Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Andrzejewska Anna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Gibiec Emilia
(1)
Gibiec-Śledzińska Małgorzata
(1)
Gołyszyn Dariusz
(1)
Jaronicki Adam
(1)
Kopczyński Tomasz
(1)
Mitas Andrzej W
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Algorytmy
(1)
Edukacja informatyczna (przedmiot szkolny)
(1)
Edukacja medialna
(1)
Kształcenie
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie komputacyjne
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Poznanie
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczenie się
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Psychologia
(28)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Nauka i badania
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Historia
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Cyberprzestrzeń Człowiek Edukacja ; T. 2)
Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej to książka interdyscyplinarna, łącząca wiedzę pedagogiczną z pogranicza edukacji medialnej i informatycznej oraz profilaktyki, diagnozy i terapii. Analizy treści wskazują nowe zagrożenia, ich różnorodny charakter, wymiar i aspekty. Ma ona jednocześnie walory praktyczne ze względu na ich przydatność dla każdego człowieka korzystającego z najnowszych technologii. W sposób przystępny przedstawia najnowsze pułapki czyhające na każdego z nas, które stają się największym nieuświadomionym wyzwaniem społeczno-wychowawczym w skali globalnej XXI wieku.Książkę adresujemy do środowisk naukowych (nauczycieli akademickich i studentów) związanych nie tylko z naukami humanistycznymi czy społecznymi, ale także medialnymi, informatycznymi i innymi mieszczącymi się na pograniczu tych obszarów. Przydatna może być także dla nauczycieli, pedagogów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, pracowników specjalistycznych instytucji zajmujących się profilaktyką, badaniami zagrożeń cyberprzestrzeni i terapią. Jej odbiorcami mogą być również rodzice i opiekunowie dzieci i młodzieży korzystających z mediów cyfrowych i technologii interaktywnych oraz każda osoba zainteresowana tym nowym obszarem badawczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Myślenie komputacyjne jako imperatyw XXI wieku w kontekście nadmiaru łatwej do pozyskania informacji; Wybrane problemy algorytmiki; Podstawy wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym - kompatybilność środków dydaktycznych z możliwościami dzieci; Metody wspomagania edukacji informatycznej w nauczaniu wczesnoszkolnym; O nowych oczekiwaniach MEN; EduMATRIX jako rozwiązanie spełniające oczekiwania dzisiejszej szkoły; Analiza podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie podatności na wspomaganie nauczania przez EduMATRIX; EduMX. Program komplementarny do rozwijania myślenia komputacyjnego ucznia I-go etapu edukacyjnego; Zbiór zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Wstęp      Rozdział 1 Tendencje zmian we współczesnej dydaktyce  1.1. Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych     1.2. Rozwój wiedzy kognitywistycznej     1.3. Procesy globalizacyjne w przestrzeni społeczno-kulturowej    Rozdział 2 Paradygmaty w dydaktyce     Wprowadzenie     2.1. Fundamentalne paradygmaty i wpływające na nie teorie rozwoju człowieka    2.2. Teoria rozwoju poznawczego Jeana Piageta     2.3. Teoria społeczno-kulturowego podejścia do rozwoju poznawczego Lwa S. Wygotskiego     2.4. Teoria etapów rozwoju Erika H. Eriksona      2.5. Inne koncepcje etapów rozwoju człowieka. Maria Montessori     2.6. Motywacja i emocje – dwa fundamenty współczesnych paradygmatów  2.7. Współpraca i nowe technologie wyznacznikami nowych paradygmatów w dydaktyce    Rozdział 3 Humanistyczne teorie kształcenia na przełomie wieków i ich współczesne odniesienia    Wprowadzenie     3.1. Teorie wywodzące się z tradycyjnego dyskursu humanistycznego, np. o potrzebach człowieka, wolności uczenia się oraz szczęściu  3.2. Teorie motywacji w humanistycznej dydaktyce    3.3. Teorie skoncentrowane wokół procesu kształcenia    3.4. Humanistyczne teorie kształcenia uwzględniające badania w obszarze poznawczym   Rozdział 4 Behawioralne teorie kształcenia    4.1. Uczenie jako reakcja na stymulację (bodziec)  4.2. Uczenie się przez wzmocnienie wykonania określonych czynności (warunkowanie instrumentalne)    4.3. Uczenie się społeczne (przez obserwację)    4.4. Behawioryzm psychologiczny Arthura W. Staatsa   4.5. Model GOMS   Rozdział 5 Koncepcje poznawcze w teoriach kształcenia  5.1. Kognitywistyczne teorie kształcenia  5.2. Konstruktywistyczne teorie kształcenia  5.3. Koncepcje wywodzące się z teorii poznania oraz nowe prądy dyskursu nad kształceniem  Rozdział 6 Teorie kształcenia na odległość (nauczanie on-line, e-learning)    6.1. Problemy definicyjne i podstawowe teorie edukacji na odległość   6.2. Wybrane teorie kształcenia na odległość    6.3. Perspektywy edukacji na odległość    Zakończenie    Bibliografia   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44115 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej