Socjologia i społeczeństwo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(1)
Autor
Wolny Jerzy
(3)
Bugajski Jarosław
(2)
Denzin Norman K
(2)
Grabowska Małgorzata
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Lincoln Yvonna S
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Pituła Beata
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Smyła Joanna
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Walancik Marek
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Badura Heinrich
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Deptuła Maria
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Griswold Wendy
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Harari Yuval Noah
(1)
Junik Wioletta
(1)
Kaczmarczyk Michał
(1)
Kaczmare Bogusława
(1)
Kania Iwona
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kiepas Andrzej
(1)
Kojder Andrzej
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Leksy Karina
(1)
Liberska Hanna
(1)
Majewska Ewa
(1)
Malina Alicja
(1)
Mareš Miroslav
(1)
Matejek Józefa
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nowak Anna
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Peplińska Aleksandra
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Romanek Michał
(1)
Rostowska Teresa
(1)
Siedlanowski Paweł
(1)
Skura Monika
(1)
Steinhagen Anna
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Wawrzała Paweł
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wojciechowska Mariola
(1)
Wołosik Anna
(1)
Zadworna-Cieślak Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(33)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Szkoły wyższe
(4)
Pedagodzy specjalni
(3)
Rodzice
(2)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Młodzież
(7)
Rodzina
(5)
Badania jakościowe
(4)
Dzieci
(4)
Nauki społeczne
(4)
Globalizacja
(3)
Integracja społeczna
(3)
Metodologia
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Dojrzewanie
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Jakość życia
(2)
Małżeństwo
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Postawy
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przekonania
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Socjologia
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Aktywność prospektywna
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania porównawcze
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cywilizacja
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doradztwo zawodowe
(1)
Dorosłość
(1)
Drugoroczność
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Futurologia
(1)
Gender
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Inność
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkubinat
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Liberalizm
(1)
Metody badawcze
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Netnografia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Praca
(1)
Praca socjalna
(1)
Problemy społeczne
(1)
Projekt "Aurora znaczy jutrzenka"
(1)
Projekt socjalny
(1)
Przemysły wysokiej techniki
(1)
Psychologia
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Gatunek
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(9)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Raport z badań
(4)
Debata
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Psychologia
(28)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Nauka i badania
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Teoria - badania - praktyka)
Książka adresowana jest do pedagogów szkolnych i nauczycieli oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą zagrożoną. Prezentowane są w niej koncepcje teoretyczne oraz przykładowe rozwiązania dotyczące pomagania dzieciom i młodzieży z grup ryzyka poprzez pracę z rodzicami, zmiany w środowisku szkoły, pracę w grupach terapeutycznych złożonych z dzieci zagrożonych prowadzoną w szkole i świetlicy środowiskowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor omawia główne teorie i pojęcia własności. Wśród proponowanych koncepcji na uwagę zasługują: pojęciowa jedność własności, społeczna dynamika własności oraz sprzeczność między legitymizacją a systemem własności. Do niedawna własność nie była przedmiotem odrębnych, godnych uwagi opracowań socjologicznych, chociaż znaczenia własności nie sposób przecenić. Z tego choćby powodu książka Michała Kaczmarczyka, młodego socjologa, który w swoim dorobku ma już kilka znaczących publikacji, zasługuje na wyjątkową uwagę i zainteresowanie. l trzeba przyznać, że Autor sowicie odwzajemnia ciekawość poznawczą i oczekiwania czytelnika. Nie prowadzi go jednak prostą drogą po wydeptanych ścieżkach standardowych opracowań poświęconych własności, mimo że nazwiska, które przywołuje w kolejnych rozdziałach, są dobrze, a nawet bardzo dobrze znane w filozofii, w prawie, w naukach społecznych i w dziedzinach pokrewnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp Część 1 Aspekty biologiczne Alina Midro Dialog genów ze środowiskiem w zespole Downa Stanisław Zajączek Zasady długoterminowej opieki lekarskiej u dorosłych pacjentów z zespołem Downa Joanna Rosińczuk-Tonderys Choroba Alzheimera a zespół Downa Część 2 Aspekty psychologiczne Ewa Zasępa Osoby z zespół Downa i demencją typu Alzheimera - psychologiczna perspektywa Dorota Danielewicz Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób z zespołem Downa Radosław Piotrowicz Wyznaczniki dorosłości osób z zespołem Downa Elżbieta M. Minczakiewicz Poczucie tożsamości społecznej a perspektywy i plany życiowe dorosłych osób z zespołem Downa Ewa Pisula Rodzice wobec dorastania i dorosłości swoich dzieci z zespołem Downa Anna Dąbrowska Sprawowanie opieki nad dorastającym dzieckiem z zespołem Downa a stres i poczucie koherencji u rodziców Izabela Fornalik O tym co nieuniknione… - osoba z zespołem Downa a doświadczenie śmierci Część 3 Aspekty edukacyjne Anna Sobolewska Urodzeni trzy razy Bogusława B. Kaczmarek Umiejętności językowe i komunikacyjne dorosłych osób z zespołem Downa Beata Borowska-Beszta Przestrzeń lingwistyczna i metoda MII (Metoda Intymności i Interakcyjności) na tle narracji i pisania twórczego dorosłej kobiety z zespołem Downa Katarzyna, Krzysztof Lausch Wychowanie religijne dorosłych osób z zespołem Downa Izabela Fornalik Wspieranie rozwoju psychoseksualnego osób z zespołem Downa Leszek Ploch Aktywność twórcza skuteczną forma stymulacji osób z Zespołem Down Anna Zwierzchowska, Krystyna Gawlik Kultura fizyczna osób z zespołem Downa Mirella Michalewska-Pająk Dogoterapia dla osób dorosłych z zespołem Downa Część 4 Aspekty społeczno-zawodowe Urszula Jarecka Medialny obraz dorosłości osób z zespołem Downa Lidia Klaro-Celej Szkoły przysposabiające do pracy i zatrudnienie dla osób z zespołem Downa w stopniu umiarkowany, znacznym Bernadeta Szczupał Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z zespołem Downa jako jedna z form przezwyciężania dyskryminacji w dostępie do rynku pracy Robert Śmigiel, Anna Szemplińska, Jarosław Andrzejczak Wspólnota zamieszkania Arka (L'Arche) miejscem doświadczenia dorosłości osób z zespołem Downa Marta Sałkowska System wsparcia dorosłych osób z zespołem Downa w Norwegii. Perspektywa matki CZEŚĆ V MÓJ BRAT, MOJA SIOSTRA Anna Ciesielska (Terentowicz) Dar od Krzysia Anna Zawada Urodzinowy telefon Anna Jarocka Brat i Ja Anna Majewska-Ernestowicz Moja młodsza siostra Aleksandra Jaryńska "Lala Ola i Pati z zespołem Downa”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44144 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma wspierać nauczycieli, doradców zawodowych, psychologów, pedagogów oraz trenerów, chcących w systematyczny sposób pracować z uczniami, w szczególności w ramach obligatoryjnych dla szkoły i kierowanych do uczniów działań doradczych. Działania te dotyczą pomocy uczniom w procesie rozwoju, istotnych z punktu widzenia rynku pracy, kompetencji społecznych oraz przygotowaniu uczniów do samodzielnego projektowania własnej kariery edukacyjnej i zawodowej. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Treści zawarte w monografii pozwalają poznać i zrozumieć rzeczywistość (w tym rzeczywistość świata wirtualnego), w której żyją dorastający oraz wpływy społeczno-kulturowe determinujące ich codzienne funkcjonowanie i w znacznym stopniu wpływające na proces socjalizacji młodego pokolenia. Istotnym elementem opracowania jest ukazanie problemów zdrowia fizycznego i psychospołecznego dotykających współczesną młodzież, a w znacznym stopniu wynikających ze stylu życia i warunków szeroko rozumianego środowiska ich życia, w tym dominacji aktualnych trendów (pop)kulturowych. Stąd też tak podkreślana w monografii potrzeba realizacji edukacji zdrowotnej, która wydaje się koniecznością wobec wielu nowych zagrożeń zdrowia i bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Zdrowotne konsekwencje przemian społeczno-kulturowych w zglobalizowanym świecie 1.1. Pojęcie globalizacji w świetle literatury przedmiotu 1.2. Globalizacja i migracja a ryzyko chorób zakaźnych 1.3. Wpływ globalizacji kulturowej na zdrowie jednostki 1.4. Nierówności w zdrowiu i „społeczeństwo ryzyka” a stres i zdrowie 1.5. Edukacja zdrowotna narzędziem budowania świadomości zdrowotnej w zglobalizowanym świecie Rozdział 2. Globalny nastolatek wobec wartości 2.1. Zglobalizowany nastolatek 2.2. Pojęcie wartości w naukach społecznych 2.3. Wartości w życiu młodzieży w świetle badań 2.4. Kultura popularna jako nośnik wartości – podsumowanie Rozdział 3. W sidłach konsumpcji – znaczenie mody i konsumpcji dla zdrowia i jakości życia młodego pokolenia 3.1. Społeczeństwo konsumpcyjne 3.2. Tożsamość współczesnego konsumenta – wybrane typologie 3.3. Magia zakupów 3.4. W niewoli wolnego wyboru – konsumenckie dylematy 3.5. Znaczenie kultury konsumpcji dla relacji międzyludzkich i wychowania 3.6. „Ometkowany styl życia” 3.7. Wychowanie do konsumpcji Rozdział 4. Nowe media a styl i jakość życia współczesnych nastolatków 4.1. Nowe media – wyjaśnienia terminologiczne 4.2. Media cyfrowe w życiu globalnego nastolatka 4.3. Internet i telefon komórkowy – atrybuty współczesnej młodzieży 4.4. Technologie informacyjno-komunikacyjne – możliwości i zagrożenia zdrowotne 4.5. Problem uzależnień od mediów cyfrowych 4.6. Inne zagrożenia związane z korzystaniem ze współczesnej technologii cyfrowej 4.7. Nowoczesne media cyfrowe jako wyzwanie wychowawcze i edukacyjne Rozdział 5. Pokolenie „lubię to”, czyli ekshibicjonizm społeczny w wirtualnym świecie 5.1. Nic do ukrycia? 5.2. Portal społecznościowy jako przestrzeń autopromocji 5.3. Czy liczba lajków i znajomych ma znaczenie? 5.4. Tendencje narcystyczne użytkowników social media 5.5. Jasne i ciemne strony internetowego ekshibicjonizmu 5.6. Internetowy ekshibicjonizm dorastających 5.7. Umiar i rozwaga, czyli refleksje końcowe Rozdział 6. Somatyzacja tożsamości – konsekwencje psychospołeczne i zdrowotne 6.1. Status ciała we współczesnej kulturze zachodniej 6.2. „Jestem tym, jak wyglądam”, czyli ciało = tożsamość 6.3. Piętno nieadekwatnego wyglądu 6.4. Znaczenie atrakcyjnego ciała w procesie dojrzewania 6.5. Dysmorfofobia i zaburzenia zachowania związane z ciałem 6.6. Tożsamość to nie tylko ciało – uwagi końcowe Rozdział 7. Seksualizacja kultury współczesnej – znaczenie dla funkcjonowania młodzieży 7.1. Kultura popularna i przekazy medialne jako źródło seksualizacji życia 7.2. Koniec wieku niewinności? 7.3. Seksualizacja dziewcząt 7.4. Konsekwencje zjawiska seksualizacji kultury dla współczesnej młodzieży 7.5. Czy i w jaki sposób przeciwdziałać skutkom postępującej seksualizacji kultury? Rozdział 8. Zdrowie, kształcenie i wychowanie (pop)nastolatków – perspektywa edukacyjna 8.1. Dryfujący w popkulturze – czy to obraz współczesnego nastolatka? 8.2. Wychowanie w popkulturze – perspektywa pedagogiczna 8.3. Zdrowie i edukacja zdrowotna w popkulturze Zakończenie, w którym o potrzebie edukacji zdrowotnej w popkulturowym świecie Bibliografia Netografia Aneks. Edukacja zdrowotna w podstawie programowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia adresowana jest szczególnie dla studentów pedagogiki i pracowników naukowo-dydaktycznych prowadzących eksploracje z zakresu pedagogiki dziecka. Pracując nad tym zbiorem naszą intencją było stworzenie pracy, która będzie inspirować i wspierać własną refleksję metodologiczną badaczy, których interesują kategorie dziecka i dzieciństwa. Książka ta nie ma natomiast ambicji, by służyć jako systematyczny i wyczerpujący wykład z zakresu metodologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44120 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Część 1 Teoretyczne, badawcze i praktyczne inspiracje dla rozwoju nauczyciela 1.1. Dziecko i rodzicielstwo w czasach przemian — Iwona Banach 1.2. Wczesne dzieciństwo jako okres edukacji fundamentalnej (w kontekście przywiązania) — Sadowska 1.3. Tutoring we współpracy szkoły z rodzicami uczniów edukacji wczesnoszkolnej — Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Maniakowska, Lidia Katavńczuk-Mania 1.4. Szkoły z programem IB dla młodszych uczniów — wybrane obszary organizacji kształcenia jako źródło inspiracji dla zmian w edukacji wczesnoszkolnej w szkołach publicznych — Iwona Kopaczyńska Część 2 Dzieci ze specjalnymi potrzebami w placówkach edukacyjnych i ich rodzice 2.1. Rola nauczyciela edukacji przedszkolnej we wspieraniu dziecka z niepełnosprawnością — Regina Korzeniowska 2.2. Rodzice wobec wychowania i wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością — Jolanta Lipińska-Lokś 2.3. Zabawa jako niewykorzystana sfera aktywności we wspomaganiu rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu — Jarosław Bąbka, Katarzyna Stein-Szała 2.4. Klasa integracyjna jako wyjątkowa grupa społeczna w systemie edukacyjnym mniejsze zło?) — Izabela Plieth-Kalinowska Część 3 Rozwijanie zamiłowań do kultury — wyjątkowy wymiar edukacyjny 3.1. Wartość kultury regionalnej w edukacji i wychowaniu młodego pokolenia — w 100 rocznicę urodzin Stanisława Hadyny — Mirosław Kisiel 3.2. „Ocalić od zapomnienia", czyli o roli nauczyciela edukacji regionalnej — Maria Sobieszczyk 3.3. Postrzeganie wymiarów ruchu w aktywności muzycznej — Anna Ewa Wójcik 3.4. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej a specjalne potrzeby edukacyjne dzieci imigrantów — Anita Famuła-Jurczak, Małgorzata Lipińska Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka poświęcona jest problematyce małżeństwa i rodziny. Jest to obszar nauki, który w ostatnich latach wzbudza coraz większe zainteresowanie specjalistów różnych dziedzin (psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy) i rozwija się bardzo dynamicznie. W obszarze psychologii małżeństwa i rodziny wyłaniają się nowe koncepcje i modele, a wyniki badań dostarczają podstaw do formułowania nowych hipotez badawczych i wytyczają nowe kierunki badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44162 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2086)
W książce zaprezentowano aktualny problem bezrobocia wśród niepełnosprawnych. Autorka przedstawiła różne rozumienia kluczowego dla pracy terminu, ukazała również rozmiary bezrobocia wśród niepełnosprawnych na terenie województwa śląskiego i w Polsce, problem kształcenia, a także rehabilitacji zawodowej oraz zatrudnienia tychże osób. Zaprezentowała także aspekty prawne polityki zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Oprócz tego Anna Nowak dużo miejsca poświęciła analizie sytuacji osób niepełnosprawnych, przedstawiła - opierając się na wynikach przeprowadzonych przez siebie wywiadów - indywidualne losy bezrobotnych. Dużą zaletą prezentowanej publikacji są zestawienia tabelaryczne, rysunki, wykresy, które unaoczniają znaczenie i rozmiary omawianego zagadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44178 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 14)
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Jak podkreśla Danuta Waloszek, na świecie, obok nas dorosłych, jest konkretny, rozwijający się człowiek - dziecko/uczeń z imienia i nazwiska oraz z własną biografią, któremu należy się uwaga i powaga. Jest swoiście wyposażoną, wartościową, fascynującą „cząstką elementarną” ludzkości. Uchwycenie niezwykłości „nowego, kolejnego powołanego do życia człowieka”, jego indywidualności i ustosunkowanie się do nich jest podstawowym zadaniem dorosłej części społeczeństwa, w tym nauczyciela. Autorzy poszczególnych tekstów opisują dzieciństwo z dwóch perspektyw: a) węższej - obejmującej indywidualny dziecięcy świat przeżyć, znaczeń, wartości, doświadczeń, aktywności, którego centrum stanowi rodzina, szkoła, rówieśnicy, codzienne kontakty społeczne, oraz b) szerszej - rozumianej jako historyczno-społeczno-kulturowa kategoria, odnosząca się do statusu społecznego dziecka, ukazująca jego położenie w grupie społecznej. Wskazują także na potrzebę edukacji refleksyjnej w pracy pedagogicznej, opartej m.in. na dialogowaniu z dziećmi. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziec­ka - doświadczenia polskie i zagraniczne, zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową. W kontekście polskich, słowackich, czeskich, duńskich i niemieckich doświadczeń prezentowane są zagadnienia dotyczące nabywania kompetencji społecznych przez uczniów żyjących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo czy funkcjonowania w szkołach większościowych dzieci wywodzących się z mniejszości narodowych i etnicznych. Tę część zamyka przewodnik bibliograficzny, obejmujący najważniejsze lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przemysław P. Grzybowski, autor przewodnika, słusznie zaznacza, że przemyślana praca z lekturami do edukacji międzykulturowej uświadamia, iż każdy z ich bohaterów - nawet najbardziej niezwykły, wręcz dziwaczny - jest wartościowy i przez to godzien szacunku, a jedną z cech konstytuujących jego wartość stanowi właśnie odmienność, różnica, dzięki której świat młodego czytelnika ulega wzbogaceniu o nowe idee, poglądy, wzory postępowania. Ewa Ogrodzka-Mazur
Spis treści : Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa - propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne Danuta Waloszek Metodologia badań dzieciństwa. Wstępny zarys obszaru poszukiwań i pytań badawczych    Marzenna Magda-Adamowicz Jakość dzieciństwa  Elżbieta Maria Minczakiewicz Dialog z dziećmi i jego miejsce w systemie wychowawczym Janusza Korczaka budowanym na fundamencie personalizmu i etyki  Danuta Ulewicz-Adamczyk Wychowanie do demokracji w szkole - ujęcie teoretyczne    Alina Górniok-Naglik W stronę edukacji refleksyjnej - od odtwarzania sensów i znaczeń do ich kreowania  Zofia Olek-Redlarska Teatr moją pasją, przygodą, fascynacją. Rzecz o Janie Wilkowskim  Wychowanie międzykulturowe małego dziecka - doświadczenia polskie i zagraniczne Ewa Ogrodzka-Mazur Kompetencje społeczne uczniów a realizacja zadań rozwojowych w okresie późnego dzieciństwa - studium z pogranicza polsko-czeskiego  Aneta Czerska Duńska sztuka szczęścia - hygge - w edukacji przedszkolnej i szkolnej  Alena Doušková, Soňa Karikova Vzdelávacie centrá pre Slovákov žijúcich v zahraničí a ich podpora pri príprave detí na komisionálne skúšky  Daniel Hanuš Aktuální praktické právní souvislosti předškolního vzdělávání v České republice  Hristo Kyuchukov, Baris Giray, Burak Dalkılıç From bilingualism to monolingualism - Turkish children in Berlin    Jaroslav Balvín, Monika Farkašová Roma, school and Romani children    Iva Staňková, Lenka Venterová The concept of educational values from the perspective of learners from different cultural backgrounds  Przemysław Paweł Grzybowski Lektury do edukacji międzykulturowej dla dzieci. Przewodnik bibliograficzny   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44074 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza praca jest wynikiem wieloletniego seminarium prowadzonego w Instytucie Badań nad Edukacją i Komunikacją pt. „Człowiek we współczesnej nauce”. Interdyscyplinarna tematyka seminarium zjednoczyła, jako indywidualnych prelegentów, przedstawicieli różnych dyscyplin wiedzy oraz przedstawicieli różnych polskich i zagranicznych instytucji naukowych. Jeden z ostatnich cykli spotkań zorganizowanych w ramach seminarium poświęcony był zachodzącym obecnie przemianom społeczno-kulturowym spowodowanym postępującą cyfryzacją różnych dziedzin życia współczesnego człowieka. Generalnie transformacja związana jest z perspektywą Przemysłu 4.0 lub Społeczeństwa 5.0/społeczeństwa postcyfrowego. Dynamika zmian wywołanych obecnie przez cyfryzację jest tak duża i rozległa, że ​​towarzyszy jej przywiązanie do rewolucyjnego charakteru obecnej transformacji. Podane nazwy wskazują więc na czwartą rewolucję przemysłową lub piątą rewolucję społeczno-kulturalną – od łowiectwa, przez rolnictwo, przemysłowe, informacyjne, po społeczeństwa postcyfrowe (super-smart society). Świadomość tych niezmiernie znaczących i głębokich zmian prowadzi z jednej strony do poczucia końca jakiegoś świata, z drugiej zaś do otwarcia nowych perspektyw i kierunków rozwoju. Stąd tytuł pracy: „Koniec światów – świat końców”. Teraźniejszość wypełnia nie tylko poczucie, że „jakiś świat odchodzi w przeszłość”, ale także, że życie w „świecie końca” zawiera w sobie zapowiedź tego, co wydarzy się w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44082 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, pomyślana jako podręcznik akademicki, składa się z czternastu rozdziałów poświęconych zachowaniom naruszającym normy społeczne lub normy społeczne i prawne. Prezentowane problemy potraktowane zostały w sposób interdyscyplinarny, co niewątpliwie stanowi istotną zaletę publikacji. Ta obszerna praca dotyczy ważnych i budzących nierzadko wiele kontrowersji zjawisk. Choć poruszane kwestie omawiane są wieloaspektowo, książka stanowi zwartą całość i czytelnik nie będzie miał problemów z usytuowaniem ich w określonej strukturze czy porządku normatywnym. Widać, że Autorka wie, o czym pisze i czyni to sprawnie." prof. dr hab. Zbigniew Izdebski, Uniwersytet Zielonogórski. [empik].
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Patologia społeczna-problemy definicyjne 1.1. Patologia społeczna - próba zdefiniowania 1.2. Relatywizm czy absolutyzm moralny - dylematy współczesności Rozdział 2. Wybrane teorie dewiacji 2.1. Teoria anomii 2.1.1. Czynniki wysokiego ryzyka anomii 2.2. Interakcjonizm symboliczny 2.2.1. Teoria stygmatyzacji 2.3. Teoria zróżnicowanych powiązań 2.4. Teoria zróżnicowanych możliwości 2.5. Potęga strategii neutralizacji 2.6. Teoria konfliktu 2.6.1. Źródła konfliktów 2.6.2. Narzędzia konfliktów 2.6.3. Konsekwencje narastającego konfliktu 2.7. Teoria społecznej kontroli Hirschiego 2.8. Dewiacja jako akt wyboru 2.8.1. Koncepcja dobrowolnej poprawy 2.8.2. Koncepcja luzu decyzyjnego Rozdział 3. Stereotypy i uprzedzenia 3.1. Stereotypy 3.1.1. Cechy stereotypów 3.1.2. Funkcje stereotypów 3.2. Uprzedzenia społeczne 3.2.1. Relacje między stereotypami a uprzedzeniami 3.2.2. Cechy uprzedzeń 3.2.3. Geneza uprzedzeń 3.3. Wybrane przejawy uprzedzeń 3.3.1. Uprzedzenia etniczne i narodowościowe 3.3.2. Seksizm 3.3.3. Homonegatywizm Rozdział 4. Kreowanie kozła ofiarnego 4.1. Definicja 4.2. Przyczyny zjawiska 4.3. Stereotypy oskarżycielskie 4.4. Cechy ofiarnicze kozła ofiarnego 4.5. Trwałość statusu kozła ofiarnego Rozdział 5. Przestępstwa z nienawiści 5.1. Terroryzm 5.2. Podstawowe cechy terroryzmu 5.3. Rodzaje terroryzmu 5.4. Zarys historii terroryzmu 5.5. Skala zjawiska terroryzmu 5.6. Uwarunkowania terroryzmu 5.6.1. Terroryzm jako broń słabych 5.6.2. Terroryzm jako odpowiedź na nierówności ekonomiczne 5.6.3. Koncepcja Marcusego 5.6.4. Terroryzm jako sposób wymiany władzy 5.6.5. Terroryzm jako skutek naruszenia równowagi w świecie idei 5.6.6. Terroryzm jako efekt zderzenia cywilizacji 5.7. Przeciwdziałanie terroryzmowi 5.7.1. Naiwny protekcjonizm, czyli państwo socjalne 5.7.2. Demokracja aktywna jako forma obrony przed terroryzmem 5.7.3. Wymuszona asymilacja, czyli liberalny paternalizm 5.8. Prawne możliwości obrony przed terroryzmem w Polsce Rozdział 6. Dewiacja samotnicza - samobójstwo 6.1. Skala oraz przejawy zjawiska 6.2. Rys kulturowy 6.3. Uwarunkowania samobójstw 6.4. Typologia samobójstw 6.5. Efekt Wertera 6.6. Syndrom presuicydalny - zachowanie suicydalne Rozdział 7. Agresja i przemoc 7.1. Agresja 7.1.1. Agresja a przemoc 7.2. Agresja wśród dzieci i młodzieży 7.2.1. Przyczyny zachowań agresywnych młodzieży 7.3. Przemoc 7.3.1. Definicja 7.4. Przemoc w rodzinie 7.4.1. Skala zjawiska 7.4.2. Cykl przemocy domowej 7.4.3. Formy przemocy 7.4.4. Skutki przemocy 7.5. Stalking 7.5.1. Prawne regulacje dotyczące stalkingu 7.5.2. Przejawy stalkingu 7.5.3. Skala zjawiska 7.5.4. Ofiary 7.5.5. Sprawcy 7.5.6. Skutki stalkingu 7.6. Cyberprzemoc 7.6.1. Definicja i cechy 7.6.2. Rodzaje zagrożeń 7.6.3. Przejawy i skutki cyberprzemocy 7.6.4. Możliwości zapobiegania i przeciwdziałania cyberprzemocy Rozdział 8. Uzależnienia 8.1. Alkoholizm 8.1.1. Uzależnienie od alkoholu - diagnoza 8.1.2. Typologie alkoholizmu 8.1.3. Fazy rozwoju uzależnienia 8.1.4. Skala zjawiska 8.1.5. Uwarunkowania 8.1.6. Problemy związane z alkoholem 8.2. Narkomania 8.2.1. Historia narkomanii 8.2.2. Skala używania środków odurzających 8.2.3. Rodzaje narkotyków 8.2.4. Fazy rozwoju uzależnienia 8.2.5. Uwarunkowania narkomanii 8.2.6. Społeczne skutki stosowania narkotyków 8.2.7. Prawny aspekt narkomanii 8.3. Uzależnienie od elektronicznych środków przekazu 8.3.1. Kryteria diagnozy uzależnienia 8.3.2. Fazy rozwoju uzależnienia 8.3.3. Skala zjawiska 8.3.4. Uwarunkowania 8.3.5. Skutki nadmiernego korzystania z mediów elektronicznych 8.4. Hazard 8.4.1. Kryteria diagnozy uzależnienia 8.4.2. Fazy rozwoju uzależnienia 8.4.3. Skala zjawiska 8.4.4. E-hazard 8.4.5. Uwarunkowania hazardu 8.4.6. Prawne regulacje hazardu w Polsce Rozdział 9. Ekshibicjonizm emocjonalny 9.1. Skala zjawiska - próba ustalenia 9.2. Zagrożenia 9.3. Uwarunkowania Rozdział 10. Prostytucja jako problem społeczny 10.1. Prawne regulacje prostytucji 10.2. Charakterystyka środowiska osób uprawiających prostytucję 10.3. Przebieg kariery 10.4. Typologie osób świadczących usługi seksualne 10.5. Wykorzystywanie seksualne dzieci i młodzieży do prostytucji 10.6. Prostytucja homoseksualna 10.7. Uwarunkowania prostytucji - koncepcje wyjaśniające Rozdział 11. Patologie seksualne 11.1. Pedofilia 11.1.1. Kontekst społeczny 11.1.2. Rys historyczny i kontekst kulturowy 11.1.3. Skala zjawiska 11.1.4. Sprawcy pedofilii 11.1.5. Uwarunkowania psychospołeczne 11.1.6. Skutki seksualnego wykorzystywania dziecka 11.1.7. Pornografia z udziałem dzieci 11.1.8. Prawne regulacje dotyczące pornografii z udziałem dzieci 11.2. Kazirodztwo 11.2.1. Kazirodztwo jako tabu kulturowe 11.2.2. Skala zjawiska 11.2.3. Typologie zachowań kazirodczych 11.2.4. Uwarunkowania psychospołeczne Rozdział 12. Handel ludźmi 12.1. Regulacje prawne 12.2. Skala zjawiska 12.3. Zasady działania sprawców 12.4. Skutki dla ofiar 12.5. Przeciwdziałanie procederowi handlu ludźmi Rozdział 13. Wykluczenie społeczne 13.1. Mobbing 13.1.1. Przejawy mobbingu 13.1.2. Typy relacji ofiar i sprawców 13.1.3. Skala zjawiska 13.1.4. Mobbing w szkole 13.1.5. Uwarunkowania mobbingu 13.1.6. Skutki mobbingu 13.1.7. Prawna ochrona jednostki przed mobbingiem 13.2. Prekariat 13.2.1. Narodziny nowej klasy? 13.2.2. Nowy podział klas 13.2.3. Cechy prekariatu 13.2.4. Uwarunkowania 13.2.5. Skutki prekaryzacji 13.3. Bezdomność 13.3.1. Rys historyczny 13.3.2. Fazy rozwoju bezdomności 13.3.3. Skala zjawiska i grupy wysokiego ryzyka 13.3.4. Bezdomność kobiet 13.3.5. Uwarunkowania bezdomności 13.3.6. Skutki bezdomności 13.3.7. Wyjście z bezdomności 13.3.8. Bezdomność jako wybór jednostki 13.4. Dzieci ulicy 13.4.1. Typologie dzieci ulicy 13.4.2. Fazy przystosowania do życia na ulicy 13.4.3. Umiejętności przystosowawcze dzieci ulicy 13.4.4. Skala zjawiska 13.4.5. Uwarunkowania 13.4.6. Pomoc i możliwość zapobiegania zjawisku Rozdział 14. Patologia instytucji 14.1. Korupcja 14.2. Prawne regulacje i skala zjawiska 14.3. Uwarunkowania 14.4. Skutki 14.5. Przeciwdziałanie Rozdział 15. Zagrożenia środowiska naturalnego 15.1. Globalne ocieplenie 15.2. Kurczące się zasoby wody 15.3. Smog i inne zanieczyszczenia atmosfery 15.4. Odpady trudnodegradowalne 15.5. Zagrożenia społeczno-polityczne związane ze zmianami środowiska 15.6. Ochrona środowiska 15.7. Najważniejsze regulacje prawne 15.8. Projekt zrównoważonego rozwoju Bibliografia Spis ilustracji Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.44143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Małżeństwo podstawą życia rodzinnego 1. Genetyczno-ewolucyjne podejście do małżeństwa i rodziny Jan Rostowski 2. Neuropsychologiczne podłoże funkcjonowania związku małżeńskiego Jan Rostowski, Teresa Rostowska 3. Małżeństwo w percepcji młodych Polaków Mieczysław Plopa 4. Jakość małżeństw poprzedzonych kohabitacją Iwona Janicka 5. Percepcja relacji małżeńskich i poziom empatii partnerów a jakość życia Maria Kaźmierczak, Teresa Rostowska 6. Rozwiązywanie konfliktów z partnerem a wzory relacji z rodzicami Dorota Kuncewicz Rozdział 2. Zdrowotne aspekty życia rodzinnego 1. Izolacja społeczna osób po urazie mózgu Maria Pąchalska, Leszek Buliński, Ryszard Makarowski 2. Rehabilitacja poznawcza opiekunów pacjentów po urazie mózgu Mariola Bidzan, Anna Rasmus 3. Wsparcie społeczne, radzenie sobie ze stresem osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym o różnym zakresie niepełnosprawności Dominika Kurpiel 4. Zachowania problemowe dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną a jakość życia ich rodzin Ewa Zasępa 5. Znaczenie rodziców w kształtowaniu dojrzałości młodzieży niepełnosprawnej do wyboru zawodu Mariola Wolan-Nowakowska 6. Skala oceny SNAP-IV w diagnozie dzieci z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi Magdalena Kamińska Rozdział 3. Aktywność zawodowa w kontekście życia rodzinnego 1. Struktura rodziny a adaptacja zawodowa nauczycieli Grażyna Poraj 2. Wpływ aktywności zawodowej na poziom samooceny kobiet posiadających rodzinę Małgorzata Kłosińska 3. Relacje w rodzinie generacyjnej osób uzależnionych od pracy Aleksandra Lewandowska-Walter, Kamila Wojdyło 4. Mobbing – zagrożenie dla rodziny – zagrożenie dla jakości życia Monika Miedzik 5. Konflikt i facylitacja jako mechanizmy wzajemnych oddziaływań pracy i rodziny – analiza różnic płciowych Bogusława Lachowska Rozdział 4. Komunikaty z badań 1. Poziom jakości życia u rodziców osób chorych psychicznie Anna Szeniman-Łysak 2. Postawy rodziców wobec dziecka niepełnosprawnego a poziom jakości życia małżeńskiego Alicja Lewandowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zostały przedstawione analizy uwzględniające poglądy i podejście młodych kobiet do różnorodnych problemów związanych z ich życiem rodzinnym i społeczno-zawodowym. Dały one podstawę do formułowania ogólnych podsumowań i porównań odnoszących się do dwóch kategorii kobiet: pracujących i bezrobotnych. Analizy dokonywane w ramach prowadzonych badań ukazują zróżnicowaną sytuację rodzinną i zawodową kobiet oraz mężczyzn. W książce ukazano szereg czynników warunkujących taki stan rzeczy. W ramach przyczyn trudniejszej sytuacji zawodowej kobiet i większego obciążenia obowiązkami rodzinnymi wyodrębniono uwarunkowania społeczno-kulturowe, edukacyjne i środowiskowe. W monografii w ramach uwarunkowań społeczno-kulturowych funkcjonowania kobiet podjęta została analiza ich optymizmu i pesymizmu wobec zagrożeń globalnych życia, cywilizacji i kultury, wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie zawodowe kobiet oraz obciążenie obowiązkami społecznymi, zawodowymi i rodzinnymi ze względu na płeć. Uwarunkowania edukacyjne funkcjonowania młodych kobiet obejmują analizę kierunku i poziomu ich wykształcenia, stopnia uwzględniania zapotrzebowania na zawody na rynku pracy przy wyborze kierunku kształcenia, preferowanych wartości oraz planów i aspiracji zawodowych i edukacyjnych kobiet pracujących i bezrobotnych. Z kolei w obrębie uwarunkowań środowiskowych uwzględniono wpływ pochodzenia społecznego i miejsca zamieszkania na status zawodowy kobiet, wpływ tradycji rodzinnych na sytuację kobiet na rynku pracy, a także związek sukcesów i niepowodzeń życiowych kobiet z ich aktualną i perspektywiczną sytuacją zawodową w samoocenie badanych. Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków humanistycznych i społecznych, szczególnie takich jak pedagogika rodziny, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, socjologia, psychologia. W kręgu jej odbiorców znajdą się również nauczyciele akademiccy, głownie zajmujący się pedagogiką pracy, pedagogiką rodziny i pedagogiką szkolną oraz pracownicy urzędów pracy, doradcy zawodowi, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, instytucje kształcące i dokształcające nauczycieli oraz sami nauczyciele zaangażowani w proces wychowania i kształcenia młodych pokoleń w perspektywie zmian społeczno-kulturowych, ekonomicznych i edukacyjnych, przygotowujący młodzież do sprawnego i odpowiedzialnego funkcjonowania w społeczeństwie uczącym się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp          Rozdział 1 Podstawy badań nad przyszłością młodzieży         1.1. Dyskursy w badaniach młodzieży          1.2. Młodość jako kategoria rozwojowa i społeczna          1.3. W kręgu pojęć związanych z przyszłością młodzieży        1.4. Podmiotowy kontekst projektowania przyszłości w okresie adolescencji          Rozdział 2 Młodzież w zmieniającym się świecie – od tradycji do ponowoczesności          2.1. Przemiany współczesnego świata         2.2. Człowiek w ponowoczesności      2.3. Pokolenia młodzieży dawniej i dziś   2.4. Wokół problematyki tożsamości młodzieży     Rozdział 3 Społeczno-kulturowy kontekst konstruowania wzorów przyszłości młodzieży   3.1. Przestrzeń społeczna a projektowanie przyszłości      3.2. Wartości jako podstawa planowania przyszłości      3.3. Rodzina jako środowisko kreowania przyszłości      3.4. Pedagogiczne aspekty projektowania przyszłości   3.5. Medialne wzorce konstruowania przyszłości     Rozdział 4 Założenia metodologiczne badań własnych   4.1. Przedmiot i cele badań   4.2. Problematyka badawcza   4.3. Zmienne i wskaźniki   4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze   4.5. Charakterystyka terenu badań i badanej próby     4.6. Organizacja badań i sposób opracowania materiału empirycznego   Rozdział 5 Wzory przyszłości badanej młodzieży   5.1. Charakterystyka wzorów przyszłości osobistej i zawodowej badanych   5.2. Wzory przyszłości dziewcząt i chłopców   5.3. Specyfika środowiskowa wzorów przyszłości młodzieży   5.4. Typy wzorów przyszłości preferowanych przez młodzież   Rozdział 6 Młodzież o sobie i świecie w kontekście wyobrażonej przyszłości   6.1. Wartości a wzory przyszłości młodzieży     6.2. Perspektywy ocen wzorów przyszłości młodzieży   6.3. Czynniki zależne i niezależne od jednostki – wpływające na realizację wzorów przyszłości   6.4. Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania wzorów przyszłości     Rozdział 7 Nastawienie młodzieży intra-, interpersonalne oraz wobec własnego życia i świata a jej wzory przyszłości   7.1. Samoocena młodzieży a jej wzory przyszłości   7.2. Funkcjonowanie interpersonalne młodzieży a jej wzory przyszłości   7.3. Obraz świata a wzory przyszłości młodzieży     7.4. Obraz życia a wzory przyszłości młodzieży     Wnioski i implikacje dla praktyki     Bibliografia  
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W. 44114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja dotyczy problematyki wartości, które stanowią kluczową kategorię nauk o edukacji i przedstawiane są jako system norm wpływających na poczynania przedmiotów edukacyjunych. W recenzowanej pracy zostały podjęte ważne i aktualne problemy aksjologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pierwszej części pracy rozpatrywane są zagadnienia związane z teoretycznym ujmowaniem istoty niepełnosprawności intelektualnej. Dalej Jerzy Wolny analizuje najistotniejsze obszary życia osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, takie jak: samodzielne mieszkanie, podejmowanie i wykonywanie przez nich pracy zawodowej czy tematyka rodzinna. Na podkreślenie zasługuje też podjęcie przez Autora kwestii podmiotowego traktowania omawianych osób, realizacji ich potrzeb (partnerstwo, seksualność) czy też wspierania ich w pełnieniu roli obywatela [...]. Zebrany materiał nie tylko dostarcza wiedzy, ale dowodzi jednocześnie, jak ważna i poznawczo interesująca jest to problematyka oraz jaki jest potencjał zainteresowanych nią osób – beneficjentów projektu „Aurora znaczy jutrzenka” [...]. Opracowanie stanowi przykład działania nauki w służbie człowiekowi niepełnosprawnemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44092, W.44094, W.44093 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W książce zostały przedstawione w przystępnej formie pro­blemy przemocy ze względu na płeć w relacjach rówieśniczych, zjawiska uznawanego w wielu krajach za społeczny problem. W Polsce rówieśnicza agresja seksualna nie jest postrzegana jako zjawisko szczególne i odrębne, nie doczekała się, jak dotąd, należytego opracowania, nie ma też własnej nazwy. Stąd zawarta już w tytule propozycja, aby niewłaściwe zachowania o charakterze seksualnym w grupie rówieśniczej opisywać terminem „napastowanie seksualne”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W monografii, opartej na najnowszej literaturze, dokonano przeglądu kluczowych koncepcji wyjaśniających zachowania związane ze zdrowiem, przedstawiono uwarunkowania zachowań zdrowotnych z uwzględnieniem rodzinnych i podmiotowych czynników wpływających na podejmowane zachowania. Książka zawiera również wyniki badań przeprowadzone na grupie nastolatków i ich rodziców. Analizowano w nich wpływ wybranych czynników rodzinnych i podmiotowych na kształtowanie się zachowań zdrowotnych młodzieży. Integralną częścią publikacji jest propozycja założeń programu profilaktycznego, opracowanego na bazie uzyskanych wyników, kierowanego zarówno do młodych ludzi, jak i ich rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44163 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej