Szkoły wyższe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(1)
Autor
Denzin Norman K
(2)
Lincoln Yvonna S
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Hay Dale F
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Schulz Roman
(1)
Švamberk Šauerová Markéta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(9)
Czechy
(1)
Język
polski
(9)
czeski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(19)
Szkoły wyższe
(10)
Rodzice
(8)
Pedagodzy
(7)
Psycholodzy
(7)
Pedagodzy specjalni
(4)
Przedszkola
(4)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dzieci
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Arteterapeuci
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Badania jakościowe
(2)
Dzieci
(2)
Metodologia
(2)
Nauki społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Cyberprzemoc
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Drugoroczność
(1)
Empatia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Młodzież
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce
(1)
Poczucie winy
(1)
Problemy społeczne
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Społeczeństwo
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wagary
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Zapobieganie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Nauka i badania
(3)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Zbiór metodologicznych tekstów to przełomowy manifest nowej drogi metodologii badań jakościowych - badań zaangażowanych społecznie, walczących z dyskryminacją i nierównością, eksperymentujących z nowymi formami, takimi jak performans czy autoetnografia, stawiających pytania o kwestie trafności, rzetelności, naukowej obiektywności. To teksty wrażliwe na płeć, kolor skóry, pochodzenie etniczne, które obok całościowego wprowadzenia do podejmowanej tematyki, odpowiadają na pytanie, w jaki sposób badacze mogą zaangażować się w działanie na rzecz sprawiedliwości społecznej. Na oba tomy składa się ponad 40 rozdziałów napisanych przez czołowych światowych specjalistów w dziedzinie metodologii badań jakościowych. Tom 1 obejmuje pierwsze trzy bardziej teoretyczne części: I. Obszar badań, II. Rywalizujące paradygmaty i perspektywy, III. Strategie badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Zbiór metodologicznych tekstów to przełomowy manifest nowej drogi metodologii badań jakościowych – badań zaangażowanych społecznie, walczących z dyskryminacją i nierównością, eksperymentujących z nowymi formami, takimi jak performans czy autoetnografia, stawiających pytania o kwestie trafności, rzetelności, naukowej obiektywności. To teksty wrażliwe na płeć, kolor skóry, pochodzenie etniczne, które obok całościowego wprowadzenia do podejmowanej tematyki, odpowiadają na pytanie, w jaki sposób badacze mogą zaangażować się w działanie na rzecz sprawiedliwości społecznej. Na oba tomy składa się ponad 40 rozdziałów napisanych przez czołowych światowych specjalistów w dziedzinie metodologii badań jakościowych. Tom 2 zawiera trzy kolejne części, tym razem bardziej empiryczne: IV. Metody zbierania i analizowania materiałów empirycznych, V. Sztuka i praktyka interpretacji, ewaluacji i reprezentacji, VI. Przyszłość badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakła­dają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywa­nia i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydak­tyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania.
Spis treści : Wstęp Część 1 DZIECKO JAKO PODMIOT EDUKACYJNYCH ODDZIAŁYWAŃ I NAUKOWYCH POSZUKIWAŃ Rozdział 1. Sztuka wychowania – korczakowski skrót życia i pracy pedagogicznej (Barbara Smolińska-Theiss) Rozdział 2. Polska pedagogika małego dziecka w defensywie (Kazimierz Wenta) Rozdział 3. Aktualność niektórych koncepcji Nowego Wychowania o dziecku i jego dzieciństwie (Barbara Czekajło) Rozdział 4. Refleksje nad współczesnym dzieciństwem z perspektywy dorosłych – studentów pedagogiki (Joanna Nowak) Rozdział 5. Rodzina w oczach dzieci kończących edukację przedszkolną w środowisku miejskim i wiejskim (Krystyna Żuchelkowska) Część 2 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA W PRZEDSZKOLU – WYZWANIA, POSZUKIWANIA I PROPOZYCJE Rozdział 1. Autoramenty instytucji edukacji przedszkolnej (Marzenna Magda-Adamowicz) Rozdział 2. Wspieranie dziecka w rozwoju – refleksje na marginesie aktualnych wyzwań dla nauczyciela (Agnieszka Olczak) Rozdział 3. Koncepcja Edwina Eliasa Gordona (Lidia Kataryńczuk-Mania, Emilia Kuligowska) Rozdział 4. Być ojcem twórczego dziecka (Klaudia Żernik) Rozdział 5. Istota zabaw twórczych (Katarzyna Miłek) Rozdział 6. Postrzeganie powietrza przez dzieci przedszkolne (Ondřej Šimik) Rozdział 7. Rozwój wczesnej nauki pisania i czytania wśród dzieci w przedszkolu (Mária Belešová, Lenka Szentesiová) Rozdział 8. Powszechna dwujęzyczność z językiem angielskim – pieśń przyszłości czy konieczność na tu i teraz? (Waldemar Miksa) Rozdział 9. „Nauczyciel-nadzorca”, „nauczyciel-animator” – zastosowanie oceny jako czynnika wspierania podmiotowości ucznia lub jego uprzedmiotowienia (Edyta Ćwikła) Rozdział 10. Rola nauczyciela we wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością (Jolanta Lipińska-Lokś) Rozdział 11. Indywidualne zachowania proekologiczne studentów pedagogiki (Wacław Adamiak) Rozdział 12. Kluczowe momenty w karierze zawodowej nauczyciela edukacji przedszkolnej (Dušan Kostrub, Eva Csandová) Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44132 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44074 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, pomyślana jako podręcznik akademicki, składa się z czternastu rozdziałów poświęconych zachowaniom naruszającym normy społeczne lub normy społeczne i prawne. Prezentowane problemy potraktowane zostały w sposób interdyscyplinarny, co niewątpliwie stanowi istotną zaletę publikacji. Ta obszerna praca dotyczy ważnych i budzących nierzadko wiele kontrowersji zjawisk. Choć poruszane kwestie omawiane są wieloaspektowo, książka stanowi zwartą całość i czytelnik nie będzie miał problemów z usytuowaniem ich w określonej strukturze czy porządku normatywnym. Widać, że Autorka wie, o czym pisze i czyni to sprawnie." prof. dr hab. Zbigniew Izdebski, Uniwersytet Zielonogórski. [empik].
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Patologia społeczna-problemy definicyjne 1.1. Patologia społeczna - próba zdefiniowania 1.2. Relatywizm czy absolutyzm moralny - dylematy współczesności Rozdział 2. Wybrane teorie dewiacji 2.1. Teoria anomii 2.1.1. Czynniki wysokiego ryzyka anomii 2.2. Interakcjonizm symboliczny 2.2.1. Teoria stygmatyzacji 2.3. Teoria zróżnicowanych powiązań 2.4. Teoria zróżnicowanych możliwości 2.5. Potęga strategii neutralizacji 2.6. Teoria konfliktu 2.6.1. Źródła konfliktów 2.6.2. Narzędzia konfliktów 2.6.3. Konsekwencje narastającego konfliktu 2.7. Teoria społecznej kontroli Hirschiego 2.8. Dewiacja jako akt wyboru 2.8.1. Koncepcja dobrowolnej poprawy 2.8.2. Koncepcja luzu decyzyjnego Rozdział 3. Stereotypy i uprzedzenia 3.1. Stereotypy 3.1.1. Cechy stereotypów 3.1.2. Funkcje stereotypów 3.2. Uprzedzenia społeczne 3.2.1. Relacje między stereotypami a uprzedzeniami 3.2.2. Cechy uprzedzeń 3.2.3. Geneza uprzedzeń 3.3. Wybrane przejawy uprzedzeń 3.3.1. Uprzedzenia etniczne i narodowościowe 3.3.2. Seksizm 3.3.3. Homonegatywizm Rozdział 4. Kreowanie kozła ofiarnego 4.1. Definicja 4.2. Przyczyny zjawiska 4.3. Stereotypy oskarżycielskie 4.4. Cechy ofiarnicze kozła ofiarnego 4.5. Trwałość statusu kozła ofiarnego Rozdział 5. Przestępstwa z nienawiści 5.1. Terroryzm 5.2. Podstawowe cechy terroryzmu 5.3. Rodzaje terroryzmu 5.4. Zarys historii terroryzmu 5.5. Skala zjawiska terroryzmu 5.6. Uwarunkowania terroryzmu 5.6.1. Terroryzm jako broń słabych 5.6.2. Terroryzm jako odpowiedź na nierówności ekonomiczne 5.6.3. Koncepcja Marcusego 5.6.4. Terroryzm jako sposób wymiany władzy 5.6.5. Terroryzm jako skutek naruszenia równowagi w świecie idei 5.6.6. Terroryzm jako efekt zderzenia cywilizacji 5.7. Przeciwdziałanie terroryzmowi 5.7.1. Naiwny protekcjonizm, czyli państwo socjalne 5.7.2. Demokracja aktywna jako forma obrony przed terroryzmem 5.7.3. Wymuszona asymilacja, czyli liberalny paternalizm 5.8. Prawne możliwości obrony przed terroryzmem w Polsce Rozdział 6. Dewiacja samotnicza - samobójstwo 6.1. Skala oraz przejawy zjawiska 6.2. Rys kulturowy 6.3. Uwarunkowania samobójstw 6.4. Typologia samobójstw 6.5. Efekt Wertera 6.6. Syndrom presuicydalny - zachowanie suicydalne Rozdział 7. Agresja i przemoc 7.1. Agresja 7.1.1. Agresja a przemoc 7.2. Agresja wśród dzieci i młodzieży 7.2.1. Przyczyny zachowań agresywnych młodzieży 7.3. Przemoc 7.3.1. Definicja 7.4. Przemoc w rodzinie 7.4.1. Skala zjawiska 7.4.2. Cykl przemocy domowej 7.4.3. Formy przemocy 7.4.4. Skutki przemocy 7.5. Stalking 7.5.1. Prawne regulacje dotyczące stalkingu 7.5.2. Przejawy stalkingu 7.5.3. Skala zjawiska 7.5.4. Ofiary 7.5.5. Sprawcy 7.5.6. Skutki stalkingu 7.6. Cyberprzemoc 7.6.1. Definicja i cechy 7.6.2. Rodzaje zagrożeń 7.6.3. Przejawy i skutki cyberprzemocy 7.6.4. Możliwości zapobiegania i przeciwdziałania cyberprzemocy Rozdział 8. Uzależnienia 8.1. Alkoholizm 8.1.1. Uzależnienie od alkoholu - diagnoza 8.1.2. Typologie alkoholizmu 8.1.3. Fazy rozwoju uzależnienia 8.1.4. Skala zjawiska 8.1.5. Uwarunkowania 8.1.6. Problemy związane z alkoholem 8.2. Narkomania 8.2.1. Historia narkomanii 8.2.2. Skala używania środków odurzających 8.2.3. Rodzaje narkotyków 8.2.4. Fazy rozwoju uzależnienia 8.2.5. Uwarunkowania narkomanii 8.2.6. Społeczne skutki stosowania narkotyków 8.2.7. Prawny aspekt narkomanii 8.3. Uzależnienie od elektronicznych środków przekazu 8.3.1. Kryteria diagnozy uzależnienia 8.3.2. Fazy rozwoju uzależnienia 8.3.3. Skala zjawiska 8.3.4. Uwarunkowania 8.3.5. Skutki nadmiernego korzystania z mediów elektronicznych 8.4. Hazard 8.4.1. Kryteria diagnozy uzależnienia 8.4.2. Fazy rozwoju uzależnienia 8.4.3. Skala zjawiska 8.4.4. E-hazard 8.4.5. Uwarunkowania hazardu 8.4.6. Prawne regulacje hazardu w Polsce Rozdział 9. Ekshibicjonizm emocjonalny 9.1. Skala zjawiska - próba ustalenia 9.2. Zagrożenia 9.3. Uwarunkowania Rozdział 10. Prostytucja jako problem społeczny 10.1. Prawne regulacje prostytucji 10.2. Charakterystyka środowiska osób uprawiających prostytucję 10.3. Przebieg kariery 10.4. Typologie osób świadczących usługi seksualne 10.5. Wykorzystywanie seksualne dzieci i młodzieży do prostytucji 10.6. Prostytucja homoseksualna 10.7. Uwarunkowania prostytucji - koncepcje wyjaśniające Rozdział 11. Patologie seksualne 11.1. Pedofilia 11.1.1. Kontekst społeczny 11.1.2. Rys historyczny i kontekst kulturowy 11.1.3. Skala zjawiska 11.1.4. Sprawcy pedofilii 11.1.5. Uwarunkowania psychospołeczne 11.1.6. Skutki seksualnego wykorzystywania dziecka 11.1.7. Pornografia z udziałem dzieci 11.1.8. Prawne regulacje dotyczące pornografii z udziałem dzieci 11.2. Kazirodztwo 11.2.1. Kazirodztwo jako tabu kulturowe 11.2.2. Skala zjawiska 11.2.3. Typologie zachowań kazirodczych 11.2.4. Uwarunkowania psychospołeczne Rozdział 12. Handel ludźmi 12.1. Regulacje prawne 12.2. Skala zjawiska 12.3. Zasady działania sprawców 12.4. Skutki dla ofiar 12.5. Przeciwdziałanie procederowi handlu ludźmi Rozdział 13. Wykluczenie społeczne 13.1. Mobbing 13.1.1. Przejawy mobbingu 13.1.2. Typy relacji ofiar i sprawców 13.1.3. Skala zjawiska 13.1.4. Mobbing w szkole 13.1.5. Uwarunkowania mobbingu 13.1.6. Skutki mobbingu 13.1.7. Prawna ochrona jednostki przed mobbingiem 13.2. Prekariat 13.2.1. Narodziny nowej klasy? 13.2.2. Nowy podział klas 13.2.3. Cechy prekariatu 13.2.4. Uwarunkowania 13.2.5. Skutki prekaryzacji 13.3. Bezdomność 13.3.1. Rys historyczny 13.3.2. Fazy rozwoju bezdomności 13.3.3. Skala zjawiska i grupy wysokiego ryzyka 13.3.4. Bezdomność kobiet 13.3.5. Uwarunkowania bezdomności 13.3.6. Skutki bezdomności 13.3.7. Wyjście z bezdomności 13.3.8. Bezdomność jako wybór jednostki 13.4. Dzieci ulicy 13.4.1. Typologie dzieci ulicy 13.4.2. Fazy przystosowania do życia na ulicy 13.4.3. Umiejętności przystosowawcze dzieci ulicy 13.4.4. Skala zjawiska 13.4.5. Uwarunkowania 13.4.6. Pomoc i możliwość zapobiegania zjawisku Rozdział 14. Patologia instytucji 14.1. Korupcja 14.2. Prawne regulacje i skala zjawiska 14.3. Uwarunkowania 14.4. Skutki 14.5. Przeciwdziałanie Rozdział 15. Zagrożenia środowiska naturalnego 15.1. Globalne ocieplenie 15.2. Kurczące się zasoby wody 15.3. Smog i inne zanieczyszczenia atmosfery 15.4. Odpady trudnodegradowalne 15.5. Zagrożenia społeczno-polityczne związane ze zmianami środowiska 15.6. Ochrona środowiska 15.7. Najważniejsze regulacje prawne 15.8. Projekt zrównoważonego rozwoju Bibliografia Spis ilustracji Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.44143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Rozdział 1 Dziedzina edukacji i jej nadsystemy   1.1. Ku perspektywie holistycznej i strukturalnej w myśli pedagogicznej   1.2. Opieka rodzicielska u zwierząt i ludzi      1.3. Reprodukcja kulturowa   1.4. Homogeneza: rozwój osobniczy człowieka   1.5. Świat pracy ludzkiej     Rozdział 2 Materialny wymiar edusfery   2.1. Edusfera – idea oglądu całościowego     2.2. Kultura materialna – wyjaśnienia pojęciowe      2.3. Egzemplifikacje   Rozdział 3 Edukacyjna socjosfera 3.1. Człowiek społeczny 3.2. Edukacyjna socjosfera – status i podstawowe wymiary   3.3. Świat osobowy       3.4. Struktury i operacje   3.5. Płaszczyzny integracji struktur edukacyjnych (na przykładzie szkoły)        3.6. Procesy transformacyjne   Rozdział 4 Agosfera     4.1. Agos: czyn kulturalizacyjny oraz kulturowy   4.2. Agos: postępowanie moralne czy działanie instrumentalne?   4.3. Agos czynem realnym czy idealnym?      4.4. Agos reaktywny czy proaktywny?     4.5. Zachowania celowe czy wzory zachowań?     4.6. Agos twórczy czy odtwórczy?      Rozdział 5 Kultura symboliczna edusfery     5.1. Uwertura   5.2. Animal symbolicum i jego środowisko      5.3. Semioza: garść podstawowych pojęć      5.4. Język(i) edusfery      5.5. Dyskurs edukacyjny – idea   5.6. Dyskurs edukacyjny – przykłady   5.7. Świadomość, świadomość jednostkowa, świadomość zbiorowa   5.8. Byt i świadomość w wychowaniu   5.9. Przykład: opinia publiczna jako forma świadomości edukacyjnej współczesnego społeczeństwa     Rozdział 6 Poznanie i wiedza w edusferze     6.1. Informacyjne podstawy edukacji      6.2. Mechanizm reprezentacji     6.3. Pedagogiczne uczenie się i doświadczenie   6.4. Teoretyzacja pedagogicznego doświadczenia   6.5. Badania pedagogiczne   6.6. Myśl pedagogiczna    
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa monografia Markét Magdalény Šauerová „Ruch i doświadczenie w koncepcji multidyscyplinarnej” jest odpowiedzią na obecną sytuację w społeczeństwie, podkreśla znaczenie ruchu i doświadczenia dla osiągania zdrowia i dobrego samopoczucia w różnych obszarach życia społecznego. Jest luźną kontynuacją publikacji na temat pedagogiki doświadczalnej, doświadczenia i znaczenia ruchu w życiu jednostki i społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44081 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści: Wstęp 1. Pojęcie diagnozy – zagadnienia terminologiczne 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania 1.2.1. Diagnoza profilaktyczna (przesiewowa) 1.2.2. Diagnoza pogłębiona (funkcjonalna) 1.2.3. Diagnoza różnicowa (klasyfikacyjna, kliniczna) 1.3. Etapy procesu diagnozowania 1.3.1. Model teoretyczny procesu diagnostycznego 1.3.2. Implikacje praktyczne 1.3.2.1. Etap prediagnostyczny 1.3.2.2. Etap badania diagnostycznego (identyfikacji) – rozpozna-nie problemu, planowanie diagnozy oraz badanie 1.3.2.3. Etap wyjaśniania i opiniowania (orzekania) 1.3.2.4. Etap interwencji 1.3.2.5. Ocena efektów interwencji (rediagnoza) Literatura polecana 2. Wprowadzenie w problematykę rozwoju małego dziecka 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy Literatura polecana 3. Warunki skutecznych działań diagnostycznych i prognostycznych 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczenie i wyposażenie 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę Literatura polecana 4. Wybrane metody diagnozowania rozwoju w pierwszych latach życia 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych? 4.2. Wywiad rozwojowy 4.2.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.2.2. Wskazówki praktyczne związane z prowadzeniem wywiadu 4.2.3. Najczęstsze błędy i ograniczenia w trakcie prowadzenia wywiadu 4.3. Obserwacja 4.3.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.3.2. Wskazówki praktyczne do przeprowadzenia obserwacji małego dziecka 4.3.3. Co można obserwować 4.3.4. Najczęstsze błędy podczas prowadzonej obserwacji Literatura polecana 5. Interdyscyplinarny charakter diagnozy 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Jakościowe czy ilościowe metody badania rozwoju małego dziecka? 1.1. Eklektyczny model diagnozy małego dziecka 1.2. Jakie wymagania powinien spełniać test psychometryczny? 1.2.1. Rzetelność testu 1.2.2. Trafność testu 1.2.3. Standaryzacja testu 1.2.4. Normalizacja testu 1.3. Czy diagnoza psychometryczna jest niezbędna w badaniu małego dziecka? Literatura polecana Rozdział 2. Opis wybranych narzędzi i metod do badania małego dziecka 2.1. Standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.1. Aktualne testy do badania ogólnego poziomu rozwoju lub inteligencji dziecka 2.1.1.1. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie 3 (Leiter-3) 2.1.1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet. Edycja Piąta (SB5) 2.1.1.3. Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym (IDS-P) 2.1.1.4. Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – Wersja 1 (CFT 1-R) 2.1.1.5. Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR) 2.1.1.6. Test Matryc Progresywnych Ravena w Wersji Kolorowej (TMK) 2.1.2. Testy rozwoju językowego 2.1.2.1. Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK) 2.1.2.2. Test Rozwoju Językowego (TRJ) 2.1.2.3. Test Słownikowy dla Dzieci (TSD) 2.1.2.4. Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie (OTSR) 2.1.3. Do badania rozwoju społeczno-emocjonalnego 2.1.3.1. Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3–6 lat (SkaRE) 2.1.3.2. Narzędzia do diagnozy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat 2.1.4. Inne standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.4.1. System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3. Wydanie 3 2.1.4.2. Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) 2.1.4.3. Sortowanie Kart dla Dzieci (SKD) 2.1.4.4. Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu (ADOS-2) 2.1.4.5. Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Autyzmu (ASRS) 2.1.4.6. Profil Sensoryczny Dziecka (PSD) 2.2. Niestandaryzowane narzędzia do badania małego dziecka 2.2.1. Krótka Skala Rozwoju Dziecka (KSRD) 2.2.2. Rozwojowa Skala Obserwacyjna 2.2.3. Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego 2.2.4. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR) 2.2.5. Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia 2.2.6. Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) 2.2.7. Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci (CAT-A – Wersja z Postaciami Zwierząt, CAT-H – Wersja z Postaciami Ludzi) 2.2.8. Skala Oceny Zachowania Noworodka (NBAS) 2.3. Krótka prezentacja nieaktualnych metod diagnozy małego dziecka Rozdział 3. Zapowiedzi nowych testów i metod do badania małego dziecka 3.1. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie 3.2. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku 3.3. Projekty badawcze dotyczące opracowania nowych narzędzi diagnostycznych do wykorzystania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych Załącznik Przykładowa opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przygotowana na podstawie badania wybranymi narzędziami diagnostycznymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44141 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej