Muzykoterapia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(30)
Forma i typ
Książki
(24)
Audiobooki
(5)
Pliki i bazy danych
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Autor
Kataryńczuk-Mania Lidia
(3)
Lewandowska Kinga
(3)
Stadnicka Janina
(3)
Stadnicki Andrzej
(3)
Janiszewski Mirosław
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Bischof L
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Florek Anna
(1)
Gulińska- Grzeluszka Diana
(1)
Gąsienica-Szostak Aldona
(1)
Jarkowska Agnieszka Ewa
(1)
Jutrzyna Ewelina
(1)
Karcz Juliusz
(1)
Kloppel Renate
(1)
Kronenberg Małgorzata
(1)
Kuleczka Waldemar
(1)
Lecourt Édith
(1)
Marin T
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Nordoff Paul
(1)
Ostrowska Barbara
(1)
Pastuszek-Lipińska Barbara
(1)
Raszewska Maria
(1)
Robbins Clive
(1)
Rorat Marzena
(1)
Samaluk Andrzej
(1)
Schiftan Yair
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Teodorowska Lilla
(1)
Vliex Sabine
(1)
Wojtyga Ewa
(1)
Zalewski Mirosław
(1)
Zwolińska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Arteterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Muzykoterapia
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
30 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42817, W.42818 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43290 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kaseta: ćwiczenia
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Wybrane formy muzyczno-ruchowe przydatne w kształtowaniu rozwoju fizycznego i w rehabilitacji; 1. Rytmika; 2. Improwizacja muzyczno-ruchowa; 3. Zabawa muzyczno-ruchowa; 4. Elementy tańca towarzyskiego; 5. Elementy tańca nowoczesnego; 6. Ćwiczenia gimnastyczno-taneczne; Rozdział 2. Podstawowe wiadomości z zakresu fizjologii ruchu i wysiłku fizycznego; 1. Anatomia i fizjologia ruchu; 2. Analiza ruchu w zajęciach muzyczno-ruchowych; Rozdział 3. Oddziaływanie stymulacji melodyczno-rytmicznej na organizm człowieka; 1. Melodia; 2. Współbrzmienie dźwięków; 3. Rytm; 4. Dynamika; 5. Emocjonalne oddziaływanie muzyki; 6. Lecznicze oddziaływanie muzyki; 7. Praktyczne wykorzystanie stymulacji melodyczno-rytmicznej w improwizacji fortepianowej podczas zajęć muzyczno-ruchowych; Rozdział 4. Zajęcia muzyczno-ruchowe w kształtowaniu fizycznego rozwoju dziecka; 1. Podstawowe wiadomości dotyczące rozwoju fizycznego dziecka i jego motoryczności; 2. Kształtowanie siły mięśniowej; 3. Kształtowanie wydolności fizycznej; 4. Kształtowanie szybkości; 5. Kształtowanie skoczności; 6. Kształtowanie gibkości; 7. Kształtowanie koordynacji ruchowej; Rozdział 5. Zastosowanie rytmiki i zajęć muzyczno-ruchowych w rehabilitacji wybranych grup schorzeń; 1. Ćwiczenia muzyczno-ruchowych jako forma kinezyterapii; 2. Schorzenia narządu ruchu; 3. Schorzenia układu krążenia; 4. Przewlekła choroba oskrzelowo-płucna; 5. Otyłość; Rozdział 6. Opis ćwiczeń wraz z ilustracjami ( instrukcja do kasety dźwiękowej ); Strona A: Zestaw 1. Ćwiczenia oddechowe; Zestaw 2. Ćwiczenia korekcyjne w wadach postawy i skrzywieniach bocznych kręgosłupa; Strona B: Zestaw 3. Ćwiczenia w chorobie zwyrodnieniowej i zmianach reumatoidalnych stawów; Zestaw 4. Ćwiczenia w zespołach bólowych kręgosłupa ( zmiany zwyrodnieniowe, dyskopatie, zaburzenia statyki )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37774, W.37773 (2 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/T/12 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna)
Streszczenie: Wstęp; 1. Rozwój osobowy dziecka z niepełnosprawnością; 1. Personalistyczna wizja człowieka; A. Struktura osoby; B. Dziecko jako osoba; C. Niepełnosprawność a godność ciała ludzkiego; 2. Aspekty rozwoju dziecka z niepełnosprawnością; A. Aspekt psychologiczno-pedagogiczny; B. Aspekt personalistyczno-pedagogiczny; 2. Muzyka jako środek oddziaływania; 1. Percepcja muzyki; A. Percepcja jako proces przetwarzania informacji; B. Wymiar przedmiotowy; C. Wymiar podmiotowy; 2. Dziecko w sytuacji kontaktu z muzyka; A. Percepcja a rozumienie muzyki; B. Percepcja a reagowanie na muzykę; C. Czynniki wpływające na kształtowanie się stosunku dziecka z niepełnosprawnością do muzyki; 3. Lecznicze oddziaływanie muzyki; A. Muzyka a medycyna - rys historyczny; B. Walory terapeutyczne elementów składowych muzyki; C. Muzykoterapia dziecięca - aspekt terapeutyczny; 3. Wartość wychowawcza muzyki w rozwoju dziecka z niepełnosprawnością ( na przykładzie działania muzykoterapii ); 1. Aspekty oddziaływania muzykoterapii w rozwoju dziecka z niepełnosprawnością; A. Aspekt umuzykalniając; B. Aspekt ogólnorozwojowy; 2. Metody i formy muzykoterapii dziecięcej; A. Metoda rytmiki ruchowej Emila J. Dalcroze'a; B. Elementarna muzyka dnia powszechnego Carla Orffa; C. Inne metody w muzykoterapii; 3. Zastosowanie muzyki w poszczególnych typach niepełnosprawności; A. Niepełnosprawność intelektualna; B. Uszkodzenie zmysłu wzroku; C. Uszkodzenie narządu słuchu; D. Dysfunkcje narządów ruchu; E. Zaburzenia w zachowaniu; Zakończenie; Bibliografia; 4. Scenariusz Zajęć: Mirosław Kisiel. Wybrane formy aktywności muzycznej w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 1. Scenariusz zajęć muzyczno-plastycznych dla dzieci w przedszkolnej grupie specjalnej: " Imieninowe ciasteczka "; 2. Scenariusz zajęć muzycznych dla dzieci z dysfunkcją narządu wzroku: " Muzyka jest dobra na wszystko "; 3. Scenariusz zajęć muzycznych dla dzieci z zaburzeniami narządów ruchu: " Tworzenie improwizacji rytmicznej i ruchowej do muzyki i tekstu "; 4. Scenariusz zajęć muzycznych dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim w grupie szkolnej: " Czy muzyka może się złościć? - rozpoznajemy swoje uczucia "; 5. Scenariusz zajęć muzykoterapeutycznych dla dzieci niepełnosprawnych: " Muzyka środkiem odreagowania napięć psychofizycznych dziecka "
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41575, W.42542, W.42318, W.42543, W.41626 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42203, W.42202 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja muzyczna dzieci z perspektywy pedagogicznej i profilaktyczno-terapeutycznej / Lidia Kataryńczuk-Mania. - Wydanie 2. - Kraków : Impuls, 2022. - 161 stron : fotografie, ilustracje, nuty ; 24 cm.
Spis treści : Wprowadzenie    Część I Edukacja muzyczna z perspektywy pedagogicznej 1. Muzyka i jej wielowymiarowe znaczenie (refleksje o muzyce)    2. Elementarna edukacja muzyczna z perspektywy poznawczej  2.1. O rozwoju muzycznym dzieci    3. Wybrane koncepcje i metody edukacji muzycznej w oglądzie literatury  3.1. Uwagi o możliwościach wspierania rozwoju i zainteresowań muzycznych dzieci    4. Formy aktywności muzycznej w przedszkolu    4.1. Śpiew i ćwiczenia mowy    4.2. Gra na instrumencie  4.3. Słuchanie muzyki    4.4 Ruch z muzyką  4.5. Tworzenie muzyki    5. Rozwijanie kreatywności muzycznej poprzez zabawy i gry  6. Korelacja edukacji muzycznej z innymi treściami programowymi w przedszkolu  7. O wczesnej edukacji instrumentalnej (na przykładzie fortepianu)    8. Przegląd literatury metodycznej z zakresu edukacji muzycznej najmłodszych  9. Przedszkole miejscem organizowania muzycznych uroczystości    Część II Edukacja muzyczna z perspektywy profilaktyczno-terapeutycznej (wybrane wątki) Wstęp    1. Wybrane metody i sposoby muzycznej pracy profilaktyczno-terapeutycznej  1.1. O diagnozie  2. Profilaktyczno-terapeutyczne znaczenie form muzycznych  Podsumowanie  3. Edukacja muzyczna w dialogu z logorytmiką  3.1. Wokół definicji logorytmiki  3.2. Cele, funkcje i zadania logorytmiki    3.3. Wybrane metody i formy pracy logorytmicznej    3.4. Charakterystyka wybranych ćwiczeń logorytmicznych i wskazówki metodyczne    3.5. Przykładowy scenariusz zajęć z logorytmiki    Podsumowanie  4. Terapia dźwiękiem w pracy z dziećmi  4.1. Istota i struktura dźwięku  4.2. Masaż dźwiękiem. Założenia programowe niemieckiej metody Petera Hessa (literatura specjalistyczna, badania)  4.3. Misy dźwiękowe jako narzędzie profilaktyczno-terapeutyczne – krótka charakterystyka   4.4. Ćwiczenia i zabawy oddechowe z wykorzystaniem metody Petera Hessa – relaks z dźwiękiem  Podsumowanie    Zakończenie  Bibliografia 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44110 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41777 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41782 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego. Irena Kornatowska; Przedmowa; Część 1. Rytmika a pedagogika terapeutyczna. Renate Klöppel: Wprowadzenie: Zarys historyczny; 1. Zachowania zaburzone - zachowania nietypowe; 1.1. Nieśmiałość, niepewność siebie, lękliwość; 1.2. Błaznowanie; 1.3. Zachowania agresywne; 1.4. Mikrouszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, nadpobudliwość, wybiórcze zaburzenia; 2. Metody terapii dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu; 2.1. Pedagogika specjalna; 2.2. Terapia behawioralna; 2.3. Muzykoterapia; 2.4. Psychomotoryczne wychowanie i terapia; 3. Jak dzięki rytmice można pomóc dzieciom z zaburzeniami w zachowaniu; 3.1. Społeczne cele rytmiki; 3.2. Nieśmiałość a rytmika; 3.3. Zachowanie prowokacyjne, błaznowanie a rytmika; 3.4. Zachowanie agresywne a rytmika; 3.5. Rytmika z dziećmi z mikrozaburzeniami mózgu, zespołem nadpobudliwości i zaburzeniami wybiórczymi; 4. Warunki wymagane podczas prowadzenia rytmiki z dziećmi z zaburzeniami w zachowaniu; 4.1. Kontakty z rodzicami; 4.2. Współpraca z poradniami i terapeutami; 4.3. Grupy dla dzieci z zaburzeniami i terapeutami;4.4. Trudne dzieci potrzebują samokrytycznych wychowawców; 4.5. Przydatność rytmiki w terapii zaburzeń w zachowaniu; Literatura; Część 2. Zajęcia rytmiczne z dziećmi z zaburzeniami w zachowaniu. Sabrine Vliex: Wprowadzenie: Nauczyciel rytmiki; 1. Nauczyciel rytmiki w pracy z dziećmi z zaburzeniami w zachowaniu; 1.1. Rytmika w grupie; 1.2. Muzyka i ruch jako szczególne pomoce; 2. Wskazówki metodyczne; 2.1. Zasady prowadzenia zajęć rytmicznych; 2.2. Siedem kompleksów pytań dotyczących zajęć rytmicznych; 2.3. Analiza przeprowadzonych zajęć rytmicznych; 3. Zbiór ćwiczeń; 3.1. Ja; 3.2. Ty + Ja; 3.3. My; Piosenki dla dzieci;Skorowidz; Aneks ( Streszczenia niektórych książeczek proponowanych przez autorki książki " Rytmika w wychowaniu i terapii " )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38819, W.38674 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41394 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41283 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41716 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43393 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42132 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41073 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Materiał niniejszej płyty jest uzupełnieniem książki Kingi Lewandowskiej pt. "Muzykoterapia dziecięca"
Czas trwania: 1:30:32
Streszczenie: Warsztat 1 (38 min.):
Streszczenie: 1. Prezentacja instrumentów perkusyjnych;
Streszczenie: 2. Śpiewne powitanie muzyczne;
Streszczenie: 3. Słuchanie muzyki medytacyjnej;
Streszczenie: 4. Improwizacje muzyczno-ruchowe
Streszczenie: 5. Swobodne akompaniowanie do muzyki;
Streszczenie: 6. Improwizowane dyrygowanie zespołem perkusyjnym. Gra muzyczna pt. " Muzyka u zegarmistrza ". Leczenie pieśnią;
Streszczenie: Warsztat 2 (52 min.):
Streszczenie: 1. Prezentacja instrumentów perkusyjnych. Powitanie rytmiczne - tworzenie gestodźwięków;
Streszczenie: 2. Improwizowanie kroków w ciszy. Tworzenie akompaniamentu rytmicznego;
Streszczenie: 3. Układy muzyczno-ruchowe do muzyki dziecięcej;
Streszczenie: 4. Zespołowe prezentacje opracowanych układów;
Streszczenie: 5. Gra muzyczna pt. " Muzyka u zegarmistrza ";
Streszczenie: 6. Nauka improwizowanego dyrygowania;
Streszczenie: 7. Słuchanie odgłosów natury;
Streszczenie: 8. Improwizacja instrumentalna pod kierunkiem dyrygenta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/131 (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
CD
W koszyku
The World of Nature Sound [dokument dźwiękowy] / komp. T. Marin, L. Bischof. - Merenberg : ZYX MUSIC, 1998. - 2 dyski optyczne (CD-ROM) (2 : 06:21) ; 12 cm.
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/43 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Na s. tyt.: Książka z płytą DVD zawierającą 50 krótkich filmów ilustrujących różnorodność możliwości zastosowania muzykoterapii kreacyjnej w praktyce
Płyta DVD: Działania muzyczne w interakcji terapeutycznej.
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego; Słowo wstępne; Przedmowa; Podziękowania; Wprowadzenie; Wrzesień 1959-czerwiec 1960; Placówka opiekuńczo-wychowawcza w Sunfield, Clent, Stourbridge, Worcestershire; I. Rozpoczęcie pracy: 1. Czerwiec-listopad 1960; 2. Podróż do Europy; II. Prowadzenie badań na większą skalę: 1. Luty-lipiec 1961; 2. Szkoły specjalne Devereux w Devon w Pensylwanii; III. Zarys nowej metody muzykoterapii: 1. Wrzesień 1961-marzec 1962; 2. Instytut Logopedii w Wichita w Kansas; IV. Muzykoterapia indywidualna - różne rodzaje muzycznych wypowiedzi dzieci; V. Eksperymentalna praca z grupą - sprawozdania; VI. "Pif-Paf-Poltrie" - gra słowno-muzyczna jako terapia: 1. Maj 1962-maj 1967; 2. Program muzykoterapii dla dzieci psychotycznych poniżej siódmego roku życia (Narodowy Instytut Zdrowia Psychicznego, grant numer OM-982); 3. Oddział Opieki Dziennej, Klinika Psychiatrii Dziecięcej; 4. Akademia Medyczna, Uniwersytet Pensylwanii; VII. Wpływ muzykoterapii na rozwój osobowości dzieci autystycznych: 1. Listopad 1962-marzec 1967; 2. Filadelfijski Okręg Szkolny, Komisja Edukacji Publicznej; VIII. Grupowe zajęcia muzyczne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym; IX. Podstawowe zagadnienia dotyczące muzykoterapii grupowej; X. Epilog. Do muzyków terapeutów; Aneks I. Muzykoterapia indywidualna; Aneks II. Muzykoterapia grupowa; Aneks III. Clive Robbins, Muzykoterapia kreacyjna - zastosowanie praktyczne; Wybrana bibliografia dotycząca muzykoterapii kreacyjnej Paula Nordoffa i Cliveĺa Robbinsa; Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42903 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Streszczenie Wprowadzenie Przyczyny zaburzeń mowy i epidemiologia – próba uchwycenia i zdefiniowania zjawiskaU2007 U2007 Zaburzenia mowy u dzieciU2007 U2007 Rodzaje zaburzeń – przyczynyU2007 U2007 Zaburzenia mowy u osób dorosłychU2007 U2007 UdarU2007 U2007 Rozdział 1. Cele i założenia pracyU2007 U2007 Rozdział 2. Prezentacja metody – historia, założenia i opisU2007 U2007 Wprowadzenie metodyU2007 U2007 Teoria i praktykaU2007 U2007 Ogólny opis metodyU2007 U2007 Stosowanie metodyU2007 U2007 MateriałyU2007 Prezentacja przykładówU2007 U2007 OcenyU2007 U2007 Charakterystyka poziomów i kroków Melodic Intonation TherapyU2007 U2007 Historia powstania metodyU2007 U2007 Powstanie Melodic Intonation TherapyU2007 U2007 Czasy współczesneU2007 U2007 Rozdział 3. Jak działa Melodic Intonation Therapy?U2007 U2007 Muzyka i język – dwa światy?U2007 U2007 Śpiew z tekstem, czyli sposób na badanie związków muzyki i językaU2007 U200746 Znaczenie neuronów lustrzanych w rozwoju i terapii mowyU2007 U2007 Efekty stosowania Melodic Intonation TherapyU2007 U2007 Oddziaływanie Melodic Intonation Therapy – perspektywa neuronaukowaU2007 U2007 Oddziaływanie Melodic Intonation Therapy – perspektywa psychologicznaU2007 U2007 Oddziaływanie Melodic Intonation Therapy – perspektywa językoznawczaU2007 U2007 Szczegółowa analiza materiału zebranego od pacjentówU2007 U2007 Ogólna analiza danychU2007 U2007 SamogłoskiU2007 U2007 SpółgłoskiU2007 U2007 Kontur intonacyjnyU2007 U2007 Uwagi końcoweU2007 U2007 Czynniki leczące w Melodic Intonation Therapy – podsumowanieU2007 U2007 Rozdział 4. Charakterystyka pacjentów biorących udział w terapiiU2007 U2007 Charakterystyka pacjenta w Melodic Intonation TherapyU2007 U2007 Sytuacja pacjenta z zaburzeniami mowy w PolsceU2007 U2007 Osoby dorosłeU2007 U2007 Uczestnicy projektu w warunkach polskichU2007 U2007 Rola środowiska w terapii mowy pacjentów z afazją poudarowąU2007 U2007 Dorośli po udarze – różne przypadki oraz rola środowiskaU2007 U2007 Aspekty etyczne pracy z osobami z afazją poudarową oraz problemami w rozwoju mowyU2007 U2007 Sytuacja dzieci z zaburzeniami mowy U2007 Funkcja zaangażowania rodziny w wykrywaniu nieprawidłowości w rozwoju mowy oraz terapii mowy dzieciU2007 U2007 Selektywny mutyzmU2007 U2007 Melodic Intonation Therapy a selektywny mutyzmU2007 U2007U2007 Opis przypadku osoby cierpiącej na selektywny mutyzmU2007 U2007U2007 Dyskusja i podsumowanieU2007 U2007U2007 Specyficzne zaburzenia językowe (SLI)U2007 U2007U2007 Przypadek nastolatka cierpiącego na specyficzne zaburzenia językoweU2007 U2007 WynikiU2007 U2007 Dyskusja i wnioskiU2007 U2007 Rozdział 5. Opis i przebieg projektuU2007 U2007 Zadania zaplanowane i zrealizowane w ramach projektuU2007 U2007 Przebieg projektuU2007 U2007 Wyniki testu neuropsychologicznegoU2007 U2007 Rozdział 6. Dyskusja, podsumowanie analiz i wnioski końcoweU2007 U2007 BibliografiaU2007
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43699 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej