Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chmura Joanna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hammen Constance L
(1)
McEwan Elaine K
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wileczek Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(19)
Szkoły wyższe
(10)
Rodzice
(8)
Pedagodzy
(7)
Psycholodzy
(7)
Pedagodzy specjalni
(4)
Przedszkola
(4)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dzieci
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Arteterapeuci
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Depresja psychiczna
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Grafomotoryka
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Klimat szkoły
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczyciele
(1)
Obserwacja pedagogiczna
(1)
Pomieszczenia dydaktyczne
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Regulamin szkolny
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Sprawności motoryczne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opracowanie
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(4)
Językoznawstwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Wprowadzenie  1.1. Obserwacja    1.2. Określenie grupy wiekowej  1.3. Przygotowanie obserwacji     1.4. Warunki prowadzenia obserwacji    1.5. Zakończenie obserwacji  1.6. Wnioski  2. Interakcje społeczne  2.1. Kontakt wzrokowy    2.2. Dialog toniczny  2.3. Zabawa    3. Rozwój poznawczy    3.1. Percepcja wzrokowa  3.2. Rysunek postaci  3.3. Lateralizacja    3.4. Schemat ciała    3.5. Pamięć    3.5.1. Pamięć mechaniczna  3.5.2. Pamięć słowna   3.6. Orientacja przestrzenna  4. Komunikacja  4.1. Mimika i gest  4.2. Mowa werbalna czynna  4.3. Mowa bierna    4.4. Echolalie  5. Motoryka  5.1. Motoryka duża  5.1.1. Aktywność ruchowa  5.1.2. Chód, stanie na nodze, podskoki  5.1.3. Równoważnia    5.1.4. Kręgle i piłka  5.2. Motoryka mała  5.2.1. Czynności manualne  5.2.2. Pamięć mięśniowa, proceduralna  5.2.3. Koordynacja wzrokowo-ruchowa (oko — ręka)    6. Naśladownictwo  7. Zachowania    8. Podsumowanie  9. Arkusz obserwacyjny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Kliniczna)
Książka jest pogłębionym, opartym na aktualnych badaniach, kompendium wiedzy na temat zjawiska depresji. Składa się z 8 rozdziałów, z których każdy podejmuje inny aspekt zaburzeń nastroju, m.in. definicje, diagnozę i przebieg, epidemiologię i wymiary społeczne tego zjawiska oraz stosowane współcześnie metody terapii. Pozycja skierowana jest do studentów psychologii, medycyny, pielęgniarstwa i pracowników socjalnych, a także do osób zajmujących się leczeniem osób dotkniętych depresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Przedmowa Dla kogo jest ta książka co książka zawiera przegląd treści kwestia definicji ostrzeżenie podziękowania O autorce 1. Siedem zwyczajów dobrego dyrektora Siedem zwyczajów umożliwiających dyrektorowi racjonalne postępowanie z trudnymi nauczycielami Zwyczaj 1: Bądź asertywnym administratorem Zwyczaj 2: Bądź wzorem do naśladowania Zwyczaj 3: Bądź osobą komunikatywną Zwyczaj 4: Pielęgnuj pozytywną kulturę szkolną Zwyczaj 5: Wnoś swój wkład we współpracę Zwyczaj 6: Prowadź asertywne interwencje Zwyczaj 7: Działaj natychmiast Podsumowanie 2. Jak asertywnie prowadzić interwencję Najważniejsze atrybuty asertywnej interwencji AI jest asertywna AI jest precyzyjna AI jest pomocna AI jest uporządkowana AI jest procesem ciągłym AI jest stworzona do promowania rozwoju i zmiany w zachowaniu nauczycieli , Trzy fazy asertywnej interwencji Faza I: Prezentacja stanowiska dyrektora Faza II: Odpowiedź nauczyciela Faza III: Rozmowa motywująca Jak przeprowadzić asertywna interwencję Zastanów się Przeczytaj kontrakt nauczyciela Wybierz nauczyciela Określ zachowanie nauczyciela Napisz swoją prezentację Zaplanuj spotkanie Przygotuj się na spotkanie Przeprowadź AI Bądź przygotowany na przykre doznania Podsumowanie 3. Strategie radzenia sobie z zdenerwowanymi, zawiedzionymi lub zwyczajnie niekompetentnymi nauczycielami Zrozumienie gniewnych nauczycieli Co działa, a co nie To jak postępować z gniewnym nauczycielem? Typy gniewnych nauczycieli Nauczyciele agresywni Malkontenci Cynicy Perfekcjoniści Bufoni Nauczyciele biernie agresywni Charakterystyka podstępnych nauczycieli Sabotażyści Plotkarze Kłamcy Charakterystyka męczącego nauczyciela Wszechwiedzący Dowcipnisie Gaduły Jak sobie radzić z gniewnymi nauczycielami studium przypadku: nauczyciel krytyczny i niegodziwy Studium przypadku: Susan Podsumowując 4. Strategie radzenia sobie z nauczycielami, którzy mają przejściowe problemy, są zaburzeni psychicznie lub weszli w konflikt z prawem Charakterystyka nauczycieli mających chwilowe problemy Charakterystyka nauczycieli z zaburzeniami psychicznymi Charakterystyka nauczycieli mających konflikt z prawem Jak radzić sobie z nauczycielami, którzy mają chwilowe kłopoty. Jak sobie radzić z nauczycielami, którzy cierpią na zaburzenia psychiczne Studium przypadku: Mój najtrudniejszy nauczyciel Studium przypadku: Rehabilitacja Dawida - moja misja ochotnicza Wytyczne dla dyrektorów Patrz optymistycznie Dokumentuj Korzystaj z pomocy fachowców Skorzystaj z pomocy związków zawodowych Bądź przygotowany Trzeba umieć powiedzieć pas Bądź wytrwały i konsekwentny Nie poddawaj się Jak radzić sobie z nauczycielami, którzy mają konflikt z prawem. Studium Przypadku: Kręgi na wodzie - konfrontacja z negatywną kulturą szkoły. Podsumowując 5. Strategie postępowania z wyczerpanymi, zestresowanymi lub wypalonymi nauczycielami Z Perspektywy dyrektora Studium przypadku: Perspektywa Dyrektora - Dwudziestu wykończonych nauczycieli Źródła energii czynniki wyczerpujące inywidualną energię charakterystyka wypalonego nauczyciela Studium przypadku: Perspektywa Nauczyciela - Stres, stres i jeszcze raz stres W jaki sposób administracja zużywa energię nauczycieli Zapominamy o tym, kto naprawdę pracuje Nie szanujemy czasu nauczycieli Oczekujemy zobowiązań na całe życie Zajmujemy się gromadzeniem drewna, zamiast patrzeć w morze Nie kończymy tego co zaczęliśmy Jak postępowć z wyczerpaną szkołą Żadnych założeń Właściwa hierarchizacja Konfrontacja negatywnego myślenia Bądź animatorem Samotna walka musi odejść w przeszłość Słuchaj Chwal i nagradzaj aprobujących Planujcie razem Rozmawiaj z władzami oświatowymi Zachęcaj Bądź ufny Zatrzymaj się Czysty Dom Wyciśnij cytrynę Podsumowanie 6. Strategie pracy z nauczycielami, którzy są zagubieni, nieudolni albo zwyczajnie niekompetentni Charakterystyka źle uczących nauczycieli Zagubieni nauczyciele Zagubieni nowicjusze Zagubieni weterani Nauczyciele nieudolni Nauczyciele niekompetentni Studium przypadku: Niekompetentny nauczyciel Jak sobie radzić z nauczycielami nie umiejącymi uczyć Zagubieni nowicjusze Zagubieni weterani: Lakę Wobegon Teachers Nieudolni i niekompetentni nauczyciele Podsumowanie 7. Sześćdziesiąt sposobów na docenianie, energetyzowanie i wspomaganie nauczycieli.. Wnioski Materiały dodatkowe - Część A Podręcznik Komunikowania od A do Z Materiały dodatkowe - Część B Pakiet budowniczego kultury Część 1: narzędzia badawcze Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora Lista kontrolna zdrowia szkoły Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego Część 2: ćwiczenia podnoszące poziom pracy zespołu., Ćwiczenie: Kodeks Etyczny Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły Technika: Analiza pola siłowego Technika: Spotkanie na parkingu Technika: Apollo Technika: Analiza SWOT Bibliografia Wnioski Materiały dodatkowe - Część A Podręcznik Komunikowania od A do Z Materiały dodatkowe - Część B Pakiet budowniczego kultury Część 1: narzędzia badawcze Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora Lista kontrolna zdrowia szkoły Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego Część 2: ćwiczenia podnoszące poziom pracy zespołu., Ćwiczenie: Kodeks Etyczny Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły Technika: Analiza pola siłowego Technika: Spotkanie na parkingu Technika: Apollo Technika: Analiza SWOT Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka pomaga nauczycielom i specjalistom w opiece nad uczniami z problemami rozwojowymi, utrudniającymi dobre radzenie sobie w szkole. Umożliwia praktyczne uporządkowanie wiedzy na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych, a także zawiera sposoby pracy, które uwzględniają wymagania terapeutyczne. W tej książce znajdują się również procedury udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Autor omawia możliwości, jakie daje system oświatowy, żeby wyrównywać szanse dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Do książki dołączono również arkusze, które pomagają w opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a także indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego IPET, skierowanego do dzieci z orzeczeniem o potrzebie specjalnego podejścia do edukacji.
Spis treści : 1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 1.1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 1.1.1. Istota pomocy — specjalne potrzeby edukacyjne 1.1.2. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.3. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej — algorytm działań I . 1.4. Dokumentowanie udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.5. Specjaliści 1.1.6. Współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi 1.2. Kształcenie specjalne 1.2.1. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 1.2.2. Zespoły — indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny 1.2.3. Kształcenie specjalne — dodatkowo zatrudniani pracownicy 1.2.4. Kształcenie specjalne a obowiązek szkolny i obowiązek nauki 1.2.5. Kształcenie specjalne a przedłużenie okresu nauki 1.2.6. Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego — miejsce organizacji kształcenia, wychowania i opieki 1.3. Nauczanie indywidualne 1.4. Wczesne wspomaganie rozwoju 2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych . 2.1. Uczeń z niepełnosprawnością 2.1.1. Uczeń słabosłyszący 2.1.2. Uczeń słabowidzący 2.1.3. Uczeń z niepełnosprawnością ruchową 2.1.4. Uczeń z afazją 2.1.5. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną 2.1.6. Uczeń z autyzmem . 2.1.7. Uczeń z zespołem Aspergera 2.2. Uczeń niedostosowany społecznie lub zagrożony niedostosowaniem społecznym 2.3. Uczeń z zaburzeniami zachowania i emocji 2.3.1. Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi 2.4. Uczeń ze specyficznymi problemami w uczeniu się 2.5. Uczeń z niepowodzeniami edukacyjnymi 2.5.1. Uczeń z inteligencją niższą niż przeciętna . 2.6. Uczeń z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych 2.7. Uczeń przewlekle chory 2.8. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej 2.9. Uczeń zaniedbany środowiskowo 3 2.10. Uczeń z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą 2.11. Uczeń szczególnie uzdolniony 2.12. Egzamin ósmoklasistów — dostosowania 2.12.1. Możliwe sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu do potrzeb poszczególnych grup uczniów Bibliografia . Aneks . Załącznik 1: Przykładowy wzór arkusza IPET z przykładowymi wpisami . Załącznik 2: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (1) Załącznik 3: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (2) Załącznik 4: Arkusz pomocniczy do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. Załącznik 5: Wniosek o skierowanie do kształcenia specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44137 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej – Magdalena Kaczyńska, Julia Mizgała Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej – Beata Szewc Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka – Edyta Specjał Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny – Aneta Klimberg, Jerzy T. Marcinkowski, Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny – Agnieszka Paczkowska Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma – Elżbieta Wieczór Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych – Elżbieta Wieczór Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne) – Elżbieta Wieczór Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne – Elżbieta Wieczór Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec, Elżbieta Wieczór Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka – Grzegorz Brzuzy Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych – Grzegorz Brzuzy Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Na zakończenie Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język i komunikacja : wprowadzenie dla pedagogów / Anna Wileczek. - Warszawa : PWN, 2020. - 380, [2] strony : ilustracje, mapy ; 24 cm.
Aktualne i wyczerpujące kompendium z dziedziny kultury języka polskiego i poprawności językowej dla nauczycieli i studentów niepolonistów. Książka ma formę podręcznika syntetyzującego wiedzę z zakresu nauki o języku i kultury języka oraz komunikacji edukacyjnej dla studentów pedagogiki przygotowujących się do specjalizacji nauczycielskiej w zakresie wczesnej edukacji. Książka zawiera podstawy wiedzy o języku polskim oraz najważniejszych cechach współczesnej polszczyzny. Prezentuje podstawowe, najważniejsze kategorie językowe (język i jego specjalizacje, dzięki mowy, znaczenie w języku, zagadnienia składniowe, jakość, kultura i etyka słowa w dydaktyce, nowoczesne tendencje w komunikacji edukacyjnej, norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i inne). Umożliwia zdobycie wysokiego poziomu kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej. Kompendium jest istotną i niezbędną lekturą dla studentów pedagogiki oraz osób zdobywających kwalifikacje pedagogiczne w ramach centrów lub ośrodków kształcenia nauczycieli, działających lub powstających obecnie na uczelniach.
Spis treści : Od autorki 1. Język i mowa 1.1. Definicje języka i mowy 1.2. Cechy języka naturalnego 1.3. Pochodzenie i rozwój języka ludzkiego 1.4. Akwizycja języka naturalnego 1.5. Język w badaniach lingwistycznych 2. Język jako system znaków 2.1. Znak znaczący element rzeczywistości 2.2. Cechy znaków językowych 2.3. Specyfika systemu językowego 2.4. Podsystemy języka 2.5. Język a współczesne kody ikoniczne 3. Zewnętrzne i wewnętrzne zróżnicowanie języka 3.1. Różnorodność języków świata 3.2. Pochodzenie i specyfika polszczyzny 3.3. Język ogólny 3.4. Odmiana mówiona i pisana języka 3.5. Style funkcjonalne 4. Terytorialne, społeczne i biologiczne odmiany języka 4.1. Dialekty i gwary 4.2. Społeczne odmiany języka socjolekty 4.3. Biolekty 4.4. Idiolekt język osobniczy 5. Dźwięki mowy i elementy prozodii 5.1. Jak powstają dźwięki mowy? 5.2. Podstawowe pojęcia dotyczące podsystemu fonologicznego języka 5.3. Świadomość i sprawność fonologiczna 5.4. Typy głosek polskich 5.5. Klasyfikacja samogłosek polskich 5.6. Klasyfikacja spółgłosek polskich 5.7. Podział wyrazu na litery, głoski i sylaby 5.8. Upodobnienia i uproszczenia fonetyczne 5.9. Akcent w języku polskim 5.10. Intonacja 6. Wyrazić wyrazem, uchwycić frazeologizmem 6.1. Słowo, wyraz, leksem terminologiczne uściślenia 6.2. Podsystem leksykalny języka 6.3. Czym jest znaczenie wyrazu? 6.4. Relacje znaczeniowe 6.5. Skąd pochodzą wyrazy? 6.6. Skrótowce i skróty 6.7. Użyteczna frazeologia 7. W stronę morfologii. Struktura i odmiana wyrazów 7.1. Podsystem morfologiczny 7.2. Analiza morfologiczna wyrazu 7.3. Słowotwórstwo 7.4. Analiza słowotwórcza wyrazów 7.5. Derywacja i jej rodzaje 7.6. Typy derywatów i funkcje formantów 7.7. Kategorie i typy słowotwórcze 7.8. Fleksja 7.9. Kategorie gramatyczne, kategorie fleksyjne 7.10. Odmienne i nieodmienne części mowy 8. O łączeniu słów. Wybrane zagadnienia składniowe 8.1. Składniki syntaktyczne 8.2. Podrzędne związki składniowe 8.3. Wypowiedzenia i zdania 8.4. Konotacja składniowa 8.5. Składnia zdania pojedynczego 8.6. Analiza zdania pojedynczego 8.7. Składnia zdania pojedynczego wybrane zalecenia normatywne 8.8. Składnia zdania złożonego 8.9. Analiza zdania wielokrotnie złożonego 8.10. Składnia zdania złożonego wybrane zalecenia normatywne 8.11. Na (składniowe) skróty 9. Tekst i dyskurs 9.1. Czym jest tekst? Statyczna i dynamiczna koncepcja tekstu 9.2. Funkcje, typy i gatunki tekstu 9.3. Hipertekst 9.4. Kilka zasad opracowania tekstu językowego 9.5. Struktura artykułu naukowego 9.6. Dyskurs, czyli tekst w kontekście 9.7. Dyskurs edukacyjny jako przykład współczesnego dyskursu 10. Komunikacja: akcja i interakcja (nie tylko) językowa 10.1. Komunikacja i komunikowanie (się) 10.2. Komunikacja jako akcja, interakcja i transakcja 10.3. Pragmatyka współdziałanie za pomocą słów 10.4. Etykieta językowa 10.5. Etyka komunikacji 10.6. Estetyka komunikacji językowej 10.7. Komunikacja niewerbalna 10.8. Komunikacja w edukacji (wybrane aspekty) 11. Komunikacja językowa dziecka prawidłowości i odstępstwa 11.1. Specyfika mowy dziecka w wieku przedszkolnym 11.2. Język dziecka na progu szkolnej edukacji 11.3. Wybrane zaburzenia w rozwoju języka u dzieci 11.4. Kierunki rozwoju kompetencji językowo-komunikacyjnej dzieci w młodszym wieku szkolnym 11.5. Stymulacja rozwoju kompetencji językowo-komunikacyjnej 12. Kultura języka polskiego 12.1. Czym jest kultura języka? 12.2. Sprawność, poprawność i norma językowa 12.3. Kryteria poprawności językowej 12.4. Błędy językowe i ich typy 12.5. O kilku (sprawiających problemy) zasadach poprawności językowej 12.6. Poprawność stylistyczna.Cechy dobrego stylu 12.7. Działalność kulturalnojęzykowa Zakończenie O Autorce Przypisy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44139 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej