Rozwój psychofizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(23)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Szuścik Urszula
(6)
Kołodziejska Dorota
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Bieńkowska Izabela
(2)
Franczyk Anna
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Ayres A. Jean
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Deptuła Maria
(1)
Grotberg Edith
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Oleksa Jadwiga
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skibska Joanna
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Waszkiewicz Elżbieta
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Winczura Barbara
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Przedszkola
(3)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Karty pracy ucznia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(4)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I. Integracja sensoryczna i mózg 1. Integracja sensoryczna. Wprowadzenie pojęcia 2. Rozwój integracji sensorycznej od niemowlęctwa do wieku szkolnego 3. Uklad nerwowy od środka. Działanie mózgu i waga bodźców Część pierwsza. Działanie mózgu Część druga. Waga bodźców Część II. Dysfunkcja integracji sensorycznej 4. Dysfunkcja i ntegracji sensorycznej. Objawy, przyczyny, poziomy 5. Zaburzenia układu przedsionkowego. Zmysł ruchu i jego wpływ na rozwój róznych umiejętności 6. Dyspraksja rozwojowa. Proces nauki nowych umiejętności motorycznych, które sprawiają trudności niektórym dzieciom 7. Obronność dotykowa. Zmysł dotyku, czyli nadwrazliwość niektórych dzieci 8. Percepcja wzrokowa i słuchowa i jej związek z nauką i językiem 9. Dziecko autystyczne. Specjalne potrzeby dotyczące integracji sensorycznej i wyzwania związane z taką diagnozą Część III. Postępowanie w przypadku stwierdzenia problemu 10. Diagnoza i leczenie. Zalety terapii integracji sensorycznej 11. Rola rodziców. Udział rodziców w terapii dzieci z dysfunkcjami integracji sensorycznej Aneks A. Komentarze do rozdziałów Aneks B. Przegląd literatury Aneks C. Sprzęt terapeutyczny Aneks D. Pytania zadawane przez rodziców i odpowiedzi na nie Słownik najważniejszych terminów i pojęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43946 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44041 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44040 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest do pedagogów szkolnych i nauczycieli oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą zagrożoną. Prezentowane są w niej koncepcje teoretyczne oraz przykładowe rozwiązania dotyczące pomagania dzieciom i młodzieży z grup ryzyka poprzez pracę z rodzicami, zmiany w środowisku szkoły, pracę w grupach terapeutycznych złożonych z dzieci zagrożonych prowadzoną w szkole i świetlicy środowiskowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44156 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Obszar diagnostyczny: poziom zmysłowyU202F Etap I – poziom zmysłowyU202F U202FU2007 Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie zmysłowymU202F Obszar diagnostyczny: poziom poznawczyU202F U202F Etap II – poziom poznawczyU202F U202FU2007 Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie poznawczymU202F U202FU2007 Obszar diagnostyczny: poziom odkrywczo-badawczyU202F U202FU2007 Etap III – poziom odkrywczo-badawczyU202F Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie odkrywczo-badawczymU202F U202FU2007 Obszar diagnostyczny: poziom abstrakcyjno-symbolicznyU202F Etap IV – poziom abstrakcyjno-symbolicznyU202F U202F Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43910 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/215 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43968, W.40853 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WstępU2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009U2009 Część 1 Diagnoza i terapia – konteksty logopedyczne, medyczne i psychologiczne Zbigniew Tarkowski, Ewa Humeniuk Diagnoza logopedyczna – interdyscyplinarna czy logopedyczna?U2009U2009 U2009U2009 Marta Korendo Diagnoza zespołu Aspergera w ujęciu nowych rozwiązań prawnychU2009U2009 Małgorzata Rutkiewicz-Hanczewska Pierwotna afazja postępująca Międzynarodowe kryteria diagnozyU2009U2009 Ewa Humeniuk, Zbigniew Tarkowski Zaburzenia oddychania u osób jąkających się – konieczność diagnozy i terapii U2009 Jagna Czochańska-Kruk Dzieci z padaczką w obszarze działań logopedyU2009U2009 Iwona Palicka Współpraca psychologa i logopedy w diagnostyce zaburzeń poznawczych i komunikacyjnych dzieci z FASD. „Czy słyszysz to, co ja widzę?” – implikacje teoretyczne, doświadczenie własneU2009U2009 Ewa Kaptur, Jolanta Sławek O interdyscyplinarnej współpracy logopedy z innymi specjalistami (na przykładzie Centrum Uśmiechu Dziecka – Montessori w Poznaniu)U2009U2009 Dorota Lipiec, Izabela Więcek-Poborczyk, Agnieszka Woźniak Stan wiedzy z zakresu profilaktyki logopedycznej rodziców dzieci w wieku przedszkolnymU2009U2009 Andrzej Gretkowski Problemy psychoonkologiczne chorego na raka krtani – próba pomocy i wsparciaU2009U2009 Część 2 Diagnoza i terapia – konteksty edukacyjne, pedagogiczne i społeczne Jacek J. Błeszyński Obszar diagnozy i terapii w logopedii pozytywnejU2009U2009 Barbara Skałbania Terapia pedagogiczna – poczucie pewności versus zagrożenie Pytanie o kierunki rozwojuU2009U2009 Ewa Jeżewska-Krasnodębska Dysleksja rozwojowa u dorosłych z zaburzeniami artykulacji – aspekty diagnozy i autodiagnozyU2009U2009 Ewa Jeżewska-Krasnodębska Trudności i mocne strony osób dorosłych z dysleksją rozwojowąU2009U2009 Alicja Giermakowska Językowe komponenty w nauce, profilaktyce i usuwaniu trudności w czytaniu i pisaniuU2009U2009 Zdzisława Orłowska-Popek Technika programowania języka nie tylko na zajęciach logopedycznychU2009U2009 Marek Kawa Wybrane aspekty nauczania języka polskiego jako obcego w polskiej szkole podstawowejU2009U2009 Marzena Błasiak-Tytuła Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka dwujęzycznegoU2009U2009 Teresa Lewandowska-Kidoń, Anna Witek Wspomaganie społeczno-emocjonalne ucznia z alergią w środowisku szkolnym – konteksty rozwojoweU2009U2009 Ewa Jeżewska-Krasnodębska, Jarosław Krasnodębski Rodzaje zaburzeń mowy u dzieci z dysfunkcjami procesów integracji sensorycznejU2009U2009 Barbara Skałbania, Ewa Szumilas Sztuka i siła opowiadania – o narracji w terapii pedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43926 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział I Poczucie własnej wartości w świetle literatury psychopedagogicznej 1.1. Poczucie własnej wartości według Nathaniela Brandena 1.2. Czynniki determinujące poczucie własnej wartości 1.2.1. Wpływ rodziców (opiekunów) na kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka 1.2.2. Znaczenie szkoły w kształtowaniu poczucia własnej wartości dziecka 1.3. Rozwój poczucia własnej wartości w ontogenezie 1.4. Poczucie własnej wartości a zachowanie człowieka Rozdział II Metodyka pracy z grupą 2.1. Etapy pracy z grupą 2.2. Zasady pracy z grupą 2.3. Metody pracy z grupą 2.4. Strategie pracy z grupą 2.5. Ewaluacja Rozdział III Program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym 3.1. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43921 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 12)
Streszczenie: WprowadzenieU202F U202FU2007 Twórcza aktywność językowa dziecka w kontekście zmian kreatywnych w edukacji Agnieszka Twaróg-Kanus Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego przez wykorzystanie technik kreatywnego myślenia w aspekcie emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym ucznia edukacji wczesnoszkolnejU202F U202FU2007 Alicja Ungeheuer-Gołąb Literatura dziecięca jako narzędzie w badaniach pedagogicznych na przykładzie badań prowadzonych w grupie nauczycieli-wychowawców przedszkolnychU202F U202F Simoneta Babiaková, Mariana Cabanová Budovanie čitateľskej gramotnosti detí na začiatku povinnej školskej dochádzkyU202F Kinga Kuszak Anglicyzmy w języku dziecka – problem czy wyzwanie nauczyciela?U202F U202FU2007 Przestrzenie twórczych działań dziecka i nauczyciela w kontekście kreatywnych zmian w edukacji Aniela Różańska Rola refleksji w edukacji ekologicznejU202F Martyna Justyńska, Anna Majewska-Owczarek Odyseja Umysłu® jako metoda stwarzająca przestrzeń do rozwijania aktywności twórczej dzieckaU202F U202F Magdalena Sasin Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej Anna Trzcionka-Wieczorek Muzyczne kompetencje studentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przyszłych nauczycielek muzykiU202F Bernadeta Didkowska Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat?U202F Barbara Kurowska, Kinga Łapot-Dzierwa Rozwijanie aktywności twórczej – tradycyjne i alternatywne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnymU202F Dorota Szumna Aktywni i samodzielni – o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniówU202F Paula Wiażewicz-Wójtowicz Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dzieckaU202F Marek Świeca Warunki skutecznej interakcyjności w edukacji dzieckaU202F Dominika Łowkajtis Zastosowanie urządzeń mobilnych w edukacji plastycznej uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnejU202F Ondřej Šimik Využití aplikace Nearpod jako nástroje pro interaktivní výukuU202F Joanna Sikorska Edutainment – w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczeniu się w okresie późnego dzieciństwaU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 13)
Spis treści : Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy Katarzyna Sadowska Wczesnodziecięca edukacja w żłobku – stare dylematy, nowe wyzwania     Ewa Jędrzejowska Praca w grupach jako istotna forma organizacyjna w edukacji przedszkolnej  Radmila Burkovičová Indywidualnie zidentyfikowane potrzeby samokształcenia nauczycielek przedszkola  Bronislava Kasáčová Dieťa ako objekt výskumu a subjekt edukácie Čo si myslia dospelí o deťoch na prahu vzdelávania?  Mariana Cabanová Kvalitatívna analýza výpovedí dospelých o dnešných deťoch na prahu vzdelávania  Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej  Aleksandra Kruszewska Dzieci sześcio- i siedmioletnie trzy lata później – diagnoza kompetencji trzecioklasistów  Renata Reclik Determinanty jakości wczesnoszkolnej edukacji matematycznej w opinii studentów edukacji elementarnej  Małgorzata Drost-Rudnicka Edukacja ogólnotechniczna małego dziecka w szkolnej rzeczywistości  Renata Raszka Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej o pieniądzach  Elżbieta Marek Aranżacja przestrzeni edukacyjnej a rozwój dziecka  Nauczyciel w (z)reformowanej rzeczywistości szkolnej Anna Szafrańska Wybory, nadzieje i dylematy – przyszli nauczyciele dzieci młodszych o wybranym zawodzie  Agnieszka Leszcz-Krysiak Nauczyciel twórczy – konieczność w reformowanym systemie oświaty: doniesienie z badań    Łucja Reczek-Zymróz Wartości preferowane we współczesnym modelu bycia nauczycielem wczesnej edukacji: na przykładzie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie południowej Polski (Tarnów) oraz północnych i południowych Węgrzech (Kaposvári i Sárospatak)  Danuta Dyrek Pedagodzy i nauczyciele otwierający się na potrzeby dziecka szansą edukacji    Małgorzata Zalewska-Bujak Nauczyciel o sobie i innych nauczycielach w świecie szkoły (z perspektywy nauczycielskich narracji)  Beata Oelszlaeger-Kosturek Odczytywanie znaczeń wypowiedzi uczniów przez nauczyciela – wybrane problemy  Jadwiga Oleksy Podręcznik jako narzędzie sterujące działaniami nauczyciela i aktywnością edukacyjną uczniów klas I–III   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44103 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 4)
Streszczenie: WprowadzenieU2007 WSPOMAGANIE ROZWOJU I UCZENIA SIĘ MAŁEGO DZIECKA Anna Mikler-Chwastek Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym Zasady, szanse i trudnościU2007 U2007 Katarzyna Nadrowska Pięciolatki w cieniu sześciolatków czy sześciolatki w cieniu pięciolatków – zagrożenia rozwoju starszych przedszkolakówU2007 Agnieszka Olechowska Współcześnie stosowane metody pomocy dzieciom z trudnościami rozwojowymi. Doniesienie z ogólnopolskich badań sondażowychU2007 U2007U2007 Zofia Remiszewska Dwie edukacje małego dzieckaU2007 Marzena Żółcik Potrzeba wyróżniania sukcesów szkolnych uczniów z trudnościami w uczeniu sięU2007 U2007 Michaela Vaňová Rozvíjanie sociálnych zručností žiakov mladšieho školského vekuU2007 Mateusz Warchał Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju ucznia niedostosowanego społecznie – ujęcie systemoweU2007 U2007 Joanna Skibska Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi – najważniejsze problemy oraz sposoby postępowaniaU2007 KONTEKSTY WYCHOWAWCZE – KU PEDAGOGICE WSPÓŁBYCIA Gabriela Kapica Edukacyjne bariery kreatywności młodszych uczniówU2007 U2007 Urszula Szuścik Sztuka i twórczość dziecka w kontekście jego rozwoju i wychowania estetycznegoU2007 Mirosława Zalewska-Pawlak Radość dzieciństwa zagrożona – problemy wczesnej edukacji estetycznejU2007 U2007 Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji Bliżej pedagogiki współbyciaU2007 U2007 Hana Lukášová Możliwości i zagrożenia dla jakości życia dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnejU2007 U2007 Barbara Chojnacka-Synaszko Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym w roli (nie)wymagających odbiorców informacji o uczniowskich osiągnięciach szkolnychU2007 U2007Kinga Kuszak Językowy obraz współczesnej rodziny – na przykładzie wypowiedzi uczniów w młodszym wieku szkolnymU2007 U2007 Małgorzata Bortliczek Od edukacji dorosłych do kreowania potrzeb dziecka – świat potrzeb dziecka w językowym obrazie reklamU2007 U2007 Jitka Oravcová Úloha modelov a vzorov v procese výchovyU2007 Natalia Maria Ruman Wychowanie religijne w edukacji małego dzieckaU2007 U2007
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43892 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 3)
Streszczenie: Wprowadzenie NOWE KONTEKSTY EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA Iwona Samborska Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych Iwona Czaja-Chudyba Nieobecna praktyka – o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukacji wczesnoszkolnej Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej Tatiana Kłosińska Problemy wczesnej edukacji medialnej Małgorzata Zalewska-Bujak Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie – wybrane dylematy i zagrożenia Katarzyna Wojciechowska Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka – komunikat z badań Beata Kozieł Zjawisko krzywdzenia dzieci – próba analizy wybranych raportów DOŚWIADCZENIA EDUKACJI PRZED- I WCZESNOSZKOLNEJ W CZECHACH I NA SŁOWACJI Radmila Burkovičová The current nature of children's education in Czech pre-schools Alexandra Tomášová Školní vzdělávací program a plán autoevaluace mateřské školy Alena Douškova Potreby detí a špecifické mikroprostredie materskej školy v Slovensko Soňa Kariková Školská spôsobilost' – podmienka pre zvládnutie roly školáka POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE EDUKACJI MAŁYCH DZIECI W POLSCE Anna Buła Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej Renata Reclik Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym Monika Wiśniewska-Kin Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym – niewykorzystane i zaniedbane możliwości, zanikająca szansa… Jolanta Bonar Zadania edukacyjne jako czynnik wspierający rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym Bożena Grzeszkiewicz Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym Aleksandra Skowrońska Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka Barbara Chojnacka-Synaszko Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach świetlicowych Jacek Stelmach Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko-czeskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43885 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 6)
Streszczenie: WprowadzenieU2007 U2007U2007U2007 AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA I LITERACKA Aneta Czerska Wczesnodziecięca nauka czytania i jej rola w rozwoju psychicznym dzieckaU2007 U2007U2007 Edyta Roszyńska Kształtowanie gotowości do czytania – proponowane rozwiązaniaU2007 U2007U2007 Iwona Konopnicka Znaczenie słuchania w edukacji czytelniczej dzieci w młodszym wieku szkolnymU2007 U2007U2007 Tatiana Kłosińska Dziecko a socjoterapeutyczna rola bajki i baśniU2007 U2007U2007 Adam Konopnicki Swobodna twórczość literacka dzieci w młodszym wieku szkolnym (komunikat z badań)U2007 U2007U2007 Aleksandra Sieczych-Kukawska Wczesne rozpoczynanie nauki języków obcych w opiniach teoretyków i praktykówU2007 U2007 AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA Eva Nábělková Krátkodobý program stimulácie matematických schopností žiakov zo sociálne znevýhodňujúceho prostrediaU2007 Renata Reclik Wyznaczniki jakości kształcenia matematycznego w klasach I–III szkoły podstawowejU2007 U2007 Rafał Daniszewski Wykorzystanie dyskursu w metodzie projektu jako sposób doskonalenia kompetencji matematycznych u starszych przedszkolaków i młodszych uczniów U2007 Mirosława Parlak Uwarunkowania poziomu wiedzy przyrodniczej uczniów w młodszym wieku szkolnymU2007 AKTYWNOŚĆ ARTYSTYCZNA Maciej Kołodziejski Wybrane problemy w edukacji muzycznej małego dzieckaU2007 Katarzyna Korzeniewska-Killo Taniec w wychowaniu młodego pokoleniaU2007 Magdalena Pawlak Edukacja teatralna dzieci – przykład włoskiU2007 U2007 KOMPUTEROWE WSPOMAGANIE EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA Hanna Krauze-Sikorska Uczenie się i nauczanie wspomagane komputerowo w procesie edukacji dzieci o specjalnych potrzebachU2007 Kornelia Solich Zabawy z komputerem w procesie kształtowania elementarnej umiejętności czytania i pisaniaU2007 U2007 Jan Amos Jelinek Jak dzieci uczą się matematyki, korzystając z multimedialnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43887 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 2)
Streszczenie: Wprowadzenie POTRZEBY A MOŻLIWOŚCI MAŁEGO DZIECKA BOŻENAMUCHACKA Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb GABRIELA KAPICA Początkowa nauka czytania w opinii nauczycielek ZUZANNA ZBRÓG Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania EWA JĘDRZEJOWSKA Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania GABRIELA KRYK Notowanie – ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność BEATA BUGAJSKA-JASZCZOŁT, MONIKA CZAJKOWSKA Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej TERESA PARCZEWSKA Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi GABRIELA PIECHACZEK-OGIERMAN Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich KREATYWNOŚĆ – WSPIERANIE ROZWOJU – PRAKTYKA EDUKACYJNA URSZULA SZUŚCIK Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy MAGDALENA GROCHOWALSKA O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy MONIKAWIŚNIEWSKA-KIN Głowy pełne metafor, czyli co pokazały badania metafor dziecięcych MAŁGORZATA STOKŁOSA Technika labiryntu – narzędzie kształtowania kompetencji społecznych uczniów klas początkowych oraz twórczej pracy z grupą JOLANTA GISMAN-STOCH Od śladu do znaku – o wędrowaniu i wybieraniu LIDIA KATARYŃCZUK-MANIA Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci ANIELA RÓŻAŃSKA Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą MAŁGORZATA DROST-RUDNICKA Edukacja techniczna – zaniedbany obszar kształcenia wczesnoszkolnego WYCHOWANIE I KSZTAŁCENIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO DANUTA AL-KHAMISY Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej ALICJA HRUZD Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu – możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori ANNA BORZĘCKA Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej ZENON GAJDZICA Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ogólnodostępnej IZABELA BIEŃKOWSKA Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowanie uczniów klas początkowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43884 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podstawy diagnozy interdyscyplinarnej Ewa Wysocka Diagnoza pedagogiczna Specyfika i obszary diagnozy w ujęciu historycznymU2009U2009 Ewa Wysocka Diagnoza psychopedagogiczna Podstawowe pojęcia, przedmiot, problemy i modele diagnozy w naukach społecznychU2009 Beata Kazek, Agnieszka Kapinos-Gorczyca Diagnoza w neurologii dziecięcejU2009U2009 Agnieszka Kapinos-Gorczyca, Beata Kazek Diagnoza psychiatryczna dzieckaU2009U2009 Diagnoza funkcji podstawowych. Wybrane zagadnienia Joanna Skibska Diagnoza funkcjonalna i symptomy zaburzeń funkcji podstawowych Wybrane problemyU2009U2009 Agnieszka Twaróg-Kanus Diagnoza funkcjonalna dziecka z dysfunkcją wzrokuU2009U2009 Irena Polewczyk Diagnoza percepcji słuchowejU2009U2009 Emilia Mikołajewska Diagnostyka motoryki małejU2009U2009 Piotr Wolski Ewolucja rozumienia lateralizacji w naukach podstawowych Implikacje dla diagnozy i interwencji pedagogicznejU2009U2009 Anna Waligóra-Huk Diagnoza procesów integracji sensorycznej dzieckaU2009U2009 Aldona Kopik Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieckaU2009U2009 Diagnoza wybranych zaburzeń rozwojowych Marta Korendo, Katarzyna Sedivy Wczesne objawy autyzmuU2009U2009 Marta Korendo Diagnoza zespołu AspergeraU2009U2009 Anna Borzęcka Diagnoza dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz komunikacji alternatywnej i wspomagającej U2009 Gabriela Kowalska Diagnoza dziecka z dystrofią mięśniowąU2009U2009 Wybrane problemy diagnozy logopedycznej Jolanta Panasiuk Zaburzenia mowy u dzieci chorych neurologicznie Diagnoza kliniczna a rozpoznanie logopedyczneU2009U2009 Danuta Pluta-Wojciechowska Czas i istota opieki logopedycznej w przypadku małego dziecka z rozszczepem wargi i podniebieniaU2009U2009 Maria Faściszewska, Jadwiga Agnieszka Tuchowska Narzędzia stosowane w diagnozie jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnymU2009U2009 Elżbieta M. Minczakiewicz Dyslalia: objawy, przyczyny, klasyfikacje, podstawy diagnozy oraz postępowanie logopedyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów koniecznych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. W książce znajdują się: arkusze monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole (zawierające obszary i treści nauczania realizowane w ramach zajęć edukacji przedszkolnej w odniesieniu do obowiązującej podstawy programowej oraz oczekiwane umiejętności i wiadomości dziecka kończącego edukację przedszkolną), analizy ilościowe i jakościowe wyników przeprowadzonej diagnozy z wykorzystaniem narzędzi procedur badawczych, czyli arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego (opracowanych w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego), diagnoza skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności - podsumowanie wyników jakościowych i ilościowych arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego, informacja o stopniu opanowania przez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej. Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu samodzielności, rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja umożliwi przeprowadzenie diagnozy rozwoju dziecka przed­szkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla dzieci oraz instrukcja i tabela z punk­tacją dla nauczyciela. Publikacja z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy: nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów, psychologów. Może być w pełni wykorzystana podczas tworzenia: programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych; indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego; zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka; planu działań wspierających. Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom: dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej; ułatwi przekazanie rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej według określonego wzoru, aby mogli je w osiąganiu tej gotowości, odpowiednio do potrzeb, wspomagać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zawiera: szczegółowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci. Niniejsza publikacja została przygotowana zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37334, W.37335, W.37336 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej