Kołsut Sławomira
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Kołsut Sławomira
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
niemiecki
(1)
polski
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(2)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1)
Neuroedukacja
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Z Prac Zakładu Lingwistyki Stosowanej Politechniki Śląskiej w Gliwicach)
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 6)
Spis treści : Spis treści Od Redaktora serii Wprowadzenie Rozdział I. W stronę nowej kultury uczenia się. Konstruktywizm w uczeniu się i nauczaniu języków obcych 1. Teoretyczne założenia współczesnej dydaktyki języków obcych 1.1. Kultura uczenia się 1.2. Koncepcja nowej kultury uczenia się 1.3. Podejście konstruktywistyczne 1.4. Pojęcie uczenia się w ujęciu glottodydaktycznym i pedagogicznym 1.5. Podsumowanie Rozdział II. Od dydaktyki komunikacyjnej ku nauczaniu działaniowo-zadaniowemu 2. Podejście działaniowo-zadaniowe jako kontynuacja podejścia komunikacyjnego 2.1. Teoretyczne podstawy podejścia komunikacyjnego 2.2. Dydaktyka komunikacyjna 2.3. Podsumowanie Rozdział III. Podejście działaniowe. Współczesna filozofia kształcenia językowego 3. Charakterystyka podejścia działaniowego 3.1. Geneza podejścia działaniowego 3.2. Podbudowa teoretyczna podejścia działaniowego 3.3. Cechy charakterystyczne podejścia działaniowego 3.4. Formy pracy w podejściu działaniowym 3.5. Schemat lekcji w podejściu działaniowym 3.6. Ocenianie 3.7. Podsumowanie Rozdział IV. Podejście zadaniowe (task-based learning). Pragmatyka kształcenia językowego 4. Charakterystyka podejścia zadaniowego 4.1. Geneza podejścia zadaniowego 4.2. Rozwój podejścia zadaniowego w wybranych krajach europejskich 4.3. Cechy charakterystyczne podejścia zadaniowego 4.4. Zalety i wady podejścia zadaniowego 4.5. Podejście zadaniowe vs. podejście komunikacyjne (PPP) 4.6. Podejście zadaniowe na tle podejścia działaniowego i komunikacyjnego 4.7. Podsumowanie Rozdział V. Dydaktyka działaniowo-zadaniowa w ujęciu glottopedagogicznym 5. Koncepcja nowego podejścia 5.1. Nauczanie działaniowo-zadaniowe na tle nowej kultury uczenia się 5.2. Konstruktywistyczne podłoże podejścia 5.3. Podejście działaniowo-zadaniowe na tle koncepcji dydaktyki konstruktywistycznej 5.4. Nowe podejście jako wypadkowa podejścia działaniowego i zadaniowego 5.5. Podsumowanie Rozdział VI. Dydaktyka działaniowo-zadaniowa z perspektywy neuropedagogicznej 6. Neurobiologiczne podstawy procesu uczenia się 6.1. Rozwój struktur neuronowych 6.2. Uczenie się społeczne 6.3. Mózg jako organ społeczny 6.4. Proces uczenia się w ujęciu neurobiologicznym 6.5. Uczenie się języka obcego z perspektywy neurobiologicznej 6.6. Wyniki badań neurobiologicznych nad procesami uczenia się 6.7. Wnioski wypływające z badań neurobiologicznych nad procesami uczenia się 6.8. Podejście działaniowo-zadaniowe na tle badań neurobiologicznych 6.9. Model uczenia się z perspektywy podejścia działaniowo- -zadaniowego - koncepcja autorska 6.10. Perspektywy podejścia działaniowo-zadaniowego do uczenia się i nauczania języków obcych 6.11. Podsumowanie Rozdział VII. Zaangażowanie młodzieży uczącej się języka obcego a efektywność procesu kształcenia językowego. Projekt empiryczny 7. Interdyscyplinarny wymiar projektu badawczego 7.1. Emocje a kognicje 7.2. Zaangażowanie emocjonalne uczących się na lekcjach języka obcego 7.3. Koncepcja badań i przyjęte hipotezy badawcze 7.4. Metodologia badań 7.5. Narzędzia badawcze 7.6. Dobór i opis grupy respondentów 7.7. Przebieg badań 7.8. Rezultaty przeprowadzonych badań empirycznych 7.9. Weryfikacja hipotez badawczych - dyskusja 7.10. Podsumowanie i perspektywy Zakończenie Aneks Bibliografia
Książka Sławomiry Kołsut ujmuje całościowo najnowsze tendencje we współczesnej dydaktyce językowej. Pokazuje, że nauczanie i uczenie się języków obcych to nie tylko rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, ale przede wszystkim zaangażowanie i uruchomienie potencjału afektywnego, społecznego i kognitywnego użytkowników języka. W swoich dociekaniach i analizach teoretycznych Autorka pracy zwraca uwagę na to, że człowiek konstruuje swój system wiedzy przez całe życie, dzięki pozytywnym emocjom, zdolności do organizowania reorganizowania doświadczeń, strukturyzowania i restrukturyzowania ich, a cały ten proces zachodzi w określonym kontekście społeczno-kulturowym. Podczas tworzenia wiedzy i posługiwania się nią kluczowe znaczenie ma kultura, a zwłaszcza język, jako jej główny element.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Prac Zakładu Lingwistyki Stosowanej Politechniki Śląskiej)
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 7)
Spis treści : Empirische studien zur modernen fremdsprachenforschung 1. Lexikalisch-semantische Kompetenz von ein- und mehrsprachigen Grundschulkindern - Ergebnisse einer empirischen Studie Eleni Peleki 2. Zur Bedeutung der Didaktik der nicht-linguistischen Disziplinen im FSU Petra Besedová 3. Lehrerhandbücher und deren Potenzial zur Aus- bzw. Weiterbildung von Lehrer/innen anhand ausgewählter Aspekte Eva Polášková 4. Angewandte Interdisziplinarität: Stärkung der Berufsorientierung im Informatikstudium mittels handlungsorientierter Lehrmethoden der Fremdsprachendidaktik Viktoria Ilse 5. Analyse der studentischen schriftlichen Arbeiten mit dem Ziel, den Lehrprozess an der Universität zu optimieren Jana Ondráková, Věra Tauchmanová Didaktische implikationen der modernen fremdsprachenforschung 1. Erstellung und Verwendung einer korpusbasierten Datenbank von Fachtermini im DaF-Unterricht Milan Pišl 2. LiLa - methodisches Portal für Didaktisierung von authentischen Texten im DaF-Unterricht Petr Pytlík, Jana Veličková, Vojtěch Štilec 3. Der erste Sprachkontakt: ein Konzept für die Nachbarsprachenvermittlung im Kindergartenalltag Alice Brychová Varia: fremdsprachenforschung interdisziplinär 1. Über 40 Jahre Deutscholympiade in Polen: ein interdisziplinärer Wettbewerb Paweł Moskała 2. Tendenzen zu einer geschlechtsneutralen Rechtssprache in Deutschland, Österreich und der Slowakei Alena Ďuricová
Wielojęzyczność i wielokulturowość w Europie to fakty, które muszą brać pod uwagę współczesne badania językowe. Nauczanie języków obcych powinno także uwzględniać zmiany społeczno-kulturowe i im przeciwdziałać. Do trendów charakteryzujących współczesne badania językowe należą: koncentracja na orientacji kompetencyjnej, która coraz bardziej dominuje w wiedzy, koncentracja na pragmatyce języka, interdyscyplinarność badań oraz wykorzystanie urządzeń mobilnych zarówno w komunikacji, jak i w procesie nauczania i uczenie się. Wszystkie te kierunki są obecne w prezentowanych w tym tomie rozważaniach i studiach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44154 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej