uczenie się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Dostępność
dostępne
(49)
Placówka
Wypożyczalnia
(49)
Autor
Pietrasiński Zbigniew
(5)
Włodarski Ziemowit
(3)
Bruner Jeroe S
(2)
Buzan Tony
(2)
Galloway Charles
(2)
Grzybowska Ewa
(2)
Kowaliszyn Artur
(2)
Kurcz Ida
(2)
Lech Konstanty
(2)
Lindsay Peter H
(2)
Maas Violet F
(2)
Norman Donald A
(2)
Przyrowski Zbigniew
(2)
Putkiewicz Zygmunt
(2)
Śliwirska Marta
(2)
Bandura Ludwik
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Buzan Barry
(1)
Clauss Gunter
(1)
Czekański Marek
(1)
Davis Robert H
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Dryden Gordon
(1)
Dudley Geoffrey A
(1)
Fraisse Paul
(1)
Hilgard E.R
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Hiszpańska Bogumiła
(1)
Hoffman Ewa
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kimble G.A
(1)
Kotysz-Marczak Stanisława
(1)
Kukołowicz Teresa
(1)
Kuźma Józef
(1)
Lang Gunda
(1)
Langley Justyna
(1)
Lawrence Alexsander T
(1)
Lorayne Harry
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna
(1)
Marquis D.G
(1)
Maziarz Czesław
(1)
Mika Stanisław
(1)
Morka Jerzy
(1)
Niebrzydowski Leon
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Pieter Józef
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Siurawski Marek
(1)
Sroga Zofia
(1)
Stefaniak Monika
(1)
Szymański Mirosław S
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Thorndike Edward L
(1)
Tichy Elżbieta
(1)
Tomaszewski Tadeusz
(1)
Ullmann Frank
(1)
Vos Jeannette
(1)
Werneck Tom
(1)
Whitmore Diana
(1)
Wiechnik Reata
(1)
Yelon Stephen L
(1)
Zaczyński Władysław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(24)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(12)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
uczenie się
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
49 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16136, W.16138 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kaseta: Bartkowicz Z., Hoffman E.: Odnaleźć i polubić siebie
Streszczenie: Drodzy rodzice; Ta książka jest dla Ciebie; Uśmiechnij się do siebie: 1. Jaką masz pogodę?; 2. O poczuciu własnej wartości; 3. Przybornik z ocieplaczami nastroju; 4. Słowa dobre, słowa złe; 5. Pomysł na chandrę; 6. Uskrzydlające słowa; 7. Więcej uskrzydlających słów; 8. Czy wiesz, że jesteś wyjątkowy i niepowtarzalny?; 9. Twoje zalety; 10. Jestem super ekstra; 11. Dobre słowa do magicznego przybornika; 12. Spis inwentarza; 13. Bądź swoim przyjacielem; 14. Mocne i słabsze strony - Twoje i innych; 15. Etykietki, etykietki; 16. Jeszcze o okropnych etykietkach; 17. Odzwyczaj się od przyklejania etykiet; 18. Broń się przed etykietami!; 19. Ochraniaj poczucie własnej wartości; 20. Uważnie dobieraj słowa, których używasz; 21. Twój obraz samego siebie; 22. Kiedy patrzysz w lustro; 23. Obraz siebie, który nosisz w sercu; 24. Jak zmienić obraz siebie na lepszy; 25. Dotrzymywanie obietnic poprawia poczucie własnej wartości; 26. Mój nauczyciel - BŁĄD; 27. Uwierz w siebie!; 28. Sztuka mądrej pewności siebie; 29. Nie daj się pognębić krytyce; 30. Współzawodnictwo: wygrana i przegrana; Wyluzuj się: 31. Uśmiech na wagę złota; 32. Relaksy w ławce szkolnej - czy to możliwe?; 33. Dalszy ciąg relaksu w ławce szkolnej; 34. Relaks na co dzień; 35. Cudowny oddech; 36. W krainie luzu; 37. Koncert na głowę, tułów, ręce i nogi; 38. Oczy na luzie; 39. Zrelaksuj się i doładuj swoje akumulatory; 40. Jeszcze jedno ćwiczenie na doładowanie się energią; 41. Jak kot po drzemce; 42. Balsam na złość i gniew; 43. Czy TO musi Cię stresować?; 44. Zmień sposób patrzenia a nie będziesz się stresować; 45. Twoi ulubieńcy - rzeczy najbliższe sercu; 46. Muzyka - balsam dla uszu; 47. Przyrody - balsam dla duszy; Zogniskuj uwagę: 48. Wejdź w siebie; 49. Świeca; 50. Zegar; 51. Oddech; 52. Mózgowe guziczki; 53. Wirujące śmigło; 54. Spacer z szeroko otwartymi oczami i bystro nasłuchującymi uszami; 55. Przykuj uwagę!; 56. Polujący żuraw; 57. Leżące ósemki; 58. Wsporniki uwagi; 59. Słuchanie sercem; Odkryj twój najlepszy sposób uczenia się: 60. Dlaczego się uczysz?; 61. Twoja pasja poznawania; 62. Sposoby uczenia się; 63. Twój najważniejszy zmysł; 64. Jak uczysz się wiersza?; 65. Odkrywam, jak się uczę; 66. Twój mózg; 67. Prawa czy lewa półkula?; 68. Prawa czy lewa półkula? Jeszcze jeden test; 69. Dobre rady dla prawo-półkulowców; 70. Jeszcze kilka porad dla prawo-mózgowych dotykowców; 71. Twoje dwie półkule; 72. Twoje różne inteligencje; 73. Jeszcze o twoich różnych inteligencjach; 74. Pokarm dla mózgu - porady mądrego dietetyka; 75. Czy ciało mówi TAK?; 76. Wyślij mózg na wakacje; Narzędzia uczenia się: 77. Uczyć się łatwo i przyjemnie? No, tak, ale jako to zrobić?; 78. Mam czytać? Ale po co?; 79. Różne rodzaje czytania; 80. Zanim zaczniesz czytać; 81. Nowy podręcznik - instrukcja obsługi; 82. Dalszy ciąg zaprzyjaźniania z książką; 83. Twoje pole widzenia; 84. Możesz widzieć więcej; 85. Twoi mali i więksi pomocnicy czytania; 86. Czytanie: jak to robić?; 87. Duże litery czy małe?; 88. Jak czytać i zapamiętać?; 89. Co najłatwiej zapamiętujesz?; 90. Słowa płyną wartkim strumieniem... prosto do zeszytu; 91. Krótko albo obszernie, czyli fakty i opisy; 92. Opowiadaj pisząc; 93. Jak to się pisze?!; 94. Drzewka Myśli - tak pracuje nasz umysł; 95. Drzewka Myśli - promieniste notatki; 96. W linijkach czy promieniście?; 97. Jeszcze raz o Drzewkach Myśli; 98. Ćwiczymy Drzewka Myśli; 99. Drzewka Myśli i Drzewka Serca; 100. Od Drzewka Myśli i Serca... do wypracowania; 101. Drzewka myśli do łatwego streszczania lektur; 102. Drzewka myśli - przygotowanie się do sprawdzianu; 103. Kilka uwag końcowych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40116, W.40118, W.40117 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Omega : Współczesna Biblioteka Naukowa ; Nr 11)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.7324 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Omega : Współczesna Biblioteka Naukowa ; Nr 11)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6521 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40726 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rusz głową / Tony Buzan ; tł. Jerzy Morka. - Łódź : Wydawnictwo Ravi, 1999. - 147 s.[4] k. tabl. : il. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40725 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; 1. Pojęcie i rodzaje uczenia się; 1.1. Uczenie się jako przetwarzanie informacji; 1.2. Działalność związana z uczeniem się jako proces przyswajania; 1.3. Znamienne cechy indywidualne uczenia się; 1.4. Poznawcze i motywacyjne czynniki uczenia się; 1.5. Psychologia różnic indywidualnych w działalności związanej z uczeniem się; 2. Obserwowanie różnic w działalności związanej z uczeniem się; 2.1. Zachowanie związane z ukierunkowaniem i uwagą; 2.2. Procesy selekcyjne zachodzące przy odbiorze informacji; 2.3. Tempo i jakość przetwarzania informacji; 2.4. Zakres i trwałość przechowywanych informacji; 2.5. Dostępność wiedzy i operacji poznawczych; 3. Osobowe czynniki uczenia się; 3.1. Wiek i poziom rozwoju; 3.2. Różnice związane z płcią: chłopcy a dziewczęta; 3.3. Style poznawcze; 3.4. Niezależność od pola; 3.5. Styl reakcji: impulsywność - refleksyjność; 3.6. Motywacja osiągnięć: oczekiwanie na sukces a obawa przed porażką; 4. O rozwoju znamiennych cech poznawania w procesie socjalizacji; 4.1. Rodzice i rodzina; 4.2. Rodzina a rozwój poznawczy; 4.3. Rodzina a rozwój motywacyjny; 4.4. Żłobek i przedszkole; 4.5. Szkoła; Indeks wykorzystanych skrótów; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35115 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31630 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39924 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40772, W.40826 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38290 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Wstęp: W obronie metody eksperymentalnej w psychologii; Uwagi ogólne; I. Wprowadzenie metodologiczne; Eksperyment nr 1. Wpływ znajomości wyników na zachowanie się osoby badanej; II. Motoryka i praca; Eksperyment 2. Mierzenie czasu reakcji prostej i złożonej; Eksperyment 3. Psychomotoryka; 3. Precyzja ruchów; 4. Precyzja ruchów docelowych i amplituda ruchów mimowolnych; Eksperyment 5. Pschomotoryka; 5. Sprawność ruchowa; Eksperyment 6. Praca mięśni; Eksperyment 7. Poziom wydolności; III. Reakcja emocjonalna; Eksperyment 8. Reakcja psychogalwaniczna ( lub skórno-galwaniczna ); Eksperyment 9. Zmiany w krążeniu krwi; Eksperyment 10. Zmiany w oddychaniu; Eksperyment 11. Reakcja strachu i gniewu; IV. Procesy sensoryczne i metody psychofizyczne; Eksperyment 12. Wrażliwość dotykowa; 1. Próg absolutny dotyku; Eksperyment 13. Wrażliwość dotykowa; 2. Próg różnicy; Eksperyment 14. Wrażliwość kinestetyczna; 1. Odtwarzanie ruchu; Eksperyment 15. Czułość kinestetyczna; 2. Próg różnicy; Eksperyment 16. Barwy; Eksperyment 17. Kontrast i obrazy następcze; Eksperyment 18. Adaptacja do ciemności; Eksperyment 19. Zjawisko Pulfricha; Eksperyment 20. Spostrzeganie odległości; Eksperyment 21. Wrażliwość słuchowa; Eksperyment 22. Bilateralna lokalizacja słuchowa; Eksperyment 23. Wyobrażenia; V. Spostrzeganie; Eksperyment 24. Pamięć bezpośrednia; Eksperyment 25. Zmiany w spostrzeganiu i wpływ nastawienia na te zmiany; Eksperyment 26. Mierzenie złudzeń; 1. Złudzenie Müller-Lyera; Eksperyment 27. Mierzenie złudzeń; 2. Złudzenie wzrokowo-kinestetyczne Demoora; Eksperyment 28. Działanie następcze spostrzeganych figur; Eksperyment 29. Prawo stałości; 1. Stałość wielkości; Eksperyment 30. Prawo stałości; 2. Stałość kształtu; Eksperyment 31. Ruch pozorny; Eksperyment 32. Spostrzeganie związków przyczynowych; Eksperyment 33. Wpływ nastawienia na wybiórcze spostrzeganie; Eksperyment 34. Sądy absolutyzujące; VI. Uczenie się i pamięć; Eksperyment 35. Uczenie się metodą prób i błędów: labirynt; Eksperyment 36. Zależność uczenia się od stosowania przerw; Eksperyment 37. Uczenie się i transfer bilateralny; Eksperyment 38. Hamowanie proaktywne; Eksperyment 39. Hamowanie retroaktywne; Eksperyment 40. Znaczenie sensowności materiału przy zapamiętywaniu; Eksperyment 41. Zależność czasu uczenia się od ilości materiału; Eksperyment 42. Przypominanie, rozpoznawanie i uczenie się na nowo; VII. Czas i rytm; Eksperyment 43. Ocena czasu; Eksperyment 44. Struktury rytmiczne; VIII. Skojarzenia i myślenie; Eksperyment 45. Badanie skojarzeń; Eksperyment 46. Proces uogólnienia; Eksperyment 47. Rozwiązywanie zadań: " giętkość myślenia "; Eksperyment 48. Wpływ nastawienia na rozwiązywanie zadań; IX Osobowość; Eksperyment 49. Sugestywność; Eksperyment 50. Rozwiązywanie konfliktów; Eksperyment 51. Czas decyzji; Eksperyment 52. Poziom aspiracji; Eksperyment 53. Sądy o innych; X Psychologia społeczna; Eksperyment 54. Tworzenie się norm społecznych w spostrzeganiu; Eksperyment 55. Dyskusja; Eksperyment 56. Plotka; Eksperyment 57. Dystans społeczny; Eksperyment 58. Uczenie się w grupie; Eksperyment 59. Wpływ rodzaju sieci komunikacyjnej na wyniki pracy zespołowej; Eksperyment 60. Wzajemne stosunki w grupie i socjometria; Załącznik 1. Mierzenie progów; Załącznik 2. Uwagi o technice rejestracji graficznej; Wykaz aparatów i materiału
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40335, 16926 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Treść i przebieg uczenia się i nauczania: Rozdział 1. Metoda opanowywania jako sposób podejścia do uczenia się i nauczania; 1. Aby stać się dobrym nauczycielem; 1.1. Psychologia uczenia się i nauczania; 1.2. Różne sposoby podejścia do efektywnego nauczania; 2. Stosowanie metody opanowywania; 2.1. Podstawowe założenia i ogólne idee; 2.2. Organizowanie materiału zgodnie z wymogami metody opanowywania; 3. Ludzie; 3.1. O sobie; Rozdział 2. Ścisłość w uczeniu się i nauczaniu; 1. Względny i przybliżony charakter prawdy; 2. Przyczyna i skutek w zachowaniu ludzkim; 3. Krótki zarys historyczny; Opis zachowania ludzkiego a jego wyjaśnienie; Prawa zachowania a nauczanie; Wyjaśnienie; Rozdział 3. Formułowanie celów ogólnych i szczegółowych: poznawczych, emocjonalnych i psychomotorycznych; 1. Formułowanie długoterminowych celów ogólnych oraz szczegółowych celówdydaktycznych; 1.1. Potrzeba celów szczegółowych; 1.2. Sposób dochodzenia do celów dydaktycznych; 2. Taksonomia szczegółowych celów kształcenia; 2.1. Sfera poznawcza; 2.2. Sfera emocjonalna; 2.3. Sfera psychomotoryczna; 3. Nauczanie dla realizacji celów; 3.1. Korzystanie z celów szczegółowych przed nauczaniem, w czasie niego i po nim; Rozdział 4. Natura uczenia się; 1. Czym jest uczenie się; 1.1. Dwa główne sposoby podejścia do uczenia się: dedukcyjny i indukcyjny; 2. Historia tradycyjnych interpretacji uczenia się; 2.1. Początki psychologii jako nauki; 2.2. Uczenie się w ujęciu koneksjonistycznym; 2.3. Uczenie się w ujęciu poznawczym; 3. Uczenie się w szkołach; 3.1. Koncepcja alternatywna wobec jednostronnych interpretacji uczenia się; 3.2. Analiza zadania przy zastosowaniu klasyfikacji typów uczenia się Gagné'a; 3.3. Model uczenia się szkolnego; 3.4. Uczenie się w celu opanowania; Rozdział 5. Uczenie się i nauczanie skojarzeń i rozróżnień; 1. Uczenie się od słabych uczniów; 1.1. Obserwacja z głębi klasy; 1.2. Obserwacja z bliska; 2. Wstępne warunki nauczania; 2.1. Spełnienie warunków wstępnych przed przystąpieniem do działania; 2.2. Pisemne formułowanie konkretnych, szczegółowych celów dydaktycznych; 2.3. Przeprowadzanie analizy zadania; 3. Warunki ucznia się; 3.1. Ocenianie wstępne: ustalanie jaki typ uczenia się łańcuchów; 4. Uczenie się łańcuchów ruchowych i słuchowych; 4.1. Warunki ogólne i specyficzne; 4.2. Organizowanie nauczania; 4.3. Nauczanie, które pomaga w uczeniu się łańcuchów; 4.4. Rzut oka na wyniki naszego własnego uczenia się; 5. Uczenie się rozróżnień; 5.1. Znaczeniowe podłoże uczenia się rozróżnień; 5.2. Warunki ogólne; 5.3. Warunki specyficzne; 5.4. Znaczenie jako podstawa uczenia się pojęć; Rozdział 6. Uczenie się i nauczanie pojęć i reguł; 1. Uczenie się pojęć; 1.1. Definicja uczenia się pojęć ;1.2. Uczenie się pojęć konkretnych; 1.3. Uczenie się pojęć abstrakcyjnych; 2. Uczenie się reguł; 2.1. Uczenie się reguł prostych; 2.2. Uczenie się reguł nadrzędnych; 2.3. Zestawienie reguł uczenia się i nauczania; Rozdział 7. Nauczanie i uczenie się nastawione na wywołanie transferu w dziedziniepoznawczej, emocjonalnej i psychomotorycznej; 1. Czym jest transfer?; 1.1. Wymiary transferu; 1.2. Poglądy na temat powstawania transferu; 2. Uczenie się, przechowywanie w pamięci i transfer; 2.1. Synteza ważniejszych pojęć; 2.2. Synteza nadrzędnych reguł uczenia się i nauczani a nastawionego na wywołanie transferu; Rozdział 8. Technologia kształcenia: podstawa nauczania zindywidualizowanego; 1. Nauka o zachowaniu a sztuka nauczania; 1.1. Nauka o zachowaniu; 1.2. Reguły warunkowania instrumentalnego; 2. Zastosowanie nauki o zachowaniu w nauczaniu i uczeniu się; 2.1. Stosowanie zasad wzmacniania za pośrednictwem środków dydaktycznych; 2.2. Stosowanie zasad wzmacniania za pośrednictwem strategii dydaktycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35613, W.35531, W.35615 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część 2. Kierowanie zachowaniem klasy szkolnej i różnice indywidualne: Rozdział 9. Pozytywne ujmowanie motywacji; 1. Motywacja: poglądy tradycyjne; 1.1. Skłonności i popędy; 1.2. Potrzeby i popędy; 2. Motywacja a nauka o zachowaniu; 2.1. Reguły wzmacniania; 3. Gry i symulacje: wysoce użyteczne strategie nauczania; 3.1. Strategie nauczania z wykorzystaniem gier szkolnych; 3.2. Model gier; Rozdział 10. Nauczanie organizacji; 1. Różnice spojrzenia na dyscyplinę; 1.1. Ujęcie humanistyczne; 1.2. Ujęcie behawiorystyczne; 2. Właściwe i niewłaściwe stosowanie kary; 2.1. Definicja kary; 2.2. Dlaczego karać?; 2.3. Mitologia kary; 2.4. Wpływ kary na zachowanie; 2.5. Zamiast kary; 2.6. Reguły karania; 3. Strategie skutecznego kierowania klasą szkolną; 3.1. Elementy skutecznych strategii kierowania klasą szkolną; Modyfikacja zachowania: ogólna strategia kierowania klasą szkolną; Część 3. Rozwój i różnice indywidualne: Rozdział 11. Koncepcje i prawa rozwoju; 1. Potrzeba rozległej perspektywy teoretycznej; 1.1. Jean Piaget - gigant psychologii rozwojowej; 1.2. Biologicznie ugruntowana piagetowska teoria adaptacji rozwojowej; 2. Reguły nadrzędne w przyrodzie; 3. Reguły nadrzędne dotyczące organizmów żywych; 3.1. Biologiczne ujęcie adaptacji rozwojowej; 3.2. Reguły działania genów; 3.3. Dziedziczność i doświadczenie w ewolucji i w rozwoju jednostki; 3.4. Ewolucja i rozwój zachowania poznawczego - inteligencja; 4. Piaget a poglądy innych autorów; 4.1. Poglądy innych teoretyków rozwoju; 4.2. Piaget a poglądy teoretyków kształcenia; 4.3. Reguły nadrzędne rozwoju; Rozdział 12. Nauczanie zindywidualizowane; 1. Różnice indywidualne a ogólna zdolność uczenia się; 1.1. Inteligencja jako ogólna zdolność uczenia się; 2. Ku teorii nauczania; 2.1. Wkład Burnera w teorię nauczania; 2.2. Podstawowa przesłanka dotycząca uczenia się i nauczania; 3. Ku zastosowaniu teorii nauczania; 3.1. Metody oparte na odkrywaniu; 3.2. Metody recepcyjne; Część 4. Ocena uczenia się i nauczania: Rozdział 13. Ocena uczenia się i nauczania; 1. Ocena w procesie kształcenia; 1.1. Przewidywanie i selekcja w procesie kształcenia; 1.2. Korygowanie w procesie kształcenia; 2. Podstawowe pojęcia i reguły związane z oceną; 2.1. Trafność; 2.2. Rzetelność; 3. Metody oceny w tradycyjnym kształceniu grupowym; 3.1. Nieformalne metody pomiaru i oceny; 3.2. Formalne metody pomiaru i oceny; 4. Metody w kształceniu zindywidualizowanym; 4.1. Dążenia do opracowania testów opartych na kryterium; 4.2. Oparte na kryterium testy inteligencji; 4.3. Nauczanie, testowanie i wystawianie stopni przy zastosowaniumetod zindywidualizowanych; Aneks ( Odpowiedzi na zadania kontrolne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35532, W.35616, W.35614 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.15279 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.24191 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37502 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36805 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 138)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37493, W.37494 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38227, W.38375 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej