Niedostosowanie społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Autor
Stankowski Adam
(3)
Bieńkowska Izabela
(2)
Stankowska Natalia
(2)
Ablon J. Stuart
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Gaca Andrzej
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gaś Zbigniew B
(1)
Greene Ross W
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kuberska-Gaca Krystyna
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Makowski Aleksander
(1)
Marek-Ruka Maria
(1)
Ostrihanska Zofia
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Piekut-Brodzka Danuta M
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Schejbala Jan
(1)
Stasińska Marta
(1)
Tatarowicz Jan
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Niedostosowanie społeczne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44046, W.44047 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44039 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 502)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42638, W.42639 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.
Spis treści : 1. Specjalne potrzeby edukacyjne w regulacjach prawnych Pojęcie specjalnych potrzeb edukacyjnych i ich rozwój w regulacjach prawnych (Renata Gardian-Miałkowska) Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (Ewa Weremczuk) 2. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z Zespołem Aspergera (ZA) (Ewa Weremczuk) Pojęcie i rozpoznanie ZA Kryteria diagnostyczne Funkcjonowanie ucznia z ZA w szkole Praca z uczniem z ZA System wsparcia i wybrane formy pracy z dzieckiem Terapia behawioralna oparta na teorii uczenia się Program TEACCH Trening umiejętności społecznych (TUS) Inywidualna Stymulacja Słuchu Johansena (IAS) Metoda (program) Son Rise zwana również Metodą opcji Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone Rehabilitacja z wykorzystaniem zwierząt Środowisko rodzinne ucznia z ZA Inne trudności z perspektywy pedagoga szkolnego Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z ZA 3. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) (Renata Gardian-Miałkowska) Pojęcie i rozpoznanie ADHD Zaburzenia wtórne ADHD: zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze Środowisko rodzinne ucznia z ADHD Praca z uczniem z ADHD System wsparcia społecznego i leczenie ucznia z ADHD Inne trudności z perspektywy pedagoga szkolnego Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z ADHD 4. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia ze Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych (FASD) i Płodowym Zespołem Alkoholowym (FAS) (Renata Gardian-Miałkowska) Etymologia i przyczyny FASD Wczesne rozpoznanie FASD a kryteria diagnostyczne Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) Zaburzenia pierwotne i wtórne System wsparcia ucznia z FASD Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z FASD Profilaktyka FASD 5. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia niedostosowanego społecznie i zagrożonego niedostosowaniem społecznym (Małgorzata Przybysz-Zaremba) Niedostosowanie społeczne (zagrożenie niedostosowaniem społecznym) – wyjaśnienia definicyjne, deskrypcja, symptomy Zaburzenia wtórne a niedostosowanie społeczne uczniów Stadia niedostosowania społecznego/wykolejenia społecznego Przyczyny niedostosowania społecznego (i zagrożenia niedostosowaniem społecznym) uczniów Środowisko rodzinne jako główne źródło niedostosowania społecznego (i zagrożenia niedostosowaniem społecznym) dzieci i młodzieży – analiza kluczowych czynników Uczeń niedostosowany społecznie (i zagrożony niedostosowaniem społecznym) w szkole – edukacja, pomoc, wsparcie Zasady pracy z uczniem niedostosowanym społecznie (i zagrożonym niedostosowaniem społecznym) Propozycje metod wykorzystywanych w pomocy i wsparciu terapeutycznym uczniów niedostosowanych społecznie (i zagrożonych niedostosowaniem społecznym) Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów niedostosowanych społecznie (i zagrożonych niedostosowaniem społecznym) Pozostałe wskazówki praktyczne w zakresie planowania i organizacji pracy z uczniem niedostosowanym społecznie (i zagrożonym niedostosowaniem społecznym) – zamiast zakończenia 6. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z doświadczeniem traumy Wprowadzenie (Ewa Weremczuk) Specyfika traumy – próba zdefiniowania zagadnienia (Ewa Weremczuk) Rozpoznanie traumy zgodnie z kryteriami diagnostycznymi (Ewa Weremczuk, Renata Gardian-Miałkowska) Rodzaje traumy (Ewa Weremczuk) Style przywiązania (Renata Gardian-Miałkowska) System wsparcia dziecka z doświadczeniem traumy w środowisku szkolnym a style przywiązania (Renata Gardian-Miałkowska, Ewa Weremczuk) Konsekwencje przebytej traumy w zależności od etapu rozwoju dziecka (Renata Gardian-Miałkowska) Leczenie traumy – terapia ciała i duszy (Renata Gardian-Miałkowska) Leczenie duszy – terapie psychoterapeutyczne Leczenie ciała – terapie wspomagające oddziaływania psychoterapeutyczne Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z doświadczeniem traumy (Renata Gardian-Miałkowska)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(BPS Biblioteka Pracownika Socjalnego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43148 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Streszczenie: O autorach; Podziękowania; Rozdział 1. Impulsywne dzieci i adolescenci: Potrzeba odmiennego paradygmatu; Rozdział 2. Identyfikowanie obszarów deficytów i czynników spustowych; Rozdział 3. Możliwości radzenia sobie z problemami: Trzy plany; Rozdział 4. Plan B - Podstawy; Rozdział 5. Wychodząc poza podstawy; Rozdział 6. Umiejętności ćwiczone poprzez Plan B; Rozdział 7. Zastosowanie modelu CPS w szkołach; Rozdział 8. Model Rozwiązywania Problemów poprzez współdziałanie - zastosowanie w ściśle określonych (restrykcyjnych) warunkach terapeutycznych; Rozdział 9. Ostatni dzwonek; Epilog: Poza impulsywnymi dziećmi; Bibliografia; Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42479, W.42833, W.42832 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39839 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Socjalizacja a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży: 1. Pojęcie socjalizacji; 2. Niedostosowanie społeczne, jego rodzaje i objawy; Rozdział 2. Profilaktyka pedagogiczna: 1. Profilaktyka i jej rodzaje; 2. Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym; 3. Zadania szkoły w zapobieganiu zaburzeniom w rozwoju społecznym dzieci i młodzieży; Rozdział 3. Diagnoza i prognoza pomyślnego rozwoju dziecka i jego socjalizacji: 1. Teoretyczne problemy diagnozy. Diagnoza pedagogiczna; 2. Klasyczna technika socjometryczna Moreno; 3. Rozmowa, wywiad i obserwacja; 4. Test pedagogiczny jako metoda obiektywnego badania wyników procesu kształcenia i wychowania; 5. Poznanie zainteresowań dzieci i młodzieży; 6. Metoda indywidualnych przypadków; Rozdział 4. Formy oddziaływań wychowawczych i korekcyjnych stosowanych w profilaktyce niedostosowania społecznego: 1. Optymalizacja, kształtowanie i wykorzystywanie umiejętności psychologicznych nauczycieli; 2. Psychodrama jako metoda oddziaływań profilaktycznych; 3. Psychogimnastyka; 4. Psychorysunek ( projekcyjna psychoterapia ); 5. Muzykoterapia; 6. Wychowawcze i korekcyjne znaczenie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( Arkusz schematyczny; Projekty ćwiczeń treningowych: ćwiczenia w umiejętności dobrego słuchania, ćwiczenia w komunikowaniu się, ćwiczenia informacji zwrotnych, ćwiczenia w empatii, ćwiczenia w stwierdzeniu silnych stron osobowości, ćwiczenia we wzmacnianiu pozytywnym, ćwiczenia w udzielaniu pomocy innym w różnych sytuacjach życiowych; Kwestionariusz przystosowania społecznego; Metoda " 6 pytań "; Metoda " 7 pytań "; Kwestionariusz do przeprowadzenia wywiadu z uczniem wychowankiem; Historia życia wychowanka; Świat wartości; Testy wiadomości: język polski, matematyka; Test słownikowy dla klasy V szkoły podstawowej; Instrukcja do kwestionariusza skłonnościowego Lipszycowej; Ankieta skłonnościowa klasa VII; Karta ewidencyjna ucznia )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33624, W.40383, W.41894, W.33623 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Problem niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży w środowisku: 1. Pojęcie niedostosowania społecznego; 2. Ewolucja poglądów na etiologię niedostosowania społecznego; 3. Klasyfikacja przyczyn niedostosowania społecznego; 4. Charakterystyka przyczyn niedostosowania społecznego; 5. Akceleracja, retardacja i dysharmonia życia psychicznego jako specyficzne przyczyny rozwojowe niedostosowania społecznego; 6. Rozmiar niedostosowania społecznego; 7. Rodzaje niedostosowania społecznego; 8. Przejawy niedostosowania społecznego względem własnej osoby; 9. Przejawy niedostosowania społecznego w rodzinie; 10. Przejawy niedostosowania społecznego w szkole i placówkach opiekuńczo-wychowawczych; 11. Przejawy niedostosowania społecznego w szerszym środowisku społecznym; 12. Niedostosowanie społeczne a przestępczość nieletnich; 13. Proces postępujących dewiacji psychospołecznych u nieletnich; 14. Dewiacje psychospołecznych a złamanie planu życiowego u nieletnich; Rozdział 2. Niedostosowanie społeczne i ich specyficzne zaburzenia osobowościowe: 1. Klasyfikacja niedostosowanych społecznie; 2. Charakterystyka niedostosowanych społecznie; 3. Niedostosowani społecznie charakteropaci;4. Niedostosowani społecznie psychopaci; 5. Niedostosowani społecznie neuropaci; Rozdział 3. Niedostosowanie społeczne w środowisku jako jednostki trudne w zachowaniu: 1. Zachowania w formalnych strukturach szkolnych i opiekuńczo-wychowawczych; 2. Zachowania w grupach nieformalnych ( rówieśniczych, koleżeńskich, zabawowych ); 3. Zachowania międzyosobnicze w szerszym środowisku społecznym ( osiedlowym, dzielnicowym, okolicznym ); 4. Zachowania w sytuacjach konfliktowych powstających na podłożu charaktero-, psycho- i neuropatycznym; Rozdział 4. Niedostosowani społecznie uzależnieni w środowisku jako toksykowamni, narkomani, lekomani: 1. Toksykomania, narkomania, uzależnienia lekowe; 2. Substancje używane przez toksykomanów i ich zgubne skutki działania; 3. Rozmiary zjawiska toksykomanii w Polsce, walka z nią i zapobieganie jej; 4. Zagrożenia toksykomanią dzieci i młodzieży szkolnej; 5. Działalność profilaktyczna przeciw zagrożeniu toksykomanią wśród wychowanków internatu; Rozdział 5. Niedostosowani społecznie uzależnienie w środowisku jako populacja patologiczna o załamanym planie życiowym: 1. Obciążenia społeczno-ekonomiczne; 2. Nieprawidłowości psychologiczno-osobowościowe; 3. Dewiacje pedagogiczno-wychowawcze; Rozdział 6. Innowacje pedagogiczne w resocjalizacji niedostosowanych społecznie: 1. Innowacje pedagogiczne i ich istota w resocjalizacji; 2. Relacja pomiędzy socjalizacją, socjalizacją reedukacyjną, resocjalizacją i reedukacją a terapią pedagogiczną; 3. Współzależność pomiędzy resocjalizacją a ergoterapią, psychokorekcją i psychoterapią; 4. Swoistość oddziaływań wychowawczych w resocjalizacji; 5. Niekonsekwencjonalne zasady resocjalizacji; 6. Postępowe systemy resocjalizacji; 7. Metody wykorzystywane w systemach resocjalizacji; 8. Wychowawcze sytuacje zadaniowe w metodach resocjalizacji; 9. Pedagogika żartobliwa w metodach resocjalizacji; 10. Świetlica terapeutyczno-kreatywna w metodach resocjalizacji; 11. Funkcje wychowawcze w resocjalizacji; 12. Aspekty jednolitego kształcenia i wychowania w resocjalizacji; 13. Instytucje resocjalizacyjne; 14. Opieka nad niedostosowanymi społecznie w Polsce; Rozdział 7. Kuratela sądowa i jej działalność opiekuńczo-resocjalizacyjna: 1. Istota i założenia kurateli sądowej; 2. Systemy i zasady pracy kurateli sądowej; 3. Kuratorzy sądowi - społeczni i zawodowi; Rozdział 8. Przedmiot badań diagnostycznych i prognozowanie w resocjalizacji niedogotowanych społecznie: 1. Diagnoza i prognoza - integralną częścią składową procesu resocjalizacji; 2. Prognozowanie a integracja społeczna i interakcja psychiczna wychowanka w jego resocjalizacji; 3. Metody badań diagnostyczno-prognostycznych w resocjalizacji; Rozdział 9. Zapobieganie dewiacjom społecznym dzieci i młodzieży szkolnej: 1. Konstruktywna socjalizacja w rodzinie; 2. Adekwatność metod dydaktyczno-wychowawczych w szkole; 3. Organizowanie czasu wolnego uczniów-wychowanków w placówkach szkolo-wychowawczych; 4. Profilaktyka społeczno-wychowawcza w środowisku; Zakończenie i wnioski; Literatura cytowana i pomocnicza; a) Publikacje własne autora; Słownik terminologiczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38370, W.37963 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.30100 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39571 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39068, W.39124, W.39122, W.39123 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42177, W.42113 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41116, W.41115, W.41114, W.41113 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43627 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40990, W.40988, W.40989, W.40992, W.40991 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej