Wczesna interwencja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Kruk-Lasocka Joanna
(2)
Abramowska Barbara
(1)
Badora Sylwia
(1)
Czeredrecka Barbara
(1)
Kastory-Bronowska Monika
(1)
Krajewski Jacek
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Marzec Danuta
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Pakuła Zofia
(1)
Podhajska Krystyna
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Publikacje dydaktyczne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Wczesna interwencja
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44000 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41320 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43605 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część I Psychomotoryka w ujęciu interdyscyplinarnym Renate Zimmer Psychomotoryka – droga do całościowego wspierania dzieci Jacek Krajewski Psychomotoryka jako koncepcja wspierania rozwoju dziecka – kierunki poszukiwań Zofia Kułakowska, Jolanta Gnitecka Psychomotoryka w ujęciu neurologicznym Andrzej Majewski Dlaczego psychomotoryka? Joanna Kruk-Lasocka Psychomotoryczna obserwacja Ludwika Sadowska, Małgorzata Skórczyńska, Anna Maria Choińska, Henryk Filipowski, Marlena Maćkowiak, Ewa Otręba, Roksana Bibrowska Czynniki warunkujące tworzenie się więzi między matką i dzieckiem niepełnosprawnym w świetle obserwacji własnych Część II Psychomotoryczne podstawy rozwoju dziecka Marta Bogdanowicz Zaburzenia funkcji poznawczych i ruchowych oraz ich integracja percepcyjno-motoryczna: diagnoza i terapia Alina Czapiga Rozwój psychoruchowy małego dziecka: uwarunkowania, mechanizmy i dynamika zmian Pia Deiman, Ursula Kastner-Koller Wspieranie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Wspieranie zdolności motorycznych i wizualnych Iwona Jagoszewska Sprawność motoryczna dzieci głuchych a wybrane aspekty oddziaływania rehabilitacyjnego Aniela Korzon Konsekwencje zaburzenia zmysłu równowagi w rehabilitacji osób z wadą słuchu Barbara Winczura Dlaczego on tak ciągle się kołysze i macha rękami? Stereotypowe zachowania ruchowe w autyzmie Marzenna Zaorska Specyfika rozwoju małego głuchoniewidomego dziecka w poglądach wybranych współczesnych polskich oraz rosyjskich pedagogów i psychologów specjalnych Część III Psychomotoryczne wspieranie rozwoju dziecka Bożena Bartosik, Ludwika Sadowska, Anna Maria Choińska Znaczenie terapii psychomotorycznej dla rozwoju społecznego dzieci z zespołem Downa Małgorzata Łapeta, Agnieszka Blok, Ewa Chabik Dogoterapia w Integracji Sensorycznej w Niepublicznym Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Jana Pawła II przy ZOL dla Dzieci w Jaszkotlu koło Wrocławia Agnieszka Drzazga Stymulacja polisensoryczna dziecka niepełnosprawnego w Sali Doświadczania Świata a psychomotoryka Iwona Hołub Terapia czaszkowo-krzyżowa w pracy z dziećmi o subtelnych trudnościach w komunikacji Daria Jodzis Poziom sprawności językowej u dzieci z dysfunkcjami integracji sensorycznej – doniesienia z badań Marta Jósewicz Metodyka zuchowa – antidotum na popkulturę Krystyna Moczia, Teresa Galińska Popularność „Porannego kręgu” w przedszkolach ogólnodostępnych i integracyjnych Część IV Psychomotoryka w trosce o dobrostan człowieka dorosłego Lesław Kulmatycki Relacja ciało-umysł podczas kreatywnej ekspresji ruchowej Lesław Kulmatycki Wizualizacja i praca z ciałem jako propozycja relaksacji Ewa Moroch Ciało świadome – ciałem poruszonym. O potrzebie relaksu zawodników sportowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43717 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42971, W.42969, W.42970 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43130, W.43131 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści: Wstęp 1. Pojęcie diagnozy – zagadnienia terminologiczne 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania 1.2.1. Diagnoza profilaktyczna (przesiewowa) 1.2.2. Diagnoza pogłębiona (funkcjonalna) 1.2.3. Diagnoza różnicowa (klasyfikacyjna, kliniczna) 1.3. Etapy procesu diagnozowania 1.3.1. Model teoretyczny procesu diagnostycznego 1.3.2. Implikacje praktyczne 1.3.2.1. Etap prediagnostyczny 1.3.2.2. Etap badania diagnostycznego (identyfikacji) – rozpozna-nie problemu, planowanie diagnozy oraz badanie 1.3.2.3. Etap wyjaśniania i opiniowania (orzekania) 1.3.2.4. Etap interwencji 1.3.2.5. Ocena efektów interwencji (rediagnoza) Literatura polecana 2. Wprowadzenie w problematykę rozwoju małego dziecka 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy Literatura polecana 3. Warunki skutecznych działań diagnostycznych i prognostycznych 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczenie i wyposażenie 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę Literatura polecana 4. Wybrane metody diagnozowania rozwoju w pierwszych latach życia 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych? 4.2. Wywiad rozwojowy 4.2.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.2.2. Wskazówki praktyczne związane z prowadzeniem wywiadu 4.2.3. Najczęstsze błędy i ograniczenia w trakcie prowadzenia wywiadu 4.3. Obserwacja 4.3.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.3.2. Wskazówki praktyczne do przeprowadzenia obserwacji małego dziecka 4.3.3. Co można obserwować 4.3.4. Najczęstsze błędy podczas prowadzonej obserwacji Literatura polecana 5. Interdyscyplinarny charakter diagnozy 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44140 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej