dziecko
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(247)
Forma i typ
Książki
(242)
Filmy i seriale
(3)
Pliki i bazy danych
(2)
Dostępność
dostępne
(239)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(245)
Pracownia cymeliów
(2)
Autor
Filipczuk Halina
(5)
Jaworska Ryszarda
(4)
Konopnicki Jan
(4)
Spionek Halina
(4)
Wołoszynowa Lidia
(4)
Baran Joanna
(3)
Brzezińska Anna
(3)
Dymara Bronisława
(3)
Gerstmann Stanisław
(3)
Kozłowska Anna
(3)
Nartowska Hanna
(3)
Piaget Jean
(3)
Piszczek Maria
(3)
Bartkowiak Zbigniew
(2)
Bińczycka Jadwiga
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Bono Edward de
(2)
Burch Noel
(2)
Dobson James
(2)
Faber Adele
(2)
Garnet Ewa
(2)
Gordon Thomas
(2)
Grochulska Joanna
(2)
Han-Ilgiewicz Natalia
(2)
Inhelder Barbel
(2)
Kaja Barbara
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Knill Christopher
(2)
Korczak Janusz
(2)
Kołodziej Jerzy
(2)
Kołodziej Krzysztof
(2)
Krzeska Irena
(2)
Kukołowicz Teresa
(2)
Kutzner-Kozińska Maria
(2)
Lam Władysław
(2)
Lutomski Grzegorz
(2)
Madaliński Michał
(2)
Makowski Aleksander
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Momola Irena
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Nowicka Marzena
(2)
Nowicka-Kozioł Maria
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Pietruczanis Monika
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Polska Akademia Nauk. Prace Komisji Nauk Pedagogicznych
(2)
Popek Stanisław
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria
(2)
Rumatowska Beata
(2)
Schoenebeck Hubertus Von
(2)
Shugar Grace Wales
(2)
Skorny Zbigniew
(2)
Stoppard Miriam
(2)
Szafrańska-Poniewierska Dorota
(2)
Szkudlarek Tomasz
(2)
Szuman Stefan
(2)
Waszkiewicz Elżbieta
(2)
Więckowski Ryszard
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Zagórski Stanisław
(2)
Zakrzewska Zofia
(2)
Zborowski Jan
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Świerczek Małgorzata
(2)
Adamczyk-Świnicka Grażyna
(1)
Adamska-Sałaciak Arleta
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bargieł Anna
(1)
Białek Ewa
(1)
Bieleń Barbara
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Boguszewska Helena
(1)
Bokus Barbara
(1)
Boniecka Barbara
(1)
Borkowska Maria
(1)
Borysowicz Bożena
(1)
Bouvet Danielle
(1)
Breitkopf Elżbieta
(1)
Brejnak Wojciech
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Chudecki Tadeusz
(1)
Czajkowski Wojciech
(1)
Czub Tomasz
(1)
Dembińska Irena
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dmochowska Maria
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Donaldson Margaret
(1)
Drewniakowa Maria
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dąbek Adam
(1)
Eckert Urszula
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Elias Maurice J
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(136)
1980 - 1989
(49)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(28)
1950 - 1959
(4)
1940 - 1949
(2)
1920 - 1929
(2)
Kraj wydania
Polska
(247)
Język
polski
(247)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
dziecko
(247)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
247 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9373 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9169 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9166 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9599, W.p9600 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Człowiek i przyroda; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Kryteria i właściwości życia; 1.3. Miejsce człowieka w przyrodzie; 1.4. Człowiek jako istota biologiczna i społeczna; 2. Pojęcie i czynniki rozwoju fizycznego; 2.1. Pojęcia ogólne i definicje; 2.2. Rozwój człowieka w świetle nauk; 2.3. Czynniki endogeniczne; 2.3.1. Czynniki genetyczne; 2.3.2. Czynniki niegenetyczne; 2.4. Czynniki egzogenne w życiu płodowym; 2.4.1. Choroby matki; 2.4.2. Tryb życia matki; 2.4.3. Zatrucia związkami chemicznymi; 2.4.4. Szkodliwe rodzaje promieniowania; 2.4.5. Wady i choroby płodu; 2.5. Czynniki egzogenne w życiu pozapłodowym; 2.5.1. Środowisko biogeograficzne; 2.5.2. Środowisko społeczno-ekonomiczne; 2.6. Zjawisko akceleracji rozwoju; 3. Rozwój fizyczny dziecka; 3.1. Periodyzacja rozwoju; 3.2. Metody oceny i kontroli rozwoju fizycznego; 3.2.1. Metody antropometryczne; 3.2.2. Metody porównawcze; 3.2.3. Metody fizjologiczne; 3.2.4. Metody biochemiczne; 3.2.5. Ocena postawy ciała; 3.2.6. Metody oceny rozwoju psychomotorycznego; 3.3. Różnice między dzieckiem a człowiekiem dorosłym; 3.4. Układ narządów ruchu; 3.4.1. Układ kostny; 3.4.2. Układ mięśniowy; 3.5. Układ oddechowy; 3.5.1. Drogi oddechowe; 3.5.2. Płuca; 3.6. Układ krążenia; 3.6.1. Układ krwionośny; 3.6.2. Układ chłonny; 3.7. Układ trawienny; 3.7.1. Jama ustna; 3.7.2. Gardło; 3.7.3. Przełyk; 3.7.4. Żołądek; 3.7.5. Jelito cienkie i jelito grube; 3.7.6. Wątroba; 3.7.7. Trzustka; 3.8. Układ moczowo-płciowy; 3.8.1. Układ wydalniczy; 3.8.2. Układ płciowy; 3.9. Układ nerwowy; 3.9.1. Ośrodkowy układ nerwowy; 3.9.2. Obwodowy układ nerwowy; 3.10. Układ narządów zmysłów; 3.10.1. Narząd wzroku - oko; 3.10.2. Narząd słuchu - ucho; 3.10.3. Narząd smaku i narząd węchu; 3.10.4. Skóra - narząd czucia dotyku, bólu i temperatury; 3.11. Układ dokrewny; 3.11.1. Przysadka mózgowa; 3.11.2. Szyszynka; 3.11.3. Tarczyca; 3.11.4. Przytarczyce; 3.11.5. Grasica; 3.11.6. Trzustka; 3.11.7. Nadnercza; 3.11.8. Gruczoły płciowe; 3.12. Integracja biologiczna człowieka; 4. Problemy biomedyczne w pedagogice; 4.1. Nauczyciel przedszkola a wiedza o człowieku; 4.2. Działalność wychowawcza a rozwój dziecka; 4.3. Zagadnienia ochrony przyrody i właściwa organizacja środowiska sztucznego w przedszkolu; 4.4. Nauczyciel przedszkola a warunki rozwoju i zdrowia dziecka; 4.5. Wychowanie a biologia dziecka; 4.5.1. Wychowanie fizyczne; 4.5.2. Potrzeby biologiczne dziecka; 4.5.3. Higiena; 4.6. Biomedyczne kryteria dojrzałości dziecka; 4.7. Środowisko przedszkolne a rozwój dziecka; 4.8. Wychowanie a dziecko defektywne; Wykaz przypisów; Bibliografia; Wykaz rycin
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34221, W.34226, W.34225, W.34223, W.34228 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Zdrowie i choroba; 1.1. Wiadomości ogólne; 1.1.1. Podstawowe wiadomości o zdrowiu i chorobie; 1.1.2. Czynniki chorobotwórcze; 1.1.3. Mechanizmy obronne (adaptacyjne i naturalne siły odpornościowe organizmu); 1.1.4. Odporność; 1.1.5. Alergia; 1.1.6. Podział chorób; 1.1.7. Przebieg i zejście chorób; 1.1.8. Zasady leczenia; 1.1.9. Profilaktyka; 1.2. Najczęstsze schorzenia i wady dzieci i młodzieży; 1.2.1. Schorzenia i wady układu ruchu; 1.2.2. Schorzenia układu oddechowego; 1.2.3. Schorzenia i wady układu moczowo-płciowego; 1.2.4. Schorzenia i wady narządów zmysłów; 1.2.5. Schorzenia gruczołów dokrewnych; 1.2.6. Schorzenia i wady krążenia; 1.2.7. Schorzenia układu pokarmowego; 1.2.8. Schorzenia i wady układu nerwowego; 1.3. Choroby zakaźne wieku dziecięcego; 1.3.1. Choroby zakaźne wirusowe; 1.3.2. Choroby zakaźne bakteryjne; 1.3.3. Choroby wywołane innymi czynnikami zakaźnymi i trującymi; 1.3.4. Rola nauczycielki przedszkola w profilaktyce chorób zakaźnych; 2. Higiena dziecka przedszkolnego; 2.1. Wiadomości wstępne; 2.2. Higiena żywienia w przedszkolu; 2.2.1. Ogólne zasady żywienia; 2.2.2. Normy i zasady racjonalnego żywienia; 2.2.3. Zasady zbiorowego żywienia dzieci; 2.2.4. Kształtowanie nawyków żywieniowych; 2.3. Higiena środowiska przedszkolnego; 2.3.1. Higiena budynku i pomieszczeń; 2.3.2. Higiena zaplecza kuchennego; 2.3.3. Higiena otoczenia przedszkola; 2.3.4. Higiena mebli i wyposażenia; 2.4. Higiena dziecka w wieku przedszkolnym; 2.4.1. Higiena osobista; 2.4.2. Higiena psychiczna; 2.4.3. Higiena zajęć, zabaw i wypoczynku; 3. Wychowanie zdrowotne i seksualne; 3.1. Wychowanie zdrowotne; 3.2. Wychowanie seksualne; 4. Urazy i nieszczęśliwe wypadki u dzieci; 4.1. Ocena problemu i zasady profilaktyki; 4.2. Pierwsza pomoc; 4.2.1. Transport dziecka chorego lub poszkodowanego; 4.2.2. Stany niebezpieczne dla życia; 4.2.3. Uszkodzenia ciała; 4.2.4. Zatrucia; 4.3. Apteczka w przedszkolu; 5. Opieka nad zdrowiem dziecka; 5.1. Organizacja i zadania zespołu opieki zdrowotnej; 5.2. Organizacja i zadania placówek opieki nad dzieckiem; Wykaz przepisów; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34238, W.34235, 34232, W.34239, W.34231, 34234, W.34236, 34230, W.34237, 34233 (10 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Edukacyjna / Towarzystwo Edukacyjne Polskie ; Nr 7)
Streszczenie: 1. Wstęp; 2. Wpływ domu rodzinnego na kształtowanie się postawy otwartości dziecka wobec ludzi i świata; 3. Szkoła tradycyjna a nowe potrzeby edukacyjne; 4. Edukacja humanistyczna jako zapotrzebowanie społeczne; 5. Rozwój osobowości jako proces stawania się; 6. Edukacja - wspieranie rozwoju; 7. Ekspresja i aktywność twórcza dziecka; 8. Nowe programy profilaktyczno-wychowawcze; 9. Przyszłość edukacji: edukacja integrująca - konfluentna; 10. Pedagogika Gestalt i uczenia się w wolności a edukacja integrująca; 11. Psychosynteza w edukacji; 12. Edukacja integrująca i nowa wizja edukacji widzialna poprzez psychosyntezę; 13. Streszczenie; 14. Posłowie; 15. Kilka słów o autorce; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39986, W.39987, W.39627, W.39988, W.39628 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Wstęp; 1. Teoretyczne przesłanki kierowania rozwojem myślenia dzieci; 1.1. Możliwości wpływania na rozwój poznawczy; 1.2. Eksperymentalne próby oddziaływania na rozwój poznawczy dzieci w wieku przedszkolnym; 1.3. Wpływ rezultatów badań psychologicznych na modernizację procesu ; wychowawczo-dydaktycznego w przedszkolu2. Otaczająca przyroda jako stymulator rozwoju myślenia dzieci; 2.1. Treści przyrodnicze w badaniach nad rozwojem myślenia dzieci przedszkolnych; 2.2. Przesłanki teoretyczne i problematyka własnych badań eksperymentalnych; 2.3. Organizacja eksperymentu; 2.4. Charakterystyka programu dydaktycznego; 2.5. Opracowanie jednostki metodycznej; 3. Kształtowanie operacji umysłowych na zajęciach z przyrody; 3.1. Pojęcie "operacja umysłowa" w psychologii; 3.2. Poziom rozwoju operacji uogólnianych u dzieci 6-7 letnich; 3.3. Zadania poznawcze kształtujące operacje uogólniania; 3.4. Metody i formy pracy z dziećmi w grupach eksperymentalnych i kontrolnych; 3.5. Efektywność metod rozwijających operacje uogólniania; 3.6. Poziom rozwoju klasyfikacji u dzieci 6-7 letnich; 3.7. Zadanie poznawcze kształtujące operacje klasyfikowania; 3.8. Metody i formy pracy z dziećmi; 3.9. Efektywność zastosowania metod; 3.10. Poziom rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego u dzieci 6-7 letnich; 3.11. Zadania poznawcze kształtujące operacje wyjaśniania zależności przyczynowo-skutkowych; 3.12. Metody i formy pracy z dziećmi; 3.13. Efektywność zastosowania metod rozwijających umiejętności wyjaśniania zależności przyczynowo-skutkowych; Teatry uogólniania, klasyfikacji i wyjaśniania zależności przyczynowo-skutkowych; Wykaz obrazków zwierząt do poszczególnych testów; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31738, W.31739 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40615, W.40616 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37363, W.37563 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja i wyzwolenie / Krzysztof Blusz. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2000. - 213 s. ; 17 cm.
(Idee - Metody - Inspiracje)
Streszczenie: 1. Blusz K.: Czy dziś znów nie możemy robić tego co chcemy?: 2. Schoenebeck H. von: Z drugiej strony wychowania; 3. Havel V.: Dziecięca rewolucja; 4. Farson R.: I. Polityka dzieciństwa; II. O wynalezieniu dzieci; III. Samostanowienie i podwójne standardy moralności; 5. Holt J.: I. Dziecko jako przedmiot miłości; II. Spojrzenie dorosłych: dzieci jako "wdzięczne stworzonka"; III. Wszyscy potrzebujemy tego, czego potrzebują dzieci; IV. O znaczeniu słowa "prawa"; 6. Freire P.: "Bankowa" koncepcja edukacji jako narzędzie opresji; 7. Rogers C. R.: I. Tworzenie klimatu wolności; II. Metody tworzenia wolności; 8. Bull J.: Kobiety w szkołach wyższych. Opresja i wyzwolenie; 9. Ostermeyer H.: I. Dziecko a prawo; II. Od praw rodzicielskich do obowiązku troski; III. Pomoc i ochrona nieletnich; IV. Od praw dziecka do praw wnuczka;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40614 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacji Biblioteczka ; Nr 4)
Streszczenie: 1. Blusz K.: Czy dziś znów nie możemy robić tego co chcemy?: 2. Schoenebeck H. von: Z drugiej strony wychowania; 3. Havel V.: Dziecięca rewolucja; 4. Farson R.: I. Polityka dzieciństwa; II. O wynalezieniu dzieci; III. Samostanowienie i podwójne standardy moralności; 5. Holt J.: I. Dziecko jako przedmiot miłości; II. Spojrzenie dorosłych: dzieci jako "wdzięczne stworzonka"; III. Wszyscy potrzebujemy tego, czego potrzebują dzieci; IV. O znaczeniu słowa "prawa"; 6. Freire P.: "Bankowa" koncepcja edukacji jako narzędzie opresji; 7. Rogers C. R.: I. Tworzenie klimatu wolności; II. Metody tworzenia wolności; 8. Bull J.: Kobiety w szkołach wyższych. Opresja i wyzwolenie; 9. Ostermeyer H.: I. Dziecko a prawo; II. Od praw rodzicielskich do obowiązku troski; III. Pomoc i ochrona nieletnich; IV. Od praw dziecka do praw wnuczka;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37553, W.37554, W.37651 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
Książka wydana z zasiłku Ministerstwa Pracy i Opieki Społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17768 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Język - Poznanie - Komunikacja / red. serii Barbara Bokus ; T. 1)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38759 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39506 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część pierwsza: To książka nie dla Ciebie, jeżeli...; Wprowadzenie: 1. Dlaczego potrzebne jest nowe myślenie o myśleniu?: 2. Jak korzystać z tej książki; 3. Wiek i zdolności dziecka; 4. Jak myślimy; 5. Natura myślenia; Część druga: 1. Stolarstwo a myślenie; 2. Postawy; 3. Sześć myślowych kapeluszy: 3.1. Myślenie w białym kapeluszu a myślenie w czerwonym kapeluszu; 3.2. Myślenie w czarnym kapeluszu a myślenie w żółtym kapeluszu; 3.3. Myślenie w zielonym kapeluszu a myślenie w niebieskim kapeluszu; 3.4. Sześć myślowych kapeluszy w zestawach; 3.5. Rezultaty i zakończenie pracy myślowej; 4. Myślenie linearne a myślenie równoległe; 5. Logika a percepcja; 6. RWC: Rozważ Wszystkie Czynniki; 7. AMW: Alternatywy, Możliwości, Wybory; 8. Wartości i interesy; 9. IPW: Inne Punkty Widzenia; 10. SiN: Skutki i Następstwa; 11. ZWI: Zalety, Wady i to, co Interesujące; 12. Temat i cel; 13. CiD: Cel i Dążenie; 14. PP: Podstawowe Priorytety; 15. Powtórzenie pierwsze; Część trzecia: 1. Ogól i konkret; 2. Elementarne operacje myślowe; 3. Prawda, logika i myślenie krytyczne; 4. W jakich okolicznościach?; 5. Hipotezy, fantazja i prowokacje; 6. Myślenie "w bok" (myślenie lateralne); 7. Prowokacje i PO; 8. Krok naprzód; 9. Słowo przypadkowe; 10. Powtórzenie drugie; 11. Reguły myślenia; Część czwarta: 1. Konstrukcje i sytuacje; 2. TO/LOPOSO/GO; 3. Dyskusje i spory; 4. Problemy i zadania; 5. Decyzje i wybory; 6. Powtórzenie trzecie; Część piąta: 1. Ćwiczenia z gazetą; 2. Gra "Dziesięć minut do namysłu"; 3. Metoda rysunkowa; 4. Słowo na zakończenie; 5. Informacja o autorze; Załącznik: Kluby myślących
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38024, W.38023 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część pierwsza: To książka nie dla Ciebie, jeżeli...; Wprowadzenie: 1. Dlaczego potrzebne jest nowe myślenie o myśleniu?: 2. Jak korzystać z tej książki; 3. Wiek i zdolności dziecka; 4. Jak myślimy; 5. Natura myślenia; Część druga: 1. Stolarstwo a myślenie; 2. Postawy; 3. Sześć myślowych kapeluszy: 3.1. Myślenie w białym kapeluszu a myślenie w czerwonym kapeluszu; 3.2. Myślenie w czarnym kapeluszu a myślenie w żółtym kapeluszu; 3.3. Myślenie w zielonym kapeluszu a myślenie w niebieskim kapeluszu; 3.4. Sześć myślowych kapeluszy w zestawach; 3.5. Rezultaty i zakończenie pracy myślowej; 4. Myślenie linearne a myślenie równoległe; 5. Logika a percepcja; 6. RWC: Rozważ Wszystkie Czynniki; 7. AMW: Alternatywy, Możliwości, Wybory; 8. Wartości i interesy; 9. IPW: Inne Punkty Widzenia; 10. SiN: Skutki i Następstwa; 11. ZWI: Zalety, Wady i to, co Interesujące; 12. Temat i cel; 13. CiD: Cel i Dążenie; 14. PP: Podstawowe Priorytety; 15. Powtórzenie pierwsze; Część trzecia: 1. Ogól i konkret; 2. Elementarne operacje myślowe; 3. Prawda, logika i myślenie krytyczne; 4. W jakich okolicznościach?; 5. Hipotezy, fantazja i prowokacje; 6. Myślenie "w bok" (myślenie lateralne); 7. Prowokacje i PO; 8. Krok naprzód; 9. Słowo przypadkowe; 10. Powtórzenie drugie; 11. Reguły myślenia; Część czwarta: 1. Konstrukcje i sytuacje; 2. TO/LOPOSO/GO; 3. Dyskusje i spory; 4. Problemy i zadania; 5. Decyzje i wybory; 6. Powtórzenie trzecie; Część piąta: 1. Ćwiczenia z gazetą; 2. Gra "Dziesięć minut do namysłu"; 3. Metoda rysunkowa; 4. Słowo na zakończenie; 5. Informacja o autorze; Załącznik: Kluby myślących
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40156, W.40114 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp - Maria Borkowska; I. Borkowska M.: Niepełnosprawność - definicja, podział na grupy; II. Borkowska M.: Rehabilitacja - definicja, cele i zadania: 1. Kinezyterapia; 2. Fizykoterapia; 2.1. Ciepłolecznictwo; 2.2. Światłolecznictwo; 2.3. Elektrolecznictwo; 2.4. Masaż; 2.5. Derulska I.: Stymulacja dotykowa. Masaż Shantali; 3. Borkowska M.: Inne rodzaje zabiegów stosowanych w rehabilitacji; 4. Terapia zajęciowa; III. Borkowska M.: Rozwój ruchowy dziecka w pierwszym roku życia. Podstawowe wiadomości ogólne: 1. Zmiany zachodzące w reakcjach odruchowych w czasie rozwoju dziecka i najczęstsze ich zaburzenia; 2. Napięcie mięśni, jego zaburzenia oraz zakresy ruchów w stawach; 2.1. Podstawowe zasady wspomagania dzieci z nieprawidłowym napięciem mięśni; 3. Rozwój integracji czynności zmysłowo-ruchowych; 3.1. Zaburzenia czynności zmysłowo-ruchowych; IV. Borkowska M.: Najczęściej stosowane metody usprawniania ruchowego dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: 1. Metoda NDT-Bobath; 2. Derulska I.: Metoda Peto; 3. Borkowska M.: Metoda Portage; 4. Metoda Vaclava Vojty; 5. Metoda Glenna Domana; 6. Derulska I.: Kinezyterapia psychoruchowa; V. Skórzak B.: Postępowanie leczniczo-usprawniające u dzieci z rozszczepem kręgosłupa, przepukliną oponową i oponowo-rdzeniową; VI. Borkowska M.: Usprawnianie czynności związanych z karmieniem i samodzielnym jedzeniem dzieci niepełnosprawnych; VII. Górzyńska A.: Pielęgnacja jamy ustnej; VIII. Schmidt H.: Usprawnianie czynności rąk; IX. Schmidt H.: Ćwiczenie oddechowe i relaksacyjne; X. Schmidt H.: Ćwiczenia równoważne; XI. Schmidt H.: Ćwiczenia wyrabiające odruch podporu na kończynach górnych; XII. Górzyska A.: Nauka ubierania i rozbierania się dzieci niepełnosprawnych; XIII. Borkowska M.: Ćwiczenia w wodzie; XIV. Eysymont H.: Hipnoterapia; XV. Górzyńska A.: Pomoce ortopedyczne w usprawnianiu dzieci; Słowniczek; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39884, W.39377, W.39378, W.39882, W.39883, W.39379 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego - T. Gałkowski; Przedmowa - R. Diatkine; Wprowadzenie; Część 1. Proces przyswajania mowy: Rozdział 1. Co się dzieje wówczas, gdy mówimy?; 1.1. Natura znaku językowego i jego rola w funkcjonowaniu mowy; 1.1.1. Znak semantyczny, czyli " znak ujmowany także jako rzecz "; 1.1.2. Mówienie oznacza wypowiedzenie czegoś oraz wskazanie na coś: odwierciedlenie w wypowiadaniu się; 1.1.3. Mówienie jako liczenie; 1.1.4. Podsumowanie i przedstawienie problematyki mowy dziecka głuchego; 1.2. Miejsce podmiotu mówionego w funkcjonowaniu mowy; 1.2.1. Mówienie oznacza tworzenie samego siebie jako podmiotu; 1.2.2. Mówienie oznacza także " usytuowanie się "; 1.2.3. Mówienie jako samosłyszenie. wyrażanie i identyfikowanie się; 1.2.4. Podsumowanie i uwagi związane z obserwacjami osoby głuchej podczas mówienia; 1.3. Konkluze: sposób traktowania dziecka głuchego; Rozdział 2. W jaki sposób dziecko przyswaja mowę?; 2.1. Kompetencje noworodka w zakresie komunikowania się; 2.2. Komunikacja przedsłowna; 2.2.1. Nawiązywanie dialogu podczas współdziałania matki z dzieckiem; 2.2.2. Odkrywanie procedur odnoszenia podczas interakcji matki z dzieckiem; 2.2.3. Odkrywanie procedur oznajmiania podczas interakcji matki z dzieckiem; 2.2.4. Podsumowanie. Od zabawy do podmiotu mówiącego; 2.3. Komunikacja słowna; 2.3.1. Sposoby mówienia matki do dziecka; 2.3.2. Wpływ sposobu rozmowy matki z dzieckiem na rozwój jego mowy; 2.3.3. Znaczenie pierwszych słów; 2.3.4. Podsumowanie. Dziecko uczy się mowy dzięki procesowi komunikacji; 2.4. Konkluzje: Kompetencja dziecka w zakresie mowy. Jak rozwijać tę kompetencję u dziecka głuchego?; Rozdział 3. Definicja języka macierzyńskiego, czyli o roli matki w nabywaniu języka przez dziecko;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38914 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej