Cyberprzemoc
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Janocha Karol
(1)
Kudyba Karolina
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Cyberprzemoc
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10036 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka RPD)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej http://brpd.gov.pl/sites/default/files/cyberprzestepstwa_seksualne_k.kudyba_0.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43732 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1 Psychologia mediów: geneza, kierunki i metody badań, wpływ na odbiorcę/użytkownikaU202F 1.1. Geneza psychologii mediów i współczesne inspiracje naukowo-badawczeU202F 1.1.1. Prekognitywna koncepcja odbioru filmu Hugo Münsterberga 1.1.2. Psychologia Gestalt w koncepcji psychologii sztuki Rudolfa ArnheimaU202F 1.1.3. Montaż, prawa umysłu i wyzwalanie emocji 1.1.4. Psychoanaliza i mediaU202F 1.1.4.1. Aparat i dyspozytywU202F 1.1.4.2. Psychoanaliza jako metoda interpretacjiU202F 1.1.5. Pozostałe źródła inspiracji badawczychU202F 1.1.5.1. Behawioryzm i teoria społecznego uczenia sięU202F 1.1.5.2. Paradygmat poznawczy i kognitywizmU202F 1.1.5.2.1. Paradygmat poznawczy i ujęcie rozwojoweU202F 1.1.5.2.2. Paradygmat poznawczy i koncepcja inteligencji wielorakiejU202F 1.1.5.3. Biologiczne podstawy zachowań medialnych człowiekaU202F 1.1.5.4. Psychologia ewolucyjna i psychologia międzykulturowa w rozwoju homo medialisU202F 1.1.5.5. Uczenie się przez działanie i filozofia pragmatyczna Johna DeweyaU202F 1.2. Psychologia mediów: kluczowe obszary badawcze 1.2.1. Psychologia literatury: tematy – metody – kierunki wpływuU202F 1.2.2. Psychologia fotografii: przekaz wizualny jako źródło danych psychologicznych 1.2.3. Psychologia radia: początki badań psychologicznych nad odbiorem programów radiowych 1.2.4. Zaangażowanie widza w przedstawienie teatralne: ujęcie kognitywne 1.2.4.1. Psychodrama: wykorzystanie medium teatru w terapii, edukacji i wychowaniu 1.3. Metody badań wykorzystywane w psychologii mediówU202F Podsumowanie rozdziału 1U202F Rozdział 2 Media tradycyjne i nowe media: wpływ na odbiorcę i użytkownikaU202F 2.1. Wpływ społeczny a modelowe sytuacje i strategie komunikacyjneU202F 2.2. Konwergencja mediów i performatyzacja zachowań odbiorczychU202F 2.2.1. Multitasking medialny: typy i konsekwencje wielozadaniowościU202F 2.3. Wpływ mediów na użytkownika a problem przemocy medialnej 2.4. Ekrany statyczne i dynamiczne w kontekście form aktywności odbiorcy/użytkownika 2.4.1. Wpływ ekranów na rozwój dziecka Podsumowanie rozdziału 2U202F Rozdział 3 Reprezentacja, przedstawienie, komunikacji 3.1. Reprezentacje poznawcze a reprezentacje medialneU202F 3.1.1. Formy i zastosowania reprezentacji w mediachU202F 3.1.2. Typy myślenia a rozumienie przekazów medialnychU202F 3.1.3. Problem identyfikacji w kontekście reprezentacji medialnych 3.2. Kategoria reprezentacji w filozofii i semiotyce 3.3. Filozofie reprezentacji a rozumienie przekazuU202F 3.4. Problem reprezentacji w badaniach nad nowymi mediamiU202F 3.5. Komunikologia: kluczowe kierunki badańU202F 3.5.1. Sposoby komunikowania się ludziU202F 3.5.2. Formy komunikowania się ludziU202F 3.5.3. Cele komunikowania sięU202F 3.5.4. Bazowe elementy procesu komunikowania 3.6. Współczesna komunikologia i mediaU202F 3.6.1. Teoria użytkowania i korzyści, czyli pytanie o potrzeby społeczneU202F 3.6.2. Aktorzy społeczni i sztuka kreowania wrażeń w koncepcji Ervinga Goffmana 3.6.3. Brytyjskie studia kulturoweU202F 3.6.4. Determinizm technologiczny 3.6.4.1. Od globalnej wioski do efektu wioskiU202F 3.6.5. Inne modele komunikacyjneU202F Podsumowanie rozdziału 3U202F Rozdział 4 Patologiczne formy korzystania z mediów i cyberprzemocU202F 4.1. Zasoby człowieka i ich wpływ na rozwój osobowyU202F 4.2. Patologiczne korzystanie z mediów: ujęcie procesualneU202F 4.3. Symptomy patologicznego korzystania z mediówU202F 4.4. Patologiczne korzystanie z mediów jako reakcja na sytuację stresową 4.5. Patologiczne zachowania medialne a cechy nowych mediówU202F 4.5.1. Potencjalnie uzależniające cechy gier komputerowychU202F 4.6. Siecioholizm: rodzaje patologicznego uzależnienia od InternetuU202F 4.6.1. Formy siecioholizmuU202F 4.7. Patologiczny hazard i e-hazardU202F 4.8. FonoholizmU202F 4.9. Podatność na patologiczne korzystanie z mediówU202F 4.10. Dynamika i fazy procesu zmiany w leczeniuU202F 4.11. Formy profilaktyki uzależnień medialnychU202F 4.11.1. Poziomy i strategie działań profilaktycznychU202F 4.11.2. Edukacja medialna jako forma profilaktyki uzależnieńU202F 4.12. Zagrożenia (w) sieciU202F 4.12.1. Przemoc w realu a cyberprzemocU202F 4.13. Model zdrowego życia w świecie nowych technologii Podsumowanie rozdziału 4U202F Rozdział 5 Rola filmu w edukacji psychologicznej i nauczaniuU202F 5.1. Film psychologiczny jako narzędzie edukacjiU202F 5.1.1. Film psychologiczny w świetle wybranych nauk humanistycznych i społecznychU202F 5.1.2. Edukacyjna rola filmów zastanychU202F 5.1.3. Analiza hermeneutyczna w edukacji psychologicznejU202F 5.2. Kierunki pracy z filmem w edukacji formalnejU202F 5.3. Edukacja filmowa w rozwoju dzieckaU202F 5.3.1. Dorośli i opiekunowie jako mediatorzy. Formy, typy i cele mediacjiU202F 5.4. „Język” filmu a procesy przetwarzania i zapamiętywania informacjiU202F Podsumowanie rozdziału 5U202F Rozdział 6 Psychologia mediów: perspektywy dalszych badań oraz wpływ na inne nauki społeczne, medyczne i humanistyczneU202F 6.1. Voyeuryzm i ekshibicjonizm: z medycyny i psychologii do filmoznawstwa, medioznawstwa oraz badań kulturowychU202F 6.1.1. Voyeuryzm i ekshibicjonizm medialny: poza seksem, seksualnością, erotyką i pornografią 6.1.2. Telenowele dokumentalne, reality show i eksperymenty psychologiczne Philipa ZimbardoU202F 6.2. Media a zaburzenia zachowania i procesów komunikacjiU202F 6.2.1. „Człowiek – robot”, „człowiek – interfejs”: komunikacja, interakcja czy technologiczna moda?U202F Podsumowanie rozdziału 6U202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43918 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44074 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej