Pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(227)
Forma i typ
Książki
(227)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(170)
tylko na miejscu
(50)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(176)
Czytelnia
(13)
Pracownia cymeliów
(37)
Autor
Śliwerski Bogusław
(19)
Suchodolski Bogdan
(18)
Krawcewicz Stanisław
(8)
Suchodolski Bodgan
(8)
Godlewski Michał
(7)
Różycka Ewa
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Kwieciński Zbigniew
(5)
Bauman Teresa
(4)
Gottlieb Wojciech
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Michalski Stanisław
(4)
Pilch Tadeusz
(4)
Radźko Andrzej
(4)
Włodarski Józef
(4)
Zieleńczyk Adam
(4)
Łempicki Stanisław
(4)
Adamski Franciszek
(3)
Hessen Sergiusz
(3)
Korniszewski Feliks
(3)
Kurdybacha Łukasz
(3)
Okoń Wincenty
(3)
Szulkin Michał
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Ablewicz Krystyna
(2)
Binet Alfred
(2)
Brzeziński Jerzy
(2)
Brühlmeier Artur
(2)
Błeszyńska Helena
(2)
Chmaj Ludwik
(2)
Claparede Edward
(2)
Danek Wincenty
(2)
Dewey John
(2)
Draus Jan
(2)
Guilford J.P
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(2)
Jakiel Maria
(2)
Jaworska Teresa
(2)
Jodłowska Bogusława
(2)
Kerschensteiner Georg
(2)
Krzysztoszek Zofia
(2)
Kuchta Jan
(2)
Kuźma Józef
(2)
Leppert Roman
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Pieter Józef
(2)
Pomykało Wojciech
(2)
Schulz Roman
(2)
Stępkowski Dariusz
(2)
Szczodrak Mieczysław
(2)
Szymanowska M
(2)
Terlecki Ryszard
(2)
Wasiłowska Daniela
(2)
Wojnar Irena
(2)
Wojtyniak Józef
(2)
Adamczuk Elżbieta
(1)
Adamczyk Dariusz
(1)
Alt Robert
(1)
Bajor Kazimierz
(1)
Baley Stefan
(1)
Bandura L
(1)
Barankiewicz halina
(1)
Baranowska Maria
(1)
Baranowski Mieczysław
(1)
Barański Czesław
(1)
Barczyk Piotr Paweł
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Benner Dietrich
(1)
Brachman Joachim
(1)
Brańka Zofia
(1)
Brezinka Wolfgang
(1)
Bron-Wojciechowska Agnieszka
(1)
Buckingham Burdett Ross
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chałasiński Józef
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chrzanowski Ignacy
(1)
Chylińska Helena
(1)
Cichoń Władysław
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Claparéde Ed
(1)
Czaplińska-Mutermilchowa
(1)
Danysz Antoni
(1)
Dauber Heinrich
(1)
Dembowska Janina
(1)
Drynda Danuta
(1)
Drzewiecki Marcin
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dygasiński Adolf
(1)
Dziduszko Karrol
(1)
Eustachiewicz Tadeusz
(1)
Filipowicz Franciszek
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Foerster Fryderyk Wilhelm
(1)
Fucke Erhard
(1)
Geppert Maksymilian
(1)
Gibiec Emilia
(1)
Gibiec-Śledzińska Małgorzata
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(20)
1960 - 1969
(30)
1950 - 1959
(21)
1940 - 1949
(8)
1930 - 1939
(26)
1920 - 1929
(7)
1910 - 1919
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(227)
Język
polski
(227)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Pedagogika
(227)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Temat: czas
2001-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
227 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15714 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14445 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17770 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Podstawowe pojęcia; 1.1. Twórczość; 1.2. Innowacje; 1.3. Nowatorstwo; 1.4. Postęp pedagogiczny; 2. Czynniki wewnętrzne warunkujące działalność innowacyjną nauczycieli; 2.1. Przegląd czynników wewnętrznych warunkujących działalność innowacyjną; 2.2. Weryfikacja empiryczna niektórych czynników wewnętrznych warunkujących działalność innowacyjną nauczycieli i dyrektorów szkół; 3. Czynniki zewnętrzne warunkujące działalność innowacyjną nauczycieli; 3.1. Przegląd czynników zewnętrznych warunkujących działalność innowacyjną; 3.2. Czynniki zewnętrzne warunkujące działalność innowacyjną nauczycieli i dyrektorów szkół; 4. Działalność innowacyjna nauczycieli i ich przełożonych; 4.1. Obszar, formy i wytwory działalności innowacyjnej; 4.2. Sfery działalności innowacyjnej nauczycieli i ich przełożonych; 4.3. Aktywność publicystyczna innowatorów; 5. Wojewódzkie struktury i formy organizacyjne w zakresie rozwijania działalności innowacyjnej nauczycieli; 5.1. Struktury i formy organizacyjne sprzyjające działalności innowacyjnej nauczycieliw województwach: kieleckim, radomskim i tarnobrzeskim; 5.2. Ocena działalności organizacyjnej ruchu innowacyjnego; 6. Założenia i realizowane funkcje oświatowej kadry kierowniczej; 6.1. Pojęcia i podział funkcji kierowniczych; 6.2. Realizowane funkcje i budżet czasu oświatowej kadry kierowniczej; 6.3. Wnioski dotyczące realizowanych funkcji oświatowej kadry kierowniczej; 7. Optymalizowanie roli i funkcji organizatorów zespołów nauczycielskich w rozwijaniu działalności innowacyjnej; 7.1. Rola i funkcje organizatorów zespołów nauczycielskich w opinii innowatorów; 7.2. Sylwetki organizatorów zespołów nauczycielskich (innowatorów); 7.3. Charakterystyka kierowników - innowatorów; 8. Synteza materiału badawczego; 8.1. System motywujący nauczycieli do działalności; 8.2. Wnioski; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33621, 33620, 33622 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43970 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43779, W.43781, W.43778, W.43780, W.43782 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
W publikacji przedstawiono koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.
Spis treści : Od tłumacza  Wstęp Autora do wydania polskiego    Wstęp    Rozdział 1. Lekcje mistrzów – z historii europejskiego i amerykańskiego dyskursu dydaktycznego  1.1. Pojęcie paidei w Platońskiej metaforze jaskini    1.2. Dydaktyczna strona sokratejskiej aporetyki na przykładzie lekcji geometrii przedstawionej w dialogu Menon  1.3. Arystoteles o sztuce nauczania i uczeniu się  1.4. Roussowskie zasady wychowania i ich dydaktyczne znaczenie na przykładzie lekcji ze złamanym kijem  1.5. Dydaktyczne znaczenie Fichteańskiego pojęcia wychowania na przykładzie konstruowania trójkąta    1.6. Dydaktyczna koncepcja prowadzenia lekcji jako rozszerzanie doświadczenia i wiedzy uzyskanej dzięki obcowaniu z innymi według Johanna Friedricha Herbarta  1.7. Nabudowana na irytacjach edukacyjnych i negatywnych doświadczeniach (samo)kształcących dydaktyka jednolita Johna Deweya  1.8. W kierunku (naukowo-)dydaktycznych badań pedagogicznych nad taktem i profesjonalizacją nauczania  Rozdział 2. Podstawowe rozróżnienia     2.1. Wychowanie i (samo)kształcenie    2.2. Nauczanie i uczenie się    2.3. Pozytywne i negatywne doświadczenia    2.4. Trzy rodzaje przyczynowości w procesach wychowania i (samo)kształcenia     2.5. (Samo)kształcenie i kompetencja  2.6. Uwagi końcowe    Rozdział 3. Doświadczenie, wiedza, nauka oraz nauczanie, uczenie się, prowadzenie lekcji w kontekście wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy  3.1. Teleologiczny paradygmat nauki Arystotelesa i jego antycypacje społeczno-praktyczne  3.2. Indukcja naukowa i praxis technologiczno-społeczna według Francisa Bacona  3.3. W sprawie zależności między krytyką rozumu a konceptualizacją praxis u Immanuela Kanta  3.4. Racjonalizm krytyczny a demokracja rozwiązująca problemy – wyprowadzona z jedności nauki logika badań Karla R. Poppera i jej znaczenie dla pluralizmu nowoczesnych typów wiedzy  3.5. Doświadczenie historyczno-hermeneutyczne, (samo)kształcenie i kompetencje w nawiązaniu do Wilhelma Diltheya, Hansa-Georga Gadamera, Joachima Rittera, Johanna G. Droysena i Günthera Bucka  3.6. Kryzys nauk europejskich według Edmunda Husserla i nieprzemijające znaczenie eksplikacji doświadczenia życia codziennego w propedeutyce nauki  3.7. Max Horkheimer o teorii tradycyjnej i krytycznej, Theodor W. Adorno o bezpośredniości i mediacji oraz Jürgen Habermas o naukowo-dydaktycznej interpretacji związku między poznaniem a interesem  3.8. Theodor Litt na temat triady podmiot – metoda – przedmiot, „nieuniknioności obcowania” i „błogosławieństwa refleksji”  3.9. Wolfgang Fischer i Jörg Ruhloff o (samo)kształceniowym znaczeniu sceptyczno-transcendentalnego posługiwania się rozumem  3.10. W sprawie pragmatycznego obchodzenia się z wielorakimi typami wiedzy. Albo: apologia nowego rozumienia metod nauczania wychowującego i (samo)kształcącego  Rozdział 4. Koncepcje naukowo-dydaktyczne i tendencje rozwojowe w XX-wiecznej pedagogice niemieckiej  4.1. Od teorii nauczania Johanna Friedricha Herbarta, przez dydaktykę stopni formalnych herbartystów i teorię planu nauczania Ericha Wenigera, do krytyki prospektywnych ideałów (samo)kształcenia Hannah Arendt i Theodora Litta oraz dydaktyki kategorialnej Wolfganga Klafkiego  4.2. Dydaktyczne znaczenie metodycznych pytań kierunkowych Giseli Blankertz oraz problem konstytucji nauczania propedeutyczno-naukowego według Hermanna-Josefa Kaisera 4.3. Klausa Prangego pedagogika operatywna i jej uzupełnienie przez koncepcję dydaktycznego zapytywania i odpowiadania Alfreda Petzelta i Josefa Derbolava  4.4. W sprawie podejścia do problemów naukowo-dydaktycznych w wybranych projektach reform oświatowych w Niemczech  Rozdział 5. Elementy ogólnej dydaktyki nauki  5.1. W kierunku dydaktyki typów wiedzy i formatów sądzenia  5.2. Triada szkolna: podstawowe wiadomości teoretyczne, kompetencja sądzenia i kompetencja partycypacji w działaniu 5.3. Triada dydaktyczna: nauczanie przedmiotowe, nauczanie ponadprzedmiotowe i nauczanie metodą projektów  5.4. Triada ewaluacyjna: zadania dydaktyczne, kontrolne i testowe  5.5. Reguły i zasady konstruowania zadań ukierunkowanych, których celem jest mierzenie kompetencji z perspektywy teorii kształcenia, metodyk przedmiotowych i badań empirycznych  5.6. O konieczności i możliwości uzgodnienia modelowania dydaktycznego z kompetencyjnym  Rozdział 6. Przykłady  6.1. Matematyka: o nauczaniu twierdzenia Pitagorasa  6.2. Fizyka: od starożytnej do nowożytnej fizyki  6.3. Biologia: wprowadzenie do teorii ewolucji Darwina z uwzględnieniem różnorodności typów wiedzy naukowej  6.4. Etyka: jak Shinichi Ushida uczy etyki? Albo o dydaktycznym znaczeniu refleksyjnych zadań testowych w nauczaniu problemowym na lekcjach etyki 6.5. Polityka: jak Günther Braun czytał z uczniami ustawę zasadniczą Republiki Federalnej Niemiec  Rozdział 7. Perspektywy dotyczące przyszłości dydaktyki nauki  7.1. Kształcenie przez naukę?  7.2. Dydaktyka szkoły wyższej poza shift from teaching to learning i constructive alignment  7.3. Współzależności między badaniami naukowymi, nauczaniem, uczeniem się i uczeniem się przez badanie    Bibliografia    Indeks rzeczowy Indeks osób 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44099 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17598 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17599 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40074, W.39838, W.39837, W.39836, W.40073 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41648, W.41622 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34189 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: O autorze Reguła językowa Cytaty z dzieł Pestalozziego Słowo wstępne do wydania drugiego Wprowadzenie od redaktora naukowego Kształcenie w duchu Pestalozziego Wstęp / podstawowy zamysł książki / cel kształcenia Jakość? Jakość! Cel: podnoszenie jakości kształcenia / Co to znaczy jakość? Typowy Pestalozzi Podstawowa zasada Pestalozziego: zgodność z naturą / potencjalne akty łamania zasady Daj spokój, wszystko jest przecież względne! Problemy z wartościowaniem / odwaga wartościowania Wysil się! Istota i konieczność osiągnięć uczniów O formach kontaktu i innych wartościach Wartości i normy / forma i treść Słynna triada Idea harmonijnego, elementarnego kształcenia według Pestalozziego Głosić kazania o moralności? Misja wychowawcza szkoły / możliwości kształcenia duchowego „Człowiek tam tylko jest pełnym człowiekiem, gdzie ćwiczy” Znaczenie, formy i problemy ćwiczenia / umiejętności i wiedza Kamień na kamieniu Zasada kompletności i jej konsekwencje Otwartość! Otwartość warunkiem kształcenia Posłuszeństwo – nie, dziękuję? Uzasadnienie posłuszeństwa / znaczenie dla szkoły Dyscyplina to przytomność ducha i ciała Dyscyplina jako skupienie na zadaniu Poślij papier tam, gdzie pieprz rośnie Zasada bliskości / konsekwencje dla szkoły Wspaniale, tak dużo wolnego! Życie jako przygotowanie do zajęć szkolnych Księżyc jest tak duży jak piłka Uwzględnianie dziecięcego obrazu świata Nie wiem, w co mam ręce włożyć Radzenie sobie z prawdziwym i rzekomym nawałem materiału Rękodzieło czy rękoczyn? O rozwoju zdolności manualnych Czym jest człowiek? Teoria człowieka według Pestalozziego Siłomierz, czyli walnij Łukasza! Przemoc w szkole, koncepcje rozwiązań Dobre chęci i całkowita porażka Rozwiązywanie konfliktów: przykład z życia Co robić bez paska? Władza i autorytet w wychowaniu Trzydzieści godzin zajęć językowych w tygodniu Wychowanie językowe jako holistyczna misja szkoły
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43660, W.43659 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa autora; Rozdział 1. Przyjazny stosunek wobec szkoły: Teoria człowieka według Pestalozziego; O istocie i możliwościach zawodu nauczycielskiego; Idea wychowania Pestalozziego; Całościowe traktowanie człowieka jako przewodnia idea pedagogiczna; Respekt przed dzieckiem; Naturalne kształcenie umysłu; Zasada bliskości; Rozwój predyspozycji manualnych; Rozwój predyspozycji przez ich użycie; Anielski krąg; Motywacja do osiągnięć poprzez zainteresowanie; Pobudzenie predyspozycji serca przez oddźwięk; Pielęgnacja stosunków międzyludzkich; Przyczyny i znaczeni walki o władzę; Zdolność rozwiązywania konfliktów; Stosunek do negatywnych emocji; O duchu przygotowania zajęć; Życie jako przygotowanie do zajęć; Potrzeba spokoju; Dostosowanie się do poziomu rozwoju uczniów; Wsłuchiwanie się w dziecko, zanim się je zacznie pouczać; Poważne traktowanie teraźniejszości uczniów; Znaczenie elementów estetycznych; Cud indywidualności; Rozwijać własną twórczość; Higiena psychiczna nauczyciela; We wszystkim serce; Rozdział 2. Władza i autorytet w wychowaniu: Istota władzy; Władza i autorytet w wychowaniu; Podsumowanie; Rozdział 3. Przyczyny i sposoby rozwiązywania konfliktów: O istocie konfliktu; Konflikty własne i cudze; Typowe przyczyny konfliktów; Dramatyzowanie konfliktu; Obchodzenie się z konfliktami z punktu widzenia Pestalozziego; Metoda rozwiązywania konfliktów według Thomasa Gordona; Unikanie konfliktów i inne pomoce; Rozdział 4. Pedagogika potrzeb czy wartości?: Przeciwdziałanie jako konieczny element czynności pedagogicznych; Znaczenie potrzeb i wymagań w sytuacjach konfliktowych; Krytyka "pedagogiki potrzeb"; Wymagania pedagogiczne na bazie norm i wartości; Przeciwdziałanie dotyczące różnych zakresów wartości; Wychowanie w poszanowaniu wartości; We wszystkim miłość; Rozdział 5. Kształcenie duchowe jako podstawa moralnego wychowania: Podstawowe zadanie pedagogiczne; Co jest postawą pozytywnego działania?; Dygresja: życie duchowe jako baza jakości życia; Kształcenie duchowe w szkole; Bogactwo obrazów; Nauczyciel z sercem; Ożywienie uczuć; Ufność w intuicję; Efekty społeczne; Rozdział 6. O duchowej karmie dziecka: Wewnętrzne obrazy jako podstawa działania; Karma duchowa jako zaspokojenie aktualnych potrzeb; Parę słów na temat pojęć "umysł" i "duch"; O istocie karmy duchowej; Wychowanie funkcjonalne i intencjonalne; Kształtowanie "odżywczego" środowiska; "Odżywcze" treści i czynności; Wszechobecny wróg: konsumpcja; Rozdział 7. Kształtowanie człowieka w epoce postmodernistycznej? - rozważania w oparciu o filozofię Pestalozziego: Odwołanie do filozofii Pestalozziego; Pestalozzi jako empirysta; Empiryka jako poglądowa metoda poznania; Istota człowieka; O zmiennym i niezmiennym; Przyczyna i istota zmiany społecznej; Błogosławieństwo i przekleństwo postępu; O istocie elektroniki; Epoka elektroniki; Konsekwencje dla kształcenia; "Nie" dla elektroniki - "tak" dla życia; Rozdział 8. Indywidualizacja: Problem pojęcia; Indywidualizacja, a wychowanie we wspólnocie; Co to jest indywidualność; Instynkt samozachowawczy a życie wewnętrzne; Istota indywidualizacji; Życie wewnętrzne: między obiektywizmem a subiektywizmem; Rdzeń człowieka: źródło dobra czy zła?; Zadanie wychowawcy; Znaczenie osobowości wychowawcy; Co musi umieć indywidualizujący nauczyciel?; Zajęcia klasowe a indywidualizacja; Na zakończenie: zdanie Pestalozziego; Rozdział 9. Teorie człowieka według Pestalozziego. Różnica pomiędzy stanem społecznym i moralnym w odniesieniu do teorii Pestalozziego o trzech stanach: Głos Pestalozziego; Stan społeczny a stan moralny; Rozdział 10. Teoria wychowania według Pestalozziego: Zgodność z naturą; Rozwijanie predyspozycji i zdolności; Rozwijanie predyspozycji przez ich używanie; Moc dążenia; Głowa, serce i ręka; Wielostronne, harmonijne kształcenie sił; Moc wspólnoty; Kształcenie serca; Prawa rozwoju; Dygresja: znaczenie matki; Kontynuacja: rozwój moralny; Rozwój predyspozycji intelektualnych; Zasada bliskości; Kształcenie formalne i materialne; Pogląd zewnętrzny i wewnętrzny; Rozwój zdolności manualnych; Znaczenie pracy; Zasada kompletności; Indywidualizowanie; Znaczenie rodziny; Stanowisko nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z Psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; t. 1)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42656, W.42657 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Przekładów Dzieł Pedagogicznych / red. Zygmunt Ziembiński ; T. 16)
Na k tyt.: Z oryginału angielskiego p. t. Research for teachers
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17607 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43214 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Społecznej)
Streszczenie: W poszukiwaniu emancypacyjno-transformacyjnego wymiaru badań pedagogicznych i antropologicznych (Bogusława D. Gołębniak, Hana Červinková) CZĘŚĆ PIERWSZA ŹRÓDŁA KURT LEWIN, Badania w działaniu a problemy mniejszości (przeł. Rozalia Ligus) SOL TAX, Projekt Lisy (przeł. Agnieszka Kościańska i Michał Petryk) CZĘŚĆ DRUGA BADANIA W DZIAŁANIU – PERSPEKTYWY TEORETYCZNE WILFRED CARR, Filozofia, metodologia i badania w działaniu (przeł. Katarzyna Liszka) STEPHEN KEMMIS, Teoria krytyczna i uczestniczące badania w działaniu (przeł. Katarzyna Liszka) GERALD I. SUSMAN, ROGER D. EVERED, Ocena naukowych walorów badań w działaniu (przeł. Maja Lavergne) PETER REASON, WILLIAM R. TORBERT, Zwrot działaniowy. Ku transformacyjnej nauce społecznej (przeł. Maja Lavergne) CZĘŚĆ TRZECIA PEDAGOGIKA ZAANGAŻOWANA I EDUKACYJNE BADANIA W DZIAŁANIU A. Studia przypadku JOHN ELLIOTT, Używając badań do ulepszenia praktyki: koncepcja praktyki opartej na danych empirycznych (przeł. Katarzyna Liszka) KRIS D. GUTIÉRREZ, BARBARA ROGOFF, Kulturowe sposoby uczenia się: cechy indywidualne czy repertuary praktyki (przeł. Rozalia Ligus) RENNIE JOHNSTON, Etyka, badania emancypacyjne i bezrobocie (przeł. Adrianna Nizińska) B. Refleksje ORLANDO FALS BORDA, Uczestniczące badania (w działaniu) w teorii społecznej: pochodzenie i wyzwania (przeł. Maja Lavergne) DONALDO P. MACEDO, PAULO FREIRE, Dialog: kultura, język i rasa (przeł. Marcin Starnawski) CZĘŚĆ CZWARTA ANTROPOLOGIA ZAANGAŻOWANA A. Wokół Sola Taxa DOUGLAS E. FOLEY, Projekt Lisy. Rewizja (przeł. Agnieszka Kościańska i Michał Petryk) JOHN W. BENNETT, Antropologia stosowana i antropologia w działaniu. Aspekty ideologiczne i pojęciowe (przeł. Agnieszka Kosciańska i Michał Petryk) B. Wiedza usytuowana, krytyka, działanie GEORGE E. MARCUS, MICHAEL M.J. FISCHER, Repatriacja antropologii jako krytyki kulturowej (przeł. Izabela Kołbon) TERRY TURNER, Antropologia jako reality show i jako koprodukcja. Wewnętrzne związki między teorią a aktywizmem (przeł. Maja Lavergne) DONNA HARAWAY, Wiedze umiejscowione. Zagadnienie nauki w feminizmiei przywilej stronniczej perspektywy (przeł. Małgorzata Głowania i Dominika Ferens) NANCY SCHEPER-HUGHES, Prymat etyki. Perspektywa walczącej antropologii (przeł. Katarzyna Liszka) PAULINE LIPMAN, Etnografia edukacyjna i polityka globalizacji, wojny i oporu (przeł. Agnieszka Kościańska i Michał Petryk) LUKE E. LASSITER, Etnografia współpracująca i antropologia publiczna (przeł. Agnieszka Kościańska i Michał Petryk)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43715 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13626, 609, 607, 608 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej