Metodologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Pracownia cymeliów
(1)
Autor
Ajdukiewicz Kazimierz
(2)
Brzeziński Jerzy
(2)
Denzin Norman K
(2)
Lincoln Yvonna S
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Barankiewiczowa Halina
(1)
Boy
(1)
Descartes
(1)
Jędrzejewski Sławomir
(1)
Klawiter Andrzej
(1)
Kmita Jerzy
(1)
Kotarbiński Tadeusz
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Lewin A
(1)
Lewin Aleksander
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marciszewski Witold
(1)
Mroczkowski Tomasz
(1)
Nikitin E
(1)
Nowak Leszek
(1)
O'Shaughnessy John
(1)
Paszkiewicz Elżbieta
(1)
Pawłowski Tadeusz
(1)
Pelcowa Maria
(1)
Polański Zbigniew
(1)
Sich Jan
(1)
Simbierowicz Zygmunt
(1)
Szustrowa Teresa
(1)
Topolski Jerzy
(1)
Wołoszynowa Lidia
(1)
Wójcicki Ryszard
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Metodologia
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Nauka i badania
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
21 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33116 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6894 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16645, 4305 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Charakterystyka procesu badawczego w psychologii: Rozdział 1. Proces badania naukowego w psychologii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Cele poznania naukowego; 1.3. Ogólny schemat poznania naukowego; 1.4. Etapy postępowania badawczego; 1.5. Nowe ujęcie procesu badawczego; 1a) Wskazówki bibliograficzne; 1b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 2. Zmienne; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Pojęcie zmiennej; 2.3. Zmienne zależne i niezależne; 2a) Wskazówki bibliograficzne; 2b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 3. Operacjonalizacja zmiennych; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Pojęcie wskaźnika. Wskaźniki rzeczowe i definicyjne; 3.3. Klasyfikacja wskaźników w ujęciu S. Nowaka; 3.4. Moc rozdzielcza wskaźników; 3.5. Wyniki uzyskane na skalach narzędzi badawczych jako wskaźniki zmiennych ilościowych; 3.5.1. Założenia odnośnie do natury narzędzia badawczego "PI"; 3.5.2. Pojęcie funkcji operacyjnej; 3.5.3. Pojęcie narzędzia idealnego "PIid"; 3a) Wskazówki bibliograficzne; 3b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 4. Zależności między zmiennymi (ilościowymi); 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Źródła wariancji zmiennej zależnej "Y"; 4.3. Charakterystyka twierdzeń o zależnościach między zmiennymi ilościowymi; 4a) Wskazówki bibliograficzne; 4b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 5. Problemy i hipotezy badawcze; 5.1. Wprowadzenie. Ogólne postać problemu badawczego; 5.2. Klasyfikacja problemów badawczych; 5.3. Ogólna postać hipotezy badawczej; 5.4. Klasyfikacja hipotez badawczych; 5a) Wskazówki bibliograficzne; 5b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 6. Procedura eksperymentalne; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Charakterystyka procedury eksperymentalnej i quasi-eksperymentalnej; 6.3. Pojęcie planu eksperymentalnego i quasi-eksperymentalnego; 6.4. Trafność planu eksperymentalnego i quasi-eksperymentalnego; 6.5. Czynniki zakłócające trafność planu eksperymentalnego; 6.6. Klasyfikacja planów eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych; 6.7. Uwagi o stosowaniu testów istotności; 6.8. Przegląd typowych planów eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych; 6.8.1. Plany eksperymentalne; 6.8.2. Plany quasi-eksperymentalne; 6a) Wskazówki bibliograficzne; 6b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 7. Procedura ex post facto; 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Charakterystyka procedury EPF - I; 7.3. Charakterystyka procedury EPF - II; 7.4. Charakterystyka procedury EPF - III; 7.5. Oceny procedury ELF; 7a) Wskazówki bibliograficzne; 7b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 8. Procedura korelacyjna; 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Etapy stosowania procedury korelacyjnej; 8.3. Charakterystyka współczynników korelacji; 8a) Wskazówki bibliograficzne; 8b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 9. Procedury manipulowania zmiennymi niezależnymi; 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Dwie dyrektywy manipulowania zmiennymi; 9.3. Charakterystyka procedur manipulowania zmiennymi niezależnymi; 9.4. Charakterystyka procedur eksperymentalnych; 9.5. Charakterystyka procedur semi-eksperymentalnych; 9.6. Charakterystyka procedur statystycznych; 9a) Wskazówki bibliograficzne; 9b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 10. Dobór próby losowej; 10.1. Wprowadzenie. Dobór losowy a dobór celowy; 10.2. Losowanie nieograniczone indywidualne; 10.3. Losowanie systematyczne indywidualne; 10.4. Losowanie warstwowe; 10.5. Losowanie grupowe; 10.6. Losowanie wielostopniowe; 10.7. Testowanie losowości próby; 10.8. Wyznaczanie niezbędnej wielkości próby; 10a) Wskazówki bibliograficzne; 10b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 11. Testowanie hipotezy badawczej; 11.1. Wprowadzenie; 11.2. Etapy wnioskowania statystycznego; 11.3. Sformułowania hipotezy "H0" i "H1"; 11.4. Określenie skali pomiarowej zmiennej zależnej "Y"; 11.5. Wybór testu statystycznego; 11.6. Określane poziomu istotności ? i wielkości próby "N"; 11.7. Określenie rozkładu statystyki testu; 11.8. Określenie obszaru odrzuceń "H0"; 11.9. Obliczenie wartości statystyki testu oraz podjęcie decyzji odnośnie do "H0"; 11.10. Analiza przykładu; 11a) Wskazówki bibliograficzne; 11b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Część 2. Konstrukcja wybranych narzędzi badawczych psychologii: Rozdział 1. Zasady konstruowania testów psychologicznych - I; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Standaryzacja i obiektywność testu; 1.3. Moc dyskryminacyjna; 1.3.1. Współczynnik korelacji punktowo-dwuseryjnej; 1.3.2. Współczynnik korelacji dwuseryjnej; 1.3.3. Współczynnik korelacji punktowo-czteropolowej; 1.4. Normalizacja. Transformacja wyników testu na wyniki skali stenowej i tenowej; 1.4.1. Skala stenowa; 1.4.2. Skala tenowa; 1a) Wskazówki bibliograficzne; 1b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 2. Zasady konstruowania testów psychologicznych - II; 2.1. Rzetelność testu; 2.1.1. Technika estymacji wewnętrznej zgodności testu na podstawie analizy wariacyjnej; 2.1.2. Technika estymacji zgodności wewnętrznej testu według wzoru Kudera-Richardsona; 2.1.3. Technika estymacji zgodności wewnętrznej testu według wzoru Spearmana-Browna; 2.2. Trafność testu; 2a) Wskazówki bibliograficzne; 2b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 3. Współczynnik zgodności sędziów "W" - Kandela; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Technika obliczania współczynnika "W"; 3.3. Testowanie ilościowe "W"; 3a) Wskazówki bibliograficzne; 3b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 4. Skale szacunkowe; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Rodzaje skal szacunkowych; 4.2.1. Skale numeryczne i graficzne; 4.2.2. Skale skumulowanych ocen; 4.3. Zasady konstruowania skal szacunkowych; 4.3.1. Zasady opisywania szacowanych cech i zachowań; 4.3.2. Zakotwiczenie skali; 4.3.3. Optymalna liczba punktów skali; 4.3.4. Poziom pomiaru oszacowań; 4.3.5. Rzetelność skal szacunkowych; 4.4. Błędy popełniane przy szacowaniu; 4a) Wskazówki bibliograficzne; 4b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 5. Skala z wymuszonym wyborem; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Charakterystyka skal szacunkowych z wymuszonym wyborem; 5.3. Wybór czynników i dobór stwierdzeń do pozycji; 5.4. Obliczenie wskaźników preferencji i różnicowania dla poszczególnych stwierdzeń; 5.5. Konstrukcja pozycji skali; 5.6. Przebieg badania i analiza wyników; 5a) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 6. Kwestionariusz osobowości; 6.1. Wprowadzenie; 6.1.1. Rozmowa kliniczna; 6.1.2. Testy projekcyjne; 6.1.3. Metoda eksperymentu laboratoryjnego;6.2. Teoretyczne podstawy stosowania kwestionariuszy do badania osobowości; 6.3. Optymalna liczba kategorii odpowiedzi; 6.4. Zmienność wyników kwestionariuszowych w czasie; 6.5. Czynniki wpływające na odpowiedzi na pytania kwestionariuszowe; 6.6. Trafność i rzetelność kwestionariuszy; 6.7. Interpretacja profilu osobowości; 6.8. Etapy konstruowania kwestionariusza osobowości; 6a) Wskazówki bibliograficzne; 6b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 7. Skale postaw Thurstone'a i Likerta; 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Rodzaje pozycji składających się na skalę postaw; 7.3. Skala Thurstone'a; 7.4. Skala Likerta; 7a) Wskazówki bibliograficzne; 7b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 8. Technika "Q"; 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Kryterium i dobór pozycji; 8.3. Charakterystyka rozkładu pozycji; 8.4. Przebieg badania; 8.5. Zasady obliczania wyników; 8.6. Analiza procedury bodowy Skali Samoakceptacji "SQ"; 8.7. Uwagi końcowe; 8a) Wskazówki bibliograficzne; 8b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 9. Technika socjometrii; 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Przygotowanie i przebieg badania socjometrycznego; 9.2.1. Czynności przygotowawcze; 9.2.2. Przebieg badania; 9.3. Tabela socjometryczna; 9.4. Graficzna prezentacja materiału socjometrycznego; 9.4.1. Uwagi ogólne; 9.4.2. Socjogram nieuporządkowany; 9.4.3. Socjogram kołowy (tarczowy); 9.4.4. Socjogram hierarchiczny; 9.5. Ilościowa analiza materiału socjometrycznego; 9.5.1. Wskaźniki indywidualne; 9.5.2. Wskaźniki grupowe; 9.5.3. Analiza statusu socjometrycznego;9a) Wskazówki bibliograficzne; 9b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 10. Testy wiadomości; 10.1. Wprowadzenie; 10.2. Ogólna charakterystyka testów wiadomości; 10.3. Formułowanie zadań testowych; 10.3.1. Rodzaje zadań testowych; 10.3.2. Wskazówki dla układających zadania; 10.4. Analiza mocy dyskryminacyjnej zadań; 10.5. Analiza trudności zadań; 10.6. Obliczenie poprawki na zgadywanie; 10.7. Skrócona metoda analizy zadań i obliczania rzetelności testu wiadomości; 10.8. Normalizacja wyników testu wiadomości; 10.9. Konstrukcja równoległych form testu wiadomości; 10a) Wskazówki bibliograficzne; 10b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Załączniki; Literatura; Spisy: Bloki rozszerzające; Ryciny; Tablice
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36528 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Charakterystyka procesu badawczego w psychologii: Rozdział 1. Proces badania naukowego w psychologii; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Cele poznania naukowego; 1.3. Ogólny schemat poznania naukowego; 1.4. Etapy postępowania badawczego; 1.5. Nowe ujęcie procesu badawczego; 1a) Wskazówki bibliograficzne; 1b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 2. Zmienne; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Pojęcie zmiennej; 2.3. Zmienne zależne i niezależne; 2a) Wskazówki bibliograficzne; 2b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 3. Operacjonalizacja zmiennych; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Pojęcie wskaźnika. Wskaźniki rzeczowe i definicyjne; 3.3. Klasyfikacja wskaźników w ujęciu S. Nowaka; 3.4. Moc rozdzielcza wskaźników; 3.5. Wyniki uzyskane na skalach narzędzi badawczych jako wskaźniki zmiennych ilościowych; 3.5.1. Założenia odnośnie do natury narzędzia badawczego "PI"; 3.5.2. Pojęcie funkcji operacyjnej; 3.5.3. Pojęcie narzędzia idealnego "PIid"; 3a) Wskazówki bibliograficzne; 3b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 4. Zależności między zmiennymi (ilościowymi); 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Źródła wariancji zmiennej zależnej "Y"; 4.3. Charakterystyka twierdzeń o zależnościach między zmiennymi ilościowymi; 4a) Wskazówki bibliograficzne; 4b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 5. Problemy i hipotezy badawcze; 5.1. Wprowadzenie. Ogólne postać problemu badawczego; 5.2. Klasyfikacja problemów badawczych; 5.3. Ogólna postać hipotezy badawczej; 5.4. Klasyfikacja hipotez badawczych; 5a) Wskazówki bibliograficzne; 5b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 6. Procedura eksperymentalne; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Charakterystyka procedury eksperymentalnej i quasi-eksperymentalnej; 6.3. Pojęcie planu eksperymentalnego i quasi-eksperymentalnego; 6.4. Trafność planu eksperymentalnego i quasi-eksperymentalnego; 6.5. Czynniki zakłócające trafność planu eksperymentalnego; 6.6. Klasyfikacja planów eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych; 6.7. Uwagi o stosowaniu testów istotności; 6.8. Przegląd typowych planów eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych; 6.8.1. Plany eksperymentalne; 6.8.2. Plany quasi-eksperymentalne; 6a) Wskazówki bibliograficzne; 6b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 7. Procedura ex post facto; 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Charakterystyka procedury EPF - I; 7.3. Charakterystyka procedury EPF - II; 7.4. Charakterystyka procedury EPF - III; 7.5. Oceny procedury ELF; 7a) Wskazówki bibliograficzne; 7b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 8. Procedura korelacyjna; 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Etapy stosowania procedury korelacyjnej; 8.3. Charakterystyka współczynników korelacji; 8a) Wskazówki bibliograficzne; 8b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 9. Procedury manipulowania zmiennymi niezależnymi; 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Dwie dyrektywy manipulowania zmiennymi; 9.3. Charakterystyka procedur manipulowania zmiennymi niezależnymi; 9.4. Charakterystyka procedur eksperymentalnych; 9.5. Charakterystyka procedur semi-eksperymentalnych; 9.6. Charakterystyka procedur statystycznych; 9a) Wskazówki bibliograficzne; 9b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 10. Dobór próby losowej; 10.1. Wprowadzenie. Dobór losowy a dobór celowy; 10.2. Losowanie nieograniczone indywidualne; 10.3. Losowanie systematyczne indywidualne; 10.4. Losowanie warstwowe; 10.5. Losowanie grupowe; 10.6. Losowanie wielostopniowe; 10.7. Testowanie losowości próby; 10.8. Wyznaczanie niezbędnej wielkości próby; 10a) Wskazówki bibliograficzne; 10b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 11. Testowanie hipotezy badawczej; 11.1. Wprowadzenie; 11.2. Etapy wnioskowania statystycznego; 11.3. Sformułowania hipotezy "H0" i "H1"; 11.4. Określenie skali pomiarowej zmiennej zależnej "Y"; 11.5. Wybór testu statystycznego; 11.6. Określane poziomu istotności ? i wielkości próby "N"; 11.7. Określenie rozkładu statystyki testu; 11.8. Określenie obszaru odrzuceń "H0"; 11.9. Obliczenie wartości statystyki testu oraz podjęcie decyzji odnośnie do "H0"; 11.10. Analiza przykładu; 11a) Wskazówki bibliograficzne; 11b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Część 2. Konstrukcja wybranych narzędzi badawczych psychologii: Rozdział 1. Zasady konstruowania testów psychologicznych - I; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Standaryzacja i obiektywność testu; 1.3. Moc dyskryminacyjna; 1.3.1. Współczynnik korelacji punktowo-dwuseryjnej; 1.3.2. Współczynnik korelacji dwuseryjnej; 1.3.3. Współczynnik korelacji punktowo-czteropolowej; 1.4. Normalizacja. Transformacja wyników testu na wyniki skali stenowej i tenowej; 1.4.1. Skala stenowa; 1.4.2. Skala tenowa; 1a) Wskazówki bibliograficzne; 1b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 2. Zasady konstruowania testów psychologicznych - II; 2.1. Rzetelność testu; 2.1.1. Technika estymacji wewnętrznej zgodności testu na podstawie analizy wariacyjnej; 2.1.2. Technika estymacji zgodności wewnętrznej testu według wzoru Kudera-Richardsona; 2.1.3. Technika estymacji zgodności wewnętrznej testu według wzoru Spearmana-Browna; 2.2. Trafność testu; 2a) Wskazówki bibliograficzne; 2b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 3. Współczynnik zgodności sędziów "W" - Kandela; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Technika obliczania współczynnika "W"; 3.3. Testowanie ilościowe "W"; 3a) Wskazówki bibliograficzne; 3b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 4. Skale szacunkowe; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Rodzaje skal szacunkowych; 4.2.1. Skale numeryczne i graficzne; 4.2.2. Skale skumulowanych ocen; 4.3. Zasady konstruowania skal szacunkowych; 4.3.1. Zasady opisywania szacowanych cech i zachowań; 4.3.2. Zakotwiczenie skali; 4.3.3. Optymalna liczba punktów skali; 4.3.4. Poziom pomiaru oszacowań; 4.3.5. Rzetelność skal szacunkowych; 4.4. Błędy popełniane przy szacowaniu; 4a) Wskazówki bibliograficzne; 4b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 5. Skala z wymuszonym wyborem; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Charakterystyka skal szacunkowych z wymuszonym wyborem; 5.3. Wybór czynników i dobór stwierdzeń do pozycji; 5.4. Obliczenie wskaźników preferencji i różnicowania dla poszczególnych stwierdzeń; 5.5. Konstrukcja pozycji skali; 5.6. Przebieg badania i analiza wyników; 5a) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 6. Kwestionariusz osobowości; 6.1. Wprowadzenie; 6.1.1. Rozmowa kliniczna; 6.1.2. Testy projekcyjne; 6.1.3. Metoda eksperymentu laboratoryjnego;6.2. Teoretyczne podstawy stosowania kwestionariuszy do badania osobowości; 6.3. Optymalna liczba kategorii odpowiedzi; 6.4. Zmienność wyników kwestionariuszowych w czasie; 6.5. Czynniki wpływające na odpowiedzi na pytania kwestionariuszowe; 6.6. Trafność i rzetelność kwestionariuszy; 6.7. Interpretacja profilu osobowości; 6.8. Etapy konstruowania kwestionariusza osobowości; 6a) Wskazówki bibliograficzne; 6b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 7. Skale postaw Thurstone'a i Likerta; 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Rodzaje pozycji składających się na skalę postaw; 7.3. Skala Thurstone'a; 7.4. Skala Likerta; 7a) Wskazówki bibliograficzne; 7b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 8. Technika "Q"; 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Kryterium i dobór pozycji; 8.3. Charakterystyka rozkładu pozycji; 8.4. Przebieg badania; 8.5. Zasady obliczania wyników; 8.6. Analiza procedury bodowy Skali Samoakceptacji "SQ"; 8.7. Uwagi końcowe; 8a) Wskazówki bibliograficzne; 8b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 9. Technika socjometrii; 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Przygotowanie i przebieg badania socjometrycznego; 9.2.1. Czynności przygotowawcze; 9.2.2. Przebieg badania; 9.3. Tabela socjometryczna; 9.4. Graficzna prezentacja materiału socjometrycznego; 9.4.1. Uwagi ogólne; 9.4.2. Socjogram nieuporządkowany; 9.4.3. Socjogram kołowy (tarczowy); 9.4.4. Socjogram hierarchiczny; 9.5. Ilościowa analiza materiału socjometrycznego; 9.5.1. Wskaźniki indywidualne; 9.5.2. Wskaźniki grupowe; 9.5.3. Analiza statusu socjometrycznego;9a) Wskazówki bibliograficzne; 9b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Rozdział 10. Testy wiadomości; 10.1. Wprowadzenie; 10.2. Ogólna charakterystyka testów wiadomości; 10.3. Formułowanie zadań testowych; 10.3.1. Rodzaje zadań testowych; 10.3.2. Wskazówki dla układających zadania; 10.4. Analiza mocy dyskryminacyjnej zadań; 10.5. Analiza trudności zadań; 10.6. Obliczenie poprawki na zgadywanie; 10.7. Skrócona metoda analizy zadań i obliczania rzetelności testu wiadomości; 10.8. Normalizacja wyników testu wiadomości; 10.9. Konstrukcja równoległych form testu wiadomości; 10a) Wskazówki bibliograficzne; 10b) Pytania i ćwiczenia kontrolne; Załączniki; Literatura; Spisy: Bloki rozszerzające; Ryciny; Tablice
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.29793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Zbiór metodologicznych tekstów to przełomowy manifest nowej drogi metodologii badań jakościowych - badań zaangażowanych społecznie, walczących z dyskryminacją i nierównością, eksperymentujących z nowymi formami, takimi jak performans czy autoetnografia, stawiających pytania o kwestie trafności, rzetelności, naukowej obiektywności. To teksty wrażliwe na płeć, kolor skóry, pochodzenie etniczne, które obok całościowego wprowadzenia do podejmowanej tematyki, odpowiadają na pytanie, w jaki sposób badacze mogą zaangażować się w działanie na rzecz sprawiedliwości społecznej. Na oba tomy składa się ponad 40 rozdziałów napisanych przez czołowych światowych specjalistów w dziedzinie metodologii badań jakościowych. Tom 1 obejmuje pierwsze trzy bardziej teoretyczne części: I. Obszar badań, II. Rywalizujące paradygmaty i perspektywy, III. Strategie badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Zbiór metodologicznych tekstów to przełomowy manifest nowej drogi metodologii badań jakościowych – badań zaangażowanych społecznie, walczących z dyskryminacją i nierównością, eksperymentujących z nowymi formami, takimi jak performans czy autoetnografia, stawiających pytania o kwestie trafności, rzetelności, naukowej obiektywności. To teksty wrażliwe na płeć, kolor skóry, pochodzenie etniczne, które obok całościowego wprowadzenia do podejmowanej tematyki, odpowiadają na pytanie, w jaki sposób badacze mogą zaangażować się w działanie na rzecz sprawiedliwości społecznej. Na oba tomy składa się ponad 40 rozdziałów napisanych przez czołowych światowych specjalistów w dziedzinie metodologii badań jakościowych. Tom 2 zawiera trzy kolejne części, tym razem bardziej empiryczne: IV. Metody zbierania i analizowania materiałów empirycznych, V. Sztuka i praktyka interpretacji, ewaluacji i reprezentacji, VI. Przyszłość badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44078 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Boy'a ; T. 45)
Nazwa tł.: Tadeusz Żeleński.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.16982 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30220 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura i poznanie / Jerzy Kmita. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1985. - 185, [2] s. ; 24 cm.
(Metodologia Humanistyki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32982 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2269 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia adresowana jest szczególnie dla studentów pedagogiki i pracowników naukowo-dydaktycznych prowadzących eksploracje z zakresu pedagogiki dziecka. Pracując nad tym zbiorem naszą intencją było stworzenie pracy, która będzie inspirować i wspierać własną refleksję metodologiczną badaczy, których interesują kategorie dziecka i dzieciństwa. Książka ta nie ma natomiast ambicji, by służyć jako systematyczny i wyczerpujący wykład z zakresu metodologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44120 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wybrane Zagadnienia Metodologii Nauk, Naukoznawstwa i Informacji Naukowej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29016, 30148, 29156 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27746 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.29440 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16570 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(OMEGA : Biblioteka Wiedzy Współczesnej ; Nr 334)
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29966 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27765 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metodologia historii / Jerzy Topolski. - Wyd. 3 popr. i uzup. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1984. - 575, [1] s. : rys., err ; 24 cm.
(Metodologia Humanistyki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32268 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do nauczania psychologii / red. Lidia Wołoszynowa ; S.IIIMetody badań psychologicznych ; S.III, T. 4)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33211, W.36368 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej