Kształcenie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Pracownia cymeliów
(2)
Autor
Okoń Wincenty
(3)
Ledzińska Maria
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Zybert Elżbieta Barbara
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Banach Czesław
(1)
Danysz Antoni
(1)
Delors Jacques
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Fucke Erhard
(1)
Gmytrasiewicz Michał
(1)
Gutek Gerald Lee
(1)
Głażewski Michał
(1)
Januszkiewicz Franciszek
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kluczyński Jan
(1)
Knasiecka-Falbierska Karina
(1)
Kosyrz Zdzisław
(1)
Kotarbiński T
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Maliszewski Krzysztof
(1)
Mróz Anna M
(1)
Nowacki Tadeusz
(1)
Nowakowska Irena
(1)
Ochorowicz Julian
(1)
Pachniak Katarzyna
(1)
Pirożyński Zbigniew
(1)
Plenkiewicz Roman
(1)
Rabczuk Wiktor
(1)
Rataj Marian
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Schulz Roman
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Skrzydlewski Wojciech
(1)
Steiner Rudolf
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Sulak Agata
(1)
Szerląg Alicja
(1)
Szoblik Mateusz
(1)
Szymański Mirosław J
(1)
Wierciński Andrzej
(1)
Wąsowicz Marek
(1)
Węc Klaudia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(3)
1910 - 1919
(1)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Kształcenie
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
35 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dydaktyka komplementarna / Wiesław Andrukowicz. - Warszawa : Wydawnictwo WSP TWP, 2004. - 182 s. : wykr., tab. ; 24 cm.
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Komplementarność poznania: 1.1. Ekstraspekcja percepcyjna; 1.2. Ekstraspekcja recepcyjna; 1.3. Introspekcja percepcyjna; 1.4. Introspekcja percepcyjna; 1.5. Świadomość potencjalna i aktualna; Rozdział 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej: 2.1. Geneza edukacji integralnej; 2.2. Edukacja jako wieloczynnikowe kontinuum; 2.3. Kompetencje kognitywne; 2.4. Kompetencje deskryptywne; 2.5. Kompetencje mnemoniczne; 2.6. Kompetencje prakseologiczne; 2.7. Kompetencje ewaluacyjne; 2.8. Kompetencje emocjonalne; 2.9. Kompetencje lingwistyczne; 2.10. Kompetencje komunikatywne; Rozdział 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia w edukacji komplementarnej: 3.1. Sześć szczebli kształcenia informacyjnego; 3.1.1. Recepcja informacji; 3.1.2. Analiza informacji; 3.1.3. Synteza informacji; 3.1.4. Zrozumienie informacji; 3.1.5. Zastosowanie informacji; 3.1.6. Ocena informacji; 3.2. Sześć szczebli kształcenia percepcyjnego; 3.2.1. Percepcja obrazu; 3.2.2. Formowanie obszaru obserwacji; 3.2.3. Odkrywanie podobieństw; 3.2.4. Indeksacja różnic; 3.2.5. Weryfikacja wytworów obserwacji; 3.2.6. Wnioskowanie; 3.3. Szcześć szczebli rozwoju emocjonalnego; 3.3.1. Zauważanie emocji; 3.3.2. Komunikowanie; 3.3.3. Formowanie (praktyczne) emocji; 3.3.4. Zrozumienie i waloryzacja własnych emocji; 3.3.5. Respektowanie i konceptualizacja ludzkich uczuć; 3.3.6. Integrowanie; 3.4. Sześć szczebli rozwoju impresyjnego; 3.4.1. Recepcja wrażeń; 3.4.2. Dyspozycja do określonego kierunku przyjmowanych wrażeń; 3.4.4. Zaangażowanie; 3.4.5. Systematyzacja wrażeń; 3.4.6. Waloryzacja; Rozdział 4: Cele edukacji komplementarnej; 4.1. Głowne zadania edukacyjne; 4.2. Ogólny projekt edukacji kompementarnej; 4.3. Taksonomia celów ujęta komplementarnie; Rozdział 5: Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego: 5.1. Ogólna charakterystyka metody; 5.2. Strategia retrospektywna; 5.2.1. Techniki erotematyczne; 5.2.1.1. Rozmowa kierowana; 5.2.1.2. Dialog; 5.2.1.3. Dyskusja; 5.2.2. Techniki akromatyczne; 5.2.2.1. Wykład; 5.2.2.2. Praca z książką; 5.2.2.3. Nauczania programowe; 5.2.3. Techniki medialne; 5.2.3.1. Audycja radiowa; 5.2.3.2. Audycja telewizyjna; 5.2.3.3. Praca z komputerem; 5.3. Startegia deskryptywna; 5.3.1. Techniki empiryczne; 5.3.1.1. Obserwacja; 5.3.1.2. Eksperyment; 5.3.1.3. Sondaż diagnostyczny; 5.3.2. Techniki ćwiczeniowe; 5.3.2.1. Ćwiczenia operacyjne; 5.3.2.2. Ćwiczenia czynnościowe; 5.3.2.3. Ćwiczenia ogólne; 5.3.3. Techniki projektów; 5.3.3.1. Technika wytwórcza; 5.3.3.2. Agrotechnika; 5.3.3.3. Zootechnika; 5.4. Strategia transgresyjna; 5.4.1. Techniki dramy; 5.4.1.1. Inscenizacja; 5.4.1.2. Symulacja; 5.4.1.3. Identyfikacja sytuacyjna; 5.4.2. Techniki odroczonej ewaluacji; 5.4.2.1. Burza mózgów; 5.4.2.2. Synektyka; 5.4.3. Techniki komunikacji interpersonalnej; 5.4.3.1. Kalambur wyrazowy; 5.4.3.2. Kalambur sygnałowy; 5.4.3.3. Kalambur obrazowy; 5.4.3.4. Improwizacja werbalna; 5.4.3.5. Improwizacja pozawerbalna; 5.4.3.6. Twórcze słuchanie; 5.4.3.7. Emocjonalna ewaluacja; 5.5. Strategia prospektywna; 5.5.1. Techniki relaksacyjne; 5.5.1.1. Ćwiczenia odprężające; 5.5.1.2. "Sen na jawie"; 5.5.1.3. Ekspozyja nastroju; 5.5.2. Techniki wizualizacyjne; 5.5.2.1. Kooperacja skojarzeń; 5.5.2.2. "Gdybanie"; 5.5.2.3. "Burza wrażeń"; 5.5.2.4. Archiwum X; 5.5.2.5. Koncert życzeń; 5.5.3. Techniki ekspozycyjne; 5.5.3.1. Budowanie nastroju; 5.5.3.2. Odkrywanie wartości; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41768, W.41803 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Polska szkoła i system edukacji - przemiany i perspektywy powstała z potrzeby poszukiwania szkoły przyszłości oraz wizji programu perspektywicznego rozwoju systemu edukacji. Autor jako polityk oświatowy i naukowiec interesuje się przemianami, uwarunkowaniami i zadaniami edukacji w okresie wielkiej zmiany społecznej. Analizuje szansę, zagrożenia i perspektywy edukacji. Choć pisze o wielu trudnych problemach, zachowuje optymizm i poleca go czytelnikom jako sposób na kreowanie szkoły i edukacji przyszłości, na znajdywanie w nich terenu do samorealizacji jednostek i zbiorowości. Odbiorcami pracy powinni być przede wszystkim pedagodzy i organizatorzy systemu edukacji. Jest ona dla nich zaproszeniem do dialogu i podejmowania decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44175 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O kształceniu / Antoni Danysz. - Lwów : Macierz Polska, 1918. - 365 s. ; 20 cm.
(Wydawnictwo Macierzy Polskiej Nr 108 ; Nr 14)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17804 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41235 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Streszczenie: Wprowadzenie do serii. Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki Działania pozorne w edukacji jako palący problem. Wprowadzenie do książki – Maria Dudzikowa CZĘŚĆ 1. U ŹRÓDEŁ POZORU W EDUKACJI Rozdział 1 Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacje z obszaru edukacji (i nie tylko) – Maria Dudzikowa 1.1. Wstępnie zarysowane pole znaczeniowe 1.2. Zarys koncepcji działań pozornych Jana Lutyńskiego i pytania o jej aktualność 1.3. „Pełzający chaos” jako kontekst działań pozornych dzisiaj 1.4. Egzemplifikacje mechanizmów działań pozornych w obszarze edukacji 1.4.1. Spektakularne działania pozorne „na jałowym biegu” 1.4.2. Rzekomo pragmatyczne konsultacje w aksjologicznej scenerii 1.4.3. Zasada di Lampedusy w reformowaniu edukacji 1.4.4. Rewolucje w edukacji, czyli „spanie w szafie na stojąco” Rozdział 2 Podwójny pozór w edukacji na przykładzie koncepcji Paula Freire’a – Hanna Kostyło 2.1. Czym jest pozór w edukacji 2.2. Pozór po raz pierwszy: edukacja bankowa 2.3. Pozór po raz drugi: blokada instytucjonalna 2.4. Pozór w polskiej edukacji 2.5. Polski pozór po raz pierwszy: edukacja bankowa 2.6. Polski pozór po raz drugi: blokada samorządności Rozdział 3 Pozory sprawstwa reform oświatowych w III RP – Bogusław Śliwerski 3.1. Wprowadzenie 3.2. Polityka oświatowa jako sfera niewidzialnych sprawców dobra i zła 3.3. Strategie zarządzania reformami oświatowymi w III RP 3.4. Podsumowanie Rozdział 4 Standardy moralne czy standardy wymagań? O moralnych aspektach pozoru w szkole – Maria Groenwald 4.1. Nowe szaty cesarza. O przejawach fikcji w szkolnej edukacji 4.1.1. Edukacyjne szaty i ich wytwórcy 4.1.2. Celebrowanie pozoru 4.2. Pozór w szkole a moralność 4.2.1. Edukacyjne show 4.2.2. Nie widzieć nagości cesarza? 4.3. Przeciw pozorowi Rozdział 5 Podmiotowość z deklaracji i w praktyce – Zofia Agnieszka Kłakówna 5.1. Na początku 5.2. Finał 5.3. Pomiędzy 5.4. Jak to możliwe? 5.5. Co teraz? Rozdział 6 Pozór regulacji prawnych dotyczących organów społecznych w szkole – Violetta Kopińska 6.1. Wprowadzenie 6.2. Pierwszy pozór – konstrukcja prawna organów społecznych w szkole 6.3. Drugi pozór – funkcjonowanie organów społecznych w szkole 6.4. Podsumowanie CZĘŚĆ 2. EGZEMPLIFIKACJE DZIAŁAŃ POZORNYCH Rozdział 7 Nauczyciel w przestrzeni illusio – Karina Knasiecka-Falbierska 7.1. Wprowadzenie 7.2. Illusio i reguły gry 7.3. Nauczyciel w polu edukacji 7.3.1. Zdeprecjonowanie zawodu nauczyciela i wywoływanie negatywnego stosunku opinii publicznej 7.3.2. Nie przekreślajcie nas! 7.3.3. Walka o szkoły nie tylko w interesie nauczycieli 7.3.4. Kto na nowej maturze zyskuje, kto traci 7.3.5. Profesjonalna kadra 7.3.6. Doniesienia o aktywności 7.4. Podsumowanie Rozdział 8 Szkoła w świecie pozoru – Piotr Kołodziej 8.1. Czego musimy się dowiedzieć? 8.2. Fundament reformy 8.3. Przez pryzmat fikcji 8.4. Zmiana edukacyjnego paradygmatu 8.5. Czas na „radykalną” zmianę 8.6. Bez lejka się nie obejdzie 8.7. Sprawcy i ofiary 8.8. Douglas niestety się mylił Rozdział 9 Podstawa programowa dla klas I–III szkoły podstawowej jako punkt wyjścia działań pozornych – Iwona Kopaczyńska 9.1. Wprowadzenie 9.2. Podstawa programowa jako źródło edukacyjnej mentalności 9.3. Pozorowanie budowania uczącej się wspólnoty 9.4. Pozorowanie indywidualnego rozwoju 9.5. Pozorowanie aktywności poznawczej z tresurą w tle 9.6. Neoliberalne źródła pozorowania edukacji 9.7. Ofiary i sprawcy działań pozornych w edukacji wczesnoszkolnej Rozdział 10 Kody bezmyślności, czyli gdy programy układane są pod klucz egzaminacyjny – Marek Piotrowski 10.1. Wprowadzenie 10.2. Specyfika działań pozornych w nauczaniu przedmiotów ścisłych 10.2.1. Działania pozorne są istotne dla realizacji jakiegoś ważnego społecznie celu 10.2.2. Działania pozorne nie realizują istotnie ważnych celów 10.2.3. Nieprzydatność działań pozornych jako wiedza prywatna 10.2.4. Rzeczywista funkcja działań polegająca na samym ich istnieniu – definicja kodów bezmyślności 10.2.5. Działania pozorne a element fikcji odnoszący się do ich przebiegu lub celu 10.3. Recepta 10.3.1. Nauczanie problemowe versus kody bezmyślności 10.3.2. Zmiany w systemie oceniania szkół i uczniów 10.4. Podsumowanie Rozdział 11 Obiektywizm i sprawiedliwość – (nie)wygodne kategorie szkolnego oceniania – Grażyna Szyling 11.1. Wprowadzenie 11.2. Sprawiedliwość oceniania – kategoria (nie)obecna? 11.3. Sprawiedliwość oceniania – kategoria (nie)wygodna? 11.4. Obiektywizm oceniania – ku rzeczywistości założeniowej 11.5. Obiektywizm oceniania – kategoria (nie)wygodna? 11.6. Konkluzje i szanse Rozdział 12 Kwiatek do kożucha. Pozór w edukacji plastycznej Urszula Szuścik 12.1. Wprowadzenie 12.2. Miejsce sztuki w procesie tworzenia habitusu ucznia 12.3. Podsumowanie Rozdział 13 Edukacja artystyczna. Niezbędna? Potrzebna? Zbyteczna? – Bernadeta Didkowska 13.1. Wprowadzenie 13.2. Ewolucja programów kształcenia plastycznego 13.3. Podstawy programowe dla programu edukacji plastycznej 13.4. Edukacja plastyczna dzisiaj 13.5. Podsumowanie Rozdział 14 O nieszkodliwości wagarowania. Konsumpcyjne uwikłania ofiar i/lub sprawców pozoru w edukacji szkolnej – Mirosława Cylkowska-Nowak 14.1. Wprowadzenie 14.2. Co się stało z edukacją w Polsce w ostatnich dekadach? 14.3. Społeczeństwo konsumpcji i edukacja 14.4. (Pozorna) nieobecność wagarowania w polskiej edukacji do 2000 roku 14.5. Pozór w definiowaniu wagarowania i wagarowiczów 14.6. (Pozorne) poszukiwanie sprawców, czyli penalizacja wagarowania 14.7. Spektakl pozorów wokół poszukiwania sprawców wagarowania przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w 2006 roku 14.8. Fikcja rodzi fikcję, czyli o działaniach pozornych po 2006 roku 14.8.1. Zmiany regulaminów szkolnych 14.8.2. Administrowanie nieobecnościami 14.8.3. Angażowanie rodziców 14.8.4. Programy wychowawcze i profilaktyczne 14.9. Uczniowskie działania pozorne – między powinnością a konsumpcją 14.10. Podsumowanie Rozdział 15 Lepsze to, niż zamulanie w domu? Krótka rzecz o wyćwiczeniu ucznia w kulturze pozoru – Alicja Korzeniecka-Bondar 15.1. Szkoła drugim domem? Wprowadzenie 15.2. Czy to jest normalne, czy to poważne, czy to pożyteczne? 15.3. Kto nie wykorzystuje chwili, ten nie wykorzystuje życia 15.4. Podsumowanie Rozdział 16 Po co i dla kogo są rady szkoły? Spojrzenie z dwudziestoletniej perspektywy – Marek Mencel 16.1. Wprowadzenie 16.2. Po co są rady szkoły? 16.3. Dla kogo są rady szkoły, czyli pozorowanie szkolnej demokracji 16.4. Zmierzch szkolnej demokracji? 16.5. Optymalny model rady szkoły 16.6. Co poszczególne agendy mogłyby zrobić dla rady szkoły? 16.7. W jaki sposób rady szkoły urzeczywistniają (urzeczywistniały) demokrację? 16.8. Zakończenie czy nadzieja na reaktywację? Rozdział 17 Integracja rodziców i nauczycieli jako przykład edukacyjnej iluzji – Krzysztof Polak 17.1. Wprowadzenie 17.2. Relacja rodzice – nauczyciele 17.3. Podsumowanie Rozdział 18 Edukacyjny chłam, czyli jak pozorowaniem sukcesów szkoły ratują się przed likwidacją – Dariusz Chętkowski 18.1. Wprowadzenie 18.2. Kreatywność i innowacyjność 18.3. Piekło to inni 18.4. Elity 18.5. Państwo się zwija 18.6. Zatrudnianie na dniówkę albo fuchę Rozdział 19 Tak to się wszystko zaczyna… O misji przedszkola – Natalia Bednarska 19.1. Wprowadzenie 19.2. Misja dokumentów zwanych misją 19.3. Analiza przykładowych misji warszawskich przedszkoli 19.3.1. Cel jako ideał 19.3.2. Cel jako funkcja 19.3.3. Cel jako zamierzenie Rozdział 20 Rzeczywisty czy (i) iluzoryczny obraz dyskursu edukacyjnego w przedszkolu – Magdalena Grochowalska 20.1. Wprowadzenie 20.2. Wyznaczniki dyskursu edukacyjnego 20.3. Od budowania wiedzy i kompetencji do dominowania 20.4. Poszukiwanie iluzji w praktyce komunikacyjnej 20.5. Normatywne myślenie o rozwoju w praktykach dyskursywnych 20.6. Komu/czemu służy iluzja 20.7. Podsumowanie Rozdział 21 Śpiewać każdy może…, czyli kto może być wychowawcą w internacie i bursie szkolnej. Zagrożenia wynikające ze zmian przepisów oświatowych – Beata Zięba-Kołodziej 21.1. Wprowadzenie 21.2. Internaty i bursy – odległe sobie planety? 21.2.1. Kto może być wychowawcą w internacie i bursie? Stan prawny i wątpliwości praktyka 21.2.2. Specyficzna sytuacja wychowanków internatów i burs szkolnych 21.2.3. Sylwetka wychowawcy w kontekście potrzeb wychowanków placówek 21.3. Podsumowanie CZĘŚĆ 3. POZÓR W EDUKACJI – DIAGNOZA, PRÓBY ROZWIĄZAŃ Pozór w edukacji – dyskusja Bibliografia Indeks rzeczowy Indeks osób Noty o autorach Przypisy Działania pozorne w edukacji jako palący problem. Wprowadzenie do książki Rozdział 1 Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacje z obszaru edukacji (i nie tylko) Rozdział 2 Podwójny pozór w edukacji na przykładzie koncepcji Paula Freire’a Rozdział 3 Pozory sprawstwa reform oświatowych w III RP Rozdział 4 Standardy moralne czy standardy wymagań? O moralnych aspektach pozoru w szkole Rozdział 5 Podmiotowość z deklaracji i w praktyce Rozdział 6 Pozór regulacji prawnych dotyczących organów społecznych w szkole Rozdział 7 Nauczyciel w przestrzeni illusio Rozdział 8 Szkoła w świecie pozoru Rozdział 9 Podstawa programowa dla klas I–III szkoły podstawowej jako punkt wyjścia działań pozornych Rozdział 10 Kody bezmyślności, czyli gdy programy układane są pod klucz egzaminacyjny Rozdział 11 Obiektywizm i sprawiedliwość – (nie)wygodne kategorie szkolnego oceniania Rozdział 12 Kwiatek do kożucha. Pozór w edukacji plastycznej Rozdział 13 Edukacja artystyczna. Niezbędna? Potrzebna? Zbyteczna? Rozdział 14 O nieszkodliwości wagarowania. Konsumpcyjne uwikłania ofiar i/lub sprawców pozoru w edukacji szkolnej Rozdział 15 Lepsze to, niż zamulanie w domu? Krótka rzecz o wyćwiczeniu ucznia w kulturze pozoru Rozdział 16 Po co i dla kogo są rady szkoły? Spojrzenie z dwudziestoletniej perspektywy Rozdział 17 Integracja rodziców i nauczycieli jako przykład edukacyjnej iluzji Rozdział 19 Tak to się wszystko zaczyna… O misji przedszkola Rozdział 20 Rzeczywisty czy (i) iluzoryczny obraz dyskursu edukacyjnego w przedszkolu Rozdział 21 Śpiewać każdy może…, czyli kto może być wychowawcą w internacie i bursie szkolnej. Zagrożenia wynikające ze zmian przepisów oświatowych Pozór w edukacji – dyskusja Strona redakcyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43974, W.43661 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42012 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23944 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika GWP)
Wydanie pierwsze ukazało się pod tytułem: "Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42387 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33196 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44034 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23943 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40783, W.41136 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rzecz o kształceniu : wybór rozpraw i artykułów / Czesław Kupisiewicz. - Warszawa ; Radom : Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP ; Instytut Technologii Eksploatacji, 1999. - 250 s. : il. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41442 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41466, W.42322 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Wstęp     Dariusz Stępkowski (Wy)kształcenie w polskiej pedagogice ogólnej Prolegomena do historii pojęcia    Krzysztof Maliszewski Romantyczna tradycja Bildung – uwagi o sensie kształcenia na podstawie Fragmentów Friedricha Schlegla  Bogusław Śliwerski Różne wymiary teorii kształcenia oraz ich polityczne i naukowe uwarunkowania  Bibliografia   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44108 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1 Edukacja wobec cywilizacyjnych wyzwańU202F 1.1. Technologiczne uwarunkowania współczesnych przemian społecznych 1.2. Koncepcja zrównoważonego rozwoju wobec zagrożeń globalizacjiU202F U2007 1.3. Społeczne implikacje harmonijnego rozwoju człowiekaU202F 1.4. Edukacja w społeczeństwie globalnej informacjiU202F Rozdział 2U202F Edukacja dla przyszłości a kompetencje dla zrównoważonego rozwojuU202F U2007 2.1. Edukacja całożyciowa w perspektywie edukacji dla zrównoważonego rozwojuU202F 2.2. Metody i formy pracy nauczyciela w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju Rozdział 3 Założenia metodologiczne badań własnych 3.1. Cel i przedmiot badańU202F 3.2. Problematyka badawczaU202F 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze 3.4. Dobór i charakterystyka grupy badawczejU202F 3.5. Teren i organizacja badańU202F Rozdział 4U202F Realizacja założeń edukacji dla zrównoważonego rozwoju w praktyce edukacyjnej nauczycieli – na podstawie analizy wyników badań własnych 4.1. Wiedza nauczycieli w zakresie założeń edukacji dla zrównoważonego rozwoju 4.2. Metody dydaktyczne stosowane przez nauczycieli w celu kształtowania kompetencji kluczowych dla zrównoważonego rozwoju 4.3. Formy kształcenia stosowane przez nauczycieli w celu rozwijania kompetencji kluczowych dla zrównoważonego rozwoju 4.4. Zagadnienia kluczowe w edukacji dla zrównoważonego rozwoju i sposoby ich włączania do programów nauczaniaU202F Wnioski końcowe i rekomendacjeU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43909 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela / red. Władysław Okoń, Bogdan Suchodolski ; BTreść i metody nauczania ; Nr 5)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26248, 26250, 23791, 26251, 9397, 26246, 26249, W.9392, 9396, 26245, 26252, 26247 (12 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29101 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41537, W.43142, W.43245, W.41333 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej