pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(83)
Forma i typ
Książki
(83)
Dostępność
dostępne
(81)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(81)
Czytelnia
(2)
Autor
Okoń Wincenty
(10)
Śliwerski Bogusław
(7)
Suchodolski Bodgan
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(3)
Palka Stanisław
(3)
Szkudlarek Tomasz
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Dawid Jan Władysław
(2)
Mońka-Stanikowa Anna
(2)
Nawroczyński Bogdan
(2)
Suchodolski Bogdan
(2)
Zaczyński Władysław
(2)
Banach Czesław
(1)
Bińczycka Jadwiga
(1)
Brühlmeier Artur
(1)
Czerniewski Wiktor
(1)
Dembska Janina
(1)
Dewey John
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Drynda Danuta
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dutkiewicz Waldemar
(1)
Edmunds Francis
(1)
Ferguson George A
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Góralski Andrzej
(1)
Hejnicja-Bezwinska Teresa
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Holona Eryk
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Janowski Maciej
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Kayser Martina
(1)
Kobyliński Szymon
(1)
Konczewska Anna
(1)
Korczak Janusz
(1)
Kotusiewicz Alicja A
(1)
Kotusuiewicz Anna Alicja
(1)
Kotłowski Karol
(1)
Koć-Seniuch Genowefa
(1)
Kukołowicz Teresa
(1)
Kunowski Stefan
(1)
Kurdybacha Łukasz
(1)
Kuźma Józef
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Mendel Maria
(1)
Nalaskowski Stanisław
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Nowaczyk Czesław
(1)
Nycz Edward
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Pearson Allen T
(1)
Pieter Józef
(1)
Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych
(1)
Poplucz Jan
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Radziewicz Julian
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Schulz Roman
(1)
Semenowicz Halina
(1)
Siemieniak Henryk
(1)
Sośnicki Kazimierz
(1)
Szczęsny Wiesław
(1)
Szewczyk Kazimierz
(1)
Szuksta Magdalena
(1)
Szymański Mirosław
(1)
Szymański Mirosław J
(1)
Takane Yoshio
(1)
Turos Lucjan
(1)
Uryga Zenon
(1)
Wagemann Paul-Albert
(1)
Wesołowska Anna
(1)
Witkowski Lech
(1)
Wroczyński Ryszard
(1)
Śliwirski Bogusław
(1)
Żechowska Barbara
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(51)
1980 - 1989
(15)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(7)
Kraj wydania
Polska
(83)
Język
polski
(83)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
pedagogika
(83)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
83 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Niezbędna pomoc dla studentów kierunków pedagogicznych nauczycieli i innych pracowników oświaty
Streszczenie: Wstęp; 1. Wybrane cytaty z raportów edukacyjnych i prac pedagogicznych; 1.1. Uczyć się, aby być; 1.2. Edukacja narodowym priorytetem; 1.3. Holmes group the tomorrow's teachers; 1.3.1. Główne kierunki doskonalenia systemu edukacji w Polsce; 1.4. Raport na temat polityki edukacyjnych w Polsce, OECD; 1.5. Zalecenie dotyczące sytuacji personelu nauczającego, UNESCO; 1.6. Wincenty Okoń; 1.7. Czesław Kupisiewicz; 1.8. Henryka Kwiatkowska; 1.9. Józef Kuźma; 1.10. Zygmunt Wiatrowski; 1.11. Stefan Wołoszyn; 1.11.1. Nauczyciele nauczycieli (S. Wołoszyn, A. Mońka-Stanikowa, K. Kuligowska, A. A. Kotusiewicz, H. Kwiatkowska); 1.11.2. "Lubelski Rocznik Pedagogiczny" (M. Cackowska, Raport Komisji Wniskowej); 1.11.3. Kształcenie i dokształcanie nauczycieli (A. M. Tchorzewski, B. Ratuś); 1.11.4. System kształcenia i doskonalenia nauczycieli (J. Rutkowiak); 1.11.5. Z pogranicza idei i praktyki edukacji nauczycielskiej (J. Niemiec, B. Golińska, A. Rozłucka); 1.11.6. Niektóre aspekty porównawcze edukacji nauczycielskiej (Z. Łomny, B. Kraus); 1.11.7. Szkoła i nauczyciel a integracja Europy (M. Łobocki, B. Krzesińska); 1.11.8. System pedagogicznego kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli (Z. Żukowska, A. Łukawska, J. Kędzierska, E. Marcjan); 1.11.9. Akademicka edukacja nauczycieli (A. M. Tchorzeski, K. Duraj-Nowakowa, A. Rumiński); 1.11.10. Kształcenie pedagogiczne studentów uniwersytetów i wyższych szkół pedagogicznych (J. Kedzierska, K. Polak, P. Szymanowicz, T. Wojtasińska); 1.11.11. Drogi i bezdroża kształcenia nauczycieli w Polsce (S. Kaczor, Z. Wiatrowski, S. M. Kwiatkowski); 1.11.12. C. Banach, J. Jarowiecki, B. J. Nowecki, Edukacja nauczycielska w uniwersytetach i wyższych szkołach pedagogicznych w roku akademickim 1994/1995, Raport; 1.11.13. System kształcenia pedagogów specjalnych. Ciągłość i możliwości zmian (Z. Sękowska, C. Kossakowski); 1.11.14. Nauczyciel szkoły zawodowej w integrującej się Europie (R. Ossowski, S. Kaczor); 1.11.15. Demokracja a oświata, kształcenie i wychowanie (T. Hejnicka-Brzezwińska, H. Kwiatkowska); 1.11.16. Problemy przygotowania zawodowego nauczycieli w Europie Środkowej (J. Kedzierska, K. Burtny, W. Goriszowski, J. Półturzycki, Z. Żukowska); 1.11.17. Dylematy edukacji zawodowej w końcu XX wieku (F. Szlosek, E. Goźlińska, W. M. Francuz); 1.12. Ryszard Pachociński; 1.13. Tadeusz Wiloch; 1.14. Bogumiła Kwiatkowska-Kowal; 1.15. Allen T. Pearson; 1.16. Jerzy Stochmiałek; 1.17. Czesław Banach; 2. Refleksje i wnioski; Literatura cytowana; Inne prace na temat edukacji nauczycielskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39658, W.39907, W.39906, W.39659 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40993 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.27602 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.28062 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp: 1. Pedagogika polska w drugiej połowie XIX wieku; 2. Droga naukowa J. Wł. Dawida i działalność w dziedzinie upowszechniania wiedzy pedagogicznej; 3. Metodologiczne podstawy pedagogiki; 4. Zagadnienia osobowości nauczyciela i kształcenia nauczycieli; Nota bibliograficzna; I. Bibliografia rozpraw i artykułów J. Wł. Dawida o tematyce pedagogicznej, psychologicznej i filozoficznej; II. Wybór rozpraw i artykułów: 1. Zasób umysłowy dziecka. Przyczynek do psychologii doświadczalnej; 2. Jak się uczyć pedagogiki?; Wskazówki dla samouków; 3. O klasycyzm; 4. Kwestia szkolna; 5. Pensja żeńska jako zakład ogólnokształcący; 6. Publiczne place zabaw dla dzieci; 7. Gry na otwartym powietrzu; 8. O lekturze młodzieży. Wskazówki dla rodziców i wychowawców; 9. Kobiecość w wychowaniu; 10. Chłopcy i dziewczęta (pod adresem rodziców i czasopism dla dzieci); 11. O lenistwie i jego leczeniu; 12. O duchu pedagogiki doświadczalnej; 13. Polski Instytut Pedagogiczny; 14. O duszy nauczycielstwa; Indeks osobowy; Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.2240, W.3596 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.12475 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39251 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38597, W.38596 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40398 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39205 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40656 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp: Rozdział 1. Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych Rozdział 2. Typy badańł Rozdział 3. Etapy postępowania badawczego: 3.1. Opracowanie koncepcji badań; 3.2. Określenie tematu i celu pracy; 3.3. Sformułowanie problemu badań i hipotez; 3.4. Zdefiniowanie pojęć i wyjaśnienia terminologiczne; 3.5. Dobór zmiennych i wskaźników; 3.6. Metody, techniki i narzędzia badań; 3.7. Czas, miejsce i zakres badań; dobór próby; 3.8. Przeprowadzenie badań; Rozdział 4. Opracowanie zebranego materiału: 4.1. Porządkowanie zebranego materiału (grupowanie i zliczenie); 4.2. Zasady budowy szeregów rozdzielczych; 4.3. Statystyczne opracowanie materiału; 4.4. Zasady budowy tabel i wykresów; 4.5. Metody analizy wyników badań, interpretacja i wnioskowanie; 4.6. Podstawowe formy opracowań naukowych; Rozdział 5. Przygotowanie tekstu pracy: Układ pracy; Opracowanie przypisów i bibliografii; Maszynopisanie; Znaki korektorskie stosowane w poprawianiu pracy, znaczenie niektórych określeń z terminologii wydawniczej; Rozdział 6. Kryteria oceny prac magisterskich; Wykaz literatury do wyboru; Aneks: 1. Zarządzenie nr 12 Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 stycznia 1963 roku w sprawie udostępniania danych liczbowych, informacji statystycznych i innych materiałów służbowych przez organy administracji państwowej i inne państwowe jednostki organizacyjne; 2. Zarządzanie nr 18 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 czerwca 1993 roku w sprawie zasad i warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez szkoły i placówki publiczne; 3. Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 27 sierpnia 1982 r. w sprawie zasad prowadzenia badań naukowych i eksperymentów naukowych, nowatorstwa pedagogicznego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych oraz wdrożenia i upowszechnienia wyników wraz z wytycznymi; 4. Wzór " Karty Indywidualnej Dziecka " z układem danych umożliwiających wprowadzenie wyników z komputera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37993, W.37991, W.37992 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Wprowadzenie; Rozdział 1. Przedszkole i lata przedszkolne; Rozdział 2. Lata szkolne z nauczycielem-wychowawcą; Rozdział 3. Nauczyciel-wychowawca klasy w okresie pierwszych ośmiu lat. Wyjaśnienia; Rozdział 4. O temperamentach; Rozdział 5. Wiek młodzieńczy; Rozdział 6: Zagadnienia ogólne i szczegółowe: 1. Lekcja główna; 2. Nauka religii w naszych szkołach; 3. Eurytmia; 4. Dyscyplina; 5. Gry i zabawy; 6. Przejście do innej szkoły; 7. Przejście z innej szkoły; 8. Wchodzenie w życie; 9. Dla kogo przeznaczone są szkoły waldorfskie; 10. Egzaminy; 11. Rywalizacja; Rozdział 7. Adresowany do rodziców; Rozdział 8. Kształt i organizacja szkoły waldorfskiej; Rozdział 9. Dzieło Rudolfa Steinera na rzecz dzieci; Rozdział 10. Ruch szkół waldorfskich; Rozdział 11. Szkolenie nauczycieli waldorfskich; Wykaz waldorfskich seminariów pedagogicznych na świecie; Wykaz szkół waldorfskich na świecie; Szkoły i przedszkola waldorfskie w Polsce; Wybór literatury
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38976, W.39006, W.38977 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39692 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; 1. Pedagogika zdrowego rozsądku; 1.1. Pedagogika ludowa; 1.2. Drogi prawdy; 1.3. Niebezpieczni kuglarze; 1.4. Dobry ogrodnik, czyli cykl wychowawczy; 1.5. Mistrz i wyrobnik; 1.6. Orły nie wchodzą na górę po schodach; 2. Niech zaświeci słońce; 2.1. Śmiałkowie z Kon-Tiki; 2.2. Życie nieustannie wznosi się w górę; 2.3. Historia o koniu, który nie odczuwał pragnienia; 2.4. Jeszcze o koniu, któremu nie chce się pić; 2.5. Jak sprawić, żeby dziecko czuło pragnienie; 2.6. Zacząć trzeba od źródła; 2.7. Wywołajmy przeciąg; 2.8. Właściwy rytm; 2.9. Drobiazg, który jest wszystkim; 2.10. Zapomnieli o jabłku; 2.11. Życie przygotowuje się przez życie; 2.12. Moim laboratorium jest dziecko; 2.13. Trzeba być ludzkim; 3. Praca, która rozjaśnia życie; 3.1. Sztandar niebiesko-biało-czerwony; 3.2. Ja chcę je zrywać sama!; 3.3. Praca, która rozjaśnia życie; 3.4. Po co pracować?; 3.5. Praca seryjna; 3.6. Praca w okularach; 3.7. Odrzućmy niepotrzebną pracę żołnierza; 3.8. Pochwała i uznanie; 3.9. Serce człowieka; 3.10. Czas farandoli; 3.11. Trzeba włączyć się do życia; 3.12. Wyjdźcie na spotkanie życiu; 3.13. Połączy nas praca; 4. Pedagogika we fraku; 4.1. Trzeba dokonać wyboru; 4.2. Dzieci, których nie można oswoić; 4.3. Narzucali kamieni do sadzawki; 4.4. Nowoczesna hodowla czy obóz koncentracyjny?; 4.5. Hodowcy i wychowawcy; 4.6. Fałszerze umysłów; 4.7. Drewno czy sklejka; 4.8. Strzeżcie się śpiewu - haszyszu; 4.9. W jałowym wąwozie; 4.10. Udawaj nieżywego!; 4.11. Uwolnieni od obrządków; 4.12. Wszyscy jesteśmy przestępcami; 5. Nie opuszczaj nigdy rąků; 5.1. Nie opuszczaj nigdy rąk, zanim nie dotkniesz stopami ziemi; 5.2. Złote ręce; 5.3. Znaleźć się w czołówce; 5.4. Odkrywaj nowe ścieżki!; 5.5. Magiczne oko; 5.6. Gdyby wiedzaů; 5.7. Błędne ogniki; 5.8. Zapis na pergaminie; 5.9. Przepytywanie; 5.10. Rozsądne kierowanie; 5.11. Wychowywać czy oswajać?; 5.12. Długopis szkolny; 5.13. Gaduły; 5.14. O życiu i o pracy - w szeregu zbiórka!; 5.15. Pojmowanie błyskawiczne przez olśnienie; 5.16. Trzy niekoniecznie musi następować po dwóch; 5.17. Dwa i dwa nie zawsze równa się czterem; 5.18. Usuńcie podpórki; 5.19. Pojęcie szybkości; 6. O ludziach, którzy chodzą na rękach; 6.1. " Ci, którzy chodzą na rękach "; 6.2. Chodzić na rękach, czy też nogami po ziemi?; 6.3. Gra w kości; 6.4. Świątynia czy plac budowy?; 6.5. Czy szkoła powinna być placem budowy?; 6.6. Plac budowy czy koszary?; 6.7. Czy szkoła ma być cieplarnią?; 6.8. Ogrodnicy i hodowcy; 6.9. Trzeba samemu kuć, żeby stać się kowalem; 6.10. Liczenie grochu; 6.11. Oszczędzaj ślinę; 6.12. Zejdź z katedry i zawiń rękawy!; 6.13. " Scholastycyzm "; 6.14. Pokłoń się przeszłości i podwiń rękawy dla przyszłości; 6.15. Kundle i psy rasowe; 6.16. Nowe buciki i stare, znoszone trzewiki; 6.17. Ludzie, którzy jeszcze ciągle robią doświadczenia; 6.18. Umysłowość budowniczego; 7. Zawód, który jest regułą życia; 7.1. Zawód jako postawa życiowa; 7.2. Siejmy ziarno rokujące bogate żniwa; 7.3. Upojenie zwycięstwem; 7.4. Chleb i róże; 7.5. Idźcie w głąb; 7.6. Człowiek pracy; 7.7. Zmartwienie sierżanta; 7.8. Powrót do oślej czapki; 7.9. Unikajcie przemocy; 7.10. Wiele jest miejsc; 7.11. Autokracja czy wolność; 7.12. Wszyscy jesteśmy terminatorami; 7.13. Zawód wyciska na nas swoje piętno; 8. I stało się światło; 8.1. W roku 1959; 8.2. Spóźniony woźnica; 8.3. Pedagogika, która nie ma odwagi przyznać się do swojego imienia; 8.4. Zwycięstwo nowoczesnych technik; 8.5. Prawdziwa wiedza psychologiczna; 8.6. Dreszcz niepokoju; 8.7. Gdy nam rozkazują; 8.8. I stało się światło; 8.9. Noc przychodzi zawsze zbyt wcześnie; 8.10. Ustawiłem swój kamień drogowy; 8.11. Zemsta " realistów "
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40365, W.39271 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wiedza i sposoby jej osiągania; 2. Metody obserwacyjne; 2.1. Określenie, rodzaje i zasada opisu; 2.2. Metoda obserwacji bezpośredniej; 2.2.1. Pożytki z obserwowania bezpośredniego; 2.2.2. Definicja obserwacji bezpośredniej; 2.2.3. O dobrym stosowaniu obserwacji bezpośredniej; 2.2.4. Rodzaje obserwacji bezpośredniej; 2.2.5. Formy obserwacji; 2.2.6. Planowanie obserwacji; 2.2.7. Czynności przygotowawcze; 2.2.8. Sposób przeprowadzenia badań; 2.2.9. Opracowywanie wyników; 2.2.10. Możliwe trudności; 2.2.11. Zadania; 2.3. Badanie introspektywne; 2.3.1. Pożytki introspekcji; 2.3.2. Definicja introspekcji; 2.3.3. Rodzaje introspekcji; 2.3.4. Procedura i wyniki introspekcji; 2.3.5. Kilka uwag o realizacji introspekcji; 2.3.6. Przykład introspekcji; 2.3.7. Główne trudności; 2.3.8. Zadania; 2.4. Wywiad; 2.4.1. Możliwe pożytki wywiadu; 2.4.2. Opis metody; 2.4.3. Definicja wywiadu; 2.4.4. Sposoby realizacji wywiadu; 2.4.5. Sytuacje optymalne dla stosowania wywiadu; 2.4.6. Ograniczenia możliwości stosowania wywiadu; 2.4.7. Planowanie wywiadu; 2.4.8. Czynności przygotowawcze do prowadzenia wywiadu; 2.4.9. Sposób prowadzenia wywiadu i zadawania pytań; 2.4.10. Uzupełnianie wywiadu przez obserwację; 2.4.11. Weryfikacja odpowiedzi; 2.4.12. Lęk w trakcie wywiadu; 2.4.13. Rejestracja wyników wywiadu; 2.4.14. Opracowanie wyników wywiadu; 2.4.15. Możliwe problemy i ograniczenia w stosowaniu wywiadu; 2.4.16. Zadania; 2.5. Ankieta; 2.5.1. Możliwe pożytki ankiety; 2.5.2. Opis ankiety; 2.5.3. Definicja ankiety; 2.5.4. Sposoby realizacji badań ankietowych; 2.5.5. Sytuacja, w której korzystne jest stosowanie ankiety; 2.5.6. Cechy sytuacji ograniczającej możliwości stosowania ankiety; 2.5.7. Planowanie ankiety; 2.5.8. Czynności przygotowawcze; 2.5.9. Opracowanie wyników ankiety; 2.5.10. Możliwe ograniczenia w stosowaniu ankiety; 2.5.11. Zadania; 2.6. Socjometria; 2.6.1. Możliwe pożytki; 2.6.2. Krótki opis metody; 2.6.3. Warunki efektywności zastosowań; 2.6.4. Planowanie badań socjometrycznych; 2.6.5. Sposób przeprowadzenia badań; 2.6.6. Opracowanie wyników badania; 2.6.7. Możliwe ograniczenia w interpretacji wyników badań socjometrycznych; 2.6.8. Uwaga końcowa; 2.7. Sprawdziany osiągnięć szkolnych; 2.7.1. Jakie pożytki płyną z obiektywnego poznania treści opanowanej przez uczniów?; 2.7.2. Jaka droga prowadzi do obiektywnej ( tzn. zgodnej z wymaganiami programowymi ) oceny szkolnej?; 2.7.3. Jak konstruować sprawdzian osiągnięć szkolnych?; 2.7.4. Jak przeprowadzać sprawdzian osiągnięć szkolnych?; 2.7.5. Jakie rodzaje zadań testowych można wykorzystać w sprawdzianie?; 2.7.6. Jak łączyć wyniki sprawdzania osiągnięć szkolnych oceną?; 2.7.7. Jakie trudności można dostrzec w stosowaniu sprawdzianów osiągnięć szkolnych uczniów?; 2.7.8. Zadania; 2.8. Metoda analizy wytworów; 2.8.1. Pożytki z analizy wytworów; 2.8.2. Definicja i typy analizy wytworów; 2.8.3. Planowanie badania; 2.8.4. Realizacja badania; 2.8.5. Przykład; 2.8.6. Zadania; 2.9. Metoda przypadków kluczowych; 2.9.1. Sytuacje, w których warto sięgać do metody przypadków kluczowych; 2.9.2. Określenie metody; 2.9.3. Zarys procedury; 2.9.4. Przykład zastosowania; 2.9.5. Uwagi końcowe; 2.9.6. Zadania; 3. Metoda badania eksperymentalnego w pedagogice; 3.1. Określenie eksperymentu pedagogicznego; 3.2. Zmienne; 3.3. Hipoteza robocza; 3.4. Określenie procedury eksperymentalnej; 3.5. Plan eksperymentu; 3.6. Niebezpieczeństwa błędów w eksperymencie; 3.7. Przykład eksperymentu pedagogicznego; 3.8. Zadania; 4. Metody i środki opracowywania wyników badań; 4.1. Metody statystyczne; 4.1.1. Cechy i skale pomiarowe; 4.1.2. Wskaźniki opisu statystycznego; 4.1.3. Wnioskowanie statystyczne; 4.1.4. Schemat działania testów statystycznych; 4.1.5. Przykłady testów statystycznych; 4.1.6. Zadania; 5. Procedura badawcza pedagogiki specjalnej; 5.1. Podjęcie problematyki; 5.2. Sformułowanie problemu; 5.3. Uzasadnienie problemu; 5.4. Analiza problemu; 5.5. Planowanie badań; 5.6. Opracowanie metod badań i narzędzi badawczych; 5.7. Badania wstępne; 5.8. Przeprowadzenie badań właściwych; 5.9. Opracowanie wyników badania; 5.10. Krytyczna analiza wyników; 5.11. Synteza wyników; 5.12. Pisemne opracowanie całości; 5.13. Postawa badacza; Piśmiennictwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38808, W.38809 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Fenomen pedagogiki: 1. Wycieczka I: Naukowość pedagogiki; 2. Wycieczka II: Rozwój pedagogiki na Zachodzie; 3. Wycieczka III: Instrumentalizacja polskiej nauki; 4. Wycieczka IV: Oferta pedagogiczna wobec oczekiwań; II. Demistyfikacja źródeł atrakcyjności pedagogiki instrumentalnej: 1. Demistyfikacja I: Utopie; 2. Demistyfikacja II: Nauka; 3. Demistyfikacja III: Stereotypy potocznego myślenia; III. Kształcenie w zakresie pedagogiki na poziomie akademickim: 1. Paradygmat edukacyjny I: Kształcenie szerokoprofilowe; 2. Paradygmat edukacyjny II: Kształcenie wąskospecjalistyczne; Uwagi końcowe; Spis literatury cytowanej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38517, W.38515, W.38516 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40396 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej