Niepełnosprawni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(129)
Forma i typ
Książki
(123)
Pliki i bazy danych
(4)
Filmy i seriale
(2)
Dostępność
dostępne
(121)
nieokreślona
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(129)
Autor
Stankowski Adam
(8)
Gajdzica Zenon
(7)
Rottermund Jerzy
(6)
Klinik Anna
(5)
Leppert Leon
(4)
Hulek Aleksander
(3)
Olszewski Sławomir
(3)
Szaj Robert
(3)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Fedorowicz Małgorzata
(2)
Frąckiewicz Lucyna
(2)
Grzyb Barbara
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kowalik Stanisław
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kruszewski Tomasz
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Pach Daniel
(2)
Paszkowicz Maria Agnieszka
(2)
Piszczek Maria
(2)
Szabelski Wojtek
(2)
Tuleya Arleta
(2)
Abramowska Barbara
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Aouil Bassam
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Bruce L
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barczak Andrzej
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamila
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bednarek Józef
(1)
Belzyt Joanna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Borowicka Anna
(1)
Borowska-Beszta Beata
(1)
Brightman Alan J
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Buliński Leszek
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Cervinkova Hana
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Czupryna Krzysztof
(1)
Dziedzic Jan
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Florek Jacek
(1)
Gabryś Katarzyna
(1)
Gembara Urszula
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Gogulska Magdalena
(1)
Gorajewska Danuta
(1)
Grunt-Mejer Katarzyna
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Herberger Jerzy
(1)
Jakobsche Jerzy
(1)
Jakubowski Stanisław
(1)
Jarkowska Agnieszka Ewa
(1)
Jastrzębska-Gzella Hanna
(1)
Jaworska Andrea
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jucewicz Andrzej
(1)
Juszczakiewicz Michał
(1)
Jutrzyna Ewelina
(1)
Kaczmare Bogusława
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Karga Małgorzata
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kobylańska Anna
(1)
Komorska Marta
(1)
Konieczny Henryk
(1)
Kostuchowski Piotr
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kozaczuk Lucyna
(1)
Kościelska Małgorzata
(1)
Kubicki Witold
(1)
Kuleczka Waldemar
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kwiatkowska Katarzyna
(1)
Lechowicz Anna
(1)
Lewko Agnieszka
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Maciejewski Piotr
(1)
Madziara Aneta
(1)
Malinowski Sławomir W
(1)
Mikołajewska Emilia
(1)
Mikołajewski Dariusz
(1)
Miłkowska Grażyna
(1)
Moczia Krystyna
(1)
Mróz Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(74)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(129)
Język
polski
(129)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Niepełnosprawni
(129)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
129 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43606 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42027 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Ogólne problemy rehabilitacji i integracji osób niepełnosprawnych: 1. Ossowski R.: Pomoc medyczna a psychologiczna w procesie leczenia i rehabilitacji; 2. Pilecka W.: Zasoby osobowości szansą kreatywnego rozwoju dziecka niepełnosprawnego; 3. Bondar W.: Specyficzne problemy integracji zawodowej i zatrudnienia absolwentów szkół specjalnych (w języku rosyjskim); 4. Fomiczowa L.: Operatywność intelektualna dzieci (w języku rosyjskim); 5. Sołtysiak T.: Sekty jako zagrożenia optymalnego rozwoju młodzieży sprawnej i niepełnosprawnej; 6. Komorska M.: Młodzież niepełnosprawna a realizacja aspiracji życiowych. Analiza socjologicznych pamiętników; 7. Aouil B.: Psychologiczna rehabilitacja dzieci z wadami słuchu a edukacyjna integracja - przegląd badań; 8. Nowak A.: Integracja Edukacyjna - szansą czy zagrożeniem rozwojuniepełnosprawnych; 9. Zaorska M.: Dziecko z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku w szkole masowej - szanse i zagrożenia rozwoju; 10. Błeszyńska K.: Paradygmat rehabilitacyjny a poczucie tożsamości społecznej osób niepełnosprawnych; 11. Milewski S., Czaplewska E.: Człowiek niepełnosprawny w świadomości współczesnych Polaków; 12. Kasprzak E.: Poczucie jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; 13. Bondar L.: Idea W. A. Suchomilińskiego a wychowanie dzieci niepełnosprawnych (w języku rosyjskim); Część 2. Specyficzne problemy poszczególnych grup osób niepełnosprawnych i możliwości ich rozwiązywania: 1. Kaczmarek B.: Rysunkowe wyobrażenie przedmiotów a nazywanie przez osoby z uszkodzeniami mózgu; 2. Dysarz Z.: Znaczenie kształtowania otwartej postawy komunikacyjnej dla rozwoju mowy u dzieci; 3. Szewczenko M.: Właściwości niektórych metod nauczania dzieci z zaburzeniami mowy (w języku rosyjskim); 4. Osik D.: Wdrażanie dzieci niewidomych do wypełniania obowiązków domowych - szansą na ich uspołecznienie; 5. Wawina L.: Udoskonalenie treści i organizacji procesu nauczania i wychowania dzieci niewidomych (w języku rosyjskim); 6. Korzon A., Sikorska J.: Szanse rozwoju młodzieży niesłyszącej - kształcenie na poziomie wyższym; 7. Pstrąg D.: Symptomy niedostosowania społecznego u młodzieży głuchej i niedosłyszącej; 8. Łucko E.: Wspólne potrzeby komunikowania się i poznania dzieci głuchych w systemie wychowania i nauczania (w języku rosyjskim); 9. Minczakiewicz E.: Dylematy życiowe w autopercepcji i samoocenie dorastającej młodzieży o obniżonej sprawności umysłowej; 10. Gasiulowa A.: Postrzeganie w rodzinie i wizja własnej choroby u dzieci ze schorzeniami nowotworowymi; 11. Basińska M., Kossakowska M., Liczmańska J.: Rozbieżność między "Ja" realnym a "Ja" idealnym a poczucie koherencji u osób chorych na stwardnienie rozsiane; 12. Janiszewska-Nieścioruk J.: Samoocena dzieci lekko niepełnosprawnych intelektualnie a stan ich społecznej integracji w środowisku rodzinnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40267, W.40266, W.40712 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43309 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42878, W.42877 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część pierwsza. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: 1. Cz. Kossakowski. Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; 2. R. Pichalski. Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; 3. M. Czerwieńska. Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; 4. B. Szczepankowski. Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; 5. U. Eckert. Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; 6. U. Dębiska. " Wiedział, co zrobić ze swoim życiem ". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; 7. J. Kuczyńska-Kwapisz, M. Paplińska. O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; 8. M. Zaorska. Olga Skorochodowa - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniewidomej; 9. U. Bartnikowska, M. Wójcie. Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; 10. L. Ippoldt. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; 11. M. Jałocha. Niepełnosprawny tancerz; 12. D. Baranowicz, G. Gunia. Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; 13. A. Żyta. Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 14. T. Cierpiałowska. Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; 15. J. Baran. Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; 16. A. Grzebinoga. Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; 17. K. Plutecka. Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; 18. D. Sadownik. Rysunek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; 20. A. Borowski. Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; 21. G. Gunia. Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Część druga. Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: 1. J. Konarska. Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnychw tworzeniu dóbr kulturalnych; 2. M. Buchnat, M. Karpacka. Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; 3. A. Korzon. Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; 4. B. Szczupał. Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 5. E. M. Nieduziak. " Zabawa teatrem ", "praca teatrem " - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; 6. E. Lubiąska. Aktywność plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; 7. M. Zaborniak-Sobczak. Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; 8. I. Dębicka. Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 9. A. Stawecka. Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; 10. D. Kornaś. Działalność Drużyn " Nieprzetartego Szlaku " źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; 11. E. Dyduch. Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; 12. M. Konarska, A. Zabiegaj. Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze (?); 13. V. Zbyszewska. Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; 14. I. Jagoszewska. Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; 15. S. Szczerba. Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; 16. A. Szczepaniak, Z. Szczepaniak. Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomąi słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Część trzecia. Kulturowe konteksty niepełnosprawności: 1. W. Pilecka. Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; 2. A. Rakowska. Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; 3. A. Żywczok. Jedność ludzkości w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; 4. K. D. Rzedziecka. Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; 5. J. Wyczesany. Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; 6. P. Majewicz. Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; 7. M. Wójtowicz. Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietschego; 8. I. Fornalik. Wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; 9. D. Kopeć. Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; 10. E. J. Zgolińska. Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; 11. I. Lindyberg, R. Wódkiewicz. Kultura duchowa czy kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; 12. B. Oszustowicz. Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; 13. M. Kościołek. Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 14. R. Ficek. Uśmiech niedokończony; 15. D. Krzemińska. Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Część czwarta. Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności; 1. J. Sowa. Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; 2. K. Parys. Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; 3. M. Klaczak. Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; 4. K. Wanat-Żołądek. Oryginalność jako kryterium oceny zdolności twórczych uczniów z wadą słuchu; 5. M. Trojańska. Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); 6. T. Oleńska-Pawlak. Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; 7. B. Cytowska. Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; 8. I. Chrzanowska. Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; 9. E. Kulczyka. Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; 10. I. Michalak-Widera, K. Węsierska, B. Zipper-Malina. Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; 11. D. Wolska, A. Pisarek. Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; 12. D. Wolska, A. Wolski. Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; 13. D. Orenburg. Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; 14. A. Mikrut. Postawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 15. J. Sikorki. Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); 16. A. Kukułka. Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy o zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43381, W.43493, W.42361 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42179, W.42114 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43135, W.43134 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Dzieciństwo osób niepełnosprawnych: 1. P. Bortnik. Rola wspólnotę " Wiara i Światło " we wspomaganiu osób niepełnosprawnych i ich rodzin; 2. J. Błeszyński. Jakościowa diagnoza autyzmu u dzieci - w kontekście wsparcia środowiska rodzinnego; 3. R. Cebernik. Oblicza ojców niepełnosprawnych dzieci; 4. A. Soroka-Fedorczuk. Spostrzeganie inności przez dzieci w zabawie; 5. J. Lipińska-Lokś. Psychospołeczne funkcjonowanie uczniów niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 6. J. Michalski. Relacja nauczyciel - uczeń w nauczaniu integracyjnym; 7. J. Binnebesel. Dziecko w obliczu śmierci; Część 2. Osoby niepełnosprawne w okresie młodości i wczesnej dorosłości: 1. J. Bąbka. Tożsamościowa perspektywa drogi ku dorosłości osób niepełnosprawnych ruchowo; 2. A. Poszwińska. Doświadczyć niepełnosprawności. Powrót do dzieciństwa i młodości; 3. J. J. Karmiński. Poszukiwanie przez niepełnosprawną młodzież sensu życia w aktywności muzycznej; 3. Cz. Kustra. Wychowanie seksualne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie jako etap przygotowawczy do życia w małżeństwie; Część 3. Średnia i późna dorosłość osób niepełnosprawnych: 1. B. Olszak-Krzyżanowska. Rola grupy aktywnej rehabilitacji w życiu osób niepełnosprawnych ruchowo; 2. M. Czerwińska. " Słowem - światłem " - niewidomy jako podmiot i autor zapisu poetyckiego; 3. M. B. Siemież. Rola twórczości literackiej w życiu niepełnosprawnego człowieka - na przykładzie Tadeusza Geniusza; 4. H. Ochonczenko. Sytuacja na rynku pracy osób niepełnosprawnych w dobie zmian społecznych i gospodarczych w Polsce; 5. I. Fornalik. Dorosłość pod ochroną? Seksualność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną we wczesnej dorosłości; 6. A. Nowicka. Niepełnosprawność osób starszych na przykładzie choroby Alzheimera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41555, W.41540 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Istota i problemy społeczeństwa informacyjnego: Rozdział 1. Charakterystyka społeczeństwa informacyjnego; 1. Pojęcie i istota społeczeństwa informacyjnego; 2. Globalizacja i jej konsekwencje; 3. Wyzwania edukacyjne społeczeństwa informacyjnego; 4. Działania w ramach e-Europa i e-Polska; 5. Problemy społeczeństwa informacyjnego; 6. Analiza wyników badań; Rozdział 2. Media a przeobrażenia społeczne; 1. Istota i rozumienie mediów; 2. Wpływ mediów na przemiany w edukacji; 3. Nowy wymiar informacji; 4. Innowacyjne możliwości bibliotek; 5. Edukacja na odległość; 6. E-praca; 7. Przemiany w kulturze i sztuce; 8. Rola mediów w komunikacji osób niepełnosprawnych; 9. Zagrożenia spowodowane przez media; 10. Podstawy edukacji medialnej; 11. Analiza wyników badań; Część 2. Miejsce i znaczenie mediów dla osób niepełnosprawnych: Rozdział 3. Książka - medium coraz doskonalsze; 1. Rozwój i doskonalenie książki; 2. Literatura cyfrowa; 3. Specyfika książek; 4. Technika komputerowa w poligrafii; 5. Książka elektroniczna; 6. Analiza wyników badań; Rozdział 4. Radio - nadal ważne medium; 1. Istota radia; 2. Radio jako środek masowego przekazu; 3. Radio jako nośnik reklamy; 4. Przyszłość radia - wyzwanie cyfrowe; 5. Analiza wyników badań; Rozdział 5. Telewizja - medium nie tylko audiowizualne; 1. Telewizja jako medium informacyjne i edukacyjne; 2. Właściwości telewizji dydaktycznej; 3. Charakterystyka telewizji cyfrowej; 4. Analiza wyników badań; Rozdział 6. Komputer - multimedium komunikacyjne i...; 1. Specyfika kształcenia komputerowego; 2. Możliwości komputerów; 3. Zastosowanie programów komputerowych; 4. Zalety i wady programów komputerowych; 5. Rola komputera w edukacji specjalnej; 6. Charakterystyka wybranych komputerowych programów edukacyjnych; 7. Analiza wyników badań; Rozdział 7. Internet - największy światowy system informacyjny; 1. Informacje ogólne; 2. Wykorzystanie Internetu; 3. Charakterystyka Internetu 2; 4. Zastosowanie najnowszej Sieci; 5. Adresy internetowe o edukacji i rehabilitacji; 6. Analiza wyników badań; Rozdział 8. Telefon komórkowy - multimedium o największych możliwościach informacyjnych; 1. Charakterystyka telefonii komórkowej; 2. Telefonia komórkowa w Polsce; 3. Generacje telefonii komórkowej; 4. Nowe rozwiązania; 5. System UMTS - telefonia przyszłości; 6. Osoby niepełnosprawne a telefon komórkowy; 7. Analiza wyników badań; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41722 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część I Niepełnosprawność jako kryzys życiowy i wyzwanie edukacyjne 1. Niepełnosprawność jako kryzys życiowyU2009U2009 1.1. Wpływ niepełnosprawności na osobowośćU2009U2009 1.2. Psychospołeczne uwarunkowania sytuacji osób niepełnosprawnych 1.3. Koncepcje kryzysów życiowych 1.4. Wsparcie społeczne jako podstawa przezwyciężania kryzysu życiowego 2. Rodzina osoby niepełnosprawnej 2.1. Problemy emocjonalno-społeczne rodzin dzieci niepełnosprawnych 2.2. Sposoby adaptacji rodziców do nowej sytuacji 2.3. Dynamika kryzysów w rodzinie 3. Osoba niepełnosprawna w obliczu zdrowego społeczeństwa 3.1. Mechanizmy psychologiczne przeżywania i reagowania na uraz ciała 3.2. Tożsamość negatywna pacjenta 3.3. Biografie osób niepełnosprawnych 3.4. Koncepcja trajektorii losu ludzkiego 3.5. Postrzeganie osób niepełnosprawnych w przeobrażającym się społeczeństwie 4. Edukacja osób niepełnosprawnych w dorosłości 4.1. Edukacja dorosłych i koncepcje jej rozwoju 4.2. Determinanty uczenia się osób dorosłych 4.3. Specyfika motywowania i motywacji edukacyjnej w sytuacji niepełnosprawności 4.4. Edukacja dorosłych osób z niepełnosprawnością wzroku Część II Studium przypadku osoby ociemniałej – perspektywa badawcza 1. Metodologia podjętych badań 1.1. Przyjęcie strategii jakościowej i jej konsekwencje 1.2. Ustalenia co do przedmiotu, celu i metody badań 1.3. Dobór próby badawczej, organizacja i przebieg badań 1.4. Strategie analityczne i interpretatywne 2. Przezwyciężanie kryzysu życiowego w sytuacji ociemnienia 2.1. Etapy przezwyciężania bezładu trajektorii przez badaną osobę 2.2. Źródła wsparcia społecznego 2.3. Rodzina wobec niepełnosprawności badanego 2.4. Podsumowanie 3. Edukacyjne drogi rehabilitacji wzroku 3.1. Etapy drogi edukacyjnej osoby badanej 3.2. Sukcesy i porażki. Podgrzewanie i ochładzanie aspiracji edukacyjnych 3.3. Edukacja z perspektywy niepełnosprawnej jednostki 3.4. Podsumowanie 4. Środowiskowe uwarunkowania radzenia sobie z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Postrzeganie rodziny badanego 4.2. Postrzeganie aktywności sportowej i edukacyjnej badanego 4.3. Postrzeganie kontaktów interpersonalnych badanego 4.4. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43821 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43859, W.43971 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział pierwszy: Elemnty teorii; 1. Badania kulturowe w pedagogice specjalnej; 2. Teoretyczna perspektywa badań jakościowychl 2.1. Nurty badawcze i cechy badań jakościowych; 2.2. Typy badań jakościowych w socjologii; 2.3. Typy badań jakościowych w pedagogice; 2.4. Relacja paradygmatu i metody; 2.4.1. E. Guba i Y. Lincoln jako badacze jakościowi; 2.4.2. M. Miles i M. Huberman jako logiczni pozytywiści; 2.4.3. E. Eisner i etnografia krytyczna; Rozdzia drugi: Etnografia; 1. Etnografia jako produkt pisemny badań jakościowych; 2. Etnografia J. Spradleya jako socjolingwistyczna strategia badawcza; 3. Relatywistyczna teoria znaczenia w etnografii J. Spradleya; Rozdział trzeci: Uczestnicy badań etnograficznych; 1. Osoba niepełnosprawna intelektualnie - portrety; 1.1. Osoba z zaburzeniami rozwoju; 2. Terapeuta - uczestnik terenu - fragment etnografii; 3. Pedagog jako badacz; Rozdział czwarty: Kontekst kulturowy; 1. Biograficzny kontekst życia oaoby z niepełnosprawnością intelektualną; Rozdział piąty: Projektowanie etnografii; 1. Kwestie wstępne realizacji badań jakościowych - strategia i przyjęcie pozycji badawczej; 2. Problemy gromadzenia danych; 2.1. Techniki etnografii; 2.1.1. Obserwacja uczestnicząca; 2.1.2. Wywiad etnograficzny; 3. Kwestie etyczne gromadzenia danych; 4. Problemy analizy danych; 4.1. Kwestie wiarygodności w badaniu jakościowym; 4.2. Rola badacza i informatora w badaniu jakosciowym; 4.3. Oprogramowanie komputerowe Ethnograph ( wersja 5.0 ); Rozdział szósty: Kroki badawcze; 1. Lokalizacja informatora; 2. Wywiad z informatorem; 3. Typy zapisu etnograficznego; 4. Pytania opisowe; 5. Wstępna analiza wywiadów - poszukiwanie dziedzin; 6. Analiza dziedzin; 7. Pytania strukturalne; 8. Analiza taksonomiczna; 9. Pytania kontrastowe; 10. Analiza składowa; 11. Odkrywanie tematów kulturpwych; 12. Pisanie eseju etnograficznego; Rozdział siódmy: Fragment etnografii środowiska terapeutycznego; 1. Tło terapii; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41742 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43214 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43001 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43982, W.43983 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; 1. Eckert U.: Współczesne zadania pedagogiki specjalnej w Polsce; 2. Kosakowski Cz.: Kształcenie pedagogów specjalnych na tle przemian; 3. Ossowski R.: Problemy nauczania specjalnego zintegrowanego; 4. Witkowski T.: Psychospołeczne problemy osób niewidomych; 5. Gałkowski T.: Więź dziecka autystycznego z rodziną; 6. Braun-Gałkowska M.: Projekcyjny obraz siebie osób przeżywających poczucie osamotnienia; 7. Sękowski A.: Wybrane koncepcje teoretyczne postaw wobec osób niepełnosprawnych; 8. Chodkowska M.: Kulturowe uwarunkowania postaw wobec inwalidztwa oraz osób niepełnosprawnych. Ciągłość i możliwość zmiany; 9. Riabinin S.: Przyczyni do zapoznawania niewidomych z przyrodą; 10. Palak Z.: Właściwości samooceny uczniów niewidomych; 11. Pielecki A.: Spostrzeganie swoich właściwości fizycznych a zaburzenia w zachowaniu u dzieci niedowidzących; 12. Gindrich P.: Poziom rozwoju fizycznego sześcioletnich dzieci niedowidzących; 13. Wojnarska A.: Psychopedagogiczne aspekty funkcjonowania dzieci z zezem w sytuacjach frustracji; 14. Zubrzycka R.: Samorealizacja niewidomej i szczątkowo widzącej młodzieży oraz uwarunkowania tego procesu; 15. Sękowski T.: Adaptacja pracowników niewidomych do środowiska pracy; 16. Osik D.: Samorealizacja i funkcjonowanie osób niewidomych na studiach wyższych; 17. Stachyra J.: Kształtowanie się wybranych funkcji psychicznych u dzieci z wadą słuchu - w świetle badań; 18. Bartkowicz Z.: Kształcenie zdolności empatycznych u dzieci upośledzonych umysłowo - weryfikacja programu terapii pedagogicznej; 19. Pasternak E.: Stosunek uczniów upośledzonych umysłowo do szkoły specjalnej; 20. Tkaczyk G.: Postępowanie rehabilitacyjne w mózgowym porażeniu dziecięcym (studium indywidualnego przypadku); 21. Kwaśniewska G.: Problemy społeczno-zawodowe funkcjonowania młodzieży z uszkodzeniem rdzenia kręgowego; 22. Kawka J., Kazanowski Z.: Wykorzystanie ekspresji twórczej w pracy z osobami upośledzonymi umysłowo na przykładzie działalności świetlicy środowiskowej; 23. Kirenko J.: Człowiek niepełnosprawny i jego psychospołeczne funkcjonowanie - pytania wciąż otwarte; 24. Łęczycka J., Skrzetuska E.: XX - lecie Zakładu Psychologii Specjalnej w UMCS w Lublinie (1970-1990); 25. Prorok L.: Wspomnienie o Modeście Sękowskim; Wykaz publikacji profesor Zofii Sękowskiej; Wykaz rozpraw habilitacyjnych recenzowanych przez profesor Zofię Sękowską; Informacje o rozprawach doktorskich przygotowanych pod kierunkiem profesor Zofii Sękowskiej; Informacje o Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37957 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Edukacja dzieci i młodzieży w kontekście teorii ludzkiego kapitału; Istota niepełnosprawności - implikacje dla edukacji; Grzechy główne edukacji w kształceniu osób z niepełnosprawnością; PROBLEM 1: Brak przygotowania nauczycieli do współpracy z uczniem niepełnosprawnym; PROBLEM 2: Niedostosowanie szkół/placówek w kwestii zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez ucznia z niepełnosprawnością; PROBLEM 3: Brak rzeczywistych i konstruktywnych postaw zrozumienia i akceptacji dla wspólnego kształcenia uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych; PROBLEM 4: Brak zaspokojenia potrzeb w zakresie wczesnego wspomagania osób z niepełnosprawnością. Wyniki realizacji projektu WWKSC; PROBLEM 5: Spóźniona diagnoza niepełnosprawności na przykładzie uczniów z upośledzeniem umysłowym. Diagnoza dla rozwoju czy podstawa selekcji?; Kształcenie na etapie szkoły podstawowej i gimnazjum a specjalne potrzeby edukacyjne; Poziom kompetencji szkolnych uczniów z zaburzeniami słuchu, wzroku, z niepełnosprawnością umysłową z terenu Łodzi i województwa łódzkiego na tle kraju. Szkoła podstawowa; Zróżnicowania i dysonanse - regionalna specyfika - ogólnopolska tendencja; Poziom kompetencji szkolnych uczniów z zaburzeniami słuchu, wzroku, z niepełnosprawnością umysłową z terenu Łodzi i województwa łódzkiego na tle kraju. Gimnazjum Ranking - i co z niego wynika?; Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością na terenie Łodzi i województwa łódzkiego; Kształcenie zawodowe na poziomie średnim a specjalne potrzeby edukacyjne; Preferencje edukacyjne młodych osób niepełnosprawnych na poziomie szkół średnich; Kształcenie zawodowe na poziomie średnim; Sytuacja uczniów z Łodzi i województwa łódzkiego; Problem kwalifikacji pedagogów i pedagogów specjalnych a kształcenie osób niepełnosprawnych; Bez zakończenia; Bibliografia; Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43164, W.43165 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42277 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42658, W.42660, W.42659 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej