Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(50)
Autor
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Bednarek Józef
(2)
Bugajski Jarosław
(2)
Bębas Sylwester
(2)
Grabowska Małgorzata
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Walancik Marek
(2)
Wolny Jerzy
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Brańka Zofia
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bukowska-Jóźwicka Anna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chałasiński Józef
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czeredrecka Barbara
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Frąckiewicz Lucyna
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Głogowska Renata
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Kaczmare Bogusława
(1)
Kania Iwona
(1)
Karwowski Maciej
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kawula Stanisław
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kukołowicz Teresa
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Leksy Karina
(1)
Makowski Aleksander
(1)
Marzec Danuta
(1)
Matejek Józefa
(1)
Musioł Marcin
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Palka Stanisław
(1)
Paluch Michał
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pituła Beata
(1)
Plis Jerzy
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Schulz Roman
(1)
Siedlanowski Paweł
(1)
Sierankiewicz Ewa
(1)
Skura Monika
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Smyła Joanna
(1)
Steinhagen Anna
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymański Mirosław J
(1)
Wawrzała Paweł
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wojciechowska Mariola
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Świeca Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy specjalni
(3)
Rodzice
(2)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Pedagogika specjalna
(10)
Niepełnosprawni
(9)
Młodzież
(7)
Pedagogika
(7)
Integracja społeczna
(6)
Wychowanie
(6)
Pedagogika społeczna
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
pedagogika
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Rodzice
(3)
Rodzina
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Socjologia
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Dojrzewanie
(2)
Dzieci
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Globalizacja
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Postawy
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przekonania
(2)
Samorealizacja
(2)
Socjalizacja
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
pedagogika społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Aktywność prospektywna
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania porównawcze
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Domy dziecka
(1)
Doradztwo zawodowe
(1)
Dorosłość
(1)
Drugoroczność
(1)
Dysleksja
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inność
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kultura masowa
(1)
Kuźma, Józef (1964-1995)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Netnografia
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(6)
Monografia
(5)
Raport z badań
(3)
Debata
(2)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Psychologia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
50 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 301)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41151 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; 1. Eckert U.: Współczesne zadania pedagogiki specjalnej w Polsce; 2. Kosakowski Cz.: Kształcenie pedagogów specjalnych na tle przemian; 3. Ossowski R.: Problemy nauczania specjalnego zintegrowanego; 4. Witkowski T.: Psychospołeczne problemy osób niewidomych; 5. Gałkowski T.: Więź dziecka autystycznego z rodziną; 6. Braun-Gałkowska M.: Projekcyjny obraz siebie osób przeżywających poczucie osamotnienia; 7. Sękowski A.: Wybrane koncepcje teoretyczne postaw wobec osób niepełnosprawnych; 8. Chodkowska M.: Kulturowe uwarunkowania postaw wobec inwalidztwa oraz osób niepełnosprawnych. Ciągłość i możliwość zmiany; 9. Riabinin S.: Przyczyni do zapoznawania niewidomych z przyrodą; 10. Palak Z.: Właściwości samooceny uczniów niewidomych; 11. Pielecki A.: Spostrzeganie swoich właściwości fizycznych a zaburzenia w zachowaniu u dzieci niedowidzących; 12. Gindrich P.: Poziom rozwoju fizycznego sześcioletnich dzieci niedowidzących; 13. Wojnarska A.: Psychopedagogiczne aspekty funkcjonowania dzieci z zezem w sytuacjach frustracji; 14. Zubrzycka R.: Samorealizacja niewidomej i szczątkowo widzącej młodzieży oraz uwarunkowania tego procesu; 15. Sękowski T.: Adaptacja pracowników niewidomych do środowiska pracy; 16. Osik D.: Samorealizacja i funkcjonowanie osób niewidomych na studiach wyższych; 17. Stachyra J.: Kształtowanie się wybranych funkcji psychicznych u dzieci z wadą słuchu - w świetle badań; 18. Bartkowicz Z.: Kształcenie zdolności empatycznych u dzieci upośledzonych umysłowo - weryfikacja programu terapii pedagogicznej; 19. Pasternak E.: Stosunek uczniów upośledzonych umysłowo do szkoły specjalnej; 20. Tkaczyk G.: Postępowanie rehabilitacyjne w mózgowym porażeniu dziecięcym (studium indywidualnego przypadku); 21. Kwaśniewska G.: Problemy społeczno-zawodowe funkcjonowania młodzieży z uszkodzeniem rdzenia kręgowego; 22. Kawka J., Kazanowski Z.: Wykorzystanie ekspresji twórczej w pracy z osobami upośledzonymi umysłowo na przykładzie działalności świetlicy środowiskowej; 23. Kirenko J.: Człowiek niepełnosprawny i jego psychospołeczne funkcjonowanie - pytania wciąż otwarte; 24. Łęczycka J., Skrzetuska E.: XX - lecie Zakładu Psychologii Specjalnej w UMCS w Lublinie (1970-1990); 25. Prorok L.: Wspomnienie o Modeście Sękowskim; Wykaz publikacji profesor Zofii Sękowskiej; Wykaz rozpraw habilitacyjnych recenzowanych przez profesor Zofię Sękowską; Informacje o rozprawach doktorskich przygotowanych pod kierunkiem profesor Zofii Sękowskiej; Informacje o Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37957 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Problem niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży w środowisku: 1. Pojęcie niedostosowania społecznego; 2. Ewolucja poglądów na etiologię niedostosowania społecznego; 3. Klasyfikacja przyczyn niedostosowania społecznego; 4. Charakterystyka przyczyn niedostosowania społecznego; 5. Akceleracja, retardacja i dysharmonia życia psychicznego jako specyficzne przyczyny rozwojowe niedostosowania społecznego; 6. Rozmiar niedostosowania społecznego; 7. Rodzaje niedostosowania społecznego; 8. Przejawy niedostosowania społecznego względem własnej osoby; 9. Przejawy niedostosowania społecznego w rodzinie; 10. Przejawy niedostosowania społecznego w szkole i placówkach opiekuńczo-wychowawczych; 11. Przejawy niedostosowania społecznego w szerszym środowisku społecznym; 12. Niedostosowanie społeczne a przestępczość nieletnich; 13. Proces postępujących dewiacji psychospołecznych u nieletnich; 14. Dewiacje psychospołecznych a złamanie planu życiowego u nieletnich; Rozdział 2. Niedostosowanie społeczne i ich specyficzne zaburzenia osobowościowe: 1. Klasyfikacja niedostosowanych społecznie; 2. Charakterystyka niedostosowanych społecznie; 3. Niedostosowani społecznie charakteropaci;4. Niedostosowani społecznie psychopaci; 5. Niedostosowani społecznie neuropaci; Rozdział 3. Niedostosowanie społeczne w środowisku jako jednostki trudne w zachowaniu: 1. Zachowania w formalnych strukturach szkolnych i opiekuńczo-wychowawczych; 2. Zachowania w grupach nieformalnych ( rówieśniczych, koleżeńskich, zabawowych ); 3. Zachowania międzyosobnicze w szerszym środowisku społecznym ( osiedlowym, dzielnicowym, okolicznym ); 4. Zachowania w sytuacjach konfliktowych powstających na podłożu charaktero-, psycho- i neuropatycznym; Rozdział 4. Niedostosowani społecznie uzależnieni w środowisku jako toksykowamni, narkomani, lekomani: 1. Toksykomania, narkomania, uzależnienia lekowe; 2. Substancje używane przez toksykomanów i ich zgubne skutki działania; 3. Rozmiary zjawiska toksykomanii w Polsce, walka z nią i zapobieganie jej; 4. Zagrożenia toksykomanią dzieci i młodzieży szkolnej; 5. Działalność profilaktyczna przeciw zagrożeniu toksykomanią wśród wychowanków internatu; Rozdział 5. Niedostosowani społecznie uzależnienie w środowisku jako populacja patologiczna o załamanym planie życiowym: 1. Obciążenia społeczno-ekonomiczne; 2. Nieprawidłowości psychologiczno-osobowościowe; 3. Dewiacje pedagogiczno-wychowawcze; Rozdział 6. Innowacje pedagogiczne w resocjalizacji niedostosowanych społecznie: 1. Innowacje pedagogiczne i ich istota w resocjalizacji; 2. Relacja pomiędzy socjalizacją, socjalizacją reedukacyjną, resocjalizacją i reedukacją a terapią pedagogiczną; 3. Współzależność pomiędzy resocjalizacją a ergoterapią, psychokorekcją i psychoterapią; 4. Swoistość oddziaływań wychowawczych w resocjalizacji; 5. Niekonsekwencjonalne zasady resocjalizacji; 6. Postępowe systemy resocjalizacji; 7. Metody wykorzystywane w systemach resocjalizacji; 8. Wychowawcze sytuacje zadaniowe w metodach resocjalizacji; 9. Pedagogika żartobliwa w metodach resocjalizacji; 10. Świetlica terapeutyczno-kreatywna w metodach resocjalizacji; 11. Funkcje wychowawcze w resocjalizacji; 12. Aspekty jednolitego kształcenia i wychowania w resocjalizacji; 13. Instytucje resocjalizacyjne; 14. Opieka nad niedostosowanymi społecznie w Polsce; Rozdział 7. Kuratela sądowa i jej działalność opiekuńczo-resocjalizacyjna: 1. Istota i założenia kurateli sądowej; 2. Systemy i zasady pracy kurateli sądowej; 3. Kuratorzy sądowi - społeczni i zawodowi; Rozdział 8. Przedmiot badań diagnostycznych i prognozowanie w resocjalizacji niedogotowanych społecznie: 1. Diagnoza i prognoza - integralną częścią składową procesu resocjalizacji; 2. Prognozowanie a integracja społeczna i interakcja psychiczna wychowanka w jego resocjalizacji; 3. Metody badań diagnostyczno-prognostycznych w resocjalizacji; Rozdział 9. Zapobieganie dewiacjom społecznym dzieci i młodzieży szkolnej: 1. Konstruktywna socjalizacja w rodzinie; 2. Adekwatność metod dydaktyczno-wychowawczych w szkole; 3. Organizowanie czasu wolnego uczniów-wychowanków w placówkach szkolo-wychowawczych; 4. Profilaktyka społeczno-wychowawcza w środowisku; Zakończenie i wnioski; Literatura cytowana i pomocnicza; a) Publikacje własne autora; Słownik terminologiczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38370, W.37963 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest zorientowana na poznanie kategorii znaczących dla współczesnej rodziny dziecka z niepełnosprawnością w obliczu zachodzących zmian społecznych. […] Moją pracę oparłam na wyznaczonych przez Halinę Borzyszkowską kluczowych kategoriach funkcjonowania rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością. Starałam się jednocześnie zachowywać otwartość na poznanie bądź wyznaczenie kategorii nowych. Dokonałam analizy społecznej rzeczywistości posttransformacyjnej z uwzględnieniem zmian uwarunkowań funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością oraz jego rodziny. Przeprowadziłam również badania uwzględniające nowe trendy cywilizacyjne oraz zmiany w obszarze komunikacji społecznej. […] Książka ta stanowi pracę pedagoga specjalnego, dla którego temat rodziny dziecka z niepełnosprawnością jest ważny z dwóch głównych powodów: po pierwsze ze względu na jego implikacje teoretyczne w obszarze pedagogiki specjalnej; po drugie zaś w związku z codzienną współpracą z rodzicami w obszarze działań praktycznych autora (praca w przedszkolu specjalnym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44073 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34979, W.34980 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 14)
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Jak podkreśla Danuta Waloszek, na świecie, obok nas dorosłych, jest konkretny, rozwijający się człowiek - dziecko/uczeń z imienia i nazwiska oraz z własną biografią, któremu należy się uwaga i powaga. Jest swoiście wyposażoną, wartościową, fascynującą „cząstką elementarną” ludzkości. Uchwycenie niezwykłości „nowego, kolejnego powołanego do życia człowieka”, jego indywidualności i ustosunkowanie się do nich jest podstawowym zadaniem dorosłej części społeczeństwa, w tym nauczyciela. Autorzy poszczególnych tekstów opisują dzieciństwo z dwóch perspektyw: a) węższej - obejmującej indywidualny dziecięcy świat przeżyć, znaczeń, wartości, doświadczeń, aktywności, którego centrum stanowi rodzina, szkoła, rówieśnicy, codzienne kontakty społeczne, oraz b) szerszej - rozumianej jako historyczno-społeczno-kulturowa kategoria, odnosząca się do statusu społecznego dziecka, ukazująca jego położenie w grupie społecznej. Wskazują także na potrzebę edukacji refleksyjnej w pracy pedagogicznej, opartej m.in. na dialogowaniu z dziećmi. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziec­ka - doświadczenia polskie i zagraniczne, zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową. W kontekście polskich, słowackich, czeskich, duńskich i niemieckich doświadczeń prezentowane są zagadnienia dotyczące nabywania kompetencji społecznych przez uczniów żyjących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo czy funkcjonowania w szkołach większościowych dzieci wywodzących się z mniejszości narodowych i etnicznych. Tę część zamyka przewodnik bibliograficzny, obejmujący najważniejsze lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przemysław P. Grzybowski, autor przewodnika, słusznie zaznacza, że przemyślana praca z lekturami do edukacji międzykulturowej uświadamia, iż każdy z ich bohaterów - nawet najbardziej niezwykły, wręcz dziwaczny - jest wartościowy i przez to godzien szacunku, a jedną z cech konstytuujących jego wartość stanowi właśnie odmienność, różnica, dzięki której świat młodego czytelnika ulega wzbogaceniu o nowe idee, poglądy, wzory postępowania. Ewa Ogrodzka-Mazur
Spis treści : Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne Danuta Waloszek Metodologia badań dzieciństwa. Wstępny zarys obszaru poszukiwań i pytań badawczych    Marzenna Magda-Adamowicz Jakość dzieciństwa  Elżbieta Maria Minczakiewicz Dialog z dziećmi i jego miejsce w systemie wychowawczym Janusza Korczaka budowanym na fundamencie personalizmu i etyki  Danuta Ulewicz-Adamczyk Wychowanie do demokracji w szkole - ujęcie teoretyczne    Alina Górniok-Naglik W stronę edukacji refleksyjnej - od odtwarzania sensów i znaczeń do ich kreowania  Zofia Olek-Redlarska Teatr moją pasją, przygodą, fascynacją. Rzecz o Janie Wilkowskim  Wychowanie międzykulturowe małego dziecka - doświadczenia polskie i zagraniczne Ewa Ogrodzka-Mazur Kompetencje społeczne uczniów a realizacja zadań rozwojowych w okresie późnego dzieciństwa - studium z pogranicza polsko-czeskiego  Aneta Czerska Duńska sztuka szczęścia - hygge - w edukacji przedszkolnej i szkolnej  Alena Doušková, Soňa Karikova Vzdelávacie centrá pre Slovákov žijúcich v zahraničí a ich podpora pri príprave detí na komisionálne skúšky  Daniel Hanuš Aktuální praktické právní souvislosti předškolního vzdělávání v České republice  Hristo Kyuchukov, Baris Giray, Burak Dalkılıç From bilingualism to monolingualism - Turkish children in Berlin    Jaroslav Balvín, Monika Farkašová Roma, school and Romani children    Iva Staňková, Lenka Venterová The concept of educational values from the perspective of learners from different cultural backgrounds  Przemysław Paweł Grzybowski Lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przewodnik bibliograficzny   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44104 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40215 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39597, W.42181 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44074 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 3065)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43560 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43214 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego / Bogusław Śliwerski, Michał Paluch. - Kraków : Impuls, 2021. - 356 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Spis treści : Bogusław Śliwerski Część 1. Od zniewolenia do edukacji w wolności Rozdział 1. Krytyka systemu klasowo-lekcyjnego       1. Nienaruszalność systemu klasowo-lekcyjnego       2. Klasa szkolna jako cela więzienna      3. Dyrektywne/autorytarne podejście do nauczania dzieci i młodzieży      4. Znaczenie miejsca i czasu uczenia się    5. System klasowo-lekcyjny w prawie oświatowym    6. Toksyczność i reprodukcja totalnej edukacji    7. Ideologiczne władztwo oświatowe   Rozdział 2. Badania nad klasą szkolną    1. Impulsy z nauk pogranicza    2. System klasowo-lekcyjny w teorii wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia      3. Behawioralna teoria kształcenia Bolesława Niemierki   4. Miejsce uczenia się w świetle badań etnopedagogicznych   5. Architektoniczny gorset systemu klasowo-lekcyjnego    6. Klasa szkolna jako środowisko proksemiczne    7. Fenomen dzwonka szkolnego      8. Ławki szkolne    9. Komunikacyjne doświadczenia uczniów w czasie lekcji   10. Kultura i klimat klasy szkolnej  11. Pozór wychowawczej i dydaktycznej spójności klasy szkolnej     12. Celowy dobór czy selekcja?   Rozdział 3. Wyjście poza dostarczone (narzucone) systemowe rygory   1. (Nie-)pożądana przez władze III RP edukacja autorska w szkołach publicznych     2. Klasa autorskiej edukacji  3. Wyspy transformatywnego oporu edukacyjnego   4. Jest taka szkoła, w której wcale nie chodzi o szkołę   5. Może Johannes Sturm przejdzie wreszcie w Polsce na dydaktyczną „emeryturę”?   6. Samokontrola i samoocena uczącego się w modelu edukacji hybrydowej   Zakończenie jako wprowadzenie do kolejnej części analiz   Bibliografia do części 1  Michał Paluch Część 2. Powrót do źródeł Rozdział 1. „Czuły narrator” w społeczności klasowo-lekcyjnej  Rozdział 2. „Pierwotna samotność” nauczyciela w drodze na lekcję   Rozdział 3. „Oiketa” wchodzi do klasy    Zakończenie   3 Bibliografia do części 2
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44116 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43860 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberprzestrzeń Człowiek Edukacja ; T. 2)
Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej to książka interdyscyplinarna, łącząca wiedzę pedagogiczną z pogranicza edukacji medialnej i informatycznej oraz profilaktyki, diagnozy i terapii. Analizy treści wskazują nowe zagrożenia, ich różnorodny charakter, wymiar i aspekty. Ma ona jednocześnie walory praktyczne ze względu na ich przydatność dla każdego człowieka korzystającego z najnowszych technologii. W sposób przystępny przedstawia najnowsze pułapki czyhające na każdego z nas, które stają się największym nieuświadomionym wyzwaniem społeczno-wychowawczym w skali globalnej XXI wieku.Książkę adresujemy do środowisk naukowych (nauczycieli akademickich i studentów) związanych nie tylko z naukami humanistycznymi czy społecznymi, ale także medialnymi, informatycznymi i innymi mieszczącymi się na pograniczu tych obszarów. Przydatna może być także dla nauczycieli, pedagogów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, pracowników specjalistycznych instytucji zajmujących się profilaktyką, badaniami zagrożeń cyberprzestrzeni i terapią. Jej odbiorcami mogą być również rodzice i opiekunowie dzieci i młodzieży korzystających z mediów cyfrowych i technologii interaktywnych oraz każda osoba zainteresowana tym nowym obszarem badawczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp          Rozdział 1 Podstawy badań nad przyszłością młodzieży         1.1. Dyskursy w badaniach młodzieży          1.2. Młodość jako kategoria rozwojowa i społeczna          1.3. W kręgu pojęć związanych z przyszłością młodzieży        1.4. Podmiotowy kontekst projektowania przyszłości w okresie adolescencji          Rozdział 2 Młodzież w zmieniającym się świecie – od tradycji do ponowoczesności          2.1. Przemiany współczesnego świata         2.2. Człowiek w ponowoczesności      2.3. Pokolenia młodzieży dawniej i dziś   2.4. Wokół problematyki tożsamości młodzieży     Rozdział 3 Społeczno-kulturowy kontekst konstruowania wzorów przyszłości młodzieży   3.1. Przestrzeń społeczna a projektowanie przyszłości      3.2. Wartości jako podstawa planowania przyszłości      3.3. Rodzina jako środowisko kreowania przyszłości      3.4. Pedagogiczne aspekty projektowania przyszłości   3.5. Medialne wzorce konstruowania przyszłości     Rozdział 4 Założenia metodologiczne badań własnych   4.1. Przedmiot i cele badań   4.2. Problematyka badawcza   4.3. Zmienne i wskaźniki   4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze   4.5. Charakterystyka terenu badań i badanej próby     4.6. Organizacja badań i sposób opracowania materiału empirycznego   Rozdział 5 Wzory przyszłości badanej młodzieży   5.1. Charakterystyka wzorów przyszłości osobistej i zawodowej badanych   5.2. Wzory przyszłości dziewcząt i chłopców   5.3. Specyfika środowiskowa wzorów przyszłości młodzieży   5.4. Typy wzorów przyszłości preferowanych przez młodzież   Rozdział 6 Młodzież o sobie i świecie w kontekście wyobrażonej przyszłości   6.1. Wartości a wzory przyszłości młodzieży     6.2. Perspektywy ocen wzorów przyszłości młodzieży   6.3. Czynniki zależne i niezależne od jednostki – wpływające na realizację wzorów przyszłości   6.4. Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania wzorów przyszłości     Rozdział 7 Nastawienie młodzieży intra-, interpersonalne oraz wobec własnego życia i świata a jej wzory przyszłości   7.1. Samoocena młodzieży a jej wzory przyszłości   7.2. Funkcjonowanie interpersonalne młodzieży a jej wzory przyszłości   7.3. Obraz świata a wzory przyszłości młodzieży     7.4. Obraz życia a wzory przyszłości młodzieży     Wnioski i implikacje dla praktyki     Bibliografia  
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W. 44114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja dotyczy problematyki wartości, które stanowią kluczową kategorię nauk o edukacji i przedstawiane są jako system norm wpływających na poczynania przedmiotów edukacyjunych. W recenzowanej pracy zostały podjęte ważne i aktualne problemy aksjologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zostały opisane działania w zakresie edukacji teatralnej przez analizę narracji autobiograficznych i ich uczestników, co pozwoliło na stwierdzenie, że realizowane formy edukacji przez teatr kształtują postawy autokreacyjne u młodzieży i determinują jej późniejszą aktywność życiową i aktywność kulturalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma wspierać nauczycieli, doradców zawodowych, psychologów, pedagogów oraz trenerów, chcących w systematyczny sposób pracować z uczniami, w szczególności w ramach obligatoryjnych dla szkoły i kierowanych do uczniów działań doradczych. Działania te dotyczą pomocy uczniom w procesie rozwoju, istotnych z punktu widzenia rynku pracy, kompetencji społecznych oraz przygotowaniu uczniów do samodzielnego projektowania własnej kariery edukacyjnej i zawodowej. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wprowadzenie - o zagrożeniach dorastania w postmodernistycznym świecie wolności i dostępności Mariusz Z. Jędrzejko Adam Szwedzik Część I. Rodzina - kluczowe czynniki wprowadzania dzieci i nastolatków w dorosłość Rozdział 1.1. Rodzina jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze. Teoria, rzeczywistość, potrzeby Józefa Matejek Mariusz Z. Jędrzejko 1.1.1. Wprowadzenie 1.1.2. Rodzina, czyli pozytywny brak alternatywy 1.1.3. Rodzina - ujęcie definicyjne, czyli przypominanie znanej i zapominanej wiedzy 1.1.4. Kluczowe funkcje rodziny 1.1.5. Postawy rodzicielskie oraz więzi w rodzinie jako elementy opieki i wychowania 1.1.6. Konkluzje do rozdziału 1.1 Rozdział 1.2. Jakość profilaktyki w rodzinie a zachowania problemowe i ryzykowne dzieci i młodzieży - wybrane problemy Marek Walancik Mariusz Z. Jędrzejko 1.2.1. Wprowadzenie 1.2.2. Wybrane metodologiczne problemy podjętych badań 1.2.3. Rodzina w "wektorze przesuniętego czasu" - wybrane wyniki badań 1.2.4. Konkluzje Rozdział 1.3. Wybrane problemy aksjologicznych podstaw wychowania w dobie postmodernizmu. Wychowanie wobec "ideologii" gender Mariusz Jędrzejko Jarosław Bugajski 1.3.1. Wprowadzenie 1.3.2. Wartości oraz ich sens społeczny i praktyczny 1.3.3. Aksjologia transcendentalna jako centrum kultury życia i jej zagrożenia 1.3.4. Gender jako antykultura i kontrkultura 1.3.5. Konkluzje do rozdziału 1.3 Część II. Zawirowane dojrzewania. Różne pomysły, szanse i zagrożenia Rozdział 2.1. Możliwości wykorzystania idei dobrostanu w wychowaniu dzieci i młodzieży Małgorzata Grabowska Mariusz Z. Jędrzejko 2.1.1. Wprowadzenie 2.1.2. Potrzeba dobrostanu wżyciu człowieka 2.1.3. Delegacje wychowawcze-rozwój dzieci i młodzieży w myśl idei dobrostanu 2.1.4. Konkluzje do rozdziału 2.1 Rozdział 2.2. Globalizacja, wielokulturowość i dynamika zmian społecznych. Wyzwania dla współczesnej pedagogiki społecznej w kontekście dorastania dzieci i młodzieży Mariusz Z. Jędrzejko Jarosław Bugajski 2.2.1. Wprowadzenie 2.2.2. Wielokulturowy świat - od strachu do współobecności 2.2.3. Edukacja 2.2.4. Dynamiczne zmiany-w kierunku ryzyka wielowymiarowego i dostępnego 2.2.5. Zadania pedagogiki i profilaktyki społecznej 2.2.6. Konkluzje do rozdziału 2.2 Rozdział 2.3. Patostreaming - nowe wyzwanie profilaktyczne Paweł Siedlanowski Mariusz Z. Jędrzejko Tomasz Kozłowski 2.3.1. Wprowadzenie do problemu 2.3.2. Patostreaming- istota zjawiska 2.3.3. Konkluzje i delegacje dla profilaktyki CZĘŚĆ III. KONKLUZJE I DELEGACJE Rozdział 3.1. Fundamenty moralnego rozwoju człowieka - granice tego, co nieprzekraczalne Mariusz Z. Jędrzejko Jarosław Bugajski 3.1.1. Wybrane problemy uwarunkowań moralności 3.1.2. Wychowanie moralne-wybrane aspekty 3.1.3. Moralność w ponowoczesności 3.1.4. Wyzwania 3.1.5. Konkluzje do rozdziału 3.1 Rozdział 3.2. Zagrożenia - bliższe i dalsze. Próba oceny problemu Mariusz Z. Jędrzejko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44071 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej