Wypalenie zawodowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Autor
Kuźma Józef
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Korczyński Andrzej
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
McEwan Elaine K
(1)
Merecz Dorota
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Tucholska Stanisława
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Wypalenie zawodowe
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1. Teoretyczne wprowadzenie do problematyki stresu 1.1. Wybrane koncepcje stresu 1.1.1. Koncepcje biologiczne 1.1.2. Koncepcje medyczne 1.1.3. Koncepcje psychologiczne 1.2. Definicje stresu 1.3. Źródła stresu 1.4. Czy Polacy są zestresowani? 1.5. Stres w środowisku pracy 1.6. Następstwa stresu 1.7. Odporność na stres 1.8. Radzenie sobie ze stresem 1.9. Syndrom wypalenia zawodowego Rozdział 2. Stres i wypalenie zawodowe nauczycieli w literaturze przedmiotu 2.1. Stres nauczycielski 2.2. Stresory w pracy pedagogicznej 2.3. Wypalenie się zawodowe nauczycieli Rozdział 3. Podstawy metodologiczne własnych badań 3.1. Przedmiot i cel badań 3.2. Problemy badawcze 3.3. Zmienne zależne i niezależne oraz ich wskaźniki 3.4. Metoda badań 3.5. Organizacja badań Rozdział 4. Opis wyników badań – źródła nauczycielskiego stresu i wypalenie się zawodowe U2007 4.1. Poziom nauczycielskiego stresu U2007 4.2. Czynniki stresogenne w ocenie nauczycieli U2007 4.2.1. Poczucie braku wewnętrznych nagród U2007 4.2.2. Uciążliwości fizyczne źródłem nauczycielskiego stresu 4.2.3. Poczucie psychicznego obciążenia pracą zawodową 4.2.4. Uciążliwości związane z pełnieniem funkcji dydaktycznej i wychowawczej jako stresor zawodowy 4.2.5. Zachowania uczniów generujące stres 4.2.6. Sytuacje konfliktowe jako źródło stresu zawodowego nauczycieli 4.2.7. Stres zagrożenia 4.2.8. Presja czasu jako stresor w pracy pedagogicznej 4.2.9. Presja odpowiedzialności 4.2.10. Brak wsparcia społecznego 4.3. Wypalenie się zawodowe w percepcji pedagogów Rozdział 5. Konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie ze stresem Praktyczne wnioski 5.1. Następstwa stresu dostrzegane przez badanych nauczycieli 5.2. Sposoby przezwyciężania stresu 5.3. Podsumowanie wyników badań 5.4. Praktyczne wnioski. Zapobieganie skutkom stresu w pracy edukacyjnej nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43934 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41305, W.41307 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41308, W.41306 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1 Rola zawodowa nauczyciela 1.1. Kompetencje nauczyciela 1.1.1. Kompetencje zadane i dane 1.1.2. Rozwój kompetencji nauczycielskich 1.2. Koncepcje nauczycielstwa 1.3. Kondycja zawodowa nauczycieli 1.3.1. Wypalenie nauczycieli jako skutek stresu zawodowego 1.3.2. Całościowe typologie stresorów zawodowych 1.3.3. Psychospołeczne czynniki nauczycielskiego stresu zawodowego 1.3.4. Dopasowanie/niedopasowanie do środowiska pracy a wypalenie/zaangażowanie w pracę 1.3.5. Etapy, scenariusze i typy wypalenia zawodowego nauczycieli Rozdział 2 Badania własne 2.1. Problematyka i cele badań 2.2. Zastosowane narzędzia badawcze 2.2.1. Kwestionariusz MBI 2.2.2. Kwestionariusz Obciążeń Zawodowych Pedagoga 2.2.3. Kwestionariusz Obszary Życia Zawodowego 2.2.4. Arkusz Opisu Pracy Neubergera i Allerbecka 2.2.5. Inwentarz Orientacja na Wartości Zawodowe 2.2.6. Skala Poczucia Misji Zawodowej 2.3. Próba badawcza 2.4. Procedury analiz statystycznych Rozdział 3 Zawodowe wyznaczniki wypalenia zawodowego nauczycieli 3.1. Kryteria wyodrębnienia grup homogenicznych 3.2. Różnice w funkcjonowaniu zawodowym nauczycieli wypalających się w sposób emocjonalny i intelektualny 3.3. Zawodowe korelaty i predyktory zespołu wypalenia zawodowego nauczycieli 3.3.1. Zespół wypalenia zawodowego a obciążenia zawodowenauczycieli 3.3.2. Zespół wypalenia zawodowego a obszary życia zawodowego 3.3.3. Zespół wypalenia zawodowego a satysfakcja z pracy 3.3.4. Zespół wypalenia zawodowego a wartości zawodowe 3.3.5. Zespół wypalenia zawodowego a poczucie zawodowej misji społecznej 3.4. Zawodowe determinanty wypalenia zawodowego nauczycieli –synteza Rozdział 4 Profesjonalizacja a wypalenie zawodowe nauczycieli 4.1. Staż pracy a zespół wypalenia zawodowego 4.2. Zawodowe determinanty wymiarów wypalenia nauczycieli – kobiet i mężczyzn na różnych etapach zawodowej profesjonalizacji 4.2.1. Grupa z dominacją emocjonalnego wyczerpania 4.2.2. Grupa z dominacją braku poczucia osiągnięć 4.3. Predyktory wypalenia w grupie nauczycielek 4.4. Determinanty wypalenia zawodowego nauczycieli na różnych etapach zawodowej profesjonalizacji – synteza Rozdział 5 Interwencja w wypaleniu zawodowym nauczycieli – ewaluacja i priorytetyzacja czynników zaradczych 5.1. Podstawy metodologiczne 5.2. Optymalna interwencja – cele działań naprawczych 5.3. Optymalna interwencja – cele działań prewencyjnych 5.4. Optymalizacja interwencji w wypaleniu zawodowym nauczycieli – synteza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Przedmowa Dla kogo jest ta książka co książka zawiera przegląd treści kwestia definicji ostrzeżenie podziękowania O autorce 1. Siedem zwyczajów dobrego dyrektora Siedem zwyczajów umożliwiających dyrektorowi racjonalne postępowanie z trudnymi nauczycielami Zwyczaj 1: Bądź asertywnym administratorem Zwyczaj 2: Bądź wzorem do naśladowania Zwyczaj 3: Bądź osobą komunikatywną Zwyczaj 4: Pielęgnuj pozytywną kulturę szkolną Zwyczaj 5: Wnoś swój wkład we współpracę Zwyczaj 6: Prowadź asertywne interwencje Zwyczaj 7: Działaj natychmiast Podsumowanie 2. Jak asertywnie prowadzić interwencję Najważniejsze atrybuty asertywnej interwencji AI jest asertywna AI jest precyzyjna AI jest pomocna AI jest uporządkowana AI jest procesem ciągłym AI jest stworzona do promowania rozwoju i zmiany w zachowaniu nauczycieli , Trzy fazy asertywnej interwencji Faza I: Prezentacja stanowiska dyrektora Faza II: Odpowiedź nauczyciela Faza III: Rozmowa motywująca Jak przeprowadzić asertywna interwencję Zastanów się Przeczytaj kontrakt nauczyciela Wybierz nauczyciela Określ zachowanie nauczyciela Napisz swoją prezentację Zaplanuj spotkanie Przygotuj się na spotkanie Przeprowadź AI Bądź przygotowany na przykre doznania Podsumowanie 3. Strategie radzenia sobie z zdenerwowanymi, zawiedzionymi lub zwyczajnie niekompetentnymi nauczycielami Zrozumienie gniewnych nauczycieli Co działa, a co nie To jak postępować z gniewnym nauczycielem? Typy gniewnych nauczycieli Nauczyciele agresywni Malkontenci Cynicy Perfekcjoniści Bufoni Nauczyciele biernie agresywni Charakterystyka podstępnych nauczycieli Sabotażyści Plotkarze Kłamcy Charakterystyka męczącego nauczyciela Wszechwiedzący Dowcipnisie Gaduły Jak sobie radzić z gniewnymi nauczycielami studium przypadku: nauczyciel krytyczny i niegodziwy Studium przypadku: Susan Podsumowując 4. Strategie radzenia sobie z nauczycielami, którzy mają przejściowe problemy, są zaburzeni psychicznie lub weszli w konflikt z prawem Charakterystyka nauczycieli mających chwilowe problemy Charakterystyka nauczycieli z zaburzeniami psychicznymi Charakterystyka nauczycieli mających konflikt z prawem Jak radzić sobie z nauczycielami, którzy mają chwilowe kłopoty. Jak sobie radzić z nauczycielami, którzy cierpią na zaburzenia psychiczne Studium przypadku: Mój najtrudniejszy nauczyciel Studium przypadku: Rehabilitacja Dawida - moja misja ochotnicza Wytyczne dla dyrektorów Patrz optymistycznie Dokumentuj Korzystaj z pomocy fachowców Skorzystaj z pomocy związków zawodowych Bądź przygotowany Trzeba umieć powiedzieć pas Bądź wytrwały i konsekwentny Nie poddawaj się Jak radzić sobie z nauczycielami, którzy mają konflikt z prawem. Studium Przypadku: Kręgi na wodzie - konfrontacja z negatywną kulturą szkoły. Podsumowując 5. Strategie postępowania z wyczerpanymi, zestresowanymi lub wypalonymi nauczycielami Z Perspektywy dyrektora Studium przypadku: Perspektywa Dyrektora - Dwudziestu wykończonych nauczycieli Źródła energii czynniki wyczerpujące inywidualną energię charakterystyka wypalonego nauczyciela Studium przypadku: Perspektywa Nauczyciela - Stres, stres i jeszcze raz stres W jaki sposób administracja zużywa energię nauczycieli Zapominamy o tym, kto naprawdę pracuje Nie szanujemy czasu nauczycieli Oczekujemy zobowiązań na całe życie Zajmujemy się gromadzeniem drewna, zamiast patrzeć w morze Nie kończymy tego co zaczęliśmy Jak postępowć z wyczerpaną szkołą Żadnych założeń Właściwa hierarchizacja Konfrontacja negatywnego myślenia Bądź animatorem Samotna walka musi odejść w przeszłość Słuchaj Chwal i nagradzaj aprobujących Planujcie razem Rozmawiaj z władzami oświatowymi Zachęcaj Bądź ufny Zatrzymaj się Czysty Dom Wyciśnij cytrynę Podsumowanie 6. Strategie pracy z nauczycielami, którzy są zagubieni, nieudolni albo zwyczajnie niekompetentni Charakterystyka źle uczących nauczycieli Zagubieni nauczyciele Zagubieni nowicjusze Zagubieni weterani Nauczyciele nieudolni Nauczyciele niekompetentni Studium przypadku: Niekompetentny nauczyciel Jak sobie radzić z nauczycielami nie umiejącymi uczyć Zagubieni nowicjusze Zagubieni weterani: Lakę Wobegon Teachers Nieudolni i niekompetentni nauczyciele Podsumowanie 7. Sześćdziesiąt sposobów na docenianie, energetyzowanie i wspomaganie nauczycieli.. Wnioski Materiały dodatkowe - Część A Podręcznik Komunikowania od A do Z Materiały dodatkowe - Część B Pakiet budowniczego kultury Część 1: narzędzia badawcze Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora Lista kontrolna zdrowia szkoły Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego Część 2: ćwiczenia podnoszące poziom pracy zespołu., Ćwiczenie: Kodeks Etyczny Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły Technika: Analiza pola siłowego Technika: Spotkanie na parkingu Technika: Apollo Technika: Analiza SWOT Bibliografia Wnioski Materiały dodatkowe - Część A Podręcznik Komunikowania od A do Z Materiały dodatkowe - Część B Pakiet budowniczego kultury Część 1: narzędzia badawcze Kwestionariusz Samooceny Poziomu Asertywności Ocena dziesięciu cech skutecznego dyrektora Lista kontrolna zdrowia szkoły Lista kontrolna zachowania członków grona nauczycielskiego Część 2: ćwiczenia podnoszące poziom pracy zespołu., Ćwiczenie: Kodeks Etyczny Ćwiczenie: Normy w kulturze naszej szkoły Technika: Analiza pola siłowego Technika: Spotkanie na parkingu Technika: Apollo Technika: Analiza SWOT Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44064 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja dostępna w wersji internetowej w Bibliotece Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi http://www.imp.lodz.pl/upload/pyzalski_ksiazka/psychospoleczne.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43306 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43224 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej