Rodzina zastępcza
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Anna Jarmołowska
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Małgorzata
(1)
Borycka-Biernat Danuta
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Dąbrowska-Wnuk Marianna
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Filip Agnieszka
(1)
Grzankowska Izabela
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Kaczmarek Łukasz
(1)
Kalus Alicja
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Litwińska Katarzyna
(1)
Luberadzka-Gruca Joanna
(1)
Michałek Justyna
(1)
Nurczyk Danuta
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata
(1)
Peplińska Aleksandra
(1)
Połomski Piotr
(1)
Pędziwiatr Henryk
(1)
Rostowska Teresa
(1)
Skrzypińska Katarzyna
(1)
Strzelczyk-Muszyńska Dorota
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Wilgocki Jennifer
(1)
Wojtasińska Edyta
(1)
Wright Marcia Kahn
(1)
Zmarzlik Jolanta
(1)
Zubrzycka Elżbieta
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łodygowska Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Rodzina zastępcza
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Praca stanowi zbiór opracowań naukowych wielu autorów i mieści się w nurcie badawczym psychologii rodziny. Czytelnik ma rzadką okazję zapoznania się z wieloma złożonymi problemami życia rodzinnego, rozpatrywanymi w kontekście psychologii rozwoju i wychowania, a opartymi na rzetelnie przeprowadzonych badaniach naukowych. Zaletą książki jest przedstawienie problemów bardzo ważnych ze społecznego punktu widzenia, a dotyczących nowego spojrzenia, między innymi, na takie kwestie jak: rola dziadków w kształtowaniu się tożsamości wnuków; wpływ mediów na jakość życia rodzinnego; specyfika funkcjonowania młodzieży w rodzinach o zróżnicowanej strukturze; wpływ relacji rodzinnych na jakość życia członków systemu rodzinnego, postawy wobec rodzicielstwa; problemy adopcji; funkcjonowanie młodzieży w subkulturze EMO; strategie stosowane przez rodziców w sytuacjach wychowawczo trudnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44169 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie Rozdział I Socjalizacja dziecka w rodzinie 1.1. Uwarunkowania kształtowania się współczesnego modelu rodziny 1.2. Znaczenie rodziny w socjalizacji dziecka 1.3. Przemoc i zaniedbanie w rodzinie jako uwarunkowanie zaburzeń procesu socjalizacji [Charakterystyka przemocy i zaniedbania w rodzinie; Skala rozpowszechnienia zjawiska przemocy i zaniedbania dziecka w rodzinie; Konsekwencje doświadczania przemocy i zaniedbania dla funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka ] Rozdział II System opieki zastępczej w Polsce 2.1. Opieka zastępcza w Polsce – wprowadzenie 2.2. Rodzinne formy opieki zastępczej 2.2.1. Rys historyczny 2.2.2. Rodzinne formy opieki zastępczej we współczesnym systemie opieki [Rodziny adopcyjne ; Rodziny zastępcze ; Rodzinne domy dziecka 46; Wioski dziecięce SOS ] 2.3. Instytucjonalne formy opieki zastępczej 2.3.1. Rys historyczny 2.3.2. Instytucjonalne formy opieki zastępczej we współczesnym systemie opieki [Placówki opiekuńczo-wychowawcze ; Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne ; Interwencyjne ośrodki preadopcyjne ; Placówki wsparcia dziennego ] Rozdział III Dzieci z niepełnosprawnością w rodzinach adopcyjnych i zastępczych 3.1. Skala rozpowszechnienia niepełnosprawności wśród dzieci w rodzinach adopcyjnych i zastępczych 3.2. Wybrane zaburzenia występujące u dzieci kwalifikowanych do opieki zastępczej 3.2.1. Choroby przewlekłe [Kilka informacji o dziecku z chorobą przewlekłą ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka przewlekle chorego ; Literatura zalecana ] 3.2.2. Niepełnosprawność intelektualna [Kilka informacji o dziecku z niepełnosprawnością intelektualną ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną ; Literatura zalecana ] 3.2.3. Uszkodzenie słuchu [Kilka informacji o dziecku z uszkodzeniem słuchu ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z uszkodzonym słuchem ; Literatura zalecana ] 3.2.4. Uszkodzenie wzroku [Kilka informacji o dziecku z uszkodzonym wzrokiem ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z uszkodzonym wzrokiem ; Literatura zalecana ] 3.2.5. Niepełnosprawność ruchowa [Kilka informacji o dziecku z niepełnosprawnością ruchową ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością ruchową ; Literatura zalecana ] 3.2.6. Autyzm [Kilka informacji o dziecku z autyzmem 83; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z autyzmem 83; Literatura zalecana ] 3.2.7. Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) [Kilka informacji o dziecku z FAS ; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z Płodowym Zespołem Alkoholowym; Literatura zalecana ] 3.2.8. Trauma wczesnodziecięca [Kilka informacji o dziecku po doświadczeniu traumy wczesnodziecię- cej; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka po doświadczeniu traumy wczesnodziecięcej; Literatura zalecana] 3.2.9. Zaburzenia więzi [Teoria przywiązania Johna Bowlby’ego; Znaczenie stylu przywiązania dla funkcjonowania dziecka; Kilka informacji o dziecku z RAD; Wybrane metody rehabilitacji i wspierania rozwoju dziecka z zaburzeniami więzi; Literatura zalecana ] 3.3. Rola rodziny w rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością 3.4. Funkcjonowanie rodzin adopcyjnych i zastępczych z dzieckiem z niepełnosprawnością w świetle dotychczasowych badań Rozdział IV Założenia metodologiczne badań własnych 4.1. Przedmiot, cel i problemy badawcze 4.1.1. Problemy badawcze 4.2. Zastosowane metody 4.2.1. Metoda doboru przypadków 4.2.2. Metoda zbierania danych 4.2.3. Metoda analizy danych 4.2.4. Metoda przedstawienia wyników badań 4.3. Charakterystyka badanej populacji i organizacja badań własnych Rozdział V Sytuacja rodzin adopcyjnych i zastępczych wychowujących dziecko z niepełnosprawnością w świetle badań własnych 5.1. Doświadczenia poprzedzające przyjęcie dziecka 5.1.1. Scenariusz I – spotkanie z dzieckiem jako zwieńczenie drogi prowadzącej do jego przyjęcia 5.1.2. Scenariusz II – spotkanie z dzieckiem jako początek drogi prowadzącej do jego przyjęcia 5.2. Doświadczanie indywidualności przyjętego dziecka 5.2.1. Doświadczanie zaburzeń dziecka w kontekście funkcjonowania rodziny [Zetknięcie się z odmiennością dziecka; Zaburzenia rozwoju; Zaburzenia emocjonalne i zachowania; Zaburzenia w kontaktach z innymi] 5.2.2. Doświadczanie mocnych stron dziecka w kontekście funkcjonowania rodziny [Poczucie sukcesu4; Rodzicielski zachwyt; Poczucie normalności] 5.3. Doświadczanie rodzicielstwa adopcyjnego/zastępczego dziecka z niepełnosprawnością 5.3.1. Relacja rodzice – dziecko 5.3.2. Satysfakcja z zastępczego/adopcyjnego rodzicielstwa dziecka z niepełnosprawnością 5.4. Podsumowanie wyników badań i implikacje dla praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43802 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41639 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka RPD)
Publikacja dostepna w wesji elektronicznej http://brpd.gov.pl/sites/default/files/internet_kodeks_bezpiecznej_opieki_w_rodzicielstwie_zasepczym.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43737, W.43738, W.43736 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D862 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej