Dziecko z niepełnosprawnością
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Franczyk Anna
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Abramowska Barbara
(1)
Chmura Joanna
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Podhajska Krystyna
(1)
Wiącek Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Dziecko z niepełnosprawnością
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Wprowadzenie  1.1. Obserwacja    1.2. Określenie grupy wiekowej  1.3. Przygotowanie obserwacji     1.4. Warunki prowadzenia obserwacji    1.5. Zakończenie obserwacji  1.6. Wnioski  2. Interakcje społeczne  2.1. Kontakt wzrokowy    2.2. Dialog toniczny  2.3. Zabawa    3. Rozwój poznawczy    3.1. Percepcja wzrokowa  3.2. Rysunek postaci  3.3. Lateralizacja    3.4. Schemat ciała    3.5. Pamięć    3.5.1. Pamięć mechaniczna  3.5.2. Pamięć słowna   3.6. Orientacja przestrzenna  4. Komunikacja  4.1. Mimika i gest  4.2. Mowa werbalna czynna  4.3. Mowa bierna    4.4. Echolalie  5. Motoryka  5.1. Motoryka duża  5.1.1. Aktywność ruchowa  5.1.2. Chód, stanie na nodze, podskoki  5.1.3. Równoważnia    5.1.4. Kręgle i piłka  5.2. Motoryka mała  5.2.1. Czynności manualne  5.2.2. Pamięć mięśniowa, proceduralna  5.2.3. Koordynacja wzrokowo-ruchowa (oko — ręka)    6. Naśladownictwo  7. Zachowania    8. Podsumowanie  9. Arkusz obserwacyjny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest zorientowana na poznanie kategorii znaczących dla współczesnej rodziny dziecka z niepełnosprawnością w obliczu zachodzących zmian społecznych. […] Moją pracę oparłam na wyznaczonych przez Halinę Borzyszkowską kluczowych kategoriach funkcjonowania rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością. Starałam się jednocześnie zachowywać otwartość na poznanie bądź wyznaczenie kategorii nowych. Dokonałam analizy społecznej rzeczywistości posttransformacyjnej z uwzględnieniem zmian uwarunkowań funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością oraz jego rodziny. Przeprowadziłam również badania uwzględniające nowe trendy cywilizacyjne oraz zmiany w obszarze komunikacji społecznej. […] Książka ta stanowi pracę pedagoga specjalnego, dla którego temat rodziny dziecka z niepełnosprawnością jest ważny z dwóch głównych powodów: po pierwsze ze względu na jego implikacje teoretyczne w obszarze pedagogiki specjalnej; po drugie zaś w związku z codzienną współpracą z rodzicami w obszarze działań praktycznych autora (praca w przedszkolu specjalnym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44073 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Obszar diagnostyczny: poziom zmysłowyU202F Etap I – poziom zmysłowyU202F U202FU2007 Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie zmysłowymU202F Obszar diagnostyczny: poziom poznawczyU202F U202F Etap II – poziom poznawczyU202F U202FU2007 Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie poznawczymU202F U202FU2007 Obszar diagnostyczny: poziom odkrywczo-badawczyU202F U202FU2007 Etap III – poziom odkrywczo-badawczyU202F Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie odkrywczo-badawczymU202F U202FU2007 Obszar diagnostyczny: poziom abstrakcyjno-symbolicznyU202F Etap IV – poziom abstrakcyjno-symbolicznyU202F U202F Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43910 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/215 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zapraszamy Czytelników do książki, z której można czerpać siłę... i wiedzę. Przydatna nie tylko dla osób, zaczynających swoją pracę z osobami niepełnosprawnymi, z ich rodzicami, opiekunami, ale również dla tych, którzy już długo mają przyjemność, by mieć kontakt z osobami z niepełnosprawnością. Pomysł na tę książkę powstał w trakcie rozmowy z mamą niepełnosprawnej dziewczynki. Jej historia jest również zawarta w tym zbiorze. Rozmawiałyśmy z mamą o tym, jak wyobrażała sobie macierzyństwo, z czym była zmuszona się zmierzyć, z jakimi emocjami, z jakimi trudnościami, jakie bariery musiała przełamać, jakie drzwi wyważyć. I wtedy właśnie podczas rozmowy powiedziałam do tej mamy: "Kiedyś poproszę Panią o spisanie swoich przeżyć. Zrobimy z tego książkę”. Mama dziewczynki uśmiechnęła się i odrzekła: "Dobra”. Dodała lekko zaczepnie: "Zobaczymy!”. Tak to się zaczęło. [...] Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44107 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44056, W.44057, W.44059, W.44055, W.44058 (5 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Część 1 Teoretyczne, badawcze i praktyczne inspiracje dla rozwoju nauczyciela 1.1. Dziecko i rodzicielstwo w czasach przemian — Iwona Banach 1.2. Wczesne dzieciństwo jako okres edukacji fundamentalnej (w kontekście przywiązania) — Sadowska 1.3. Tutoring we współpracy szkoły z rodzicami uczniów edukacji wczesnoszkolnej — Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Maniakowska, Lidia Katavńczuk-Mania 1.4. Szkoły z programem IB dla młodszych uczniów — wybrane obszary organizacji kształcenia jako źródło inspiracji dla zmian w edukacji wczesnoszkolnej w szkołach publicznych — Iwona Kopaczyńska Część 2 Dzieci ze specjalnymi potrzebami w placówkach edukacyjnych i ich rodzice 2.1. Rola nauczyciela edukacji przedszkolnej we wspieraniu dziecka z niepełnosprawnością — Regina Korzeniowska 2.2. Rodzice wobec wychowania i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością — Jolanta Lipińska-Lokś 2.3. Zabawa jako niewykorzystana sfera aktywności we wspomaganiu rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu — Jarosław Bąbka, Katarzyna Stein-Szała 2.4. Klasa integracyjna jako wyjątkowa grupa społeczna w systemie edukacyjnym mniejsze zło?) — Izabela Plieth-Kalinowska Część 3 Rozwijanie zamiłowań do kultury — wyjątkowy wymiar edukacyjny 3.1. Wartość kultury regionalnej w edukacji i wychowaniu młodego pokolenia — w 100 rocznicę urodzin Stanisława Hadyny — Mirosław Kisiel 3.2. „Ocalić od zapomnienia", czyli o roli nauczyciela edukacji regionalnej — Maria Sobieszczyk 3.3. Postrzeganie wymiarów ruchu w aktywności muzycznej — Anna Ewa Wójcik 3.4. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej a specjalne potrzeby edukacyjne dzieci imigrantów — Anita Famuła-Jurczak, Małgorzata Lipińska Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 126)
Autor ukazał, że edukacja integracyjna nie jest czynnikiem dynamizującym rozwój dziecka niepełnosprawnego, nie sprzyja bowiem redukcji narastającego w nim lęku ani osiągnięciu korzystnej pozycji w strukturze klasy, zwiększa natomiast koszty emocjonalne. Efekty edukacji integracyjnej inaczej oceniają nauczyciele prowadzący i wspomagający, a inaczej rodzice. Każda z tych grup wiąże odmienne oczekiwania z tą formą kształcenia. Edukacja integracyjna rzeczywiście „woła o pomoc” profesjonalistów. Praca znajdzie zapewne wielu czytelników. Jest skierowana do specjalistów zajmujących się rehabilitacją i kształceniem osób niepełnosprawnych, pedagogów specjalnych, a także licznej grupy studentów psychologii i pedagogiki oraz rodziców niepełnosprawnych dzieci. Stanowi znaczącą pozycję książkową na temat psychologicznych i pedagogicznych aspektów kształcenia integracyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44063 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej