Wsparcie społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Pracownia cymeliów
(1)
Autor
Gajdzica Zenon
(5)
Baczała Ditta
(1)
Bjorkoe Jens Aage
(1)
Blackman Noëlle
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dpobrowolski Jacek
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Kaczmare Bogusława
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Klinik Anna
(1)
Knobloch-Gali Anna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Todd Stuart
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Śnieciński Józef Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Wsparcie społeczne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43309 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41013 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest zorientowana na poznanie kategorii znaczących dla współczesnej rodziny dziecka z niepełnosprawnością w obliczu zachodzących zmian społecznych. […] Moją pracę oparłam na wyznaczonych przez Halinę Borzyszkowską kluczowych kategoriach funkcjonowania rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością. Starałam się jednocześnie zachowywać otwartość na poznanie bądź wyznaczenie kategorii nowych. Dokonałam analizy społecznej rzeczywistości posttransformacyjnej z uwzględnieniem zmian uwarunkowań funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością oraz jego rodziny. Przeprowadziłam również badania uwzględniające nowe trendy cywilizacyjne oraz zmiany w obszarze komunikacji społecznej. […] Książka ta stanowi pracę pedagoga specjalnego, dla którego temat rodziny dziecka z niepełnosprawnością jest ważny z dwóch głównych powodów: po pierwsze ze względu na jego implikacje teoretyczne w obszarze pedagogiki specjalnej; po drugie zaś w związku z codzienną współpracą z rodzicami w obszarze działań praktycznych autora (praca w przedszkolu specjalnym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44073 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Streszczenie: CZĘŚĆ 1. TWORZENIE (SIĘ) REZERWATÓW 1. Rezerwaty znaczeń niepełnosprawności jako źródła wybranych problemów pedagogicznych CZĘŚĆ 2. U ŹRÓDEŁ POZORU W EDUKACJI 1. Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacje z obszaru edukacji i nie tylko 2. Społeczna (de)waloryzacja roli osoby niepełnosprawnej 3. Deprecjacja osób z niepełnosprawnością w dyskursie publicznym za pośrednictwem mediów 4. O niemożliwej integracji społecznej osób niepełnosprawnych bez integracji systemowej sektorów polityki państwa. Analiza paradoksów prawnych i działań wdrożeniowych 5. Reorganizacja sieci szkół specjalnych – oszczędność, racjonalizacja przestrzeni, profesjonalizacja usług czy zwykła głupota? 6. Uczeń niepełnosprawny w reformowanej przestrzeni szkoły ogólnodostępnej. O realnych efektach radosnej twórczości legislacyjnej 7. (Nie)przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 8. Strategia kształcenia osób niepełnosprawnych. Diagnoza pozoru CZĘŚĆ 3. MIESZKANIEC REZERWATÓW. EGZEMPLIFIKACJE 9. Dlaczego koniec edukacji nie jest początkiem integracji społecznej? Osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną w lokalnej przestrzeni 10. Kontrolująca funkcja systemu pomocy społecznej jako przeszkoda w osiąganiu niezależności życiowej przez dorosłe osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną 11. Respektowanie i egzekwowanie praw seksualnych osób z niepełnosprawnością – palący, nierozwiązany problem 12. Sposób porozumiewania się a miejsce osoby z uszkodzonym słuchem w zarezerwowanej przestrzeni społecznej 13. Założone a rzeczywiste funkcje terapii zajęciowej w domach pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną CZĘŚĆ 4. POZA REZERWATEM 14. Rezerwat z perspektywy agenta – o budowaniu, rozmywaniu i przekraczaniu granic rezerwatu 15. Normalizacja po polsku, czyli historia Kuby – niepełnosprawnego pracownika przedszkola, o którym pisano w gazecie 16. Próba wyjścia z rezerwatu. O paradoksach ukrytych w edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43666, W.43665 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 6)
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica); Introduction (Zenon Gajdzica); Część I. Społeczne i edukacyjne konteksty normalizacji sytuacji osób niepełnosprawnych: 1. Mieczysław Gulda. Socjalizacja osób niepełnosprawnych; 2. Beata Tylewska-Nowak. Droga do dorosłości osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Beata Krośniak-Kiszka. Drogi edukacyjne uczniów z głębszym i głębokim deficytem intelektualnym - między teorią a praktyką; 4. Jerzy Rottermund. Terapia zajęciowa przyczynkiem do samodzielności; 5. Beata Stępień, Józefa Kielak. Problemy w edukacji, rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 1z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu; 6. Zdzisław Brachaczek. Wybrane działania na rzecz osób niepełnosprawnych w Ustroniu; Część II. Wokół problematyki kompetencji zawodowych i rynku pracy osób niepełnosprawnych; 1. Marcin Garbat. Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych na rynku pracy; 2. Jaroslav Kysučan. Działalność robocza i przygotowanie zawodowe jako czynnik rozwoju umiejętności społecznych młodzieży z upośledzeniem umysłowym; 3. Ján Hučík. Czynniki warunkujące przygotowanie do zawodu osób niepełnosprawnych umysłowo; 4. Joanna Zarzycka. Realizacja projektów społecznych w środowisku osób niepełnosprawnych; 5. Grażyna Adamczyk. Kształcenie zawodowe osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym; 6. Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Rozważania na temat zdobywania kwalifikacji zawodowych przez młodzież upośledzoną umysłowo w stopniu lekkim; 7. Bartosz Klinik. Społeczeństwo multimedialne a praca osoby niepełnosprawnej; 8. Zenon Gajdzica. Ogólny rys organizacji oraz podstawowych założeń kształcenia zawodowego osób z upośledzeniem umysłowym w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42821, W.42822 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 8)
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica); Introduction (Zenon Gajdzica); Część I. Emocjonalne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. Teresa Borowska. Emocje dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2. Piotr Sipiorski. Problemy integracji uczniów z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami emocjonalnymi; 3. Danuta Jankowska. Poglądy młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim na zachowania przejawiające elementy niedostosowania społecznego; Część II. Zadania szkoły w procesie wspierania ucznia niepełnosprawnego: 1. Ladislav Horňak. Problemy wychowania dzieci romskich w szkołach dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w Słowacji; 2. Anna Zamkowska. Formy wsparcia ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; 3. Danuta Osik-Chudowolska. Motywy wyboru szkoły z oddziałami integracyjnymi dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w opinii rodziców i pedagogów; Część III. Uwarunkowania i efekty procesu uczenia się dziecka niepełnosprawnego: 1. Grażyna Adamczyk. Realne możliwości wejścia na rynek pracy absolwentów szkół specjalnych z niepełnosprawnością intelektualną - stan obecny; 2. Ewa Dyduch. Wpływ pełnej kontroli rodzicielskiej na proces uczenia się samodzielności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Ewa Jaglarz, Jacek Sikorki. Pozycja socjometryczna uczniów w gimnazjalnej klasie integracyjnej; 4. Bożena Kurasz. Z praktyki nauczyciela: edukacja osób niepełnosprawnych w klasach integracyjnych - szanse i zagrożenia; 5. Jadwiga Oleksy, Agata Cabała. Integralne wychowanie i nauczanie jako podłoże kształtowania postaw wobec uczniów niepełnosprawnych - refleksje na temat czynności nauczyciela; 6. Agnieszka Buczek. Efekty nauczania technologii informacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 7. Maria Jolanta Stępor. Przesłanki ukrytego programu w edukacji osób niepełnosprawnych; 8. Małgorzata Dąbrowska. Strategie postępowania z dzieckiem odmawiającym uczęszczania do szkoły z powodu fobii szkolnej; 9. Szymon Godawa. Predyspozycje osobowościowe oligofrenopedagoga; 10. Zenon Gajdzica. Wykształcenie nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42892 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zapraszamy Czytelników do książki, z której można czerpać siłę... i wiedzę. Przydatna nie tylko dla osób, zaczynających swoją pracę z osobami niepełnosprawnymi, z ich rodzicami, opiekunami, ale również dla tych, którzy już długo mają przyjemność, by mieć kontakt z osobami z niepełnosprawnością. Pomysł na tę książkę powstał w trakcie rozmowy z mamą niepełnosprawnej dziewczynki. Jej historia jest również zawarta w tym zbiorze. Rozmawiałyśmy z mamą o tym, jak wyobrażała sobie macierzyństwo, z czym była zmuszona się zmierzyć, z jakimi emocjami, z jakimi trudnościami, jakie bariery musiała przełamać, jakie drzwi wyważyć. I wtedy właśnie podczas rozmowy powiedziałam do tej mamy: "Kiedyś poproszę Panią o spisanie swoich przeżyć. Zrobimy z tego książkę”. Mama dziewczynki uśmiechnęła się i odrzekła: "Dobra”. Dodała lekko zaczepnie: "Zobaczymy!”. Tak to się zaczęło. [...] Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44107 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41572 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp Część 1 Aspekty biologiczne Alina Midro Dialog genów ze środowiskiem w zespole Downa Stanisław Zajączek Zasady długoterminowej opieki lekarskiej u dorosłych pacjentów z zespołem Downa Joanna Rosińczuk-Tonderys Choroba Alzheimera a zespół Downa Część 2 Aspekty psychologiczne Ewa Zasępa Osoby z zespół Downa i demencją typu Alzheimera - psychologiczna perspektywa Dorota Danielewicz Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób z zespołem Downa Radosław Piotrowicz Wyznaczniki dorosłości osób z zespołem Downa Elżbieta M. Minczakiewicz Poczucie tożsamości społecznej a perspektywy i plany życiowe dorosłych osób z zespołem Downa Ewa Pisula Rodzice wobec dorastania i dorosłości swoich dzieci z zespołem Downa Anna Dąbrowska Sprawowanie opieki nad dorastającym dzieckiem z zespołem Downa a stres i poczucie koherencji u rodziców Izabela Fornalik O tym co nieuniknione… - osoba z zespołem Downa a doświadczenie śmierci Część 3 Aspekty edukacyjne Anna Sobolewska Urodzeni trzy razy Bogusława B. Kaczmarek Umiejętności językowe i komunikacyjne dorosłych osób z zespołem Downa Beata Borowska-Beszta Przestrzeń lingwistyczna i metoda MII (Metoda Intymności i Interakcyjności) na tle narracji i pisania twórczego dorosłej kobiety z zespołem Downa Katarzyna, Krzysztof Lausch Wychowanie religijne dorosłych osób z zespołem Downa Izabela Fornalik Wspieranie rozwoju psychoseksualnego osób z zespołem Downa Leszek Ploch Aktywność twórcza skuteczną forma stymulacji osób z Zespołem Down Anna Zwierzchowska, Krystyna Gawlik Kultura fizyczna osób z zespołem Downa Mirella Michalewska-Pająk Dogoterapia dla osób dorosłych z zespołem Downa Część 4 Aspekty społeczno-zawodowe Urszula Jarecka Medialny obraz dorosłości osób z zespołem Downa Lidia Klaro-Celej Szkoły przysposabiające do pracy i zatrudnienie dla osób z zespołem Downa w stopniu umiarkowany, znacznym Bernadeta Szczupał Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z zespołem Downa jako jedna z form przezwyciężania dyskryminacji w dostępie do rynku pracy Robert Śmigiel, Anna Szemplińska, Jarosław Andrzejczak Wspólnota zamieszkania Arka (L'Arche) miejscem doświadczenia dorosłości osób z zespołem Downa Marta Sałkowska System wsparcia dorosłych osób z zespołem Downa w Norwegii. Perspektywa matki CZEŚĆ V MÓJ BRAT, MOJA SIOSTRA Anna Ciesielska (Terentowicz) Dar od Krzysia Anna Zawada Urodzinowy telefon Anna Jarocka Brat i Ja Anna Majewska-Ernestowicz Moja młodsza siostra Aleksandra Jaryńska "Lala Ola i Pati z zespołem Downa”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44144 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42714, W.41334, W.41335 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Psychoedukacyje elementy wsparcia społecznego: 1. D. Turska. Najlepszy uczeń też potrzebuje wsparcia - sprawozdanie z badań własnych; 2. E. Domagała-Zyśk. Postrzegane wsparcie społeczne ze strony osób znaczących a wyniki w nauce młodzieży gimnazjlanej; 3. A. Bujnowska, P. Gindrich. Uwarunkowania społecznego wsparcia młodzieży z trudnościami w uczeniu się; 4. B. Mazur, M. Parchomiuk. Wsparcie społeczne młodzieży z uszkodzonym wzrokiem a odczuwanie trudności związanych z niepełnosprawnością; 5. M. Czerwińska. Uwarunkowania partycypacji w kulturze osób z dysfunkcją narządu wzroku a potrzeba wsparcia społecznego; 6. M. Bilewicz. Wsparcie techniczne studentów niewidomych i słabo widzących w uczelniach wyższych; Część 2. Kompetencje wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem niepełnosrpawnym: 1. K. Ćwirynkało, A. Żywanowska. Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 2. A. Wojnarska. Potrzeba wsparcia psychospołecznego dzieci nadpobudliwych i ich rodzin; 3. A. Sakowicz-Boboryko. Wspomaganie społecnze rodziny w zaspokajaniu potrzeb rehabilitacyjnych uczniów z wadą słuchu; 4. K. Kowal. Postawy rodziców dzieci pełnosprawnych wobec osób z niepełnosprawnością; 5. D. Osik-Chudowolska. Edukacja integracyjna w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; 6. Z. Gajdzica. Wyrównywanie szans dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle zmian społecznych i edukacyjnych; 7. Z. Kazanowski, S. Byra. Opinie rodziców młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim na temat pomocy udzielanej rodzinie; 8. A. Bujnowska. Korelaty społecznego wsparcia mlodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; 9. T. Żółkowska. Poczucie wsparcia społecznego a poziom kompetencji społecznych u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 10. D. Chimicz. Wsparcie matek dzieci z upośledzeniem umysłowym przez członków rodziny; 11. G. Kwaśniewska, A. Wojnarska. Pomoc rodzinie dziecka niepełnosprawnego - wybrane kierunki oddziaływania; Część 3. Medyczne i psychospołeczne aspekty wsparcia w chorobie: 1. I. Kropińska. Przekonania zdrowotne jako uwarunkowanie wsparcia w chorobie; 2. G. Kwaśniewska. Jakość pomocy udzielanej rodzinie dziecka niepełnosprawnego w procesie informacyjno-terapeutycznym; 3. T. Karski, G. Kandzierski, J. Karski, J. Kałakucki, J. Cwalina, K. Danieluk. Działania ortopedyczno-rehabilitacyjne jako ważny element terapii w systemie wsparcia społecznego rodziny dziecka niepełnosprawnego; 4. A. Nowicka. Wsparcie społeczne rodzin pacjentów z chorobą Alzheimera ze strony organizacji alzheimerowskich; 5. A. Drzazga. Zmiany poziomu kompetencji komunikacyjnych małych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod wpływem terapii Peto oraz usprawnianych tradycyjnie; 6. R. Zubrzycka. Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji medycznej dzieci z astmą oskrzelową; 7. A. Tojza. Formalne i nieformalne systemy wsparcia rodziny dziecka z chorobą nowotworową; 8. J. Binnebesel. Społeczne aspekty umierania dzieci z chorobą nowotworową; 9. B. Antoszewska. Wsparcie chorego i jego rodziny przez personel medyczny; 10. M. Rębiałkowska-Stankiewicz. Grupa samopomocy jako źródło wsparcia społecznego ( na przykładzie Klubu Kobiet po Mastektomii " Amazonki " ); 11. B. Szczupiał. Rola ksiązki w procesie wsparcia dziecka niepełnosprawnego w zakładzie leczniczym; 12. J. Ostasz. Wolontariat - pozainstytucjpnalna forma wsparcia społecznego; Informacje o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pierwszej części pracy rozpatrywane są zagadnienia związane z teoretycznym ujmowaniem istoty niepełnosprawności intelektualnej. Dalej Jerzy Wolny analizuje najistotniejsze obszary życia osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, takie jak: samodzielne mieszkanie, podejmowanie i wykonywanie przez nich pracy zawodowej czy tematyka rodzinna. Na podkreślenie zasługuje też podjęcie przez Autora kwestii podmiotowego traktowania omawianych osób, realizacji ich potrzeb (partnerstwo, seksualność) czy też wspierania ich w pełnieniu roli obywatela [...]. Zebrany materiał nie tylko dostarcza wiedzy, ale dowodzi jednocześnie, jak ważna i poznawczo interesująca jest to problematyka oraz jaki jest potencjał zainteresowanych nią osób – beneficjentów projektu „Aurora znaczy jutrzenka” [...]. Opracowanie stanowi przykład działania nauki w służbie człowiekowi niepełnosprawnemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44092, W.44094, W.44093 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na k. tyt.: Wydano z zasiłku Ministerstwa Pracy i Opieki Społecznej
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17152 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej