Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Autor
Głodkowska Joanna
(2)
Bieńkowska Izabela
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Guzy Anna
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Mitchell David
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Pituła Beata
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 14)
Streszczenie: Wprowadzenie (Zenon Gajdzica, Izabela Bieńkowska)U2009U2009 U2009U2009U2009U2009U2009U2009 Część I Uczeń ze specjalnymi potrzebami w polskim i czeskim systemie edukacji i wsparcia społecznego Petr Franiok Specyficzne warunki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Republice CzeskiejU2009U2009 U2009U2009U2009 Magdalena Bełza System edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w Republice Czeskiej i PolsceU2009U2009 U2009U2009U2009 Sylwia Wrona Wczesna interwencja – rozwiązania polskie i czeskieU2009U2009 U2009U2009U2009 Renata Kovářová Kształcenie wybitnie uzdolnionych uczniów w warunkach czeskiego systemu edukacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009 Eva Zezulková Nabywanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w przekazach ustnym i pisanym uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w czeskim systemie edukacyjnymU2009U2009 U2009U2009 Igor Hampl Edukacja uczniów z upośledzeniem słuchu w warunkach czeskiego systemu edukacyjnegoU2009U2009 U2009U2009 Martin Kaleja Kształcenie społecznie marginalizowanych romskich uczniów w warunkach czeskiego systemu edukacyjnegoU2009U2009 U2009U2009U2009U2009 Dorota Prysak Egzemplifikacja pomocy studentom niepełnosprawnym na pograniczu polsko-czeskim w powiatach cieszyńskim i karwińskimU2009U2009 U2009U2009U2009 Zenon Gajdzica Edukacyjne i społeczne konteksty dystansu społecznego studentów z Polski i Republiki Czeskiej wobec osób niepełnosprawnych intelektualnieU2009U2009 U2009U2009U2009U2009 Część II Aktywizacja społeczno-zawodowa osób z niepełnosprawnościami w Polsce i Republice Czeskiej Ilona Fajfer-Kruczek Ekonomia społeczna szansą na aktywizację zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych w Polsce i Republice CzeskiejU2009U2009 U2009U2009U2009 Anna Wojtas, Katarzyna Rduch TRIANON jako dobry przykład pracy na rzecz osób niepełnosprawnych na pograniczu polsko-czeskimU2009U2009 U2009U2009U2009 Izabela Bieńkowska Przygotowanie osób niepełnosprawnych do pracy zawodowej w Polsce i Republice Czeskiej w aspekcie przepisów unijnychU2009U2009 U2009U2009U2009U2009 Recenzje Magdalena Bełza Recenzja książki Vandy Hájkovej i Ivy Strnadovej pt. Incluzivní zvdělávání. Teorie a praxeU2009U2009 U2009U2009U2009 Izabela Bieńkowska Recenzja książki Stereotypy niepełnosprawności. Między wykluczeniem a integracją Marii Chodkowskiej, Stanisławy Byry, Zdzisława Kazanowskiego, Danuty Osik-Chudowolskiej, Moniki Parchomiuk i Beaty SzabałyU2009U2009 U2009U2009U2009U2009
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43691 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WPROWADZENIE W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej Joanna Głodkowska CZĘŚĆ I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne Wojciech Gasik Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Marta Pągowska Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych Joanna Głodkowska CZĘŚĆ II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Barbara Marcinkowska Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku Kornelia Czerwińska Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu Katarzyna Wereszka Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą Iwona Konieczna Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym Joanna Moleda Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Danuta Al-Khamisy CZĘŚĆ III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych Małgorzata Jabłonowska Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej Urszula Markowska-Manista, Aleksandra Niedźwiedzka-Wardak Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu Marta Pągowska Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce Katarzyna Cichocka-Segiet Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi Urszula Gosk, Kamil Kuracki Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy Justyna Maria Gasik CZĘŚĆ IV DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE Kształcenie uczniów głuchoniewidomych Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju Grażyna Walczak Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia Diana Aksamit WYBRANE ASPEKTY PRAWNE Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Katarzyna Smolińska ZAMIAST ZAKOŃCZENIA Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia Joanna Głodkowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43947 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie. W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej Część I. Dydaktyka specjalna źródła historyczne, perspektywa badawcza, projektowanie dydaktyk specjalistycznych Uczniowie z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym uwagi historyczne Dydaktyka specjalna teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Dydaktyka specjalna system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych Część II. Dydaktyki specjalistyczne zdefiniowane Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Tyflodydaktyka kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku Surdodydaktyka kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą Dydaktyka resocjalizacyjna kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym Dydaktyka korekcyjna kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Część III. Dydaktyki specjalistyczne niezdefiniowane Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia kształcenie uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe dydaktyka edukacji międzykulturowej Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy Część IV. Dydaktyki specjalistyczne niedookreślone Kształcenie uczniów głuchoniewidomych Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia Wybrane aspekty prawne. Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Zamiast zakończenia. Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd jedności w zróżnicowaniu ze względu na uczestników procesu kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43948 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44056, W.44057, W.44059, W.44055, W.44058 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Uczeń niepełnosprawny, uczeń z deficytami – szanse i bariery Anna Brzostek Uczeń słabosłyszący jako uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych we współczesnej szkole w Polsce Anita Czerwińska Niesłyszący i niedosłyszący uczeń gimnazjalista w grupie rówieśniczej. Odbiór społeczny osoby z defektem słuchu w środowisku szkolnym Danuta Krzyżyk Problemy w komunikacji dzieci z zespołem Aspergera Renata Machalska Pilotażowy program współpracy szkoły specjalnej ze studentami Katedry Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Łódzkiego Tomasz Pyzik Praca z uczniem z zespołem Aspergera Dominika Kot Praca z uczniem z FAS. Zarys problemu Monika Szymańska Dostosowanie formy i warunków przeprowadzania egzaminów zewnętrznych do specjalnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów Problemy i wyzwania w pracy z uczniem zdolnym Marta Kubarek Uczeń zdolny – opinie nauczycieli Monika Banasik Niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych w opinii nauczycieli Agnieszka Chłosta-Sikorska Specyfika pracy z uczniem zdolnym na III etapie edukacyjnym (gimnazjum) Magdalena Marzec Indywidualizacja kształcenia uczniów zdolnych na poziomie ponadgimnazjalnym. Wybrane zagadnienia Beata Gałan Przykłady technik kształcenia na odległość w pracy z uczniem o szczególnych zdolnościach językowych Aleksandra Zok-Smoła Trochę więcej o przyimku, czyli jak mówić o tradycji w języku ze zdolnymi gimnazjalistami Rodzaje i formy pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Arleta Magdalena Rogozińska Kreatywna edukacja uczniów z zaburzeniami, dysfunkcjami rozwojowymi oraz ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w nauczaniu globalnym Dominika Kulczyńska Praca z uczniami mającymi trudności w nauce – opis działań pedagogicznych Marzena Fryszkiewicz Metody aktywizujące i ich wpływ na sukces edukacyjny dziecka w szkole specjalnej Danuta Bula, Jadwiga Jawor-Baranowska Jak obłaskawić syndrom niecierpliwości naszych czasów? Działania nauczyciela Patrycja Gołek Zastosowanie stymulacji polisensorycznej w terapii dziecka niepełnosprawnego intelektualnie Katarzyna Janczulewicz, KatarzynaWieczorek Zastosowanie biblioterapii w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Marta Kazienko-Szczerbak Specyfika pracy z uczniem dyslektycznym na lekcji VARIA Danuta Bula Negatyw, czyli poezja nastolatków Agnieszka Filipkowska Innowacyjność uczenia się i nauczania języków obcych wśród osób niepełnosprawnych – szanse i bariery MałgorzataWójcik-Dudek Potrzeba teatru. Teatr szkolny a edukacja polonistyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43816 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43783 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43799 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności – definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką Rozdział 7. Niepełnosprawność – modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności 7.1. Niepełnosprawność intelektualna 7.2. Niepełnosprawność ruchowa 7.3. Uszkodzenie słuchu 7.4. Uszkodzenie wzroku Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej Rozdział 12. Choroba przewlekła 12.1. Otyłość 12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie 12.3. Mukowiscydoza 12.4. Cukrzyca 12.5. Epilepsja 12.6. Astma oskrzelowa Załącznik Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą Rozdział 17. Autyzm Część III. Poza „specjalne potrzeby edukacyjne” Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education) Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school) Zamiast zakończenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43815 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3)
(Z Prac Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach)
Z Prac Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44052, W.44054, W.44053 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka pomaga nauczycielom i specjalistom w opiece nad uczniami z problemami rozwojowymi, utrudniającymi dobre radzenie sobie w szkole. Umożliwia praktyczne uporządkowanie wiedzy na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych, a także zawiera sposoby pracy, które uwzględniają wymagania terapeutyczne. W tej książce znajdują się również procedury udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Autor omawia możliwości, jakie daje system oświatowy, żeby wyrównywać szanse dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Do książki dołączono również arkusze, które pomagają w opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a także indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego IPET, skierowanego do dzieci z orzeczeniem o potrzebie specjalnego podejścia do edukacji.
Spis treści : 1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 1.1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 1.1.1. Istota pomocy — specjalne potrzeby edukacyjne 1.1.2. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.3. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej — algorytm działań I . 1.4. Dokumentowanie udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1.1.5. Specjaliści 1.1.6. Współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi 1.2. Kształcenie specjalne 1.2.1. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 1.2.2. Zespoły — indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny 1.2.3. Kształcenie specjalne — dodatkowo zatrudniani pracownicy 1.2.4. Kształcenie specjalne a obowiązek szkolny i obowiązek nauki 1.2.5. Kształcenie specjalne a przedłużenie okresu nauki 1.2.6. Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego — miejsce organizacji kształcenia, wychowania i opieki 1.3. Nauczanie indywidualne 1.4. Wczesne wspomaganie rozwoju 2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych . 2.1. Uczeń z niepełnosprawnością 2.1.1. Uczeń słabosłyszący 2.1.2. Uczeń słabowidzący 2.1.3. Uczeń z niepełnosprawnością ruchową 2.1.4. Uczeń z afazją 2.1.5. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną 2.1.6. Uczeń z autyzmem . 2.1.7. Uczeń z zespołem Aspergera 2.2. Uczeń niedostosowany społecznie lub zagrożony niedostosowaniem społecznym 2.3. Uczeń z zaburzeniami zachowania i emocji 2.3.1. Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi 2.4. Uczeń ze specyficznymi problemami w uczeniu się 2.5. Uczeń z niepowodzeniami edukacyjnymi 2.5.1. Uczeń z inteligencją niższą niż przeciętna . 2.6. Uczeń z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych 2.7. Uczeń przewlekle chory 2.8. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej 2.9. Uczeń zaniedbany środowiskowo 3 2.10. Uczeń z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanymi z wcześniejszym kształceniem za granicą 2.11. Uczeń szczególnie uzdolniony 2.12. Egzamin ósmoklasistów — dostosowania 2.12.1. Możliwe sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu do potrzeb poszczególnych grup uczniów Bibliografia . Aneks . Załącznik 1: Przykładowy wzór arkusza IPET z przykładowymi wpisami . Załącznik 2: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (1) Załącznik 3: Wzór arkusza do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (2) Załącznik 4: Arkusz pomocniczy do wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. Załącznik 5: Wniosek o skierowanie do kształcenia specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44137 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Nowe regulacje prawne w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; II. Doradztwo edukacyjno-zawodowe; III. Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu, szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej; IV. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - przykładowe rozwiazania. 1. Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania; 2. Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki; 3. Model pracy z uczniem niesłyszącym lub słabo słyszącym; 4. Model pracy z uczniem niewidomym lub słabo widzącym; 5. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją; 6. Model pracy z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; 7. Model pracy z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym; 8. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną; 9. Model pracy z uczniem z autyzmem; 10. Model pracy z uczniem z ADHD; 11. Model pracy z uczniem niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym; 12. Model pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym; 13. Model pracy z uczniem z chorobą przewlekłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43861 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej