Autyzm
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(46)
Forma i typ
Książki
(45)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(43)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Czytelnia
(1)
Autor
Pilecka Władysława
(7)
Pilecki Jan
(6)
Grandin Temple
(3)
Pisula Ewa
(3)
Brauner Alfred
(2)
Brauner Francoise
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Kaufman Neil Barry
(2)
Strzałkowska Anna
(2)
Winczura Barbara
(2)
Aldenrud Ulla
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata
(1)
Bashford Ann
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Borys-Kierszniewska Wioletta
(1)
Brauns Axel
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(1)
Cieszyński Jędrzej
(1)
Copeland James
(1)
Czownicka Anna
(1)
Czyżewska-Dyrała Izabela
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Delacato Carl H
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dąbek-Malczyk Agnieszka
(1)
Frith Uta
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gryz Janusz
(1)
Główczak Monika
(1)
Hernik Mikołaj
(1)
Hohol Mateusz
(1)
Ilstedt Stefan
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Klimek-Lewandowska Marta
(1)
Krajewski Grzegorz
(1)
Kravchenko Olena
(1)
Lansing Margaret D
(1)
Lewandowska Domiknika
(1)
Lloyd Michele
(1)
Marcus Lee M
(1)
Maurer Alicja
(1)
Mazurek Krzysztof
(1)
Mysiorska Małgorzata
(1)
Niezabitowski Grzegorz
(1)
Pająk Radosław
(1)
Panek Richard
(1)
Parker Jonathan
(1)
Perzanowska Alina
(1)
Pietras Tadeusz
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Preston Miranda
(1)
Rajner Anna
(1)
Randall Peter
(1)
Reichler Robert Jay
(1)
Saech Diana
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Scariano Margaret M
(1)
Schopler Eric
(1)
Specht Friedrich
(1)
Strzelecka Grażyna
(1)
Suskind Ron
(1)
Szydłowska Małgorzata
(1)
Tammet Daniel
(1)
Teluk-Lenkiewicz Anna
(1)
Waclaw Wanda
(1)
Williams Donna
(1)
Witusik Andrzej
(1)
Wojciechowska Aneta
(1)
Wolińska-Chlebosz Agata
(1)
Wołoszyn Kinga
(1)
Wygnańska Julia
(1)
Wójtowicz Maria
(1)
Włodek-Chronowska Jadwiga
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Zoller Dietmar
(1)
Ściepko-Cam Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Autyzm
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
46 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wprowadzenie; 2. Epidemiologia autyzmu; 2.1. Częstość występowania zaburzeń autystycznych; 2.2. Status socjoekonomiczny rodziców dzieci autystycznych; 2.3. Badania longitudinalne nad autyzmem; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu; 3.1. Koncepcje psychoanalityczne; 3.1.1. Autyzm jako zaburzenie procesu seperacji-indywidualizacji; 3.1.2. Współczesne teorie autyzmu w nurcie psychanalitycznym; 3.1.3. Ewolucja poglądów na temat roli rodziców w genezie autyzmu wczesnodziecięcego; 3.2. Autyzm w koncepcjach etologicznych; 3.2.1. Biologiczne mechanizmy tworzenia się przywiązania. Teoria Bowlby'ego; 3.2.2. Koncepcja N. Tinbergena; 3.2.3. Teoria przywiązania a poznawcze modele rozwoju; 3.3. Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych; 3.3.1. Poszukiwanie deficytu biologicznego w autyzmie a zasada ekwifinalnosci i multifinalności w neurorozwoju; 3.3.2. Zaburzenia neurologiczne, naurochemiczne, nauroanatomiczne i genetyczne obserwowane w autyzmie; 3.3.3. Autyzm jako zaburzenie procesów integracji sensorycznej; 4. Charakterystyka osób z autyzmem; 4.1. Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych; 4.2. Komunikacja osób autystycznych; 4.2.1. Charakterystyczne cechy mowy dzieci autystycznych; 4.2.2. Komunikacja niewerbalna w autyzmie; 4.3. Rozwój poznawczy; 4.3.1. Specyficzny deficyt poznawczy w autyzmie - koncepcja S. Barona-Cohena; 4.3.2. Ogólny poziom rozwoju psychoruchowego. Stabilność funkcjonowania poznawczego w autyzmie; 4.3.3. Stopień autyzmu a poziom rozwoju psychoruchowego; 4.3.4. Stopień autyzmu a profil rozwoju psychoruchowego; 4.3.5. Stopień autyzmu a poziom i profil rozwoju psychoruchowego w przebiegu procesu terapeutycznego. Badania własne; 5. Wybrane formy terapii osób autystycznych; 5.1. Niedyrektywne formy terapii; 5.2. Terapia " Holding "; 5.3. Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmie wczesnodziecięcym; 5.3.1. Ogólne zasady terapii sensorycznej; 5.3.2. Techniki stosowane w terapii zaburzeń sensorycznych; 5.3.3. Autoterapia dziecka autystycznego; 5.4. Zmodyfikowana forma metody dobrego startu; 5.5. Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne; 5.6. Terapia behawioralna; 5.6.1. Założenia teroetyczne; 5.6.2. Ocena behawioralna; 5.6.3. Cele i techniki terapii behawioralnej; 5.7. Model TEACCH jako program kompleksowej pomocy osobom autystycznym; 5.7.1. Koncepcja i zasady terapeutyczne leżące u podstaw TEACCH; 5.7.2. Formy świadczonych usług w ramach modelu TEACCH; Aneks: A. Diagnoza w autyzmie dziecięcym; A.1. Model postępowania diagnostycznego; A.2. Wybrane metody diagnostyczne; A.2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10; A.2.2) Kryteria diagnostyczne według DSM-IV; A.2.3. Diagnostyczna Lista Kontrolna ( E-2 ) B. Rimalda; A.2.4. Kwestionariusz Autyzmu w Okresie Poniemowlęcym ( CHAT ) S. Barona-Cohena, J. Allen, C. Gillberga; A.2.5. CARS - Childhood Autism Rating Scale ( Skala Oceny Autyzmu Dziecięcego ) E. Schoplera, R. Richlera, B. Renner; A.2.6. PEP-R - Psychoeducational Profile Revised ( Profil Psychoedukacyjny ) E. Schoplera, R. Richlera, A. Bashford; A.2.7. Southern California Sensory Integration Tests J. Ayres; A.2.8. Obserwacja kliniczna ukierunkowana na diagnozowanie zaburzeń sensorycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43961 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja powstała w ramach projektu "Implementacja skutecznych europejskich systemów funkcjonowania ekonomii społecznej w zakresie wprowadzania osób z autyzmem na polski rynek pracy", realizowanego przez Fundację Synapsis w okresie od listopada 2010 roku do grudnia 2012 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. W.43745
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od tłumacza; Wprowadzenie; Rozdział 1. Czas wróżek i królów: 1. Baśnie i dzieci wróżek; 2. Zupa w skorupce od jajka; 3. Szu, dziecko chińskie; 4. Analiza pewnej wyjątkowej baśni: "Jasio-Jeżyk"; 4.1. Zdejmowanie uroku; 4.2. Struktura baśni; 5. Choroba i kalectwo w baśniach; 6. Dziecko nieprzystosowane w baśniach; 7. Dziecko dotknięte obłędem w historii; 8. Moriony wśród "szaleńców królewskich"; Rozdział 2. Czas lekarzy i pedagogów: 1. John Hasam; 2. Jean Marc Itard; 3. Edward Séguin; 4. Henry Maudsley; Rozdział 3. Czas pisarzy: 1. Czterej pisarze brytyjscy XIX wieku; 1.1. William Wordswoth; 1.2. Walter Scott; 1.3. Charles Dickens; 1.4. Joseph Konrad; 2. "Truken la folle" Johannesa Kneppelhputa, 1814-1885 (Holandia); 3. "Lekarz wiejski" Pani Loyré d'Arbouville, XIX wiek (Francja); 4. "Meretlein" Gotfryda Kellera, 1819-1890 (Szwajcaria); 5. "Mérette" Corinny Bille, XX wiek (Szwajcaria); 6. "Niłuszka" Maksyma Gorkiego, 1868-1936 (ZSRR); 7. "Burmistrz Furnes" Georga Simenona, XX wiek (Belgia); Rozdział 4. Czas badaczy. Leo Kammer i jego następcy: 1. Heinrich Hanselmann; 2. Leo Kamer; 2.1. "Odkrycie" dokonane przez Leo Kamera; 2.2. Komentarze; 3. Bruno Bettelheim; 4. Filmy traktujące o autyzmie dziecięcym; 5. Publikacje na temat autyzmu dziecięcego; Rozdział 5. Czas troski i nadziei: 1. Rodzice dzieci autystycznych; 2. Terapeutyka - pedagogika: antagonizm czy współpraca; Epilog: 1. Czas, który minął i który nadejdzie; Filmografia; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37655, W.37535, W.38764, W.38253, W.40372, W.39984, W.42596, W.37534 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od tłumacza; Wprowadzenie; Rozdział 1. Czas wróżek i królów: 1. Baśnie i dzieci wróżek; 2. Zupa w skorupce od jajka; 3. Szu, dziecko chińskie; 4. Analiza pewnej wyjątkowej baśni: "Jasio-Jeżyk"; 4.1. Zdejmowanie uroku; 4.2. Struktura baśni; 5. Choroba i kalectwo w baśniach; 6. Dziecko nieprzystosowane w baśniach; 7. Dziecko dotknięte obłędem w historii; 8. Moriony wśród "szaleńców królewskich"; Rozdział 2. Czas lekarzy i pedagogów: 1. John Hasam; 2. Jean Marc Itard; 3. Edward Séguin; 4. Henry Maudsley; Rozdział 3. Czas pisarzy: 1. Czterej pisarze brytyjscy XIX wieku; 1.1. William Wordswoth; 1.2. Walter Scott; 1.3. Charles Dickens; 1.4. Joseph Konrad; 2. "Truken la folle" Johannesa Kneppelhputa, 1814-1885 (Holandia); 3. "Lekarz wiejski" Pani Loyré d'Arbouville, XIX wiek (Francja); 4. "Meretlein" Gotfryda Kellera, 1819-1890 (Szwajcaria); 5. "Mérette" Corinny Bille, XX wiek (Szwajcaria); 6. "Niłuszka" Maksyma Gorkiego, 1868-1936 (ZSRR); 7. "Burmistrz Furnes" Georga Simenona, XX wiek (Belgia); Rozdział 4. Czas badaczy. Leo Kammer i jego następcy: 1. Heinrich Hanselmann; 2. Leo Kamer; 2.1. "Odkrycie" dokonane przez Leo Kamera; 2.2. Komentarze; 3. Bruno Bettelheim; 4. Filmy traktujące o autyzmie dziecięcym; 5. Publikacje na temat autyzmu dziecięcego; Rozdział 5. Czas troski i nadziei: 1. Rodzice dzieci autystycznych; 2. Terapeutyka - pedagogika: antagonizm czy współpraca; Epilog: 1. Czas, który minął i który nadejdzie; Filmografia; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36527, W.43332 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d43009 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp I. Klasyczne metody diagnozowania autyzmu 1. Diagnoza – refleksje teoretyczne 2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV,CHAT CARS) 2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10 2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IV 2.3. Kryteria diagnostyczne według CHAT 2.4. Kryteria diagnostyczne według CARS 3. Zachowania autystyczne – stereotypy i fakty 3.1. Obraz ja, imię ucieleśniające 3.2. Niechęć do zmian 4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka? 5. Terapia behawioralna – źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania 5.1. Historia Marcinka II. Wczesna diagnoza – zagrożenie autyzmem 1. Zagrożenia współczesności 1.1. Karmienie 1.2. Zdobywanie przestrzeni 1.3. Rozwijanie mowy 1.4. Stymulacja obrazem 1.5. Zdrowie wspoółczesnych dzieci 1.6. Trening czystości 1.7. Problem szczepionek skumulowanych 1.8. Późna diagnoza – konsekwencje 1.9. Warunki wczesnego rozpoznawania zaburzeń ze spektrum autyzmu 1.9.1. Dzieci w pierwszym roku życia 1.9.2. Dzieci w drugim roku życia 1.9.3. Dzieci w trzecim roku życia 2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu 2.1. Diagnozowanie rozwoju dziecka od 3. do 30. miesiąca życia 2.1.1. Zaburzenie rozwoju a zaburzenia rozwojowe 2.2. Diagnoza poziomu funkcji intelektualnych od 30. miesiąca do 5. roku życia 2.2.1. Zróżnicowanie anatomiczne i funkcjonalne półkul mózgowych 2.2.2. Badanie funkcji lewej i prawej półkuli mózgu – test S.O.N. 2.2.3. Badanie gotowości do uczenia się – Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera 2.3. Diagnoza dominacji stronnej 2.4. Zabawa 2.5. Naśladownictwo 2.6. Język i komunikacja 2.7. Spostrzeganie wzrokowe 2.8. Spostrzeganie słuchowe 2.9. Zachowania społeczne 2.10. Funkcje motoryczne 3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej 3.1. Profil dziecka ze spektrum autyzmu 3.2. Profil funkcji poznawczych dzieci z alalią 4. Wywiad z rodzicami – spojrzenie praktyka III. Terapia psychologiczna 1. Problemy psychologiczne 1.1. Poszukiwanie diagnozy i warunki jej przyjęcia 1.2. Terapia rodziny 1.3. Zadania terapeutyczne dla matki 1.4. Zadania terapeutyczne dla ojca 1.5. Seksualność i życie erotyczne rodziców 1.6. Problemy psychologiczne rodzeństwa. Rola brata i siostry w programie terapii 1.6.1. Starsza siostra i starszy brat 1.6.2. Młodsza siostra i młodszy brat 1.7. Wpływ traumy dziadków na funkcjonowanie rodziny dziecka z autyzmem 1.8. Postawa terapeuty i jej rola w budowaniu relacji z rodzicami 1.9. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z perspektywy dziecka 1.10. Etapy uczenia się IV. Terapia neurobiologiczna 1. Terapia słuchowa 1.1. Ćwiczenia słuchowe – dźwięki niewerbalne 1.2. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczne (samogłoski, wykrzyknienia,wyrażenia dźwiękonaśladowcze) 1.3. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczno-sekwencyjne 1.4. Ćwiczenia słuchowe – sekwencyjne (zdania) 1.5. Echolalie 2. Terapia funkcji wzrokowych 2.1. Kontakt wzrokowy 2.2. Rozszerzanie pola widzenia 2.3. Kontrolowanie wzrokiem wykonywanych czynności 2.4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym 2.5. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym 2.6. Ćwiczenia odwracania obrazków 3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowychi dotykowych 4. Stymulacja rozwoju zabawy 4.1. Zabawy imitujące jedną czynność 4.2. Zabawy z rozbudowanymi sekwencjami 4.3. Zabawy z regułami 4.4. Zabawy tematyczne 4.5. Zabawy językowe 5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu 5.1. Szeregowanie 5.2. Sekwencje 5.3. Relacje 6. Terapia zachowań społecznych 6.1. Rodzina jako grupa społeczna 6.2. Przygotowanie do funkcjonowania w grupie rówieśniczej 7. Stymulacja funkcji motorycznych 8. Ćwiczenia pamięci 8.1. Pamięć symultaniczna 8.2. Pamięć sekwencyjna 9. Ćwiczenia myślenia 9.1. Kategoryzowanie 9.2. Ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego 9.3. Kodowanie 10. Kształtowanie systemu językowego 10.1. Kształtowanie systemu językowego dzieci z zaburzeniami autystycznymi 10.2. Manualne Torowanie Głosek(R) – metoda E. Wianeckiej 10.3. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R) 10.3.1. Etapy nauki czytania 10.3.2. Gesty artykulacyjne 10.4. Metoda komunikacyjna 10.5. Metoda kognitywna 10.6. Dzienniki wydarzeń – metoda W. Zuziowej 10.7. Linearny porządek terapii jako odzwierciedlenie linearnego aspektu języka V. Historie prawdziwe 1. Jaś 1.1. Diagnoza 1.2. Po pierwszym tygodniu terapii 1.3. Po dwóch tygodniach terapii 1.4. Po czterech tygodniach terapii 1.5. Po 15 tygodniach terapii 1.6. Po 17 tygodniach terapii 1.7. Po 22 tygodniach terapii 1.8. Po 24 tygodniach terapii 2. Pawełek 2.1. Diagnoza 2.2. Po dziesięciu tygodniach terapii 3. Dawid
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43957 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Inne niż inni)
Streszczenie: Podziękowania; Wstęp; Przedmowa; Dziecko przychodzi na świat; Pożegnanie z " lalą "; " Druh "; Piwerwsze słowo; Prawa - lewa; Odtrącona; To już przeszłość; Uczennica i gosposia; Wielu nowych przyjaciół; Epilog
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d38507 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część pierwsza - Relacja z obiektem i organizacja myślenia w psychozie dziecięcej; Część druga - Obiekt neurotyczny i symbol: 1. Neurotyczna relacja z obiektem; 2. Myślenie symboliczne; 3. Przeniesienie neurotyczne; 4. Przeciwprzeniesienie wobec dziecka neurotycznego; 5. Interpretacja. Rola identyfikacji; Część trzecia - Obiekt symbiotyczny i presymbol: 1. Symbiotyczna relacja z obiektem; 2. Myślenie presymboliczne; 3. Przeniesienie symbiotyczne; 4. Przeciwprzeniesienie wobec dziecka symbiotycznego; 5. Interpretacja. Rola holdingu; Część czwarta - Obiekt autystyczny i niesymbol: 1. Myślenie niesymboliczne; 2. Przeniesienie autystyczne; 3. Przeciwprzeniesienie wobec dziecka autystycznego; 4. Odzwierciedlanie. Rola holdingu; Część piąta - Przypadek Mateusza. Ewolucja organizacji osobowości dziecka psychotycznego w przebiegu terapii: 1. Początek; 2. Przywiązanie i utrata; 3. Odrzucenie i autodestrukcja; 4. Obrony obsesyjne; 5. Zależność; 6. Obrony maniakalne; 7. Męskość i zniszczenie; 8. Autokastracja; 9. Koniec; Część szósta - Znaczenia słowa i rozwój komunikacji werbalnej w przebiegu terapii dziecka psychotycznego: 1. Słowo jako symbol; 2. Presymboliczny charakter słowa; 3. Słowo-niesymbol; 4. Przypadek Mateusza; Zakończenie; Bibliografia; The Case of Matthew. Object, Symbol and the Nature of Analityc Therapy in Childhood Psychosis. (Summary in English)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38144, W.38376 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Inne niż inni)
Streszczenie: Przedmowa; 1. Obcy Świat; 2. Oziębłe matki; 3. Nadprzyrodzona choroba; 4. Przełom?; 5. Mówić czy nie mówić; 6. Za mało, za dużo czy biały szum?; 7. Części układanki zaczynają do siebie pasować; 8. Odczytywanie sensoryzmów; 9. Terapia umożliwiające przetrwanie; 10. Leczenie przyczyn; 11. "Teorie to teorie"; 12. Studia przypadków; 13. Epilog; Bibliografia w języku angielskim; Spis książek i artykułów w języku polskim, przydatnych w terapii dzieci autystycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d38838, d38528 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autyzm : kontrowersje i wyzwania / red. Władysław Dykcik. - Poznań : "Eruditus", 1994. - 235 [2] s. : wykr. ; 21 cm.
tabele
Streszczenie: Przemówienie powitalne Protektora UAM; Przedmowa; 1. Istota autyzmu - geneza - diagnozowanie zaburzeń: Obuchowska I.: Autyzm: refleksje i problemy; Kruk-Lasocka J.: Diagnozowanie autyzmu - primum non ncere; Jaklewicz H.: Autyzm wczesnodziecięcy - próba wyróżnienia postaci klinicznych; Miłkowska G.: Tendencje i kierunki badawcze w autyzmie dziecięcym; Banaszek F.: Biochemiczne aspekty autyzmu - implikacje praktyczne; Kliś M.: Deficyt kontaktów wzrokowych w interakcjach społecznych dzieci autystycznych; Markiewicz K.: Komunikacja niejęzykowa dzieci autystycznych (wprowadzenie do badań); Minczakiewicz E.: Z badań nad rozwojem mowy dzieci autystycznych; Błeszyński J.: Mowa dziecka autystycznego; 2. Rodzaje i metodyka terapii usprawniającej: Kowalik S.: Terapia autyzmu a technologie naturalne, technologie sztuczne i pseudotechnologie; Bogdanowicz M.: Dostosowanie metody dobrego startu do potrzeb dzieci autystycznych - efektywność tej metody; Madeja Z., Gąsicka A.: Polisensoryczna stymulacja w terapii dzieci z autyzmem; Szot Z.: Próba prezentacji metody stymulowanych seryjnych powtórzeń ćwiczeń w terapii dzieci autystycznych (SSP); 3. Autyzm - uwarunkowania i problemy rodzinno-społeczne: Dykcik W.: Aktualne problemy życiowe osób autystycznych i ich rodzin; Sekułowicz M.: Niektóre problemy funkcjonowania rodziny dziecka autystycznego; Łęczycka J.: Stan wiedzy o autyzmie w badaniach empirycznych; 4. Podsumowanie: Lausch-Żuk J.: Szychowiak B.: Panel - wymiana doświadczeń; Surowaniec J.: Logopedyczny minisłownik terminów związanych z autyzmem; Informacja o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38269, W.38270, W.38271, W.38423 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zapraszamy Czytelników do książki, z której można czerpać siłę... i wiedzę. Przydatna nie tylko dla osób, zaczynających swoją pracę z osobami niepełnosprawnymi, z ich rodzicami, opiekunami, ale również dla tych, którzy już długo mają przyjemność, by mieć kontakt z osobami z niepełnosprawnością. Pomysł na tę książkę powstał w trakcie rozmowy z mamą niepełnosprawnej dziewczynki. Jej historia jest również zawarta w tym zbiorze. Rozmawiałyśmy z mamą o tym, jak wyobrażała sobie macierzyństwo, z czym była zmuszona się zmierzyć, z jakimi emocjami, z jakimi trudnościami, jakie bariery musiała przełamać, jakie drzwi wyważyć. I wtedy właśnie podczas rozmowy powiedziałam do tej mamy: "Kiedyś poproszę Panią o spisanie swoich przeżyć. Zrobimy z tego książkę”. Mama dziewczynki uśmiechnęła się i odrzekła: "Dobra”. Dodała lekko zaczepnie: "Zobaczymy!”. Tak to się zaczęło. [...] Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44107 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Przedmowa; Wprowadzenie; 1. Wspomnienia z dzieciństwa; 2. Pierwsze dni w szkole; 3. Nowe zmartwienia; 4. Niższa szkoła średnia - dni, które warto zapamiętać; 5. Szkoła z internatem; 6. Drzwi; 7. Magiczna maszyna; 8. Przez małe drzwi; 9. Studia. Bariera szklanych drzwi; 10. Przez szklane drzwi; 11. Praca - Zmagania - Przetrwanie; 12. Autyści i rzeczywistość; Appendix A ( bibliografia - MK ); Appendix B ( uzupełnienie o informacje przydatne rodzicom, nauczycielom, terapeutom i opiekunom dziecka autystycznego - MK )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d38180, d38300, d38165, d38166, d38301, d39362, d38302, d38179 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d43823 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria z Parasolem)
Książka została wydana w ramach projektu "Partnerstwo dla Rain Mana - Rain Man dla Partnerstwa".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d43529, d43530, d43531 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa (Hanna Jaklewicz)U2009U2009 Wstęp (Bogusława Beata Kaczmarek, Aneta Wojciechowska)U2009 Katarzyna Markiewicz Kompetencje i dysfunkcje komunikacyjne osób z ASD – ujęcie rozwojoweU2009 Jacek J. Błeszyński Komunikacja osób ze spektrum autyzmu – w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań Barbara Winczura Komunikacja społeczna u dzieci ze spektrum autyzmu w świetle prekursorów rozwoju teorii umysłuU2009 Marzenna Zaorska Mowa ciała dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Anna Prokopiak Dziecko z autyzmem jako partner dialogu Anna Matkowska Relacje z innymi jako podstawa komunikacji społecznej osób z autyzmem Nina Zawidniak Behawioralna koncepcja nabywania języka oraz rozwijania mowy i komunikacji u osób z autyzmemU2009 Joanna Kwasiborska-Dudek, Zofia Borska-Mądrzycka, Katarzyna Regulska Wybór właściwej metody AAC do rozwijania umiejętności porozumiewania się dzieci ze spektrum autyzmu Aneta Wojciechowska Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmuU2009 Bogusława Beata Kaczmarek Obraz narzędziem komunikacji – znaki i strategie wizualne w usprawnianiu społecznego zrozumienia i komunikacji osób z ASD Joanna Ławicka Zastosowanie AAC w kształtowaniu samoświadomości osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmuU2009 Jolanta Matusewicz Dziecko z autyzmem w szkole Wybrane narzędzia komunikacji alternatywnej i wspomagającej wykorzystywane w procesie edukacji osób z autyzmemU2009 Maria Podeszewska-Mateńko AAC – Piktogramy w komunikacji i edukacji osób z autyzmem Rafał Kawa Picture Exchange Communication System (PECS) jako metoda rozwijania umiejętności komunikowania się dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu Małgorzata Sekułowicz, Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk Video modeling jako alternatywna metoda usprawniania komunikacji społecznej dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń Katarzyna Łuszczak Technologia wspomagająca jako wsparcie komunikacji alternatywnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmuU2009 Maria Piszczek Rola rytmu i elementów muzykoterapii podczas prób nawiązywaniainterakcji komunikacyjnej z dziećmi autystycznymi Iwona Jagoszewska Komunikacja osób głuchych z autyzmemU2009 Agnieszka Pilch Wspomaganie rozwoju komunikacji osób z autyzmem w świetle przepisów prawa oświatowegoU2009 Bogusława Beata Kaczmarek Posłowie Mity i fakty o AAC i naturalnym rozwoju mowyU2009
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.43933 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d38178, d38263, d42612 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d42613, d38717, d42614 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Wymagania systemowe: odtwarzacz DVD, program obsługujący dokumenty w formacie PDF
Film zawiera napisy w językach: angielskim, rosyjskim, francuskim, hiszpańskim i włoskim
Na płycie zamieszczono ponadto 11 historii rodzin osób autystycznych oraz raport z badań (dokumenty w formacie PDF)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/DVD/177 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41344 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej