osobowość
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Dostępność
dostępne
(42)
Placówka
Wypożyczalnia
(42)
Autor
Gałdowa Anna
(3)
Reykowski Janusz
(3)
Gerstmann Stanisław
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Rogoll Rudiger
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Tomaszewski Tadeusz
(2)
Tomkiewicz Antoni
(2)
Wrona Leszek
(2)
Bragdon Allen D
(1)
Czownicka Anna
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Fraisse Paul
(1)
Gamon David
(1)
Gasiul Henryk
(1)
Gaś Zbigniew
(1)
Janowska Janina
(1)
Kets de Vries Manfred F.R
(1)
Kocowska Barbara
(1)
Korpowicz Leszek
(1)
Kosyrz Zdzisław
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Kurcz Ida
(1)
Littauer Florence
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna
(1)
Malewski Andrzej
(1)
Maruszewski M
(1)
Maszczyńska-Góra Grażyna
(1)
Misiewicz Halina
(1)
Musielak Sebastian
(1)
Obuchowski Kazimierz
(1)
Oleś Piotr
(1)
Perzow Sidney
(1)
Popek Stanisław
(1)
Poznańska Maria Wanda
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria
(1)
Reykowski J
(1)
Rylke Hanna
(1)
Siek Stanisław
(1)
Strelau Jan
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szczepański Jan
(1)
Szewczuk Włodzimierz
(1)
Wołoszynowa Lidia
(1)
Zaborowski Zbigniew
(1)
Ziemska Maria
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(24)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(7)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
osobowość
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
42 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39084 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Wstęp: W obronie metody eksperymentalnej w psychologii; Uwagi ogólne; I. Wprowadzenie metodologiczne; Eksperyment nr 1. Wpływ znajomości wyników na zachowanie się osoby badanej; II. Motoryka i praca; Eksperyment 2. Mierzenie czasu reakcji prostej i złożonej; Eksperyment 3. Psychomotoryka; 3. Precyzja ruchów; 4. Precyzja ruchów docelowych i amplituda ruchów mimowolnych; Eksperyment 5. Pschomotoryka; 5. Sprawność ruchowa; Eksperyment 6. Praca mięśni; Eksperyment 7. Poziom wydolności; III. Reakcja emocjonalna; Eksperyment 8. Reakcja psychogalwaniczna ( lub skórno-galwaniczna ); Eksperyment 9. Zmiany w krążeniu krwi; Eksperyment 10. Zmiany w oddychaniu; Eksperyment 11. Reakcja strachu i gniewu; IV. Procesy sensoryczne i metody psychofizyczne; Eksperyment 12. Wrażliwość dotykowa; 1. Próg absolutny dotyku; Eksperyment 13. Wrażliwość dotykowa; 2. Próg różnicy; Eksperyment 14. Wrażliwość kinestetyczna; 1. Odtwarzanie ruchu; Eksperyment 15. Czułość kinestetyczna; 2. Próg różnicy; Eksperyment 16. Barwy; Eksperyment 17. Kontrast i obrazy następcze; Eksperyment 18. Adaptacja do ciemności; Eksperyment 19. Zjawisko Pulfricha; Eksperyment 20. Spostrzeganie odległości; Eksperyment 21. Wrażliwość słuchowa; Eksperyment 22. Bilateralna lokalizacja słuchowa; Eksperyment 23. Wyobrażenia; V. Spostrzeganie; Eksperyment 24. Pamięć bezpośrednia; Eksperyment 25. Zmiany w spostrzeganiu i wpływ nastawienia na te zmiany; Eksperyment 26. Mierzenie złudzeń; 1. Złudzenie Müller-Lyera; Eksperyment 27. Mierzenie złudzeń; 2. Złudzenie wzrokowo-kinestetyczne Demoora; Eksperyment 28. Działanie następcze spostrzeganych figur; Eksperyment 29. Prawo stałości; 1. Stałość wielkości; Eksperyment 30. Prawo stałości; 2. Stałość kształtu; Eksperyment 31. Ruch pozorny; Eksperyment 32. Spostrzeganie związków przyczynowych; Eksperyment 33. Wpływ nastawienia na wybiórcze spostrzeganie; Eksperyment 34. Sądy absolutyzujące; VI. Uczenie się i pamięć; Eksperyment 35. Uczenie się metodą prób i błędów: labirynt; Eksperyment 36. Zależność uczenia się od stosowania przerw; Eksperyment 37. Uczenie się i transfer bilateralny; Eksperyment 38. Hamowanie proaktywne; Eksperyment 39. Hamowanie retroaktywne; Eksperyment 40. Znaczenie sensowności materiału przy zapamiętywaniu; Eksperyment 41. Zależność czasu uczenia się od ilości materiału; Eksperyment 42. Przypominanie, rozpoznawanie i uczenie się na nowo; VII. Czas i rytm; Eksperyment 43. Ocena czasu; Eksperyment 44. Struktury rytmiczne; VIII. Skojarzenia i myślenie; Eksperyment 45. Badanie skojarzeń; Eksperyment 46. Proces uogólnienia; Eksperyment 47. Rozwiązywanie zadań: " giętkość myślenia "; Eksperyment 48. Wpływ nastawienia na rozwiązywanie zadań; IX Osobowość; Eksperyment 49. Sugestywność; Eksperyment 50. Rozwiązywanie konfliktów; Eksperyment 51. Czas decyzji; Eksperyment 52. Poziom aspiracji; Eksperyment 53. Sądy o innych; X Psychologia społeczna; Eksperyment 54. Tworzenie się norm społecznych w spostrzeganiu; Eksperyment 55. Dyskusja; Eksperyment 56. Plotka; Eksperyment 57. Dystans społeczny; Eksperyment 58. Uczenie się w grupie; Eksperyment 59. Wpływ rodzaju sieci komunikacyjnej na wyniki pracy zespołowej; Eksperyment 60. Wzajemne stosunki w grupie i socjometria; Załącznik 1. Mierzenie progów; Załącznik 2. Uwagi o technice rejestracji graficznej; Wykaz aparatów i materiału
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40335, 16926 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: I. Wprowadzenie. Anna Gałdowa: 1. Osoba i osobowość jako przedmiot zainteresowań psychologii; 1.1. Filozoficzne problemy w psychologii osobowości; 1.2. Osobowość - konstrukt teoretyczny; 2. Podejście analityczne czy holistyczne; 3. Teorie czy koncepcje osobowości; 3.1. Struktura i funkcje teorii; 3.2. Przyczyny różnorodności teorii osobowości; 3.3. Klasyfikacja teorii; II. Pomiędzy przymusem a przypadkiem. Freuda teoria osobowości. Bartłomiej Dobroczyński: 1. Geografia umysłu; 2. Mieszkańcy umysłu; 3. Pomiędzy przymusem a przypadkiem; III. Psychologia analityczny C. G. Junga. Anna Gałdowa: 1. Szkic biograficzny; 2. Koncepcja psychiki; 3. Rozwój i konfrontacja z Cieniem; 4. Nieświadomość kolektywna: archetypy i symbole; IV. W stronę psychologii subiektywnej - Alfreda Adlera koncepcja człowieka. Małgorzata Opoczyńska: 1. Narodziny psychologii indywidualnej; 2. Założenia programowe psychologii indywidualnej; 3. Główne filary Adlera koncepcji człowieka; 3.1. Poczucie niepełnowartościowości; 3.2. Dążenie do kompensacji; 3.3. Cel życia; 3.4. Styl życia; V. Istota i rozwój tożsamości w koncepcji E. H. Eriksona. Jolanta Basistowa; VI. Moratorium psychospołeczne - szansa czy zagrożenia dla rozwoju. Małgorzata Opoczyńska: 1. Kryzys okresu dorastania; 2. Rozwojowy sens moratorium; 3. Niebezpieczeństwa czasu próby; 3.1. Zamęt tożsamościowy; 3.2. Tożsamość negatywna; VII. Psychologia jednostki Gordona W. Allporta. Aleksander Nielicki: 1. Definicja osobowości; 2. Kształtowanie się osobowości; 3. Centrum osobowości - proprium; 4. Osobowość dojrzała; VIII. " Organizmiczna " koncepcja Abrahama H. Maslowa. Aleksander Nielicki: 1. Syndromowi teoria osobowości; 2. Potrzeby podstawowe; 3. Natura jednostki; 4. Samoaktualizacja; IX. " Metakliniczna " koncepcja osoby V. E. Frankla. Aleksander Nielicki: 1. Struktura bytu ludzkiego; 2. Wola sensu; 3. Patologia woli sensu; 4. Osoba głęboka; 5. Istota rozwoju człowieka; X. Geneza, struktura i mechanizmy motywacyjne osobowości w ujęciu Alberta Bandery. Agnieszka Niedźwieńska: 1. Podstawowe założenia; 2. Struktura osobowości; 3. Geneza osobowości; 3.1. Uczenie przez obserwację; 3.2. Uczenie przez działanie; 4. Mechanizmy motywacyjne osobowości; 5. Uwagi końcowe; XI. Społeczno-uczeniowa teoria osobowości Juliana B. Rottera. Barbara Szmigielska: 1. Kilka danych biograficznych; 2. Podstawowe założenia teorii Rottera; 3. Podstawowe konstrukty pojęciowe teorii Rottera; 3.1. Główne zmienne pozwalające przewidywać rezultaty społecznego uczenia się; 3.1.1. Potencjał zachowania; 3.1.2. Oczekiwania; 3.1.3. Wartość wzmocnienia; 3.1.4. Sytuacja psychologiczna; 3.2. Poczucie kontroli wzmocnień; 3.2.1. Badania nad poczuciem kontroli; 3.2.2. Rozwój poczucia kontroli; 4. Znaczenie teorii Rottera; XII. Waltera Mischela interakcyjna teoria osobowości. Jacek Neckar: 1. Krytyka teorii osobowości; 2. Zmienne osobowe jako propozycja teoretyczna W. Mischela w konstruowaniu modelu osobowości; 2.1. Kompetencje; 2.2. Strategie kodowania; 2.3. Oczekiwania; 2.4. Subiektywna wartość bodźca; 2.5. Autoregulujące systemy plany; XIII. Czynnikowe ujęcie osobowości ( osobowość w świetle psychologii różnic indywidualnych ). Andrzej Beauvale: 1. Paradygmat psychologii różnic indywidualnych w badaniach nad osobowością; 2. Potoczne charakterystyki ludzi; 3. Powstanie i próby doskonalenia metody testów psychologicznych; 4. Struktura cech osobowości w ujęciu R. B. Cattella; 5. Struktura cech osobowości według H. J. Eysencka; 6. Model wielkiej piątki; XIV. Kategoria osobowości w psychologii transpersonalnej. Bartłomiej Dobroczyński: 1. Zastrzeżenia psychologów transpersonalnych wobec zachodniego rozumienia człowieka i jego psychiki; 2. Zasady psychologii transpersonalnej; 3. Miejsce kategorii osobowości w psychologii transpersonalnej; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40110, W.40111, W.40112 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38187 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38382, W.38241 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41133 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Analiza " ja " w kategoriach ego: 1. S. Freud jako prekursor psychologii ego; 2. Ego jako centralna i autonomiczna struktura; Rozdział 2. " Ja " jako rezultat wykorzystania możliwości własnego rozwoju: 1. Self jako cel rozwoju w interpretacji C. Junga; 2. Identyfikacja z realnym self w ujęciu E. Fromma; 3. Realny self jako cel rozwoju w interpretacji K. Horney; Rozdział 3. Interpretacja " ja " w kategoriach dynamizmu: 1. Self-system jako dynamizm w teorii H. S. Sullivana; 2. Self-sentyment jako dynamizm - teoria R. Cattella; Rozdział 4. " Ja " jako efekt symbolizacji doświadczeń i interpretacji percepcji: 1. Koncepcja self w ujęciu P. Lecky'ego; 2. Symboliczny self w teorii A. Angyala; 3. Self fenomenologiczny w interpretacji W. Combra i D. Snygga; 4. Propozycja teoretyczna C. Rogersa; Rozdział 5. " Ja " jako struktura poznawcza: 1. Konstrukt ja w koncepcji G. A. Kelly; 2. Hierarchiczne i asocjacyjne modele self; 3. Self a kontekst sytuacyjny w interpretacji R. F. Baumeistera i D. M. Tice; 4. " Ja " jako struktura poznawcza w interpretacji polskich autorów; 4.1. Propozycja teoretyczna J. Kozienickiego; 4.2. Struktura ja w koncepcji W. Łukaszewskiego; 4.3. Interpretacja " ja " w koncepcji J. Reykowskiego; 4.4. Sposoby interpretacji " ja " w teorii Z. Zaborowskiego; Rozdział 6. " Ja " jako interakcja społeczna - pojęcie, rozwój, patologia: 1. " Ja " w interpretacji interakcjonizmu symbolicznego; 1.1. Odzwierciedlony self w koncepcji C. H. Cooleya; 1.2. " Ja " i " mnie " w koncepcji G. H. Meada; 1.3. Interpretacja " ja " w teorii W. Jamesa; 1.4. Rozwój self według teorii J. M. Baldwina; 2. Analiza " ja " w kategoriach interacji ja aktualnego z ja symbolicznym - koncepcja H. J. Hermana; 3. " Ja " a sytuacja społeczna - możliwości interpretacji; Rozdział 7. " Ja " jako podmiot i " ja " jako przedmiot - sposoby analizy wzajemnych relacji: 1. Problem celowości uwzględniania " ja " podmiotowego w psychologii; 1.1. Podstawowe właściwości określające podmiotowość " ja " i sprawczość zachowań; 1.2. Wybór sposobu istnienia jako wskaźnik podmiotowości " ja " - interpretacja L. Binswangera; 1.3. Twórczy self w teorii A. Adlera; 2. Podstawowe interpretacje relacji ja podmiot - ja przedmiot; 2.1. Próba analizy relacji podmiot - przedmiot w kategoriach intencjonalnej teorii świadomości - propozycja P. Koestenbauma; 2.2. Wyjaśnienia w kategoriach różnic pomiędzy ego i self; 2.3. Pojęcie proprium jako forma rozwiązania - propozycja G. Allporta; 2.4. Interpretacja relacji podmiot - przedmiot przez R. Maya; 2.5. Wyjaśnienia w kategoriach wiedzy i schematu poznawczego; 2.6. Relacja podmiot - przedmiot w interpretacji A. Blasiego; Rozdział 8. Rozwój " ja " jako proces realizacji dyspozycji na przestrzeni życia: 1. Rozwój i patologia ego w teorii E. Eriksona; 2. Analiza rozwoju potencjału " ja " według koncepcji Ch. Buhler; Rozdział 9. Rozwój " ja " jako rezultat jakości interakcji - interpretacja w ramach teorii relacji z obiektem: 1. Rozwój i patologia ego w interpretacji teorii relacji z obiektem; 1.1. Rozwój i patologia ego według koncepcji W. R. Fairbarina; 1.2. Rozwój i patologia ego według teorii O. Kernberga; 2. Rozwój i patologia self w interpretacji teorii relacji z obiektem; 2.1. Interpretacja rozwoju i patologii self w teorii D. Winnicotta; 2.2. Rozwój i patologia self w interpretacji H. Koguta; Rozdział 10. Modele rozwoju " ja " oparte na podejściu poznawczym i interakcyjnym: 1. Modele strukturalno-rozwojowe; 2. Interpretacja poznawczo-rozwojowa; 3. Społeczno-poznawcza interpretacja rozwoju " ja "; Rozdział 11. Integracyjne modele rozwoju " ja ": 1. Rozwój " ja " w interpretacji M. Chłopkiewicza; 2. Analiza rozwoju ego w interpretacji J. Loevinger; 3. Integracyjny model rozwoju " ja " w interpretacji G. G. Norma; Rozdział 12. Analiza różnych oblicz " ja " w kategoriach osoby - propozycja własna: 1. Dominujące oblicze " ja " w psychologii; 2. Osoba jako kategoria scalająca zmienność oblicz " ja "; Rozdział 13. Podstawowe zasady i mechanizmy rozwoju oraz patologii " ja " w świetle koncepcji osoby: 1. Modele interpretacji rozwoju i patologii " ja "; 2. Ogólne zasady i warunki rozwoju " ja "; 3. Podstawowe warunki i mechanizmy rozwoju osoby; Bibliografia; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37325, W.37362 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38748, W.39010 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Wprowadzenie; Rozdział 1. Przedmiot badań psychologicznych; Rozdział 2. Czynności psychiczne i pojęcie orientacji; Rozdział 3. Osobowość jako przedmiot psychologii; Rozdział 4. Struktura poznania psychologicznego i diagnoza psychologiczna; Rozdział 5. Metoda monografii psychologicznej; Rozdział 6. Metody i techniki badań; Rozdział 7. Próba ustalenia analogii między wybranymi tezami niektórych teorii osobowości; Posłowie; Bibliografia: 1. Literatura cytowana; 2. Prace prof. St. Gertsamanna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34486 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.15278 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39923 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38702 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38990 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Osobowość wychowawcy / Zdzisław Kosyrz. - Wyd.4 rozszerzone. - Warszawa : Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej, 1997. - 280 s. : rys. ; 21 cm.
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne aspekty problemu osobowości wychowawcy; Rozdział 2. Okres rozwoju osobowego wychowawcy; Rozdział 3. Rozwój osobowości w świetle mediów dydaktycznych; Rozdział 4. Kwalifikacje pedagogiczne wychowawcy; Rozdział 5. Stosunki interpersonalne między wychoawcą a wychowankiem; Rozdział 6. Wychowawca wobec przemocy; Rozdział 7. Liderzy a tolerancja; Rozdział 8. Trudności w pracy wychowawczej; Rozdział 9. Poznawanie skuteczności oddziaływań wychowawczych; Rozdział 10. Zasady i metody kształtowania osobowości wychowawcy; Rozdział 11. Pedagogiczne implikacje dalszego rozwoju i doskonalenia zawodowego wychowawców; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40028, W.40026, W.40027 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1: Rozdział 1. Rozwój i orientacja samosterowna; 1. Rozwój a zmiana; 2. Zasady rozwoju psychicznego; 3. Samosterowność jako kierunek rozwoju; 4. Wewnętrzne warunki samosterowności; Rozdział 2. Osoba rozwijająca się; 1. Potoczne koncepcje człowieka; 2. Osoba - istota rozwijająca się; 3. Atrybuty osoby; Rozdział 3. Rozwój a doświadczenie; 1. Wychowanie dyrektywne i autonomiczne; 2. Rola doświadczenia w wychowaniu; 3. Funkcje wychowawcy; 4. Bieguny doświadczeń; Część 2: Rozdział 4. Wspólnota - samotność; 1. Kontakt z ludźmi a nasze potrzeby; 2. Inni ludzie a samopoznanie; 3. Ciemne strony wspólnoty; 4. Samotność i osamotnienie; 5. Samotność okresu dorastania; 6. Pożytki z samotności; Rozdział 5. Ekspansja - obrona; 1. Szukanie swego miejsca; 2. Poczucie wpływu na otoczenie; 3. Przekraczanie granic; 4. Samoograniczenie; 5. Samoutrudnianie; Rozdział 6. Racjonalność - irracjonalność; 1. Racjonalność w myśleniu i postępowaniu; 2. Racjonalizm a wiedza szkolna; 3. Racjonalność w działaniu; 4. Irracjonalizm w stosunku do siebie; 5. Czy myślimy racjonalnie?; 6. Dylematy racjonalności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39773, W.40852, W.39774 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37932 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.3261 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.12518 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9084 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40684, W.40593, W.42715 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej