Publikacje naukowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(62)
Forma i typ
Książki
(18613)
Publikacje naukowe
(62)
Pliki i bazy danych
(58)
Audiobooki
(57)
Filmy i seriale
(26)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(48)
wypożyczone
(13)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(61)
Czytelnia
(1)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Pituła Beata
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Wolny Jerzy
(3)
Bugajski Jarosław
(2)
Denzin Norman K
(2)
Grabowska Małgorzata
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kołsut Sławomira
(2)
Lincoln Yvonna S
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Peplińska Aleksandra
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Rostowska Teresa
(2)
Stępkowski Dariusz
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Walancik Marek
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Anna Jarmołowska
(1)
Badura Heinrich
(1)
Basińska Małgorzata
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benner Dietrich
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Borycka-Biernat Danuta
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dąbrowska-Wnuk Marianna
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Filip Agnieszka
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gawrecki Paweł
(1)
Griswold Wendy
(1)
Grzankowska Izabela
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gębal Przemysław
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Hammen Constance L
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Kalus Alicja
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kiepas Andrzej
(1)
Konieczny Jolanta
(1)
Kos Ewa
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Kędra Marzena
(1)
Leksy Karina
(1)
Levčuk Pavlo
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Litwińska Katarzyna
(1)
Maliszewski Krzysztof
(1)
Mareš Miroslav
(1)
Matejek Józefa
(1)
Michałek Justyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Napiórkowski Marcin
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nawracka Monika J
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Nurczyk Danuta
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Paluch Michał
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Potyka Anna
(1)
Połomski Piotr
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pędziwiatr Henryk
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Schulz Roman
(1)
Siedlanowski Paweł
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Skrzypińska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(62)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(59)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Szkoły wyższe
(7)
Rodzice
(6)
Pedagodzy specjalni
(4)
Psycholodzy
(4)
Pedagodzy
(2)
Studenci
(2)
Arteterapeuci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Przedszkola
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Szkolnictwo
(7)
Badania jakościowe
(5)
Dzieci
(5)
Metody nauczania
(5)
Młodzież
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Pedagogika
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Edukacja włączająca
(4)
Kultura
(4)
Nauczanie
(4)
Nauki społeczne
(4)
Rodzina
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Integracja społeczna
(3)
Jakość życia
(3)
Kształcenie
(3)
Metodologia
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Rodzice
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Dojrzewanie
(2)
Dzieciństwo
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Globalizacja
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Odbiór społeczny
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Postawy
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przekonania
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Studenci
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Aktywność prospektywna
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania porównawcze
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
COVID-19
(1)
Cele życiowe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Epidemie
(1)
Folklor
(1)
Futurologia
(1)
Grafomotoryka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Imigranci
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Inność
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski
(1)
Język rosyjski
(1)
Język ukraiński
(1)
Klasa integracyjna
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1901-2000
(5)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Opracowanie
(15)
Monografia
(12)
Podręcznik
(12)
Raport z badań
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Debata
(2)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(44)
Socjologia i społeczeństwo
(25)
Psychologia
(10)
Językoznawstwo
(5)
Nauka i badania
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 16)
Oddajemy w Państwa ręce kolejny tom z serii „Edukacja małego dziec­ka”. Tom 16 - kontekst zmian i propozycji obejmuje obszary kształcenia i wychowania dziecka z uwzględnieniem różnych doświadczeń pedagogicznych, teorii i treści, które integrują się z głównymi założeniami edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wyznaczają pola działań praktycznych i badawczych.
Spis treści : Przestrzenie edukacyjne dziecka Danuta Kocurek Dziedzictwo kulturowe jako przestrzeń edukacyjna dziecka przedszkolnego      Leokadia Szymczyk Edukacja europejska przedszkolaków w opinii rodziców     Ewa Żmijewska Wiedza nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej o międzykulturowości  Olena Bocharova Edukacja początkowa w kontekście projektu „Nowa ukraińska szkoła”  Justyna Pawlak Rodzic-edukator pod lupą. O rodzicach dzieci w edukacji domowej z perspektywy nauczycieli-egzaminatorów  Treści i umijętności w edukacji dziecka ks. Michał Borda Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce  Jadwiga Oleksy Gotowość nauczycieli do diagnozowania i zaspokajania specyficznych potrzeb dziecka zdolnego       Katarzyna Sadowska, Marta Kędzia Niedyrektywne towarzyszenie w rozwoju jako szansa dla instytucjonalnej opieki nad małym dzieckiem    Monika Ostrowska-Cichy Arteterapia i jej zastosowanie w placówkach wsparcia dziennego dla dzieci    Aniela Różańska Zwierzę jako podmiot w edukacji dziecka    Anna Zadęcka-Cekiera Umiejętności językowe uczniów klas III w zakresie form użytkowych  Anna Boguszewska Film w kontekście polecanej literatury dla uczniów klas początkowych w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (1949–1956)  Mirosław Kisiel „Kolorowe muzykowanie” stymulatorem aktywności muzycznej w edukacji dziecka 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44074 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza praca jest wynikiem wieloletniego seminarium prowadzonego w Instytucie Badań nad Edukacją i Komunikacją pt. „Człowiek we współczesnej nauce”. Interdyscyplinarna tematyka seminarium zjednoczyła, jako indywidualnych prelegentów, przedstawicieli różnych dyscyplin wiedzy oraz przedstawicieli różnych polskich i zagranicznych instytucji naukowych. Jeden z ostatnich cykli spotkań zorganizowanych w ramach seminarium poświęcony był zachodzącym obecnie przemianom społeczno-kulturowym spowodowanym postępującą cyfryzacją różnych dziedzin życia współczesnego człowieka. Generalnie transformacja związana jest z perspektywą Przemysłu 4.0 lub Społeczeństwa 5.0/społeczeństwa postcyfrowego. Dynamika zmian wywołanych obecnie przez cyfryzację jest tak duża i rozległa, że ​​towarzyszy jej przywiązanie do rewolucyjnego charakteru obecnej transformacji. Podane nazwy wskazują więc na czwartą rewolucję przemysłową lub piątą rewolucję społeczno-kulturalną – od łowiectwa, przez rolnictwo, przemysłowe, informacyjne, po społeczeństwa postcyfrowe (super-smart society). Świadomość tych niezmiernie znaczących i głębokich zmian prowadzi z jednej strony do poczucia końca jakiegoś świata, z drugiej zaś do otwarcia nowych perspektyw i kierunków rozwoju. Stąd tytuł pracy: „Koniec światów – świat końców”. Teraźniejszość wypełnia nie tylko poczucie, że „jakiś świat odchodzi w przeszłość”, ale także, że życie w „świecie końca” zawiera w sobie zapowiedź tego, co wydarzy się w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest próbą przedstawienia nowoczesnych metod z zakresu dydaktyki, które z powodzeniem można zastosować w procesie kształcenia studentów uczelni wyższych, nie tylko technicznych. Publikacja ma na celu odpowiedź na liczne zmiany w sposobie nauczania, wynikające z przeobrażeń społecznych i gospodarczych, ale także postępu technologicznego i komplikacji wynikających z pandemii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44088, W.44086, W.44087 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Światowa pandemia SARS-CoV-2, której doświadczyły społeczeństwa u progu 2020 roku, spowodowała diametralne zmiany dotychczasowego stylu życia, jego realizowanych modeli i wzorców, wywołała nie tylko różnorodne zaburzenia w funkcjonowaniu psychospołecznym na szeroką skalę, ale także potrzebę znalezienia nowych rozwiązań w obszarze organizacji pracy czy edukacji. Implikacje i konsekwencje tych procesów oraz prognozy i projektowane zmiany w obszarze edukacji są przedmiotem naukowych analiz tekstów prezentowanych w niniejszej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44084, W.44083, W.44085 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, pomyślana jako podręcznik akademicki, składa się z czternastu rozdziałów poświęconych zachowaniom naruszającym normy społeczne lub normy społeczne i prawne. Prezentowane problemy potraktowane zostały w sposób interdyscyplinarny, co niewątpliwie stanowi istotną zaletę publikacji. Ta obszerna praca dotyczy ważnych i budzących nierzadko wiele kontrowersji zjawisk. Choć poruszane kwestie omawiane są wieloaspektowo, książka stanowi zwartą całość i czytelnik nie będzie miał problemów z usytuowaniem ich w określonej strukturze czy porządku normatywnym. Widać, że Autorka wie, o czym pisze i czyni to sprawnie." prof. dr hab. Zbigniew Izdebski, Uniwersytet Zielonogórski. [empik].
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Patologia społeczna-problemy definicyjne 1.1. Patologia społeczna - próba zdefiniowania 1.2. Relatywizm czy absolutyzm moralny - dylematy współczesności Rozdział 2. Wybrane teorie dewiacji 2.1. Teoria anomii 2.1.1. Czynniki wysokiego ryzyka anomii 2.2. Interakcjonizm symboliczny 2.2.1. Teoria stygmatyzacji 2.3. Teoria zróżnicowanych powiązań 2.4. Teoria zróżnicowanych możliwości 2.5. Potęga strategii neutralizacji 2.6. Teoria konfliktu 2.6.1. Źródła konfliktów 2.6.2. Narzędzia konfliktów 2.6.3. Konsekwencje narastającego konfliktu 2.7. Teoria społecznej kontroli Hirschiego 2.8. Dewiacja jako akt wyboru 2.8.1. Koncepcja dobrowolnej poprawy 2.8.2. Koncepcja luzu decyzyjnego Rozdział 3. Stereotypy i uprzedzenia 3.1. Stereotypy 3.1.1. Cechy stereotypów 3.1.2. Funkcje stereotypów 3.2. Uprzedzenia społeczne 3.2.1. Relacje między stereotypami a uprzedzeniami 3.2.2. Cechy uprzedzeń 3.2.3. Geneza uprzedzeń 3.3. Wybrane przejawy uprzedzeń 3.3.1. Uprzedzenia etniczne i narodowościowe 3.3.2. Seksizm 3.3.3. Homonegatywizm Rozdział 4. Kreowanie kozła ofiarnego 4.1. Definicja 4.2. Przyczyny zjawiska 4.3. Stereotypy oskarżycielskie 4.4. Cechy ofiarnicze kozła ofiarnego 4.5. Trwałość statusu kozła ofiarnego Rozdział 5. Przestępstwa z nienawiści 5.1. Terroryzm 5.2. Podstawowe cechy terroryzmu 5.3. Rodzaje terroryzmu 5.4. Zarys historii terroryzmu 5.5. Skala zjawiska terroryzmu 5.6. Uwarunkowania terroryzmu 5.6.1. Terroryzm jako broń słabych 5.6.2. Terroryzm jako odpowiedź na nierówności ekonomiczne 5.6.3. Koncepcja Marcusego 5.6.4. Terroryzm jako sposób wymiany władzy 5.6.5. Terroryzm jako skutek naruszenia równowagi w świecie idei 5.6.6. Terroryzm jako efekt zderzenia cywilizacji 5.7. Przeciwdziałanie terroryzmowi 5.7.1. Naiwny protekcjonizm, czyli państwo socjalne 5.7.2. Demokracja aktywna jako forma obrony przed terroryzmem 5.7.3. Wymuszona asymilacja, czyli liberalny paternalizm 5.8. Prawne możliwości obrony przed terroryzmem w Polsce Rozdział 6. Dewiacja samotnicza - samobójstwo 6.1. Skala oraz przejawy zjawiska 6.2. Rys kulturowy 6.3. Uwarunkowania samobójstw 6.4. Typologia samobójstw 6.5. Efekt Wertera 6.6. Syndrom presuicydalny - zachowanie suicydalne Rozdział 7. Agresja i przemoc 7.1. Agresja 7.1.1. Agresja a przemoc 7.2. Agresja wśród dzieci i młodzieży 7.2.1. Przyczyny zachowań agresywnych młodzieży 7.3. Przemoc 7.3.1. Definicja 7.4. Przemoc w rodzinie 7.4.1. Skala zjawiska 7.4.2. Cykl przemocy domowej 7.4.3. Formy przemocy 7.4.4. Skutki przemocy 7.5. Stalking 7.5.1. Prawne regulacje dotyczące stalkingu 7.5.2. Przejawy stalkingu 7.5.3. Skala zjawiska 7.5.4. Ofiary 7.5.5. Sprawcy 7.5.6. Skutki stalkingu 7.6. Cyberprzemoc 7.6.1. Definicja i cechy 7.6.2. Rodzaje zagrożeń 7.6.3. Przejawy i skutki cyberprzemocy 7.6.4. Możliwości zapobiegania i przeciwdziałania cyberprzemocy Rozdział 8. Uzależnienia 8.1. Alkoholizm 8.1.1. Uzależnienie od alkoholu - diagnoza 8.1.2. Typologie alkoholizmu 8.1.3. Fazy rozwoju uzależnienia 8.1.4. Skala zjawiska 8.1.5. Uwarunkowania 8.1.6. Problemy związane z alkoholem 8.2. Narkomania 8.2.1. Historia narkomanii 8.2.2. Skala używania środków odurzających 8.2.3. Rodzaje narkotyków 8.2.4. Fazy rozwoju uzależnienia 8.2.5. Uwarunkowania narkomanii 8.2.6. Społeczne skutki stosowania narkotyków 8.2.7. Prawny aspekt narkomanii 8.3. Uzależnienie od elektronicznych środków przekazu 8.3.1. Kryteria diagnozy uzależnienia 8.3.2. Fazy rozwoju uzależnienia 8.3.3. Skala zjawiska 8.3.4. Uwarunkowania 8.3.5. Skutki nadmiernego korzystania z mediów elektronicznych 8.4. Hazard 8.4.1. Kryteria diagnozy uzależnienia 8.4.2. Fazy rozwoju uzależnienia 8.4.3. Skala zjawiska 8.4.4. E-hazard 8.4.5. Uwarunkowania hazardu 8.4.6. Prawne regulacje hazardu w Polsce Rozdział 9. Ekshibicjonizm emocjonalny 9.1. Skala zjawiska - próba ustalenia 9.2. Zagrożenia 9.3. Uwarunkowania Rozdział 10. Prostytucja jako problem społeczny 10.1. Prawne regulacje prostytucji 10.2. Charakterystyka środowiska osób uprawiających prostytucję 10.3. Przebieg kariery 10.4. Typologie osób świadczących usługi seksualne 10.5. Wykorzystywanie seksualne dzieci i młodzieży do prostytucji 10.6. Prostytucja homoseksualna 10.7. Uwarunkowania prostytucji - koncepcje wyjaśniające Rozdział 11. Patologie seksualne 11.1. Pedofilia 11.1.1. Kontekst społeczny 11.1.2. Rys historyczny i kontekst kulturowy 11.1.3. Skala zjawiska 11.1.4. Sprawcy pedofilii 11.1.5. Uwarunkowania psychospołeczne 11.1.6. Skutki seksualnego wykorzystywania dziecka 11.1.7. Pornografia z udziałem dzieci 11.1.8. Prawne regulacje dotyczące pornografii z udziałem dzieci 11.2. Kazirodztwo 11.2.1. Kazirodztwo jako tabu kulturowe 11.2.2. Skala zjawiska 11.2.3. Typologie zachowań kazirodczych 11.2.4. Uwarunkowania psychospołeczne Rozdział 12. Handel ludźmi 12.1. Regulacje prawne 12.2. Skala zjawiska 12.3. Zasady działania sprawców 12.4. Skutki dla ofiar 12.5. Przeciwdziałanie procederowi handlu ludźmi Rozdział 13. Wykluczenie społeczne 13.1. Mobbing 13.1.1. Przejawy mobbingu 13.1.2. Typy relacji ofiar i sprawców 13.1.3. Skala zjawiska 13.1.4. Mobbing w szkole 13.1.5. Uwarunkowania mobbingu 13.1.6. Skutki mobbingu 13.1.7. Prawna ochrona jednostki przed mobbingiem 13.2. Prekariat 13.2.1. Narodziny nowej klasy? 13.2.2. Nowy podział klas 13.2.3. Cechy prekariatu 13.2.4. Uwarunkowania 13.2.5. Skutki prekaryzacji 13.3. Bezdomność 13.3.1. Rys historyczny 13.3.2. Fazy rozwoju bezdomności 13.3.3. Skala zjawiska i grupy wysokiego ryzyka 13.3.4. Bezdomność kobiet 13.3.5. Uwarunkowania bezdomności 13.3.6. Skutki bezdomności 13.3.7. Wyjście z bezdomności 13.3.8. Bezdomność jako wybór jednostki 13.4. Dzieci ulicy 13.4.1. Typologie dzieci ulicy 13.4.2. Fazy przystosowania do życia na ulicy 13.4.3. Umiejętności przystosowawcze dzieci ulicy 13.4.4. Skala zjawiska 13.4.5. Uwarunkowania 13.4.6. Pomoc i możliwość zapobiegania zjawisku Rozdział 14. Patologia instytucji 14.1. Korupcja 14.2. Prawne regulacje i skala zjawiska 14.3. Uwarunkowania 14.4. Skutki 14.5. Przeciwdziałanie Rozdział 15. Zagrożenia środowiska naturalnego 15.1. Globalne ocieplenie 15.2. Kurczące się zasoby wody 15.3. Smog i inne zanieczyszczenia atmosfery 15.4. Odpady trudnodegradowalne 15.5. Zagrożenia społeczno-polityczne związane ze zmianami środowiska 15.6. Ochrona środowiska 15.7. Najważniejsze regulacje prawne 15.8. Projekt zrównoważonego rozwoju Bibliografia Spis ilustracji Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.44143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Małżeństwo podstawą życia rodzinnego 1. Genetyczno-ewolucyjne podejście do małżeństwa i rodziny Jan Rostowski 2. Neuropsychologiczne podłoże funkcjonowania związku małżeńskiego Jan Rostowski, Teresa Rostowska 3. Małżeństwo w percepcji młodych Polaków Mieczysław Plopa 4. Jakość małżeństw poprzedzonych kohabitacją Iwona Janicka 5. Percepcja relacji małżeńskich i poziom empatii partnerów a jakość życia Maria Kaźmierczak, Teresa Rostowska 6. Rozwiązywanie konfliktów z partnerem a wzory relacji z rodzicami Dorota Kuncewicz Rozdział 2. Zdrowotne aspekty życia rodzinnego 1. Izolacja społeczna osób po urazie mózgu Maria Pąchalska, Leszek Buliński, Ryszard Makarowski 2. Rehabilitacja poznawcza opiekunów pacjentów po urazie mózgu Mariola Bidzan, Anna Rasmus 3. Wsparcie społeczne, radzenie sobie ze stresem osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym o różnym zakresie niepełnosprawności Dominika Kurpiel 4. Zachowania problemowe dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną a jakość życia ich rodzin Ewa Zasępa 5. Znaczenie rodziców w kształtowaniu dojrzałości młodzieży niepełnosprawnej do wyboru zawodu Mariola Wolan-Nowakowska 6. Skala oceny SNAP-IV w diagnozie dzieci z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi Magdalena Kamińska Rozdział 3. Aktywność zawodowa w kontekście życia rodzinnego 1. Struktura rodziny a adaptacja zawodowa nauczycieli Grażyna Poraj 2. Wpływ aktywności zawodowej na poziom samooceny kobiet posiadających rodzinę Małgorzata Kłosińska 3. Relacje w rodzinie generacyjnej osób uzależnionych od pracy Aleksandra Lewandowska-Walter, Kamila Wojdyło 4. Mobbing – zagrożenie dla rodziny – zagrożenie dla jakości życia Monika Miedzik 5. Konflikt i facylitacja jako mechanizmy wzajemnych oddziaływań pracy i rodziny – analiza różnic płciowych Bogusława Lachowska Rozdział 4. Komunikaty z badań 1. Poziom jakości życia u rodziców osób chorych psychicznie Anna Szeniman-Łysak 2. Postawy rodziców wobec dziecka niepełnosprawnego a poziom jakości życia małżeńskiego Alicja Lewandowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Rozdział 1 Dziedzina edukacji i jej nadsystemy   1.1. Ku perspektywie holistycznej i strukturalnej w myśli pedagogicznej   1.2. Opieka rodzicielska u zwierząt i ludzi      1.3. Reprodukcja kulturowa   1.4. Homogeneza: rozwój osobniczy człowieka   1.5. Świat pracy ludzkiej     Rozdział 2 Materialny wymiar edusfery   2.1. Edusfera – idea oglądu całościowego     2.2. Kultura materialna – wyjaśnienia pojęciowe      2.3. Egzemplifikacje   Rozdział 3 Edukacyjna socjosfera 3.1. Człowiek społeczny 3.2. Edukacyjna socjosfera – status i podstawowe wymiary   3.3. Świat osobowy       3.4. Struktury i operacje   3.5. Płaszczyzny integracji struktur edukacyjnych (na przykładzie szkoły)        3.6. Procesy transformacyjne   Rozdział 4 Agosfera     4.1. Agos: czyn kulturalizacyjny oraz kulturowy   4.2. Agos: postępowanie moralne czy działanie instrumentalne?   4.3. Agos czynem realnym czy idealnym?      4.4. Agos reaktywny czy proaktywny?     4.5. Zachowania celowe czy wzory zachowań?     4.6. Agos twórczy czy odtwórczy?      Rozdział 5 Kultura symboliczna edusfery     5.1. Uwertura   5.2. Animal symbolicum i jego środowisko      5.3. Semioza: garść podstawowych pojęć      5.4. Język(i) edusfery      5.5. Dyskurs edukacyjny – idea   5.6. Dyskurs edukacyjny – przykłady   5.7. Świadomość, świadomość jednostkowa, świadomość zbiorowa   5.8. Byt i świadomość w wychowaniu   5.9. Przykład: opinia publiczna jako forma świadomości edukacyjnej współczesnego społeczeństwa     Rozdział 6 Poznanie i wiedza w edusferze     6.1. Informacyjne podstawy edukacji      6.2. Mechanizm reprezentacji     6.3. Pedagogiczne uczenie się i doświadczenie   6.4. Teoretyzacja pedagogicznego doświadczenia   6.5. Badania pedagogiczne   6.6. Myśl pedagogiczna    
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Wstęp      Rozdział 1 Tendencje zmian we współczesnej dydaktyce  1.1. Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych     1.2. Rozwój wiedzy kognitywistycznej     1.3. Procesy globalizacyjne w przestrzeni społeczno-kulturowej    Rozdział 2 Paradygmaty w dydaktyce     Wprowadzenie     2.1. Fundamentalne paradygmaty i wpływające na nie teorie rozwoju człowieka    2.2. Teoria rozwoju poznawczego Jeana Piageta     2.3. Teoria społeczno-kulturowego podejścia do rozwoju poznawczego Lwa S. Wygotskiego     2.4. Teoria etapów rozwoju Erika H. Eriksona      2.5. Inne koncepcje etapów rozwoju człowieka. Maria Montessori     2.6. Motywacja i emocje – dwa fundamenty współczesnych paradygmatów  2.7. Współpraca i nowe technologie wyznacznikami nowych paradygmatów w dydaktyce    Rozdział 3 Humanistyczne teorie kształcenia na przełomie wieków i ich współczesne odniesienia    Wprowadzenie     3.1. Teorie wywodzące się z tradycyjnego dyskursu humanistycznego, np. o potrzebach człowieka, wolności uczenia się oraz szczęściu  3.2. Teorie motywacji w humanistycznej dydaktyce    3.3. Teorie skoncentrowane wokół procesu kształcenia    3.4. Humanistyczne teorie kształcenia uwzględniające badania w obszarze poznawczym   Rozdział 4 Behawioralne teorie kształcenia    4.1. Uczenie jako reakcja na stymulację (bodziec)  4.2. Uczenie się przez wzmocnienie wykonania określonych czynności (warunkowanie instrumentalne)    4.3. Uczenie się społeczne (przez obserwację)    4.4. Behawioryzm psychologiczny Arthura W. Staatsa   4.5. Model GOMS   Rozdział 5 Koncepcje poznawcze w teoriach kształcenia  5.1. Kognitywistyczne teorie kształcenia  5.2. Konstruktywistyczne teorie kształcenia  5.3. Koncepcje wywodzące się z teorii poznania oraz nowe prądy dyskursu nad kształceniem  Rozdział 6 Teorie kształcenia na odległość (nauczanie on-line, e-learning)    6.1. Problemy definicyjne i podstawowe teorie edukacji na odległość   6.2. Wybrane teorie kształcenia na odległość    6.3. Perspektywy edukacji na odległość    Zakończenie    Bibliografia   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44115 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp          Rozdział 1 Podstawy badań nad przyszłością młodzieży         1.1. Dyskursy w badaniach młodzieży          1.2. Młodość jako kategoria rozwojowa i społeczna          1.3. W kręgu pojęć związanych z przyszłością młodzieży        1.4. Podmiotowy kontekst projektowania przyszłości w okresie adolescencji          Rozdział 2 Młodzież w zmieniającym się świecie – od tradycji do ponowoczesności          2.1. Przemiany współczesnego świata         2.2. Człowiek w ponowoczesności      2.3. Pokolenia młodzieży dawniej i dziś   2.4. Wokół problematyki tożsamości młodzieży     Rozdział 3 Społeczno-kulturowy kontekst konstruowania wzorów przyszłości młodzieży   3.1. Przestrzeń społeczna a projektowanie przyszłości      3.2. Wartości jako podstawa planowania przyszłości      3.3. Rodzina jako środowisko kreowania przyszłości      3.4. Pedagogiczne aspekty projektowania przyszłości   3.5. Medialne wzorce konstruowania przyszłości     Rozdział 4 Założenia metodologiczne badań własnych   4.1. Przedmiot i cele badań   4.2. Problematyka badawcza   4.3. Zmienne i wskaźniki   4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze   4.5. Charakterystyka terenu badań i badanej próby     4.6. Organizacja badań i sposób opracowania materiału empirycznego   Rozdział 5 Wzory przyszłości badanej młodzieży   5.1. Charakterystyka wzorów przyszłości osobistej i zawodowej badanych   5.2. Wzory przyszłości dziewcząt i chłopców   5.3. Specyfika środowiskowa wzorów przyszłości młodzieży   5.4. Typy wzorów przyszłości preferowanych przez młodzież   Rozdział 6 Młodzież o sobie i świecie w kontekście wyobrażonej przyszłości   6.1. Wartości a wzory przyszłości młodzieży     6.2. Perspektywy ocen wzorów przyszłości młodzieży   6.3. Czynniki zależne i niezależne od jednostki – wpływające na realizację wzorów przyszłości   6.4. Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania wzorów przyszłości     Rozdział 7 Nastawienie młodzieży intra-, interpersonalne oraz wobec własnego życia i świata a jej wzory przyszłości   7.1. Samoocena młodzieży a jej wzory przyszłości   7.2. Funkcjonowanie interpersonalne młodzieży a jej wzory przyszłości   7.3. Obraz świata a wzory przyszłości młodzieży     7.4. Obraz życia a wzory przyszłości młodzieży     Wnioski i implikacje dla praktyki     Bibliografia  
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W. 44114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Дистанционное образование: последний вызов современности; Edukacja w czasie pandemii – nowe wyzwania i oczekiwania nauczycieli ; Implikacje pandemii dla nauczycielskich kompetencji ; Distance education: beliefs and attitudes of elementary school teachers during temporary ban on the operation of schools in greece due to covid-19 coronavirus; Nauczanie zdalne a informatyka – czyli jak wykorzystać nowoczesne technologie w nauczaniu na odległość ; Роль личности педагога в духовно-нравственном воспитании учащихся в условиях противостояния современным цивилизационным вызовам; Nauczyciele xxi wieku jako badacze szkolnej codzienności. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu ; Гуманно-личностный подход к организации контрольно-оценочной деятельности субъектов образовательного процесса; Od kultury edukacji do kultury szkoły dla wszystkich i kultury klasy zróżnicowanej; Тенденції розвитку інклюзивної школи у західноєвропейських країнах; Особенности формирования профориентационных стратегий слабослышащих и позднооглохших детей в процессе обучения в специализированной школе – интернате ; Wykluczenie społeczne młodzieży, a dezorganizacja środowiska szkolnego. Badania ilościowe na grupie młodzieży w mieście Łuków; Насилие в школьной среде – предикторы и превентивная деятельность; Bezpieczeństwo uczniów w szkole ; О дидактическом потенциале визуальных языков программирования и обучении учащихся основам алгоритмизации ; Youtube and Science Education: a Case Study of World Manual Channel ; Possible Strategies for Institutional Prevention of Pupils’ Excessive Screen Exposure ; Nauczanie programowania w kontekście problemów systemu edukacyjnego ; Pojmoslovný systém hudby a matematika ; Czy kryzys edukacji? Ekonomiczno-społeczne aspekty kształcenia w szkole branżowej – perspektywa nauczyciela matematyki; Klasyfikacja typów zadań rozwiązywanych za pomocą wizualnego modelowania ; Совместная деятельность как способ реализации педагогического взаимодействия в формировании эстетических ценностей старшеклассников; Polskie tradycje kształcenia obronnego młodzieży; Motywacja nauczycieli ; Szkolnictwo polskie w Wielkiej Brytanii na podstawie polskiej szkoły przedmiotów ojczystych im. Tomasza Arciszewskiego w Londynie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44180, W.44181 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego / Bogusław Śliwerski, Michał Paluch. - Kraków : Impuls, 2021. - 356 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Spis treści : Bogusław Śliwerski Część 1. Od zniewolenia do edukacji w wolności Rozdział 1. Krytyka systemu klasowo-lekcyjnego       1. Nienaruszalność systemu klasowo-lekcyjnego       2. Klasa szkolna jako cela więzienna      3. Dyrektywne/autorytarne podejście do nauczania dzieci i młodzieży      4. Znaczenie miejsca i czasu uczenia się    5. System klasowo-lekcyjny w prawie oświatowym    6. Toksyczność i reprodukcja totalnej edukacji    7. Ideologiczne władztwo oświatowe   Rozdział 2. Badania nad klasą szkolną    1. Impulsy z nauk pogranicza    2. System klasowo-lekcyjny w teorii wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia      3. Behawioralna teoria kształcenia Bolesława Niemierki   4. Miejsce uczenia się w świetle badań etnopedagogicznych   5. Architektoniczny gorset systemu klasowo-lekcyjnego    6. Klasa szkolna jako środowisko proksemiczne    7. Fenomen dzwonka szkolnego      8. Ławki szkolne    9. Komunikacyjne doświadczenia uczniów w czasie lekcji   10. Kultura i klimat klasy szkolnej  11. Pozór wychowawczej i dydaktycznej spójności klasy szkolnej     12. Celowy dobór czy selekcja?   Rozdział 3. Wyjście poza dostarczone (narzucone) systemowe rygory   1. (Nie-)pożądana przez władze III RP edukacja autorska w szkołach publicznych     2. Klasa autorskiej edukacji  3. Wyspy transformatywnego oporu edukacyjnego   4. Jest taka szkoła, w której wcale nie chodzi o szkołę   5. Może Johannes Sturm przejdzie wreszcie w Polsce na dydaktyczną „emeryturę”?   6. Samokontrola i samoocena uczącego się w modelu edukacji hybrydowej   Zakończenie jako wprowadzenie do kolejnej części analiz   Bibliografia do części 1  Michał Paluch Część 2. Powrót do źródeł Rozdział 1. „Czuły narrator” w społeczności klasowo-lekcyjnej  Rozdział 2. „Pierwotna samotność” nauczyciela w drodze na lekcję   Rozdział 3. „Oiketa” wchodzi do klasy    Zakończenie   3 Bibliografia do części 2
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44116 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44079 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 126)
Autor ukazał, że edukacja integracyjna nie jest czynnikiem dynamizującym rozwój dziecka niepełnosprawnego, nie sprzyja bowiem redukcji narastającego w nim lęku ani osiągnięciu korzystnej pozycji w strukturze klasy, zwiększa natomiast koszty emocjonalne. Efekty edukacji integracyjnej inaczej oceniają nauczyciele prowadzący i wspomagający, a inaczej rodzice. Każda z tych grup wiąże odmienne oczekiwania z tą formą kształcenia. Edukacja integracyjna rzeczywiście „woła o pomoc” profesjonalistów. Praca znajdzie zapewne wielu czytelników. Jest skierowana do specjalistów zajmujących się rehabilitacją i kształceniem osób niepełnosprawnych, pedagogów specjalnych, a także licznej grupy studentów psychologii i pedagogiki oraz rodziców niepełnosprawnych dzieci. Stanowi znaczącą pozycję książkową na temat psychologicznych i pedagogicznych aspektów kształcenia integracyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej – Magdalena Kaczyńska, Julia Mizgała Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej – Beata Szewc Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka – Edyta Specjał Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny – Aneta Klimberg, Jerzy T. Marcinkowski, Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny – Agnieszka Paczkowska Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma – Elżbieta Wieczór Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych – Elżbieta Wieczór Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne) – Elżbieta Wieczór Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne – Elżbieta Wieczór Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec, Elżbieta Wieczór Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka – Grzegorz Brzuzy Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych – Grzegorz Brzuzy Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Na zakończenie Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja dotyczy problematyki wartości, które stanowią kluczową kategorię nauk o edukacji i przedstawiane są jako system norm wpływających na poczynania przedmiotów edukacyjunych. W recenzowanej pracy zostały podjęte ważne i aktualne problemy aksjologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pierwszej części pracy rozpatrywane są zagadnienia związane z teoretycznym ujmowaniem istoty niepełnosprawności intelektualnej. Dalej Jerzy Wolny analizuje najistotniejsze obszary życia osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, takie jak: samodzielne mieszkanie, podejmowanie i wykonywanie przez nich pracy zawodowej czy tematyka rodzinna. Na podkreślenie zasługuje też podjęcie przez Autora kwestii podmiotowego traktowania omawianych osób, realizacji ich potrzeb (partnerstwo, seksualność) czy też wspierania ich w pełnieniu roli obywatela [...]. Zebrany materiał nie tylko dostarcza wiedzy, ale dowodzi jednocześnie, jak ważna i poznawczo interesująca jest to problematyka oraz jaki jest potencjał zainteresowanych nią osób – beneficjentów projektu „Aurora znaczy jutrzenka” [...]. Opracowanie stanowi przykład działania nauki w służbie człowiekowi niepełnosprawnemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44092, W.44094, W.44093 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści: Wstęp 1. Pojęcie diagnozy – zagadnienia terminologiczne 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania 1.2.1. Diagnoza profilaktyczna (przesiewowa) 1.2.2. Diagnoza pogłębiona (funkcjonalna) 1.2.3. Diagnoza różnicowa (klasyfikacyjna, kliniczna) 1.3. Etapy procesu diagnozowania 1.3.1. Model teoretyczny procesu diagnostycznego 1.3.2. Implikacje praktyczne 1.3.2.1. Etap prediagnostyczny 1.3.2.2. Etap badania diagnostycznego (identyfikacji) – rozpozna-nie problemu, planowanie diagnozy oraz badanie 1.3.2.3. Etap wyjaśniania i opiniowania (orzekania) 1.3.2.4. Etap interwencji 1.3.2.5. Ocena efektów interwencji (rediagnoza) Literatura polecana 2. Wprowadzenie w problematykę rozwoju małego dziecka 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy Literatura polecana 3. Warunki skutecznych działań diagnostycznych i prognostycznych 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczenie i wyposażenie 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę Literatura polecana 4. Wybrane metody diagnozowania rozwoju w pierwszych latach życia 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych? 4.2. Wywiad rozwojowy 4.2.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.2.2. Wskazówki praktyczne związane z prowadzeniem wywiadu 4.2.3. Najczęstsze błędy i ograniczenia w trakcie prowadzenia wywiadu 4.3. Obserwacja 4.3.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.3.2. Wskazówki praktyczne do przeprowadzenia obserwacji małego dziecka 4.3.3. Co można obserwować 4.3.4. Najczęstsze błędy podczas prowadzonej obserwacji Literatura polecana 5. Interdyscyplinarny charakter diagnozy 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Jakościowe czy ilościowe metody badania rozwoju małego dziecka? 1.1. Eklektyczny model diagnozy małego dziecka 1.2. Jakie wymagania powinien spełniać test psychometryczny? 1.2.1. Rzetelność testu 1.2.2. Trafność testu 1.2.3. Standaryzacja testu 1.2.4. Normalizacja testu 1.3. Czy diagnoza psychometryczna jest niezbędna w badaniu małego dziecka? Literatura polecana Rozdział 2. Opis wybranych narzędzi i metod do badania małego dziecka 2.1. Standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.1. Aktualne testy do badania ogólnego poziomu rozwoju lub inteligencji dziecka 2.1.1.1. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie 3 (Leiter-3) 2.1.1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet. Edycja Piąta (SB5) 2.1.1.3. Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym (IDS-P) 2.1.1.4. Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – Wersja 1 (CFT 1-R) 2.1.1.5. Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR) 2.1.1.6. Test Matryc Progresywnych Ravena w Wersji Kolorowej (TMK) 2.1.2. Testy rozwoju językowego 2.1.2.1. Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK) 2.1.2.2. Test Rozwoju Językowego (TRJ) 2.1.2.3. Test Słownikowy dla Dzieci (TSD) 2.1.2.4. Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie (OTSR) 2.1.3. Do badania rozwoju społeczno-emocjonalnego 2.1.3.1. Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3–6 lat (SkaRE) 2.1.3.2. Narzędzia do diagnozy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat 2.1.4. Inne standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.4.1. System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3. Wydanie 3 2.1.4.2. Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) 2.1.4.3. Sortowanie Kart dla Dzieci (SKD) 2.1.4.4. Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu (ADOS-2) 2.1.4.5. Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Autyzmu (ASRS) 2.1.4.6. Profil Sensoryczny Dziecka (PSD) 2.2. Niestandaryzowane narzędzia do badania małego dziecka 2.2.1. Krótka Skala Rozwoju Dziecka (KSRD) 2.2.2. Rozwojowa Skala Obserwacyjna 2.2.3. Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego 2.2.4. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR) 2.2.5. Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia 2.2.6. Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) 2.2.7. Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci (CAT-A – Wersja z Postaciami Zwierząt, CAT-H – Wersja z Postaciami Ludzi) 2.2.8. Skala Oceny Zachowania Noworodka (NBAS) 2.3. Krótka prezentacja nieaktualnych metod diagnozy małego dziecka Rozdział 3. Zapowiedzi nowych testów i metod do badania małego dziecka 3.1. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie 3.2. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku 3.3. Projekty badawcze dotyczące opracowania nowych narzędzi diagnostycznych do wykorzystania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych Załącznik Przykładowa opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przygotowana na podstawie badania wybranymi narzędziami diagnostycznymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W monografii, opartej na najnowszej literaturze, dokonano przeglądu kluczowych koncepcji wyjaśniających zachowania związane ze zdrowiem, przedstawiono uwarunkowania zachowań zdrowotnych z uwzględnieniem rodzinnych i podmiotowych czynników wpływających na podejmowane zachowania. Książka zawiera również wyniki badań przeprowadzone na grupie nastolatków i ich rodziców. Analizowano w nich wpływ wybranych czynników rodzinnych i podmiotowych na kształtowanie się zachowań zdrowotnych młodzieży. Integralną częścią publikacji jest propozycja założeń programu profilaktycznego, opracowanego na bazie uzyskanych wyników, kierowanego zarówno do młodych ludzi, jak i ich rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44163 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej