Edukacja i pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(75)
Forma i typ
Książki
(74)
Publikacje naukowe
(44)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje fachowe
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(75)
Autor
Magda-Adamowicz Marzenna
(5)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Pituła Beata
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(3)
Kopaczyńska Iwona
(3)
Kołodziejska Dorota
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Bogudał-Borkowska Joanna
(2)
Bugajski Jarosław
(2)
Deptuła Maria
(2)
Grabowska Małgorzata
(2)
Grzyb Barbara
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kołsut Sławomira
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Stępkowski Dariusz
(2)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Walancik Marek
(2)
Waligóra Anna
(2)
Wolny Jerzy
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Anna Sawicka-Chrapkowicz
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Banach Czesław
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benner Dietrich
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Booth Louise
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Chmura Joanna
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Duda Wioleta
(1)
Furtak Dominika
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gibiec Emilia
(1)
Gibiec-Śledzińska Małgorzata
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gołyszyn Dariusz
(1)
Grabowska Natalia
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Gębal Przemysław
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Herbert Martin
(1)
Jaronicki Adam
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Kaczmare Bogusława
(1)
Kaczmarzyk Marek
(1)
Kania Iwona
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna
(1)
Konieczny Jolanta
(1)
Kopczyński Tomasz
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Kędra Marzena
(1)
Leksy Karina
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Maliszewski Krzysztof
(1)
Marciniak Lidia
(1)
Matejek Józefa
(1)
McEwan Elaine K
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mitas Andrzej W
(1)
Morgała Monika
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nowak Anna Maria
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Paluch Michał
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Potyka Anna
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Schulz Roman
(1)
Siedlanowski Paweł
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Skura Monika
(1)
Smyła Joanna
(1)
Steinhagen Anna
(1)
Styczyńska Marianna
(1)
Suchon Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(73)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(73)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(17)
Rodzice
(7)
Pedagodzy
(5)
Pedagodzy specjalni
(4)
Przedszkola
(4)
Psycholodzy
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Arteterapeuci
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(7)
Szkolnictwo
(7)
Dzieci
(6)
Młodzież
(6)
Nauczanie
(6)
Pedagogika
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Metody nauczania
(5)
Nauczyciele
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Integracja społeczna
(4)
Kształcenie
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dojrzewanie
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Rodzice
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Bajkoterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Epidemie
(2)
Globalizacja
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Klimat szkoły
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Odbiór społeczny
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przekonania
(2)
Rodzina
(2)
Samorealizacja
(2)
Socjalizacja
(2)
Studenci
(2)
Szkoły
(2)
Uczucia
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Aktywność prospektywna
(1)
Algorytmy
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania porównawcze
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
COVID-19
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doradztwo zawodowe
(1)
Dorosłość
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informatyczna (przedmiot szkolny)
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Empatia
(1)
Grafomotoryka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(17)
Opracowanie
(16)
Monografia
(11)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Raport z badań
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Karty pracy ucznia
(3)
Debata
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Komentarz
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Psychologia
(28)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Nauka i badania
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
75 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka ta jest próbą przedstawienia nowoczesnych metod z zakresu dydaktyki, które z powodzeniem można zastosować w procesie kształcenia studentów uczelni wyższych, nie tylko technicznych. Publikacja ma na celu odpowiedź na liczne zmiany w sposobie nauczania, wynikające z przeobrażeń społecznych i gospodarczych, ale także postępu technologicznego i komplikacji wynikających z pandemii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44088, W.44086, W.44087 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Światowa pandemia SARS-CoV-2, której doświadczyły społeczeństwa u progu 2020 roku, spowodowała diametralne zmiany dotychczasowego stylu życia, jego realizowanych modeli i wzorców, wywołała nie tylko różnorodne zaburzenia w funkcjonowaniu psychospołecznym na szeroką skalę, ale także potrzebę znalezienia nowych rozwiązań w obszarze organizacji pracy czy edukacji. Implikacje i konsekwencje tych procesów oraz prognozy i projektowane zmiany w obszarze edukacji są przedmiotem naukowych analiz tekstów prezentowanych w niniejszej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44084, W.44083, W.44085 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka ma służyć upowszechnieniu wiedzy na temat mechanizmów czytania, trudności związanych z opanowywaniem tej umiejętności oraz optymalizacji procesu dydaktycznego odnoszącego się do efektywnego nauczania czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Rozdział 1 Dziedzina edukacji i jej nadsystemy   1.1. Ku perspektywie holistycznej i strukturalnej w myśli pedagogicznej   1.2. Opieka rodzicielska u zwierząt i ludzi      1.3. Reprodukcja kulturowa   1.4. Homogeneza: rozwój osobniczy człowieka   1.5. Świat pracy ludzkiej     Rozdział 2 Materialny wymiar edusfery   2.1. Edusfera – idea oglądu całościowego     2.2. Kultura materialna – wyjaśnienia pojęciowe      2.3. Egzemplifikacje   Rozdział 3 Edukacyjna socjosfera 3.1. Człowiek społeczny 3.2. Edukacyjna socjosfera – status i podstawowe wymiary   3.3. Świat osobowy       3.4. Struktury i operacje   3.5. Płaszczyzny integracji struktur edukacyjnych (na przykładzie szkoły)        3.6. Procesy transformacyjne   Rozdział 4 Agosfera     4.1. Agos: czyn kulturalizacyjny oraz kulturowy   4.2. Agos: postępowanie moralne czy działanie instrumentalne?   4.3. Agos czynem realnym czy idealnym?      4.4. Agos reaktywny czy proaktywny?     4.5. Zachowania celowe czy wzory zachowań?     4.6. Agos twórczy czy odtwórczy?      Rozdział 5 Kultura symboliczna edusfery     5.1. Uwertura   5.2. Animal symbolicum i jego środowisko      5.3. Semioza: garść podstawowych pojęć      5.4. Język(i) edusfery      5.5. Dyskurs edukacyjny – idea   5.6. Dyskurs edukacyjny – przykłady   5.7. Świadomość, świadomość jednostkowa, świadomość zbiorowa   5.8. Byt i świadomość w wychowaniu   5.9. Przykład: opinia publiczna jako forma świadomości edukacyjnej współczesnego społeczeństwa     Rozdział 6 Poznanie i wiedza w edusferze     6.1. Informacyjne podstawy edukacji      6.2. Mechanizm reprezentacji     6.3. Pedagogiczne uczenie się i doświadczenie   6.4. Teoretyzacja pedagogicznego doświadczenia   6.5. Badania pedagogiczne   6.6. Myśl pedagogiczna    
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Spis treści : Wstęp      Rozdział 1 Tendencje zmian we współczesnej dydaktyce  1.1. Rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych     1.2. Rozwój wiedzy kognitywistycznej     1.3. Procesy globalizacyjne w przestrzeni społeczno-kulturowej    Rozdział 2 Paradygmaty w dydaktyce     Wprowadzenie     2.1. Fundamentalne paradygmaty i wpływające na nie teorie rozwoju człowieka    2.2. Teoria rozwoju poznawczego Jeana Piageta     2.3. Teoria społeczno-kulturowego podejścia do rozwoju poznawczego Lwa S. Wygotskiego     2.4. Teoria etapów rozwoju Erika H. Eriksona      2.5. Inne koncepcje etapów rozwoju człowieka. Maria Montessori     2.6. Motywacja i emocje – dwa fundamenty współczesnych paradygmatów  2.7. Współpraca i nowe technologie wyznacznikami nowych paradygmatów w dydaktyce    Rozdział 3 Humanistyczne teorie kształcenia na przełomie wieków i ich współczesne odniesienia    Wprowadzenie     3.1. Teorie wywodzące się z tradycyjnego dyskursu humanistycznego, np. o potrzebach człowieka, wolności uczenia się oraz szczęściu  3.2. Teorie motywacji w humanistycznej dydaktyce    3.3. Teorie skoncentrowane wokół procesu kształcenia    3.4. Humanistyczne teorie kształcenia uwzględniające badania w obszarze poznawczym   Rozdział 4 Behawioralne teorie kształcenia    4.1. Uczenie jako reakcja na stymulację (bodziec)  4.2. Uczenie się przez wzmocnienie wykonania określonych czynności (warunkowanie instrumentalne)    4.3. Uczenie się społeczne (przez obserwację)    4.4. Behawioryzm psychologiczny Arthura W. Staatsa   4.5. Model GOMS   Rozdział 5 Koncepcje poznawcze w teoriach kształcenia  5.1. Kognitywistyczne teorie kształcenia  5.2. Konstruktywistyczne teorie kształcenia  5.3. Koncepcje wywodzące się z teorii poznania oraz nowe prądy dyskursu nad kształceniem  Rozdział 6 Teorie kształcenia na odległość (nauczanie on-line, e-learning)    6.1. Problemy definicyjne i podstawowe teorie edukacji na odległość   6.2. Wybrane teorie kształcenia na odległość    6.3. Perspektywy edukacji na odległość    Zakończenie    Bibliografia   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44115 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka pomaga nauczycielom i specjalistom w opiece nad uczniami z problemami rozwojowymi, utrudniającymi dobre radzenie sobie w szkole. Umożliwia praktyczne uporządkowanie wiedzy na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych, a także zawiera sposoby pracy, które uwzględniają wymagania terapeutyczne. W tej książce znajdują się również procedury udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Autor omawia możliwości, jakie daje system oświatowy, żeby wyrównywać szanse dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Do książki dołączono również arkusze, które pomagają w opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a także indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego IPET, skierowanego do dzieci z orzeczeniem o potrzebie specjalnego podejścia do edukacji.
Spis treści : 1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 1.1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 1.1.1. Istota pomocy — specjalne potrzeby edukacyjne 1.1.2. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.3. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej — algorytm działań I . 1.4. Dokumentowanie udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.5. Specjaliści 1.1.6. Współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi 1.2. Kształcenie specjalne 1.2.1. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 1.2.2. Zespoły — indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny 1.2.3. Kształcenie specjalne — dodatkowo zatrudniani pracownicy 1.2.4. Kształcenie specjalne a obowiązek szkolny i obowiązek nauki 1.2.5. Kształcenie specjalne a przedłużenie okresu nauki 1.2.6. Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego — miejsce organizacji kształcenia, wychowania i opieki 1.3. Nauczanie indywidualne 1.4. Wczesne wspomaganie rozwoju 2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych . 2.1. Uczeń z niepełnosprawnością 2.1.1. Uczeń słabosłyszący 2.1.2. Uczeń słabowidzący 2.1.3. Uczeń z niepełnosprawnością ruchową 2.1.4. Uczeń z afazją 2.1.5. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną 2.1.6. Uczeń z autyzmem . 2.1.7. Uczeń z zespołem Aspergera 2.2. Uczeń niedostosowany społecznie lub zagrożony niedostosowaniem społecznym 2.3. Uczeń z zaburzeniami zachowania i emocji 2.3.1. Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi 2.4. Uczeń ze specyficznymi problemami w uczeniu się 2.5. Uczeń z niepowodzeniami edukacyjnymi 2.5.1. Uczeń z inteligencją niższą niż przeciętna . 2.6. Uczeń z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych 2.7. Uczeń przewlekle chory 2.8. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej 2.9. Uczeń zaniedbany środowiskowo 3 2.10. Uczeń z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą 2.11. Uczeń szczególnie uzdolniony 2.12. Egzamin ósmoklasistów — dostosowania 2.12.1. Możliwe sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu do potrzeb poszczególnych grup uczniów Bibliografia . Aneks . Załącznik 1: Przykładowy wzór arkusza IPET z przykładowymi wpisami . Załącznik 2: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (1) Załącznik 3: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (2) Załącznik 4: Arkusz pomocniczy do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. Załącznik 5: Wniosek o skierowanie do kształcenia specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44137 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp          Rozdział 1 Podstawy badań nad przyszłością młodzieży         1.1. Dyskursy w badaniach młodzieży          1.2. Młodość jako kategoria rozwojowa i społeczna          1.3. W kręgu pojęć związanych z przyszłością młodzieży        1.4. Podmiotowy kontekst projektowania przyszłości w okresie adolescencji          Rozdział 2 Młodzież w zmieniającym się świecie – od tradycji do ponowoczesności          2.1. Przemiany współczesnego świata         2.2. Człowiek w ponowoczesności      2.3. Pokolenia młodzieży dawniej i dziś   2.4. Wokół problematyki tożsamości młodzieży     Rozdział 3 Społeczno-kulturowy kontekst konstruowania wzorów przyszłości młodzieży   3.1. Przestrzeń społeczna a projektowanie przyszłości      3.2. Wartości jako podstawa planowania przyszłości      3.3. Rodzina jako środowisko kreowania przyszłości      3.4. Pedagogiczne aspekty projektowania przyszłości   3.5. Medialne wzorce konstruowania przyszłości     Rozdział 4 Założenia metodologiczne badań własnych   4.1. Przedmiot i cele badań   4.2. Problematyka badawcza   4.3. Zmienne i wskaźniki   4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze   4.5. Charakterystyka terenu badań i badanej próby     4.6. Organizacja badań i sposób opracowania materiału empirycznego   Rozdział 5 Wzory przyszłości badanej młodzieży   5.1. Charakterystyka wzorów przyszłości osobistej i zawodowej badanych   5.2. Wzory przyszłości dziewcząt i chłopców   5.3. Specyfika środowiskowa wzorów przyszłości młodzieży   5.4. Typy wzorów przyszłości preferowanych przez młodzież   Rozdział 6 Młodzież o sobie i świecie w kontekście wyobrażonej przyszłości   6.1. Wartości a wzory przyszłości młodzieży     6.2. Perspektywy ocen wzorów przyszłości młodzieży   6.3. Czynniki zależne i niezależne od jednostki – wpływające na realizację wzorów przyszłości   6.4. Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania wzorów przyszłości     Rozdział 7 Nastawienie młodzieży intra-, interpersonalne oraz wobec własnego życia i świata a jej wzory przyszłości   7.1. Samoocena młodzieży a jej wzory przyszłości   7.2. Funkcjonowanie interpersonalne młodzieży a jej wzory przyszłości   7.3. Obraz świata a wzory przyszłości młodzieży     7.4. Obraz życia a wzory przyszłości młodzieży     Wnioski i implikacje dla praktyki     Bibliografia  
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W. 44114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Дистанционное образование: последний вызов современности; Edukacja w czasie pandemii – nowe wyzwania i oczekiwania nauczycieli ; Implikacje pandemii dla nauczycielskich kompetencji ; Distance education: beliefs and attitudes of elementary school teachers during temporary ban on the operation of schools in greece due to covid-19 coronavirus; Nauczanie zdalne a informatyka – czyli jak wykorzystać nowoczesne technologie w nauczaniu na odległość ; Роль личности педагога в духовно-нравственном воспитании учащихся в условиях противостояния современным цивилизационным вызовам; Nauczyciele xxi wieku jako badacze szkolnej codzienności. Analiza zjawiska w świetle badań literatury przedmiotu ; Гуманно-личностный подход к организации контрольно-оценочной деятельности субъектов образовательного процесса; Od kultury edukacji do kultury szkoły dla wszystkich i kultury klasy zróżnicowanej; Тенденції розвитку інклюзивної школи у західноєвропейських країнах; Особенности формирования профориентационных стратегий слабослышащих и позднооглохших детей в процессе обучения в специализированной школе – интернате ; Wykluczenie społeczne młodzieży, a dezorganizacja środowiska szkolnego. Badania ilościowe na grupie młodzieży w mieście Łuków; Насилие в школьной среде – предикторы и превентивная деятельность; Bezpieczeństwo uczniów w szkole ; О дидактическом потенциале визуальных языков программирования и обучении учащихся основам алгоритмизации ; Youtube and Science Education: a Case Study of World Manual Channel ; Possible Strategies for Institutional Prevention of Pupils’ Excessive Screen Exposure ; Nauczanie programowania w kontekście problemów systemu edukacyjnego ; Pojmoslovný systém hudby a matematika ; Czy kryzys edukacji? Ekonomiczno-społeczne aspekty kształcenia w szkole branżowej – perspektywa nauczyciela matematyki; Klasyfikacja typów zadań rozwiązywanych za pomocą wizualnego modelowania ; Совместная деятельность как способ реализации педагогического взаимодействия в формировании эстетических ценностей старшеклассников; Polskie tradycje kształcenia obronnego młodzieży; Motywacja nauczycieli ; Szkolnictwo polskie w Wielkiej Brytanii na podstawie polskiej szkoły przedmiotów ojczystych im. Tomasza Arciszewskiego w Londynie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44180, W.44181 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego / Bogusław Śliwerski, Michał Paluch. - Kraków : Impuls, 2021. - 356 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Spis treści : Bogusław Śliwerski Część 1. Od zniewolenia do edukacji w wolności Rozdział 1. Krytyka systemu klasowo-lekcyjnego       1. Nienaruszalność systemu klasowo-lekcyjnego       2. Klasa szkolna jako cela więzienna      3. Dyrektywne/autorytarne podejście do nauczania dzieci i młodzieży      4. Znaczenie miejsca i czasu uczenia się    5. System klasowo-lekcyjny w prawie oświatowym    6. Toksyczność i reprodukcja totalnej edukacji    7. Ideologiczne władztwo oświatowe   Rozdział 2. Badania nad klasą szkolną    1. Impulsy z nauk pogranicza    2. System klasowo-lekcyjny w teorii wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia      3. Behawioralna teoria kształcenia Bolesława Niemierki   4. Miejsce uczenia się w świetle badań etnopedagogicznych   5. Architektoniczny gorset systemu klasowo-lekcyjnego    6. Klasa szkolna jako środowisko proksemiczne    7. Fenomen dzwonka szkolnego      8. Ławki szkolne    9. Komunikacyjne doświadczenia uczniów w czasie lekcji   10. Kultura i klimat klasy szkolnej  11. Pozór wychowawczej i dydaktycznej spójności klasy szkolnej     12. Celowy dobór czy selekcja?   Rozdział 3. Wyjście poza dostarczone (narzucone) systemowe rygory   1. (Nie-)pożądana przez władze III RP edukacja autorska w szkołach publicznych     2. Klasa autorskiej edukacji  3. Wyspy transformatywnego oporu edukacyjnego   4. Jest taka szkoła, w której wcale nie chodzi o szkołę   5. Może Johannes Sturm przejdzie wreszcie w Polsce na dydaktyczną „emeryturę”?   6. Samokontrola i samoocena uczącego się w modelu edukacji hybrydowej   Zakończenie jako wprowadzenie do kolejnej części analiz   Bibliografia do części 1  Michał Paluch Część 2. Powrót do źródeł Rozdział 1. „Czuły narrator” w społeczności klasowo-lekcyjnej  Rozdział 2. „Pierwotna samotność” nauczyciela w drodze na lekcję   Rozdział 3. „Oiketa” wchodzi do klasy    Zakończenie   3 Bibliografia do części 2
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44116 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zostały opisane działania w zakresie edukacji teatralnej przez analizę narracji autobiograficznych i ich uczestników, co pozwoliło na stwierdzenie, że realizowane formy edukacji przez teatr kształtują postawy autokreacyjne u młodzieży i determinują jej późniejszą aktywność życiową i aktywność kulturalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów koniecznych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. W książce znajdują się: arkusze monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole (zawierające obszary i treści nauczania realizowane w ramach zajęć edukacji przedszkolnej w odniesieniu do obowiązującej podstawy programowej oraz oczekiwane umiejętności i wiadomości dziecka kończącego edukację przedszkolną), analizy ilościowe i jakościowe wyników przeprowadzonej diagnozy z wykorzystaniem narzędzi procedur badawczych, czyli arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego (opracowanych w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego), diagnoza skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności - podsumowanie wyników jakościowych i ilościowych arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego, informacja o stopniu opanowania przez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej. Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu samodzielności, rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja umożliwi przeprowadzenie diagnozy rozwoju dziecka przed­szkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla dzieci oraz instrukcja i tabela z punk­tacją dla nauczyciela. Publikacja z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy: nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów, psychologów. Może być w pełni wykorzystana podczas tworzenia: programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych; indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego; zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka; planu działań wspierających. Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom: dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej; ułatwi przekazanie rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej według określonego wzoru, aby mogli je w osiąganiu tej gotowości, odpowiednio do potrzeb, wspomagać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zawiera: szczegółowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci. Niniejsza publikacja została przygotowana zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p10038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka. Autorka przedstawia przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp 1 . Zmysł wzroku – stymulacja percepcji i funkcji wzrokowych 1.1. Co jest w domu? – zestaw do wyszukiwania przedmiotów 1.2. Kolorowe jajka – układanie pomponów w wytłoczkach 1.3. Kostka emocji 1.4. Świat w butelce – butelki sensoryczne 1.5. Zestaw obrazków – kalambury 2 . Zmysł słuchu – stymulacja percepcji i funkcji słuchowych 2.1. Duży kij deszczowy 2.2. Mały kij deszczowy 2.3. Grzechotki 2.4. Grzechotki niespodzianki 3 . Zmysł dotyku – stymulacja systemu dotykowego 3.1. Listwa sensoryczna 3.2. Memory dotykowe 3.3. Obraz sensoryczny 3.4. Skarpetki sensoryczne 3.5. Szorstkie liczby 3.6. Woreczki sensoryczne 4 . Motoryka mała – doskonalenie sprawności palców i dłoni 4.1. Karty pracy do grafomotoryki 4.2. Kolorowe dłonie – wzorniki i gumki do wkładania na palce 4.3. Przewlekanki 4.4. Wieszamy pranie – suszarka z akcesoriami 4.5. Wypełnij – karty pracy z pustymi miejscami 4.6. Zakręć mnie – listwa z korkami do zakręcania 4.7. Zaplatana deska – deska z gwoździami do zaplatanek 5 . Pomoce do stymulacji polisensorycznej 5.1. Bluza sensoryczna 5.2. Rozpoznaj zapach – pojemniki zapachowe 5.3. Sakiewki obciążeniowe 5.4. Story Cubes – kostki do tworzenia historii 5.5. Tablica manipulacyjna 5.6. Układanka twarzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44119 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pisać pracę magisterską? : poradnik dla studentów / Maria Węglińska. - Wydanie 10. - Kraków : Impuls, 2016. - 127, [1] strona ; 21 cm.
Pozycja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, które będą pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. Zawiera ona także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedura badawczą. Część druga przedstawia konstrukcję pracy jako całości. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Wszystkie uwagi zamieszczone w tej pracy mają charakter życzliwych uwag, a nie sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
Spis treści : Wprowadzenie Część pierwsza 1. Aparatura pojęciowa związana z metodologią 1.1. Temat pracy 1.2. Cel badań 1.3. Problem 1.4. Hipoteza 1.5. Zmienne i ich graficzne przedstawienie 1.6. Co oznacza słowo „wskaźnik”? Rodzaje wskaźników. Dobór i interpretacja wskaźników 1.7. Klasyfikacja metod badań 1.8. Pojęcie metody badań 1.9. Techniki badawcze 1.10. Narzędzie badawcze 1.11. Eksperyment pedagogiczny 1.12. Monografia pedagogiczna 1.13. Metoda indywidualnych przypadków 1.14. Metoda sondażu diagnostycznego 1.15. Co nazywamy obserwacją? 1.16. Wywiad 1.17. Ankieta 1.18. Określenie analizy dokumentów 1.19. Pojęcie testu osiągnięć szkolnych 1.20. Arkusz obserwacyjny 1.21. Kwestionariusz 1.22. Skala 1.23. Kategoryzacja 1.24. Korelacja 1.25. typ badań 1.26. Badania diagnostyczne 1.27. Grupy czynników 1.28. Etapy badań pedagogicznych Część druga 2. Strona formalno-językowa pracy 2.1. Strona tytułowa 2.2. Struktura pracy 2.3. Wstęp (słow. wstępne, zagadnienia wstępne, wprowadzenia0 2.4. Układ rozdziału 2.5. Struktura części teoretycznej 2.6. Struktura rozdziału metodologicznego 2.7. Definicja pojęć 2.8. Zakończenie pracy 2.9. Tabela 2.10. Wykres i tabela 2.11. Przypisy 2.12. Bibliografia 2.13. Załączniki 2.14. Akapit 2.15. Wybór formy czasowników 2.16. Wyrazy spajające treść 2.17. Rejestr niektórych wyrażeń i zwrotów metatekstowych podkreślających porządek i logiczność wypowiedzi 2.18. Słownictwo wyrażające stosunek piszącego do własnej wypowiedzi, wyrazy oceniające 2.19. Zestaw zwrotów nawiązujących do wypowiedzi zarówno przedmówców, jak i własnych, wcześniejszych 2.20. Zwroty grzecznościowe 2.21. Przepisywanie na maszynie Część trzecia 3. Zestaw wyrażeń i zwrotów pomocnych w redagowaniu pracy 3.1. Jak zatytułować rozdział teoretyczny? 3.2. Zestaw wyrażeń określających podstawy metodologiczne i organizację badań 3.3. Zwroty służące wprowadzeniu definicji 3.4. Zestaw określeń pomocnych w formułowaniu hipotez 3.5. Jak rozpocząć rozdział – przykłady 3.6. Typowe sformułowania dotyczące zapowiedzi wprowadzeniatabeli 3.7. Rejestr proponowanych sformułowań rozpoczynających analizę danych 3.8. Słownictwo stosowane przy analizie i interpretacji danych 3.9. Wprowadzenie cytatu 3.10. Sformułowania służące wprowadzaniu przykładów 3.11. Zestaw wyrażeń określających nasilenie 3.12. Przykłady wypowiedzi podsumowujących rozdział (podsumowanie rozdziału; wnioski; uwagi końcowe; wnioski ogólne; podsumowanie i wnioski) 3.13. Zestaw sformułowań rozpoczynających zakończenie pracy Bibliografia (wybrane pozycje)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 126)
Autor ukazał, że edukacja integracyjna nie jest czynnikiem dynamizującym rozwój dziecka niepełnosprawnego, nie sprzyja bowiem redukcji narastającego w nim lęku ani osiągnięciu korzystnej pozycji w strukturze klasy, zwiększa natomiast koszty emocjonalne. Efekty edukacji integracyjnej inaczej oceniają nauczyciele prowadzący i wspomagający, a inaczej rodzice. Każda z tych grup wiąże odmienne oczekiwania z tą formą kształcenia. Edukacja integracyjna rzeczywiście „woła o pomoc” profesjonalistów. Praca znajdzie zapewne wielu czytelników. Jest skierowana do specjalistów zajmujących się rehabilitacją i kształceniem osób niepełnosprawnych, pedagogów specjalnych, a także licznej grupy studentów psychologii i pedagogiki oraz rodziców niepełnosprawnych dzieci. Stanowi znaczącą pozycję książkową na temat psychologicznych i pedagogicznych aspektów kształcenia integracyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej – Magdalena Kaczyńska, Julia Mizgała Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej – Beata Szewc Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka – Edyta Specjał Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny – Aneta Klimberg, Jerzy T. Marcinkowski, Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny – Agnieszka Paczkowska Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma – Elżbieta Wieczór Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych – Elżbieta Wieczór Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne) – Elżbieta Wieczór Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne – Elżbieta Wieczór Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec, Elżbieta Wieczór Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka – Grzegorz Brzuzy Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych – Grzegorz Brzuzy Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Na zakończenie Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja dotyczy problematyki wartości, które stanowią kluczową kategorię nauk o edukacji i przedstawiane są jako system norm wpływających na poczynania przedmiotów edukacyjunych. W recenzowanej pracy zostały podjęte ważne i aktualne problemy aksjologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pierwszej części pracy rozpatrywane są zagadnienia związane z teoretycznym ujmowaniem istoty niepełnosprawności intelektualnej. Dalej Jerzy Wolny analizuje najistotniejsze obszary życia osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, takie jak: samodzielne mieszkanie, podejmowanie i wykonywanie przez nich pracy zawodowej czy tematyka rodzinna. Na podkreślenie zasługuje też podjęcie przez Autora kwestii podmiotowego traktowania omawianych osób, realizacji ich potrzeb (partnerstwo, seksualność) czy też wspierania ich w pełnieniu roli obywatela [...]. Zebrany materiał nie tylko dostarcza wiedzy, ale dowodzi jednocześnie, jak ważna i poznawczo interesująca jest to problematyka oraz jaki jest potencjał zainteresowanych nią osób – beneficjentów projektu „Aurora znaczy jutrzenka” [...]. Opracowanie stanowi przykład działania nauki w służbie człowiekowi niepełnosprawnemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44092, W.44094, W.44093 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej