Nauka i badania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Dostępność
wypożyczone
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Denzin Norman K
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Lincoln Yvonna S
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Kos Ewa
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Švamberk Šauerová Markéta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(5)
Czechy
(1)
Język
polski
(5)
czeski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(1)
Temat
Badania jakościowe
(5)
Nauki społeczne
(4)
Metodologia
(2)
Pedagogika
(1)
Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce
(1)
Socjologia
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Psychologia
(28)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Nauka i badania
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Zbiór metodologicznych tekstów to przełomowy manifest nowej drogi metodologii badań jakościowych - badań zaangażowanych społecznie, walczących z dyskryminacją i nierównością, eksperymentujących z nowymi formami, takimi jak performans czy autoetnografia, stawiających pytania o kwestie trafności, rzetelności, naukowej obiektywności. To teksty wrażliwe na płeć, kolor skóry, pochodzenie etniczne, które obok całościowego wprowadzenia do podejmowanej tematyki, odpowiadają na pytanie, w jaki sposób badacze mogą zaangażować się w działanie na rzecz sprawiedliwości społecznej. Na oba tomy składa się ponad 40 rozdziałów napisanych przez czołowych światowych specjalistów w dziedzinie metodologii badań jakościowych. Tom 1 obejmuje pierwsze trzy bardziej teoretyczne części: I. Obszar badań, II. Rywalizujące paradygmaty i perspektywy, III. Strategie badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Zbiór metodologicznych tekstów to przełomowy manifest nowej drogi metodologii badań jakościowych – badań zaangażowanych społecznie, walczących z dyskryminacją i nierównością, eksperymentujących z nowymi formami, takimi jak performans czy autoetnografia, stawiających pytania o kwestie trafności, rzetelności, naukowej obiektywności. To teksty wrażliwe na płeć, kolor skóry, pochodzenie etniczne, które obok całościowego wprowadzenia do podejmowanej tematyki, odpowiadają na pytanie, w jaki sposób badacze mogą zaangażować się w działanie na rzecz sprawiedliwości społecznej. Na oba tomy składa się ponad 40 rozdziałów napisanych przez czołowych światowych specjalistów w dziedzinie metodologii badań jakościowych. Tom 2 zawiera trzy kolejne części, tym razem bardziej empiryczne: IV. Metody zbierania i analizowania materiałów empirycznych, V. Sztuka i praktyka interpretacji, ewaluacji i reprezentacji, VI. Przyszłość badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Spis treści : Rozdział 1: Projektowanie badania jakościowego -Agata Stasik, Adam Gendźwiłł; 1.1.Teoria a problem, czyli o formułowaniu problemu badawczego; 1.2.Problem a metoda, czyli o doborze metod; 1.3.Metoda a realizacja badania, czyli o zasobach niezbędnych do prowadzenia badań; Rozdział 2:Etyka w badaniach jakościowych -Sylwia Ciuk, Dominika Latusek-Jurczak; 2.1.Tworzenie projektu badawczego a kwestie etyczne; 2.2.Uzyskanie zgody na badanie; 2.3.Ochrona danych i tożsamości badanych; 2.4.Utrzymywanie relacji z badanymi; 2.5.Prezentacja wyników badań w terenie; Rozdział 3: Pułapki i dylematy w badaniach jakościowych - Beata Glinka,Przemysław Hensel; 3.1.Typowe pułapki w badaniach jakościowych; 3.2.Projekt badania; 3.3.Prowadzenie badania; Rozdział 4 : Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych- Bartosz Sławecki; 4.1.Paradygmaty w naukach społecznych; 4.1.1.Pojęcie i znaczenie paradygmatów w nauce; 4.1.2.Nauki społeczne i nauki przyrodnicze; 4.2.Struktura paradygmatów; 4.2.1.Założenia ontologiczne, czyli dotyczące natury rzeczywistości społecznej; 4.2.2.Założenia epistemologiczne, czyli dotyczące natury poznania naukowego; 4.2.3.Metodologie; 4.3.Rodzaje paradygmatów w naukach społecznych; 4.3.1.Dwa wymiary - cztery paradygmaty: klasyfikacja Gibsona Burrella i Garetha Morgana; 4.3.2.Pięć podstawowych paradygmatów: koncepcja Egona Guby i Yvonny Lincoln; 4.4.Podsumowanie. Po co komu wiedza o paradygmatach w naukach społecznych, czyli o praktycznej użyteczności paradygmatów; Rozdział 5: Teoria ugruntowana -Przemysław Hensel, Beata Glinka; 5.1.Teoria ugruntowana - geneza metody; 5.2.Strategia prowadzenia badań; 5.2.1.Teoretyczne pobieranie próbek i nasycenie teoretyczne; 5.2.2.Zbieranie danych i prowadzenie notatek; 5.2.3.Kodowanie i identyfikacja idei lub koncepcji; 5.2.4.Generowanie teorii; 5.3.Nieporozumienia związane z teorią ugruntowaną; 5.4.Podsumowanie. Wykorzystanie teorii ugruntowanej; Rozdział 6: Action research, czyli o badaniach w działaniu -Davydd J. Greenwood, tłum. Marta Hoffner; 6.1.Czym nie są i czym są badania w działaniu; 6.2.Podstawy badań w działaniu; 6.3.Prowadzenie badań w działaniu; 6.4.Przykłady badań w działaniu; 6.5.Różnorodność badań w działaniu; 6.6.Problemy związane z prowadzeniem badań w działaniu; Rozdział 7 : Antropologia wizualna -Sławomir Magalatłum. Marta Hoffner; 7.1.Próba zdefiniowania antropologii wizualnej; 7.2.Fotografia - "matka założycielka" antropologii i socjologii wizualnej; 7.3.Fotografia w kontekście wyważonego paradygmatu jakościowego; 7.4.Przykłady wizualnej łączności między sztuką, badaniami a zarządzaniem; 7.4.1.Otwarci - Zamknięci; 7.4.2.Wizualne narracje między ekranami dotykowymi a wspólnotami; 7.5.Widok cudzego cierpienia, czyli antropologia wizualna marketingu politycznego; 7.6.Zamiast podsumowania; Rozdział 8. Etnografia -Monika Kostera, Paweł Krzyworzeka; 8.1.Miejsce etnografii wśród badań jakościowych; 8.2.Cechy etnografii; 8.3.Metody badawcze w etnografii; Rozdział 9: Jak zostałem etnografem. Opowieść konfesyjna -Gideon Kunda, tłum. Filip Rogalski; 9.1.Moje początki; 9.2.Ameryka i jej postacie; 9.3.Badania nabierają kształtu; 9.4.Nareszcie w terenie; 9.5.Interpretacja w terenie; 9.6.Po terenie: interpretacja wstecz; 9.7.Sztuka kodowania; 9.8.Sztuka i rzemiosło pisania; Rozdział10 : Storytelling, czyli o materialności praktyk opowiadania-David M. Boje, NazaninTburani, tłum. Marta Hoffner; 10.1.Komunikacja poprzez kulturę; 10.2.Żywa materialność i metodologia ontologicznego opowiadania; 10.3.Fizyka kwantowa a praktyka opowiadania; 10.4.Teoria aktora-sieci a żywa materialność praktyk opowiadania; 10.5.Praktyka opowiadania wśród autochtonów a żywa materialność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Spis treści : Wprowadzenie. Różnorodność metod i narzędzi w badaniach jakościowych (Dariusz Jemielniak) ROZDZIAŁ 1. Studium przypadku (Marta Strumińska-Kutra, Izabela Koładkiewicz) 1.1.Podstawowa charakterystyka strategii studium przypadku 1.1.1.Czym jest, a czym nie jest strategia studium przypadku? 1.1.2.Założenia strategii studium przypadku 1.1.3.Typy studiów przypadku 1.2.Jak realizować badania z użyciem strategii studium przypadku? 1.2.1.Projektowanie badania jako tworzenie łańcucha dowodów 1.2.2.Krok pierwszy: czego chcemy się dowiedzieć? 1.2.3.Krok drugi: gdzie poszukiwać źródeł danych? 1.2.4.Krok trzeci: w jaki sposób zdobywać i selekcjonować dane? 1.2.5.Krok czwarty: w jaki sposób analizować uzyskane dane empiryczne? 1.2.6.Krok piąty: jak formułować wnioski z badań i pisać raport badawczy? 1.3.Wady i zalety wykorzystania strategii studium przypadku 1.3.1.Potencjalne ograniczenia i zagrożenia 1.3.2.Zalety strategii studium przypadku 1.4.Podsumowanie Polecane lektury Bibliografia ROZDZIAŁ 2. Obserwacja (Małgorzata Ciesielska, Katarzyna Wolanik Bostrom, Magnus Ohlander) 2.1.Obserwacja jako metoda 2.1.1.Obserwacja a problem badawczy 2.1.2.Teren i dostęp do niego 2.1.3.Selekcja - co, kogo, gdzie i kiedy obserwować? 2.1.4.Role obserwatora 2.1.5.Notatki z terenu 2.2.Typy obserwacji 2.2.1.Obserwacja bezpośrednia uczestnicząca 2.2.2.Obserwcja bezpośrednia nieuczestnicząca 2.2.3.Obserwacja pośrednia 2.3.Podsumowanie Polecane lektury Bibliografia ROZDZIAŁ 3. Nowe techniki badań terenowych: shadowing(Barbara Czarniawska) 3.1.Tradycyjna etnografia już nie wystarcza 3.2.Shadowing i jego historia 3.2.1.Cień dyrektora 3.2.2.Na zakupach 3.2.3.Lekcja analizy intersekcjonalnej 3.3.Shadowing - porównanie z innymi technikami Polecane lektury Bibliografia ROZDZIAŁ 4. Podejście biograficzne (Paulina Bednarz-Łuczewska, Michał Łuczewski) 4.1.Rozwój badań biograficznych 4.2.Metody badań biograficznych 4.2.1.Zalety badań biograficznych 4.2.2.Ograniczenia badań biograficznych 4.3.Podsumowanie Polecane lektury Bibliografia ROZDZIAŁ 5. Wywiad w badaniach jakościowych (Svetlana Gudkova) 5.1.Rodzaje wywiadów 5.2.Przygotowanie wywiadu 5.3.Przeprowadzenie wywiadu 5.4.Podsumowanie Polecane lektury Bibliografia ROZDZIAŁ 6. Badania fokusowe (Katarzyna Gawlik) 6.1.Co to są badania fokusowe? 6.2.Jak wygląda badanie fokusowe? 6.2.1.Planowanie badania: próba badawcza i dobór respondentów 6.2.2.Scenariusz badania fokusowego i rola moderatora 6.2.3.W studiu fokusowym 6.2.4.Kwestie etyczne 6.3.Do czego służą badania fokusowe? 6.4.Odmiany metody fokusowej 6.5.Zamiast podsumowania: jak zadbać o sukces badania fokusowego Polecane lektury ROZDZIAŁ 7. Analiza dokumentów zastanych (Michał Łuczewski, Paulina Bednarz -Łuczewska) 7.1.Dokumenty w badaniach społecznych 7.2.Rodzaje dokumentów 7.3.Przykłady zastosowania 7.3.1.Formułowanie hipotez i problemów badawczych 7.3.2.Eksploracja i opis zjawisk społecznych 7.3.3.Wyjaśnienie zjawisk społecznych 7.4.Problemy metodologiczne: dokument jako proces społeczny 7.4.1.Rzetelność 7.4.2.Trafność 7.4.3.Trafność i rzetelność 7.5.Podsumowanie Polecane lektury Bibliografia ROZDZIAŁ 8. Analiza dyskursu (Aylin Kunter) (tłum. Marta Hoffner) 8.1.Tekst 8.2.Dyskurs 8.3.Wymiary dyskursu 8.4.Analiza dyskursu 8.5.Przykładowa analiza dyskursu 8.6.Zamiast podsumowania Polecane lektury Bibliografia ROZDZIAŁ 9. Etnografia wirtualna (Piotr Cichocki, Tomasz Jędrkiewicz, Robert Zydel) 9.1.Etnografia jako perspektywa i metoda 9.2.Internet: jedna czy wiele przestrzeni? 9.3.Etnografia wirtualna: definicja 9.4.Zastosowania etnografii wirtualnej 9.5.Analiza treści wizualnych 9.6.Obserwacja uczestnicząca 9.7.Etyka badań internetowych 9.8.Ograniczenia etnografii wirtualnej 9.9.Podsumowanie Polecane lektury Bibliografia ROZDZIAŁ 10. Technika identyfikacji konstruktów osobistych (Dorota Bourne, Devi A. Jankowicz) (tłum. Marta Hoffner) 10.1.Psychologia konstruktów osobistych 10.2.Najważniejsze cechy techniki identyfikacji konstruktów osobistych 10.2.1.Przeprowadzanie wywiadu w ramach techniki Rep Grid 10.2.2.Temat i elementy 10.2.3.Konstrukty 10.2.4.Tworzenie drabiny, tworzenie piramidy 10.2.5.Szukanie konstruktów rdzennych i opór wobec zmiany 10.3.Aspekt ilościowy i kilka przykładów zastosowań techniki Rep Grid 10.4.Przykładowe zastosowanie techniki identyfikacji konstruktów osobistych 10.5.Zamiast podsumowania Polecane lektury Bibliografia ROZDZIAŁ 11. Metody relacyjne w badaniach organizacji (Mustafa Ozbilgin, Joana Vassilopoulou) (tłum. Marta Hoffner) 11.1.Ontologia i epistemologia relacyjności w badaniach organizacji 11.2.Metody relacyjne: "ja" i refleksyjność badacza 11.3.Metody relacyjne: "ja" i okoliczności 11.4.Metody relacyjne: "ja" a inny 11.5.Metody relacyjne: "ja", inny i okoliczności 11.6.Metody relacyjne: inni ludzie 11.7.Metody relacyjne: inni ludzie i zjawiska społeczne (organizacyjne) 11.8.Metody relacyjne: zjawiska organizacyjne (struktury lub okoliczności) 11.9.Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44062 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa monografia Markét Magdalény Šauerová „Ruch i doświadczenie w koncepcji multidyscyplinarnej” jest odpowiedzią na obecną sytuację w społeczeństwie, podkreśla znaczenie ruchu i doświadczenia dla osiągania zdrowia i dobrego samopoczucia w różnych obszarach życia społecznego. Jest luźną kontynuacją publikacji na temat pedagogiki doświadczalnej, doświadczenia i znaczenia ruchu w życiu jednostki i społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44081 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44079 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej