wychowanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(107)
Forma i typ
Książki
(107)
Dostępność
dostępne
(104)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(104)
Pracownia cymeliów
(3)
Autor
Miąso Józef
(6)
Śliwerski Bogusław
(6)
Wołoszyn Stefan
(4)
Łobocki Mieczysław
(4)
Możdżeń Stefan
(3)
Bińczycka Jadwiga
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Dewey John
(2)
Gurycka Antonina
(2)
Krasuski Józef
(2)
Kunowski Stefan
(2)
Lewin Aleksander
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Sawicka Antonina
(2)
Schoenebeck Hubertus von
(2)
Semenowicz Halina
(2)
Szkudlarek Tomasz
(2)
Więckowski Ryszard
(2)
Śliwierski Bogusław
(2)
Alt Robert
(1)
Araszkiewicz Feliks W
(1)
Barahura Włodzimierz
(1)
Bastgen Zofia
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda
(1)
Brühlmeier Artur
(1)
Chałasiński Józef
(1)
Czerny Janusz
(1)
Doleżal-Nowicka Irena
(1)
Doleżan Wiktor
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Forehand Rex
(1)
Francuz Grzegorz
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gawlina Bernard
(1)
Gloksin Witold
(1)
Gordon Thomas
(1)
Górski Stanisław
(1)
Hejnicja-Bezwinska Teresa
(1)
Holona Eryk
(1)
Jeziorska Janina
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Kamiński A[leksander]
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kowalik Krystyna
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kurdybacha Łukasz
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Long Nicholas
(1)
Lubczyńskiego Józefa
(1)
Marciniak Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mielicka Halina
(1)
Mieszalski Stefan
(1)
Mikołajewicz Wojciech
(1)
Miller Romana
(1)
Muszyński Heliodor
(1)
Nawroczyński Bogdan
(1)
Nawrot Jacek
(1)
Nowicka-Kozioł Maria
(1)
Nycz Edward
(1)
Palka Stanisław
(1)
Pawłowska Róża
(1)
Pestalozzi Johann Heinrich
(1)
Pieter Józef
(1)
Poznańska Maria Wanda
(1)
Półturzycki Józef
(1)
Radziewicz Julian
(1)
Raś Danuta
(1)
Rimm Sylvia B
(1)
Rumiański Antoni
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Sojko Joanna
(1)
Sośnicki Kazimierz
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szczęsny Wiesław
(1)
Szelejewski Jan
(1)
Szewczuk Włodzimierz
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szmyd Jan
(1)
Szołtysek Adolf E
(1)
Szulkin Michał
(1)
Szymanski Mirosław S
(1)
Szymański Mirosław
(1)
Szymański Mirosław S
(1)
Walczyna Jadwiga
(1)
Wesołowska Anna Eugenia
(1)
Witkowski Lech
(1)
Wojciechowski Bronisław
(1)
Łukaniuk-Quintanilla Anna
(1)
Śliwierska Wiesława
(1)
Śnieciński Marek Józef
(1)
Żebrowska Maria
(1)
Żebrowski Jan
(1)
Żurakowski Bogusław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(54)
1980 - 1989
(14)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(16)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(2)
1910 - 1919
(1)
Kraj wydania
Polska
(107)
Język
polski
(107)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
wychowanie
(107)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
107 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3050, 2175, W.3051 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.29927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lwowska Biblioteczka Pedagogiczna ; T.33/34)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17764 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40993 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40629 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja i wyzwolenie / Krzysztof Blusz. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2000. - 213 s. ; 17 cm.
(Idee - Metody - Inspiracje)
Streszczenie: 1. Blusz K.: Czy dziś znów nie możemy robić tego co chcemy?: 2. Schoenebeck H. von: Z drugiej strony wychowania; 3. Havel V.: Dziecięca rewolucja; 4. Farson R.: I. Polityka dzieciństwa; II. O wynalezieniu dzieci; III. Samostanowienie i podwójne standardy moralności; 5. Holt J.: I. Dziecko jako przedmiot miłości; II. Spojrzenie dorosłych: dzieci jako "wdzięczne stworzonka"; III. Wszyscy potrzebujemy tego, czego potrzebują dzieci; IV. O znaczeniu słowa "prawa"; 6. Freire P.: "Bankowa" koncepcja edukacji jako narzędzie opresji; 7. Rogers C. R.: I. Tworzenie klimatu wolności; II. Metody tworzenia wolności; 8. Bull J.: Kobiety w szkołach wyższych. Opresja i wyzwolenie; 9. Ostermeyer H.: I. Dziecko a prawo; II. Od praw rodzicielskich do obowiązku troski; III. Pomoc i ochrona nieletnich; IV. Od praw dziecka do praw wnuczka;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40614 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacji Biblioteczka ; Nr 4)
Streszczenie: 1. Blusz K.: Czy dziś znów nie możemy robić tego co chcemy?: 2. Schoenebeck H. von: Z drugiej strony wychowania; 3. Havel V.: Dziecięca rewolucja; 4. Farson R.: I. Polityka dzieciństwa; II. O wynalezieniu dzieci; III. Samostanowienie i podwójne standardy moralności; 5. Holt J.: I. Dziecko jako przedmiot miłości; II. Spojrzenie dorosłych: dzieci jako "wdzięczne stworzonka"; III. Wszyscy potrzebujemy tego, czego potrzebują dzieci; IV. O znaczeniu słowa "prawa"; 6. Freire P.: "Bankowa" koncepcja edukacji jako narzędzie opresji; 7. Rogers C. R.: I. Tworzenie klimatu wolności; II. Metody tworzenia wolności; 8. Bull J.: Kobiety w szkołach wyższych. Opresja i wyzwolenie; 9. Ostermeyer H.: I. Dziecko a prawo; II. Od praw rodzicielskich do obowiązku troski; III. Pomoc i ochrona nieletnich; IV. Od praw dziecka do praw wnuczka;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37553, W.37554, W.37651 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część I: 1. Wrastanie dzieci w grupę społeczną we wspólnocie pierwotnej; 2. Wychowanie dziecka w starożytności; 2.1. Praktyka wychowawcza w starożytnej Grcjiů14; 2.2. Poglądy filozofów na wychowanie małego dziecka; 2.3. Wychowanie dzieci w starożytnym Rzymie; 3. Pisarze Renesansu o wychowaniu dzieci; 3.1. W głównych środkach kultury europejskiej; 3.2. Postulaty wychowawcze pisarzy polskich; 4. Jan Amos Komeński i jego koncepcja szkoły macierzyńskiej; 5. John Locke o wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym; 6. Jan Jakub Rousseau o naturalnym wychowaniu dzieci; 7. Jan Henryk Pestalozzi o przygotowaniu dziecka do nauki i pracy; 8. Poglądy polskich pisarzy na wychowanie dziecka (1773-1831); 8.1. Główne prądy społeczno-pedagogiczne w działalności Komisji Edukacji Narodowej; 8.2. Zasady wychowania zdrowotnego; 8.3. Problemy wychowania społeczno-moralnego; 8.4. Wychowanie umysłowe dzieci w wieku od 3 do 6 lat; 8.5. Poglądy pedagogiczne Dymitra Michała Krajewskiego; 8.5. Wkład Jędrzeja Śniadeckiego w rozwój pedagogiki przedszkolnej; 8.6. Problemy wychowawcze w książkach i w pierwszych polskich czasopismach dla dzieci; 9. Pierwsze placówki wychowania przedszkolnego w Europie; 9.1. Zakładanie ochronek w ośrodkach przemysłowych i wiejskich; 9.2. Działalność Roberta Owena i Samuela Wilderspina w Anglii; 9.3. Powstanie i rozwój ochronek we Francji - działalność Marii Papé-Carpentier; 9.4. Rozwój świeckich przedszkoli we Francji; 9.5. Zakładanie ochronek w innych krajach Europy; 10. Fryderyk Fröbel i jego system wychowania przedszkolnego; 11. Jan Vlastimir Svoboda - poglądy i praktyczna działalność w ochronie; 12. Polska myśl pedagogiczna i pierwsze ochronki (do 1864 r.); 12.1. Powstanie ochronek w Królestwie Polskim; 12.2. Założenia organizacyjne - pierwsze instrukcje; 12.3. Wydawnictwa przedmiotowe dla wychowawców ochron; 12.4. Pierwsze ochronki w zaborze austriackim i pruskim; 12.5. Poglądy Bronisława Ferdynanda Trentowskiego i Ewarysta Estkowskiego na wychowanie małych dzieci; 12.6. August Cieszkowski i jego projekt ochronek wiejskich; 12.7. Działalność Edmunda Bojanowskiego; 13. Teoretycy i praktycy wychowania przedszkolnego w Rosji (do 1917 r.); 13.1. Konstanty Uszyński o wychowaniu przedszkolnym; 13.2. Lew Tołstoj o swobodnym wychowaniu; 13.3. Poglądy i działalność metodyków wychowaniu; 13.4. Powstawanie placówek przedszkolnych i kształcenie wychowawczyń; 14. Rozwój placówek przedszkolnych i form kształcenia wychowawczyń na ziemiach polskich (do 1918 r.); 14.1. W Królestwie Polskim; 14.2. W Wielkim Księstwie Poznańskim; 14.3. W Galicji; 15. Problematyka przedszkolna w polskiej literaturze pedagogicznej (do 1918 r.); 15.1. Wpływ Herberta Spencera; 15.2. Henryk Wernic o metodach pracy z dzieckiem; 15.3. Myśli Adolfa Dygasińskiego o wychowaniu przedszkolnym; 15.4. Wkład Jana Władysława Dawida w rozwój psychologii dziecka i pedagogiki przedszkolnej; 15.5. Aniela Szycówna o przygotowaniu dziecka do szkoły; 16. Inicjatorzy reform wychowania przedszkolnego w Polsce (do 1918 r.); 16.1. Współpraca pedagogów i lekarzy nad ochroną zdrowia i rozwoju dziecka; 16.2. Działalność Marii Weryho-Radziełłowiczowej; 16.3. Stanisław Karpowicz i jego próba realizacji nowej koncepcji przedszkola; 17. Koncepcja wychowania przedszkolnego na przełomie XIX i XX wieku; 17.1. Istota i funkcje zabawy w świetle teorii psychologicznych; 17.2. Metoda wychowania przedszkolnego Róży i Karoliny Agazzi; 17.3. System Marii Montessori; 17.4. Realizacja założeń Edwarda Clapared'a w Domu Dziecięcym; 17.5. Metoda Owidiusz Decrroly'ego; 17.6. Teoretycy "szkoły pracy" o wychowaniu przedszkolnym - John Dewey, Paweł Błoński; 18. Organizacja i założenia wychowania przedszkolnego w Polsce (w latach 1918-1939); 18.1. Podstawy organizacyjne; 18.2. Działacze lewicy społecznej o funkcji przedszkola; 18.3. Realizacja demokratycznych założeń pedagogiki przedszkolnej - Towarzystwo Przyjaciół Dzieci; 18.4. Kierunki rozwoju teorii i praktyki wychowania przedszkolnego; 18.5. Sylwetki pedagogów i działaczy ruchu przedszkolnego; 19. Wychowanie przedszkolne w świecie; 19.1. Uspołecznienie przedszkoli; 19.2. Szkoły macierzyńskie i pedagogika przedszkolna we Francji; 19.3. Kierunki działań pedagogiki przedszkolnej w Stanach Zjednoczonych; 19.4. Nowa koncepcja pedagogiki przedszkolnej w Związku Radzieckim; 19.5. Kształtowanie się współpracy międzynarodowej pedagogów przedszkolnych; Część II: 20. Dziecko w rodzinie pierwotnej (z dzieła B. Malinowskiego: "Życie seksualne dzikich"); 21. Platon o wychowaniu dzieci w wieku przedszkolnym (z dzieł: "Rzeczpospolita"; "Prawa..."); 21.1. Wychowanie dzieci strażników; 21.2. Organizacja wychowania dzieci w wieku od 3 do 6 lat; 22. Arystoteles o zasadach wychowania małego dziecka (z dzieła: "Polityka"); 22.1. Ogólne założenia pedagogiki i psychologii; 22.2. Wskazówki wychowawcze; 23. Traktat Pseudo-Plutarcha o wychowaniu dzieci (Przedruk fragmentu według S. Kot: "Źródła do historii wychowania"); 23.1. O roli matki w wychowaniu małego dziecka; 23.2. O wyborze piastunki; 24. Kwintylian o przygotowaniach dziecka do nauki szkolnej (Z dzieła: "Kształcenie mówcy"); 24.1. Czas rozpoczynania nauki; 24.2. Łączenie nauki z zabawą; 25. Jan Ludwik Vives o wychowaniu dziewcząt w wieku przedszkolnym (Z dzieła: "O wychowaniu niewiasty chrześcijańskiej"); 25.1. Dzieciństwo; 25.2. Pierwsze nauki; 25.3. Myśli o wychowaniu kobiet; 26. Andrzej Frycz Modrzewski - Wskazówki dla rodziców (Z dzieła: "O poprawie Rzeczypospolitej"); 27. Sebastian Petrycy o wychowaniu umysłowym dzieci (Z dzieła: "Przydatki do Ekonomiki i Polityki Arystotelesowskiej"); 27.1. Wychowanie dzieci do lat sześciu; 27.2. Zajęcia i ćwiczenia dzieci sześcioletnich; 28. Tomasz Campanella o zbiorowym wychowaniu małych dzieci (Z dzieła: "Miasto Słońc"); 29. Jan Amos Komeński o programie, metodach i wynikach pracy z dzieckiem w szkole macierzyńskiej (Z dzieła: "Szkoła dzieciństwa"); 29.1. Program kształcenia intelektualnego dzieci do lat sześciu; 29.2. Zajęcia i prace dzieci w szkole macierzyńskiej; 29.3. Przygotowanie dziecka do nauki szkolnej; 30. John Locke o roli zabaw i zabawek w wychowaniu dzieci (Z dzieła: "Myśli o wychowaniu"); 31. Jan Jakub Rousseau o potrzebie ćwiczenia zmysłów u dzieci i zasadach wychowania patriotycznego (Z dzieła: "Emil czyli o wychowaniu"; "Umowa o rządzie polskim"); 31.1. O potrzebie ćwiczenia zmysłów; 31.2. O patriotycznym wychowaniu polskich dzieci; 32. Jan Henryk Pestalozzi o potrzebie oświaty i wychowania małych dzieci (Z dzieł: "Jak Gertruda uczy swoje dzieci"; "Matka i dziecko"; "O wychowaniu fizycznym"; "Dziennik o wychowaniu syna"); 32.1. O potrzebie oświaty; 32.2. Poglądy na wychowanie małego dziecka; 32.3. O potrzebie ćwiczeń fizycznych dla dzieci; 32.4. O swobodzie i przymusie w wychowaniu; 33. Jędrzej Kitowicz o tradycyjnym wychowaniu małych dzieci w Polsce (Z dzieła: "Opis obyczajów za panowania Augusta III"); 34. Postulaty pedagogiczne Komisji Edukacji Narodowej. Edukacja fizyczna (przedruk z S. Kot: "Źródła do historii wychowania"); 34.1. Przepis do szkół parafialnych (Z dzieła: J. Lewicki - "Wybór: Ustawodawstwo szkolne za czasów KEN"); 35. Adam Czartoryski o kłamstwie dzieci i metodach wychowania (Przedruk S. Kot: "Źródła do historii wychowania"); 36. Dymitr Michał Krajewski o kształcącej roli zabawy (Z dzieła: "Gry nauk dla dzieci"); 37. Pierwszy projekt unormowania rozkładu dnia dziecka (Z dzieła anonimowego autora: "Sposób zaszczepiania w dzieciach obyczajów i nauk..."); 38. Jędrzej Śniadecki o warunkach prawidłowego rozwoju dziecka do lat sześciu (Z dzieła: "O fizycznym wychowaniu dzieci"); 39. Robert Owen o realizacji zamierzeń społeczno-wychowawczych i ochronie dla dzieci w New Lanark (Z prac: "Komunikat o przedsiębiorstwie w New Lanark"; "Rewolucja w umysłach i postępowanie ludzkości"); 39.1. Ogólne zasady wychowania; 39.2. Refleksje o pracy ochronki; 40. Samuel Wilderspin o wychowaniu małych dzieci w ochronkach (Z ksiąźki: "O domach ochrony"); 40.1. O wiązaniu nazwy z przedmiotem; 40.2. Cechy osobowe dobrego wychowawcy; 40.3. Zasady wychowania małych dzieci; 41. Fryderyk Engels o pracy zarobkowej dzieci i reformach wychowawczych Roberta Owena (Z dzieł: "Położenie klasy robotniczej w Anglii; Rozwój socjalizmu od utopii do nauki"); 41.1. O pracy dzieci; 41.2. O Robercie Owenie; 42. Jan Vlastimir Svoboda o wychowaniu przedszkolnym (Z książki: "Wykład praktyczny prowadzenia dzieci małych w ochronie"); 42.1. Teofil Nowosielski o roli ochronki; 42.2. Svoboda o celu i układzie książki; 42.3. Przykłady zajęć w ochronie; 42.4. Jan Vlatimir Svoboda w świetle opinii polskich publicystów (Z artykułu: "Jan Vlastimir Svoboda"); 43. Fryderyk Fröbel o znaczeniu zabawy; 43.1. Znaczenie zabawy dla rozwoju dziecka (Przedruk S. Kot: "Źródła..."); 43.2. Wprowadzenie dzieci w zajęcia rodziców (przedruk z P. Błoński: "Szkoła pracy"); 43.3. Program zajęć w ogródku (Przedruk z H. Goldammer: "Ogródek dziecięcy"); 43.4. Przykłady zabaw z dziecięciem (jak wyżej); 44. List Ciszkowski o urządzeniu izby i zajęciach w ochronie wiejskiej (Z książki: "O ochronkach wiejskich"); 44.1. Urządzenie izby przedszkolnej; 44.2. O zabawach i zajęciach w ochronie; 45. Bronisław Ferdynand Trentowski o zabawkach i zabawach (Z dzieła: "Chowanna czyli system pedagogiki narodowej"); 45.1. O zabawkach; 45.2. O zabawach; 46. Maria Papé-Carpantier o osobowości wychowawczyni i rozkładzie dnia w ochronkach (Z dzieła: "Rady dla prowadzących ochrony"); 46.1. O osobowości nauczyciela i wychowawcy; 46.2. Rozkład dzienny w ochronce; 47. Konstanty Uszyński o zabawach i zajęciach dzieci (Z dzieła: "Metodyka wychowania"); 47.1. O zabawach dzieci; 47.2. O zajęciach dzieci; 48. Elżbieta Wodowozowa o metodach wychowania dzieci w Rosji w drugie połowie XIX stulecia (Z książki: "Wspomnienia szlachetnie urodzonej"); 49. Herbert Spencer o metodach wychowania naturalnego (Z dzieła: "O wychowaniu umysłowym, moralnym i fizycznym"); 49.1. O wychowaniu naturalnym; 50. Henryk Wernie o zabawie dzieci (Z książki: "Wychowanie dziecka włącznie do lat sześciu"); 51. Jan Władysław Dawid o badaniu psychiki dziecka w wieku przedszkolnym i metodach wychowawczych ogródków freblowskich (Z dzieł: "Program postrzeżeń psychologiczno-wychowawczych..."; "Nauka o rzeczach"); 51.1. Cel i metoda badań; 51.2. Badania nad zabawą dziecka; 51.3. Badania nad stosunkiem dziecka do bajek; 51.4. Badania nad myśleniem i mową dziecka; 51.5. O metodach wychowawczych ogródków freblowskich; 52. Stanisław Karpowicz o zabawach dziecięcych i założeniach pracy przedszkolnej; 52.1. Wychowawcza rola zabawy (Z książki: "Zabawy i gry"); 52.2. Wzór indywidualnej karty dziecka (Z artykułu: H. Hetmanowej: "Przedszkole Stanisałwa Karpowicza"); 52.3. Projekt Domu Dziecięcego i kursów wychowania; 53. Organizacja tradycyjnej ochronki wiejskiej; 54. Warunki pracy ochroniarek wiejskich; 55. Róża i Karolina Agazzi i ich metoda wychowania przedszkolnego (Z rozprawy: G. Lombarda-Radice: "Metoda Agazzi"); 55.1. Materiał dydaktyczny w Domach Agazzi; 55.2. Dzieci wychowawcami; 56. Maria Montessori o swojej metodzie wychowawczej (Z rozprawy: "Myśli przewodnie mojej metody"); 57. John Dewey o pracy i zabawie dzieci (Z dzieła: "Demokracja i wychowanie"); 57.1. Praca i zabawa; 58. Paweł Błoński o zaznajamianiu dzieci z narzędziami pracy (Z dzieła: "Szkoła i praca"); 58.1. Zaznajamianie z narzędziami; 58.2. Zabawy konstrukcyjne; 59. Metoda Owidiusza Decroly'ego w przedszkolu; 59.1. Zajęcia i zabawy dzieci w nowej szkole (Fragment artykułu: A. Hamaide: "Dzień spędzony najmłodszymi"); 60. Zastosowanie metody Decroly'ego w przedszkolu polskim (Fragment artykułu H. Fertlerowej); 61. Organizacja Domu Dziecięcego w Genewie według koncepcji Edwarda Claparede'a; 61.1. Praca w przedszkolu; 61.2. Narzędzia dla dziecka; 62. Protokół z pierwszego posiedzenia Zjazdu Delegatów Związku Polskich Towarzystw Nauczycielskich z dnia 3 stycznia 1919 r. (Przedruk fragmentów z książki: "O szkołę polską"); 63. Organizacja przedszkoli polskich i ich poziom w 1921 r. (Fragmenty artykułu S. Okołowiczówny: "Stan ochron w r. 1921 i postulaty na przyszłość"); 64. Maria Weryho-Radziełłowiczowa o kształceniu wychowawczyń i organizacji pracy w przedszkolach; 64.1. Seminaria dla wychowawczyń (Z artykułu; "Kształcenie ochroniarek"); 64.2. Organizacja zajęć w przedszkolach miejskich i wiejskich (Z książki: "Zarys wychowania przedszkolnego"); 64.3. Zajęcia i zatrudnienia dzieci (j.w.); 64.4. Wychowawczyni (j.w.); 65. Organizacja grupy w przedszkolu Robotniczego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci (Z książki: "Społeczne wychowanie dziecka robotniczego w Polsce 1919-1928"); 66. Skład socjalny dzieci w przedszkolach warszawskich w latach trzydziestych obecnego stulecia (Fragment artykułu A. Charaszewskiego: "Wychowankowie przedszkoli warszawskich"); 67. Rozwój przedszkoli i kształcenie wychowawczyń na Śląsku (przedruk z: "Sprawy szkolne na Śląsku", 1934 r.); 68. Stefan Baley o badaniach społecznej dojrzałości dziecka (przedruk artykułu: "O tak zwanych skalach społecznej dojrzałości dziecka"); 69. Janusz Korczak o badaniu wzajemnych stosunków między dziećmi w wieku przedszkolnym (przedruk artykułu: "Życzliwość i niechęć"); 70. Przegląd wyników pracy wychowawczej w przedszkolu (przedruk artykułu Wandy Szuman); 71. Zofia Żukiewiczowa o przedszkolach warszawskich w okresie okupacji hitlerowskiej (z pracy zbiorowej pt. "Walka o oświatę, naukę i kulturę w latach okupacji 1939-1944"); 72. Sprawy przedszkolne na Ogólnopolskim Zjeździe Oświatowym w Łodzi w czerwcu 1945 r. (Fragment materiałów: "Ogólnopolski Zjazd Oświatowy w Łodzi"); 73. Wychowanie przedszkolne w pierwszych latach PRL; 74. Ocena wychowania przedszkolnego i perspektywy jego rozwoju w PRL (Z Raportu o stanie oświaty w PRL); 74.1. Przedszkola; 74.2. Warunki i zakres upowszechniania przedszkoli; 75. Przegląd ważniejszych wydarzeń w historii wychowania przedszkolnego; Bibliografia; Indeks nazwiska; Spis ilustracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31502, W.31500, W.36592, W.36591, W.31501 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.23902 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40603 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp - Bohdan Suchodolski; Wstęp do filozofii wychowania; Rozdział 1. Wychowanie jako konieczność życiowa: 1. Odnowa życia przez przekazywanie wiedzy; 2. Wychowanie i przekazywanie; 3. Miejsce wychowania formalnego; Streszczenie; Rozdział 2. Wychowanie jako funkcja społeczna: 1. Istota i znaczenie środowiska; 2. Środowisko społeczne; 3. Środowisko społeczne jako czynnik wychowawczy; 4. Szkoła jako środowisko specjalne; Streszczenie; Rozdział 3. Wychowanie jako funkcja kierowania: 1. Kierownicza rola środowiska; 2. Formy kierowania społecznego; 3. Naśladownictwo a psychologia społeczna; 4. Niektóre zastosowania w wychowania; Streszczenie; Rozdział 4. Wychowanie jako wzrastanie; 1. Warunki wzrastania; 2. Nawyki jako wyraz rozwoju; 3. Wychowawcze znaczenie pojęcia rozwoju; Streszczenie; Rozdział 5. Przygotowanie, rozwój i dyscyplina formalna; 1. Wychowanie jako przygotowanie; 2. Wychowanie jako rozwój; 3. Wychowanie jako szkolenie zdolności; Streszczenie; Rozdział 6. Wychowanie konserwatywne i postępowe: 1. Wychowanie jako kształcenie; 2. Wychowanie jako rekapitulacja i retrospekcja; 3. Wychowanie jako rekonstrukcja; Streszczenie; Rozdział 7. Demokratyczna koncepcja wychowania: 1. Wnioski wypływające z obcowania z ludźmi; 2. Ideał demokratyczny; 3. Filozofia wychowania Platona; 4. "Indywidualistyczny" ideał wieku XVIII; 5. Wychowanie jako narodowe i społeczne; Streszczenie; Rozdział 8. Cele wychowanie: 1. Istota celu; 2. Kryteria dobrych celów; 3. Zastosowanie w wychowaniu; Streszczenie; Rozdział 9. Rozwój fizyczny i wydajność społeczna jako cele: 1. Natura dostarczająca celu; 2. Wydajność społeczna jako cel; 3. Kultura jako cel; Streszczenie; Rozdział 10. Zainteresowanie i dyscyplina: 1. Znaczenie terminów; 2. Znaczenie pojęcia zainteresowania w wychowaniu; 3. Niektóre społeczne aspekty zagadnienia; Streszczenie; Rozdział 11. Doświadczenie i myślenie: 1. Istota doświadczenia; 2. Refleksja w doświadczeniu; Streszczenie; Rozdział 12. Myślenie w wychowaniu: 1. Istota metody; Streszczenie; Rozdział 13. Istota metody: 1. Jedność materiału nauczania i metody; 2. Metoda ogólna i indywidualna; 3. Cechy metody indywidualnej; Streszczenie; Rozdział 14. Istota materiału nauczania: 1. Wychowawca i uczeń a materiał nauczania; 2. Przyswajanie materiału nauczania przez ucznia; 3. Nauka, czyli zracjonalizowana wiedza; 4. Materiał nauczania ze społecznego punktu widzenia; Streszczenie; Rozdział 15. Zabawa i praca w programie wychowania: 1. Miejsce aktywnych zajęć w wychowaniu; 2. Dostępne zajęcia; 3. Praca i zabawa; Streszczenie; Rozdział 16. Znaczenie geografii i historii: 1. Rozszerzenie znaczenia czynności wstępnych; 2. Charakter uzupełniający historii i geografii; 3. Historia a teraźniejsze życie społeczne; Streszczenie; Rozdział 17. Nauka w toku nauczania: 1. Czynnik logiczny i psychologiczny; 2. Nauka a postęp społeczny; 3. Naturalizm i humanizm w wychowaniu; Streszczenie; Rozdział 18. Wartości wychowawcze: 1. Istota rozumienia albo oceny; 2. Wartościowania przedmiotów; 3. Podział i organizacja wartości; Streszczenie; Rozdział 19. Praca i czas wolny od pracy: 1. Pochodzenie przeciwstawienia; 2. Obecna sytuacja; Streszczenie; Rozdział 20. Przedmioty intelektualne i praktyczne: 1. Przeciwstawienie doświadczenia i prawdziwej wiedzy; 2. Nowoczesna teoria doświadczenia i wiedzy; 3. Doświadczenie jako eksperymentowanie; Streszczenie; Rozdział 21. Przedmioty przyrodnicze i społeczne: naturalizm i humanizm: 1. Historyczne podstawy przedmiotów humanistycznych; 2. Nowoczesne zainteresowanie naukowe przyrodą; 3. Obecny problem wychowawczy; Streszczenie; Rozdział 22. Jednostka a świat: 1. Umysł czysto indywidualny; 2. Umysł indywidualny jako czynnik reorganizacji; 3. Odpowiedniki wychowawcze; Streszczenie; Rozdział 23. Zawodowe aspekty wychowania: 1. Znaczenie zawodu; 2. Rola celów zawodowych w wychowaniu; 3. Istniejące możliwości i niebezpieczeństwa; Streszczenie; Rozdział 24. Filozofia wychowania: 1. Przegląd krytyczny; 2. Istota filozofii; Streszczenie; Rozdział 25. Teoria wiedzy: 1. Ciągłość contra dualizm; 2. Szkoły metod; Streszczenie; Rozdział 26. Teoria moralności: 1. Czynnik wewnętrzny i zewnętrzny; 2. Przeciwstawienie obowiązku i interesu; 3. Inteligencja i charakter; Streszczenie; Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p4147, W.4524, W.p4149, W.p4148, p4150 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.12475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17600 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom / red. serii Bronisława Dymara)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39980 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40426 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; I Kryzys: A. Kryzys nowoczesności; B. Pedagogika i wychowanie w epoce nowoczesności; 1. Scjentystyczna wizja pedagogiki; 2. Podwójny kryzys pedagogiki; C. Pedagogika a ponowoczesność; 1. Krytyczne ujęcie pedagogiki; D. Ekologiczne ugruntowanie pedagogiki; 1. Ekologiczny wzorzec myślenia; 2. Ekofilozofia jako fundament wychowania; II. Ekologiczne ujęcie człowieka: A. Kosmologia a filozofia; B. Próba przezwyciężenia antropocentryzmu tradycyjnych antropologii filozoficznych; 1. Od antropocentryzmu do kosmocentryzmu; 2. Krytyka biocentryzmu; C. Ontyczny i psychologiczny aspekt ujęcia człowieka ekologicznego; 1. Ontyczne ujęcie człowieka ekologicznego; a ) Napięcie pomiędzy kulturą a nauką; b ) Nieświadome mechanizmy zachowania człowieka; c ) Tryb życia, wzorce zachowania a wpływ na środowisko; 2. Przekraczanie przez człowieka biologicznych barier; a ) Społeczne życie człowieka; b ) Agresja u człowieka ; c ) Zagęszczenie populacyjne; d ) Sprzeczności natury ludzkiej; e ) Potrzeby uświadomienia sobie zagrożeń jakie niesie z sobą ewolucja człowieka; III. Implikacje edukacyjne ekologicznego modelu człowieka: A. Ekologiczny globalizm a edukacja; B. Potrzeby ludzkie a edukacja; C. Fenomenologia natury ludzkiej a edukacja. Duchowość ciała; D. Samorealizacja jako cel, a także sposób wychowania; 1. Transpersonalny wymiar samorealizacji; 2. Kosmologiczny wymiar samorealizacj; 3. Identyfikacja jako podstawa samorealizacji; 4. Identyfikacja a mistyczna " śmierć ego "; 5. Samorealizacja a intencjonalny charakter ludzkiej psychiki; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40771, W.40498, W.40429 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9628 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38719 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40497 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej