Psychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Autor
Deptuła Maria
(3)
Smyła Joanna
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Anna Sawicka-Chrapkowicz
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Basco Monica Ramirez
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hammen Constance L
(1)
Hay Dale F
(1)
Herbert Martin
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Kabat-Zinn Jon
(1)
McEwan Elaine K
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Penman Danny
(1)
Peplińska Aleksandra
(1)
Pituła Beata
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Poprawska Urszula
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Riemann Fritz
(1)
Rostowska Teresa
(1)
Rush A John
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szurowska Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Wawrzała Paweł
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Widera-Wysoczańska Agnieszka
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Williams J. Mark G
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Zimnoch Katarzyna
(1)
Śliwerski Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Psycholodzy
(5)
Pedagodzy
(4)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Dyrektorzy szkół
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dzieci
(6)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko
(2)
Empatia
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzina
(2)
Uczucia
(2)
Agresywność
(1)
Aktywność prospektywna
(1)
Anoreksja
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gender
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jakość życia
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kreatywność
(1)
Krytycyzm
(1)
Lęk
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mindfulness
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nałóg
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemowlę
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pisanie
(1)
Poczucie winy
(1)
Pomieszczenia dydaktyczne
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Praca socjalna
(1)
Projekt socjalny
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Regulamin szkolny
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rynek pracy
(1)
Ryzyko dysleksji
(1)
Socjologia
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Sprawności motoryczne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Strategia lizbońska
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Tożsamość zawodowa
(1)
Trauma
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Psychologia
(28)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Nauka i badania
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak walczyć z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin, 2011. - 118 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Czytelnik otrzymuje monografię psychologiczną, zawierającą aktualną wiedzę wzbogaconą badaniami i doświadczeniem terapeutycznym autora na temat uzależnień opisanych od strony diagnozy, rozpowszechnienia i terapii. Książka adresowana jest nie tylko do specjalistów terapii uzależnień, ale także studentów kierunków medycznych i psychologicznych oraz osób borykających się z problemem własnego uzależnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poprawione i rozszerzone wydanie drugie tego znakomitego podręcznika proponuje sprawdzone strategie służące poprawie długoterminowych skutków leczenia oraz jakości życia osób cierpiących na zaburzenia afektywne dwubiegunowe. Czerpiąc wiedzę z wielu badań i bogatego doświadczenia, autorzy opracowują pełne ramy zindywidualizowanej terapii poznawczo-behawioralnej. Podręcznik pełen jest przykładów i opisów przypadków. Został zaprojektowany tak, by uwzględnić złożoność procesu leczenia trudnych, przewlekłych zaburzeń. W tym wydaniu dawny protokół dwudziestu sesji terapii (w dodatku na końcu książki) został zastąpiony nowym, bardziej elastycznym modelem oceny i procesu leczenia. Format książki ułatwia przeprowadzenie skutecznych interwencji w pracy z pacjentami o różnych historiach choroby i profilach klinicznych – osobami z niedawno rozpoznanymi zaburzeniami, chorymi z objawami ustabilizowanymi oraz pacjentami codziennie zmagającymi się z objawami. Podręcznik zawiera jasne wskazówki dotyczące konceptualizacji indywidualnych potrzeb pacjentów oraz współpracy, która ma im pomóc w: lepszym zrozumieniu natury zaburzeń afektywnych dwubiegunowych, systematycznym przestrzeganiu sposobu i pór dawkowania leków, rozpoznawaniu wczesnych sygnałów ostrzegających o epizodach maniakalnych i depresyjnych, radzeniu sobie z objawami poznawczymi, behawioralnymi i afektywnymi, rozwijaniu umiejętności radzenia sobie i rozwiązywania problemów, wzmacnianiu relacji nadwątlonych zaburzeniem. Podręcznik ma charakter praktyczny i został napisany w przystępny sposób. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono najważniejsze informacje, które terapeuta powinien zapamiętać oraz zagadnienia, które należy omówić z pacjentem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wprowadzenie Część 1. Złość w normie Czy złość jest zła? Zbigniew Zaleski Złość na siebie. Źródła – mechanizmy – konsekwencje Anna Suchańska Kiedy złość motywuje? Społeczne funkcje wyrażania złości Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski Czynniki hamujące w procesie zemsty Michał Janson Obraz siebie w sytuacji przeżywanej złości Marian Ledwoch Wybrane problemy diagnostyki psychologicznej: przegląd ważniejszych narzędzi pomiaru złości Bernarda Bereza, Jacek Gierus Część 2. Patologia złości Znaczenie samoregulacji w radzeniu sobie ze złością i agresją u osób uzależnionych Damian Zdrada Oblicza złości w schizofrenii Grzegorz Kopacz Charakterystyka emocji złości u pacjentów leczonych psychiatrycznie z powodu depresji egzogennej Bernarda Bereza Złość w psychopatologii i psychoterapii zaburzeń nerwicowych Jerzy A. Sobański, Krzysztof Rutkowski, Katarzyna Klasa Występowanie złości u pacjentów z zaburzeniami nerwicowymi Jerzy A. Sobański, Krzysztof Rutkowski, Katarzyna Klasa Złość w zaburzeniach psychosomatycznych Marzena Wieczerzak-Jarząbek Złość w zaburzeniach jedzenia Małgorzata Starzomska Wpływ osobistych celów oraz dążenia do bycia szczupłą na (nie)wyrażanie złości u kobiet z bulimią psychiczną, otyłością i prawidłową masą ciała Anna Brytek-Matera Złość w psychoterapii Katarzyna Litwińska-Rączka Złość w relacji małżeńskiej. Analiza początkowej fazy terapii pary z problemem zdrady małżeńskiej Aleksandra Rutkowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi „niechcianych” uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu.Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44101 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wstęp - jak korzystać z tej książki? Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki. Neuropedagogika, czyli co? Teoretyczne podstawy badań neuropedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education). Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego. Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci. Z historii neuromitów. Teoria inteligencji wielorakich. Teoria stylów uczenia się. Kinezjologia edukacyjna. Specjalizacja półkul i używanie 10% mózgu. Okresy krytyczne w rozwoju i mit trzech lat. Wielozadaniowość. Rozdział 4. Neurofakty w nauczaniu. Neurofakt, czyli co? Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli. Mózg filtruje informacje - kluczem do sukcesu jest motywacja. Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję. Płeć ma znaczenie - o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn. Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia. Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odrzucenie dziecka przez rówieśników powinno być dla rodziców i wychowawców sygnałem ostrzegawczym. Zapowiada bowiem problemy na kolejnych etapach rozwoju dziecka: niedostosowanie społeczne w okresie dorastania, trudności w życiu dorosłym. Książka Marii Deptuły pozwala zrozumieć przyczyny odrzucenia rówieśniczego i jego przejawy. Czytelnik znajdzie w niej analizę działań, jakie można podjąć, by skutecznie pomóc dzieciom odrzucanym przez rówieśników w przedszkolu, szkole, świetlicach środowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwagę na zapobieganie odrzuceniu, czemu służyć może wczesne wspomaganie rodziców w wypełnianiu ich opiekuńczej i wychowawczej roli, praca z grupą rówieśniczą w przedszkolu i szkole sprzyjająca rozwojowi tolerancji oraz pomaganie dziecku, gdy pojawią się problemy w relacjach z rówieśnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest do pedagogów szkolnych i nauczycieli opracowujących szkolny program profilaktyki czy szkolny program wychowania oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą zagrożoną: wychowawców świetlic socjoterapeutycznych i środowiskowych, a także nauczycieli uczących w szkołach z dużym odsetkiem kłopotliwych dzieci czy trudnej młodzieży. Może ona także służyć studentom pedagogiki i pracy socjalnej oraz badaczom zainteresowanym problemami profilaktyki ukierunkowanej na dzieci i młodzież z grup ryzyka. W pierwszym tomie przedstawiono procedury, techniki i narzędzia wyłaniania dzieci i młodzieży zagrożonej z powodu niesprzyjających warunków rozwoju w rodzinie i w środowisku szkolnym. Szczególną uwagę zwrócono na dzieci odrzucane przez rówieśników: agresywne i nieśmiałe, krzywdzone w środowisku rodzinnym oraz na kompetencje wychowawcze rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i kontrolę rodzicielską w okresie dorastania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest do pedagogów szkolnych i nauczycieli oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą zagrożoną. Prezentowane są w niej koncepcje teoretyczne oraz przykładowe rozwiązania dotyczące pomagania dzieciom i młodzieży z grup ryzyka poprzez pracę z rodzicami, zmiany w środowisku szkoły, pracę w grupach terapeutycznych złożonych z dzieci zagrożonych prowadzoną w szkole i świetlicy środowiskowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.
Spis treści : 1. Specjalne potrzeby edukacyjne w regulacjach prawnych Pojęcie specjalnych potrzeb edukacyjnych i ich rozwój w regulacjach prawnych (Renata Gardian-Miałkowska) Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (Ewa Weremczuk) 2. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z Zespołem Aspergera (ZA) (Ewa Weremczuk) Pojęcie i rozpoznanie ZA Kryteria diagnostyczne Funkcjonowanie ucznia z ZA w szkole Praca z uczniem z ZA System wsparcia i wybrane formy pracy z dzieckiem Terapia behawioralna oparta na teorii uczenia się Program TEACCH Trening umiejętności społecznych (TUS) Inywidualna Stymulacja Słuchu Johansena (IAS) Metoda (program) Son Rise zwana również Metodą opcji Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone Rehabilitacja z wykorzystaniem zwierząt Środowisko rodzinne ucznia z ZA Inne trudności z perspektywy pedagoga szkolnego Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z ZA 3. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) (Renata Gardian-Miałkowska) Pojęcie i rozpoznanie ADHD Zaburzenia wtórne ADHD: zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze Środowisko rodzinne ucznia z ADHD Praca z uczniem z ADHD System wsparcia społecznego i leczenie ucznia z ADHD Inne trudności z perspektywy pedagoga szkolnego Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z ADHD 4. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia ze Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych (FASD) i Płodowym Zespołem Alkoholowym (FAS) (Renata Gardian-Miałkowska) Etymologia i przyczyny FASD Wczesne rozpoznanie FASD a kryteria diagnostyczne Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) Zaburzenia pierwotne i wtórne System wsparcia ucznia z FASD Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z FASD Profilaktyka FASD 5. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia niedostosowanego społecznie i zagrożonego niedostosowaniem społecznym (Małgorzata Przybysz-Zaremba) Niedostosowanie społeczne (zagrożenie niedostosowaniem społecznym) – wyjaśnienia definicyjne, deskrypcja, symptomy Zaburzenia wtórne a niedostosowanie społeczne uczniów Stadia niedostosowania społecznego/wykolejenia społecznego Przyczyny niedostosowania społecznego (i zagrożenia niedostosowaniem społecznym) uczniów Środowisko rodzinne jako główne źródło niedostosowania społecznego (i zagrożenia niedostosowaniem społecznym) dzieci i młodzieży – analiza kluczowych czynników Uczeń niedostosowany społecznie (i zagrożony niedostosowaniem społecznym) w szkole – edukacja, pomoc, wsparcie Zasady pracy z uczniem niedostosowanym społecznie (i zagrożonym niedostosowaniem społecznym) Propozycje metod wykorzystywanych w pomocy i wsparciu terapeutycznym uczniów niedostosowanych społecznie (i zagrożonych niedostosowaniem społecznym) Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów niedostosowanych społecznie (i zagrożonych niedostosowaniem społecznym) Pozostałe wskazówki praktyczne w zakresie planowania i organizacji pracy z uczniem niedostosowanym społecznie (i zagrożonym niedostosowaniem społecznym) – zamiast zakończenia 6. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z doświadczeniem traumy Wprowadzenie (Ewa Weremczuk) Specyfika traumy – próba zdefiniowania zagadnienia (Ewa Weremczuk) Rozpoznanie traumy zgodnie z kryteriami diagnostycznymi (Ewa Weremczuk, Renata Gardian-Miałkowska) Rodzaje traumy (Ewa Weremczuk) Style przywiązania (Renata Gardian-Miałkowska) System wsparcia dziecka z doświadczeniem traumy w środowisku szkolnym a style przywiązania (Renata Gardian-Miałkowska, Ewa Weremczuk) Konsekwencje przebytej traumy w zależności od etapu rozwoju dziecka (Renata Gardian-Miałkowska) Leczenie traumy – terapia ciała i duszy (Renata Gardian-Miałkowska) Leczenie duszy – terapie psychoterapeutyczne Leczenie ciała – terapie wspomagające oddziaływania psychoterapeutyczne Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z doświadczeniem traumy (Renata Gardian-Miałkowska)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka przedstawia sposoby odróżniania psychopedagogicznych mitów od teorii oraz praktyki edukacyjnej i terapeutycznej opartej na wynikach rzetelnych badań. W opracowaniu wyjaśniono m.in.: - psychologiczne mechanizmy ulegania złudzeniom poznawczym w ocenianiu i podejmowaniu decyzji oraz - zjawiska ulegania wpływom twórców i propagatorów twierdzeń oraz praktyków stosujących metody, które nie znalazły dostatecznego poparcia w wynikach poprawnie przeprowadzonych testów. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opracowaniu podjęto próbę opisu i analizy aspiracji życiowych i edukacyjnych studentów Politechniki Śląskiej. Mimo że większość badanych stanowili studenci I roku, których marzenia i plany u progu dorosłości ograniczać mogłaby jedynie ich własna wyobraźnia, zadeklarowane przez nich aspiracje życiowe ogniskują się de facto wokół klasycznej, tradycyjnej triady: rodzina–praca–stabilizacja finansowa. Nikt spośród badanych nie nakreślił bardziej odważnej wizji swojej przyszłości, np. spędzenia życia na dalekich podróżach, tak aktualnej dzisiaj walce o czystość klimatu, kreowaniu projektów zmieniających świat czy pracy na rzecz rozwiązywania globalnych problemów społecznych. Ten zachowawczy i bardzo praktyczny wymiar deklarowanych aspiracji u tak młodych ludzi skłania do zastanowienia się, na ile źródła takiego zjawiska tkwią w wyniesionej z rodzinnego domu hierarchii wartości, a na ile wypływają np. z preferowanego przez system edukacji modelu pragmatycznego przystosowania do wymagań środowiska społecznego. Na to i inne, równie interesujące pytania próbują znaleźć odpowiedź autorzy prezentowanego opracowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44097, W.44098, W.44096 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Kliniczna)
Książka jest pogłębionym, opartym na aktualnych badaniach, kompendium wiedzy na temat zjawiska depresji. Składa się z 8 rozdziałów, z których każdy podejmuje inny aspekt zaburzeń nastroju, m.in. definicje, diagnozę i przebieg, epidemiologię i wymiary społeczne tego zjawiska oraz stosowane współcześnie metody terapii. Pozycja skierowana jest do studentów psychologii, medycyny, pielęgniarstwa i pracowników socjalnych, a także do osób zajmujących się leczeniem osób dotkniętych depresją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie Dzieci 4)
Które dzieci nie rzucają przedmiotami, nie krzyczą i nie kłócą się z rodzeństwem? Krnąbrne zachowanie naszych pociech to chleb codzienny. Dzięki tej książce nauczymy się rozpoznawać postawy dzieci, które powinny wzbudzać nasz niepokój, oraz te, które są naturalne w ich wieku. Nauczymy się oceniać poziom kłótni wywołanych przez dzieci oraz poznamy metody przeciwdziałania i radzenia sobie z ich agresywnymi zachowaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Przedmowa Dla kogo jest ta książka co książka zawiera przegląd treści kwestia definicji ostrzeżenie podziękowania O autorce 1. Siedem zwyczajów dobrego dyrektora Siedem zwyczajów umożliwiających dyrektorowi racjonalne postępowanie z trudnymi nauczycielami Zwyczaj 1: Bądź asertywnym administratorem Zwyczaj 2: Bądź wzorem do naśladowania Zwyczaj 3: Bądź osobą komunikatywną Zwyczaj 4: Pielęgnuj pozytywną kulturę szkolną Zwyczaj 5: Wnoś swój wkład we współpracę Zwyczaj 6: Prowadź asertywne interwencje Zwyczaj 7: Działaj natychmiast Podsumowanie 2. Jak asertywnie prowadzić interwencję Najważniejsze atrybuty asertywnej interwencji AI jest asertywna AI jest precyzyjna AI jest pomocna AI jest uporządkowana AI jest procesem ciągłym AI jest stworzona do promowania rozwoju i zmiany w zachowaniu nauczycieli , Trzy fazy asertywnej interwencji Faza I: Prezentacja stanowiska dyrektora Faza II: Odpowiedź nauczyciela Faza III: Rozmowa motywująca Jak przeprowadzić asertywna interwencję Zastanów się Przeczytaj kontrakt nauczyciela Wybierz nauczyciela Określ zachowanie nauczyciela Napisz swoją prezentację Zaplanuj spotkanie Przygotuj się na spotkanie Przeprowadź AI Bądź przygotowany na przykre doznania Podsumowanie 3. Strategie radzenia sobie z zdenerwowanymi, zawiedzionymi lub zwyczajnie niekompetentnymi nauczycielami Zrozumienie gniewnych nauczycieli Co działa, a co nie To jak postępować z gniewnym nauczycielem? Typy gniewnych nauczycieli Nauczyciele agresywni Malkontenci Cynicy Perfekcjoniści Bufoni Nauczyciele biernie agresywni Charakterystyka podstępnych nauczycieli Sabotażyści Plotkarze Kłamcy Charakterystyka męczącego nauczyciela Wszechwiedzący Dowcipnisie Gaduły Jak sobie radzić z gniewnymi nauczycielami studium przypadku: nauczyciel krytyczny i niegodziwy Studium przypadku: Susan Podsumowując 4. Strategie radzenia sobie z nauczycielami, którzy mają przejściowe problemy, są zaburzeni psychicznie lub weszli w konflikt z prawem Charakterystyka nauczycieli mających chwilowe problemy Charakterystyka nauczycieli z zaburzeniami psychicznymi Charakterystyka nauczycieli mających konflikt z prawem Jak radzić sobie z nauczycielami, którzy mają chwilowe kłopoty. Jak sobie radzić z nauczycielami, którzy cierpią na zaburzenia psychiczne Studium przypadku: Mój najtrudniejszy nauczyciel Studium przypadku: Rehabilitacja Dawida - moja misja ochotnicza Wytyczne dla dyrektorów Patrz optymistycznie Dokumentuj Korzystaj z pomocy fachowców Skorzystaj z pomocy związków zawodowych Bądź przygotowany Trzeba umieć powiedzieć pas Bądź wytrwały i konsekwentny Nie poddawaj się Jak radzić sobie z nauczycielami, którzy mają konflikt z prawem. Studium Przypadku: Kręgi na wodzie - konfrontacja z negatywną kulturą szkoły. Podsumowując 5. Strategie postępowania z wyczerpanymi, zestresowanymi lub wypalonymi nauczycielami Z Perspektywy dyrektora Studium przypadku: Perspektywa Dyrektora - Dwudziestu wykończonych nauczycieli Źródła energii czynniki wyczerpujące inywidualną energię charakterystyka wypalonego nauczyciela Studium przypadku: Perspektywa Nauczyciela - Stres, stres i jeszcze raz stres W jaki sposób administracja zużywa energię nauczycieli Zapominamy o tym, kto naprawdę pracuje Nie szanujemy czasu nauczycieli Oczekujemy zobowiązań na całe życie Zajmujemy się gromadzeniem drewna, zamiast patrzeć w morze Nie kończymy tego co zaczęliśmy Jak postępowć z wyczerpaną szkołą Żadnych założeń Właściwa hierarchizacja Konfrontacja negatywnego myślenia Bądź animatorem Samotna walka musi odejść w przeszłość Słuchaj Chwal i nagradzaj aprobujących Planujcie razem Rozmawiaj z władzami oświatowymi Zachęcaj Bądź ufny Zatrzymaj się Czysty Dom Wyciśnij cytrynę Podsumowanie 6. Strategie pracy z nauczycielami, którzy są zagubieni, nieudolni albo zwyczajnie niekompetentni Charakterystyka źle uczących nauczycieli Zagubieni nauczyciele Zagubieni nowicjusze Zagubieni weterani Nauczyciele nieudolni Nauczyciele niekompetentni Studium przypadku: Niekompetentny nauczyciel Jak sobie radzić z nauczycielami nie umiejącymi uczyć Zagubieni nowicjusze Zagubieni weterani: Lakę Wobegon Teachers Nieudolni i niekompetentni nauczyciele Podsumowanie 7. Sześćdziesiąt sposobów na docenianie, energetyzowanie i wspomaganie nauczycieli.. Wnioski Materiały dodatkowe - Część A Podręcznik Komunikowania od A do Z Materiały dodatkowe - Część B Pakiet budowniczego kultury Część 1: narzędzia badawcze Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora Lista kontrolna zdrowia szkoły Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego Część 2: ćwiczenia podnoszące poziom pracy zespołu., Ćwiczenie: Kodeks Etyczny Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły Technika: Analiza pola siłowego Technika: Spotkanie na parkingu Technika: Apollo Technika: Analiza SWOT Bibliografia Wnioski Materiały dodatkowe - Część A Podręcznik Komunikowania od A do Z Materiały dodatkowe - Część B Pakiet budowniczego kultury Część 1: narzędzia badawcze Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora Lista kontrolna zdrowia szkoły Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego Część 2: ćwiczenia podnoszące poziom pracy zespołu., Ćwiczenie: Kodeks Etyczny Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły Technika: Analiza pola siłowego Technika: Spotkanie na parkingu Technika: Apollo Technika: Analiza SWOT Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 13)
Spis treści : Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy Katarzyna Sadowska Wczesnodziecięca edukacja w żłobku – stare dylematy, nowe wyzwania     Ewa Jędrzejowska Praca w grupach jako istotna forma organizacyjna w edukacji przedszkolnej  Radmila Burkovičová Indywidualnie zidentyfikowane potrzeby samokształcenia nauczycielek przedszkola  Bronislava Kasáčová Dieťa ako objekt výskumu a subjekt edukácie Čo si myslia dospelí o deťoch na prahu vzdelávania?  Mariana Cabanová Kvalitatívna analýza výpovedí dospelých o dnešných deťoch na prahu vzdelávania  Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej  Aleksandra Kruszewska Dzieci sześcio- i siedmioletnie trzy lata później – diagnoza kompetencji trzecioklasistów  Renata Reclik Determinanty jakości wczesnoszkolnej edukacji matematycznej w opinii studentów edukacji elementarnej  Małgorzata Drost-Rudnicka Edukacja ogólnotechniczna małego dziecka w szkolnej rzeczywistości  Renata Raszka Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej o pieniądzach  Elżbieta Marek Aranżacja przestrzeni edukacyjnej a rozwój dziecka  Nauczyciel w (z)reformowanej rzeczywistości szkolnej Anna Szafrańska Wybory, nadzieje i dylematy – przyszli nauczyciele dzieci młodszych o wybranym zawodzie  Agnieszka Leszcz-Krysiak Nauczyciel twórczy – konieczność w reformowanym systemie oświaty: doniesienie z badań    Łucja Reczek-Zymróz Wartości preferowane we współczesnym modelu bycia nauczycielem wczesnej edukacji: na przykładzie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie południowej Polski (Tarnów) oraz północnych i południowych Węgrzech (Kaposvári i Sárospatak)  Danuta Dyrek Pedagodzy i nauczyciele otwierający się na potrzeby dziecka szansą edukacji    Małgorzata Zalewska-Bujak Nauczyciel o sobie i innych nauczycielach w świecie szkoły (z perspektywy nauczycielskich narracji)  Beata Oelszlaeger-Kosturek Odczytywanie znaczeń wypowiedzi uczniów przez nauczyciela – wybrane problemy  Jadwiga Oleksy Podręcznik jako narzędzie sterujące działaniami nauczyciela i aktywnością edukacyjną uczniów klas I–III   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44103 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Mindfulness to metoda treningu umysłowego, dzięki której zrozumiesz, że dobre samopoczucie i życie w harmonii ze sobą samym wpływa na każde działanie i dodaje odwagi w radzeniu sobie z codziennymi przeciwnościami. Poznaj sprawdzony ośmiotygodniowy program, nawiązujący do terapii poznawczej opartej na uważności (MBCT), wykorzystywanej z sukcesami m.in. w leczeniu depresji. Odzyskaj radość życia i naucz się, jak radzić sobie w walce ze stresem oraz rozdrażnieniem, w dobie codziennego zabiegania i chronicznego braku czasu. Doskonałym uzupełnieniem książki jest płyta z medytacjami, dzięki którym zaczniesz świadomie doświadczać chwili obecnej i docenisz "tu i teraz". Pragniesz żyć pełniej i szczęśliwiej? Zdecydowanie polecam przystępne metody, które znajdziesz w tej książce. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44128 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka ma służyć upowszechnieniu wiedzy na temat mechanizmów czytania, trudności związanych z opanowywaniem tej umiejętności oraz optymalizacji procesu dydaktycznego odnoszącego się do efektywnego nauczania czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
Oblicza lęku Fritza Reimanna, słynnego niemieckiego psychoanalityka i psychoterapeuty, to jedno z najbardziej dogłębnych studiów dotyczących lęku. Autor wprowadza nas w świat czterech podstawowych sił psychicznych rządzących ludzkim życiem i pokazuje, za jakie elementy naszej osobowości są odpowiedzialne i jakie podstawowe lęki są z nimi związane. Autor próbuje oswoić nas z lękiem, wskazać konstruktywne sposoby wykorzystania go. Pokazuje, że lęku nie wolno się bać, że trzeba się z nim zmierzyć. Jest to z pewnością cenna pozycja zarówno dla osób zawodowo zajmujących się psychologią, jak i dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniem lęku w życiu człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44172 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej