Publikacje naukowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(8)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Autor
Banach Czesław
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Liberska Hanna
(1)
Malina Alicja
(1)
Poprawska Urszula
(1)
Riemann Fritz
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Wiącek Grzegorz
(1)
Łuczyński Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Agresywność
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Gniew
(1)
Imigranci
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Klasa integracyjna
(1)
Konkubinat
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lęk
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczyciele
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Oświata
(1)
Reforma oświaty w Polsce (1999)
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły
(1)
Uczniowie
(1)
Zachowanie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Gatunek
Opracowanie
(24)
Praca zbiorowa
(20)
Podręcznik
(19)
Monografia
(13)
Poradnik
(11)
Publikacje naukowe
(8)
Raport z badań
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Karty pracy ucznia
(3)
Debata
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Komentarz
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Polska szkoła i system edukacji - przemiany i perspektywy powstała z potrzeby poszukiwania szkoły przyszłości oraz wizji programu perspektywicznego rozwoju systemu edukacji. Autor jako polityk oświatowy i naukowiec interesuje się przemianami, uwarunkowaniami i zadaniami edukacji w okresie wielkiej zmiany społecznej. Analizuje szansę, zagrożenia i perspektywy edukacji. Choć pisze o wielu trudnych problemach, zachowuje optymizm i poleca go czytelnikom jako sposób na kreowanie szkoły i edukacji przyszłości, na znajdywanie w nich terenu do samorealizacji jednostek i zbiorowości. Odbiorcami pracy powinni być przede wszystkim pedagodzy i organizatorzy systemu edukacji. Jest ona dla nich zaproszeniem do dialogu i podejmowania decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44175 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wprowadzenie Część 1. Złość w normie Czy złość jest zła? Zbigniew Zaleski Złość na siebie. Źródła – mechanizmy – konsekwencje Anna Suchańska Kiedy złość motywuje? Społeczne funkcje wyrażania złości Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski Czynniki hamujące w procesie zemsty Michał Janson Obraz siebie w sytuacji przeżywanej złości Marian Ledwoch Wybrane problemy diagnostyki psychologicznej: przegląd ważniejszych narzędzi pomiaru złości Bernarda Bereza, Jacek Gierus Część 2. Patologia złości Znaczenie samoregulacji w radzeniu sobie ze złością i agresją u osób uzależnionych Damian Zdrada Oblicza złości w schizofrenii Grzegorz Kopacz Charakterystyka emocji złości u pacjentów leczonych psychiatrycznie z powodu depresji egzogennej Bernarda Bereza Złość w psychopatologii i psychoterapii zaburzeń nerwicowych Jerzy A. Sobański, Krzysztof Rutkowski, Katarzyna Klasa Występowanie złości u pacjentów z zaburzeniami nerwicowymi Jerzy A. Sobański, Krzysztof Rutkowski, Katarzyna Klasa Złość w zaburzeniach psychosomatycznych Marzena Wieczerzak-Jarząbek Złość w zaburzeniach jedzenia Małgorzata Starzomska Wpływ osobistych celów oraz dążenia do bycia szczupłą na (nie)wyrażanie złości u kobiet z bulimią psychiczną, otyłością i prawidłową masą ciała Anna Brytek-Matera Złość w psychoterapii Katarzyna Litwińska-Rączka Złość w relacji małżeńskiej. Analiza początkowej fazy terapii pary z problemem zdrady małżeńskiej Aleksandra Rutkowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 1)
(Z Prac Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach)
Książka Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne jest pracą interdyscyplinarną. (… ) Łączy więc wiele dziedzin nauki takich jak glottodydaktyka, językoznawstwo polonistyczne, kulturoznawstwo, komunikacja, ale też pedagogika i socjologia. (… ) Przedstawione cele pracy są bardzo ambitne. Monografia ma być z jednej strony „nową” dydaktyką języka, z drugiej - zakreślać obszary wiedzy interdyscyplinarnej, koniecznej do realizacji tego celu. (… ) Rzeczywiście, obecność uczniów z doświadczeniem migracyjnym wymaga zupełnie innej dydaktyki. (… ) Edukacja takich dzieci narzuca konieczność interdyscyplinarności i koncepcji połączenia kształcenia językowego z nauczaniem międzykulturowym, dydaktyką wielojęzyczności, edukacją włączającą i edukacją pozytywną. (… ) Przedstawione szerokie obszary naukowe dotyczące nowej dydaktyki wymagają starannego przygotowania nauczyciela, specyficznej organizacji procesu dydaktycznego i działań legislacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest jedną z pierwszych w polskiej literaturze z zakresu zarządzania w oświacie prób pokazania specyfiki zarządzania w sferze edukacji. Autor stawia w niej, i wnikliwie uzasadnia, tezę o konieczności tworzenia wiedzy o zarządzaniu szkołą na podstawie przyjętych założeń, że centralną wartością, na której należy budować wiedzę z tego zakresu oraz praktyczne działania w kierowaniu szkołą, musi być rozwój indywidualny ucznia. Myśl ta, nieobecna - jak się zdaje - wystarczająco dobitnie w dyskusji o zarządzaniu szkołą, ma dzięki temu szansę na trwale zagościć w świadomości ludzi zajmujących się zarządzaniem w oświacie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka poświęcona jest problematyce małżeństwa i rodziny. Jest to obszar nauki, który w ostatnich latach wzbudza coraz większe zainteresowanie specjalistów różnych dziedzin (psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy) i rozwija się bardzo dynamicznie. W obszarze psychologii małżeństwa i rodziny wyłaniają się nowe koncepcje i modele, a wyniki badań dostarczają podstaw do formułowania nowych hipotez badawczych i wytyczają nowe kierunki badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44162 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
Oblicza lęku Fritza Reimanna, słynnego niemieckiego psychoanalityka i psychoterapeuty, to jedno z najbardziej dogłębnych studiów dotyczących lęku. Autor wprowadza nas w świat czterech podstawowych sił psychicznych rządzących ludzkim życiem i pokazuje, za jakie elementy naszej osobowości są odpowiedzialne i jakie podstawowe lęki są z nimi związane. Autor próbuje oswoić nas z lękiem, wskazać konstruktywne sposoby wykorzystania go. Pokazuje, że lęku nie wolno się bać, że trzeba się z nim zmierzyć. Jest to z pewnością cenna pozycja zarówno dla osób zawodowo zajmujących się psychologią, jak i dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniem lęku w życiu człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka. Autorka przedstawia przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 126)
Autor ukazał, że edukacja integracyjna nie jest czynnikiem dynamizującym rozwój dziecka niepełnosprawnego, nie sprzyja bowiem redukcji narastającego w nim lęku ani osiągnięciu korzystnej pozycji w strukturze klasy, zwiększa natomiast koszty emocjonalne. Efekty edukacji integracyjnej inaczej oceniają nauczyciele prowadzący i wspomagający, a inaczej rodzice. Każda z tych grup wiąże odmienne oczekiwania z tą formą kształcenia. Edukacja integracyjna rzeczywiście „woła o pomoc” profesjonalistów. Praca znajdzie zapewne wielu czytelników. Jest skierowana do specjalistów zajmujących się rehabilitacją i kształceniem osób niepełnosprawnych, pedagogów specjalnych, a także licznej grupy studentów psychologii i pedagogiki oraz rodziców niepełnosprawnych dzieci. Stanowi znaczącą pozycję książkową na temat psychologicznych i pedagogicznych aspektów kształcenia integracyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44063 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej