środki dydaktyczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Adamek Irena
(1)
Kościowa Maria
(1)
Moroz Henryk
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
środki dydaktyczne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Cele edukacji; 1.1. Ogólne cele kształcenia; 1.2. Heterogenne i podmiotowe cele kształcenia; 1.3. Cele operacyjne; 1.3.1. Procedura wyprowadzania celów operacyjnych; 1.3.2. Rozpoznawanie poprawnie sformułowanych celów operacyjnych; 1.4. Walory i mankamenty operacjonalizacji; 2. Treści kształcenia; 2.1. Rodzaje wiedzy; 2.2. Treści kształcenia; 2.3. Treści jawne i ukryte; 2.4. Treści kształcenia w perspektywie indywidualizacji; 2.5. Plany i programy nauczania; 3. Teoria wielostronnego kształcenia a modele lekcji; 3.1. Teoria wielostronnego kształcenia; 3.2. Modele lekcji; 4. Metody nauczania i wychowania; 4.1. Klasyfikacja metod nauczania; 4.2. Metody wspierania edukacyjnego; 4.3. Metody wychowania; 5. Zasady nauczania; 5.1. Pojęcie zasady; 5.2. Geneza zasad nauczania i wychowania; 5.3. Klasyfikacja zasad; 6. Formy organizacyjne; 6.1. Formy organizacji kształcenia; 6.2. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia; 6.3. Praca domowa; 7. Środki dydaktyczne; 7.1. Funkcje środków; 7.2. Klasyfikacja środków; 7.3. Komputer; 7.4. Radio i telewizja; 7.5. Podręcznik szkolny; 8. Ocena szkolna; 8.1. Podstawowe pojęcia; 8.2. Zadania oceny; 8.3. Obserwacja ucznia podstawą dobrego wartościowania; 8.4. Ocena uczniów w młodszym wieku szkolnym; 8.5. Ocena opisowa i jej walory; 8.6. Od kontroli i oceny do samokontroli i samooceny; 9. Edukacja alternatywna; 9.1. Celestyn Freinet i jego koncepcja pedagogiczna; 9.2. Pedagogika Rudolfa Steinera; 9.2.1. Teoretyczne podstawy pedagogiki steinerowskiej; 9.2.2. Wychowanie religijne; 9.2.3. Program i organizacja szkoły; 9.3. Maria Montessori i jej system; 9.3.1. Psychologiczne podstawy systemu M. Montessori; 9.3.2. Warunki prawidłowego rozwoju dziecka; 9.3.3. Organizacja procesu edukacyjnego w klasach Montessori; 9.4. Edukacja alternatywna w klasach I-III; 9.4.1. Koncepcja kształcenia integralnego Marii Cackowskiej; 9.4.2. Wrocławska Szkoła Przyszłości Ryszarda Łukaszewicza; 9.4.3. Koncepcja kształcenia wyzwalającego Władysława Puśleckiego; 10. Edukacja wspierania uczniów w wieku wczesnoszkolnym; 10.1. Rozwój uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 10.1.1. Rozwój fizyczny; 10.1.2. Rozwój poznawczy; 10.1.3. Rozwój socjalno-emocjonalny i moralny; 10.2. Indywidualne różnice między dziećmi i dobór praktyki korzystnej rozwojowo; 10.3. Składniki praktyki korzystnej w programach nauczania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40161, W.39663, W.39664 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Moje metody pracy w klasie pierwszej / Maria Kościowa. - Wyd.4 rozszerzone. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 269 s. : rys. ; 21 cm.
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Przedmowa do wydania czwartego; Przedmowa do wydania pierwszego; I. Zagadnienia wstępne; 1. Wprowadzenie; 2. Ogólna charakterystyka mojej pracy w klasie I; 3. Organizacja zajęć w ośrodku twórczej działalności dziecka; 4. Wyposażenie ucznia do nauczania przez działanie; 5. Przykłady ośrodków twórczej działalności dziecka; 6. Urządzenie klasy-pracowni przystosowanej do nauczania przez ośrodki twórczej działalności dziecka; II. Planowanie pracy i przykłady realizacji planu dydaktyczno-wychowawczego; 1. Ramowy plan dydaktyczno-wychowawczy obejmujący materiał nauczania na cały rok z podziałem na etapy; 2. Szczegółowy rozkład materiału w okresie przygotowawczym i przykłady realizacji zajęć w ośrodku twórczej działalności dziecka; 3. Przykłady zajęć w ośrodkach twórczej działalności dziecka w okresie systematycznej nauki czytania i pisania; 4. Przykład ośrodka twórczej działalności dziecka o tematyce złożonej; 5. Wykaz ośrodków twórczej działalności dziecka w skali rocznej; III. Rola niektórych środków dydaktycznych stosowanych w nauczaniu przez ośrodki twórczej działalności; 1. Konspekty w ujęciu graficznym; 2. Książeczka redagowana przez uczniów; 3. Rola notatek w procesie nauczania przez działanie; 4. Znaczenie właściwie dobranych wyrazów podstawowych; 5. Wartość pomocy naukowych i sposoby posługiwania się nimi; IV. Zakończenie; 1. Wyniki nauczania; 2. Podsumowanie; V. Świadome uczenie się czytania i pisania przez działanie; 1. Konstrukcja mojego nowego elementarza; 2. Wyrazy podstawowe; 3. Metoda świadomego uczenia się czytania i pisania przez działanie; 4. Stopniowanie trudności w ćwiczeniach na suwaku, których celem jest wskazanie sposobów tworzenia i czytania sylab otwartych; 5. Stopniowanie trudności ( w ćwiczeniach na suwaku ) podczas przekształcania sylaby otwartej w zamkniętą; 6. Stopniowanie trudności podczas ćwiczeń wstępnych, których celem jest przekształcenie sylaby otwartej w zamkniętą, a następnie w sylabę ze zbiegiem spółgłosek; 7. Kiedy wprowadzić druk?; 8. Nauka pisania; 9. Świadome uczenie się ortografii przez działanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37471, W.37468, W.37470, W.37469, W.37467, W.37466 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wstęp; I. Psychologiczne i pedagogiczne podstawy wykorzystywania środków dydaktycznych; II. Materiał logiczny i jego zastosowanie w procesie kształtowania pojęć matematycznych: 1. Opis materiału dydaktycznego; 2. Ćwiczenia z zastosowaniem materiału logicznego; III. Liczby w kolorach i ich zastosowanie w procesie kształtowania pojęć mateamtycznych: 1. Opis materiału dydaktycznrgo; 2. Ćwiczenia rachunkowe z zastosowaniem minikomputera; IV. Minikomputer: 1. Opis materiału dydaktycznego; 2. Ćwiczenia rachunkowe z zastosowaniem mikrokomputera; VI. Geoplan i możliwości jego wykorzystania w procesie kształtowania pojęć geometrycznych; 2. Przykłady ćwiczeń z zastosowaniem klocków arytmetycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34271, W.34265, 34273, W.34266, W.34267, W.37622, 34269, 34274, 34272, 34270, W.34268 (11 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36948, W.37188, W.36947, W.37187, W.37186 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40960 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej