Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(65)
Forma i typ
Książki
(65)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(64)
Autor
Kowalczuk Rajmund
(10)
Pietrasiński Zbigniew
(4)
Biegeleisen-Żelazowski Bronisław
(3)
Gliszczyńska Xymena
(3)
Mink Joanna
(3)
Kotarbiński Tadeusz
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Okóń Jan
(2)
Peplińska Aleksandra
(2)
Pielok Cecylia
(2)
Rostowska Teresa
(2)
Schaefer Klaus
(2)
Sekuła Bogdan
(2)
Sieczyński Tadeusz
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Anna Jarmołowska
(1)
Basińska Małgorzata
(1)
Bednarczyk Włodzimierz
(1)
Belbin R. Meredith
(1)
Boczar Krystyna
(1)
Borycka-Biernat Danuta
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Choynowski Mieczysław
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Czarnecki Kazimierz
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dunne Harry P
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dąbrowska-Wnuk Marianna
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Filip Agnieszka
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gaś Zbigniew
(1)
Gellert Manfred
(1)
Grzankowska Izabela
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Górska Teresa
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Jałowiecki Stanisław
(1)
Junik Wioletta
(1)
Józefowicz Elżbieta
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kaczmare Bogusława
(1)
Kalus Alicja
(1)
Kapuścińska Zofia
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Korczyński Andrzej
(1)
Kretschmann Rudolf
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Litwińska Katarzyna
(1)
Matejko Aleksander
(1)
Merecz Dorota
(1)
Michałek Justyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Misiewicz Halina
(1)
Nowak Klaus
(1)
Nurczyk Danuta
(1)
Nęcka Edward
(1)
Paluszkiewicz Longin
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata
(1)
Pieter Józef
(1)
Pituła Beata
(1)
Połomski Piotr
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Pędziwiatr Henryk
(1)
Pŕihoda Václav
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Skorny Zbigniew
(1)
Skrzypińska Katarzyna
(1)
Smyła Joanna
(1)
Stocki Ryszard
(1)
Strzelczyk-Muszyńska Dorota
(1)
Sutton Carole
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Sęk Halina
(1)
Talejko Eugeniusz
(1)
Ulrich David N
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Wawrzała Paweł
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Wrona-Polańska Helena
(1)
Węglowska Magdalena
(1)
Znaniecki Florian
(1)
Łodygowska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(11)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(64)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Psycholodzy
(3)
Rodzice
(3)
Pedagodzy
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Rehabilitanci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Praca
(23)
praca
(8)
Nauczyciele
(7)
Psychologia
(5)
Psychologia pracy
(5)
Rodzina
(4)
młodzież
(4)
Dzieci
(3)
dziecko
(3)
nauczyciele
(3)
Jakość życia
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Praca zespołowa
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Stres
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
dzieci specjalnej troski
(2)
poradnictwo psychologiczne
(2)
poradnictwo zawodowe
(2)
samopoznanie
(2)
stosunki interpersonalne
(2)
stres
(2)
wychowanie
(2)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Chłopcy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dorosłość
(1)
Dysertacje
(1)
Dysertacje i prace magisterskie
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Ergonomia
(1)
Gender
(1)
Grafomotoryka
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunizm
(1)
Kreatywność
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Ojcostwo
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomieszczenia dydaktyczne
(1)
Praca socjalna
(1)
Praca społeczna
(1)
Prace magisterskie
(1)
Projekt socjalny
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemysł
(1)
Przestępczość nieletnich
(1)
Psychologia inżynieryjna
(1)
Regulamin szkolny
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rezyliencja
(1)
Robotnicy
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina a niepełnosprawni
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rynek pracy
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Sprawności motoryczne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Stosunki rodzinne
(1)
Strategia lizbońska
(1)
Stres zawodowy
(1)
Studenci
(1)
Teoria i organizacja pracy
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
65 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 9)
Streszczenie: WprowadzenieU202F U202FU2007U20079 WSPÓŁCZESNA SZKOŁA JAKO „KULTURA UCZĄCA SIĘ” Gabriela Kapica Szkoła i nauczyciel w organizowaniu środowiska uczenia się młodszych uczniówU202F U202FU2007 Małgorzata Zalewska-Bujak Szkoła – miejsce rozwoju czy narzędzie reprodukcji struktur społecznych?U202F U202FU2007 Jolanta Bonar Szkoła jako środowisko blokujące potencjał twórczy uczniówU202F U202FU2007 Simona Hendrychová Vlastní hodnocení školyU202F U202FU2007 Alena Doušková Moderné prístupy k hodnoteniu edukačných výsledkov žiakov na primárnom stupni školyU202F U202FU2007 UCZEŃ W ŚRODOWISKU SZKOŁY – MOTYWY POZNAWANIA ŚWIATA I UCZENIA SIĘ Celestyna Grzywniak Diagnozowanie dojrzałości neuropsychologicznej do szkolnego uczenia się dzieci sześcio- i siedmioletnichU202F U202FU2007 Ewa Kochanowska Emocjonalno-społeczny kontekst procesu uczenia się języka jako narzędzia poznania i komunikacji przez dziecko w wieku wczesnoszkolnymU202F U202FU2007 Agnieszka Dłużniewska, Izabella Kucharczyk Realizacja idei integracji i edukacji włączającej w procesie wychowania i kształcenia dzieci z uszkodzeniami słuchu i wzrokuU202F U202F Gabriela Piechaczek-Ogierman Samoocena uczniów związana z wyglądemU202F U202F KONSTRUOWANIE WIEDZY W SZKOLE: DOTYCHCZASOWE DOŚWIADCZENIA – TYPOWE PRZEJAWY PRAKTYKI – PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ Małgorzata Gil Kształcenie dzieci utalentowanych. Przegląd badań dotyczących praktyki w szkołach kanadyjskichU202F U202F Karolina Skarbek Dzieci uzdolnione matematycznie na początku nauki szkolnejU202F U202F Renata Reclik Zadania problemowe we wczesnoszkolnej edukacji matematycznejU202F U202F Ernest Zawada Aspekty edukacyjne i wychowawcze kształcenia plastycznego dzieciU202F U202F Maciej Kołodziejski Aktywne uczenie się muzyki w pedagogice Edwina E. GordonaU202F U202F Anna Stawecka Terapeutyczne walory muzyki w aktywizacji dzieci w wieku wczesnoszkolnymU202F U202F NAUCZYCIEL W ŚRODOWISKU SZKOŁY – NABYWANIE WIEDZY I DOŚWIADCZENIE PEDAGOGICZNE Simoneta Babiaková Možnosti a výzvy evalvácie učiteľa primárneho vzdelávaniaU202F U202F Mariana Cabanová Diagnostická kompetencia ako súčasť kompetenčného profilu a profesijného štandardu učiteľaU202F U202F Tatiana Kłosińska Osiągnięcia twórcze w samoocenie nauczycieli kształcenia wczesnoszkolnegoU202F U202F Elżbieta Marek Kształcenie nauczycieli wczesnej edukacji – teraźniejszość i przyszłośćU202F U202F Justyna Miko-Giedyk Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniem w szkole wiejskiej w kontekście wyrównywania szans edukacyjnychU202F U202F Anna Buła Znaczenie praktyki dla budowania doświadczenia i wiedzy pedagogicznej u kandydatów do zawodu nauczyciela wczesnej edukacjiU202F U202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43891 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 307)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30618, 30619 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36979 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32656, W.43329, 32655 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 364)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41471 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32427 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42712 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39814, W.39813 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38748, W.39010 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praca stanowi zbiór opracowań naukowych wielu autorów i mieści się w nurcie badawczym psychologii rodziny. Czytelnik ma rzadką okazję zapoznania się z wieloma złożonymi problemami życia rodzinnego, rozpatrywanymi w kontekście psychologii rozwoju i wychowania, a opartymi na rzetelnie przeprowadzonych badaniach naukowych. Zaletą książki jest przedstawienie problemów bardzo ważnych ze społecznego punktu widzenia, a dotyczących nowego spojrzenia, między innymi, na takie kwestie jak: rola dziadków w kształtowaniu się tożsamości wnuków; wpływ mediów na jakość życia rodzinnego; specyfika funkcjonowania młodzieży w rodzinach o zróżnicowanej strukturze; wpływ relacji rodzinnych na jakość życia członków systemu rodzinnego, postawy wobec rodzicielstwa; problemy adopcji; funkcjonowanie młodzieży w subkulturze EMO; strategie stosowane przez rodziców w sytuacjach wychowawczo trudnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44169 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Małżeństwo podstawą życia rodzinnego 1. Genetyczno-ewolucyjne podejście do małżeństwa i rodziny Jan Rostowski 2. Neuropsychologiczne podłoże funkcjonowania związku małżeńskiego Jan Rostowski, Teresa Rostowska 3. Małżeństwo w percepcji młodych Polaków Mieczysław Plopa 4. Jakość małżeństw poprzedzonych kohabitacją Iwona Janicka 5. Percepcja relacji małżeńskich i poziom empatii partnerów a jakość życia Maria Kaźmierczak, Teresa Rostowska 6. Rozwiązywanie konfliktów z partnerem a wzory relacji z rodzicami Dorota Kuncewicz Rozdział 2. Zdrowotne aspekty życia rodzinnego 1. Izolacja społeczna osób po urazie mózgu Maria Pąchalska, Leszek Buliński, Ryszard Makarowski 2. Rehabilitacja poznawcza opiekunów pacjentów po urazie mózgu Mariola Bidzan, Anna Rasmus 3. Wsparcie społeczne, radzenie sobie ze stresem osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym o różnym zakresie niepełnosprawności Dominika Kurpiel 4. Zachowania problemowe dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną a jakość życia ich rodzin Ewa Zasępa 5. Znaczenie rodziców w kształtowaniu dojrzałości młodzieży niepełnosprawnej do wyboru zawodu Mariola Wolan-Nowakowska 6. Skala oceny SNAP-IV w diagnozie dzieci z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi Magdalena Kamińska Rozdział 3. Aktywność zawodowa w kontekście życia rodzinnego 1. Struktura rodziny a adaptacja zawodowa nauczycieli Grażyna Poraj 2. Wpływ aktywności zawodowej na poziom samooceny kobiet posiadających rodzinę Małgorzata Kłosińska 3. Relacje w rodzinie generacyjnej osób uzależnionych od pracy Aleksandra Lewandowska-Walter, Kamila Wojdyło 4. Mobbing – zagrożenie dla rodziny – zagrożenie dla jakości życia Monika Miedzik 5. Konflikt i facylitacja jako mechanizmy wzajemnych oddziaływań pracy i rodziny – analiza różnic płciowych Bogusława Lachowska Rozdział 4. Komunikaty z badań 1. Poziom jakości życia u rodziców osób chorych psychicznie Anna Szeniman-Łysak 2. Postawy rodziców wobec dziecka niepełnosprawnego a poziom jakości życia małżeńskiego Alicja Lewandowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zostały przedstawione analizy uwzględniające poglądy i podejście młodych kobiet do różnorodnych problemów związanych z ich życiem rodzinnym i społeczno-zawodowym. Dały one podstawę do formułowania ogólnych podsumowań i porównań odnoszących się do dwóch kategorii kobiet: pracujących i bezrobotnych. Analizy dokonywane w ramach prowadzonych badań ukazują zróżnicowaną sytuację rodzinną i zawodową kobiet oraz mężczyzn. W książce ukazano szereg czynników warunkujących taki stan rzeczy. W ramach przyczyn trudniejszej sytuacji zawodowej kobiet i większego obciążenia obowiązkami rodzinnymi wyodrębniono uwarunkowania społeczno-kulturowe, edukacyjne i środowiskowe. W monografii w ramach uwarunkowań społeczno-kulturowych funkcjonowania kobiet podjęta została analiza ich optymizmu i pesymizmu wobec zagrożeń globalnych życia, cywilizacji i kultury, wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie zawodowe kobiet oraz obciążenie obowiązkami społecznymi, zawodowymi i rodzinnymi ze względu na płeć. Uwarunkowania edukacyjne funkcjonowania młodych kobiet obejmują analizę kierunku i poziomu ich wykształcenia, stopnia uwzględniania zapotrzebowania na zawody na rynku pracy przy wyborze kierunku kształcenia, preferowanych wartości oraz planów i aspiracji zawodowych i edukacyjnych kobiet pracujących i bezrobotnych. Z kolei w obrębie uwarunkowań środowiskowych uwzględniono wpływ pochodzenia społecznego i miejsca zamieszkania na status zawodowy kobiet, wpływ tradycji rodzinnych na sytuację kobiet na rynku pracy, a także związek sukcesów i niepowodzeń życiowych kobiet z ich aktualną i perspektywiczną sytuacją zawodową w samoocenie badanych. Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków humanistycznych i społecznych, szczególnie takich jak pedagogika rodziny, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, socjologia, psychologia. W kręgu jej odbiorców znajdą się również nauczyciele akademiccy, głownie zajmujący się pedagogiką pracy, pedagogiką rodziny i pedagogiką szkolną oraz pracownicy urzędów pracy, doradcy zawodowi, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, instytucje kształcące i dokształcające nauczycieli oraz sami nauczyciele zaangażowani w proces wychowania i kształcenia młodych pokoleń w perspektywie zmian społeczno-kulturowych, ekonomicznych i edukacyjnych, przygotowujący młodzież do sprawnego i odpowiedzialnego funkcjonowania w społeczeństwie uczącym się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 13)
Spis treści : Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy Katarzyna Sadowska Wczesnodziecięca edukacja w żłobku – stare dylematy, nowe wyzwania     Ewa Jędrzejowska Praca w grupach jako istotna forma organizacyjna w edukacji przedszkolnej  Radmila Burkovičová Indywidualnie zidentyfikowane potrzeby samokształcenia nauczycielek przedszkola  Bronislava Kasáčová Dieťa ako objekt výskumu a subjekt edukácie Čo si myslia dospelí o deťoch na prahu vzdelávania?  Mariana Cabanová Kvalitatívna analýza výpovedí dospelých o dnešných deťoch na prahu vzdelávania  Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej  Aleksandra Kruszewska Dzieci sześcio- i siedmioletnie trzy lata później – diagnoza kompetencji trzecioklasistów  Renata Reclik Determinanty jakości wczesnoszkolnej edukacji matematycznej w opinii studentów edukacji elementarnej  Małgorzata Drost-Rudnicka Edukacja ogólnotechniczna małego dziecka w szkolnej rzeczywistości  Renata Raszka Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej o pieniądzach  Elżbieta Marek Aranżacja przestrzeni edukacyjnej a rozwój dziecka  Nauczyciel w (z)reformowanej rzeczywistości szkolnej Anna Szafrańska Wybory, nadzieje i dylematy – przyszli nauczyciele dzieci młodszych o wybranym zawodzie  Agnieszka Leszcz-Krysiak Nauczyciel twórczy – konieczność w reformowanym systemie oświaty: doniesienie z badań    Łucja Reczek-Zymróz Wartości preferowane we współczesnym modelu bycia nauczycielem wczesnej edukacji: na przykładzie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie południowej Polski (Tarnów) oraz północnych i południowych Węgrzech (Kaposvári i Sárospatak)  Danuta Dyrek Pedagodzy i nauczyciele otwierający się na potrzeby dziecka szansą edukacji    Małgorzata Zalewska-Bujak Nauczyciel o sobie i innych nauczycielach w świecie szkoły (z perspektywy nauczycielskich narracji)  Beata Oelszlaeger-Kosturek Odczytywanie znaczeń wypowiedzi uczniów przez nauczyciela – wybrane problemy  Jadwiga Oleksy Podręcznik jako narzędzie sterujące działaniami nauczyciela i aktywnością edukacyjną uczniów klas I–III   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej – Magdalena Kaczyńska, Julia Mizgała Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej – Beata Szewc Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka – Edyta Specjał Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny – Aneta Klimberg, Jerzy T. Marcinkowski, Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny – Agnieszka Paczkowska Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma – Elżbieta Wieczór Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych – Elżbieta Wieczór Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne) – Elżbieta Wieczór Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne – Elżbieta Wieczór Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec, Elżbieta Wieczór Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka – Grzegorz Brzuzy Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych – Grzegorz Brzuzy Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Na zakończenie Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odrzucenie dziecka przez rówieśników powinno być dla rodziców i wychowawców sygnałem ostrzegawczym. Zapowiada bowiem problemy na kolejnych etapach rozwoju dziecka: niedostosowanie społeczne w okresie dorastania, trudności w życiu dorosłym. Książka Marii Deptuły pozwala zrozumieć przyczyny odrzucenia rówieśniczego i jego przejawy. Czytelnik znajdzie w niej analizę działań, jakie można podjąć, by skutecznie pomóc dzieciom odrzucanym przez rówieśników w przedszkolu, szkole, świetlicach środowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwagę na zapobieganie odrzuceniu, czemu służyć może wczesne wspomaganie rodziców w wypełnianiu ich opiekuńczej i wychowawczej roli, praca z grupą rówieśniczą w przedszkolu i szkole sprzyjająca rozwojowi tolerancji oraz pomaganie dziecku, gdy pojawią się problemy w relacjach z rówieśnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44173 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38645, W.38771, W.38770, W.38644 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opracowaniu podjęto próbę opisu i analizy aspiracji życiowych i edukacyjnych studentów Politechniki Śląskiej. Mimo że większość badanych stanowili studenci I roku, których marzenia i plany u progu dorosłości ograniczać mogłaby jedynie ich własna wyobraźnia, zadeklarowane przez nich aspiracje życiowe ogniskują się de facto wokół klasycznej, tradycyjnej triady: rodzina–praca–stabilizacja finansowa. Nikt spośród badanych nie nakreślił bardziej odważnej wizji swojej przyszłości, np. spędzenia życia na dalekich podróżach, tak aktualnej dzisiaj walce o czystość klimatu, kreowaniu projektów zmieniających świat czy pracy na rzecz rozwiązywania globalnych problemów społecznych. Ten zachowawczy i bardzo praktyczny wymiar deklarowanych aspiracji u tak młodych ludzi skłania do zastanowienia się, na ile źródła takiego zjawiska tkwią w wyniesionej z rodzinnego domu hierarchii wartości, a na ile wypływają np. z preferowanego przez system edukacji modelu pragmatycznego przystosowania do wymagań środowiska społecznego. Na to i inne, równie interesujące pytania próbują znaleźć odpowiedź autorzy prezentowanego opracowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44097, W.44098, W.44096 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp Część 1 Aspekty biologiczne Alina Midro Dialog genów ze środowiskiem w zespole Downa Stanisław Zajączek Zasady długoterminowej opieki lekarskiej u dorosłych pacjentów z zespołem Downa Joanna Rosińczuk-Tonderys Choroba Alzheimera a zespół Downa Część 2 Aspekty psychologiczne Ewa Zasępa Osoby z zespół Downa i demencją typu Alzheimera - psychologiczna perspektywa Dorota Danielewicz Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób z zespołem Downa Radosław Piotrowicz Wyznaczniki dorosłości osób z zespołem Downa Elżbieta M. Minczakiewicz Poczucie tożsamości społecznej a perspektywy i plany życiowe dorosłych osób z zespołem Downa Ewa Pisula Rodzice wobec dorastania i dorosłości swoich dzieci z zespołem Downa Anna Dąbrowska Sprawowanie opieki nad dorastającym dzieckiem z zespołem Downa a stres i poczucie koherencji u rodziców Izabela Fornalik O tym co nieuniknione… - osoba z zespołem Downa a doświadczenie śmierci Część 3 Aspekty edukacyjne Anna Sobolewska Urodzeni trzy razy Bogusława B. Kaczmarek Umiejętności językowe i komunikacyjne dorosłych osób z zespołem Downa Beata Borowska-Beszta Przestrzeń lingwistyczna i metoda MII (Metoda Intymności i Interakcyjności) na tle narracji i pisania twórczego dorosłej kobiety z zespołem Downa Katarzyna, Krzysztof Lausch Wychowanie religijne dorosłych osób z zespołem Downa Izabela Fornalik Wspieranie rozwoju psychoseksualnego osób z zespołem Downa Leszek Ploch Aktywność twórcza skuteczną forma stymulacji osób z Zespołem Down Anna Zwierzchowska, Krystyna Gawlik Kultura fizyczna osób z zespołem Downa Mirella Michalewska-Pająk Dogoterapia dla osób dorosłych z zespołem Downa Część 4 Aspekty społeczno-zawodowe Urszula Jarecka Medialny obraz dorosłości osób z zespołem Downa Lidia Klaro-Celej Szkoły przysposabiające do pracy i zatrudnienie dla osób z zespołem Downa w stopniu umiarkowany, znacznym Bernadeta Szczupał Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z zespołem Downa jako jedna z form przezwyciężania dyskryminacji w dostępie do rynku pracy Robert Śmigiel, Anna Szemplińska, Jarosław Andrzejczak Wspólnota zamieszkania Arka (L'Arche) miejscem doświadczenia dorosłości osób z zespołem Downa Marta Sałkowska System wsparcia dorosłych osób z zespołem Downa w Norwegii. Perspektywa matki CZEŚĆ V MÓJ BRAT, MOJA SIOSTRA Anna Ciesielska (Terentowicz) Dar od Krzysia Anna Zawada Urodzinowy telefon Anna Jarocka Brat i Ja Anna Majewska-Ernestowicz Moja młodsza siostra Aleksandra Jaryńska "Lala Ola i Pati z zespołem Downa”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44144 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej