Uczenie się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(71)
Forma i typ
Książki
(69)
Pliki i bazy danych
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(67)
Czytelnia
(1)
Pracownia cymeliów
(3)
Autor
Włodarski Ziemowit
(8)
Dennison Gail E
(3)
Dennison Paul E
(3)
Orczyk Józef
(3)
Rudniański Jarosław
(3)
Budohoska Wanda
(2)
Kubiczek Bożena
(2)
Masgutowa Swietłana
(2)
Muzylak Grzegorz
(2)
Pieter Józef
(2)
Szybka Czesław
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Amsterdamski Piotr
(1)
Anderson John R
(1)
Barnes Douglas
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Batorski Jarema
(1)
Benner Dietrich
(1)
Birkenbihl Vera F
(1)
Brzeskiewicz Zbigniew W
(1)
Buzan Tony
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Claparede E
(1)
Cook Jonathan
(1)
Cummings Rhoda
(1)
Czajkowska Irena
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dennison Paul
(1)
Dutkiewicz Mieczysław
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Espeland Pamela
(1)
Fisher Gary
(1)
Fisher Robert
(1)
Forrestal Peter
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Green Donald Ross
(1)
Grzywak-Kaczyńska M
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hall-Quest Alfred Lawrence
(1)
Hannaford Carl
(1)
Herda Kazimierz
(1)
Heuel Eberhard
(1)
Hoffman Ewa
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kotarbiński T
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kępiński Jerzy
(1)
Langley Justyna
(1)
Levine Mel
(1)
Materska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
McCombs Barbara L
(1)
Mietzel Gerd
(1)
Morison Murray
(1)
Nawroczyński B
(1)
Osmelak Jerzy
(1)
Pietrusiewicz Stanisław
(1)
Pilecka Władysława
(1)
Pope James E
(1)
Przybylska Ewa
(1)
Półturzycki Józef
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reid Jo-Anne
(1)
Rokicińska Iwona
(1)
Rose Colin
(1)
Sadowska Edyta
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Siemieński Maksymilian
(1)
Skorny Zbigniew
(1)
Spitzer Manfred
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Szymaniukówna I.M
(1)
Taraszkiewicz-Kotońska Małgorzata
(1)
Tichy Elżbieta
(1)
Troczyńska Ewa
(1)
Troczyński Józef
(1)
Tryzno Ewa
(1)
Ubertowska Aleksandra
(1)
Vopel Klaus W
(1)
Wajsprych Danuta
(1)
Walota-Czekaj Grażyna
(1)
Whitmore Diana
(1)
Wilgocka-Okoń Barbara
(1)
Wosiński Marek
(1)
Zeman Elżbieta
(1)
Zimbardo Philip G
(1)
Zwoleński Lech
(1)
Święcicki Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(9)
1930 - 1939
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(71)
Język
polski
(71)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Uczenie się
(71)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
71 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39933 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; ROZDZIAŁ PIERWSZY. Dwa aspekty języka używanego w klasie: 1. Jak się mówi w klasie?; 2. Od porozumiewania do uczenia się; 3. Nauczanie a uczenie się; 4. Uczenie się poprzez mówienie; 5. Model porozumiewania i uczenia się; ROZDZIAŁ DRUGI. Uczenie się w małych grupach: 1. Grupy i ich zadania; 2. Ciśnienie powietrza; 3. Dyskusja nad wierszem; 4. Osiedlanie się Sasów; 5. Strategia uczenia się; 6. Nauczyciel włącza się w dyskusję; ROZDZIAŁ TRZECI. Sposoby traktowania procesu uczenia się w klasach:1. Wiedza szkolna a wiedza czynna; 2. Czego dzieci uczyły się w grupach?; 3. Niektóre oddziaływanie audytorium na proces uczenia się; 4. Mowa a rozwiązywanie problemów; 5. Refleksyjność: panowanie uczenia nad wiedzą; 6. Działanie i zdolność refleksji a rola "cudzoziemca"; ROZDZIAŁ CZWARTY. Panowanie nauczyciela nad wiedzą: 1. Mowa eksploracyjna i wersja ostateczna; 2. Co uważać za wiedzę?; 3. Kierowanie uczeniem się - przykład; 4. Siły przeciwstawiające się mowie eksploracyjnej; 5. Inne możliwe sposoby prowadzenia dyskusji w klasie; 6. Kierowanie za pomocą arkuszy zadaniowych; ROZDZIAŁ PIĄTY. Przekazywanie i interpretacja: 1. Postawy nauczycieli wobec prac pisemnych; 2. Proces porozumiewania się a przedmioty specjalistyczne; 3. Wiedza, porozumiewanie się i uczenie się; 4. Kształcenie dla życia; 5. Segregacja i strukturalizacja; 6. Nauczyciele i ich wiedza; 7. Uczniowie i ich wiedza; ROZDZIAŁ SZÓSTY. Porozumiewanie się a niepowodzenie: 1. Dwa sposoby wyjaśniania niepowodzeń; 2. Uczniowie w oczach swych nauczycieli; 3. Umiejętności językowe dzieci; 4. Wyjaśnienia w kategoriach braku są niezadowalające; ROZDZIAŁ SZÓSTY. Odpowiedzialność nauczyciela: 1. Wzorce nauczania w klasie szkolnej; 2. Dylemat nauczyciela; 3. Arbitralne kierowanie wiedzą; 4. Naciski zewnętrzne; 5. Przyjmowanie odpowiedzialności; 6. Cztery zaprzeczenia; 7. Na czym opiera się kształcenie; ANEKS:Praca w małych grupach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36308, W.37445, W.37299, W.37300, W.37444 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kaseta: Bartkowicz Z., Hoffman E.: Odnaleźć i polubić siebie
Streszczenie: Drodzy rodzice; Ta książka jest dla Ciebie; Uśmiechnij się do siebie: 1. Jaką masz pogodę?; 2. O poczuciu własnej wartości; 3. Przybornik z ocieplaczami nastroju; 4. Słowa dobre, słowa złe; 5. Pomysł na chandrę; 6. Uskrzydlające słowa; 7. Więcej uskrzydlających słów; 8. Czy wiesz, że jesteś wyjątkowy i niepowtarzalny?; 9. Twoje zalety; 10. Jestem super ekstra; 11. Dobre słowa do magicznego przybornika; 12. Spis inwentarza; 13. Bądź swoim przyjacielem; 14. Mocne i słabsze strony - Twoje i innych; 15. Etykietki, etykietki; 16. Jeszcze o okropnych etykietkach; 17. Odzwyczaj się od przyklejania etykiet; 18. Broń się przed etykietami!; 19. Ochraniaj poczucie własnej wartości; 20. Uważnie dobieraj słowa, których używasz; 21. Twój obraz samego siebie; 22. Kiedy patrzysz w lustro; 23. Obraz siebie, który nosisz w sercu; 24. Jak zmienić obraz siebie na lepszy; 25. Dotrzymywanie obietnic poprawia poczucie własnej wartości; 26. Mój nauczyciel - BŁĄD; 27. Uwierz w siebie!; 28. Sztuka mądrej pewności siebie; 29. Nie daj się pognębić krytyce; 30. Współzawodnictwo: wygrana i przegrana; Wyluzuj się: 31. Uśmiech na wagę złota; 32. Relaksy w ławce szkolnej - czy to możliwe?; 33. Dalszy ciąg relaksu w ławce szkolnej; 34. Relaks na co dzień; 35. Cudowny oddech; 36. W krainie luzu; 37. Koncert na głowę, tułów, ręce i nogi; 38. Oczy na luzie; 39. Zrelaksuj się i doładuj swoje akumulatory; 40. Jeszcze jedno ćwiczenie na doładowanie się energią; 41. Jak kot po drzemce; 42. Balsam na złość i gniew; 43. Czy TO musi Cię stresować?; 44. Zmień sposób patrzenia a nie będziesz się stresować; 45. Twoi ulubieńcy - rzeczy najbliższe sercu; 46. Muzyka - balsam dla uszu; 47. Przyrody - balsam dla duszy; Zogniskuj uwagę: 48. Wejdź w siebie; 49. Świeca; 50. Zegar; 51. Oddech; 52. Mózgowe guziczki; 53. Wirujące śmigło; 54. Spacer z szeroko otwartymi oczami i bystro nasłuchującymi uszami; 55. Przykuj uwagę!; 56. Polujący żuraw; 57. Leżące ósemki; 58. Wsporniki uwagi; 59. Słuchanie sercem; Odkryj twój najlepszy sposób uczenia się: 60. Dlaczego się uczysz?; 61. Twoja pasja poznawania; 62. Sposoby uczenia się; 63. Twój najważniejszy zmysł; 64. Jak uczysz się wiersza?; 65. Odkrywam, jak się uczę; 66. Twój mózg; 67. Prawa czy lewa półkula?; 68. Prawa czy lewa półkula? Jeszcze jeden test; 69. Dobre rady dla prawo-półkulowców; 70. Jeszcze kilka porad dla prawo-mózgowych dotykowców; 71. Twoje dwie półkule; 72. Twoje różne inteligencje; 73. Jeszcze o twoich różnych inteligencjach; 74. Pokarm dla mózgu - porady mądrego dietetyka; 75. Czy ciało mówi TAK?; 76. Wyślij mózg na wakacje; Narzędzia uczenia się: 77. Uczyć się łatwo i przyjemnie? No, tak, ale jako to zrobić?; 78. Mam czytać? Ale po co?; 79. Różne rodzaje czytania; 80. Zanim zaczniesz czytać; 81. Nowy podręcznik - instrukcja obsługi; 82. Dalszy ciąg zaprzyjaźniania z książką; 83. Twoje pole widzenia; 84. Możesz widzieć więcej; 85. Twoi mali i więksi pomocnicy czytania; 86. Czytanie: jak to robić?; 87. Duże litery czy małe?; 88. Jak czytać i zapamiętać?; 89. Co najłatwiej zapamiętujesz?; 90. Słowa płyną wartkim strumieniem... prosto do zeszytu; 91. Krótko albo obszernie, czyli fakty i opisy; 92. Opowiadaj pisząc; 93. Jak to się pisze?!; 94. Drzewka Myśli - tak pracuje nasz umysł; 95. Drzewka Myśli - promieniste notatki; 96. W linijkach czy promieniście?; 97. Jeszcze raz o Drzewkach Myśli; 98. Ćwiczymy Drzewka Myśli; 99. Drzewka Myśli i Drzewka Serca; 100. Od Drzewka Myśli i Serca... do wypracowania; 101. Drzewka myśli do łatwego streszczania lektur; 102. Drzewka myśli - przygotowanie się do sprawdzianu; 103. Kilka uwag końcowych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40116, W.40118, W.40117 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43476, W.43475 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
W publikacji przedstawiono koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.
Spis treści : Od tłumacza  Wstęp Autora do wydania polskiego    Wstęp    Rozdział 1. Lekcje mistrzów – z historii europejskiego i amerykańskiego dyskursu dydaktycznego  1.1. Pojęcie paidei w Platońskiej metaforze jaskini    1.2. Dydaktyczna strona sokratejskiej aporetyki na przykładzie lekcji geometrii przedstawionej w dialogu Menon  1.3. Arystoteles o sztuce nauczania i uczeniu się  1.4. Roussowskie zasady wychowania i ich dydaktyczne znaczenie na przykładzie lekcji ze złamanym kijem  1.5. Dydaktyczne znaczenie Fichteańskiego pojęcia wychowania na przykładzie konstruowania trójkąta    1.6. Dydaktyczna koncepcja prowadzenia lekcji jako rozszerzanie doświadczenia i wiedzy uzyskanej dzięki obcowaniu z innymi według Johanna Friedricha Herbarta  1.7. Nabudowana na irytacjach edukacyjnych i negatywnych doświadczeniach (samo)kształcących dydaktyka jednolita Johna Deweya  1.8. W kierunku (naukowo-)dydaktycznych badań pedagogicznych nad taktem i profesjonalizacją nauczania  Rozdział 2. Podstawowe rozróżnienia     2.1. Wychowanie i (samo)kształcenie    2.2. Nauczanie i uczenie się    2.3. Pozytywne i negatywne doświadczenia    2.4. Trzy rodzaje przyczynowości w procesach wychowania i (samo)kształcenia     2.5. (Samo)kształcenie i kompetencja  2.6. Uwagi końcowe    Rozdział 3. Doświadczenie, wiedza, nauka oraz nauczanie, uczenie się, prowadzenie lekcji w kontekście wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy  3.1. Teleologiczny paradygmat nauki Arystotelesa i jego antycypacje społeczno-praktyczne  3.2. Indukcja naukowa i praxis technologiczno-społeczna według Francisa Bacona  3.3. W sprawie zależności między krytyką rozumu a konceptualizacją praxis u Immanuela Kanta  3.4. Racjonalizm krytyczny a demokracja rozwiązująca problemy – wyprowadzona z jedności nauki logika badań Karla R. Poppera i jej znaczenie dla pluralizmu nowoczesnych typów wiedzy  3.5. Doświadczenie historyczno-hermeneutyczne, (samo)kształcenie i kompetencje w nawiązaniu do Wilhelma Diltheya, Hansa-Georga Gadamera, Joachima Rittera, Johanna G. Droysena i Günthera Bucka  3.6. Kryzys nauk europejskich według Edmunda Husserla i nieprzemijające znaczenie eksplikacji doświadczenia życia codziennego w propedeutyce nauki  3.7. Max Horkheimer o teorii tradycyjnej i krytycznej, Theodor W. Adorno o bezpośredniości i mediacji oraz Jürgen Habermas o naukowo-dydaktycznej interpretacji związku między poznaniem a interesem  3.8. Theodor Litt na temat triady podmiot – metoda – przedmiot, „nieuniknioności obcowania” i „błogosławieństwa refleksji”  3.9. Wolfgang Fischer i Jörg Ruhloff o (samo)kształceniowym znaczeniu sceptyczno-transcendentalnego posługiwania się rozumem  3.10. W sprawie pragmatycznego obchodzenia się z wielorakimi typami wiedzy. Albo: apologia nowego rozumienia metod nauczania wychowującego i (samo)kształcącego  Rozdział 4. Koncepcje naukowo-dydaktyczne i tendencje rozwojowe w XX-wiecznej pedagogice niemieckiej  4.1. Od teorii nauczania Johanna Friedricha Herbarta, przez dydaktykę stopni formalnych herbartystów i teorię planu nauczania Ericha Wenigera, do krytyki prospektywnych ideałów (samo)kształcenia Hannah Arendt i Theodora Litta oraz dydaktyki kategorialnej Wolfganga Klafkiego  4.2. Dydaktyczne znaczenie metodycznych pytań kierunkowych Giseli Blankertz oraz problem konstytucji nauczania propedeutyczno-naukowego według Hermanna-Josefa Kaisera 4.3. Klausa Prangego pedagogika operatywna i jej uzupełnienie przez koncepcję dydaktycznego zapytywania i odpowiadania Alfreda Petzelta i Josefa Derbolava  4.4. W sprawie podejścia do problemów naukowo-dydaktycznych w wybranych projektach reform oświatowych w Niemczech  Rozdział 5. Elementy ogólnej dydaktyki nauki  5.1. W kierunku dydaktyki typów wiedzy i formatów sądzenia  5.2. Triada szkolna: podstawowe wiadomości teoretyczne, kompetencja sądzenia i kompetencja partycypacji w działaniu 5.3. Triada dydaktyczna: nauczanie przedmiotowe, nauczanie ponadprzedmiotowe i nauczanie metodą projektów  5.4. Triada ewaluacyjna: zadania dydaktyczne, kontrolne i testowe  5.5. Reguły i zasady konstruowania zadań ukierunkowanych, których celem jest mierzenie kompetencji z perspektywy teorii kształcenia, metodyk przedmiotowych i badań empirycznych  5.6. O konieczności i możliwości uzgodnienia modelowania dydaktycznego z kompetencyjnym  Rozdział 6. Przykłady  6.1. Matematyka: o nauczaniu twierdzenia Pitagorasa  6.2. Fizyka: od starożytnej do nowożytnej fizyki  6.3. Biologia: wprowadzenie do teorii ewolucji Darwina z uwzględnieniem różnorodności typów wiedzy naukowej  6.4. Etyka: jak Shinichi Ushida uczy etyki? Albo o dydaktycznym znaczeniu refleksyjnych zadań testowych w nauczaniu problemowym na lekcjach etyki 6.5. Polityka: jak Günther Braun czytał z uczniami ustawę zasadniczą Republiki Federalnej Niemiec  Rozdział 7. Perspektywy dotyczące przyszłości dydaktyki nauki  7.1. Kształcenie przez naukę?  7.2. Dydaktyka szkoły wyższej poza shift from teaching to learning i constructive alignment  7.3. Współzależności między badaniami naukowymi, nauczaniem, uczeniem się i uczeniem się przez badanie    Bibliografia    Indeks rzeczowy Indeks osób 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44099 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Edukacyjna)
Tyt. okł.: "Nowe" siano w głowie? : instrukcja obsługi mózgu czyli jak z właściciela mózgu stać się jego użytkownikiem : lepsza pamięć, łatwe uczenie, skuteczne czytanie, wyższa kreatywność. Zred. całkowicie na nowo wyd. 37 oryg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43080 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Jak czytasz (na razie!); 2. Złe nawyki czytelnicze; 3. Czynniki warunkujące superczytanie; 4. Elastyczne podejście do czytania; 5. Posługiwanie się " wskaźnikiem"; 6. Praca oczu; 7. Rola pozytywnej samooceny; 8. Motywacja; 9. Koncentracja; 10. Relaks i gimnastyka umysłu; 11. Planowanie czasu na czytanie; 12. Cele czytania; 13. Dokonywanie przeglądu (czytanie pobieżne); 14. Czytanie wybiórcze; 15. Czytanie uważne; 16. Czytanie tekstów naukowo-technicznych; 17. Czytanie tekstów literackich; 18. Rozumienie tego, co się czyta; 19. Zapamiętywanie tego, co się przeczytało; 20. Notowanie w trakcie lektury; 21. Bardzo szybkie czytanie; 22. Sprawdź, jak czytasz teraz; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9288, W.p9289 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.29656, W.29655 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.23895 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40729 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wstęp - jak korzystać z tej książki? Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki. Neuropedagogika, czyli co? Teoretyczne podstawy badań neuropedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education). Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego. Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci. Z historii neuromitów. Teoria inteligencji wielorakich. Teoria stylów uczenia się. Kinezjologia edukacyjna. Specjalizacja półkul i używanie 10% mózgu. Okresy krytyczne w rozwoju i mit trzech lat. Wielozadaniowość. Rozdział 4. Neurofakty w nauczaniu. Neurofakt, czyli co? Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli. Mózg filtruje informacje - kluczem do sukcesu jest motywacja. Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję. Płeć ma znaczenie - o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn. Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia. Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44066 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42433 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Przedmowa do drugiego wydania; 1. Teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej - Kazimierz Herda: 1. Pojęcie trudności w uczeniu się; 2. Teorie specyficznych trudności w uczeniu się; 3. Specyficzne trudności w nauce na tle zaburzeń psychoruchowego rozwoju; 4. Zastanawianie zaburzeń rozwojowych będących przyczyną trudności w uczeniu się; 2. Charakterystyka zaburzeń rozwojowych będących przyczynami niepowodzeń szkolnych - Irena Czajkowska, Kazimierz Herda: 1. Dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim; 2. Dzieci o inteligencji niższej niż przeciętna; 3. Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych; 4. Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń słuchowych; 5. Trudności w uczeniu się uwarunkowane opóźnieniem i zaburzeniem rozwoju ruchowego; 6. Zaburzenia rozwoju mowy; 7. Specyficzne zaburzenia zdolności matematycznych; 8. Zaburzenia rozwoju procesów emocjonalno-motywacyjnych; 3. Terapia dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu - Irena Czajkowska: 1. Pojęcie terapii pedagogicznej; 2. Zasady terapii pedagogicznej; 3. Diagnoza i obserwacja pedagogiczna; 4. Organizacja pracy terapeutycznej (tylko w wydaniu z 1996 r. - MK); 5. Etapy pracy terapeutycznej; 6. Formy ćwiczeń w czytaniu; 7. Formy ćwiczeń w pisaniu; 8. Planowanie i realizacja zajęć; 9. Programowanie jednostki metodycznej terapii pedagogicznej; 4. Przykłady ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych - Kazimierz Herda: 1. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową i orientację przestrzenną; 2. Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową i koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową; 3. Ćwiczenia usprawniające funkcje motoryczne; 5. Przykłady konspektów jednostek metodycznych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - Irena Czajkowska; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37350, W.35844, W.35843, W.35842, W.37540, W.41825 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41781, W.41844 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/DVD/140, AV/DVD/139 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41641 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/DVD/172 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41451 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41188, W.41187 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej