń prezentowane są zagadnienia dotyczące nabywania kompetencji społecznych przez uczniów żyjących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo czy funkcjonowania w szkołach większościowych dzieci wywodzących się z mniejszości narodowych i etnicznych. Tę część zamyka przewodnik bibliograficzny, obejmujący najważniejsze lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przemysław P. Grzybowski, autor przewodnika, słusznie zaznacza, że przemyślana praca z lekturami do edukacji międzykulturowej uświadamia, iż każdy z ich bohaterów - nawet najbardziej niezwykły, wręcz dziwaczny - jest wartościowy i przez to godzien szacunku, a jedną z cech konstytuujących jego wartość stanowi właśnie odmienność, różnica, dzięki której świat młodego czytelnika ulega wzbogaceniu o nowe idee, poglądy, wzory postępowania. Ewa Ogrodzka-Mazur
Spis treści : Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne Danuta Waloszek Metodologia badań dzieciństwa. Wstępny zarys obszaru poszukiwań i pytań badawczych    Marzenna Magda-Adamowicz Jakość dzieciństwa  Elżbieta Maria Minczakiewicz Dialog z dziećmi i jego miejsce w systemie wychowawczym Janusza Korczaka budowanym na fundamencie personalizmu i etyki  Danuta Ulewicz-Adamczyk Wychowanie do demokracji w szkole - ujęcie teoretyczne    Alina Górniok-Naglik W stronę edukacji refleksyjnej - od odtwarzania sensów i znaczeń do ich kreowania  Zofia Olek-Redlarska Teatr moją pasją, przygodą, fascynacją. Rzecz o Janie Wilkowskim  Wychowanie międzykulturowe małego dziecka - doświadczenia polskie i zagraniczne Ewa Ogrodzka-Mazur Kompetencje społeczne uczniów a realizacja zadań rozwojowych w okresie późnego dzieciństwa - studium z pogranicza polsko-czeskiego  Aneta Czerska Duńska sztuka szczęścia - hygge - w edukacji przedszkolnej i szkolnej  Alena Doušková, Soňa Karikova Vzdelávacie centrá pre Slovákov žijúcich v zahraničí a ich podpora pri príprave detí na komisionálne skúšky  Daniel Hanuš Aktuální praktické právní souvislosti předškolního vzdělávání v České republice  Hristo Kyuchukov, Baris Giray, Burak Dalkılıç From bilingualism to monolingualism - Turkish children in Berlin    Jaroslav Balvín, Monika Farkašová Roma, school and Romani children    Iva Staňková, Lenka Venterová The concept of educational values from the perspective of learners from different cultural backgrounds  Przemysław Paweł Grzybowski Lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przewodnik bibliograficzny   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44104 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 11)
Streszczenie: WprowadzenieU202F Współczesny nauczyciel wobec zmiany w edukacji Małgorzata Zalewska-Bujak Nauczyciel – między autorytetem a autorytaryzmemU202F Marzenna Magda-Adamowicz Style pracy nauczyciela w edukacji dzieckaU202F Soňa Kariková, Miroslav Krystoň Identifikácia vzdelávacích potrieb krajanskU0233ch učiteľovU202F Anna Przybylska-Zielińska Refleksje o rzeczywistych warunkach pracy współczesnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnejU202F Aleksandra Minczanowska, Alicja Hruzd-Matuszczyk W poszukiwaniu wzoru osobowego nauczyciela w toku studiów pedagogicznych (doniesienie z badań przyszłych pedagogów)U202F Beata Žitniaková GurgováU202F Perfekcionistické dieťa v školeU202F Bożena Marzec Zachęcanie przedszkolaków do samodzielności w świetle wyników ewaluacji zewnętrznejU202F Anna GawełU202F Rola nauczyciela w rozwoju twórczej postawy dzieckaU202F Wanda Banaszewska, Izabella Gorczyca, Joanna Górecka Podejście konstruktywne w perspektywie możliwości i potrzeby zmian paradygmatu kształcenia Magdalena KapiasU202F Dialogiczność w przestrzeni przedszkoli rodzinnychU202F Aneta Czerska Duńska szkoła postrzegana z perspektywy nauczycieli, uczniów i rodzicówU202F Rodzic – dziecko – nauczyciel w aktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej Beata Oelszlaeger-Kosturek Czas dzieciństwa – wybrane wyniki badańU202F Barbara Lulek Adaptacja – aktywizacja – animacja. O strategiach rodzicielskiego działania w edukacji małego dzieckaU202F Elżbieta Marek, Tatiana Kłosińska Udział rodziców w edukacji dziecka (w świetle analizy wybranych programów kształcenia zintegrowanego) Lenka Ďuricová, Andrea Smolková Osobnosť učiteľa v predprimárnom vzdelávaní z pohľadu rodičovU202F Gabriela Piechaczek-Ogierman Dylematy rodziców dzieci sześcioletnich związane z rozpoczęciem obowiązku szkolnegoU202F Eugenia Rostańska Doświadczanie zmian w komunikacyjnej przestrzeni edukacyjnejU202F Małgorzata Przybysz-Zaremba „Zatracenie” w cyberprzestrzeni jako atrybut współczesnego wychowania w rodzinie – wybrane uwarunkowania i implikacjeU202F Leokadia Szymczyk Oczekiwania rodziców wobec edukacji dziecka w wieku przedszkolnymU202F Bożena Grzeszkiewicz Dziecko w środowisku dwujęzycznymU202F Jolanta Suchodolska Diagnoza dziecka o nieharmonijnym rozwoju – ważne kryteria oceny warunków rozwoju w rodzinie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43882 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 5)
Streszczenie: Wprowadzenie POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA POLSKICH NAUCZYCIELI-WYCHOWAWCÓW Lidia Wollman Jak przygotować uczniów do uczenia się przez całe życie? Wyzwania dla szkoły i nauczyciela Arkadiusz Wąsiński Strategie myślenia projektującego w pracy dydaktycznej nauczyciela jako czynnik wyzwalający kreatywność poznawczą ucznia Grażyna Rura (Nie)gotowość szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia. Refleksje z badań Jadwiga Oleksy Podręcznik w pracy domowej uczniów na szczeblu kształcenia zintegrowanego – duży problem w edukacji małego dziecka Sposoby zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym – w opinii nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA NAUCZYCIELI EDUKACJI PRZED- I WCZESNOSZKOLNEJ W CZECHACH I NA SŁOWACJI Radmila Burkovičová Działania nauczyciela przedszkolnego wspomagające rozwój dzieci w wieku przedszkolnym Marie Švrčková Role učitele v rozvoji a hodnocení kvality počáteční čtenářské gramotnosti žáků primární školy 161 Soňa Kariková Psychologické aspekty učiteliek primárneho vzdelávania v Slovenskej republike Simoneta Babiaková Príprava a riadenie edukačného procesu na primárnom stupni školy Slovensko-česko-poľské výskumné zistenia Bronislava Kasáčová Učiteľ – projektant a realizátor výučby alebo diagnostyk dieťaťa v ranej edukácii Potreba profesijných štandardov, alebo pedagogická idealizácia Alena Doušková Skúsenostné učenie a edukačné aktivity v materskej škole Mariana Cabanová Vzdelávanie dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a profesijné činnosti učiteľa v podmienkach primárneho vzdelávania POSTRZEGANIE EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA PRZEZ STUDENTÓW – PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI Małgorzata Zalewska-Bujak Nauczyciel – jego rola i zadania w opinii studentów pierwszego roku kierunków pedagogicznych Ewa Ogrodzka-Mazur Wychowanie międzykulturowe małego dziecka w opinii studentów – przyszłych nauczycieli Renata Raszka Rozwijanie myślenia matematycznego dziecka w przekonaniach nauczycieli i kandydatów na nauczycieli Elżbieta Marek Umiejętności językowe i matematyczne studentów pedagogiki wczesnoszkolnej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach – Filia w Piotrkowie Trybunalskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43886 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 3)
Streszczenie: Wprowadzenie NOWE KONTEKSTY EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA Iwona Samborska Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych Iwona Czaja-Chudyba Nieobecna praktyka – o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukacji wczesnoszkolnej Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej Tatiana Kłosińska Problemy wczesnej edukacji medialnej Małgorzata Zalewska-Bujak Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie – wybrane dylematy i zagrożenia Katarzyna Wojciechowska Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka – komunikat z badań Beata Kozieł Zjawisko krzywdzenia dzieci – próba analizy wybranych raportów DOŚWIADCZENIA EDUKACJI PRZED- I WCZESNOSZKOLNEJ W CZECHACH I NA SŁOWACJI Radmila Burkovičová The current nature of children's education in Czech pre-schools Alexandra Tomášová Školní vzdělávací program a plán autoevaluace mateřské školy Alena Douškova Potreby detí a špecifické mikroprostredie materskej školy v Slovensko Soňa Kariková Školská spôsobilost' – podmienka pre zvládnutie roly školáka POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE EDUKACJI MAŁYCH DZIECI W POLSCE Anna Buła Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej Renata Reclik Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym Monika Wiśniewska-Kin Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym – niewykorzystane i zaniedbane możliwości, zanikająca szansa… Jolanta Bonar Zadania edukacyjne jako czynnik wspierający rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym Bożena Grzeszkiewicz Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym Aleksandra Skowrońska Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka Barbara Chojnacka-Synaszko Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach świetlicowych Jacek Stelmach Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko-czeskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 15)
Spis treści : Progi zmian w edukacji dziecka Jolanta Karbowniczek Wczesna edukacja w perspektywie przeobrażeń paradygmatycznych     Bożena Pawlak Neuroedukacja w klasach początkowych – wiedza i opinie nauczycieli pierwszego etapu kształcenia  Bożena Marzec Nauczyciel w obliczu zmieniających się przepisów prawa – refleksje  Elżbieta Marek Ocena własnej kreatywności studentek pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej     Barbara Nawolska Ile waży beczka? Czyli jak zadanie matematyczne rozwiązywali adepci zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej     Warunki do rozwoju i edukacji dziecka Bożena Grzeszkiewicz Socjalizująca wartość zabawy  Karin Fodorová Diagnostic activities of nursery school teachers as a factor in meeting preschool education goals    Daniela Kilduff Selected specifics of speech therapy for children with visual impairments or blindness  Małgorzata Przybysz-Zaremba Wspomaganie rozwoju dziecka z alkoholowym zespołem płodowym (FAS) i poalkoholowym spektrum zaburzeń rozwojowych (FASD) – kilka propozycji, uwag i wskazówek w tle  Tomasz Szurmik, Piotr Kurzeja, Teresa Friediger, Karol Bibrowicz Rola aktywności ruchowej w rozwoju psychoruchowym dzieci z dysleksją oraz propozycja ćwiczeń równoważnych jako wspomaganie terapii 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 16)
Oddajemy w Państwa ręce kolejny tom z serii „Edukacja małego dziec­ka”. Tom 16 - kontekst zmian i propozycji obejmuje obszary kształcenia i wychowania dziecka z uwzględnieniem różnych doświadczeń pedagogicznych, teorii i treści, które integrują się z głównymi założeniami edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wyznaczają pola działań praktycznych i badawczych.
Spis treści : Przestrzenie edukacyjne dziecka Danuta Kocurek Dziedzictwo kulturowe jako przestrzeń edukacyjna dziecka przedszkolnego      Leokadia Szymczyk Edukacja europejska przedszkolaków w opinii rodziców     Ewa Żmijewska Wiedza nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej o międzykulturowości  Olena Bocharova Edukacja początkowa w kontekście projektu „Nowa ukraińska szkoła”  Justyna Pawlak Rodzic-edukator pod lupą. O rodzicach dzieci w edukacji domowej z perspektywy nauczycieli-egzaminatorów  Treści i umijętności w edukacji dziecka ks. Michał Borda Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce  Jadwiga Oleksy Gotowość nauczycieli do diagnozowania i zaspokajania specyficznych potrzeb dziecka zdolnego       Katarzyna Sadowska, Marta Kędzia Niedyrektywne towarzyszenie w rozwoju jako szansa dla instytucjonalnej opieki nad małym dzieckiem    Monika Ostrowska-Cichy Arteterapia i jej zastosowanie w placówkach wsparcia dziennego dla dzieci    Aniela Różańska Zwierzę jako podmiot w edukacji dziecka    Anna Zadęcka-Cekiera Umiejętności językowe uczniów klas III w zakresie form użytkowych  Anna Boguszewska Film w kontekście polecanej literatury dla uczniów klas początkowych w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (1949–1956)  Mirosław Kisiel „Kolorowe muzykowanie” stymulatorem aktywności muzycznej w edukacji dziecka 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44105 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 8)
Streszczenie: WprowadzenieU202FU202F PRZEDSZKOLE I NAUCZYCIEL-WYCHOWAWCA W SYTUACJI ZMIANY Radmila Burkovičová Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcje Irena Adamek Nauczyciel w sytuacji zmian zachodzących w edukacjiU202F Bronislava Kasáčová Profesia učiteľa a rozvoj jeho kompetencií diagnostikovať dieťa v predškolskom a mladšom školskom vekuU202F Anna Gajdzica Diagnoza jako jedna z funkcji przedszkola i szkołymZałożenia teoretyczne i rozwiązania badawczeU202F Barbara Górecka-Mostowicz Umiejętności psychologiczne nauczyciela przedszkolnego Karin Fodorová Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání dětíU202F METODY I FORMY PRACY W PRZEDSZKOLU – NOWE MOŻLIWOŚCI EDUKACYJNE TRADYCYJNYCH ROZWIĄZAŃ Dorota Radzikowska Kompetencje nauczyciela – opiekuna praktyk w przedszkolu i klasach początkowych w kontekście założeń projektu „Poznać – Zrozumieć – Doświadczyć” Kornelia Solich Praktyka pedagogiczna studentów edukacji elementarnej w przedszkolu w kontekście ich samooceny Ewelina Kawiak Kompetencje dzieci kończących edukację przedszkolną w zakresie orientacji przestrzennej – raport z badańU202F Magda Dąbrowska Kompetencje nauczycieli do prowadzenia obserwacji dzieci w placówkach Marii MontessoriU202F Jadwiga Oleksy Środki dydaktyczne w edukacji małego dziecka – inspiracje pedagogiczne metodą Marii MontessoriU202F Mirosława Parlak Możliwości intensyfikacji edukacji przyrodniczo-ekologicznej,dzieci w wieku przedszkolnymU202F Edyta Roszyńska Kilka uwag o przedszkolnej edukacji przyrodniczej w odniesieniu do badań nad rozumowaniem dzieci podczas zajęć opartych na metodzie eksperymentuU202F SZTUKA I TWÓRCZOŚĆ W ŻYCIU MAŁEGO DZIECKA Ewa Jędrzejowska Rozwój twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnymU202F Grażyna Leśniczak O właściwe kompetencje nauczycieli do edukacji muzycznej w przedszkolu w zakresie percepcji muzyki przez dzieciU202F Katarzyna Rogozińska Emisja głosu dzieci w wieku przedszkolnym WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI W ŚRODOWISKU PRZEDSZKOLNYM Anna Gaweł Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez realizację projektów POKL, EFS Katarzyna Nadrowska Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami w przedszkolu – założenia a codzienna rzeczywistość (studium przypadku)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43890 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 7)
Streszczenie: WprowadzenieU202F U202FU2007U2007 PRZEMIANY WSPÓŁCZESNEJ RODZINY KONTEKSTY SPOŁECZNE, KULTUROWE I EDUKACYJNE Bogusław Śliwerski O wartości wychowania w degradowanym etycznie społeczeństwie informacyjnymU202F U202FU2007 Arkadiusz Wąsiński Współczesne obrazy rodziny. W poszukiwaniu sensu opieki i rodzicielstwaU202F U202FU2007 Aleksandra Minczanowska, Małgorzata Stokłosa Obraz rodziny w ujęciu studentów pedagogikiU202F U202FU2007 Aneta Jegier Media a kształtowanie umiejętności społecznych dzieciU202F U202FU2007 Rafał Fudala Medialność jako istotna cecha dziecka żyjącego w technopolu i płynnej nowoczesnościU202F U202FU2007 Gabriela Machaczek Rodzina jako źródło zaburzenia zachowania u dziecka w kontekście współczesnych przemian społeczno-kulturalnychU202F U202FU2007 RODZINA A WYCHOWANIE MAŁEGO DZIECKA DOŚWIADCZENIA, PROBLEMY, PERSPEKTYWY Katarina Vančíková Súčasné ekonomické a spoločenské súvislosti vzťahu rodiny a školyU202F U202FU2007 Zlatica Huľová Evalvácia problémov socializácie detí v predškolskom vekuU202F U202F Bożena Pietryczuk Problemy seksualności dzieciU202F U202F Natalia M. Ruman Śmierć i żałoba w doświadczeniu małego dziecka Ważne rozmowy na trudne tematy w rodzinieU202F U202F WYCHOWANIE DO WARTOŚCI WE WSPÓŁCZESNEJ RODZINIE Bronisłava Kasáčová Hodnoty dnešných detí – možnosti ich diagnostikovania a medzinárodných komparáciíU202F Edyta Skoczylas-Krotla O dzieciach dla dzieci. Wokół współczesnej prozy dla najmłodszychU202FU202F U202F Aneta Czerska Czytanie dla rozwoju w metodzie Cudowne Dziecko. Komunikat z badańU202F U202F Aniela Różańska Rodzina i kształtowanie wartości ekologicznych dzieckaU202F U202F TWÓRCZOŚĆ I CZAS WOLNY W ŻYCIU RODZINY I DZIECKA Urszula Szuścik Twórczość dziecka w toku edukacjiU202F U202F Bożena Grzeszkiewicz Zabawa swobodna. Niedoceniane źródło wiedzy o dzieckuU202F U202F Rafał Majzner Rola czechowickiego teatru Muzycznego Movimento w Czechowicach-Dziedzicach w rozwijaniu zainteresowań muzyczno-teatralnych dzieci i młodzieżyU202F U202F Małgorzata Muszyńska Psychodrama w edukacji lat czterdziestych XX wieku W stronę współczesnej aksjodramyU202F U202F Małgorzata Drost-Rudnicka Zajęcia pozalekcyjne jako forma organizacji czasu wolnego młodszych uczniówU202F U202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43889 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 9)
Streszczenie: WprowadzenieU202F U202FU2007U20079 WSPÓŁCZESNA SZKOŁA JAKO „KULTURA UCZĄCA SIĘ” Gabriela Kapica Szkoła i nauczyciel w organizowaniu środowiska uczenia się młodszych uczniówU202F U202FU2007 Małgorzata Zalewska-Bujak Szkoła – miejsce rozwoju czy narzędzie reprodukcji struktur społecznych?U202F U202FU2007 Jolanta Bonar Szkoła jako środowisko blokujące potencjał twórczy uczniówU202F U202FU2007 Simona Hendrychová Vlastní hodnocení školyU202F U202FU2007 Alena Doušková Moderné prístupy k hodnoteniu edukačných výsledkov žiakov na primárnom stupni školyU202F U202FU2007 UCZEŃ W ŚRODOWISKU SZKOŁY – MOTYWY POZNAWANIA ŚWIATA I UCZENIA SIĘ Celestyna Grzywniak Diagnozowanie dojrzałości neuropsychologicznej do szkolnego uczenia się dzieci sześcio- i siedmioletnichU202F U202FU2007 Ewa Kochanowska Emocjonalno-społeczny kontekst procesu uczenia się języka jako narzędzia poznania i komunikacji przez dziecko w wieku wczesnoszkolnymU202F U202FU2007 Agnieszka Dłużniewska, Izabella Kucharczyk Realizacja idei integracji i edukacji włączającej w procesie wychowania i kształcenia dzieci z uszkodzeniami słuchu i wzrokuU202F U202F Gabriela Piechaczek-Ogierman Samoocena uczniów związana z wyglądemU202F U202F KONSTRUOWANIE WIEDZY W SZKOLE: DOTYCHCZASOWE DOŚWIADCZENIA – TYPOWE PRZEJAWY PRAKTYKI – PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ Małgorzata Gil Kształcenie dzieci utalentowanych. Przegląd badań dotyczących praktyki w szkołach kanadyjskichU202F U202F Karolina Skarbek Dzieci uzdolnione matematycznie na początku nauki szkolnejU202F U202F Renata Reclik Zadania problemowe we wczesnoszkolnej edukacji matematycznejU202F U202F Ernest Zawada Aspekty edukacyjne i wychowawcze kształcenia plastycznego dzieciU202F U202F Maciej Kołodziejski Aktywne uczenie się muzyki w pedagogice Edwina E. GordonaU202F U202F Anna Stawecka Terapeutyczne walory muzyki w aktywizacji dzieci w wieku wczesnoszkolnymU202F U202F NAUCZYCIEL W ŚRODOWISKU SZKOŁY – NABYWANIE WIEDZY I DOŚWIADCZENIE PEDAGOGICZNE Simoneta Babiaková Možnosti a výzvy evalvácie učiteľa primárneho vzdelávaniaU202F U202F Mariana Cabanová Diagnostická kompetencia ako súčasť kompetenčného profilu a profesijného štandardu učiteľaU202F U202F Tatiana Kłosińska Osiągnięcia twórcze w samoocenie nauczycieli kształcenia wczesnoszkolnegoU202F U202F Elżbieta Marek Kształcenie nauczycieli wczesnej edukacji – teraźniejszość i przyszłośćU202F U202F Justyna Miko-Giedyk Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniem w szkole wiejskiej w kontekście wyrównywania szans edukacyjnychU202F U202F Anna Buła Znaczenie praktyki dla budowania doświadczenia i wiedzy pedagogicznej u kandydatów do zawodu nauczyciela wczesnej edukacjiU202F U202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43891 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 1)
Streszczenie: Wprowadzenie KONTEKSTY TEORETYCZNE TADEUSZ LEWOWICKI Edukacja małych dzieci – pomieszanie teorii pedagogicznej, polityki oświatowej i praktyki edukacyjnej EDYTA GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKA Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna: wprowadzone zmiany oraz ich konsekwencje. Raport eksperta Ministra Edukacji JADWIGA OLEKSY Historyczne uwarunkowania aktualnych przemian w kształceniu zintegrowanym BRONISŁAWA DYMARA Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji. Bliżej pedagogiki współbycia DZIECKO WOBEC ZMIENIAJĄCEGO SIĘ ŚWIATA KULTURY KATARZYNA OLBRYCHT Edukacja kulturalna dziecka – zapomniany obszar edukacji? URSZULA SZUŚCIK Wielowymiarowość podejścia do twórczości plastycznej dziecka MAŁGORZATAMUSZYŃSKA O estetyzację doświadczeń etycznych i obyczajowych – perspektywy i możliwości ALINA GÓRNIOK-NAGLIK Metafory w edukacji estetycznej WARTOŚCI W WYCHOWANIU I KSZTAŁCENIU MAŁEGO DZIECKA EWA OGRODZKA-MAZUR Miłość w językowym obrazie świata wartości preferowanych przez dzieci żyjące w środowiskach zróżnicowanych kulturowo WIESŁAWA A. SACHER Źródła wartości wychowawczych w procesie kształcenia muzycznego dzieci URSZULA KLAJMON-LECH Wartości przekazywane w podręcznikach do edukacji zintegrowanej ANNA JAKUBOWICZ-BRYX Rodzina jako wartość przedstawiana w podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej NATALIAMARIA RUMAN Wartości w edukacji i katechizacji małego dziecka. Rozważania filozoficzno-teologiczne SONIA CZUDEK-ŚLĘCZKA Wychowawcze dylematy przygotowania dzieci do pojmowania tematu śmierci NAUCZYCIEL A EDUKACJA MAŁEGO DZIECKA BRONISLAVA KASÁČOVÁ Educating a teacher „researcher” for the research of teacher’s professional activities IRENA ADAMEK Rozwijanie myślenia pytajnego u dzieci SIMONETA BABIAKOVÁ Profesijné činnosti učiteľa primárneho vzdelávania ako východisko k autoevalvácii MARIANA CABANOVÁ Profesia učiteľa primárneho vzdelávania a diagnostické kompetencie učiteľa EWA KOCHANOWSKA Rozpoznawanie uczniów zdolnych w kształceniu zintegrowanym BEATA OELSZLAEGER Działania i czynności nauczyciela w relacjach z dziećmi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43881 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 6)
Streszczenie: WprowadzenieU2007 U2007U2007U2007 AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA I LITERACKA Aneta Czerska Wczesnodziecięca nauka czytania i jej rola w rozwoju psychicznym dzieckaU2007 U2007U2007 Edyta Roszyńska Kształtowanie gotowości do czytania – proponowane rozwiązaniaU2007 U2007U2007 Iwona Konopnicka Znaczenie słuchania w edukacji czytelniczej dzieci w młodszym wieku szkolnymU2007 U2007U2007 Tatiana Kłosińska Dziecko a socjoterapeutyczna rola bajki i baśniU2007 U2007U2007 Adam Konopnicki Swobodna twórczość literacka dzieci w młodszym wieku szkolnym (komunikat z badań)U2007 U2007U2007 Aleksandra Sieczych-Kukawska Wczesne rozpoczynanie nauki języków obcych w opiniach teoretyków i praktykówU2007 U2007 AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA Eva Nábělková Krátkodobý program stimulácie matematických schopností žiakov zo sociálne znevýhodňujúceho prostrediaU2007 Renata Reclik Wyznaczniki jakości kształcenia matematycznego w klasach I–III szkoły podstawowejU2007 U2007 Rafał Daniszewski Wykorzystanie dyskursu w metodzie projektu jako sposób doskonalenia kompetencji matematycznych u starszych przedszkolaków i młodszych uczniów U2007 Mirosława Parlak Uwarunkowania poziomu wiedzy przyrodniczej uczniów w młodszym wieku szkolnymU2007 AKTYWNOŚĆ ARTYSTYCZNA Maciej Kołodziejski Wybrane problemy w edukacji muzycznej małego dzieckaU2007 Katarzyna Korzeniewska-Killo Taniec w wychowaniu młodego pokoleniaU2007 Magdalena Pawlak Edukacja teatralna dzieci – przykład włoskiU2007 U2007 KOMPUTEROWE WSPOMAGANIE EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA Hanna Krauze-Sikorska Uczenie się i nauczanie wspomagane komputerowo w procesie edukacji dzieci o specjalnych potrzebachU2007 Kornelia Solich Zabawy z komputerem w procesie kształtowania elementarnej umiejętności czytania i pisaniaU2007 U2007 Jan Amos Jelinek Jak dzieci uczą się matematyki, korzystając z multimedialnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43887 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 10)
Streszczenie: WprowadzenieU202F U202FU2007 UWARUNKOWANIA ZMIAN W EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA Renata Michalak Edukacja małego dziecka z neurobiologią w tleU202F U202F Bronislava Kasáčová Preprimárna edukácia a dieťa ako výzva pre pedagogický výskumU202F Dorota Zdybel Metapoznanie – zaniechany obszar edukacji małego dzieckaU202F U202F Katarzyna Wójcik Emocjonalne konteksty kształceniaU202F Dominika Duraj Ocenianie kształtujące dobrą alternatywą dla tradycyjnego modelu nauczania w edukacji wczesnoszkolnejU202F U202FU2007 Renata Raszka Rozważania wokół socjalizacji ekonomicznej dzieciU202F NARZĘDZIA I MOŻLIWOŚCI ZMIAN W DYDAKTYCE Ewa Ogrodzka-Mazur Dziecko w świecie zabawy. Wykorzystanie zabaw i gier w edukacji wczesnoszkolnejU202F Joanna Żądło-Treder Od konkretu do abstrakcji, czyli o znaczeniu działania praktycznego w kształtowaniu pojęć matematycznych u dzieci 6- i 7-letnichU202F Barbara Nawolska Dlaczego matematyka jest taka trudna?U202F Renata Reclik Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał, czyli czego (nie) uczy się na lekcjach matematykiU202F Barbara Somerla Innowacyjny i rozwojowy program dla dzieci w przedszkolu – refleksje praktykaU202F Michał Borda Antropologiczne podstawy przyszłego autonomicznego życia wiarą w nauczaniu religii dzieci w wieku przedszkolnymU202F PERSPEKTYWY ZMIAN W OPIECE I WSPARCIE W TOKU EDUKACJI DZIECKA Hanna Krauze-Sikorska Koncepcje embodied-embedded mind. Refleksje w kontekście wspomagania i wspierania rozwoju poznawczego i społeczno-emocjonalnego dzieci z mikrodeficytamiU202F Elżbieta Maria Minczakiewicz Biologiczne i środowiskowe uwarunkowania rozwoju umiejętności komunikacyjnych i językowych u dzieci z diagnozą porodowych urazów mózgu (PUM)U202F Ewa Jędrzejowska Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu – założenia a rzeczywistość Jolanta Suchodolska Deficyty gotowości szkolnej przedszkolaka. Od zintegrowanej diagnozy do skutecznego wspierania rozwoju dzieckaU202F Anna Borzęcka Komunikacja wspomagająca i alternatywna jako interakcja nauczyciel – uczeń ze złożonymi trudnościami w porozumiewaniu się Urszula Klajmon-Lech Współpraca szkoły z rodzicami dzieci z niepełnosprawnością. Szanse i barieryU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43888 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 2)
Streszczenie: Wprowadzenie POTRZEBY A MOŻLIWOŚCI MAŁEGO DZIECKA BOŻENAMUCHACKA Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb GABRIELA KAPICA Początkowa nauka czytania w opinii nauczycielek ZUZANNA ZBRÓG Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania EWA JĘDRZEJOWSKA Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania GABRIELA KRYK Notowanie – ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność BEATA BUGAJSKA-JASZCZOŁT, MONIKA CZAJKOWSKA Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej TERESA PARCZEWSKA Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi GABRIELA PIECHACZEK-OGIERMAN Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich KREATYWNOŚĆ – WSPIERANIE ROZWOJU – PRAKTYKA EDUKACYJNA URSZULA SZUŚCIK Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy MAGDALENA GROCHOWALSKA O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy MONIKAWIŚNIEWSKA-KIN Głowy pełne metafor, czyli co pokazały badania metafor dziecięcych MAŁGORZATA STOKŁOSA Technika labiryntu – narzędzie kształtowania kompetencji społecznych uczniów klas początkowych oraz twórczej pracy z grupą JOLANTA GISMAN-STOCH Od śladu do znaku – o wędrowaniu i wybieraniu LIDIA KATARYŃCZUK-MANIA Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci ANIELA RÓŻAŃSKA Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą MAŁGORZATA DROST-RUDNICKA Edukacja techniczna – zaniedbany obszar kształcenia wczesnoszkolnego WYCHOWANIE I KSZTAŁCENIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO DANUTA AL-KHAMISY Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej ALICJA HRUZD Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu – możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori ANNA BORZĘCKA Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej ZENON GAJDZICA Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ogólnodostępnej IZABELA BIEŃKOWSKA Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowanie uczniów klas początkowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43884 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej