Psychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(26)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Autor
Deptuła Maria
(3)
Smyła Joanna
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Anna Sawicka-Chrapkowicz
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Basco Monica Ramirez
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hammen Constance L
(1)
Hay Dale F
(1)
Herbert Martin
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Kabat-Zinn Jon
(1)
McEwan Elaine K
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Penman Danny
(1)
Peplińska Aleksandra
(1)
Pituła Beata
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Poprawska Urszula
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Riemann Fritz
(1)
Rostowska Teresa
(1)
Rush A John
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szurowska Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Wawrzała Paweł
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Widera-Wysoczańska Agnieszka
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Williams J. Mark G
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Zimnoch Katarzyna
(1)
Śliwerski Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Psycholodzy
(5)
Pedagodzy
(4)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Dyrektorzy szkół
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dzieci
(6)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko
(2)
Empatia
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzina
(2)
Uczucia
(2)
Agresywność
(1)
Aktywność prospektywna
(1)
Anoreksja
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gender
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jakość życia
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kreatywność
(1)
Krytycyzm
(1)
Lęk
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mindfulness
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nałóg
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemowlę
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pisanie
(1)
Poczucie winy
(1)
Pomieszczenia dydaktyczne
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Praca socjalna
(1)
Projekt socjalny
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Regulamin szkolny
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rynek pracy
(1)
Ryzyko dysleksji
(1)
Socjologia
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Sprawności motoryczne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Strategia lizbońska
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Tożsamość zawodowa
(1)
Trauma
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(75)
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Psychologia
(28)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Nauka i badania
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Małżeństwo podstawą życia rodzinnego 1. Genetyczno-ewolucyjne podejście do małżeństwa i rodziny Jan Rostowski 2. Neuropsychologiczne podłoże funkcjonowania związku małżeńskiego Jan Rostowski, Teresa Rostowska 3. Małżeństwo w percepcji młodych Polaków Mieczysław Plopa 4. Jakość małżeństw poprzedzonych kohabitacją Iwona Janicka 5. Percepcja relacji małżeńskich i poziom empatii partnerów a jakość życia Maria Kaźmierczak, Teresa Rostowska 6. Rozwiązywanie konfliktów z partnerem a wzory relacji z rodzicami Dorota Kuncewicz Rozdział 2. Zdrowotne aspekty życia rodzinnego 1. Izolacja społeczna osób po urazie mózgu Maria Pąchalska, Leszek Buliński, Ryszard Makarowski 2. Rehabilitacja poznawcza opiekunów pacjentów po urazie mózgu Mariola Bidzan, Anna Rasmus 3. Wsparcie społeczne, radzenie sobie ze stresem osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym o różnym zakresie niepełnosprawności Dominika Kurpiel 4. Zachowania problemowe dorosłych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną a jakość życia ich rodzin Ewa Zasępa 5. Znaczenie rodziców w kształtowaniu dojrzałości młodzieży niepełnosprawnej do wyboru zawodu Mariola Wolan-Nowakowska 6. Skala oceny SNAP-IV w diagnozie dzieci z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi Magdalena Kamińska Rozdział 3. Aktywność zawodowa w kontekście życia rodzinnego 1. Struktura rodziny a adaptacja zawodowa nauczycieli Grażyna Poraj 2. Wpływ aktywności zawodowej na poziom samooceny kobiet posiadających rodzinę Małgorzata Kłosińska 3. Relacje w rodzinie generacyjnej osób uzależnionych od pracy Aleksandra Lewandowska-Walter, Kamila Wojdyło 4. Mobbing – zagrożenie dla rodziny – zagrożenie dla jakości życia Monika Miedzik 5. Konflikt i facylitacja jako mechanizmy wzajemnych oddziaływań pracy i rodziny – analiza różnic płciowych Bogusława Lachowska Rozdział 4. Komunikaty z badań 1. Poziom jakości życia u rodziców osób chorych psychicznie Anna Szeniman-Łysak 2. Postawy rodziców wobec dziecka niepełnosprawnego a poziom jakości życia małżeńskiego Alicja Lewandowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zostały przedstawione analizy uwzględniające poglądy i podejście młodych kobiet do różnorodnych problemów związanych z ich życiem rodzinnym i społeczno-zawodowym. Dały one podstawę do formułowania ogólnych podsumowań i porównań odnoszących się do dwóch kategorii kobiet: pracujących i bezrobotnych. Analizy dokonywane w ramach prowadzonych badań ukazują zróżnicowaną sytuację rodzinną i zawodową kobiet oraz mężczyzn. W książce ukazano szereg czynników warunkujących taki stan rzeczy. W ramach przyczyn trudniejszej sytuacji zawodowej kobiet i większego obciążenia obowiązkami rodzinnymi wyodrębniono uwarunkowania społeczno-kulturowe, edukacyjne i środowiskowe. W monografii w ramach uwarunkowań społeczno-kulturowych funkcjonowania kobiet podjęta została analiza ich optymizmu i pesymizmu wobec zagrożeń globalnych życia, cywilizacji i kultury, wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie zawodowe kobiet oraz obciążenie obowiązkami społecznymi, zawodowymi i rodzinnymi ze względu na płeć. Uwarunkowania edukacyjne funkcjonowania młodych kobiet obejmują analizę kierunku i poziomu ich wykształcenia, stopnia uwzględniania zapotrzebowania na zawody na rynku pracy przy wyborze kierunku kształcenia, preferowanych wartości oraz planów i aspiracji zawodowych i edukacyjnych kobiet pracujących i bezrobotnych. Z kolei w obrębie uwarunkowań środowiskowych uwzględniono wpływ pochodzenia społecznego i miejsca zamieszkania na status zawodowy kobiet, wpływ tradycji rodzinnych na sytuację kobiet na rynku pracy, a także związek sukcesów i niepowodzeń życiowych kobiet z ich aktualną i perspektywiczną sytuacją zawodową w samoocenie badanych. Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków humanistycznych i społecznych, szczególnie takich jak pedagogika rodziny, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, socjologia, psychologia. W kręgu jej odbiorców znajdą się również nauczyciele akademiccy, głownie zajmujący się pedagogiką pracy, pedagogiką rodziny i pedagogiką szkolną oraz pracownicy urzędów pracy, doradcy zawodowi, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, instytucje kształcące i dokształcające nauczycieli oraz sami nauczyciele zaangażowani w proces wychowania i kształcenia młodych pokoleń w perspektywie zmian społeczno-kulturowych, ekonomicznych i edukacyjnych, przygotowujący młodzież do sprawnego i odpowiedzialnego funkcjonowania w społeczeństwie uczącym się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp          Rozdział 1 Podstawy badań nad przyszłością młodzieży         1.1. Dyskursy w badaniach młodzieży          1.2. Młodość jako kategoria rozwojowa i społeczna          1.3. W kręgu pojęć związanych z przyszłością młodzieży        1.4. Podmiotowy kontekst projektowania przyszłości w okresie adolescencji          Rozdział 2 Młodzież w zmieniającym się świecie – od tradycji do ponowoczesności          2.1. Przemiany współczesnego świata         2.2. Człowiek w ponowoczesności      2.3. Pokolenia młodzieży dawniej i dziś   2.4. Wokół problematyki tożsamości młodzieży     Rozdział 3 Społeczno-kulturowy kontekst konstruowania wzorów przyszłości młodzieży   3.1. Przestrzeń społeczna a projektowanie przyszłości      3.2. Wartości jako podstawa planowania przyszłości      3.3. Rodzina jako środowisko kreowania przyszłości      3.4. Pedagogiczne aspekty projektowania przyszłości   3.5. Medialne wzorce konstruowania przyszłości     Rozdział 4 Założenia metodologiczne badań własnych   4.1. Przedmiot i cele badań   4.2. Problematyka badawcza   4.3. Zmienne i wskaźniki   4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze   4.5. Charakterystyka terenu badań i badanej próby     4.6. Organizacja badań i sposób opracowania materiału empirycznego   Rozdział 5 Wzory przyszłości badanej młodzieży   5.1. Charakterystyka wzorów przyszłości osobistej i zawodowej badanych   5.2. Wzory przyszłości dziewcząt i chłopców   5.3. Specyfika środowiskowa wzorów przyszłości młodzieży   5.4. Typy wzorów przyszłości preferowanych przez młodzież   Rozdział 6 Młodzież o sobie i świecie w kontekście wyobrażonej przyszłości   6.1. Wartości a wzory przyszłości młodzieży     6.2. Perspektywy ocen wzorów przyszłości młodzieży   6.3. Czynniki zależne i niezależne od jednostki – wpływające na realizację wzorów przyszłości   6.4. Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania wzorów przyszłości     Rozdział 7 Nastawienie młodzieży intra-, interpersonalne oraz wobec własnego życia i świata a jej wzory przyszłości   7.1. Samoocena młodzieży a jej wzory przyszłości   7.2. Funkcjonowanie interpersonalne młodzieży a jej wzory przyszłości   7.3. Obraz świata a wzory przyszłości młodzieży     7.4. Obraz życia a wzory przyszłości młodzieży     Wnioski i implikacje dla praktyki     Bibliografia  
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W. 44114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Anoreksja w rodzinie / Beata Szurowska. - Warszawa : Difin, 2011. - 188 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Problematyce zaburzeń odżywiania poświęcono niewiele miejsca w literaturze pedagogicznej. Odczuwalny brak badań pedagogicznych i pogłębionych analiz naukowych, odnoszących się do czynnika rodzinnego w procesie powstawania, rozwoju i leczenia anoreksji, stał się podstawowym wyznacznikiem dla przeprowadzenia badań i napisania tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Agnieszka Widera-Wysoczańska znana autorka opracowań poświęconych przemocy, traumie, pomocy psychologicznej udzielanej ofiarom i sprawcom i pokrewnym im zjawiskom ( ) przygotowała nową książkę dotyczącą przemocy ( ) rozpatrywanej z perspektywy pokoleniowej. Przemoc - groźne społecznie zjawisko - ma dobre w społeczeństwie patriarchalnym warunki do rozwoju. Nie dość, że natrafia na ukrytą akceptację niektórych instytucji społecznych, to jeszcze jest dzięki nim przekazywana z pokolenia na pokolenie. Ten punkt widzenia wyróżnia recenzowaną pracę wśród wielu dobrych pozycji, również poświęconych przemocy, ponieważ opisuje ją łącznie z elementem ją utrwalającym, czyli z cyklem transgeneracyjnym. Opisywanie przemocy przez pryzmat przyczyn (elementów ją poprzedzających), charakteru (elementów wyjaśniających jej przebieg) i skutków (elementów po niej następujących) czyni przekaz kompletnym, logicznym i łatwo przyswajalnym.Powstała pozycja nieprzeciętna, niebanalna, starannie przemyślana, oparta na rzetelnie udokumentowanej wiedzy i na twórczej jej interpretacji. Niektóre rozdziały są wręcz unikalne, nowatorskie. Książka, którą należy zaliczyć do kategorii raczej książek naukowych niż popularyzatorskich, a jednocześnie dostępna dla szerokiego kręgu odbiorców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści : Wstęp Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej – Magdalena Kaczyńska, Julia Mizgała Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej – Beata Szewc Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka – Edyta Specjał Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny – Aneta Klimberg, Jerzy T. Marcinkowski, Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny – Agnieszka Paczkowska Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma – Elżbieta Wieczór Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych – Elżbieta Wieczór Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne) – Elżbieta Wieczór Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne – Elżbieta Wieczór Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec, Elżbieta Wieczór Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka – Grzegorz Brzuzy Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych – Grzegorz Brzuzy Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi – Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec Na zakończenie Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści: Wstęp 1. Pojęcie diagnozy – zagadnienia terminologiczne 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania 1.2.1. Diagnoza profilaktyczna (przesiewowa) 1.2.2. Diagnoza pogłębiona (funkcjonalna) 1.2.3. Diagnoza różnicowa (klasyfikacyjna, kliniczna) 1.3. Etapy procesu diagnozowania 1.3.1. Model teoretyczny procesu diagnostycznego 1.3.2. Implikacje praktyczne 1.3.2.1. Etap prediagnostyczny 1.3.2.2. Etap badania diagnostycznego (identyfikacji) – rozpozna-nie problemu, planowanie diagnozy oraz badanie 1.3.2.3. Etap wyjaśniania i opiniowania (orzekania) 1.3.2.4. Etap interwencji 1.3.2.5. Ocena efektów interwencji (rediagnoza) Literatura polecana 2. Wprowadzenie w problematykę rozwoju małego dziecka 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy Literatura polecana 3. Warunki skutecznych działań diagnostycznych i prognostycznych 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczenie i wyposażenie 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę Literatura polecana 4. Wybrane metody diagnozowania rozwoju w pierwszych latach życia 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych? 4.2. Wywiad rozwojowy 4.2.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.2.2. Wskazówki praktyczne związane z prowadzeniem wywiadu 4.2.3. Najczęstsze błędy i ograniczenia w trakcie prowadzenia wywiadu 4.3. Obserwacja 4.3.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.3.2. Wskazówki praktyczne do przeprowadzenia obserwacji małego dziecka 4.3.3. Co można obserwować 4.3.4. Najczęstsze błędy podczas prowadzonej obserwacji Literatura polecana 5. Interdyscyplinarny charakter diagnozy 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Jakościowe czy ilościowe metody badania rozwoju małego dziecka? 1.1. Eklektyczny model diagnozy małego dziecka 1.2. Jakie wymagania powinien spełniać test psychometryczny? 1.2.1. Rzetelność testu 1.2.2. Trafność testu 1.2.3. Standaryzacja testu 1.2.4. Normalizacja testu 1.3. Czy diagnoza psychometryczna jest niezbędna w badaniu małego dziecka? Literatura polecana Rozdział 2. Opis wybranych narzędzi i metod do badania małego dziecka 2.1. Standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.1. Aktualne testy do badania ogólnego poziomu rozwoju lub inteligencji dziecka 2.1.1.1. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie 3 (Leiter-3) 2.1.1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet. Edycja Piąta (SB5) 2.1.1.3. Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym (IDS-P) 2.1.1.4. Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – Wersja 1 (CFT 1-R) 2.1.1.5. Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR) 2.1.1.6. Test Matryc Progresywnych Ravena w Wersji Kolorowej (TMK) 2.1.2. Testy rozwoju językowego 2.1.2.1. Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK) 2.1.2.2. Test Rozwoju Językowego (TRJ) 2.1.2.3. Test Słownikowy dla Dzieci (TSD) 2.1.2.4. Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie (OTSR) 2.1.3. Do badania rozwoju społeczno-emocjonalnego 2.1.3.1. Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3–6 lat (SkaRE) 2.1.3.2. Narzędzia do diagnozy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat 2.1.4. Inne standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.4.1. System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3. Wydanie 3 2.1.4.2. Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) 2.1.4.3. Sortowanie Kart dla Dzieci (SKD) 2.1.4.4. Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu (ADOS-2) 2.1.4.5. Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Autyzmu (ASRS) 2.1.4.6. Profil Sensoryczny Dziecka (PSD) 2.2. Niestandaryzowane narzędzia do badania małego dziecka 2.2.1. Krótka Skala Rozwoju Dziecka (KSRD) 2.2.2. Rozwojowa Skala Obserwacyjna 2.2.3. Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego 2.2.4. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR) 2.2.5. Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia 2.2.6. Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) 2.2.7. Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci (CAT-A – Wersja z Postaciami Zwierząt, CAT-H – Wersja z Postaciami Ludzi) 2.2.8. Skala Oceny Zachowania Noworodka (NBAS) 2.3. Krótka prezentacja nieaktualnych metod diagnozy małego dziecka Rozdział 3. Zapowiedzi nowych testów i metod do badania małego dziecka 3.1. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie 3.2. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku 3.3. Projekty badawcze dotyczące opracowania nowych narzędzi diagnostycznych do wykorzystania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych Załącznik Przykładowa opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przygotowana na podstawie badania wybranymi narzędziami diagnostycznymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44141 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej