Freinet, Celestyn
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Semenowicz Halina
(2)
Adamek Irena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Kłosińska Tanita
(1)
Lewin Aleksander
(1)
Mendel Maria
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Szuksta Magdalena
(1)
Łobocki Mieczysław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Freinet, Celestyn
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Cele edukacji; 1.1. Ogólne cele kształcenia; 1.2. Heterogenne i podmiotowe cele kształcenia; 1.3. Cele operacyjne; 1.3.1. Procedura wyprowadzania celów operacyjnych; 1.3.2. Rozpoznawanie poprawnie sformułowanych celów operacyjnych; 1.4. Walory i mankamenty operacjonalizacji; 2. Treści kształcenia; 2.1. Rodzaje wiedzy; 2.2. Treści kształcenia; 2.3. Treści jawne i ukryte; 2.4. Treści kształcenia w perspektywie indywidualizacji; 2.5. Plany i programy nauczania; 3. Teoria wielostronnego kształcenia a modele lekcji; 3.1. Teoria wielostronnego kształcenia; 3.2. Modele lekcji; 4. Metody nauczania i wychowania; 4.1. Klasyfikacja metod nauczania; 4.2. Metody wspierania edukacyjnego; 4.3. Metody wychowania; 5. Zasady nauczania; 5.1. Pojęcie zasady; 5.2. Geneza zasad nauczania i wychowania; 5.3. Klasyfikacja zasad; 6. Formy organizacyjne; 6.1. Formy organizacji kształcenia; 6.2. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia; 6.3. Praca domowa; 7. Środki dydaktyczne; 7.1. Funkcje środków; 7.2. Klasyfikacja środków; 7.3. Komputer; 7.4. Radio i telewizja; 7.5. Podręcznik szkolny; 8. Ocena szkolna; 8.1. Podstawowe pojęcia; 8.2. Zadania oceny; 8.3. Obserwacja ucznia podstawą dobrego wartościowania; 8.4. Ocena uczniów w młodszym wieku szkolnym; 8.5. Ocena opisowa i jej walory; 8.6. Od kontroli i oceny do samokontroli i samooceny; 9. Edukacja alternatywna; 9.1. Celestyn Freinet i jego koncepcja pedagogiczna; 9.2. Pedagogika Rudolfa Steinera; 9.2.1. Teoretyczne podstawy pedagogiki steinerowskiej; 9.2.2. Wychowanie religijne; 9.2.3. Program i organizacja szkoły; 9.3. Maria Montessori i jej system; 9.3.1. Psychologiczne podstawy systemu M. Montessori; 9.3.2. Warunki prawidłowego rozwoju dziecka; 9.3.3. Organizacja procesu edukacyjnego w klasach Montessori; 9.4. Edukacja alternatywna w klasach I-III; 9.4.1. Koncepcja kształcenia integralnego Marii Cackowskiej; 9.4.2. Wrocławska Szkoła Przyszłości Ryszarda Łukaszewicza; 9.4.3. Koncepcja kształcenia wyzwalającego Władysława Puśleckiego; 10. Edukacja wspierania uczniów w wieku wczesnoszkolnym; 10.1. Rozwój uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 10.1.1. Rozwój fizyczny; 10.1.2. Rozwój poznawczy; 10.1.3. Rozwój socjalno-emocjonalny i moralny; 10.2. Indywidualne różnice między dziećmi i dobór praktyki korzystnej rozwojowo; 10.3. Składniki praktyki korzystnej w programach nauczania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40161, W.39663, W.39664 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom / red. serii Bronisława Dymara)
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Świat sztuki a twórcze działania dziecka: 1. Dymara B.: O człowieku trójskrzydłym; 1.1. Rozważania wstępne; 1.2. Magia liczb; 1.3. Metaforyka lotu, czyli o potrzebie rozwijania wyobraźni; 1.4. Świat zewnętrzny a świat przeżyć dziecka; 1.5. Dynamika wyobraźni, czyli jak latać bez skrzydeł?; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 2. Krzempek A.: Wzoru kulturowe a postawa twórcza: 2.1. Wstęp; 2.2. Człowiek wytworem, nosicielem i twórcą kultury; 2.3. Rozważania antropologów o wzorach kulturowych; 2.4. Wzory kulturowe w świetle socjologii; 2.5. W stronę sztuki przyszłości - pomiędzy wioską elektroniczną a kosmosem; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 3. Cibor R.: Potencjał twórczy dziecka; 3.1. Dziecko jako twórca spontaniczny; 3.2. Kryzys twórczy; 3.3. Rozwój osobowości twórczej; 3.4. Atmosfera twórczego wychowania; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 4. Murzyn A.: Odwaga twórcza jako podstawa wychowania i komunikacji językowej; 4.1. Wstęp; 4.2. Orientacja podmiotowa w psychologii rozwojowej a " paradoks odwagi "; 4.3. Służebna rola kultury; 4.4. Werbalizacja świata i ekspresyjny charakter działania ludzkiego; 4.5. Odwago twórcza a komunikacja językowa; 4.6. Przydatność odwagi twórczej w działalności dziecka; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwaniaStreszczenie; 5. Michałowski S.: Sztuka jako inspiracja twórcza w toku spotkań i dialogów edukacyjnych; 5.1. Rola sztuki w spotkaniach i dialogach edukacyjnych - rozważania wstępne; 5.2. Inspiracyjna i kreacyjna rola sztuki; 5.3. Spotkanie i dialog jako potrzeba współczesnego człowieka; 5.4. Metoda dzienników dialogowych w systemie edukacyjnym; 5.5. Piękno świata a dziecko jako twórca; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 6. Blok samokształceniowy nr 1 - czyli dla każdego coś dobrego; Część 2. Na tropach innowacyjnego uczenia się: 1. Urban-Kojs E.: W stronę osobowości twórczej; 1.1. Wstęp; 1.2. Pojęcia: twórczość, postawa twórcza, człowiek twórczy; 1.3. Twórczość pierwotna i wtórna; 1.4. Czynniki wpływające na działania twórcze uczniów; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 2. Oelszlaeger B.: Dziecko jako twórca w koncepcji Celestyna Freineta; 2.1. Rozważania wstępne; 2.2. Żywotność koncepcji Celestyna Freineta we współczesnej szkole; 2.3. Świat przyrody a dziecko jako twórca; 2.4. Świat sztuki a kreacyjne działania uczniów i nauczyciela; 2.5. Kilka osobliwości proponowanej koncepcji; Przypisy; Aneks nr 1 - Mój plan na miesiąc ( samokształcenie edukacyjne - MK ); Aneks nr 2 - Moje osiągnięcia w tygodniu ( karta samooceny - MK ); Aneks nr 3 - Przykłady swobodnych tekstów; 3. Uchyła-Zroski J.: Muzyka i muzykowanie; 3.1. O wybranych koncepcjach wychowania muzycznego; 3.2. Nowy program a cele wychowania muzycznego; 3.3. Kreatywność działań w muzyce; 3.4. Zintegrowana pedagogika muzyczna - uwagi końcowe; Przypisy; Literatura - co czytać?; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Aneks - ćwiczenia z praktycznej znajomości muzyki ( - MK); Streszczenie; 4. Szuścik U.: Spotkania dzieci ze sztuką; 4.1. Wstęp; 4.2. Wyzwalanie twórczych dyspozycji dziecka poprzez łączenie plastyki z muzyką; 4.3. Tekst literacki jako inspiracje do działań twórczych; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 5. Dymara B.: Świat pełen poezji; 5.1. Skąd przychodzi poezja?; 5.2. Skąd biorą się tematy dziecięcych wierszy i rymowanek?; 5.3. Dlaczego piękno niejedno ma imię?; 5.4. Dlaczego niektóre słowa mają skrzydła?;5.5. Czy wiemy co jest istotą dziecięcości i paidialnego święta?; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 6. Blok samokształceniowy nr 2 - czyli dla każdego coś użytecznego ( dziesięć testów - każdy do jednego z rozdziałów )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42808, W.39012, W.39011 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; 1. Pedagogika zdrowego rozsądku; 1.1. Pedagogika ludowa; 1.2. Drogi prawdy; 1.3. Niebezpieczni kuglarze; 1.4. Dobry ogrodnik, czyli cykl wychowawczy; 1.5. Mistrz i wyrobnik; 1.6. Orły nie wchodzą na górę po schodach; 2. Niech zaświeci słońce; 2.1. Śmiałkowie z Kon-Tiki; 2.2. Życie nieustannie wznosi się w górę; 2.3. Historia o koniu, który nie odczuwał pragnienia; 2.4. Jeszcze o koniu, któremu nie chce się pić; 2.5. Jak sprawić, żeby dziecko czuło pragnienie; 2.6. Zacząć trzeba od źródła; 2.7. Wywołajmy przeciąg; 2.8. Właściwy rytm; 2.9. Drobiazg, który jest wszystkim; 2.10. Zapomnieli o jabłku; 2.11. Życie przygotowuje się przez życie; 2.12. Moim laboratorium jest dziecko; 2.13. Trzeba być ludzkim; 3. Praca, która rozjaśnia życie; 3.1. Sztandar niebiesko-biało-czerwony; 3.2. Ja chcę je zrywać sama!; 3.3. Praca, która rozjaśnia życie; 3.4. Po co pracować?; 3.5. Praca seryjna; 3.6. Praca w okularach; 3.7. Odrzućmy niepotrzebną pracę żołnierza; 3.8. Pochwała i uznanie; 3.9. Serce człowieka; 3.10. Czas farandoli; 3.11. Trzeba włączyć się do życia; 3.12. Wyjdźcie na spotkanie życiu; 3.13. Połączy nas praca; 4. Pedagogika we fraku; 4.1. Trzeba dokonać wyboru; 4.2. Dzieci, których nie można oswoić; 4.3. Narzucali kamieni do sadzawki; 4.4. Nowoczesna hodowla czy obóz koncentracyjny?; 4.5. Hodowcy i wychowawcy; 4.6. Fałszerze umysłów; 4.7. Drewno czy sklejka; 4.8. Strzeżcie się śpiewu - haszyszu; 4.9. W jałowym wąwozie; 4.10. Udawaj nieżywego!; 4.11. Uwolnieni od obrządków; 4.12. Wszyscy jesteśmy przestępcami; 5. Nie opuszczaj nigdy rąků; 5.1. Nie opuszczaj nigdy rąk, zanim nie dotkniesz stopami ziemi; 5.2. Złote ręce; 5.3. Znaleźć się w czołówce; 5.4. Odkrywaj nowe ścieżki!; 5.5. Magiczne oko; 5.6. Gdyby wiedzaů; 5.7. Błędne ogniki; 5.8. Zapis na pergaminie; 5.9. Przepytywanie; 5.10. Rozsądne kierowanie; 5.11. Wychowywać czy oswajać?; 5.12. Długopis szkolny; 5.13. Gaduły; 5.14. O życiu i o pracy - w szeregu zbiórka!; 5.15. Pojmowanie błyskawiczne przez olśnienie; 5.16. Trzy niekoniecznie musi następować po dwóch; 5.17. Dwa i dwa nie zawsze równa się czterem; 5.18. Usuńcie podpórki; 5.19. Pojęcie szybkości; 6. O ludziach, którzy chodzą na rękach; 6.1. " Ci, którzy chodzą na rękach "; 6.2. Chodzić na rękach, czy też nogami po ziemi?; 6.3. Gra w kości; 6.4. Świątynia czy plac budowy?; 6.5. Czy szkoła powinna być placem budowy?; 6.6. Plac budowy czy koszary?; 6.7. Czy szkoła ma być cieplarnią?; 6.8. Ogrodnicy i hodowcy; 6.9. Trzeba samemu kuć, żeby stać się kowalem; 6.10. Liczenie grochu; 6.11. Oszczędzaj ślinę; 6.12. Zejdź z katedry i zawiń rękawy!; 6.13. " Scholastycyzm "; 6.14. Pokłoń się przeszłości i podwiń rękawy dla przyszłości; 6.15. Kundle i psy rasowe; 6.16. Nowe buciki i stare, znoszone trzewiki; 6.17. Ludzie, którzy jeszcze ciągle robią doświadczenia; 6.18. Umysłowość budowniczego; 7. Zawód, który jest regułą życia; 7.1. Zawód jako postawa życiowa; 7.2. Siejmy ziarno rokujące bogate żniwa; 7.3. Upojenie zwycięstwem; 7.4. Chleb i róże; 7.5. Idźcie w głąb; 7.6. Człowiek pracy; 7.7. Zmartwienie sierżanta; 7.8. Powrót do oślej czapki; 7.9. Unikajcie przemocy; 7.10. Wiele jest miejsc; 7.11. Autokracja czy wolność; 7.12. Wszyscy jesteśmy terminatorami; 7.13. Zawód wyciska na nas swoje piętno; 8. I stało się światło; 8.1. W roku 1959; 8.2. Spóźniony woźnica; 8.3. Pedagogika, która nie ma odwagi przyznać się do swojego imienia; 8.4. Zwycięstwo nowoczesnych technik; 8.5. Prawdziwa wiedza psychologiczna; 8.6. Dreszcz niepokoju; 8.7. Gdy nam rozkazują; 8.8. I stało się światło; 8.9. Noc przychodzi zawsze zbyt wcześnie; 8.10. Ustawiłem swój kamień drogowy; 8.11. Zemsta " realistów "
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40365, W.39271 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9950, W.p9711 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36876, W.34135, W.34137, W.37614, W.41896 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40255, W.40254, W.40256 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39416, W.39891, W.39892 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36603 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39948, W.39950, W.39947, W.39949, W.39946 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej