Wychowanie przedszkolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(128)
Forma i typ
Książki
(121)
Audiobooki
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(114)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(128)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(14)
Kaczmarek Jolanta
(5)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(5)
Kwietniewska Wanda
(5)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(5)
Szcześniak Mieczysław
(5)
Muchacka Bożena
(4)
Sachajska Elżbieta
(4)
Adamek Irena
(3)
Bogdanowicz Zofia
(3)
Demel Genowefa
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(3)
Sawicka Antonina
(3)
Batorska Beata
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Bąk Jacek
(2)
Domań Robert
(2)
Dudzińska Irena
(2)
Franczyk Anna
(2)
Hajnicz Wanda
(2)
Hollender Magda
(2)
Jałowiec Magdalena
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Królica Maria
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Misiurska Anna
(2)
Mystkowska Halina
(2)
Ratyńska Hanna
(2)
Rejman Andrzej
(2)
Rocławski Bronisław
(2)
Rożyńska Małgorzata
(2)
Siemek Danuta
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Waszkiewicz Elżbieta
(2)
Wiącek Renata
(2)
Wójtowiczowa Janina
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zielińska Ewa
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Arndt Marga
(1)
Badura-Strzelczyk Gabriela
(1)
Barwinek Helmut
(1)
Bateikaite Raimonda
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Burtowy Maria
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Casanova A.M
(1)
Chauval Danice
(1)
Chauvel Danice
(1)
Chmielewska Lidia
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Danuta
(1)
Cukierkówna Maria
(1)
Czekalska Renata
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Danys Marius
(1)
Elschenbroich Donata
(1)
Eubank Mary Grace
(1)
Florek Anna
(1)
Friedl Johanna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawlicz Katarzyna
(1)
Gorecka-Wencel Krystyna
(1)
Grabowska Gustawa
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gęca Ewa
(1)
Gęca Leszek
(1)
Hajnrych Jacek
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Janik Edeltruda
(1)
Jaszczyk Agnieszka
(1)
Jąder Mariola
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Kielar-Turska Maria
(1)
Kobylańska Anna
(1)
Kochan-Wójcik Marta
(1)
Kochaniak Beata
(1)
Kokoszka Małgorzata
(1)
Kownacka Renata
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Kunkiewicz-Waligóra Czesława
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Lelo Ewa
(1)
Lipina Stanisława
(1)
Lorek Maria
(1)
Marciniak Zbigniew
(1)
Maurer Alicja
(1)
Mazur Sławomir
(1)
Maćkowiak Antoni
(1)
Maćkowiak Janina
(1)
Michalska Bożena
(1)
Michel V
(1)
Morgała Monika
(1)
Niewola Dorota
(1)
Okońska Halina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(41)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(128)
Język
polski
(128)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
128 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40827 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38557, W.38558, W.38560, W.38559, W.38561 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Nauczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka; 1.1. Pojecie problemu; 1.2. Rodzaje problemów; 1.3. Usytuowanie rozwiązania problemów w kształceniu dzieci; 1.4. Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się; 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci; 2.1. Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; 2.2. Rola zadań problemowych; 2.3. Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci; 3.1. Konstruowanie wiedzy przez dzieci; 3.1.1. Czynności (działalność) jako wartość w opinii dziecka; 3.1.2. Zachęcanie do podejmowania decyzji; 3.1.3. Zespołowe rozwiązywanie zadań; 3.2. Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; 3.3. Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; 3.4. Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu; 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4.1. Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; 4.2. Dobór odpowiednich problemów; 4.3. Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów; 4.4. Stosowane techniki rozwiązywania problemów; 4.5. Strategia postępowania w sytuacji problemowej; 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu; 5.1. Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów; 5.2. Planowanie zajęć; 5.3. Ranga edukacji przedszkolnej; 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej; 6.1. Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; 6.1.1. Obserwacje dzieci; 6.1.2. Plany lekcyjne; 6.2. Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; 6.2.1. Plany lekcyjne - indywidualizowanie uczenia się; 6.3. Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej; Zakończenie; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39321 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42027 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35786, W.35785, W.35787, W.35783, W.35784 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42705 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44039 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42751 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43496, W.42750 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Przedmowa do wydania czwartego: Maria Dunin-Wąsowicz; Wprowadzeni; 1. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 3 lat; 2. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 4 lat; 3. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 5 lat; 4. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 6 lat; Spis zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36855, W.36724, W.37617, W.39176 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Przedmowa do wydania czwartego: Maria Dunin-Wąsowicz; Wprowadzeni; 1. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 3 lat; 2. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 4 lat; 3. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 5 lat; 4. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 6 lat; Spis zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39405, W.39404, W.39547, W.39403 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Przedmowa do wydania czwartego: Maria Dunin-Wąsowicz; Wprowadzeni; 1. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 3 lat; 2. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 4 lat; 3. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 5 lat; 4. Zabawy dydaktyczne dla dzieci w wieku 6 lat; Spis zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25006, 25007, 25004, 25003 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp (A. Brzezińska, M. Burtowy); Część 1. Tendencje rozwojowe wychowania przedszkolnego w Polsce: 1. Tendencje rozwojowe wychowania przedszkolnego w Polsce (od okresu międzywojennego do czasów współczesnych) (M. Burtowy); 2. Założenia i treści współczesnego systemu wychowania przedszkolnego (M. Burtowy); Część 2. Wybrane zagadnienia teoretyczne pedagogiki przedszkolnej: 1. Procesy dojrzewania i uczenia się a rozwój dziecka (A. Brzezińska); 2. Prawidłowości rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (A. Brzezińska); 3. Aktywność zabawowa i jej znaczenie dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (A. Brzezińska); 4. Rola rodziny i przedszkola w zaspokajaniu potrzeb dziecka i kształtowanie jego dojrzałości szkolnej (A. Brzezińska); 5. Psychologiczne postawy ciągłości procesu wychowawczo-dydaktycznego na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego (M. Burtowy); Część 3. Problemy elementarnej nauki czytania i przygotowania do pisania na poziomie wychowania przedszkolnego: 1. Wąskie i szerokie ujęcie umiejętności czytania i pisania (A. Brzezińska); 2. Założenia i treści przygotowania dzieci do nauki czytania i pisania w przedszkolu (M. Burtowy); 3. Analiza treści programowych elementarnej nauki czytania i przygotowania do pisania dzieci 6-letnich (M. Burtowy); 4. Gotowość dziecka w wieku przedszkolnym do czytania i pisania (A. Brzezińska); 5. Ciągłość procesu wychowawczo-dydaktycznego w zakresie elementarnej nauki czytania i pisania na poziomie wychowanie przedszkolnego i nauczania początkowego (M. Burtowy); 6. Etapy działań wychowawczo-dydaktycznych w przygotowaniu dziecka w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania (M. Burtowy); Część 4. Kształtowanie podstawowych pojęć matematycznych w przedszkolu w kontekście założeń i treści reformy nauczania matematyki w niższych klasach szkoły podstawowej: 1. Założenia i treści reformy nauczania matematyki na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego (M. Burtowy); 2. Psychopedagogiczne podstawy ciągłości i kształtowania podstawowych pojęć matematycznych w przedszkolu i w klasie I szkoły podstawowej (M. Burtowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33575, W.36733 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42047 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40119 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40749 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24206 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43228 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34478 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8546 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej