Metody nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Brudnik Edyta
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Kuchcińska Maria
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Moszyńska Anna
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Owczarska Beata
(1)
Paluch Michał
(1)
Pituła Beata
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Waligóra Anna
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(9)
angielski
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Metody nauczania
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Podręcznik
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 1)
(Z Prac Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach)
Książka Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne jest pracą interdyscyplinarną. (… ) Łączy więc wiele dziedzin nauki takich jak glottodydaktyka, językoznawstwo polonistyczne, kulturoznawstwo, komunikacja, ale też pedagogika i socjologia. (… ) Przedstawione cele pracy są bardzo ambitne. Monografia ma być z jednej strony „nową” dydaktyką języka, z drugiej - zakreślać obszary wiedzy interdyscyplinarnej, koniecznej do realizacji tego celu. (… ) Rzeczywiście, obecność uczniów z doświadczeniem migracyjnym wymaga zupełnie innej dydaktyki. (… ) Edukacja takich dzieci narzuca konieczność interdyscyplinarności i koncepcji połączenia kształcenia językowego z nauczaniem międzykulturowym, dydaktyką wielojęzyczności, edukacją włączającą i edukacją pozytywną. (… ) Przedstawione szerokie obszary naukowe dotyczące nowej dydaktyki wymagają starannego przygotowania nauczyciela, specyficznej organizacji procesu dydaktycznego i działań legislacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44068 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WprowadzenieU2009U2009U2009U2009U2009U2009U2009U2009U2009U2009U2009U2009 1.Program tutorski we wrocławskich gimnazjachU2009U2009U2009U2009U2009U2009 U20021.1.Inspiracje i rozwój tutoringu szkolnego we WrocławiuU2009U2009U2009U2009U2009U2009 U20021.2.Założenia programu innowacji pedagogicznejU2009U2009U2009U2009U2009U2009 2.Organizacja badań rekonstrukcyjnychU2009U2009U2009U2009U2009 U20022.1.Prakseologiczna perspektywa badańU2009U2009 U20022.2.Pytanie badawczeU2009U2009U2009U2009U2009U2009 U20022.3.Organizacja badań w szkołachU2009U2009U2009U2009U2009 U20022.4.Dokumentarna interpretacja narracjiU2009U2009U2009 3.Wzór orientacji tutorskiej w szkoleU2009U2009U2009U2009U2009U2009 U20023.1.Tutoring w systemie działalności szkołyU2009U2009U2009U2009 3.1.1.Tutoring niszowyU2009U2009U2009U2009U2009U2009 3.1.2.Tutoring pozornyU2009U2009U2009U2009U2009U2009U2009 3.1.3.Tutoring instrumentalnyU2009U2009U2009 3.1.4.Tutoring synergicznyU2009U2009 U20023.2.Szkoły tutorskieU2009U2009U2009 4.Tutoring angażującyU2009U2009U2009U2009U2009U2009 U20024.1.Założycielskie opowiadanie organizacyjneU2009U2009U2009 U20024.2.Tutorzy jako uczący się nauczycieleU2009U2009U2009 U20024.3.Podwójne związanie tutoringu w szkoleU2009U2009 U20024.4.Poszerzające tutorskie uczenie sięU2009U2009U2009U2009 U20024.5.Transformacja działalności pedagogicznejU2009U2009U2009U2009 U20024.6.Proces ciągłych uzgodnień w tutoringuU2009U2009 U20024.7.Uważność na otwartą sytuację tutorską (poza tutorialami)U2009U2009 U20024.8.Dialogiczny tutoring w strefie najbliższego rozwojuU2009U2009 U20024.9.Spektrum aktywności tutorskichU2009U2009U2009U2009U2009 4.10.Budowanie pedagogicznego rusztowaniaU2009U2009 5.Tutoring wzmacniającyU2009U2009U2009 U20025.1.Od potrzeby tutoringu do szkoły tutorskiejU2009U2009 U20025.2.Testowanie tutoringu w praktyce pedagogicznejU2009U2009U2009U2009 U20025.3.Nieoceniający tutoring w działaniuU2009U2009 U20025.4.Rozproszenie tutoringu w aktywnościach szkołyU2009U2009 U20025.5.W stronę (przekraczania) granic tutoringuU2009U2009 U20025.6.Dialogiczne motywowanie tutorantaU2009U2009 U20025.7.Profesjonalizm pomiędzy teorią i praktyką tutorskąU2009U2009 U20025.8.Tutoring w doświadczeniu początkującego nauczycielaU2009U2009U2009U2009 U20025.9.Indywidualno-kolektywny wymiar orientacji tutorskiejU2009U2009U2009 5.10.Tutoring w zawodowej biografii nauczycielaU2009U2009U2009U2009 5.10.1.Inicjujące doświadczenie pedagogiczneU2009U2009U2009 5.10.2.Reorganizujące doświadczenie pedagogiczneU2009U2009 5.10.3.Asymilowane doświadczenie pedagogiczneU2009U2009 6.Tutoring inspirującyU2009U2009U2009 U20026.1.Organizacyjne rozwijanie i wygaszanie projektu tutorskiegoU2009U2009U2009 U20026.2.Przejście od pracy w grupie do tutoringu zindywidualizowanegoU2009U2009 U20026.3.Samoregulacyjne uczenie się w pracy opartej na celachU2009U2009 U20026.4.Orientacja pedagogiczna w pracy na celachU2009U2009 7.Tutoring aktywizującyU2009U2009 U20027.1.Doświadczenie dychotomii roli wychowawcy i tutoraU2009U2009U2009U2009 U20027.2.W stronę zintegrowanego modelu wychowawczo-tutorskiegoU2009U2009 U20027.3.Tutor w pracy wychowawczej z klasamiU2009U2009U2009 U20027.4.Praca nad celami samowychowania podopiecznego U20027.5.Elastyczna praca na relacjachU2009U2009U2009 U20027.6.Liderzy w poszukiwaniu inspiracji dla tutoringuU2009U2009U2009 U20027.7.Krytyczne rozwijanie tutoringu opartego na dowodachU2009U2009
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43912 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1 Oddziaływania edukacyjne metodą zadaniową, czyli krzywe zwierciadło teorii WprowadzenieU202FU202F Ingerencja w rozwój vs. wspomaganie dążności do rozwojuU202FU202FU2007 Praktyczne konsekwencje wykorzystywania regulowanej funkcji zadaniaU202FU202FU2007 Możliwość współpracy przy rozwiązywaniu zadania złożonegoU202FU202FU2007 Praktyczne konsekwencje nadawania organizacyjnych form aktywności uczniówU202FU202FU2007 Rozdział 2 Stopniowanie trudności w świetle teorii metody zadaniowej, czyli dwa krzywe zwierciadła (teorii i praktyki) Aktywność sprawczym czynnikiem rozwojuU202FU202FU2007 Najprostsze sposoby stopniowania trudnościU202FU202FU2007 Dochodzenie do algorytmu stopniowania trudnościU202FU202FU2007 Przykłady podporządkowania praktyki stawiania zadań dydaktycznych opisanej teorii stopniowania trudnościU202FU202F Rozdział 3 PUS – o trzech stopniach trudności – w przedszkolnej edukacji matematycznej, czyli praktyka w krzywym zwierciadle teorii (Małgorzata Sopel) WprowadzenieU202FU202F Wybrane treści programowe edukacji matematycznej w przedszkoluU202FU202F Eksperymentalne zastosowanie PUS o trzech stopniach trudności w przedszkolnej edukacji matematycznejU202FU202F Autorska wersja PUS Małgorzaty SopelU202FU202F Przebieg i wyniki badań eksperymentalnych w przedszkoluU202F Podsumowanie badań eksperymentalnychU202FU202F ZakończenieU202FU202F Załączniki Załącznik nr 1. Opowiadanie Proste pytanieU202FU202F Załącznik nr 2. Kształtowanie pojęć matematycznych w programie wychowania przedszkolnego dla dzieci 3–6-letnich autorstwa Henryki CzerniawskiejU202FU202F Załącznik nr 3. Fragment podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego (z 14 lutego 2017 roku)U202FU202F Załącznik nr 4. Analiza stopnia trudności wariantów zadańU202FU202F Załącznik nr 5. Autorska wersja PUS Małgorzaty SopelU202FU202F Załącznik nr 6. Testy opracowane przez Małgorzatę Sopel dla własnych badań eksperymental
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Od Autorek Wprowadzenie Część I. Geneza i rozwój pedagogiki przedszkolnej w Polsce 1.Pierwsze koncepcje edukacji małego dziecka 1.1.Koncepcje edukacji małego dziecka w Oświeceniu 1.2.Koncepcje edukacji małego dziecka w okresie Pozytywizmu 2.Europejskie paradygmaty wychowania przedszkolnego 2.1.Pedagogika przedszkolna Fryderyka Wilhelma Froebla (1782–1852) 2.2.Pedagogika przedszkolna Marii Montessori (1870–1952) 2.3.Pedagogika funkcjonalna Edwarda Claparede (1873–1940) 2.4.Ośrodki zainteresowań Owidiusza Decroly’ego (1871–1932) 3.Polskie koncepcje wychowania przedszkolnego w okresie międzywojennym 3.1.Maria Weryho-Radziwiłłowiczowa (1858–1944) 3.2.Stefania Marciszewska-Posadzowa (1874–1955) 3.3.Natalia Cicimirska (1881–1959) 3.4.Zofia Żukiewiczowa (1881–1956) 3.5.Zofia Bogdanowicz (1897–1976) 3.6.Udział polskich psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej 3.7.Początki naukowej pedagogiki przedszkolnej w Polsce Część II. Podstawy wychowania przedszkolnego 1.Teoretyczne konteksty wychowania przedszkolnego 1.1.Koncepcje wychowania przedszkolnego 1.2. Modele wychowania przedszkolnego 2.Organizacja wychowania przedszkolnego w Polsce 3.Funkcje i zasady wychowania przedszkolnego 3.1.Funkcje przedszkola wobec dziecka 3.2.Zasady wychowania przedszkolnego 4.Istota programów wychowania przedszkolnego Część III. Metodyka wychowania przedszkolnego 1.Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka w wieku przedszkolnym 1.1.Definicje zabawy 1.2.Funkcje zabawy 1.3.Rola nauczyciela przy organizacji zabawy dzieci 1.4.Zabawka w przestrzeni przedszkola 2.Sytuacje edukacyjne i zadania we wspieraniu rozwoju dziecka 2.1.Klasyfikacja metod według Marii Kwiatowskiej 2.2.Klasyfikacja metod w ramach pedagogiki zabawy 2.3.Klasyfikacja metod aktywizujących 2.4.Strategie rozwijające myślenie dzieci 2.5.Tutoring rówieśniczy w przedszkolu 3.Metodyka poszczególnych typów edukacji jako przygotowanie do integrowania wiedzy i umiejętności dzieci 3.1.Dydaktyka twórczości w przedszkolu 3.2.Kształcenie językowe dla dzieci w wieku przedszkolnym 3.3.Koncepcje nauczania czytania i pisania w przedszkolu 3.4.Przedszkolna edukacja matematyczna 3.5.Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu 3.5.1.Wychowanie społeczno-moralne w przedszkolu 3.5.2.Przedszkolna edukacja przyrodniczo-ekologiczna 3.6.Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu 3.7.Metodyka edukacji plastyczno-technicznej w przedszkolu 3.8.Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu 3.9.Edukacja teatralna i drama w przedszkolu 3.10.Edukacja medialna w przedszkolu 3.11.Metodyka nauczania dzieci języka obcego 4.Alternatywne systemy pedagogiczne w przedszkolu 4.1.Metoda Marii Montessori we współczesnych przedszkolach 4.2.Przedszkola waldorfskie 4.3.Plan daltoński w przedszkolu 4.4.Specyfika przedszkoli wielokulturowych i wielojęzycznych 4.5.Przedszkola leśne 5.Problemy adaptacji dziecka do warunków przedszkola 5.1.Czynniki utrudniające dziecku adaptację do warunków przedszkola 5.2.Trudności dziecka w procesie adaptacji do warunków przedszkola 5.3.Warunki sprzyjające adaptacji dziecka do przedszkola 6.Partnerstwo we współpracy nauczycieli i rodziców 6.1.Podstawa prawna współpracy z rodzicami na terenie przedszkola 6.2.Problemy w zakresie współpracy przedstawicieli przedszkola i rodziców 6.3.Czynniki sprzyjające współpracy nauczycieli i rodziców 6.4.Zasady współpracy nauczycieli i rodziców 6.5.Formy współpracy przedszkola i rodziców Część IV. Diagnoza przedszkolna 1.Definicja i cel diagnozy przedszkolnej 2.Podstawa teoretyczna diagnozy w ujęciu historycznym 3.Współczesna koncepcja diagnozy przedszkolnej 4.Zasady w postępowaniu diagnostycznym 5.Etapy procesu diagnostycznego 6.Funkcje diagnozy 7.Metody procesu diagnostycznego w przedszkolu 8.Sfery rozwojowe dziecka jako przedmiot diagnozy 9.Specyfika diagnozy gotowości dziecka do podjęcia zadań szkolnych 10.Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu Część V. Przestrzeń edukacyjna w przedszkolu 1.Przestrzeń edukacyjna i jej wybrane cechy 2.Aranżacja przestrzeni materialnej w przedszkolu 3.Zagospodarowanie czasu w przedszkolu 4.Aspekty społecznej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu Część VI. Nauczyciel wychowania przedszkolnego 1.Współczesne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola 1.1.Kwalifikacje nauczycieli przedszkola 1.2. Postulowane kompetencje nauczycieli przedszkolnych 2.Zarządzanie przez nauczyciela własnym rozwojem zawodowym 2.1.Planowanie własnego rozwoju zawodowego 2.2.Innowacyjność nauczyciela przedszkola 3. Problemy etyczne nauczyciela przedszkola
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44127 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 12)
Streszczenie: WprowadzenieU202F U202FU2007 Twórcza aktywność językowa dziecka w kontekście zmian kreatywnych w edukacji Agnieszka Twaróg-Kanus Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego przez wykorzystanie technik kreatywnego myślenia w aspekcie emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym ucznia edukacji wczesnoszkolnejU202F U202FU2007 Alicja Ungeheuer-Gołąb Literatura dziecięca jako narzędzie w badaniach pedagogicznych na przykładzie badań prowadzonych w grupie nauczycieli-wychowawców przedszkolnychU202F U202F Simoneta Babiaková, Mariana Cabanová Budovanie čitateľskej gramotnosti detí na začiatku povinnej školskej dochádzkyU202F Kinga Kuszak Anglicyzmy w języku dziecka – problem czy wyzwanie nauczyciela?U202F U202FU2007 Przestrzenie twórczych działań dziecka i nauczyciela w kontekście kreatywnych zmian w edukacji Aniela Różańska Rola refleksji w edukacji ekologicznejU202F Martyna Justyńska, Anna Majewska-Owczarek Odyseja Umysłu® jako metoda stwarzająca przestrzeń do rozwijania aktywności twórczej dzieckaU202F U202F Magdalena Sasin Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej Anna Trzcionka-Wieczorek Muzyczne kompetencje studentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przyszłych nauczycielek muzykiU202F Bernadeta Didkowska Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat?U202F Barbara Kurowska, Kinga Łapot-Dzierwa Rozwijanie aktywności twórczej – tradycyjne i alternatywne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnymU202F Dorota Szumna Aktywni i samodzielni – o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniówU202F Paula Wiażewicz-Wójtowicz Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dzieckaU202F Marek Świeca Warunki skutecznej interakcyjności w edukacji dzieckaU202F Dominika Łowkajtis Zastosowanie urządzeń mobilnych w edukacji plastycznej uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnejU202F Ondřej Šimik Využití aplikace Nearpod jako nástroje pro interaktivní výukuU202F Joanna Sikorska Edutainment – w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczeniu się w okresie późnego dzieciństwaU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 13)
Spis treści : Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy Katarzyna Sadowska Wczesnodziecięca edukacja w żłobku – stare dylematy, nowe wyzwania     Ewa Jędrzejowska Praca w grupach jako istotna forma organizacyjna w edukacji przedszkolnej  Radmila Burkovičová Indywidualnie zidentyfikowane potrzeby samokształcenia nauczycielek przedszkola  Bronislava Kasáčová Dieťa ako objekt výskumu a subjekt edukácie Čo si myslia dospelí o deťoch na prahu vzdelávania?  Mariana Cabanová Kvalitatívna analýza výpovedí dospelých o dnešných deťoch na prahu vzdelávania  Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej  Aleksandra Kruszewska Dzieci sześcio- i siedmioletnie trzy lata później – diagnoza kompetencji trzecioklasistów  Renata Reclik Determinanty jakości wczesnoszkolnej edukacji matematycznej w opinii studentów edukacji elementarnej  Małgorzata Drost-Rudnicka Edukacja ogólnotechniczna małego dziecka w szkolnej rzeczywistości  Renata Raszka Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej o pieniądzach  Elżbieta Marek Aranżacja przestrzeni edukacyjnej a rozwój dziecka  Nauczyciel w (z)reformowanej rzeczywistości szkolnej Anna Szafrańska Wybory, nadzieje i dylematy – przyszli nauczyciele dzieci młodszych o wybranym zawodzie  Agnieszka Leszcz-Krysiak Nauczyciel twórczy – konieczność w reformowanym systemie oświaty: doniesienie z badań    Łucja Reczek-Zymróz Wartości preferowane we współczesnym modelu bycia nauczycielem wczesnej edukacji: na przykładzie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie południowej Polski (Tarnów) oraz północnych i południowych Węgrzech (Kaposvári i Sárospatak)  Danuta Dyrek Pedagodzy i nauczyciele otwierający się na potrzeby dziecka szansą edukacji    Małgorzata Zalewska-Bujak Nauczyciel o sobie i innych nauczycielach w świecie szkoły (z perspektywy nauczycielskich narracji)  Beata Oelszlaeger-Kosturek Odczytywanie znaczeń wypowiedzi uczniów przez nauczyciela – wybrane problemy  Jadwiga Oleksy Podręcznik jako narzędzie sterujące działaniami nauczyciela i aktywnością edukacyjną uczniów klas I–III   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44103 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 9)
Streszczenie: WprowadzenieU202F U202FU2007U20079 WSPÓŁCZESNA SZKOŁA JAKO „KULTURA UCZĄCA SIĘ” Gabriela Kapica Szkoła i nauczyciel w organizowaniu środowiska uczenia się młodszych uczniówU202F U202FU2007 Małgorzata Zalewska-Bujak Szkoła – miejsce rozwoju czy narzędzie reprodukcji struktur społecznych?U202F U202FU2007 Jolanta Bonar Szkoła jako środowisko blokujące potencjał twórczy uczniówU202F U202FU2007 Simona Hendrychová Vlastní hodnocení školyU202F U202FU2007 Alena Doušková Moderné prístupy k hodnoteniu edukačných výsledkov žiakov na primárnom stupni školyU202F U202FU2007 UCZEŃ W ŚRODOWISKU SZKOŁY – MOTYWY POZNAWANIA ŚWIATA I UCZENIA SIĘ Celestyna Grzywniak Diagnozowanie dojrzałości neuropsychologicznej do szkolnego uczenia się dzieci sześcio- i siedmioletnichU202F U202FU2007 Ewa Kochanowska Emocjonalno-społeczny kontekst procesu uczenia się języka jako narzędzia poznania i komunikacji przez dziecko w wieku wczesnoszkolnymU202F U202FU2007 Agnieszka Dłużniewska, Izabella Kucharczyk Realizacja idei integracji i edukacji włączającej w procesie wychowania i kształcenia dzieci z uszkodzeniami słuchu i wzrokuU202F U202F Gabriela Piechaczek-Ogierman Samoocena uczniów związana z wyglądemU202F U202F KONSTRUOWANIE WIEDZY W SZKOLE: DOTYCHCZASOWE DOŚWIADCZENIA – TYPOWE PRZEJAWY PRAKTYKI – PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ Małgorzata Gil Kształcenie dzieci utalentowanych. Przegląd badań dotyczących praktyki w szkołach kanadyjskichU202F U202F Karolina Skarbek Dzieci uzdolnione matematycznie na początku nauki szkolnejU202F U202F Renata Reclik Zadania problemowe we wczesnoszkolnej edukacji matematycznejU202F U202F Ernest Zawada Aspekty edukacyjne i wychowawcze kształcenia plastycznego dzieciU202F U202F Maciej Kołodziejski Aktywne uczenie się muzyki w pedagogice Edwina E. GordonaU202F U202F Anna Stawecka Terapeutyczne walory muzyki w aktywizacji dzieci w wieku wczesnoszkolnymU202F U202F NAUCZYCIEL W ŚRODOWISKU SZKOŁY – NABYWANIE WIEDZY I DOŚWIADCZENIE PEDAGOGICZNE Simoneta Babiaková Možnosti a výzvy evalvácie učiteľa primárneho vzdelávaniaU202F U202F Mariana Cabanová Diagnostická kompetencia ako súčasť kompetenčného profilu a profesijného štandardu učiteľaU202F U202F Tatiana Kłosińska Osiągnięcia twórcze w samoocenie nauczycieli kształcenia wczesnoszkolnegoU202F U202F Elżbieta Marek Kształcenie nauczycieli wczesnej edukacji – teraźniejszość i przyszłośćU202F U202F Justyna Miko-Giedyk Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniem w szkole wiejskiej w kontekście wyrównywania szans edukacyjnychU202F U202F Anna Buła Znaczenie praktyki dla budowania doświadczenia i wiedzy pedagogicznej u kandydatów do zawodu nauczyciela wczesnej edukacjiU202F U202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43891 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest próbą przedstawienia nowoczesnych metod z zakresu dydaktyki, które z powodzeniem można zastosować w procesie kształcenia studentów uczelni wyższych, nie tylko technicznych. Publikacja ma na celu odpowiedź na liczne zmiany w sposobie nauczania, wynikające z przeobrażeń społecznych i gospodarczych, ale także postępu technologicznego i komplikacji wynikających z pandemii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44088, W.44086, W.44087 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego / Bogusław Śliwerski, Michał Paluch. - Kraków : Impuls, 2021. - 356 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Spis treści : Bogusław Śliwerski Część 1. Od zniewolenia do edukacji w wolności Rozdział 1. Krytyka systemu klasowo-lekcyjnego       1. Nienaruszalność systemu klasowo-lekcyjnego       2. Klasa szkolna jako cela więzienna      3. Dyrektywne/autorytarne podejście do nauczania dzieci i młodzieży      4. Znaczenie miejsca i czasu uczenia się    5. System klasowo-lekcyjny w prawie oświatowym    6. Toksyczność i reprodukcja totalnej edukacji    7. Ideologiczne władztwo oświatowe   Rozdział 2. Badania nad klasą szkolną    1. Impulsy z nauk pogranicza    2. System klasowo-lekcyjny w teorii wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia      3. Behawioralna teoria kształcenia Bolesława Niemierki   4. Miejsce uczenia się w świetle badań etnopedagogicznych   5. Architektoniczny gorset systemu klasowo-lekcyjnego    6. Klasa szkolna jako środowisko proksemiczne    7. Fenomen dzwonka szkolnego      8. Ławki szkolne    9. Komunikacyjne doświadczenia uczniów w czasie lekcji   10. Kultura i klimat klasy szkolnej  11. Pozór wychowawczej i dydaktycznej spójności klasy szkolnej     12. Celowy dobór czy selekcja?   Rozdział 3. Wyjście poza dostarczone (narzucone) systemowe rygory   1. (Nie-)pożądana przez władze III RP edukacja autorska w szkołach publicznych     2. Klasa autorskiej edukacji  3. Wyspy transformatywnego oporu edukacyjnego   4. Jest taka szkoła, w której wcale nie chodzi o szkołę   5. Może Johannes Sturm przejdzie wreszcie w Polsce na dydaktyczną „emeryturę”?   6. Samokontrola i samoocena uczącego się w modelu edukacji hybrydowej   Zakończenie jako wprowadzenie do kolejnej części analiz   Bibliografia do części 1  Michał Paluch Część 2. Powrót do źródeł Rozdział 1. „Czuły narrator” w społeczności klasowo-lekcyjnej  Rozdział 2. „Pierwotna samotność” nauczyciela w drodze na lekcję   Rozdział 3. „Oiketa” wchodzi do klasy    Zakończenie   3 Bibliografia do części 2
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44116 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej