Przedszkola
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Autor
Dudzińska Irena
(4)
Białołęcka Helena
(2)
Dunin-Wąsowicz Maria
(2)
Kwiatowska Maria
(2)
Smoczyńska-Nachtman Urszula
(2)
Zgrychowa Irena
(2)
Łubkowska Kazimiera
(2)
Awgulowa Janina
(1)
Bartkowiak Zbigniew
(1)
Beck Józef
(1)
Budniak Alina
(1)
Bykowa K
(1)
Cackowska Maria
(1)
Elbanowska Stefania
(1)
Frycie Stanisław
(1)
Jędrzejewski Stanisław
(1)
Kaniowska-Lewańska Izabela
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Lenartowska Józefa
(1)
Lipina Stanisława
(1)
Malko Dorota
(1)
Marciniak Lidia
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Papkowska E
(1)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(1)
Rączkowska Marzena
(1)
Sawicka Antonina
(1)
Sowiar Danuta
(1)
Stucki Edmund
(1)
Szaliński Antoni
(1)
Wachnik Zofia
(1)
Weker Halina
(1)
Wlazik Kazimiera
(1)
Woodhead Martin
(1)
Świętek Wacława
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(21)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Przedszkola
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Komentarz
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
30 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Od Autorek; Wstęp; 1. Propozycje małych form scenicznych; 1.1. Pan doktor; 1.2. Cztery motylki; 1.3. Zapasy na zimę; 1.4. Gałgankowy skarb; 1.5. Na jesiennych straganach; 1.6. Jak się żabki kumkać nauczyły; 1.7. Skrzat z halabardą; 1.8. Wesoły pochód czterech sióstr; 1.9. Śpiewający strumyk; 1.10. Jak szukano igiełki Hani; 1.11. Słoneczna bajka; 1.12. Zapraszamy do rakiety; 1.13. Dzielny Tomcio i dwunastu braci; 2. Dziecko w poezji polskiej; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31464, 31463, W.31465 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36631 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26839 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: 1. Czym są przedszkolne pomoce dydaktyczne; 2. Pomoc dydaktyczna w ręku nauczycielki przedszkola; 3. Uczymy się rozumieć obrazkowy język; 4. Oglądamy świat w obrazach; 5. Opowiedz sam; 6. Rozwiązuj zadania; 7. Dyskutujemy; 8. Wielka gra; 9. Ja też potrafię; 10. W imię postępu pedagogicznego; Wykaz pomocy graficznych dla przedszkoli; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31356, W.36598 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: 1. Czym są przedszkolne pomoce dydaktyczne; 2. Pomoc dydaktyczna w ręku nauczycielki przedszkola; 3. Uczymy się rozumieć obrazkowy język; 4. Oglądamy świat w obrazach; 5. Opowiedz sam; 6. Rozwiązuj zadania; 7. Dyskutujemy; 8. Wielka gra; 9. Ja też potrafię; 10. W imię postępu pedagogicznego; Wykaz pomocy graficznych dla przedszkoli; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31354, 31355 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1 Środowisko i człowiek 1.1. Środowisko – wyjaśnienie pojęć 1.2. Składniki środowiska i ich charakterystyka 1.3. Środowisko a zdrowie Zadania Rozdział 2 Poznawanie przyrody – edukacja o środowisku, w środowisku i dla środowiska 2.1. Poznawanie przyrody przez dzieci 2.2. Fazy poznawania przyrody 2.3. Zasady nauczania o środowisku Zadania Rozdział 3 Cele, zadania i treści edukacji środowiskowej Planowanie zajęć zintegrowanych 3.1. Cele edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach początkowych 3.2. Zadania edukacji środowiskowej 3.3. Porównanie tradycyjnej i holistycznej edukacji środowiskowej 3.4. Przygotowanie nauczyciela do zajęć 3.5. Planowanie zajęć edukacji środowiskowej 3.6. Sytuacje edukacyjne i ich elementy składowe 3.7. Treści edukacji przyrodniczej jako czynnik integrujący w edukacji początkowej Zadania Rozdział 4 Metody edukacji środowiskowej i ich charakterystyka Formy aktywności dzieci w kontaktach ze środowiskiem Pomoce dydaktyczne w edukacji społeczno-przyrodniczej 4.1. Metody edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej 4.2. Wybrane klasyfikacje metod 4.3. Strategia wielostronnego kształcenia 4.4. Cechy charakterystyczne wybranych metod edukacji społeczno-przyrodniczej 4.5. Formy zajęć edukacji środowiskowej wykorzystywane w przedszkolu i klasach I–III 4.6. Wycieczka i spacer w edukacji przyrodniczej i społecznej 4.7. Prace domowe o tematyce społeczno-przyrodniczej 4.8. Rola pomocy dydaktycznych w edukacji społeczno-przyrodniczej Zadania Rozdział 5 Poznawanie otoczenia społecznego 5.1. Dziecko wśród ludzi 5.2. Przygotowanie dziecka do życia w społeczeństwie 5.3. Praca ludzi w rożnych zawodach – produkcja i wytwarzanie 5.4. Poznawanie przeszłości – treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej 5.5. Przedmioty w otoczeniu dziecka i ich poznawanie 5.6. Tradycje, zwyczaje i obrzędy jako przykład wrastania w kulturę Zadania Rozdział 6 Higiena osobista i otoczenia dziecka. Odżywianie 6.1. Zdrowie, higiena – podstawowe pojęcia 6.2. Czynniki warunkujące zdrowie 6.3. Wychowanie zdrowotne i edukacja zdrowotna 6.4. Zasady edukacji zdrowotnej 6.5. Edukacja zdrowotna dzieci 6.6. Treści edukacji zdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym Zadania Rozdział 7 Bezpieczeństwo dziecka w ruchu drogowym, w przedszkolu, szkole, w czasie zabaw 7.1. Przygotowanie dziecka do przestrzegania norm i zasad bezpieczeństwa 7.2. Problematyka bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym 7.3. Cele i zadania edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku 3–10 lat 7.4. Bezpieczeństwo dzieci w domu, przedszkolu, szkole i w czasie zabaw Zadania Rozdział 8 Poznawanie roślin i zwierząt przez dzieci 8.1. Poznawanie roślin i zwierząt w ujęciu programu 8.2. Znaczenie poznawania świata roślin i zwierząt przez dzieci 8.3. Znaczenie hodowli roślin i zwierząt w edukacji Zadania Rozdział 9 Ochrona przyrody i krajobrazu 9.1. Zasoby przyrody a człowiek 9.2. Ochrona środowiska – ustalenia terminologiczne 9.3. Tradycje ochrony przyrody na świecie i w Polsce 9.4. Formy ochrony przyrody w Polsce 9.5. Tematy związane z ochroną przyrody i krajobrazu realizowane w przedszkolu i klasach początkowych Zadania Rozdział 10 Edukacja ekologiczna dzieci młodszych a zagrożenia środowiska naturalnego 10.1. Pojęcie ekologii i jej cechy charakterystyczne jako nauki 10.2. Zagrożenia środowiska a człowiek 10.3. Cele i zadania edukacji ekologicznej 10.4. Treści, metody i formy edukacji ekologicznej w przedszkolu i klasach początkowych 10.5. Kształtowanie postaw proekologicznych Zadania Rozdział 11 Pogoda i klimat. Obserwacja pogody 11.1. Pogoda, klimat, mikroklimat – meteorologia i klimatologia 11.2. Elementy pogody i sposoby ich pomiaru 11.3. Obserwowanie pogody z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym 11.4. Fenologiczne, klimatyczne i astronomiczne pory roku 11.5. Specyfika klimatu Polski Zadania Rozdział 12 Doświadczenia, eksperymenty i obserwacje zjawisk fizycznych, chemicznych i przyrodniczych 12.1. Konieczność stosowania doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w pracy z dziećmi w wieku 3–10 lat 12.2. Kształtowanie umiejętności obserwacji 12.3. Badanie otaczającego świata – rola doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w poznawaniu praw rządzących przyrodą 12.4. Podstawowe wskazówki metodyczne dotyczące organizacji działań eksperymentalnych dzieci młodszych Zadania Rozdział 13 Turystyka i krajoznawstwo w edukacji dzieci młodszych 13.1. Znaczenie turystyki i krajoznawstwa 13.2. Wyznaczanie kierunków w terenie i na mapie 13.3. Mapa i plan – znaki umowne na planie i mapie 13.4. Rodzaje map i ich wykorzystanie w edukacji 13.5. Krajobrazy i ich charakterystyka 13.6. Treści gospodarcze i administracyjne w programach edukacji wczesnoszkolnej Zadania Spis schematów i tabel Aneks Załącznik 1. Pytania dzieci Załącznik 2. Wynalazki Załącznik 3. Rośliny Załącznik 4. Zwierzęta Załącznik 5. Zjawiska pogodowe Załącznik 6. Przykładowy konspekt (scenariusz) zajęć zintegrowanych dla klasy I Załącznik 7. Wykaz literatury na temat doświadczeń i eksperymentów dla dzieci młodszych Załącznik 8. Wykaz literatury na temat wynalazków Załącznik 9. Wykaz literatury zawierającej odpowiedzi na dziecięce pytania Załącznik 10. Wykaz literatury na temat bezpieczeństwa dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43920 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4960 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.32130, 32126, W.32125, W.32128, 32127, 32122, W.32129, 32123 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Wstęp; I. Nauka czytania w zintegrowanej pracy przedszkola: 1. Zakres i treści elementarnej nauki czytania; 2. Metoda nauki czytania w przedszkolu; 3. Łączenie nauki czytania z różnorodną działalnością dzieci; II. Gotowość do nauki czytania: 1. Spostrzegawczość wzrokowa; 2. Poprawność wzrokowa; 3. Analiza i synteza słuchowa; 4. Całościowe rozpoznawanie wyrazów; 5. Rozumienie pojęć: wyraz, zdanie; III. Kształtowanie umiejętności czytania: 1. Poznawanie liter; 2. Utrwalanie poznanych liter; 3. Doskonalenie umiejętności czytania; 4. Znaczenie sylaby w doskonaleniu czytania; IV. Czytanie ze zrozumieniem: 1. Zainteresowanie dziecka nauką czytania; 2. Aktywizowanie myślenia w procesie nauki czytania; 3. Rozumienie znaków interpunkcyjnych; 4. Inspirowanie samodzielnego czytania; V. Literatura dziecięca pomaga w kształtowaniu umiejętności czytania: 1. Rozwijanie zainteresowania książką; 2. Rola książki w procesie nauki czytania; 3. Organizowanie zajęć z wykorzystaniem literatury dziecięcej; VI. Organizowanie działalności wychowanków: 1. Rytmiczność i systematyczność działania; 2. Organizowanie zajęć zbiorowych; 3. Organizowanie zajęć w małych zespołach; 4. Inspirowanie dowolnej działalności wychowanków; VII. Warunki indywidualizacji oddziaływań wychowawczych: 1. Poznawanie wychowanków; 1.1. Postawy społeczne; 1.2. Poziom rozwoju mowy i myślenia; 1.3. Zainteresowania dziecka; 2. Współpraca z rodzicami; VIII. Pomoce dydaktyczne: 1. Pomoce do realizacji różnych zadań programowych; 2. Pomoce przewidziane specjalnie do nauki czytania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31418, W.31425, 31422, 31419, 31420, W.31417, W.31424, W.31423, W.31416 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Wstęp; I. Nauka czytania w zintegrowanej pracy przedszkola: 1. Zakres i treści elementarnej nauki czytania; 2. Metoda nauki czytania w przedszkolu; 3. Łączenie nauki czytania z różnorodną działalnością dzieci; II. Gotowość do nauki czytania: 1. Spostrzegawczość wzrokowa; 2. Poprawność wzrokowa; 3. Analiza i synteza słuchowa; 4. Całościowe rozpoznawanie wyrazów; 5. Rozumienie pojęć: wyraz, zdanie; III. Kształtowanie umiejętności czytania: 1. Poznawanie liter; 2. Utrwalanie poznanych liter; 3. Doskonalenie umiejętności czytania; 4. Znaczenie sylaby w doskonaleniu czytania; IV. Czytanie ze zrozumieniem: 1. Zainteresowanie dziecka nauką czytania; 2. Aktywizowanie myślenia w procesie nauki czytania; 3. Rozumienie znaków interpunkcyjnych; 4. Inspirowanie samodzielnego czytania; V. Literatura dziecięca pomaga w kształtowaniu umiejętności czytania: 1. Rozwijanie zainteresowania książką; 2. Rola książki w procesie nauki czytania; 3. Organizowanie zajęć z wykorzystaniem literatury dziecięcej; VI. Organizowanie działalności wychowanków: 1. Rytmiczność i systematyczność działania; 2. Organizowanie zajęć zbiorowych; 3. Organizowanie zajęć w małych zespołach; 4. Inspirowanie dowolnej działalności wychowanków; VII. Warunki indywidualizacji oddziaływań wychowawczych: 1. Poznawanie wychowanków; 1.1. Postawy społeczne; 1.2. Poziom rozwoju mowy i myślenia; 1.3. Zainteresowania dziecka; 2. Współpraca z rodzicami; VIII. Pomoce dydaktyczne: 1. Pomoce do realizacji różnych zadań programowych; 2. Pomoce przewidziane specjalnie do nauki czytania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34021, W.34022, W.34024, W.34017, W.34020, W.34019, W.34015, W.34023, W.34016 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31498, 31470, W.31469, 31591, 31596, W.31592, 31496, W.31491, 31598, 31497, 31499, 31597, W.31590, W.31494, W.31471, 31495, W.31599 (17 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31845, 31847, 31846, 31842, W.31849, W.31851, W.31843, W.31844, W.31850, W.31848 (10 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31519, 31517, 31514, 31508, 31511, 31518, 31509, 31510, 31507, 31513, 31512, 31516, 31515, W.31506, W.31505 (15 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33373, 33374, 32278, 32277, 33375, 33376 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33406, W.43325 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33404, W.33400, W.33408, W.33419, W.33402, W.33401, W.36595, W.33411, W.33413, W.33409, W.33139, W.33412, W.33138, W.33414, W.33418, W.36594 (16 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34480 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31704 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34665 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32332, 32331 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej