Środki masowego przekazu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Autor
Juszczyk Stanisław
(3)
Musioł Marcin
(2)
Bednarek Józef
(1)
Borkowska Ewa
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Canuel Brigitte
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Gajda Janusz
(1)
Goban- Klas Tomasz
(1)
Godyń Filip
(1)
Godyń Mieczysław
(1)
Koblewska Janina
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Leksy Karina
(1)
Maushart Susan
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Pogorzelska-Kliks Agata
(1)
Polewczyk Irena
(1)
Porcher Louis
(1)
Rittelmeyer Christian
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Tisseron Serge
(1)
Tomaszewski Kazimierz
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Wenta Kazimierz
(1)
Wojewoda Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(10)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Środki masowego przekazu
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Istota i problemy społeczeństwa informacyjnego: Rozdział 1. Charakterystyka społeczeństwa informacyjnego; 1. Pojęcie i istota społeczeństwa informacyjnego; 2. Globalizacja i jej konsekwencje; 3. Wyzwania edukacyjne społeczeństwa informacyjnego; 4. Działania w ramach e-Europa i e-Polska; 5. Problemy społeczeństwa informacyjnego; 6. Analiza wyników badań; Rozdział 2. Media a przeobrażenia społeczne; 1. Istota i rozumienie mediów; 2. Wpływ mediów na przemiany w edukacji; 3. Nowy wymiar informacji; 4. Innowacyjne możliwości bibliotek; 5. Edukacja na odległość; 6. E-praca; 7. Przemiany w kulturze i sztuce; 8. Rola mediów w komunikacji osób niepełnosprawnych; 9. Zagrożenia spowodowane przez media; 10. Podstawy edukacji medialnej; 11. Analiza wyników badań; Część 2. Miejsce i znaczenie mediów dla osób niepełnosprawnych: Rozdział 3. Książka - medium coraz doskonalsze; 1. Rozwój i doskonalenie książki; 2. Literatura cyfrowa; 3. Specyfika książek; 4. Technika komputerowa w poligrafii; 5. Książka elektroniczna; 6. Analiza wyników badań; Rozdział 4. Radio - nadal ważne medium; 1. Istota radia; 2. Radio jako środek masowego przekazu; 3. Radio jako nośnik reklamy; 4. Przyszłość radia - wyzwanie cyfrowe; 5. Analiza wyników badań; Rozdział 5. Telewizja - medium nie tylko audiowizualne; 1. Telewizja jako medium informacyjne i edukacyjne; 2. Właściwości telewizji dydaktycznej; 3. Charakterystyka telewizji cyfrowej; 4. Analiza wyników badań; Rozdział 6. Komputer - multimedium komunikacyjne i...; 1. Specyfika kształcenia komputerowego; 2. Możliwości komputerów; 3. Zastosowanie programów komputerowych; 4. Zalety i wady programów komputerowych; 5. Rola komputera w edukacji specjalnej; 6. Charakterystyka wybranych komputerowych programów edukacyjnych; 7. Analiza wyników badań; Rozdział 7. Internet - największy światowy system informacyjny; 1. Informacje ogólne; 2. Wykorzystanie Internetu; 3. Charakterystyka Internetu 2; 4. Zastosowanie najnowszej Sieci; 5. Adresy internetowe o edukacji i rehabilitacji; 6. Analiza wyników badań; Rozdział 8. Telefon komórkowy - multimedium o największych możliwościach informacyjnych; 1. Charakterystyka telefonii komórkowej; 2. Telefonia komórkowa w Polsce; 3. Generacje telefonii komórkowej; 4. Nowe rozwiązania; 5. System UMTS - telefonia przyszłości; 6. Osoby niepełnosprawne a telefon komórkowy; 7. Analiza wyników badań; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41722 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika ŚląskaEuropejskie Mosty ; 544)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43617 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Współczesne dylematy pedagogiczne)
Druga praca zawiera materiały z konferencji, Cieszyn, 2007.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42858 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41088, W.44018 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42493 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44031 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42175 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela / red. Władysław Okoń, Bogdan Suchodolski ; BTreść i metody nauczania ; 9)
Streszczenie: Wstęp; 1. Podstawowe środki informacji i masowego oddziaływania; 1.1. Proces informacji; 1.2. Środki informacji - obraz, dźwięk, słowo; 1.3. Audiowizualne środki informacji i masowego oddziaływania; 1.4. Zagadnienie treści; 1.5. Ideały moralne prezentowane przez środki masowego oddziaływania; 1.6. Wnioski; 2. Odbiór środków masowego oddziaływania przez dzieci i młodzież; 2.1. Rozumienie obrazów i słów; 2.2. Rozumienie filmu; 2.3. Odbiór telewizji; 2.4. Odbiór radia; 2.5. Upodobanie dzieci i młodzieży w zakresie środków masowego oddziaływania; 2.6. Zjawisko zakłócenia; 2.7. Jakie gatunki filmów, programów telewizyjnych i audycji radiowych szczególnie podobają się dzieciom i młodzieży?; 3. Wpływ środków masowych na rozwój moralny i umysłowy dzieci i młodzieży; 3.1. Co oznacza nazwa " wpływ "?; 3.2. Dzieci w wieku od siedmiu do dziewięciu lat; 3.3. Dzieci w wieku od dziesięciu do dwunastu lat; 3.4. Młodzież w wieku od trzynastu do szesnastu lat; 3.5. Utożsamianie się odbiorców z postaciami z ekranu; 3.6. Czy zwory osobowe, których dostarczają młodzieży środki masowego oddziaływania, odpowiadają potrzebom współczesnego życia?; 3.7. Niebezpieczeństwo natłoku treści; 3.8. Uczenie się aspołecznych form postępowania; 3.9. Reakcja uczuciowe na oglądane treści; 3.10. Wpływ okrucieństwa i grozy na młodzież; 3.11. Czynniki kształtujące opinie; 3.12. Wpływ środków masowego oddziaływania na rozwój umysłowy dzieci i młodzieży; 4. Środki masowego oddziaływania w pracy szkoły; 4.1, Cele edukacji filmowej i telewizyjnej; 4.2. Film, telewizja i radio na lekcjach języka polskiego; 4.3. Film, telewizja i radio w nauczaniu przedmiotu " nauka o społeczeństwie "; 4.4. Film, telewizja i radio na lekcjach historii; 4.5. Środki masowego oddziaływania na lekcjach wychowania plastycznego; 4.6. Środki masowego oddziaływania na lekcjach wychowania muzycznego; 5. Środki masowego oddziaływania w pracy pozalekcyjnej i pozaszkolnej; 5.1. Młodzieżowe telekluby; 5.2. Dziecięce i młodzieżowe dyskusyjne kluby filmowe ( UKF ); 5.3. Film, radio i telewizja w pracy masowej; 5.4. Kółka wąskiej taśmy; 5.5. Środki masowego oddziaływania w procesie kształcenia pedagogicznego rodziców; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.15107, 15103, W.23783 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Treści zawarte w monografii pozwalają poznać i zrozumieć rzeczywistość (w tym rzeczywistość świata wirtualnego), w której żyją dorastający oraz wpływy społeczno-kulturowe determinujące ich codzienne funkcjonowanie i w znacznym stopniu wpływające na proces socjalizacji młodego pokolenia. Istotnym elementem opracowania jest ukazanie problemów zdrowia fizycznego i psychospołecznego dotykających współczesną młodzież, a w znacznym stopniu wynikających ze stylu życia i warunków szeroko rozumianego środowiska ich życia, w tym dominacji aktualnych trendów (pop)kulturowych. Stąd też tak podkreślana w monografii potrzeba realizacji edukacji zdrowotnej, która wydaje się koniecznością wobec wielu nowych zagrożeń zdrowia i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Zdrowotne konsekwencje przemian społeczno-kulturowych w zglobalizowanym świecie 1.1. Pojęcie globalizacji w świetle literatury przedmiotu 1.2. Globalizacja i migracja a ryzyko chorób zakaźnych 1.3. Wpływ globalizacji kulturowej na zdrowie jednostki 1.4. Nierówności w zdrowiu i „społeczeństwo ryzyka” a stres i zdrowie 1.5. Edukacja zdrowotna narzędziem budowania świadomości zdrowotnej w zglobalizowanym świecie Rozdział 2. Globalny nastolatek wobec wartości 2.1. Zglobalizowany nastolatek 2.2. Pojęcie wartości w naukach społecznych 2.3. Wartości w życiu młodzieży w świetle badań 2.4. Kultura popularna jako nośnik wartości – podsumowanie Rozdział 3. W sidłach konsumpcji – znaczenie mody i konsumpcji dla zdrowia i jakości życia młodego pokolenia 3.1. Społeczeństwo konsumpcyjne 3.2. Tożsamość współczesnego konsumenta – wybrane typologie 3.3. Magia zakupów 3.4. W niewoli wolnego wyboru – konsumenckie dylematy 3.5. Znaczenie kultury konsumpcji dla relacji międzyludzkich i wychowania 3.6. „Ometkowany styl życia” 3.7. Wychowanie do konsumpcji Rozdział 4. Nowe media a styl i jakość życia współczesnych nastolatków 4.1. Nowe media – wyjaśnienia terminologiczne 4.2. Media cyfrowe w życiu globalnego nastolatka 4.3. Internet i telefon komórkowy – atrybuty współczesnej młodzieży 4.4. Technologie informacyjno-komunikacyjne – możliwości i zagrożenia zdrowotne 4.5. Problem uzależnień od mediów cyfrowych 4.6. Inne zagrożenia związane z korzystaniem ze współczesnej technologii cyfrowej 4.7. Nowoczesne media cyfrowe jako wyzwanie wychowawcze i edukacyjne Rozdział 5. Pokolenie „lubię to”, czyli ekshibicjonizm społeczny w wirtualnym świecie 5.1. Nic do ukrycia? 5.2. Portal społecznościowy jako przestrzeń autopromocji 5.3. Czy liczba lajków i znajomych ma znaczenie? 5.4. Tendencje narcystyczne użytkowników social media 5.5. Jasne i ciemne strony internetowego ekshibicjonizmu 5.6. Internetowy ekshibicjonizm dorastających 5.7. Umiar i rozwaga, czyli refleksje końcowe Rozdział 6. Somatyzacja tożsamości – konsekwencje psychospołeczne i zdrowotne 6.1. Status ciała we współczesnej kulturze zachodniej 6.2. „Jestem tym, jak wyglądam”, czyli ciało = tożsamość 6.3. Piętno nieadekwatnego wyglądu 6.4. Znaczenie atrakcyjnego ciała w procesie dojrzewania 6.5. Dysmorfofobia i zaburzenia zachowania związane z ciałem 6.6. Tożsamość to nie tylko ciało – uwagi końcowe Rozdział 7. Seksualizacja kultury współczesnej – znaczenie dla funkcjonowania młodzieży 7.1. Kultura popularna i przekazy medialne jako źródło seksualizacji życia 7.2. Koniec wieku niewinności? 7.3. Seksualizacja dziewcząt 7.4. Konsekwencje zjawiska seksualizacji kultury dla współczesnej młodzieży 7.5. Czy i w jaki sposób przeciwdziałać skutkom postępującej seksualizacji kultury? Rozdział 8. Zdrowie, kształcenie i wychowanie (pop)nastolatków – perspektywa edukacyjna 8.1. Dryfujący w popkulturze – czy to obraz współczesnego nastolatka? 8.2. Wychowanie w popkulturze – perspektywa pedagogiczna 8.3. Zdrowie i edukacja zdrowotna w popkulturze Zakończenie, w którym o potrzebie edukacji zdrowotnej w popkulturowym świecie Bibliografia Netografia Aneks. Edukacja zdrowotna w podstawie programowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44126 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d43808 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43000 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 3065)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43560 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36614, 30224, 30223 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego; Słowo wstępne; 1. Ograniczenie możliwości rozwoju dziecka poprzez przemysł kulturowy; 1.1. Ćwiczenie podstawowych kompetencji w zabawie; 1.2. Zabawa a kompetencja technologiczna; 1.3. Konkurencyjność mediów posługujących się ekranem wobec zabawy; 1.4. Zagrożenie swobodnej zabawy dziecięcej przez przemysł kulturowy; 1.5. Kultura szybkostrzelna: przemoc i pośpiech w świecie, który otacza dziecko na co dzień; 1.6. Cielesne skutki kultury stresu; 2. Kultura mediów posługujących się ekranem i jej negatywny wpływ na rozwój duchowy, społeczny i cielesny dziecka; 2.1. Czy telewizja i gry komputerowe powodują zmiany w mózgu dziecka?; 2.2. Oddziaływanie telewizji i gier komputerowych na zdolności kognitywne dzieci; 2.3. Raz jeszcze: nowoczesne media elektroniczne - dobrzy czy źli budowniczy ludzkiego mózgu?; 2.4. Wykształcenie ogólne a cywilizacja techniczna; 3. Humanistyczno-estetyczny i technokratyczno-ekonomiczny model edukacji; 3.1. Tendencje w pedagogice: polityka oświatowa a historia mentalności; 3.2. Edukacja czy instrukcja?; 3.3. Wypieranie celów edukacji humanistycznejprzez technokratyczno-ekonomiczne plany oświatowe; 3.4. Mechanizacja życia codziennego dzieci "Postmodernistyczny" model edukacji w opozycji do technokracji; 4. Dzieciństwo: aspekty fizyczne i psychiczne; 4.1. Raz jeszcze: edukacja w zabawie dziecięcej; 4.2. O relacji między "centrum" (mózg) a "peryferiami" (tułów i kończyny); 4.3. Skracanie dzieciństwa na płaszczyźnie biologicznej: fenomen akceleracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43109 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42026 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej