Praca zbiorowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Pituła Beata
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Bugajski Jarosław
(2)
Grabowska Małgorzata
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Walancik Marek
(2)
Wolny Jerzy
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Anna Jarmołowska
(1)
Badura Heinrich
(1)
Basińska Małgorzata
(1)
Bednarek Józef
(1)
Borycka-Biernat Danuta
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Dąbrowska-Wnuk Marianna
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Filip Agnieszka
(1)
Gibiec Emilia
(1)
Gibiec-Śledzińska Małgorzata
(1)
Gołyszyn Dariusz
(1)
Grzankowska Izabela
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gębal Przemysław
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Jaronicki Adam
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Junik Wioletta
(1)
Kaczmare Bogusława
(1)
Kalus Alicja
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kiepas Andrzej
(1)
Konieczny Jolanta
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopczyński Tomasz
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Kołsut Sławomira
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Litwińska Katarzyna
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Mareš Miroslav
(1)
Matejek Józefa
(1)
Michałek Justyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mitas Andrzej W
(1)
Nurczyk Danuta
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata
(1)
Peplińska Aleksandra
(1)
Połomski Piotr
(1)
Pędziwiatr Henryk
(1)
Rostowska Teresa
(1)
Siedlanowski Paweł
(1)
Skrzypińska Katarzyna
(1)
Strzelczyk-Muszyńska Dorota
(1)
Styczyńska Marianna
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Waligóra Anna
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Wawrzała Paweł
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Łodygowska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(16)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Psycholodzy
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(5)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dzieci
(3)
Dojrzewanie
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Algorytmy
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
COVID-19
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informatyczna (przedmiot szkolny)
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Epidemie
(1)
Futurologia
(1)
Globalizacja
(1)
Grafomotoryka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1)
Kreatywność
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie komputacyjne
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Ojcostwo
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rezyliencja
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina a niepełnosprawni
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój moralny
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samorealizacja
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Sprawności motoryczne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Strategia lizbońska
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
Gatunek
Opracowanie
(24)
Praca zbiorowa
(20)
Podręcznik
(19)
Monografia
(13)
Poradnik
(11)
Publikacje naukowe
(8)
Raport z badań
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Karty pracy ucznia
(3)
Debata
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Komentarz
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Psychologia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Praca stanowi zbiór opracowań naukowych wielu autorów i mieści się w nurcie badawczym psychologii rodziny. Czytelnik ma rzadką okazję zapoznania się z wieloma złożonymi problemami życia rodzinnego, rozpatrywanymi w kontekście psychologii rozwoju i wychowania, a opartymi na rzetelnie przeprowadzonych badaniach naukowych. Zaletą książki jest przedstawienie problemów bardzo ważnych ze społecznego punktu widzenia, a dotyczących nowego spojrzenia, między innymi, na takie kwestie jak: rola dziadków w kształtowaniu się tożsamości wnuków; wpływ mediów na jakość życia rodzinnego; specyfika funkcjonowania młodzieży w rodzinach o zróżnicowanej strukturze; wpływ relacji rodzinnych na jakość życia członków systemu rodzinnego, postawy wobec rodzicielstwa; problemy adopcji; funkcjonowanie młodzieży w subkulturze EMO; strategie stosowane przez rodziców w sytuacjach wychowawczo trudnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44169 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberprzestrzeń Człowiek Edukacja ; T. 2)
Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej to książka interdyscyplinarna, łącząca wiedzę pedagogiczną z pogranicza edukacji medialnej i informatycznej oraz profilaktyki, diagnozy i terapii. Analizy treści wskazują nowe zagrożenia, ich różnorodny charakter, wymiar i aspekty. Ma ona jednocześnie walory praktyczne ze względu na ich przydatność dla każdego człowieka korzystającego z najnowszych technologii. W sposób przystępny przedstawia najnowsze pułapki czyhające na każdego z nas, które stają się największym nieuświadomionym wyzwaniem społeczno-wychowawczym w skali globalnej XXI wieku.Książkę adresujemy do środowisk naukowych (nauczycieli akademickich i studentów) związanych nie tylko z naukami humanistycznymi czy społecznymi, ale także medialnymi, informatycznymi i innymi mieszczącymi się na pograniczu tych obszarów. Przydatna może być także dla nauczycieli, pedagogów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, pracowników specjalistycznych instytucji zajmujących się profilaktyką, badaniami zagrożeń cyberprzestrzeni i terapią. Jej odbiorcami mogą być również rodzice i opiekunowie dzieci i młodzieży korzystających z mediów cyfrowych i technologii interaktywnych oraz każda osoba zainteresowana tym nowym obszarem badawczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opracowaniu podjęto próbę opisu i analizy aspiracji życiowych i edukacyjnych studentów Politechniki Śląskiej. Mimo że większość badanych stanowili studenci I roku, których marzenia i plany u progu dorosłości ograniczać mogłaby jedynie ich własna wyobraźnia, zadeklarowane przez nich aspiracje życiowe ogniskują się de facto wokół klasycznej, tradycyjnej triady: rodzina–praca–stabilizacja finansowa. Nikt spośród badanych nie nakreślił bardziej odważnej wizji swojej przyszłości, np. spędzenia życia na dalekich podróżach, tak aktualnej dzisiaj walce o czystość klimatu, kreowaniu projektów zmieniających świat czy pracy na rzecz rozwiązywania globalnych problemów społecznych. Ten zachowawczy i bardzo praktyczny wymiar deklarowanych aspiracji u tak młodych ludzi skłania do zastanowienia się, na ile źródła takiego zjawiska tkwią w wyniesionej z rodzinnego domu hierarchii wartości, a na ile wypływają np. z preferowanego przez system edukacji modelu pragmatycznego przystosowania do wymagań środowiska społecznego. Na to i inne, równie interesujące pytania próbują znaleźć odpowiedź autorzy prezentowanego opracowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44097, W.44098, W.44096 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przed czytelnikiem tom spostrzegawczych i refleksyjnych analiz psychologów, pedagogów i socjologów, którzy przyglądają się Archipelagowi Młodości, w perspektywie oscylowania jego fal przypływu i odpływu na biegunach zagrożeń i zachowań zrównoważonych. Autorzy trafnie ukazują specyfikę współczesności, którą nazywają „nowym światem”, w którym socjalizują się i doświadczają szczególnej zmienności kontekstowej nastolatkowie, dzieci i młodzież. W kryteriach tej zmienności znajdują się między innymi: „prawda”, która co rusz jest podważana, zniekształcana, relatywizowana; „wolność”, która nieodmiennie pulsuje pomiędzy wolnością do… i wolnością od… oraz nieoczywistość, nieodgadnioność najbliższej przyszłości naznaczonej niebywałym tempem zmian, choćby z powodu wpadania w infostrady, rwące w szaleńczym tempie megabajtów informacji, komunikatów, wzorców i antywzorców. Opracowanie cechuje aktualność i poruszanie się po obszarach zbyt rzadko nawiedzanych analitycznie i wychowawczo, a także troska o wyniki młodzieńczej brawury, zagubienia i niepewności. dr hab. Jacek Kurzępa, prof. AHE Wraz ze zmianami społecznymi i przechodzeniem od społeczeństwa tradycyjnego do ponowoczesnego, katalog zagrożeń społecznych zdecydowanie się zmienia, a w każdej dekadzie powstaje co najmniej jedno znaczące nowe zagrożenie, którego koszty obciążają wiele sfer życia społecznego. Ich cechą charakterystyczną jest opóźniona reakcja na nie, co skutkuje w pierwszej kolejności niedowierzaniem, że tak jest, a w drugiej kolejności opóźnionymi już działaniami. Tak się stało z „dopalaczami”, tak jest z cyberzagrożeniami. Powstaje zatem pytanie, czy społeczeństwo i jego instytucje są przygotowane na zmiany w sferze dysfunkcjonalnych zachowań dzieci i młodzieży. Do tych nowych zagadnień nawiązuje kolejna publikacja przygotowana pod kierunkiem wytrawnych pedagogów – praktyków. Powinni po nią sięgnąć nie tylko nauczyciele i pedagodzy, rodzice, dyrektorzy szkół, przedstawiciele władz oświatowych odpowiadający za oświatę i wychowanie. władze samorządowe, czy politycy społeczni. dr hab. Eugeniusz Moczuk, prof. PRz Praca dotyka niezwykle ważnych ze społecznego punktu widzenia, a jednocześnie poznawczo interesujących kategorii problemowych. Zaliczają się do nich w szczególności kwestie uwarunkowań rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży rozpatrywane w kontekście zmiany społecznej. W zasadzie nieustannie zaznaczają one swoją obecność w przestrzeni interdyscyplinarnie zorientowanych dociekań prowadzonych na gruncie pedagogiki, socjologii wychowania, psychologii, filozofii czy prawa. Trzeba zaznaczyć, że fenomen zmiany społecznej i związanych z nią szans oraz zagrożeń dla przebiegu procesu socjalizacji dzieci i młodzieży nieodmiennie fascynuje badaczy, a jednocześnie stanowi przedmiot dynamicznej, wielopłaszczyznowej, społecznej debaty. Przedkładana Czytelnikowi praca stanowi w tej debacie ważny głos. Jego wartość dodatkowo podkreśla fakt oparcia jej o wyniki rzetelnie przeprowadzonych, naukowych dociekań. Jest to walor niebagatelny, bowiem pozwala na znalezienie równowagi pomiędzy ważkimi, ale częstokroć skrajnie różniącymi się stanowiskami, a jednocześnie w znacznym stopniu neutralizuje jakże często pojawiające się w takich przestrzeniach wątki obarczone populizmem. Sądzę, że praca powinna zainteresować zarówno przedstawicieli środowisk akademickich, jak osoby zorientowane na praktykę wsparcia społecznego dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44072 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wprowadzenie - o zagrożeniach dorastania w postmodernistycznym świecie wolności i dostępności Mariusz Z. Jędrzejko Adam Szwedzik Część I. Rodzina - kluczowe czynniki wprowadzania dzieci i nastolatków w dorosłość Rozdział 1.1. Rodzina jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze. Teoria, rzeczywistość, potrzeby Józefa Matejek Mariusz Z. Jędrzejko 1.1.1. Wprowadzenie 1.1.2. Rodzina, czyli pozytywny brak alternatywy 1.1.3. Rodzina - ujęcie definicyjne, czyli przypominanie znanej i zapominanej wiedzy 1.1.4. Kluczowe funkcje rodziny 1.1.5. Postawy rodzicielskie oraz więzi w rodzinie jako elementy opieki i wychowania 1.1.6. Konkluzje do rozdziału 1.1 Rozdział 1.2. Jakość profilaktyki w rodzinie a zachowania problemowe i ryzykowne dzieci i młodzieży - wybrane problemy Marek Walancik Mariusz Z. Jędrzejko 1.2.1. Wprowadzenie 1.2.2. Wybrane metodologiczne problemy podjętych badań 1.2.3. Rodzina w "wektorze przesuniętego czasu" - wybrane wyniki badań 1.2.4. Konkluzje Rozdział 1.3. Wybrane problemy aksjologicznych podstaw wychowania w dobie postmodernizmu. Wychowanie wobec "ideologii" gender Mariusz Jędrzejko Jarosław Bugajski 1.3.1. Wprowadzenie 1.3.2. Wartości oraz ich sens społeczny i praktyczny 1.3.3. Aksjologia transcendentalna jako centrum kultury życia i jej zagrożenia 1.3.4. Gender jako antykultura i kontrkultura 1.3.5. Konkluzje do rozdziału 1.3 Część II. Zawirowane dojrzewania. Różne pomysły, szanse i zagrożenia Rozdział 2.1. Możliwości wykorzystania idei dobrostanu w wychowaniu dzieci i młodzieży Małgorzata Grabowska Mariusz Z. Jędrzejko 2.1.1. Wprowadzenie 2.1.2. Potrzeba dobrostanu wżyciu człowieka 2.1.3. Delegacje wychowawcze-rozwój dzieci i młodzieży w myśl idei dobrostanu 2.1.4. Konkluzje do rozdziału 2.1 Rozdział 2.2. Globalizacja, wielokulturowość i dynamika zmian społecznych. Wyzwania dla współczesnej pedagogiki społecznej w kontekście dorastania dzieci i młodzieży Mariusz Z. Jędrzejko Jarosław Bugajski 2.2.1. Wprowadzenie 2.2.2. Wielokulturowy świat - od strachu do współobecności 2.2.3. Edukacja 2.2.4. Dynamiczne zmiany-w kierunku ryzyka wielowymiarowego i dostępnego 2.2.5. Zadania pedagogiki i profilaktyki społecznej 2.2.6. Konkluzje do rozdziału 2.2 Rozdział 2.3. Patostreaming - nowe wyzwanie profilaktyczne Paweł Siedlanowski Mariusz Z. Jędrzejko Tomasz Kozłowski 2.3.1. Wprowadzenie do problemu 2.3.2. Patostreaming- istota zjawiska 2.3.3. Konkluzje i delegacje dla profilaktyki CZĘŚĆ III. KONKLUZJE I DELEGACJE Rozdział 3.1. Fundamenty moralnego rozwoju człowieka - granice tego, co nieprzekraczalne Mariusz Z. Jędrzejko Jarosław Bugajski 3.1.1. Wybrane problemy uwarunkowań moralności 3.1.2. Wychowanie moralne-wybrane aspekty 3.1.3. Moralność w ponowoczesności 3.1.4. Wyzwania 3.1.5. Konkluzje do rozdziału 3.1 Rozdział 3.2. Zagrożenia - bliższe i dalsze. Próba oceny problemu Mariusz Z. Jędrzejko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teoria - badania - praktyka)
Książka adresowana jest do pedagogów szkolnych i nauczycieli oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą zagrożoną. Prezentowane są w niej koncepcje teoretyczne oraz przykładowe rozwiązania dotyczące pomagania dzieciom i młodzieży z grup ryzyka poprzez pracę z rodzicami, zmiany w środowisku szkoły, pracę w grupach terapeutycznych złożonych z dzieci zagrożonych prowadzoną w szkole i świetlicy środowiskowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp Część 1 Aspekty biologiczne Alina Midro Dialog genów ze środowiskiem w zespole Downa Stanisław Zajączek Zasady długoterminowej opieki lekarskiej u dorosłych pacjentów z zespołem Downa Joanna Rosińczuk-Tonderys Choroba Alzheimera a zespół Downa Część 2 Aspekty psychologiczne Ewa Zasępa Osoby z zespół Downa i demencją typu Alzheimera - psychologiczna perspektywa Dorota Danielewicz Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób z zespołem Downa Radosław Piotrowicz Wyznaczniki dorosłości osób z zespołem Downa Elżbieta M. Minczakiewicz Poczucie tożsamości społecznej a perspektywy i plany życiowe dorosłych osób z zespołem Downa Ewa Pisula Rodzice wobec dorastania i dorosłości swoich dzieci z zespołem Downa Anna Dąbrowska Sprawowanie opieki nad dorastającym dzieckiem z zespołem Downa a stres i poczucie koherencji u rodziców Izabela Fornalik O tym co nieuniknione… - osoba z zespołem Downa a doświadczenie śmierci Część 3 Aspekty edukacyjne Anna Sobolewska Urodzeni trzy razy Bogusława B. Kaczmarek Umiejętności językowe i komunikacyjne dorosłych osób z zespołem Downa Beata Borowska-Beszta Przestrzeń lingwistyczna i metoda MII (Metoda Intymności i Interakcyjności) na tle narracji i pisania twórczego dorosłej kobiety z zespołem Downa Katarzyna, Krzysztof Lausch Wychowanie religijne dorosłych osób z zespołem Downa Izabela Fornalik Wspieranie rozwoju psychoseksualnego osób z zespołem Downa Leszek Ploch Aktywność twórcza skuteczną forma stymulacji osób z Zespołem Down Anna Zwierzchowska, Krystyna Gawlik Kultura fizyczna osób z zespołem Downa Mirella Michalewska-Pająk Dogoterapia dla osób dorosłych z zespołem Downa Część 4 Aspekty społeczno-zawodowe Urszula Jarecka Medialny obraz dorosłości osób z zespołem Downa Lidia Klaro-Celej Szkoły przysposabiające do pracy i zatrudnienie dla osób z zespołem Downa w stopniu umiarkowany, znacznym Bernadeta Szczupał Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z zespołem Downa jako jedna z form przezwyciężania dyskryminacji w dostępie do rynku pracy Robert Śmigiel, Anna Szemplińska, Jarosław Andrzejczak Wspólnota zamieszkania Arka (L'Arche) miejscem doświadczenia dorosłości osób z zespołem Downa Marta Sałkowska System wsparcia dorosłych osób z zespołem Downa w Norwegii. Perspektywa matki CZEŚĆ V MÓJ BRAT, MOJA SIOSTRA Anna Ciesielska (Terentowicz) Dar od Krzysia Anna Zawada Urodzinowy telefon Anna Jarocka Brat i Ja Anna Majewska-Ernestowicz Moja młodsza siostra Aleksandra Jaryńska "Lala Ola i Pati z zespołem Downa”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44144 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Prac Zakładu Lingwistyki Stosowanej Politechniki Śląskiej)
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 7)
Spis treści : Empirische studien zur modernen fremdsprachenforschung 1. Lexikalisch-semantische Kompetenz von ein- und mehrsprachigen Grundschulkindern - Ergebnisse einer empirischen Studie Eleni Peleki 2. Zur Bedeutung der Didaktik der nicht-linguistischen Disziplinen im FSU Petra Besedová 3. Lehrerhandbücher und deren Potenzial zur Aus- bzw. Weiterbildung von Lehrer/innen anhand ausgewählter Aspekte Eva Polášková 4. Angewandte Interdisziplinarität: Stärkung der Berufsorientierung im Informatikstudium mittels handlungsorientierter Lehrmethoden der Fremdsprachendidaktik Viktoria Ilse 5. Analyse der studentischen schriftlichen Arbeiten mit dem Ziel, den Lehrprozess an der Universität zu optimieren Jana Ondráková, Věra Tauchmanová Didaktische implikationen der modernen fremdsprachenforschung 1. Erstellung und Verwendung einer korpusbasierten Datenbank von Fachtermini im DaF-Unterricht Milan Pišl 2. LiLa - methodisches Portal für Didaktisierung von authentischen Texten im DaF-Unterricht Petr Pytlík, Jana Veličková, Vojtěch Štilec 3. Der erste Sprachkontakt: ein Konzept für die Nachbarsprachenvermittlung im Kindergartenalltag Alice Brychová Varia: fremdsprachenforschung interdisziplinär 1. Über 40 Jahre Deutscholympiade in Polen: ein interdisziplinärer Wettbewerb Paweł Moskała 2. Tendenzen zu einer geschlechtsneutralen Rechtssprache in Deutschland, Österreich und der Slowakei Alena Ďuricová
Wielojęzyczność i wielokulturowość w Europie to fakty, które muszą brać pod uwagę współczesne badania językowe. Nauczanie języków obcych powinno także uwzględniać zmiany społeczno-kulturowe i im przeciwdziałać. Do trendów charakteryzujących współczesne badania językowe należą: koncentracja na orientacji kompetencyjnej, która coraz bardziej dominuje w wiedzy, koncentracja na pragmatyce języka, interdyscyplinarność badań oraz wykorzystanie urządzeń mobilnych zarówno w komunikacji, jak i w procesie nauczania i uczenie się. Wszystkie te kierunki są obecne w prezentowanych w tym tomie rozważaniach i studiach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Część 1 Teoretyczne, badawcze i praktyczne inspiracje dla rozwoju nauczyciela 1.1. Dziecko i rodzicielstwo w czasach przemian — Iwona Banach 1.2. Wczesne dzieciństwo jako okres edukacji fundamentalnej (w kontekście przywiązania) — Sadowska 1.3. Tutoring we współpracy szkoły z rodzicami uczniów edukacji wczesnoszkolnej — Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Maniakowska, Lidia Katavńczuk-Mania 1.4. Szkoły z programem IB dla młodszych uczniów — wybrane obszary organizacji kształcenia jako źródło inspiracji dla zmian w edukacji wczesnoszkolnej w szkołach publicznych — Iwona Kopaczyńska Część 2 Dzieci ze specjalnymi potrzebami w placówkach edukacyjnych i ich rodzice 2.1. Rola nauczyciela edukacji przedszkolnej we wspieraniu dziecka z niepełnosprawnością — Regina Korzeniowska 2.2. Rodzice wobec wychowania i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością — Jolanta Lipińska-Lokś 2.3. Zabawa jako niewykorzystana sfera aktywności we wspomaganiu rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu — Jarosław Bąbka, Katarzyna Stein-Szała 2.4. Klasa integracyjna jako wyjątkowa grupa społeczna w systemie edukacyjnym mniejsze zło?) — Izabela Plieth-Kalinowska Część 3 Rozwijanie zamiłowań do kultury — wyjątkowy wymiar edukacyjny 3.1. Wartość kultury regionalnej w edukacji i wychowaniu młodego pokolenia — w 100 rocznicę urodzin Stanisława Hadyny — Mirosław Kisiel 3.2. „Ocalić od zapomnienia", czyli o roli nauczyciela edukacji regionalnej — Maria Sobieszczyk 3.3. Postrzeganie wymiarów ruchu w aktywności muzycznej — Anna Ewa Wójcik 3.4. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej a specjalne potrzeby edukacyjne dzieci imigrantów — Anita Famuła-Jurczak, Małgorzata Lipińska Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Myślenie komputacyjne jako imperatyw XXI wieku w kontekście nadmiaru łatwej do pozyskania informacji; Wybrane problemy algorytmiki; Podstawy wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym - kompatybilność środków dydaktycznych z możliwościami dzieci; Metody wspomagania edukacji informatycznej w nauczaniu wczesnoszkolnym; O nowych oczekiwaniach MEN; EduMATRIX jako rozwiązanie spełniające oczekiwania dzisiejszej szkoły; Analiza podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie podatności na wspomaganie nauczania przez EduMATRIX; EduMX. Program komplementarny do rozwijania myślenia komputacyjnego ucznia I-go etapu edukacyjnego; Zbiór zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 13)
Spis treści : Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy Katarzyna Sadowska Wczesnodziecięca edukacja w żłobku – stare dylematy, nowe wyzwania     Ewa Jędrzejowska Praca w grupach jako istotna forma organizacyjna w edukacji przedszkolnej  Radmila Burkovičová Indywidualnie zidentyfikowane potrzeby samokształcenia nauczycielek przedszkola  Bronislava Kasáčová Dieťa ako objekt výskumu a subjekt edukácie Čo si myslia dospelí o deťoch na prahu vzdelávania?  Mariana Cabanová Kvalitatívna analýza výpovedí dospelých o dnešných deťoch na prahu vzdelávania  Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej  Aleksandra Kruszewska Dzieci sześcio- i siedmioletnie trzy lata później – diagnoza kompetencji trzecioklasistów  Renata Reclik Determinanty jakości wczesnoszkolnej edukacji matematycznej w opinii studentów edukacji elementarnej  Małgorzata Drost-Rudnicka Edukacja ogólnotechniczna małego dziecka w szkolnej rzeczywistości  Renata Raszka Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej o pieniądzach  Elżbieta Marek Aranżacja przestrzeni edukacyjnej a rozwój dziecka  Nauczyciel w (z)reformowanej rzeczywistości szkolnej Anna Szafrańska Wybory, nadzieje i dylematy – przyszli nauczyciele dzieci młodszych o wybranym zawodzie  Agnieszka Leszcz-Krysiak Nauczyciel twórczy – konieczność w reformowanym systemie oświaty: doniesienie z badań    Łucja Reczek-Zymróz Wartości preferowane we współczesnym modelu bycia nauczycielem wczesnej edukacji: na przykładzie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie południowej Polski (Tarnów) oraz północnych i południowych Węgrzech (Kaposvári i Sárospatak)  Danuta Dyrek Pedagodzy i nauczyciele otwierający się na potrzeby dziecka szansą edukacji    Małgorzata Zalewska-Bujak Nauczyciel o sobie i innych nauczycielach w świecie szkoły (z perspektywy nauczycielskich narracji)  Beata Oelszlaeger-Kosturek Odczytywanie znaczeń wypowiedzi uczniów przez nauczyciela – wybrane problemy  Jadwiga Oleksy Podręcznik jako narzędzie sterujące działaniami nauczyciela i aktywnością edukacyjną uczniów klas I–III   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 14)
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Jak podkreśla Danuta Waloszek, na świecie, obok nas dorosłych, jest konkretny, rozwijający się człowiek - dziecko/uczeń z imienia i nazwiska oraz z własną biografią, któremu należy się uwaga i powaga. Jest swoiście wyposażoną, wartościową, fascynującą „cząstką elementarną” ludzkości. Uchwycenie niezwykłości „nowego, kolejnego powołanego do życia człowieka”, jego indywidualności i ustosunkowanie się do nich jest podstawowym zadaniem dorosłej części społeczeństwa, w tym nauczyciela. Autorzy poszczególnych tekstów opisują dzieciństwo z dwóch perspektyw: a) węższej - obejmującej indywidualny dziecięcy świat przeżyć, znaczeń, wartości, doświadczeń, aktywności, którego centrum stanowi rodzina, szkoła, rówieśnicy, codzienne kontakty społeczne, oraz b) szerszej - rozumianej jako historyczno-społeczno-kulturowa kategoria, odnosząca się do statusu społecznego dziecka, ukazująca jego położenie w grupie społecznej. Wskazują także na potrzebę edukacji refleksyjnej w pracy pedagogicznej, opartej m.in. na dialogowaniu z dziećmi. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziec­ka - doświadczenia polskie i zagraniczne, zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową. W kontekście polskich, słowackich, czeskich, duńskich i niemieckich doświadczeń prezentowane są zagadnienia dotyczące nabywania kompetencji społecznych przez uczniów żyjących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo czy funkcjonowania w szkołach większościowych dzieci wywodzących się z mniejszości narodowych i etnicznych. Tę część zamyka przewodnik bibliograficzny, obejmujący najważniejsze lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przemysław P. Grzybowski, autor przewodnika, słusznie zaznacza, że przemyślana praca z lekturami do edukacji międzykulturowej uświadamia, iż każdy z ich bohaterów - nawet najbardziej niezwykły, wręcz dziwaczny - jest wartościowy i przez to godzien szacunku, a jedną z cech konstytuujących jego wartość stanowi właśnie odmienność, różnica, dzięki której świat młodego czytelnika ulega wzbogaceniu o nowe idee, poglądy, wzory postępowania. Ewa Ogrodzka-Mazur
Spis treści : Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne Danuta Waloszek Metodologia badań dzieciństwa. Wstępny zarys obszaru poszukiwań i pytań badawczych    Marzenna Magda-Adamowicz Jakość dzieciństwa  Elżbieta Maria Minczakiewicz Dialog z dziećmi i jego miejsce w systemie wychowawczym Janusza Korczaka budowanym na fundamencie personalizmu i etyki  Danuta Ulewicz-Adamczyk Wychowanie do demokracji w szkole - ujęcie teoretyczne    Alina Górniok-Naglik W stronę edukacji refleksyjnej - od odtwarzania sensów i znaczeń do ich kreowania  Zofia Olek-Redlarska Teatr moją pasją, przygodą, fascynacją. Rzecz o Janie Wilkowskim  Wychowanie międzykulturowe małego dziecka - doświadczenia polskie i zagraniczne Ewa Ogrodzka-Mazur Kompetencje społeczne uczniów a realizacja zadań rozwojowych w okresie późnego dzieciństwa - studium z pogranicza polsko-czeskiego  Aneta Czerska Duńska sztuka szczęścia - hygge - w edukacji przedszkolnej i szkolnej  Alena Doušková, Soňa Karikova Vzdelávacie centrá pre Slovákov žijúcich v zahraničí a ich podpora pri príprave detí na komisionálne skúšky  Daniel Hanuš Aktuální praktické právní souvislosti předškolního vzdělávání v České republice  Hristo Kyuchukov, Baris Giray, Burak Dalkılıç From bilingualism to monolingualism - Turkish children in Berlin    Jaroslav Balvín, Monika Farkašová Roma, school and Romani children    Iva Staňková, Lenka Venterová The concept of educational values from the perspective of learners from different cultural backgrounds  Przemysław Paweł Grzybowski Lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przewodnik bibliograficzny   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 15)
Spis treści : Progi zmian w edukacji dziecka Jolanta Karbowniczek Wczesna edukacja w perspektywie przeobrażeń paradygmatycznych     Bożena Pawlak Neuroedukacja w klasach początkowych – wiedza i opinie nauczycieli pierwszego etapu kształcenia  Bożena Marzec Nauczyciel w obliczu zmieniających się przepisów prawa – refleksje  Elżbieta Marek Ocena własnej kreatywności studentek pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej     Barbara Nawolska Ile waży beczka? Czyli jak zadanie matematyczne rozwiązywali adepci zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej     Warunki do rozwoju i edukacji dziecka Bożena Grzeszkiewicz Socjalizująca wartość zabawy  Karin Fodorová Diagnostic activities of nursery school teachers as a factor in meeting preschool education goals    Daniela Kilduff Selected specifics of speech therapy for children with visual impairments or blindness  Małgorzata Przybysz-Zaremba Wspomaganie rozwoju dziecka z alkoholowym zespołem płodowym (FAS) i poalkoholowym spektrum zaburzeń rozwojowych (FASD) – kilka propozycji, uwag i wskazówek w tle  Tomasz Szurmik, Piotr Kurzeja, Teresa Friediger, Karol Bibrowicz Rola aktywności ruchowej w rozwoju psychoruchowym dzieci z dysleksją oraz propozycja ćwiczeń równoważnych jako wspomaganie terapii 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 16)
Oddajemy w Państwa ręce kolejny tom z serii „Edukacja małego dziec­ka”. Tom 16 - kontekst zmian i propozycji obejmuje obszary kształcenia i wychowania dziecka z uwzględnieniem różnych doświadczeń pedagogicznych, teorii i treści, które integrują się z głównymi założeniami edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wyznaczają pola działań praktycznych i badawczych.
Spis treści : Przestrzenie edukacyjne dziecka Danuta Kocurek Dziedzictwo kulturowe jako przestrzeń edukacyjna dziecka przedszkolnego      Leokadia Szymczyk Edukacja europejska przedszkolaków w opinii rodziców     Ewa Żmijewska Wiedza nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej o międzykulturowości  Olena Bocharova Edukacja początkowa w kontekście projektu „Nowa ukraińska szkoła”  Justyna Pawlak Rodzic-edukator pod lupą. O rodzicach dzieci w edukacji domowej z perspektywy nauczycieli-egzaminatorów  Treści i umijętności w edukacji dziecka ks. Michał Borda Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce  Jadwiga Oleksy Gotowość nauczycieli do diagnozowania i zaspokajania specyficznych potrzeb dziecka zdolnego       Katarzyna Sadowska, Marta Kędzia Niedyrektywne towarzyszenie w rozwoju jako szansa dla instytucjonalnej opieki nad małym dzieckiem    Monika Ostrowska-Cichy Arteterapia i jej zastosowanie w placówkach wsparcia dziennego dla dzieci    Aniela Różańska Zwierzę jako podmiot w edukacji dziecka    Anna Zadęcka-Cekiera Umiejętności językowe uczniów klas III w zakresie form użytkowych  Anna Boguszewska Film w kontekście polecanej literatury dla uczniów klas początkowych w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (1949–1956)  Mirosław Kisiel „Kolorowe muzykowanie” stymulatorem aktywności muzycznej w edukacji dziecka 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza praca jest wynikiem wieloletniego seminarium prowadzonego w Instytucie Badań nad Edukacją i Komunikacją pt. „Człowiek we współczesnej nauce”. Interdyscyplinarna tematyka seminarium zjednoczyła, jako indywidualnych prelegentów, przedstawicieli różnych dyscyplin wiedzy oraz przedstawicieli różnych polskich i zagranicznych instytucji naukowych. Jeden z ostatnich cykli spotkań zorganizowanych w ramach seminarium poświęcony był zachodzącym obecnie przemianom społeczno-kulturowym spowodowanym postępującą cyfryzacją różnych dziedzin życia współczesnego człowieka. Generalnie transformacja związana jest z perspektywą Przemysłu 4.0 lub Społeczeństwa 5.0/społeczeństwa postcyfrowego. Dynamika zmian wywołanych obecnie przez cyfryzację jest tak duża i rozległa, że ​​towarzyszy jej przywiązanie do rewolucyjnego charakteru obecnej transformacji. Podane nazwy wskazują więc na czwartą rewolucję przemysłową lub piątą rewolucję społeczno-kulturalną – od łowiectwa, przez rolnictwo, przemysłowe, informacyjne, po społeczeństwa postcyfrowe (super-smart society). Świadomość tych niezmiernie znaczących i głębokich zmian prowadzi z jednej strony do poczucia końca jakiegoś świata, z drugiej zaś do otwarcia nowych perspektyw i kierunków rozwoju. Stąd tytuł pracy: „Koniec światów – świat końców”. Teraźniejszość wypełnia nie tylko poczucie, że „jakiś świat odchodzi w przeszłość”, ale także, że życie w „świecie końca” zawiera w sobie zapowiedź tego, co wydarzy się w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest próbą przedstawienia nowoczesnych metod z zakresu dydaktyki, które z powodzeniem można zastosować w procesie kształcenia studentów uczelni wyższych, nie tylko technicznych. Publikacja ma na celu odpowiedź na liczne zmiany w sposobie nauczania, wynikające z przeobrażeń społecznych i gospodarczych, ale także postępu technologicznego i komplikacji wynikających z pandemii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44086, W.44087 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Światowa pandemia SARS-CoV-2, której doświadczyły społeczeństwa u progu 2020 roku, spowodowała diametralne zmiany dotychczasowego stylu życia, jego realizowanych modeli i wzorców, wywołała nie tylko różnorodne zaburzenia w funkcjonowaniu psychospołecznym na szeroką skalę, ale także potrzebę znalezienia nowych rozwiązań w obszarze organizacji pracy czy edukacji. Implikacje i konsekwencje tych procesów oraz prognozy i projektowane zmiany w obszarze edukacji są przedmiotem naukowych analiz tekstów prezentowanych w niniejszej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44083, W.44085 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Дистанционное образование: последний вызов современности; Edukacja w czasie pandemii – nowe wyzwania i oczekiwania nauczycieli ; Implikacje pandemii dla nauczycielskich kompetencji ; Distance education: beliefs and attitudes of elementary school teachers during temporary ban on the operation of schools in greece due to covid-19 coronavirus; Nauczanie zdalne a informatyka – czyli jak wykorzystać nowoczesne technologie w nauczaniu na odległość ; Роль личности педагога в духовно-нравственном воспитании учащихся в условиях противостояния современным цивилизационным вызовам; Nauczyciele xxi wieku jako badacze szkolnej codzienności. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu ; Гуманно-личностный подход к организации контрольно-оценочной деятельности субъектов образовательного процесса; Od kultury edukacji do kultury szkoły dla wszystkich i kultury klasy zróżnicowanej; Тенденції розвитку інклюзивної школи у західноєвропейських країнах; Особенности формирования профориентационных стратегий слабослышащих и позднооглохших детей в процессе обучения в специализированной школе – интернате ; Wykluczenie społeczne młodzieży, a dezorganizacja środowiska szkolnego. Badania ilościowe na grupie młodzieży w mieście Łuków; Насилие в школьной среде – предикторы и превентивная деятельность; Bezpieczeństwo uczniów w szkole ; О дидактическом потенциале визуальных языков программирования и обучении учащихся основам алгоритмизации ; Youtube and Science Education: a Case Study of World Manual Channel ; Possible Strategies for Institutional Prevention of Pupils’ Excessive Screen Exposure ; Nauczanie programowania w kontekście problemów systemu edukacyjnego ; Pojmoslovný systém hudby a matematika ; Czy kryzys edukacji? Ekonomiczno-społeczne aspekty kształcenia w szkole branżowej – perspektywa nauczyciela matematyki; Klasyfikacja typów zadań rozwiązywanych za pomocą wizualnego modelowania ; Совместная деятельность как способ реализации педагогического взаимодействия в формировании эстетических ценностей старшеклассников; Polskie tradycje kształcenia obronnego młodzieży; Motywacja nauczycieli ; Szkolnictwo polskie w Wielkiej Brytanii na podstawie polskiej szkoły przedmiotów ojczystych im. Tomasza Arciszewskiego w Londynie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44180, W.44181 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej – Magdalena Kaczyńska, Julia Mizgała Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej – Beata Szewc Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka – Edyta Specjał Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny – Aneta Klimberg, Jerzy T. Marcinkowski, Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny – Agnieszka Paczkowska Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma – Elżbieta Wieczór Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych – Elżbieta Wieczór Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne) – Elżbieta Wieczór Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne – Elżbieta Wieczór Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec, Elżbieta Wieczór Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka – Grzegorz Brzuzy Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych – Grzegorz Brzuzy Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Na zakończenie Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44136 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej