Smyła Joanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Smyła Joanna
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Aktywność prospektywna
(1)
Cele życiowe
(1)
Gender
(1)
Kobieta
(1)
Młodzież
(1)
Postawy
(1)
Rodzina
(1)
Rynek pracy
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Tożsamość zawodowa
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W książce zostały przedstawione analizy uwzględniające poglądy i podejście młodych kobiet do różnorodnych problemów związanych z ich życiem rodzinnym i społeczno-zawodowym. Dały one podstawę do formułowania ogólnych podsumowań i porównań odnoszących się do dwóch kategorii kobiet: pracujących i bezrobotnych. Analizy dokonywane w ramach prowadzonych badań ukazują zróżnicowaną sytuację rodzinną i zawodową kobiet oraz mężczyzn. W książce ukazano szereg czynników warunkujących taki stan rzeczy. W ramach przyczyn trudniejszej sytuacji zawodowej kobiet i większego obciążenia obowiązkami rodzinnymi wyodrębniono uwarunkowania społeczno-kulturowe, edukacyjne i środowiskowe. W monografii w ramach uwarunkowań społeczno-kulturowych funkcjonowania kobiet podjęta została analiza ich optymizmu i pesymizmu wobec zagrożeń globalnych życia, cywilizacji i kultury, wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie zawodowe kobiet oraz obciążenie obowiązkami społecznymi, zawodowymi i rodzinnymi ze względu na płeć. Uwarunkowania edukacyjne funkcjonowania młodych kobiet obejmują analizę kierunku i poziomu ich wykształcenia, stopnia uwzględniania zapotrzebowania na zawody na rynku pracy przy wyborze kierunku kształcenia, preferowanych wartości oraz planów i aspiracji zawodowych i edukacyjnych kobiet pracujących i bezrobotnych. Z kolei w obrębie uwarunkowań środowiskowych uwzględniono wpływ pochodzenia społecznego i miejsca zamieszkania na status zawodowy kobiet, wpływ tradycji rodzinnych na sytuację kobiet na rynku pracy, a także związek sukcesów i niepowodzeń życiowych kobiet z ich aktualną i perspektywiczną sytuacją zawodową w samoocenie badanych. Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków humanistycznych i społecznych, szczególnie takich jak pedagogika rodziny, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, socjologia, psychologia. W kręgu jej odbiorców znajdą się również nauczyciele akademiccy, głownie zajmujący się pedagogiką pracy, pedagogiką rodziny i pedagogiką szkolną oraz pracownicy urzędów pracy, doradcy zawodowi, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, instytucje kształcące i dokształcające nauczycieli oraz sami nauczyciele zaangażowani w proces wychowania i kształcenia młodych pokoleń w perspektywie zmian społeczno-kulturowych, ekonomicznych i edukacyjnych, przygotowujący młodzież do sprawnego i odpowiedzialnego funkcjonowania w społeczeństwie uczącym się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp          Rozdział 1 Podstawy badań nad przyszłością młodzieży         1.1. Dyskursy w badaniach młodzieży          1.2. Młodość jako kategoria rozwojowa i społeczna          1.3. W kręgu pojęć związanych z przyszłością młodzieży        1.4. Podmiotowy kontekst projektowania przyszłości w okresie adolescencji          Rozdział 2 Młodzież w zmieniającym się świecie – od tradycji do ponowoczesności          2.1. Przemiany współczesnego świata         2.2. Człowiek w ponowoczesności      2.3. Pokolenia młodzieży dawniej i dziś   2.4. Wokół problematyki tożsamości młodzieży     Rozdział 3 Społeczno-kulturowy kontekst konstruowania wzorów przyszłości młodzieży   3.1. Przestrzeń społeczna a projektowanie przyszłości      3.2. Wartości jako podstawa planowania przyszłości      3.3. Rodzina jako środowisko kreowania przyszłości      3.4. Pedagogiczne aspekty projektowania przyszłości   3.5. Medialne wzorce konstruowania przyszłości     Rozdział 4 Założenia metodologiczne badań własnych   4.1. Przedmiot i cele badań   4.2. Problematyka badawcza   4.3. Zmienne i wskaźniki   4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze   4.5. Charakterystyka terenu badań i badanej próby     4.6. Organizacja badań i sposób opracowania materiału empirycznego   Rozdział 5 Wzory przyszłości badanej młodzieży   5.1. Charakterystyka wzorów przyszłości osobistej i zawodowej badanych   5.2. Wzory przyszłości dziewcząt i chłopców   5.3. Specyfika środowiskowa wzorów przyszłości młodzieży   5.4. Typy wzorów przyszłości preferowanych przez młodzież   Rozdział 6 Młodzież o sobie i świecie w kontekście wyobrażonej przyszłości   6.1. Wartości a wzory przyszłości młodzieży     6.2. Perspektywy ocen wzorów przyszłości młodzieży   6.3. Czynniki zależne i niezależne od jednostki – wpływające na realizację wzorów przyszłości   6.4. Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania wzorów przyszłości     Rozdział 7 Nastawienie młodzieży intra-, interpersonalne oraz wobec własnego życia i świata a jej wzory przyszłości   7.1. Samoocena młodzieży a jej wzory przyszłości   7.2. Funkcjonowanie interpersonalne młodzieży a jej wzory przyszłości   7.3. Obraz świata a wzory przyszłości młodzieży     7.4. Obraz życia a wzory przyszłości młodzieży     Wnioski i implikacje dla praktyki     Bibliografia  
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W. 44114 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej