Integracja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Autor
Gajdzica Zenon
(3)
Stankowski Adam
(3)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Klinik Anna
(2)
Olszewski Sławomir
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Baczała Ditta
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Buliński Leszek
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Frąckiewicz Lucyna
(1)
Gabryś Katarzyna
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Kaczmare Bogusława
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nawara Henryk
(1)
Nawara Urszula
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Skura Monika
(1)
Soroka-Fedorczuk Anetta
(1)
Steinhagen Anna
(1)
Trojańska Małgorzata
(1)
Walasek Stefania
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Socjolodzy
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Integracja społeczna
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Językoznawstwo
(1)
30 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42027 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43309 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część pierwsza. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: 1. Cz. Kossakowski. Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; 2. R. Pichalski. Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; 3. M. Czerwieńska. Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; 4. B. Szczepankowski. Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; 5. U. Eckert. Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; 6. U. Dębiska. " Wiedział, co zrobić ze swoim życiem ". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; 7. J. Kuczyńska-Kwapisz, M. Paplińska. O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; 8. M. Zaorska. Olga Skorochodowa - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniewidomej; 9. U. Bartnikowska, M. Wójcie. Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; 10. L. Ippoldt. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; 11. M. Jałocha. Niepełnosprawny tancerz; 12. D. Baranowicz, G. Gunia. Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; 13. A. Żyta. Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 14. T. Cierpiałowska. Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; 15. J. Baran. Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; 16. A. Grzebinoga. Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; 17. K. Plutecka. Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; 18. D. Sadownik. Rysunek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; 20. A. Borowski. Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; 21. G. Gunia. Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Część druga. Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: 1. J. Konarska. Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnychw tworzeniu dóbr kulturalnych; 2. M. Buchnat, M. Karpacka. Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; 3. A. Korzon. Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; 4. B. Szczupał. Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 5. E. M. Nieduziak. " Zabawa teatrem ", "praca teatrem " - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; 6. E. Lubiąska. Aktywność plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; 7. M. Zaborniak-Sobczak. Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; 8. I. Dębicka. Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 9. A. Stawecka. Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; 10. D. Kornaś. Działalność Drużyn " Nieprzetartego Szlaku " źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; 11. E. Dyduch. Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; 12. M. Konarska, A. Zabiegaj. Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze (?); 13. V. Zbyszewska. Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; 14. I. Jagoszewska. Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; 15. S. Szczerba. Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; 16. A. Szczepaniak, Z. Szczepaniak. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomąi słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Część trzecia. Kulturowe konteksty niepełnosprawności: 1. W. Pilecka. Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; 2. A. Rakowska. Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; 3. A. Żywczok. Jedność ludzkości w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; 4. K. D. Rzedziecka. Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; 5. J. Wyczesany. Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; 6. P. Majewicz. Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; 7. M. Wójtowicz. Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietschego; 8. I. Fornalik. Wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; 9. D. Kopeć. Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; 10. E. J. Zgolińska. Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; 11. I. Lindyberg, R. Wódkiewicz. Kultura duchowa czy kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; 12. B. Oszustowicz. Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; 13. M. Kościołek. Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 14. R. Ficek. Uśmiech niedokończony; 15. D. Krzemińska. Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Część czwarta. Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności; 1. J. Sowa. Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; 2. K. Parys. Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; 3. M. Klaczak. Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; 4. K. Wanat-Żołądek. Oryginalność jako kryterium oceny zdolności twórczych uczniów z wadą słuchu; 5. M. Trojańska. Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); 6. T. Oleńska-Pawlak. Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; 7. B. Cytowska. Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; 8. I. Chrzanowska. Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; 9. E. Kulczyka. Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; 10. I. Michalak-Widera, K. Węsierska, B. Zipper-Malina. Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; 11. D. Wolska, A. Pisarek. Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; 12. D. Wolska, A. Wolski. Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; 13. D. Orenburg. Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; 14. A. Mikrut. Postawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 15. J. Sikorki. Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); 16. A. Kukułka. Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy o zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43381, W.43493, W.42361 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43135, W.43134 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Dzieciństwo osób niepełnosprawnych: 1. P. Bortnik. Rola wspólnotę " Wiara i Światło " we wspomaganiu osób niepełnosprawnych i ich rodzin; 2. J. Błeszyński. Jakościowa diagnoza autyzmu u dzieci - w kontekście wsparcia środowiska rodzinnego; 3. R. Cebernik. Oblicza ojców niepełnosprawnych dzieci; 4. A. Soroka-Fedorczuk. Spostrzeganie inności przez dzieci w zabawie; 5. J. Lipińska-Lokś. Psychospołeczne funkcjonowanie uczniów niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 6. J. Michalski. Relacja nauczyciel - uczeń w nauczaniu integracyjnym; 7. J. Binnebesel. Dziecko w obliczu śmierci; Część 2. Osoby niepełnosprawne w okresie młodości i wczesnej dorosłości: 1. J. Bąbka. Tożsamościowa perspektywa drogi ku dorosłości osób niepełnosprawnych ruchowo; 2. A. Poszwińska. Doświadczyć niepełnosprawności. Powrót do dzieciństwa i młodości; 3. J. J. Karmiński. Poszukiwanie przez niepełnosprawną młodzież sensu życia w aktywności muzycznej; 3. Cz. Kustra. Wychowanie seksualne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie jako etap przygotowawczy do życia w małżeństwie; Część 3. Średnia i późna dorosłość osób niepełnosprawnych: 1. B. Olszak-Krzyżanowska. Rola grupy aktywnej rehabilitacji w życiu osób niepełnosprawnych ruchowo; 2. M. Czerwińska. " Słowem - światłem " - niewidomy jako podmiot i autor zapisu poetyckiego; 3. M. B. Siemież. Rola twórczości literackiej w życiu niepełnosprawnego człowieka - na przykładzie Tadeusza Geniusza; 4. H. Ochonczenko. Sytuacja na rynku pracy osób niepełnosprawnych w dobie zmian społecznych i gospodarczych w Polsce; 5. I. Fornalik. Dorosłość pod ochroną? Seksualność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną we wczesnej dorosłości; 6. A. Nowicka. Niepełnosprawność osób starszych na przykładzie choroby Alzheimera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41555, W.41540 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43214 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego. Publikacja otwiera dyskusję nad wspólnymi obszarami wykluczania i inkluzji, jest próbą pokazania interdyscyplinarności tego problemu. Zainteresuje pedagogów, pedagogów specjalnych i społecznych, socjologów, studentów tych kierunków, nauczycieli, pracowników organizacji pozarządowych zajmujących się osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44076 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42277 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42881, W.42882 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43294 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Streszczenie: CZĘŚĆ 1. TWORZENIE (SIĘ) REZERWATÓW 1. Rezerwaty znaczeń niepełnosprawności jako źródła wybranych problemów pedagogicznych CZĘŚĆ 2. U ŹRÓDEŁ POZORU W EDUKACJI 1. Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacje z obszaru edukacji i nie tylko 2. Społeczna (de)waloryzacja roli osoby niepełnosprawnej 3. Deprecjacja osób z niepełnosprawnością w dyskursie publicznym za pośrednictwem mediów 4. O niemożliwej integracji społecznej osób niepełnosprawnych bez integracji systemowej sektorów polityki państwa. Analiza paradoksów prawnych i działań wdrożeniowych 5. Reorganizacja sieci szkół specjalnych – oszczędność, racjonalizacja przestrzeni, profesjonalizacja usług czy zwykła głupota? 6. Uczeń niepełnosprawny w reformowanej przestrzeni szkoły ogólnodostępnej. O realnych efektach radosnej twórczości legislacyjnej 7. (Nie)przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 8. Strategia kształcenia osób niepełnosprawnych. Diagnoza pozoru CZĘŚĆ 3. MIESZKANIEC REZERWATÓW. EGZEMPLIFIKACJE 9. Dlaczego koniec edukacji nie jest początkiem integracji społecznej? Osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną w lokalnej przestrzeni 10. Kontrolująca funkcja systemu pomocy społecznej jako przeszkoda w osiąganiu niezależności życiowej przez dorosłe osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną 11. Respektowanie i egzekwowanie praw seksualnych osób z niepełnosprawnością – palący, nierozwiązany problem 12. Sposób porozumiewania się a miejsce osoby z uszkodzonym słuchem w zarezerwowanej przestrzeni społecznej 13. Założone a rzeczywiste funkcje terapii zajęciowej w domach pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną CZĘŚĆ 4. POZA REZERWATEM 14. Rezerwat z perspektywy agenta – o budowaniu, rozmywaniu i przekraczaniu granic rezerwatu 15. Normalizacja po polsku, czyli historia Kuby – niepełnosprawnego pracownika przedszkola, o którym pisano w gazecie 16. Próba wyjścia z rezerwatu. O paradoksach ukrytych w edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43666, W.43665 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 13)
Streszczenie: Wprowadzenie (Zenon Gajdzica) Introduction (Zenon Gajdzica) Część I Edukacja w życiu osoby z niepełną sprawnością Ewa Skrzetuska Indywidualizacja w edukacji warunkiem integracji – zarys modelu Anna Zamkowska Trening umiejętności społecznych jako forma wsparcia w rozwoju ucznia z niepełnosprawnością Dariusz Dziuba Wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie wychowania przedszkolnego Zbigniew Ostrach Realizacja działań proekologicznych w opinii nauczycieli szkół specjalnych Jacek Sikorski Historyczna wiedza pojęciowa uczniów klas III gimnazjum specjalnego Ewa Domańska Znaczenie przedmiotu muzykografia w procesie edukacji muzycznej dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku Aneta Makowska Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli człowieka dobrze wychowanego. Interpretacja badań własnych w świetle teorii Floriana Znanieckiego Bogusław Stelcer Edukacja do dorosłości Część II Wokół problemów socjalizacji osób z niepełnosprawnością Jacek J. Błeszyński Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej – studium terminologiczne Beata Cytowska Adaptacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną – analiza narracji Beata Tylewska-Nowak Subiektywny obraz dorosłości osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną Janina Wyczesany Rola aktywności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną w procesie rehabilitacji Bernadeta Szczupał Założenia polityki społecznej a rozwiązywanie problemów moralnych i prawnych osób z niepełnosprawnością Leszek Ploch W poszukiwaniu dróg do samodzielności artystycznej osób z niepełnosprawnością Elżbieta M. Minczakiewicz Cele życiowe i wzory osobowe młodzieży niepełnosprawnej w kontekście jej przyszłości i przygotowania do życia Jerzy Rottermund Polecana książka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 1)
(Z Prac Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach)
Książka Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne jest pracą interdyscyplinarną. (… ) Łączy więc wiele dziedzin nauki takich jak glottodydaktyka, językoznawstwo polonistyczne, kulturoznawstwo, komunikacja, ale też pedagogika i socjologia. (… ) Przedstawione cele pracy są bardzo ambitne. Monografia ma być z jednej strony „nową” dydaktyką języka, z drugiej - zakreślać obszary wiedzy interdyscyplinarnej, koniecznej do realizacji tego celu. (… ) Rzeczywiście, obecność uczniów z doświadczeniem migracyjnym wymaga zupełnie innej dydaktyki. (… ) Edukacja takich dzieci narzuca konieczność interdyscyplinarności i koncepcji połączenia kształcenia językowego z nauczaniem międzykulturowym, dydaktyką wielojęzyczności, edukacją włączającą i edukacją pozytywną. (… ) Przedstawione szerokie obszary naukowe dotyczące nowej dydaktyki wymagają starannego przygotowania nauczyciela, specyficznej organizacji procesu dydaktycznego i działań legislacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44068 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41723, W.41738, W.43768, W.41737 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp Część 1 Aspekty biologiczne Alina Midro Dialog genów ze środowiskiem w zespole Downa Stanisław Zajączek Zasady długoterminowej opieki lekarskiej u dorosłych pacjentów z zespołem Downa Joanna Rosińczuk-Tonderys Choroba Alzheimera a zespół Downa Część 2 Aspekty psychologiczne Ewa Zasępa Osoby z zespół Downa i demencją typu Alzheimera - psychologiczna perspektywa Dorota Danielewicz Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób z zespołem Downa Radosław Piotrowicz Wyznaczniki dorosłości osób z zespołem Downa Elżbieta M. Minczakiewicz Poczucie tożsamości społecznej a perspektywy i plany życiowe dorosłych osób z zespołem Downa Ewa Pisula Rodzice wobec dorastania i dorosłości swoich dzieci z zespołem Downa Anna Dąbrowska Sprawowanie opieki nad dorastającym dzieckiem z zespołem Downa a stres i poczucie koherencji u rodziców Izabela Fornalik O tym co nieuniknione… - osoba z zespołem Downa a doświadczenie śmierci Część 3 Aspekty edukacyjne Anna Sobolewska Urodzeni trzy razy Bogusława B. Kaczmarek Umiejętności językowe i komunikacyjne dorosłych osób z zespołem Downa Beata Borowska-Beszta Przestrzeń lingwistyczna i metoda MII (Metoda Intymności i Interakcyjności) na tle narracji i pisania twórczego dorosłej kobiety z zespołem Downa Katarzyna, Krzysztof Lausch Wychowanie religijne dorosłych osób z zespołem Downa Izabela Fornalik Wspieranie rozwoju psychoseksualnego osób z zespołem Downa Leszek Ploch Aktywność twórcza skuteczną forma stymulacji osób z Zespołem Down Anna Zwierzchowska, Krystyna Gawlik Kultura fizyczna osób z zespołem Downa Mirella Michalewska-Pająk Dogoterapia dla osób dorosłych z zespołem Downa Część 4 Aspekty społeczno-zawodowe Urszula Jarecka Medialny obraz dorosłości osób z zespołem Downa Lidia Klaro-Celej Szkoły przysposabiające do pracy i zatrudnienie dla osób z zespołem Downa w stopniu umiarkowany, znacznym Bernadeta Szczupał Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z zespołem Downa jako jedna z form przezwyciężania dyskryminacji w dostępie do rynku pracy Robert Śmigiel, Anna Szemplińska, Jarosław Andrzejczak Wspólnota zamieszkania Arka (L'Arche) miejscem doświadczenia dorosłości osób z zespołem Downa Marta Sałkowska System wsparcia dorosłych osób z zespołem Downa w Norwegii. Perspektywa matki CZEŚĆ V MÓJ BRAT, MOJA SIOSTRA Anna Ciesielska (Terentowicz) Dar od Krzysia Anna Zawada Urodzinowy telefon Anna Jarocka Brat i Ja Anna Majewska-Ernestowicz Moja młodsza siostra Aleksandra Jaryńska "Lala Ola i Pati z zespołem Downa”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44144 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41751 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 12)
Streszczenie: Wprowadzenie ( Anna Klinik ); Introduction (Anna Klinik); Część I. Rodzina wyznacznikiem modyfikacji postaw wobec problemów osób niepełnosprawnych w wyrównywaniu ich szans społecznych: 1. Dorota Kornaś. Doświadczenia rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w procesie wczesnej interwencji; 2. Agnieszka Hamerlińska. Rola postaw rodzicielskich w rozwoju mowy dziecka z dyslalią; 3. Danuta Jankowska. Życiowe konsekwencje nadopiekuńczej postawy rodziców dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim; 4. Elżbieta M. Minczakiewicz. Objawy zachowań agresywnych u młodzieży niepełnosprawnej odbiciem postaw i więzi uczuciowych w rodzinie; Część II. Rodzina jako środowisko uspołecznienia jednostki niepełnosprawnej: 1. Anna Wojnarska, Magdalena Monist-Czerwińska. Kompetencje społeczne a poczucie kontroli młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie; 2. Jolanta Baran. Samodzielność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i jej uwarunkowania rodzinne; 3. Małgorzata Więcej. Funkcjonowanie społeczne osoby niepełnosprawnej z uwzględnieniem osób z wrodzoną łamliwością kości; Część III. Różnorodne formy działań środowiska społecznego w dostosowaniu się do potrzeb i możliwości jednostki niepełnosprawnej: 1. Zenon Gajdzica. O roli sztuki w życiu osób niepełnosprawnych; Kilka uwag z punktu widzenia pedagoga specjalnego: 1. Grzegorz Żymła. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnością - mity i stereotypy; 2. Anna Wójcie. Wsparcie dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 3. Joanna Wieja. Zarządzanie jakością w domach pomocy społecznej; 4. Piotr Krakowiak, Szymon Formela. Edukacja społeczna o końcu życia. Od zajęć dla wolontariuszy do kampanii społeczno-edukacyjnej "Hospicjum to też życie"; 5. Lidia Wollman. Edukacja ekologiczna dzieci niepełnosprawnych; 6. Jerzy Rottermund, Edward Saulicz, Mariola Saulicz, Andrzej Kapnik. Prozdrowotne wykorzystanie wolnego czasu przez nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43232 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43292 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42925, W.42926 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej